PDA

View Full Version : FF1 ja 2 PSOnelle

Crow
19.7.2002, 16:32:47
Jees, kuten olette varmaan kuulleet, nuo tulee PSOnelle. Mitäs mieltä olette siitä? Aiotteko ostaa?
Itse ostan ainakin varmasti molemmat, jos ne tänne tulevat. Harmi vaan kun tuota kolmosta (joka on NES-joukon paras mielestäni), ei julkaista uudestaan näköjään ikinä. Ja jos grafiikatkin paranevat vielä WSC-versioista, niin sitten ovat ne jo aika loistavat.

Chappu
19.7.2002, 17:49:34
Noi on iha pakko-ostoksia! Tulis vielä toi kolmonen! Enkä oo edes pelannu noita paljoakaan. Ykköstä vähän!
Millonkohan noi tulee tänne?

bigspin
19.7.2002, 18:09:15
Joo totta kai ne pitää ostaa:) Loistavia ovat kummatkin.
Hinta on muuten varmaan saman hintanen kuin normaalit pleikkari pelit.eli aika halvalla saa.:)

Crimson
19.7.2002, 18:33:54
Pirun hyvä juttu ja tottakai ostan!! Niitä ei jätetä hyllylle nuokkumaan, vaan ostetaan heti ja pelataan läpi kunhan keretään!:D

Sonya
20.7.2002, 11:00:05
Tottakai aijon ne ostaa! (jos ne tänne tulee)
Kuulin tosta justiin pari päivää sitten, ja olin revetä ilosta!
Pakko hankinta!

Alucard
20.7.2002, 15:40:11
Pitää vähän miettiä sijoittaisiko rahaa näihin vanhuksiin... riippuu hyvin pitkälti grafiikasta. Jos peleissä on 8-bit aikainen grafiikka, niin se verottaa pelinautinnosta aivan liikaa... sillä osa IV on jo aika surkean näköinen...

Mutta, pitää kytätä... :D

Rune
20.7.2002, 21:53:49
Minä en niistä niin valitä.... Haukkukaa vaan, mutta rahaani niihin en pane. Grafiikat ovat tietty asia erikseen, ovatko ne parantuneet ja miten paljon? Leffa pätkiähän niihin ei saa änkemälläkään, ja pelit ovat aika lyhkäsiä, mutta jos kolmonen olisi siihen samaan kimppaan tullut niin pelattavaa olisi riittänyt pitemmäksikin aikaa. Mutta katsotaan jos joku kaveri ostaisi anthologyn jälkeen...=)

Pinchi
20.7.2002, 21:58:40
Kyllä varmaankin, pitäähän niitä klassikoitakin kunnioittaa. Eikös se kakkonen ole ollut näihin päiviin saakka kääntämättömänä (muuten kuin fanien toimesta)?

Joo, näin on... -Crow

The death Magic
21.7.2002, 17:49:01
Miksi ostaa pleikkarille tuollaisia kun itsellä on SNES ja NES versiot. Jotka ovat yleensä osoittautuneet paremmiksi.
Mutta jos ei ole alkuperäisiä onhan Pleikkari versio hyvä vaihtoehto.

Crow
21.7.2002, 19:57:25
Originally posted by Rune
Minä en niistä niin valitä.... Haukkukaa vaan, mutta rahaani niihin en pane. Grafiikat ovat tietty asia erikseen, ovatko ne parantuneet ja miten paljon? Leffa pätkiähän niihin ei saa änkemälläkään, ja pelit ovat aika lyhkäsiä, mutta jos kolmonen olisi siihen samaan kimppaan tullut niin pelattavaa olisi riittänyt pitemmäksikin aikaa. Mutta katsotaan jos joku kaveri ostaisi anthologyn jälkeen...=)

No täältä (http://www.rpgamer.com/games/ff/ff1/wscff1ss.html) löytyy kuvia FF1:n WSC-versiosta. FF2:n WSC-versio on vieläkin hienompi. Ja PSX-versiossa siis pitäisi olla parempi grafiikka. Eihän tuo "nyky-mittapuulla" kovin mahtavaa ole, mutta minun mielestäni silti aivan loistavaa.
Ja leffapätkiähän niihin ON tulossa...

