PDA

View Full Version : Uusi FFVII-peli (taas) ?

Ninjor
9.8.2004, 23:48:19
Tälläistä luki ign:n sivuilla:

There's more Final Fantasy VII in store for the masses in the future, according to the latest issue of Japan's V Jump Magazine. The monthly comic magazine reveals that outside of the Final Fantasy Advent Children DVD and Final Fantasy Before Crisis wireless game, Square Enix has plans for a huge title as part of its "Final Fantasy VII" project. The magazine goes on to state that "that character" will appear in the game, with what appears to be the shadow of Vincent in the background (Vincent was one of the lesser main characters in Final Fantasy VII).

This marks the first time that solid hints have appeared on further Final Fantasy VII titles from a major source. Previously, Square Enix posted advertisements on trains in Japan suggesting that more Final Fantasy VII could be in the works (for a look at that ad, see this IGN Wireless article).

We hope to hear more from Square Enix on the matter as the upcoming Final Fantasy VII titles near Japanese release later this year.

Linkki. (http://ps2.ign.com/articles/531/531950p1.html)

Eikö elokuva ja typerä spinoff-kännypeli riitä, vaan täytyykö ryystää viimeisetkin pennit mitä koko FF-sarjan suosituimmasta osasta irtoaa?

Way to go, Square.

Kartz
10.8.2004, 0:29:22
*sigh* Ja kaippas tämä tulee sitten vielä yksin oikeudella pökäleelle, joka tunnetan nimellä äxxäboxxi. :eh:

Eipäs tuommonen minua ainakaan haittaa. Tehköön nyt, jos haluavat semmosen pelin tehdä. Ja jos se tulee jollekin omistamalle konsolille, kyllä sen varmasti ostan. Mutta eihän näitä spin-offeja lasketa varsinaisiksi FF:ksi (FFL1,2 & 3, FFA, FFMQ, FFT, FFTA, FFX-2 (unohtukohan joku? :P )). Varmasti se peli tulee saamaan positiivista palautetta paljon, ja sitten näitä "Herre qy, tämähän raiskaa koko FF saagan. Nyt äqqii jonnekki voorumeille mussuttaan" :P

Grove
10.8.2004, 9:32:24
Ei tuo minusta ole hassumpi idea. Kuten Kartz jo mainitsikin, että kyllä tämä tulee ilmeisesti saamaan positiivista palautettakin sekä ovathan nuo muutkin jatko-osat ja spinoffit menestyneet huimasti esim. FFX-2.

Ja, että se olisi Vincentistä... Itse en ole pelissä kyseisestä hahmosta juurikaan pitänyt, (koska en jaksa kouluttaa ja hankkia limittejä hänelle) mutta ulkonäöltään ja asenteeltaan hän on aina yhtä siisti. Siten vaan teorioita kehittämään, että mitä aikaa Vincentin elämästä se voisi koskea jne.

Onhan se kyllä toki minustakin hieman rahastusta kun otetaan huomioon, että FFVII:stä on jo lypsetty Advent Children ja Before Crisis irti, ja nyt vielä yritetään lisää. No ei ole minun asiani, toivottavasti se sitten edes ilmestyy vaikka Ps2:lle, että minäkin saisin sen.

isoSILLI
10.8.2004, 11:01:23
*sigh* Ja kaippas tämä tulee sitten vielä yksin oikeudella pökäleelle, joka tunnetan nimellä äxxäboxxi. :eh:

No, tuo nyt on vain jossittelua, mutta ei kannata sanoa, ennen kuin SquareEnix varmistaa asian. :)

Eipäs tuommonen minua ainakaan haittaa. Tehköön nyt, jos haluavat semmosen pelin tehdä.

Puhtaasti samaa mieltä.

Mutta eihän näitä spin-offeja lasketa varsinaisiksi FF:ksi (FFL1,2 & 3, FFA, FFMQ, FFT, FFTA, FFX-2 (unohtukohan joku? :P )).
No mutta eihän FFT ole spinoffia, vaikka salahahmoissa löytyykin, sillä peli itsessään on aivan eri juttu kuin esim. FFX-2.
Ja toisaalta vaikka FFTA onkin FFTn jatko-osa se on erilainen peli aiemmasta versiosta. (kuten FFVII - FFVIII)
Ja jos FFTn Cloud:lla ja Aeriksella aletaan peliä vetämään spinoffin puolelle, niin samaa sitten kai tekee FF9:n loppunäytöksen tekstin maininnat cloud ja squall.
Minusta noista vaihtoehdoista ainoastaan FFX-2 on varsinaista spinoffia.
(En ole Legendsejä pelannut.)

