View Full Version : Toimiiko sinulla DVD-leffat moitteettomasti?
Mulla on pari leffaa jossa se skippaa pari chapteria. Yks niistä on Blues Brothers 2000. Toinen on Gone in 60 Seconds. ja lähes jokaisessa pientä nykimistä. onko muilla samanlaisia ongelmia? saako tämän jollain korjattua?
Maximus
26.7.2002, 16:39:11
Mulla on 7 DVD leffaa ja ne kaikki toimii moitteetomasti mun PS2:lla.Tänään saamani Iron Maidenin Rock in rio tosin Hidasteli ja sekosi tai jotain parin sekunnin ajaksi.muuten kaikki toimii moitteettomasti eikä minulla ole aavistusta miten tuon ongelmasi saa korjattua.Ehkä DVD:t ovat naarmuisia tai vika on PS2:ssa?????
Laguna
28.7.2002, 21:55:45
Joo kyllä minullakin kaikki toimii moitteetomasti vaikka kun vuokrasin Final Fantasy DVD:n niin myyjä sanoi että se tökkii yleensä PS2:kosella.
Kuudetta vaistoa ei pystynyt lukemaan keskiosasta, mutta vika oli itse DVD:ssä joka ei toiminut vuokraamonkaan DVD:llä. Kyllä tuo FF:TSW toimii mainiosti, mutta monienhan PS2:en DVD toistossa on ollut muutenkin ongelmia.
mulla on ihan moitteettomasti toiminu kaikki dvd:t tolla ps2:lla ei oo ollu mitään ongelmia.:)
Yleensä se on elokuvista kiinni sillä tehtaalta tuskin viallisia PS2:sia eteenpäin lähetetään. Onhan minulla tuo Gone in 60 Seconds nykinyt aika roimastikin koska siinä oli _paljon_ naarmuja. Noh, ei muuta kun kannet päin seinää ja meni rikki :P.
Ei ne myyjät kummiskaan mitään tajunnut.
Croppola
29.7.2002, 15:49:52
Mulla ainakin on tähän mennessä pyöriny kaikki ihan kympillä. Tosin useat laina DVD ovat aina vähintään pölyisiä, naarmuisia ja joskus jonkun tuntemattomana pysyvän liman peitossa :laatta:
Pari kertaa ollu ongelmia semmosten levyjen kanssa normaaleilla DVD videoilla mutten ole vastaava nähnyt PS2:sella. <piste>
Mulla on taas ongelmia just tossa puolessa, kun mun pleikkari toistaa DVD:stä pari ensimmäistä chapteria ja shit se alkaa kitisee et unable to read disc... kai sen sais jossain korjattua mut ku ei jaksais raahata sitä lootaa mukanaan.
Michael
30.7.2002, 12:46:06
Jos joku wika on niin wika on ps2:sen... harvemmin dvd levyn... sillä ihan uudet dvd levyt eivät välttämättä toimi kunnolla ps2:lla...
syytä en tiedä, mutta tuota on painetettu ihan joka puolella, aina kun vuokraa dvd levyn saa kuulla (jos sanoo omistavansa ps2) että dvd levy ei välttämättä toimi kunnolla... pienen pätkimisen saa pois levyn pinnan puhistuksella ja jos "leffa" rupee temppuilemaan ihan alussa niin et voi katsoa sitä...
toi on n.98% warmaa tietoa...
-Siunausta-
Kaikki dvd leffat jokka olen katsonut Ps2:lla on toiminut täysin moitteettomasti.Ei nykinyt ei mitään vikaa.Tai sitten mun silmissä on vikaa että en näe noita vikoja :D
Täytyy myöntää että joskus pleikka2:lla DVD levyt pätkii, esim. jos on katsellut elokuvaa jo reilusti yli tunnin niin välillä se saatta hypätä parin chapterin yli. Kun kokeilee konetta tuntuu se ihmeen kuumalta. Outoa...
Heti kun kunnon kirjoittavat DVD soittimet tulevat rahvaan hintaluokkaan ostan sellaisen ja käytän mustaa toosaa pelkästään pelaamiseen.
Toistaseks kaikki leffat toiminu ilman mitään ongelmia.