Rune
21.7.2002, 20:07:49
Originally posted by Crow

No täältä (http://www.rpgamer.com/games/ff/ff1/wscff1ss.html) löytyy kuvia FF1:n WSC-versiosta. FF2:n WSC-versio on vieläkin hienompi. Ja PSX-versiossa siis pitäisi olla parempi grafiikka. Eihän tuo "nyky-mittapuulla" kovin mahtavaa ole, mutta minun mielestäni silti aivan loistavaa.

Kierrän solvaavat sanani ympäri orren ja jään tuijottamaan uusia täydeelisiä grafiikoita suu ammolleen. Sori porukka, en oikeesti tiennyt sen grafiikan parantuvan ihna NOIN.....

Hehheh :) -Crow

samiloop
21.7.2002, 20:16:36
Katsoin yhden FF1 screenshotin ja rakastuin. Tämä kompilaatio on pakko-ostos. Pitäisi varmaan hankkia 4 & 5 -paketti myöskin, tosin niillä ei ole samanlaista tunnearvoa varhaisemman nuoruuden emu-seikkailuista.

Ren
21.7.2002, 21:11:22
On tuo nyt vähän tyhmää jättää kolmonen paketista pois, mutta kai se sitten tulee erillisenä ja uudella hinnalla. Vaan jos tuo hintataso on samaa kuin ff4&5 -paketin kanssa, niin eipä se mitenkään pahaksi silti muodostu.

Saa nähdä ostaako veli :)

FFFan
22.7.2002, 9:42:39
Aivan pakko ostaa ja pelata läpi kunhan on pelannut eka muut. (Eli siihen menee aikaa)Grafiikat parantuu aika mukavasti. Tulispa vielä kolmonen.

Celeb
28.7.2002, 7:46:28
Tietysti ostan. Paitsi se ei ole vielä varmaa tulevatko ne Eurooppaan. Kuten uutisissa luki: "FFVI:n ja FFA:n hyvän myynnin ansiosta FFI ja FFII saattavat tulla kanssa eurooppaan."
Nice, pitäisi ensin pelata alta pois IV, V, VI ja VIII. Ja vielä X toistamiseen sidequesteineen. :/

Kekezzinen
4.8.2002, 17:38:43
Tottakai ostan! Ostinhan 6:n ja anthologynkin, koko sarja pitää kerätä :D
Mutta ensin pitää pelata vitonen läpi. Vasta aloitin kun kympin menin läpi. Sitä ennen en vitoseen kerennyt koskeakkaan.
Grafiikkakkin on parantunut mukavasti...

Arwie
4.8.2002, 18:42:54
Kiitän ja kumarran Crowlle, katsoin pari screenshotia ja tulin siihen tulokseen, että ostettava tuokin paketti on sikäli kun se edes tulee Eurooppaan. Luotan siihen että Square osaa ikivanhoissakin FF:issä asiansa ja tekee grafiikoiden mukaisen tunnelman. Jää tosin sitten vaivaamaan se kolmosen pituinen aukko hyllyssäni luultavasti loppuelämäksi, mutta en anna sen estää.

tanks... Nuo kuvat eivät edes olleet parasta laatua, joten se grafiikka on oikeasti 'vieläkin' parempi... -Crow

Square Finland
5.8.2002, 4:02:00
Jes!!! pääsee pelamaan vanhaa kunnon Final Fantasy 1:stä. Mulla on vieläkin alkuperäinen Final Fantasy I nintendolla :). Ostin sen silloin ku se tuli markinoihin :). Mutta nyt pitää testata samaa peliä, mutta eri grafiikalla + muutoksilla. Uskon että sitä peliä ostetaan enemmän ku FF6 psx-version. Sillä Final Fantasy I on erittäin arvokas peli. Siitä se koko "Viimeinen Fantasian" seikkailu alko :P ja niille jotka ei ole vielä pelanneet FF1 niin hankikaa edes PSX version.

Sillä kaikki peli-sarjat kannattaisi aloittaa ihan järjestyksessä. Jokaisella FF-pelillä on oma pikku salaisuus. Sen kyllä osaat itse etsiä :P

AlkoTanko
5.8.2002, 14:17:51
Kun hyllyssä on jo IV, V, VI ja X, niin pitäähän myös I ja II ostaa itselleen. Sitten puuttuukin enää PSOnen Finalit ja III...

Niera Kuuranpoika
5.8.2002, 21:00:03
Originally posted by Pinchi-chan
Kyllä varmaankin, pitäähän niitä klassikoitakin kunnioittaa. Eikös se kakkonen ole ollut näihin päiviin saakka kääntämättömänä (muuten kuin fanien toimesta)?