Toisaalta, jos alamme ajatella spinoffia ei henkilö, vaan teemapohjalta, on tulos erilainen, siinä voidaan puolet kaikista FF peleistä heittää spinoff koppaan. Eli ainoa oikea, spinoff:ton FF on FF1 eli Final Fantasy, pelatkaamme sitä.

Mutta kun ajatellaan vähemmän kriittiseltä kantilta, niin eikö Final Fantasyissä loppujen lopuksi ole se asioiden samantyylisyys joka vetää puoleensa, se että _tietää_ saavansa hyvän ja pelattavan pelin? (En nyt tarkoita FFX - FFX-2 linjan samanlaisuutta, vaan vaikka FF7-FF9 pelien samanhenkisyyttä)

PS. Tuli aivokatkos, mikä on FFA? (Sillä tuskin tarkoitetaan Anthologya, joka oli vain uusintapainos.)

Niin ja unohdit listastasi FFCC:n. :)

PPS. Niin ja Square, jos haluatte tehdä uusia pelejä, onko niiden pakko omata jonkun aiemman pelin nimi? (Vain myynnin lisääntymisen takia. (?) )

Kartz
10.8.2004, 12:41:27
Mää tarkotin tolla spin-offilla FF nimeä kantavaa peliä, joka ei siis ole varsinainen Finali. Siis niinkuin numeromielessä. :P

FFA on Final Fantasy Adventure ja se on GB:lle. Se kyllä taidetaan laskea enemmänkin Seiken Densetsu sarjaan, sillä yhtäläisyydet niihin on huimat. :P Voi olla että se nimettiin länsimaalaisia varten Finaliksi, en ole varma asiasta. Niin, pitäisikö vielä mainita Ehrgreiz, kun siinä kerran esiintyy Cloud, Tifa, Yuffie, Vincent, Sephiroth ja Zack. :huh:

Mieluummin olisin nähnyt pelin Zackistä. En oikein Vincentistä ole välittänyt, vaikka ihan mielenkiintoinen hahmo onkin. No ei sille mitään suurta osaa olekaan kirjotettu FFVII:hin, niin siitä jää mukavasti vapauksia Square-Enixille. Toivotavasti kerrottaisiin Vincentin Turks ajoista.

isoSILLI
10.8.2004, 12:54:55
Mää tarkotin tolla spin-offilla FF nimeä kantavaa peliä, joka ei siis ole varsinainen Finali. Siis niinkuin numeromielessä. :P

Se FF:ien numerojärjestelmä taitaa perustua lähinnä siihen että millä tyylillä pelit on toteutettu, esim. FFT:n/FFCC:n taistelut ovat täysin erilaisia verrattuna FFI-X joiden taistelut ovat kuitenkin samanlaisella tyylillä tehdyt.
Ehkä tässä olisi teorian poikasta FF:ien nimittämisille? :)
Spinoff on jotenkin loukkaava termi, kun kuitenkin nämä ei_roomalaisella_numerolla_varustetut FF:t tarjoavat loistavaa, ja usein omalaatuista (tai ainakin erilaista, roomalaisilla numeroilla varustettuihin FF-peleihin verrattuna.) peli-iloittelua pidemmäksikin aikaa. Ainakin minun mielestäni.

Tosin FFX-2 on puhdasta spinoffia. :)
Vaikkakin hyvä peli sekin.

FFA on Final Fantasy Adventure ja se on GB:lle. Se kyllä taidetaan laskea enemmänkin Seiken Densetsu sarjaan, sillä yhtäläisyydet niihin on huimat. :P

Okei joo, kiitos kun kerroit, en meinannut muistaa.

Voi olla että se nimettiin länsimaalaisia varten Finaliksi, en ole varma asiasta. Niin, pitäisikö vielä mainita Ehrgreiz, kun siinä kerran esiintyy Cloud, Tifa, Yuffie, Vincent, Sephiroth ja Zack. :huh:

No Ehrgeiz onkin vähän kinkkisempi, mutta kai senkin voi spinoffin piiriin laskea. :)

Razakin
10.8.2004, 13:01:33
FFA on Final Fantasy Adventure ja se on GB:lle. Se kyllä taidetaan laskea enemmänkin Seiken Densetsu sarjaan, sillä yhtäläisyydet niihin on huimat. :P Voi olla että se nimettiin länsimaalaisia varten Finaliksi, en ole varma asiasta.
Ensimmäinen Seiken Densetsu tuo FF Adventure on, josta muuten on tullut GBA:lle Sword of Mana nimimene remake. Ja oikeassa tuossa olit että nimettiin länsimaalaisia varten Finaliksi, möi varmasti nimen avulla. Taas Final Fantasy Legendsit ovat Makai Toushi SaGa-sarjaa.