Tommistus
3.8.2002, 18:48:37
Kyllä kaikki DVDt on toiminut. Olen katsonut sillä jopa kolme DVD leffaa, joten ei sen puoleen. Mutta en ole paljon VHS videoitakaan katsellut... On tullut käytyä elokuvissa kattomassa kaikki hyvät leffat...
Minulla on kaikki leffat toiminut. Jopa Unelmien Sielunmessu. *on erittäin tyytyväinen* Mutta varmasti tulee vielä leffoja vastaan jotka eivät toimi kunnolla, mikä on erittäin ikävää. *huokaa* Inhottavaa jos ilmestyy joku erittäin hyvä leffa(kuten Unelmien Sielunmessu) ja sitten se ei toimikkaan.
Melinda
9.8.2002, 13:58:12
Joskus kauan sitten hankkimani Apulanta dvd toimii täydellisesti, mutta tämä Spinefarm metal dvd ei oikein tahdo aina toimia..ei ole ilmeisesti juuri pleikkarii tarkoitettu :)
Post Mortem
10.8.2002, 0:22:55
Olen omistanut PS2:sen siitä asti kun se tuli Suomeen eikä ole ollut mitään ongelmia.
bastard
18.8.2002, 10:55:11
Kaikki leffat toimi vielä viikko sitten, nyt ei enää mikään. Kaikki pätkii ja hyppii pari kohtausta yli. Taidanpa viedä mun romun huoltoon.
Mulla noi DVD:t toimii aivan moitteettomasti.. justiin eilen katsoin Ocean´s Elevenin.. ei pätkiny tai muuta vastaavaa..
Gladiaattori, Rush Hour 2, Evolution, Me, Myself and Irene, The Whole Nine Yards, Payback, : kuva pysähtyy 2 sekunniksi leffan puolivälissä loppu toimii. Eihän tämä sinänsä mitään haittaa mutta onhan se pidemmän päälle ärsyttävää. Ocean's Eleven, Rush Hour 1 ja LotR toimivat täydellisesti.
Kreifi
18.8.2002, 22:11:20
Originally posted by Pandemoni
Gladiaattori, Rush Hour 2, Evolution, Me, Myself and Irene, The Whole Nine Yards, Payback, : kuva pysähtyy 2 sekunniksi leffan puolivälissä loppu toimii. Eihän tämä sinänsä mitään haittaa mutta onhan se pidemmän päälle ärsyttävää. Ocean's Eleven, Rush Hour 1 ja LotR toimivat täydellisesti.
Johtuisikohan tuo pysähtyminen kuitenkin siitä, että DVD:n kerros vaihtuu? Kyllä. Ja ennen kuin kysyt miksi nuissa muissa ei tapahdu siten; vastaan, että niissä vaihtuminen on sijoitettu ovelasti leikkauskohtaan, niin että sitä ei edes huomaa ellei oikein etsi sitä.
Hiipivässä tiikerissä kerroksen vaihtuminen on mokattu ihan tyystin. *manailee ja kiroaa* Idiootit.
joni_auron
20.8.2002, 6:20:15
Itselläni on yli 30 leffaa ja tähän saakka kaikki ovat toimineet todella hyvin... ystävilläni ja foorumeissa on monilla ollut ongelma, että tuo Jet Lin The One hyppisi ja nykisisi oikein kunnolla....
Beats me
Banjo_Bill
20.8.2002, 10:52:27
Mulla on kanssa käynyt koneessa jotain yli 30 leffaa.
Ainoastaan Dragon From Russia ei meinannut pyöriä ollenkaan (ei suuri menetys), "oikealla" soittimella toimi ja kirjastosta lainaamani, naarmuisen, Boogie Nightsin extrat eivät pyörineet (kokeilin myös "oikealla" DvD-soittimella, eikä pyörinyt silläkään)
Tähän asti kaikki DVD:t on toimineet, mutta viikonloppuna aioin vuokrata Jet Liin -The one -leffan. Vuokraamossa väittivät ettei se ole toiminut yhdessäkään PS2, joten en sitten vuokrannut. Tässä tapauksessa tosin vika ei voi olla PS2 vaan DVD:ssä oli jotain häikkää.
aeris2
26.8.2002, 14:12:09
Mul ei oo ainakaan mikään dvd leffa nykiny paitsi Tomorrow Never Dies, mut sekin oli vaan sen takia kun siinä oli hirvee määrä naarmuja, ihmettelen et suostu ees näyttämään sen...