Joo, näin on... -Crow

Muistelisin lukeneeni jostain että Square kyllä oli tehnyt pelistä englantilaisen käännöksen, peli kun oli tarkoitus tuoda jenkkeihin. Mut sitä ei sit tuotukaan.

Chang
6.8.2002, 17:59:28
Kyllähän noi pitää ostaa!heti kun tulee kauppoihin niin käyn hakemassa omani pois.Täytyyhän kaksi ensimmäistä osaa ostaa jokka aloitti parhaimman pelisarjan :D

Tommistus
6.8.2002, 20:55:08
No eiköhän ne ole pakko ostaa... Vaikkakin ne näyttävät aika samoilta kuin WonderSwan versiot... Ne kun löytyvät emuina tietokoneen syvyyksistä. No joka tapauksessa siinä ykkösessä on mahtavat varkaat jotka eivät osaa varastaa joten eiköhän se aika pakko ostos ole. :yay:

Dreamer
7.8.2002, 5:54:37
En ollut kuullut tästä ennen tätä, joten alussa lukiessani vielä hieman epäilevä olin. Sitten sattui tuo Screen Shot sivusto silmään ja selaillessani niitä mieli muuttui aikalailla. Tarkoitus on ollut pelata niitä jo jonkin aikaa, mutta en ole kovin pitänyt emulaattorilla pelaamisesta. Tuo, että ne ilmestyy pleikkarille, on jo sen verran mukava uutinen, että ne kyllä pitää hankkia... Jos niistä ei liikoja aleta pyytämään.

Kun näitä on alkanut yhtäkkiä ilmestymään, niin sama ne on hankkia kaikki.

Supah
31.8.2002, 16:47:40
En aio ostaa :P miksi eivät pistäneet kanssa ff3:sta pleikkarille vai pitääkö sekin ostaa sitten joku päivä erikseen rahastusta sanon minä.CD:n kapasiteetti riittäisi hyvin kaikkiin kolmeen kerralla +lisäherkkuihin.Yksi syy siihen etten osta on myös se etten pidä ykkösestä jos joku pitää niin todellisen retrofiiliksen voi ostaa täältä (http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=1833731)

Rowena
1.9.2002, 18:02:27
Olen aatellut ostaa sen. Anthologyn pitäisi saapua mulle ensiviikolla ja vielä puuttuisi kokoelmista ainakin 1 ja 2 :)

Echo
2.9.2002, 15:27:31
Luultavasti ostan, sillä kumpaakaan en ole ennen pelannut paljoa (lähes ollenkaan), graffat sekä musat ovat parantuneet mukavasti ja kun hintakaan ei ole kovin korkea, niin eiköhän siinä riitä jo perusteita tarpeeksi. :)

Prometheus
18.11.2002, 8:31:20
Originally posted by Crow

Hmm. Siis nämä kuvat ovat jostakin WSC (Wonderswan jotain) -versiosta. Kertokaapa mulle tietämättömälle mikäs tämä WSC oikein on? Kuulin tästä FF1/FF2-käännöksestä vasta nyt noiden uutissivujen ansiosta.

Mutta muuten ihan hienoa, että nämä tulee myös uusittuina versioina. Minua ainakin puistatti näiden kolmen ensimmäisen osan graffat, kun kokeilin nintendoversiota emuloituna. Oishan ne menny silloin aikoinaan, ja ois ollu jopa mahtavat, mutta enää ne ei oikein jaksa innostaa.

Ne on vähän sekavia, mutta jos ja kun uusiin versioihin tulee upeampi graffa, niin vois ehkä päästä helpommin sisälle näihin klassikoihin. Tosin ensin pitäis hankkia PSX, ja se on siinä vähän hankintojen tiellä. :)

Wompatti
18.11.2002, 12:39:21
WonderSwan Color on tietääkseni aika paljon GameBoy Advancen kilpailija. Suomessa niitä ei kai myydä ollenkaan, en ole varma mutta Japanissa kai melko suosittu.

blind
18.11.2002, 15:42:22
Mä luulen että ostan, kunhan niitä ei ylihinnoitella täällä euroopassa (jos ne tänne tulevat?). Ovathan ne pelit vain uusio versioita ja vieläpä erittäin vanhoista peleistä, joten enpä niistä maksaisi kuin max. Platina pelin hinnan.