Itselleni kyllä kelpaisi pieni spinoffi FF VII:n parhaimmasta hahmosta, eli Vincentistä, etenkin jos hänen Turks-aikoja elettäisi pelissä. Jos vaikka näkisimme kunnolla mitä Vincentille kävi Nibelheimin kartannossa. Kunhan ei vaan tule ropepohjaista peliä, Vincentille voisi toimia toimintapeli enemmän, tyyliin Devil May Cry tai sellaista. Mutta toivottavasti jos peli tulee niin on mielenkiintoisempi kuin FF VII itse.

Ja yhtä paljon FF VII:n spinoffit on rahastusta kuin FF-sarjan jatkuminen :P

Ninjor
10.8.2004, 15:13:18
Ja yhtä paljon FF VII:n spinoffit on rahastusta kuin FF-sarjan jatkuminen :P

Ketä oikeasti kiinnostaisi uusi FF-leffa (ainakaan TSW:n jälkeen) tai joku Final Fantasy kännykkäpeli, ellei nimessä olisi se maaginen luku, "VII"? Ehkä Square pelkää tulevien projektiensa tekevän tappiota (FFXI - nettipeli, ei tähänkään asti mitään hirveää suosiota nauttinut, FFXII - kokonaan uusi taistelusysteemi jne, fanit eivät pakosti pidä), ja päätti kerätä vähän mammonaa pahan päivän varalle.

Tässähän vähän yli puoli vuotta sitten Nojima sanoi haastattelussa, ettei uskalla/halua jatkaa FFVII:n tarinaa, koska pelkää fanien reaktiota. Nyt kun äijä on lähtenyt koko firmasta, niin uusia FFVII-pelejä, elokuvia ja ties mitä pukkaa esiin joka kolosta. Liekö tämä ollut jopa eron syynä.

squal[FIN
10.8.2004, 15:50:53
Tämähän alkaa olla jo FFVII:n raiskausta!

Pelejä ja vielä leffakin on tulossa FFVII:stä ja vieläpä kaikista on tullut tieto vasta viime kuukausina. FFVIIAC on kyllä minun mielestäni hyvä idea, mutta kaikki muu kuten Before Crisis on sitten täysin turhaa rahastusta. Before Crisiksen pystyn sentään hommaamaan kun omistan n-gagen :) . Siitä huolimatta en pidä tuota kännykälle tehtävää Finaalia hyvänä ideana.

Tässähän vähän yli puoli vuotta sitten Nojima sanoi haastattelussa, ettei uskalla/halua jatkaa FFVII:n tarinaa, koska pelkää fanien reaktiota. Nyt kun äijä on lähtenyt koko firmasta, niin uusia FFVII-pelejä, elokuvia ja ties mitä pukkaa esiin joka kolosta. Liekö tämä ollut jopa eron syynä.

Minä en ainakaan pidä tästä, että nyt seiskasta tehdään vaikka mitä materiaalia ja vielä se, että sitä tulee niin paljon! FFVIIAC on vielä ihan hyvä idea, nostaa seiska taas pinnalle seitsemän vuoden hiljaisuuden jälkeen, mutta se että aletaan vielä useita pelejä seiskaan liittyen tekemään on kyllä typerää. Nojima tajusi sentään jättää FFVII:n legendaarisen maineen ennalleen. Nämä uudet teokset saattavat sitä mainetta heikentää...

Razakin
10.8.2004, 17:11:02
Ketä oikeasti kiinnostaisi uusi FF-leffa (ainakaan TSW:n jälkeen) tai joku Final Fantasy kännykkäpeli, ellei nimessä olisi se maaginen luku, "VII"? Ehkä Square pelkää tulevien projektiensa tekevän tappiota (FFXI - nettipeli, ei tähänkään asti mitään hirveää suosiota nauttinut, FFXII - kokonaan uusi taistelusysteemi jne, fanit eivät pakosti pidä), ja päätti kerätä vähän mammonaa pahan päivän varalle.

Minua leffa kiinnostaa todellakin, jos nyt tuohon Advent Childreniin viittaat. Ja FF XI on kyllä suosiota saanut ihan mukavasti, ja tulee kohta saamaan täällä Euroopassa kun peli julkaistaan viimeinkin PC:lle täällä. Myöskin FF XII on kerännyt jo kannattajajoukkoja alleen. Tietty ne samat vanhat "JeeFFVIIonparasmuutonpaskaa"-fanit eivät nyt tahdo mitään uutta tulevan ;)

Ja millois Nojima on Squarelta lähtenyt? Hänhä Kingdom Hearts II:n hahmot suunniteli ainaskin, en sitten tiedä mitä muuta tekee.