Niera Kuuranpoika
18.9.2002, 11:54:26
Kyllä ne muutamat dvd-leffat mitä ps2:lla olen katsonut, toimivat moitteettomasti, lukuunottamatta Harry Potteria joka tosin taisi olla piraattikopio, ei tosin omani. Mutta muutoin ei ole ollut ongelmia.
Taitaa olla vielä lapsenkengissä toi dvd systeemi... kun ei osata leffojakaan tehdä niin että niissä kaikissa se kerros vaihtuis järkevästi.
Meidänkään PS2 ei suostunut pyörittämään demo cd:tä joka tuli konsolin mukana mutta kaverilla toimi. Jos vielä jonkun pelin tai elokuvan kanssa tulee ongelmaa, lähtee erittäin vihainen soitto sonylle...
Nyt on tullu jo muutama leffa tullu pleikkarilla katottua ja yksikään ei ole temppuillut...
Mulla kaikki rullaa niinkun pitääkin. Tai ainakin kaikki DVD:t mitä sillä olen kattonut. Omia ei ole kuin FF:TSW ja Mortal Combat 1.
Tordragon
16.10.2002, 2:52:48
Niin tajuttoman läjän kuin olen DVD-elokuvia katsonut pleikkarillani niin aina on toiminut, ja jos on nykinyt niin pieni vilkaisu levylle yleensä on paljastanut sen, että levy on täynnä naarmuja ja likaa - jokseenkin vähemmän hyväksyttävää kun kerta vielä videovuokraamoista ovat nämä yksilötkin tulleet.
Ainoat ongelmat mitä olen tavannut, huonokuntoisten levyjen ohella, ovat anamorfisen kuvakoon omaavien DVD-elokuvien katsominen 4:3 televisiolla ja yleiset nimen omaan televisioon liittyvät ongelmat. Itse PS2 ei ole pettänyt ikinä, se on selvää, mutta televisiosta ovat monet ongelmat lähtöisin, ongelmat kuvalaadussa, ruudun vilkkuminen etc.
Ja mikä järki tässä on kertoa mitä DVD-elokuvia ihmiset omistavat? Ei siitä tässä ole kyse, ja mitä se muka kertoisi itse ongelmasta mikä tässä ketjussa on aiheena? No, miten vain.
Roakel
16.10.2002, 12:21:40
Minun DVD elokuvat on toiminut hyvin PS2:lla, en ole huomannut mitään vikoja. Minun kaverin koneella pätkii jokaisessa elokuvassa mitä sillä katselee, mutta välillä tulee noita toisto ongelmia.
ei oo ainakaa vielä tullu mitään tollasta vaikka jotain 20 leffaa on katoottu PS2:lla :confused:
Sfigi
16.10.2002, 20:55:07
mulla toi LOTR vähän tökkii välillä
Safir
17.10.2002, 16:59:16
Kaikki katsomani DVD-leffat ovat toimineet moitteettomasti. Ei mitään häiriöitä sun muita. Ainakin tähän asti.
Mutta minen oikeastan kovin paljon tykkää deeveedee elokuvista. Tai siis tarkoitan sitä, että minusta se on aika monimutkainen kun haluaa katsoa pelikka kakkosella jonkun dvd:n. Itse en osaa sitä käyttää, vaikka ei se varmaan vaikeaa olisikaan. Sen takia pitää aina joku kutsua apuuuun, jos haluan elokuvan katsoa. Siksi pidän enemmän VHS:stä. Niitä minä ainakin osaan käyttää. :)
Archux
19.10.2002, 15:33:29
Minulla ainakin toistaiseki kaikki leffat toimineet täydellisesti sekä PS kakkosessa että Xboxissa.
sketsie
21.10.2002, 21:43:47
Joo ei mulla mitään ongelmia ole dvd leffojen pyörityksessä. Kannatta viedä huoltoon jos ei pelaa. :)
Excel
24.10.2002, 16:28:17
Minun ps2 pyörittää kaikki dvd-leffat ihan moitteettomasti! Ainakin niitä mitä olen tähän asti kattonut..