The_Sipi
18.11.2002, 16:59:29
Noi on seuraavat FF-pelit mitkä ostan (mulla on vasta FF6), vähän pettynyt kyl oon siitä (uskokaa kai älkää), että niissä on vähän liian hyvä grafiikka verrattuna FF6 (en tarkoita animaatioita) eli vanhaan FF3:n. En siiis tarkoita, et ois parempi graffa, mut mun mielikuvat FF1:sta on aina ollut sellanen, et se on oikein kunnon pikselihirviö, mut toihan näyttää ihan hyvältä. Mut joka tapauksessa pakko-ostos. Joku asiaan vihkiytynyt... kuinkahan pitkii pelei nää on? Mut yllätti positiivisesti FF6:n laajuus ku yleensähän nes ja snes pelit oli nykypeleihin verrattuna aika lyhyitä, mut FF6:n parissa oon viihtyny jo melkeen 60 tuntii enkä oo ees vielä mennyt läpi.

Crow
4.12.2002, 21:38:31
Alkujaan kirjoittanut The_Sipi
Joku asiaan vihkiytynyt... kuinkahan pitkii pelei nää on? Mut yllätti positiivisesti FF6:n laajuus ku yleensähän nes ja snes pelit oli nykypeleihin verrattuna aika lyhyitä, mut FF6:n parissa oon viihtyny jo melkeen 60 tuntii enkä oo ees vielä mennyt läpi.

NES:in FF:tkin yllättävät pituudessaan. Yleiseen tasoon nähden niiden läpipelaus ei vie kauaa, mutta silti niiden parissa saa vierähtämään parikymmentä+ tuntia. Kolmonen on paljon ykköstä ja kakkosta pidempi, koska siinä käytettiin ensimmäistä kertaa 512KB:n pelikasettia. SNES:in FF:t ovat tietysti vielä paljon pidempiä, kun muistiakin tuli uuden konsolin mukana niin prkleesti.

The White Mage
5.12.2002, 9:14:40
Tuleeko FF1 ja 2 oikeasti PSOne:lle?
Saan joululahjaksi sen pelikoneen ja siihen peliksi FFVII:n
Tosin en saisi olla tietoinen kyseisistä lahjoista, vaikka ostohetkellä olinkin mukana kaupassa, koska vanhempani eivät tiedä tuollaisista koneista mitään.
Täytyypä varmaan harkita niitten ostoa, jos vain rahaa löytyy..
Onko tietoa milloin ne ilmestyvät Suomeen??

Ben
5.12.2002, 15:56:11
Pöh, Pöh ja vielä kerran pöh.

Pelkkää rahastusta. Olisi voinut laittaa pakettiin 1-6:n niin voisin harkita ostoa. Ensivuonna sitten tulee varmaan vain FF3 joka maksaa 30 ¬. No kyllä Square ainakin osaa rahastaa...

Eliroaero
15.12.2002, 19:18:53
Hieno homma, että ne käännetään englanniksi. Tulee varmasti hankittua jahka ilmestyvät.

R'lyeh
28.12.2002, 20:50:39
On tuo FF-paketti toki pakko-ostos. En ole noita NESsin Final Fantasyjä muutenkaan ehtinyt pelaamaan, niin pitää pelien uusitut versiot sitten hankkia ehdottomasti. Saisivat tosiaankin julkaista vielä sen FF3:n, niin olisi kaikki vanhukset kasassa.

Diamond
30.12.2002, 11:43:03
niin aion mäkin ostaa ne FF1 FF2 kun ne tulee myyntiin. on pakko ostaa kun en ole pelannut koskaan final fantasejä alusta asti vain aloitin pelaamisen FFVII. ja siitä asti olen tykännyt niistä ja en ole halunnut muuta pelata kuin Final Fantasejä :rispekti:

Kreifi
6.1.2003, 23:36:31
Enpäs ole tätä aluetta paljoa katsellut, mutta nyt kun omistuksessa on myös FFIV-VI, niin voisi tännekin hiukan kirjoitella.

I ja II on upea homma. Itse olin varma, että III tulisi myös mukaan pakettiin. En oikeasti pysty ymmärtämään tätä logiikkaa. Ei sitä nyt voida erikseen julkaista (VI:n kohdalla sen ymmärsin). Olisi hyvin hyvin ikävää jos kokoelmasta jäisi III puuttumaan. Noh, katsokaamme valoisasti ja toivekkaasti tulevaisuuteen.