Pelagia
10.8.2004, 17:14:23
Minä en ainakaan pidä tästä, että nyt seiskasta tehdään vaikka mitä materiaalia ja vielä se, että sitä tulee niin paljon! FFVIIAC on vielä ihan hyvä idea, nostaa seiska taas pinnalle seitsemän vuoden hiljaisuuden jälkeen, mutta se että aletaan vielä useita pelejä seiskaan liittyen tekemään on kyllä typerää. Nojima tajusi sentään jättää FFVII:n legendaarisen maineen ennalleen. Nämä uudet teokset saattavat sitä mainetta heikentää...

olen aivan samaa mieltä, on hienoa, että legendaarinen FFVII saa jatko osan elokuvana. mutta, että samasta pelistä tehdään jatko-osia tai pelejä pelien päälle menee jo naurettavuuksiin. eivätkö pelien tekijät keksi mitään muuta?

on typerää ajan ja rahan tuhlausta kehittää pelejä, jotka (ehkä) saattavat alkuperäisen pelin huonoon, tai vielä huonompaan valoon. tosin eivät he minun rahojani ja aikaani tuhlaa, ellen niitä pelejä hanki, mutta mielestäni tämä jatko-osa rumba menee jo liian pitkälle.

Cele
10.8.2004, 18:14:57
Se on vähän niin ja näin mitä mieltä olen. Osalta ihan ok, että Square yrittäisi tehdä viisan oloista jatko-osaa legendaariselle Final Fantasylle, vaan toisaalta pelottaa ajatella minkälainen sieltä olisi tulossa. Tosin näitäkin huhuja on ihan kyllästymiseen asti, etten usko muuhun kuin FFVII Ac:hen. Ja se on ainakin totta, että sellainen on tulossa. Jotkut sanoo, että jos FFVII:ille tulisi huono jatko-osa niin se pilaisi koko pelin. Tätä en varsinaisesti ymmärrä. Kuitenkin Final Fantasy VII pysyisi samanlaisena se jatko-osa olisi kuitenkin vain sellainen sivujuttu.

Ihan ok idea, mutta saisi jäädäkkin ideaksi jos ei PS1:selle tulisi. :D

Necrofobia
10.8.2004, 21:12:11
No ei minua ainakaan voisi vähempää kiinnostaa, olen menettänyt toivoni Squareen jo monta vuotta sitten. Ilmeisesti japsit ovat tajunneet että "HEI, jos tehtäisiin seiskasta jatko osia ja ne myis aivan hirveesti kuten pelikin" ja jenin kuvat vain kiiluvat silmissä. Eikös finaleiden alunperin ollutkin tarkoitus olla vain yksi fantasia per maailma, niin minä ainakin olen käsittänyt. Olettekos muuten huomanneet että seiska on huomattavasti suosituin sarjan peli ikinä (myös japanissa) ja nyt siitä tulee typeriä elokuvia...jotain kännykkäpelejä ja ties mitä. Haiskahtaa aika pahasti rahalle mutta kuten jo sanoin ei kiinnosta minua. Kunnioitusta squarelle että tajuavat nuristaa kaikki pelin mehut. Japsit ovat viisaita ;) .

Ninjor
10.8.2004, 23:28:37
Minua leffa kiinnostaa todellakin, jos nyt tuohon Advent Childreniin viittaat. Ja FF XI on kyllä suosiota saanut ihan mukavasti, ja tulee kohta saamaan täällä Euroopassa kun peli julkaistaan viimeinkin PC:lle täällä. Myöskin FF XII on kerännyt jo kannattajajoukkoja alleen. Tietty ne samat vanhat "JeeFFVIIonparasmuutonpaskaa"-fanit eivät nyt tahdo mitään uutta tulevan ;)

Ja millois Nojima on Squarelta lähtenyt? Hänhä Kingdom Hearts II:n hahmot suunniteli ainaskin, en sitten tiedä mitä muuta tekee.

Tarkoitin kylläkin, että ketä kiinnostaisi koko leffa, varsinkaan huonon TSW:n jälkeen, jos se ei olisi jatkoa FFVII:lle?