JonVonRox
27.10.2002, 12:30:28
Ikinä ei ole FreezeFrameja tullut, vaikka tuo PS2 olikin ensimmäistä erää joka suomeen tuli. Olin nimittäin ennakolta varannut sen..., Noh anywayz paljonhan tuon DVD-ominaisuuksia on haukuttu mutta kyllä siinä on kaikki pyörinyt, enkä kuvanlaadustakaan ole ollut millänsäkään. :ooh: Joskus alkuaikoina ennenkuin suomeen niitä oli lanseerattu, taisin lukea jostain että Japanissa niitä poksahteli tuon tuosta alimitoitetun tuuletuksen vuoksi. DVD vaatii jonkun verran purkutehoa pyöriäkseen hyvin, ja PS2:n tehot nykymittapuilla katsottuna ovat siinä ja siinä.. mutta eihän se miksikään muutu että testattu mikä testattu ja jos toimivaksi todetaan niin ei sen tarvitse olla X-Box pyörittääkseen leffojakin. =D Sen kyllä olen huomannut että esim. FF X:ää tai muita PS2:n DVD-formaatissa olevia pelejä pelatessa se lämpenee kyllä mukavasti muttei ole kaatunut kertaakaan... vaikka 8 timman sessioitakin on tullut pelattua. PS1:n pelejä pelatessa se ei ole moksiskaan.... :boing:
Lord Angsaar
28.10.2002, 9:27:03
Ei mulla ole ainakaan vielä ollu yhtään ongelmaa DVD-leffojen kanssa...
cappel
3.11.2002, 13:04:34
jokanen dvd jonka oon kattonu ps2 on toiminut hyvin, ellei jopa paremmin
The_Sipi
5.11.2002, 11:12:44
Monella on ollu nykimistä ja muuta sellaista, mutta mulla ei. Oon katsonut joku 10 dvd:tä PS2:lla ja hyvin on toiminut, kunnes sunnuntaina kun meinasin kattoo The Thing - "Se" jostakin PS2:lla (olohuoneen tv oli varattu), niin se rupes pyytää jotain salasanaa siinä. Levy oli 2-alueen leffa ihan niin kuin PS2 myös, mut silti se pyys tota salasanaa. En sit tiedä mikä oli. Toivottavasti ei tuu enää eteen vastaavaa tilannetta.
Outraider
11.11.2002, 20:34:20
oon kattonu 3 DVD-leffaa ps2:lla ja PC:llä ja kuvan laatu ja toimivuus on samaa luokkaa
Banjo_Bill
11.11.2002, 22:13:35
Originally posted by The_Sipi
Monella on ollu nykimistä ja muuta sellaista, mutta mulla ei. Oon katsonut joku 10 dvd:tä PS2:lla ja hyvin on toiminut, kunnes sunnuntaina kun meinasin kattoo The Thing - "Se" jostakin PS2:lla (olohuoneen tv oli varattu), niin se rupes pyytää jotain salasanaa siinä. Levy oli 2-alueen leffa ihan niin kuin PS2 myös, mut silti se pyys tota salasanaa. En sit tiedä mikä oli. Toivottavasti ei tuu enää eteen vastaavaa tilannetta.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin eikös PS2:n dvd-soittimessa ole ns. lapsilukko, joka päällekytkettynä estäisi väkivaltaisten leffojen katselun ilman koodia. Katso koneen manuaalista (s.17 muistaakseni) miten tämä toiminto kytketään pois päältä.
Seuraavassa tiivistelmä
Jos olet unohtanut salasanasi, niin laita ihan mikä tahansa leffa koneeseesi, paina selectiä, jotta menu-namikat tulevat esille, mene setuppiin, mene parental controliin, nyt sen pitäisi kysyä salasanaa, paina select ja näppäile koodi 7444 (ainakin minun koneessani se on tämä), joka tuhoaa edellisen koodin, nyt kone pyytää sinua keksimään uuden koodin, näppäile joku simppeli numerosarja, vahvista numerosarja, nyt olet parental control valikossa ja voit kytkeä koko hemmetin-toiminnon pois päältä nyt ja ikuisesti.