Muutamia kertoja olen mietiskellyt, että jaksaakohan nuita pelata, kun se grafiikka on aivan kammottavaa tasoa. Kuvia katseltuani olin kuitenkin tyytyväisempi. Ihan ok nuo on, mutta kuitenkin...

Kyllähän ne on aivan pakko hankkkia. Sitten voin olla jo hiukan tyytyväinen kokoelmaani.

Vinyacarkaiel
7.1.2003, 7:20:06
Whee! Ostaa ostaa pitää pitää! Niistähän kaikki on alkanut, ja vaikka niitä on tullut emuina pelattua, ei konsolia voita mikään... ^_^ *muistelee kaikkia hauskuuksia, mitä FF1&2:sta on saatu muihin FF:iin*

Necroth
14.1.2003, 14:39:51
Mä tuun ostaa varmaan kaikki noi pleikka versioina ku on muutenkiin ongelmii tuon snes emulaattorin kanssa kanssa, ei olla kovin hyvissä väleissä :prkl: Ja sitä paitsi niissä tulee olee hienot näytökset!

Crow
14.1.2003, 15:04:32
FF1 ja 2 tullaan näillä näkymin tosiaankin julkaisemaan yhdessä paketissa (Japanissa ja USA:ssa siis), ja yhdellä CD:llä. Paketin nimeksi tulee FF Origins. Vielä on epävarmaa, julkaistaanko tätä edes Euroopassa, mutta jos ei, niin perkele.

Jostain joskus luin että FF3 oltaisiin julkaisemassa GBA:lle, mutta tuo projekti on käsittääkseni kuollut ja kuopattu. Oltiinhan FF1:stä ja kakkostakin alunperin kääntämässä GBA:lle, mutta ei sitten käännetykään. Toivottavasti Square nyt kuitenkin älyää julkaista kolmosenkin uudestaan jossain muodossa, koska se oli NES-trilogiasta ehdottomasti paras, ja varmasti saisi kohtuulliset myyntiluvutkin. Olisi sen saman tien voinut änkeä mukaan FF Originsiinkin.

Bartz-87
19.1.2003, 11:21:50
Niiden on pakko tulla tai muute...
Mä ihastuin tohon pelii jo ku näin ekan kuvan tosta.Ne on kyllä pakko saada

Eliroaero
22.1.2003, 11:45:26
Kyllä Final Fantasy III tulee GBA:lle. Senkin olisi pitänyt alunperin tulla Wonderswan Colorille, mutta suunnitelma kuopattiin ja nyt sen todellakin pitäisi tulla Advancelle.

ceeb
22.1.2003, 11:56:21
Kyllä nämä ostetaan heti ensimmäisenä kun tulevat. Pitäisi vielä se FF IV & V hankkia ennen sitä.

Eliroaero
12.2.2003, 0:08:50
Pääsin pari tuntia sitten Originsin Final Fantasyn läpi. Pituudesta ei tarvitse huolehtia sillä pelattavaa riittää siinä n. 30 tunnin ajaksi.

Ja tuokin läpäisy oli Easy-Modella... joka lähinnä helpottaa peliä, mutta ei todellakaan tee siitä helppoa. Turpaan saa edelleen paikka paikoin raakasti.

Ei sitten muuta kuin oikein kunnolla tutustumaan kakkososaan.

welho
13.2.2003, 12:05:57
Kyllähän ne pitää ostaa kun ne tulle pleikkarille.

memo
14.2.2003, 15:37:15
Voishan tuota miettiä... Jos sitä jaksas sijoittaa n. 20 €(näin olen kuullut), niin eipä se paha ole. Pelit itse ei ole mitään huippuja, mutta kun ne kerran on uudestaan grafikoitu ja musiikit remixattu, niin mikäs siinä!

Flamez
17.2.2003, 10:34:52
Nojaa.. mielestäni noissa grafiikoissa ole mitään eroa :) voi olla että olen sokea... Muutenkin kokeiltuani ffI-II en ollut hirveän innostunut niistä. Tuskinpa ostan, jätän sen true fanien hommaksi :) mutta ton ffVI ehkä ostan..

Elmore
19.2.2003, 12:03:36
no fence mutta grafiikoissa on todellakin eroa!! ;D Vanhat niban grafiikat on 8 bittisiä ja uudet Originsin grafiikat on värikylläistä 32-bittistä grafiikkaa :nuija:

Roakel
3.3.2003, 16:08:47
Juu, onhan se aika itseensävetävä pakkaus ja hintakin on kohtuullisen halpa (30 e). Grafiikat ovat muuttunet runsaasti sitten NES aikojen ja taisteluissakin on paljon enemmän elämää kuin muissa vanhoissa FF peleissä, toivottavasti FF: Origins täyttää kaikki osotukseni.