FF XI:stä Squaren on syytä ollakin huolissaan, olen varma että siitä ei ole mitään vastusta World of Warcraftille ja Everquest 2:lle. Julkaisuajankohdatkin taisivat olla uhkaavan lähekkäin. FF XII:stä on kyllä monia mielipiteitä, veikkaan etteivät HC-fanit varmaankaan pidä kokonaan uudistetusta taistelusysteemistä. Pelimaailmakin on sama tuttu Ivalice, joka on nähty muutamassa pelissä aiemmin, eli ei senkään takia jatka edellisten osien linjaa. Itse tosin odotan peliä innolla.

Jo ennen X-2:n julkaisua ajatus jatko-osista yksittäisille Final Fantasyille tuntui tyhmältä. Muistaakseni Squarekin oli joskus koko ideaa vastaan, en tiedä mistä nyt tuulee. X-2 tosin oli helppo hyväksyä, FF X:hän on kohtalaisen uusi tekele, mutta yhtäkkiä yli seitsemän vuotta vanhaan osaan perustuneiden pelien ja elokuvien tekeminen tuntuu kummalliselta ja typerältä. Miltä kuulostaisi, jos nyt filmattaisiin Kummisetä-trilogiaan neljäs osa ja täytettäisiin kaupan hyllyt oheiskrääsällä? Toivotaan nyt vain, että tämä jää tähän, eikä Square tee "Capcomeja" ja valmista jokaisesta pelistä tuhatta ja miljoonaa versiota.

Nojiman lähtö taas taisi tapahtua jo vähän ennen vuodenvaihdetta, ffffansillakin löytyy aiheesta ketju.

Razakin
11.8.2004, 8:36:40
Tarkoitin kylläkin, että ketä kiinnostaisi koko leffa, varsinkaan huonon TSW:n jälkeen, jos se ei olisi jatkoa FFVII:lle?
doh. Voisipa vaikka itse aalkaa lukemaan ne lauseet ennenkuin kirjoitan jotain. Mutta minua varmaan kyllä kiinnostaisi Squaren tekemä leffa jonkin verran vaikka ei olisi jatkoa millekään Squaren pelille, en sitten tiedä olenko sen verran "Square-fanaatikko". Ja TSW oli hyvä, minusta ainaskin.

FF XI:stä Squaren on syytä ollakin huolissaan, olen varma että siitä ei ole mitään vastusta World of Warcraftille ja Everquest 2:lle. Julkaisuajankohdatkin taisivat olla uhkaavan lähekkäin. FF XII:stä on kyllä monia mielipiteitä, veikkaan etteivät HC-fanit varmaankaan pidä kokonaan uudistetusta taistelusysteemistä. Pelimaailmakin on sama tuttu Ivalice, joka on nähty muutamassa pelissä aiemmin, eli ei senkään takia jatka edellisten osien linjaa. Itse tosin odotan peliä innolla.
Tuohon vastusjuttuun on vaikea mitään sanoa, mutta itseäni kyllä kiinnostaa FF XI noita kahta enemmän, voi kyllä johtua siitä että olen FF XI:stä kuullut jo paljon positiivista ja WoW:sta ja Everquest 2:sta en taas mitään. FF XI:llä on myös loistava soundtrack puolellaan jota jaksaa pelissä kuunnella ja moni irkkituttukin sitä jo pelaa. Mutta sen sitten näkee mikä noista kolmesta "voittaa", varmaa on että pelaajia riittää jokaiselle.

FF XII todellakin jakaa mielipideitä, etenkin hahmojen osalta, jotkut ovat jo ehtineet Vaanin ja Ashen leimata Tidus/Yuna-kopioksi. Taistelusysteemi kyllä myöskin tulee mielipiteitä jakamaan, itselläni ei vielä mitään mielipidettä ole, kiinnostaa kyllä nähdä sitten että miten toimii pelissä. Ja onhan FF XII:stä sanottu että se ei vaikuta edes FF-peliltä, taitaa paljon johtua että pelin takana on Vagrant Storyn tiimi (Olisipa vaan pelissä Sydney-cameo ja hänen musiikkinsa Vagrantista niin hajoaisin täysin, positiivisessä mielessä siis).

Jo ennen X-2:n julkaisua ajatus jatko-osista yksittäisille Final Fantasyille tuntui tyhmältä. Muistaakseni Squarekin oli joskus koko ideaa vastaan, en tiedä mistä nyt tuulee. X-2 tosin oli helppo hyväksyä, FF X:hän on kohtalaisen uusi tekele, mutta yhtäkkiä yli seitsemän vuotta vanhaan osaan perustuneiden pelien ja elokuvien tekeminen tuntuu kummalliselta ja typerältä. Miltä kuulostaisi, jos nyt filmattaisiin Kummisetä-trilogiaan neljäs osa ja täytettäisiin kaupan hyllyt oheiskrääsällä? Toivotaan nyt vain, että tämä jää tähän, eikä Square tee "Capcomeja" ja valmista jokaisesta pelistä tuhatta ja miljoonaa versiota.
Square kyllä taisi olla jatko-osia vastaan, ja taitaa ehkä vieläkin hitusen olla mutta money talks. Itseäni kyllä ovat jatko-osat FF-peleistä kiinnostaneet FF VII:n jälkeen, tahtoisi nähdä seikkailua jossa on Red XII. Ja tuohon seitsemän vuotta vanhaan on pakko sanoa Star Warsit, onhan ensimmäin Star Wars jo sen 20? vuotta vanha ja silti "jatkoa" sille on tullut viime vuosina.

Kummisetä-trilogiaan jatkoa, hmm. Varmaan mielenkiinnolla odottaisin elokuvaa, mutta tuo oheiskrääsä vaikuttaa tuossa oudolta ajatukselta. Harvoin tuon tyylisistä leffoista oheiskrääsää tulee ;) Ja Capcomin jatko-pelit ovat osittain laatua, esim. Megaman-sarja, tuli nyt kaks päivää sitten viimeisteltyä Mega Man X6 ja pakko sanoa että pelistä nautin, nyt onkin sitten X3-X5 osat hankinnassa. Mutta toisaalta Capcom kyllä tykkäsi teurastaa/lypsää Street Fighter-sarjan kokonaan, mutta sarjan fanien suusta jokainen Hyper/Super/Extra-Deluxe-versio on kuulemma tarpeeksi erilainen. Ehkäpä Capcom tarjoaa faneille vaan sitä lisää samaa hyvää mitä ovat tottuneet saamaan?

Nojiman lähtö taas taisi tapahtua jo vähän ennen vuodenvaihdetta, ffffansillakin löytyy aiheesta ketju.

Hih, vaikuttaa että sekoitin Nojiman Tetsuya Nomuraan, mybadmybad. Ja en edes muistanut että tuohon ketjuun jotain sähelsinkin ffffansilla :D

Hmm, taisi mennä vähän offtopiciksi.

Velvety
11.8.2004, 17:53:23
Vai niin, että tällä lailla. ;D

Minen oikeastaan osaa sanoa mitään tuosta jatko-osasta, kun muut ovat jo sanoneet kaiken mahdollisen, mutta sen voin kuitenkin sanoa, että VII:lle jatko-osa elokuvana on ihan ok, mutta pelinä? Ei kiitos. Squarehan tekee nykyään kaikille Finaleille jatko-osan, otetaanpa esimerkiksi se Final fantasy X. Sille tehtiin se jatko-osa, FFX-2, joka ei ainakaan omasta mielestäni ollut sellainen perinteinen Final Fantasy.

Miksi Square tekee jatko-osan FFVII:lle pelinä? Eikö se leffa riitä? Ilmeisesti ei riitä, mutta sama se. En varmaankaan osta sitä peliä, jos se täällä julkaistaan. Mutta se leffa on kyllä eri asia. ;D

Riku
11.8.2004, 19:58:36
Tämä menee jo klassikon raiskaukseksi... Alkaa olemaan huumori kaukana, ellei tuollaisille huhuille saada vahvistusta itseltään isolta Ässältä. Ja miksi, oi miksi julkaista tuollainen peli millekkään muulle alustalle paitsi Playstationille? Sekin on jo liikaa että moinen mestariteos saa jatkoa ei-niinkään-arvoiselleen alustalle kuin kännykälle! Uskoni Squarea kohtaan alkaa luhistua jo huonon FF X-2:sen vuoksi, mutta se palautui Advent Childin myötä. Taas puhaltaa vastatuuli jos tuo julkaistaan yksinoikeudella jollekin muulle kuin Playstationille :prkl:

Ninjor
21.8.2004, 18:25:35
Square kyllä taisi olla jatko-osia vastaan, ja taitaa ehkä vieläkin hitusen olla mutta money talks. Itseäni kyllä ovat jatko-osat FF-peleistä kiinnostaneet FF VII:n jälkeen, tahtoisi nähdä seikkailua jossa on Red XII. Ja tuohon seitsemän vuotta vanhaan on pakko sanoa Star Warsit, onhan ensimmäin Star Wars jo sen 20? vuotta vanha ja silti "jatkoa" sille on tullut viime vuosina.