Rune
3.3.2003, 18:33:00
Joo, tällainen epäolennainen asia vielä, milloin tuon FF originsin olisi tarkoitus tulla suomeen? Vielähän se ei täällä ole, eihän...? :huh:

Rachel
4.3.2003, 10:42:41
Minä toivoin että FF I:n ja II:n grafiikoita ei olisi muutettu, kun en ole tutustunut niihin aikaisemmin, mutta kun luin arvostelun Super Playsta ja katselin kuvia, en voinut olla muuta kuin lumoutunut. Niin upean näköistä grafiikkaa! Tältä kaikkien roolipelin pitäisi näyttää. Tunteeni ovat kuitenkin vielä ristiriitaiset. Olisihan se ollut hienoa jos peleissä olisi ollut alkuperäinen grafiikka. Nyt ne eivät oikeastaan enää ole kaksi ensimmäistä Final Fantasya vaan niiden pohjalta tehdyt melkein uudet pelit. Mutta on se grafiikka vaan niin hienoa, etten voi millään jättää ostamatta. :)

Parasta Final Fantasy Originsissa on kuitekin peliin lisätyt bonukset. Yoshitaka Amanon upeaa taidetta! Voiko tämä olla totta? Oikeastaan odotin näitä jo FF VI:n PS-versioon ja Anthologyyn, mutta jostain syystä levyille ei oltu laitettu Amanon teoksia. Tämä korvaa kaiken. FF Origins on aivan pakko saada.

RPG-fanina oleminen on ollut kovaa. 90-luvulla oli lähes luonnonlakien vastaista, että yksikään Squaren mahtavista peleistä olisi tuotu Eurooppaan. Ainut poikkeus oli Secret of Mana. USAankin tuli vain muutama peli, mutta ne olivatkin sitten huippuluokkaa. FF VII:n jälkeen tilanne on koko ajan parantunut ja nyt vanhoja roolipelejä tuodaan tänne jatkuvalla syötöllä. Tuntuu melkein järjen vastaiselta, että hyviä RPG-peljejä on enemmän kuin ehtii pelata. FF VI, IV ja V julkaistiin täällä ja I ja II:kin ovat tulossa. Maailman kirjat ovat menneet sekaisin. ;)

Rune
Milloin tuon FF originsin olisi tarkoitus tulla suomeen? Super Playssa muistaakseni sanottiin, että sen pitäisi tulla (Ruotsiin) maaliskuussa eli eiköhän kuukauden sisällä ole ilmestynyt Suomessakin.

Ugluk
22.3.2003, 7:10:44
Ostin jo pelit ja ne ovat mahtavia!!!
Extroina on Amanon kuvia ja hirviö galleria jossa on hirviöitä jota olet tappanut ja Item Collection joka kertoo kuinka paljon olet kerännyt itemeitä tiettystä paikasta.

Bartz-87
22.3.2003, 13:17:55
Mä ostin sen 14.3 (eli julkaisupäivänä).En tiedä mut teistä,mutta omasta mielestä ne on huonoja.Eroa niissä ei todellakaan ole paljoo,paitsi tietenkin se grafiikka.Kummatki FF:t on "vaikeita" siinä osassa että niissä ei kerrota mihin pitää seuraavaksi mnnä,mutta sitten nuo bossit on oikeesti naurettavan helppoja,eikä niille voi mitenkää hävii.Summonitkin puuttuu (vaikka eihän niitä ollut alkuperäsissäkää),mut musta ne olisi sopineet hyvin tohon.
FF2 se vasta tuskaa onki.

Rune
22.3.2003, 16:18:00
Originally posted by Bartz-87
Mä ostin sen 14.3 (eli julkaisupäivänä).

Ai Suomen julkaisupäivä 14.3??!! APUA!! Enkä minä ole tajunnut... Onkohan se tullut jo joensuuhun.... Ostan, ostan, ostan! Pitää kohta käydä kiertämässä kaikki kaupat läpi!

ja sori kun kyelen jatkuvasti tuosta julkaisupäivästä. Se nyt vaan on mennyt jotenkin ohi. :D Wee! Ostan, ostan, ostan! Sitten pelaan ne kaikki läpi putkeen!