Kummisetä-trilogiaan jatkoa, hmm. Varmaan mielenkiinnolla odottaisin elokuvaa, mutta tuo oheiskrääsä vaikuttaa tuossa oudolta ajatukselta. Harvoin tuon tyylisistä leffoista oheiskrääsää tulee ;) Ja Capcomin jatko-pelit ovat osittain laatua, esim. Megaman-sarja, tuli nyt kaks päivää sitten viimeisteltyä Mega Man X6 ja pakko sanoa että pelistä nautin, nyt onkin sitten X3-X5 osat hankinnassa. Mutta toisaalta Capcom kyllä tykkäsi teurastaa/lypsää Street Fighter-sarjan kokonaan, mutta sarjan fanien suusta jokainen Hyper/Super/Extra-Deluxe-versio on kuulemma tarpeeksi erilainen. Ehkäpä Capcom tarjoaa faneille vaan sitä lisää samaa hyvää mitä ovat tottuneet saamaan?

Leffasarjoihin on helppo tehdä jatkoa vielä vuosien jälkeenkin, mutta mitä jos leffasarjan osat olisivat aivan eri tarinoita, niissä olisi eri hahmot jne, kuten Finaleissa. Silloinhan olisi hieman outoa/typerää tehdä jatkoa yhdelle yksittäiselle leffasarjan osalle, vieläpä monien vuosien jälkeen. Miltä kuulostaisi vaikkapa 007 ja kuuraketti-2? (tai jotain, vaikea keksiä esimerkkiä ._.)

Megamanithan, ainakin käsittääkseni, käyttävät aina tiettyä linjaa (Megaman 1, 2, 3.. ja sitten on erinäiset sarjat kuten Megaman Legends ja Megaman X jne.) mutteivät ikinä ole jatkoa yksittäiselle osalle, vaan jatkavat aina koko sarjaa. Eli mitään Megaman X7-kakkosia ei olla vielä nähty. Capcom-vertaukseni oli kyllä hieman huono, sillä tuo "lypsäminen" tapahtuu vain SF-pelisarjassa. Ropensa Capcom on ymmärtänyt jättää rauhaan. ;P

Plaah, taitaa mennä hieman OT:ksi, joo. :eh:

unknown
21.8.2004, 19:05:27
niin, pitäisikö vielä mainita Ehrgreiz, kun siinä kerran esiintyy Cloud, Tifa, Yuffie, Vincent, Sephiroth ja Zack. :huh:

onko siinä Zackin? Täytyy ostaa se Ehrgreiz.

Leffa vielä menee (ja odotan sitä innolla) mutta täytyykö siitä kaikki maailman kännypelit ja jatkoosat tehdä? törkeää rahastusta

Quotet kuntoon. Ja sisältöäkin saisi olla. :| - SILLI

Anime ja FF-fani
22.8.2004, 14:46:53
Itse odotan elokuvaa innolla, mutta siitä kännykkäpelistä en oikein tiedä. Ei vaikuta hyvältä. Ei ollenkaan. Ja sitten vielä näyttäisi olevan tulossa toinen ffvii-peli, tsot, tsot. Eivät ne ainakaan minun rahojani saa noista uusista peleistä. Niin ja sitten off-topic kysymys, eli mistä tuon Ehrgeizin vois ostaa? Kuulostaa nimittäin mielnkiintoiselta

Critis
23.8.2004, 17:31:49
Kyllä tämän Advent Children leffan vielä ymmärtää mutta ei mielestäni ole mitään järkeä tehdä mitään jatkoa osia FFVII:lle niin kun tämä mobiilipeli Before Crisis niin tämä toinen vaikuttaa mielestäni myös rahastukselta mutta jos se nyt tulee niin tulisi edes Gba:lle tai GC:lle kun itselläni ei ole Playstationia mutta epäilen että tuskin tulee muille konsoleille kun vain ainoastaan Pläystationille. No siitä olen ainakin aika varma että tuskin tulee voittamaan alkuperäistä Final Fantasy VII:mää sanokaa mun sanonneen.

memo
23.8.2004, 18:55:29
Niin ja sitten off-topic kysymys, eli mistä tuon Ehrgeizin vois ostaa? Kuulostaa nimittäin mielnkiintoiselta
Ehrgeiz voi kyllä olla kiven alla. Itse sain sen joululahjaksi toissa vuonna. Peli on siis ilmestynyt 98, vai oliko se 99? No kuitenkin aika välillä 97-98. Porukat maksoivat siitä jotain vajaa 50¤, eli todella paljon. Jostain Kuopiosta vanhojen pelien laatikosta.

Ehrgeiz siis on Squaresoftin tekemä 3D-tappelupeli. Se on ilmestynyt FF VII:n jälkeen, ja omaakin runsaan määrän FF VII -hahmoja. Hahmot ovat: Cloud, Sephiroth ja Tifa jotka ovat käytössä heti pelin alussa. Kun yksinpeliä pelaa, saa vielä Vincentin, Yuffien ja Zackin.