Bartz-87
22.3.2003, 18:46:09
Rune,Ainakin VPD (http://www.vpd.fi) :stä saa sen.Sitten playeronesta (http://www.playerone.fi) Hinta on joku 33e+postikulut nii 39,90

Ben
22.3.2003, 19:03:52
Olen kait vastannut tähän, mutta ilmaisempa kommentini uudemman kerran. Siis niin rahastusta taas että! mitäs sitten? tulee final fantasy III, jossa on nobuon uematsun minuutin pitunen haastattelu ja maskaa VAIN 33 €. (siis tämä nyt ei ole fakta, pelkkä vertauskuva tuosta FFI ja FFII pelipaketista.)

Ei, en osta todellakaan. Mielummin olen rikollinen ja hommaan pelit netistä.

TheGrott
26.3.2003, 19:19:27
Minusta vähän turha juttu, ei niissä näyttänyt olevan paljon eroja.
Ja kyllä minä ne pelit ennemmin imutan netistä.

Roakel
26.3.2003, 19:31:32
Originally posted by TheGrott
Minusta vähän turha juttu, ei niissä näyttänyt olevan paljon eroja.
Ja kyllä minä ne pelit ennemmin imutan netistä.

Oletko kenties sokea?! Grafiikat ovat muuttuneet 8 bittisestä 16 bittiin ja eroja on tapahtunut huimasti, niihin on joidenkin netti sivujen perusteella jopa lisäilty lisää tehtäviä.
:P

Goljatt
27.3.2003, 13:42:48
En ainakaan ajatellut ostaa koska olen pelannut ne jo emulaattorilla läpi eng stranssina...

Bartz-87
3.4.2003, 15:07:36
Nojaa,nyt on FF2 tahkottu läpi ja ykkösessäki oon vikassa paikassa.Oikeestaa noihi ei olla ängetty mitään uutta (paitsi ne collection jutut)...
FF1:luolat ovat tasan yhtä ärsyttäviä ku nessi versiossaki,eli semmosii karseit labyrinttei joita ei ratko sitten millään.Sekä FF1 liian usein toistuvat tappelut käy raastaa hermoja oikee kunnolla.Astut 2 askelta ja PIM rätätätätä tappelu!Pelit on liian helppoja.Mutta kyllä se silti iha pelattava on.Musiikit on paras osa tässä pelissä.

Crow
7.4.2003, 7:53:31
Alkujaan kirjoittanut Bartz-87
Eroa niissä ei todellakaan ole paljoo,paitsi tietenkin se grafiikka.Kummatki FF:t on "vaikeita" siinä osassa että niissä ei kerrota mihin pitää seuraavaksi mnnä,mutta sitten nuo bossit on oikeesti naurettavan helppoja,eikä niille voi mitenkää hävii.Summonitkin puuttuu (vaikka eihän niitä ollut alkuperäsissäkää),mut musta ne olisi sopineet hyvin tohon.
FF2 se vasta tuskaa onki.
Mitäh?! Olisko peleihin mielestäsi pitänyt lisätä summoneita ja muuttaa vaikeusasteet täysin? Silloinhan Square olisi voinut tehdä aivan uudet pelit samantien, koska alkuperäisistä peleistä ei olisi enää paljoa jäljellä. Minä ainakin rakastin FF1:stä ja kakkosta juuri sellaisina kuin ne ovat, ja olisi ollut täysin naurettavaa muokata pelejä enää yhtään enempää. Kaikki tarvittavat ominaisuudet lisättiin paremman musiikin ja grafiikan ohella (+ tietysti bonukset). Sitäpaitsi suurin osa pelin ostajista on varmasti jotain retro-/FF-friikkejä, joten olisi Squaren kannalta ollut aivan idioottimaista muokata pelejä yhtään enempää. Tuskin kukaan näistä olisi enää pitänyt.

Minä olen jokatapauksessa tyytyväinen ostokseeni. Pelit yllättivät iloisesti vaikka Wonderswan-versioita olinkin jo pelannut.

Crow
16.4.2003, 11:43:23
Sattuukos muuten kukaan tietämään, että miten tässä PSX-versiossa pääsee käsiksi siihen minipeliin, joka tulee kun painaa laivassa ollessaan tiettyjä nappeja tarpeeksi monta kertaa? Siis mitä nappeja pitää painaa ja kuinka monta kertaa?

ShadowZero
16.4.2003, 12:04:31
Nojaa,nyt on FF2 tahkottu läpi ja ykkösessäki oon vikassa paikassa.Oikeestaa noihi ei olla ängetty mitään uutta (paitsi ne collection jutut)...
FF1:luolat ovat tasan yhtä ärsyttäviä ku nessi versiossaki,eli semmosii karseit labyrinttei joita ei ratko sitten millään.Sekä FF1 liian usein toistuvat tappelut käy raastaa hermoja oikee kunnolla.Astut 2 askelta ja PIM rätätätätä tappelu!Pelit on liian helppoja.Mutta kyllä se silti iha pelattava on.

En tiedä miten sinulla nuo tappelut tulevat mutta minulla ei tule läheskään yhtä paljon tappeluja kuin nes versiossa, joskus alkoi tuossa tuntua rasittavalta kun niitä EI tule, varsinkin silloin kun yritin hakata parit levelit sälleille. Ja kyllähän nämä tuntuvat helpommilta kuin nes versiot, varsinkin ykönen.

Musiikit on paras osa tässä pelissä.

Olen kyllä miltei samaa mieltä kanssasi, mutta kyllä näistä muutakin hyvää löytyy. Musiikeista on saatu todellakin mahtavan kuuloisia. Etenkin ykösessä kaikki musiikit kuulostavat urkumusiikeilta, mahtavaa.

Sami E
17.4.2003, 11:44:45
Nämä pelit ovat todellista nannaa niiden alkuperäisversioiden rinnalla, että ei kannata mihinkään emulaattoriversioihin tyytyä. Käännökset (tekstit) ovat paremmat, kohtauksia on lisää, pääsee katsomaan kaikkia bonuksia, kuten Amanon taidegallerioita, eikä tämä lysti maksa kuin 35--40 euroa kahdesta pelistä.

Alkujaan kirjoittanut ShadowZero
Etenkin ykösessä kaikki musiikit kuulostavat urkumusiikeilta, mahtavaa.

Tuosta voi kyllä sanoa, että ei pidä paikkaansa :D

Ne musiikit ovat todella laadukkaita, etenkin erinomainen pomomusiikki, mutta urkumusiikithan ovat aika harvassa.

ShadowZero
22.4.2003, 10:06:21
Originally posted by Sami E
Tuosta voi kyllä sanoa, että ei pidä paikkaansa :D

Nojoo myönnetään että tuo oli hieman liioittelua, mutta jotkut harvat musiikit kuulostavat hieman sellaisilta "urkahtavilta" :P Mikä tietenkin on ihan hyvä asia^^

Redmage
4.5.2003, 12:39:32
Eeeh, minä olen jo ostanut nuo!
Muistaakseni maksoin niista noin. 32 €, joka ei sinäänsä ollut minusta paha hinta, sillä pelit ovat aivan IHKUJA!!!
Alkuvideot ovat kauniit, ja tarinan mukaan pääsee heti!
Minä tyksin paljon, suosittelen ostosta kaikille kykeneville!
Onko asia aivan varma, että sitä FF III:sta ei julkaista? Ku FF I-II:n jälkeenhän seuraava mahdollinen minkä voi ostaa on ((minun silmieni mukaan)) FF IV-V.....?! Pakkohan niiden on se julkaista PSonelle, ku muutkin on jo julkaistu.... :prkl:

SnowCrow
6.5.2003, 13:41:35
Jee!! Mä oon jo ostanu ne!! Mä alotin ykkösen ekana! Kakkosta en pelaa ennen kuin olen päässyt ykkösen läpi! Ihan bestis setti se Origins! Suosittelen kaikille FF-Faneille!!! Muutes, mitä pitää tehä, kun on siellä titans cavessa, siellä ei oo mitään ja siellä kylässä joku ukko sanoo että se titan syö jotain jalokiviä! Mitä pitää tehä???

Roleplayer
8.5.2003, 19:32:19
Heh..olen ostanut kyseiset pelit jo jonkun aikaa sitten...Eipä ne ollut kalliita ja jokaisen Final Fantasy fanin pakko ostos nämä pelit..Jos omistat sarjan uudemmatkin osat

Jeth
26.5.2003, 20:24:36
Olen vähän pelaillut FF I PSX:llä ja totesin ainakin paremmaksi kuin NES pelit :D. Grafiikat paranneltu :up:. Ei siitä mitään huonoa sanottavaa ole.