Peli voi aluksi tuntua ihan tavalliselta mätöltä, mutta siitä löytyy yllättävän paljon erikoisuuksia. Esimerkiksi meikan iskun voi torjua, ja iskeä siitä takaisin. Tämän voi tehdä myös tavalliselle iskulle. Ajoitus on tärkeää. Kun kaatuu maahan, on siitä mahdollisuus nousta ylös heti, joka tuo tappeluun uusia ulottovuuksia. Erilaisia heittoja on aika runsaasti. Myös Cloudin Omnislash löytyy, mutta se onkin varsinaisen vaikea temppu.

Ehrgeizissä on muutama minipeli, jotka ovat aika mitään sanomattomia. Mutta tärkein niistä on kuitenkin aivan itsenäinen mini-RPG, jonka kaksi hahmoa saa myös käyttöönsä mätkintä-moodissa.

Ehrgeiz on kokonaisuudessaan hyvä mätkintäpeli, joka eroaa omalla tavallaan muusta massasta. Suosittelen, vaikka luultavasti tosiaankin on todella vaikea löytää.

Anteeksi täydellinen off-topic

edit://Jeah, 600:s viesti!

Jacco
1.9.2004, 17:23:57
Luonteeltani minun on pakko huomauttaa muutamista seikoista tämän ketjun viesteissä. Spinoff omien kokemusteni mukaan tarkoittaa esim. FFVII ja tätä Ehrgeiz-peliä. Eli siis alkuperäisestä sarjasta erkanee omaksi tarinakseen ainakin osaksi samoilla hahmoilla varustettu (tässä tapauksessa) peli. Toinen loistava esimerkki olisi tv-sarja Tähtiportti, josta hiljattain erkani Tähtiportti-Atlantis -sarja. Tämä esimerkki ei välttämättä aukene kaikille, mutta toivottavasti viesti meni perille. Eli siis esim. X-2 ei ole X:lle mikään spinoff vaan suora jatko-osa. Anteeksi nyt hirveästi ot.

Rakastan ähväähväseiskaa, enkä kyllä hevin itse suvaitsisi jatko-osia sille. En myöskään hevin lämpene näille kännykkä-jutuille. Sitä lehvaa tosin odotan innolla. Omasta mielestäni X ja X-2 olivat molemmat hyviä (X tosin selkeästi parempi), mutta tämähän on oma mielipiteeni.

Minua suuresti hämää jä ärsyttää se, että ihmiset kirjoittelevat tyyliin:

Alunperin kirjoittanut Ninjor
Tarkoitin kylläkin, että ketä kiinnostaisi koko leffa, varsinkaan huonon TSW:n jälkeen tai
Alunperin kirjoittanut Riku
Uskoni Squarea kohtaan alkaa luhistua jo huonon FF X-2:sen vuoksi,
Koska kun itse luen tuollaisia tekstejä, ne vaikuttavat siltä kuin olisivat puhtaita totuuksia, vaikka ne varmaankin on tarkoitettu yksittäisiksi mielipiteiksi, mitä ne ovatkin. Itse siis pidin mm. TSW:stä eikä X-2:aan mikään huono mielestäni ole ja olen toiveikas XII:n suhteen. Ilmaiskaamme siis välittävämme mielipiteitä ja välttykäämme väärinkäsityksiltä.

Jos tämä oli mielestäsi aivan törkeästi offtopiccia, roskaa, itkua, valitusta, whineä, kateellisen panettelua, tietämättömän suoltamaa sontaa tai muuta vastaavaa, ilmaise ihmeessä kommenttisi yksityisviestillä, replyllä, sähköpostilla(jaako.haavisto@kolumbus.fi) tai ircissä(Jacco/Jakkeli@ircnet)

Elmore
17.9.2004, 18:59:43
En malta odottaa tätä peliä... Vincent on tämän ansainnut. Aivan liian vähälle huomiolle jäänyt FFVII:n uskomattoman karismaattinen puoli-kuollut..

FFVII Compilation project, pelastat 2000-luvun RPG-genren. Me kaikki olemme nähneet liikaa pahvihahmoja ja hawaii-värejä. Musta pimeys ja ruosteinen metalli arvoonsa! Murretaan RPG:iden väripaletit kylmän harmaalla! :lovetus:

Yurikosan
17.9.2004, 21:25:06
Miksi toinen tällainen ketju btw?! Tuossa on jo yksi ja saisi riittää. BLOB (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=10486)