Kurt Zisa
16.11.2002, 11:21:58
mul toimii kaikki leffat ei oo tökkiny kertaakaan.
snaketus
20.11.2002, 16:16:32
Mulla about 15:sta DVD leffasta, parissa levyssä skippaa chapterin tai pari, vika on todennäköisesti ps2:ssa koska, tietokoneeni DVD toistimessa levyt toimivat täydellisesti, itse levyn kunto ei asiaan voi vaikuttaa koska minulla on tapana pitää leffoista huolta ja olla naarmuttamatta levyjä, niitä pitää käsitellä kuin kukkaa kämmenellä että ne toimivat vielä parinki vuoden päästä. Ja nuo leffat jotka pätkivät ps2:ssa:
1. Towe of the death (skippaa yhden chapterin leffan puolivälissä)
2. Air force one (skippaa pari chapteria hiukan ennen puoliväliä)
3. Die hard 2 (joissakin kohdissa nykimistä)
Liquid
21.11.2002, 15:03:24
Ei mulla kyllä mitään ongelmia ole ollu. Mutta ei ps2:sella niitä leffoja tule hirveesti katottua, koska meillä on ihan erikseenkin oleva sellanen dvd video.
RED XIII
8.12.2002, 13:44:22
Mulla toiminu kaikki DVD:t. Ostettiin semmonen DVD päivitys pleikalle joka asensi Pleikkaan(Muistikortille) uuden version DVD ohjelmasta.Kuulemma sen avulla pitäis DVD:t toimia paremmin ja kuvanlaatukin parantua...
Z-e-r-o
8.12.2002, 14:06:14
Minä en ainakaan ole minkään näköistä nykimistä huomannut kyllä tuo varmaan niistä CD:stä johtuu.
(Noh kerran nyki Makuunista vuokrattu DVD mutta siinäkin oli paljon naarmuja) (eikä sekään leffan aikana vaan niissä valikoissa)
Ja kewlistä on tuo PS2 DVD_soitin ihan laatukamaa kunhan vain jaksatte hankkia siihen paremman videokaapeli. (muuten normaali DVD- soitin pesee sen mennen tullen ^^)
Ja kuka nyt tietokoneella DVD:itä kattoo :huh: hullun hommaan laite sen tilalle vaikka polttava.... (vielä kun joskus tuo kuvanlaatu rippuu ihan kokonaan Grafiikkapiiristä) (tämä tietenkin riippuu Playeristä.)
Chocobo
16.12.2002, 9:11:56
Mulla toimii muuten moitteettomasti mutta jokaisessa leffassa tapahtuu kerran pieni katkos jota kaikki ei edes huomaa mutta itse olen kiinnittänyt huomiota.. Kaiken lisäks se katkos on aina samassa kohtaa leffaa.. Levyt ovat kuitenkin moitteettomassa kunnossa.
Kreifi
16.12.2002, 9:18:50
Originally posted by Chocobo
Mulla toimii muuten moitteettomasti mutta jokaisessa leffassa tapahtuu kerran pieni katkos jota kaikki ei edes huomaa mutta itse olen kiinnittänyt huomiota.. Kaiken lisäks se katkos on aina samassa kohtaa leffaa.. Levyt ovat kuitenkin moitteettomassa kunnossa.Hihihihih...Tämä on hauskaa.
Jos olisit lukenut tämän ketjun (ei välttämättä pakollista, mutta suositeltavaa) niin sinulle olisi varmasti jo selvinnyt, että DVD:n kerros vaihtuu siinä kohtaa. Joissakin leffoissa se on toteutettu paremmin, joissakin huonommin.
btw. Vuokraleffat on joskus todella huonossa kunnossa ja voi joutua hyppäämään kohtauksia yli, mikä on anteeksiantamatonta hyvien leffojen kohdalla. Menkää siis rauhallisesti seuraavaan kohtaukseen ja kelatkaa taaksepäin. Voi olla, että joutuu hiukan kikkailemaan, mutta ainakin leffan näkee kokonaan. Luonnollisestikaan tämä ei toimi aina.
Banjo_Bill
16.12.2002, 10:07:10
Kerroksen vaihtuminen on joskus (muutamassa levyssä) minun pleikkarilleni kriittinen tilanne, jolloin kuva voi jäädä nykimään ja pomppimaan vähän pidemmäksi aikaa, mutta useimmiten vaihdos onnistuu eikä sitä juurikaan huomaa. Koneessa on käynyt jotain yli 50 dvd:tä (suurinosa näistä ei kutenkaan ole kaksikerroksisia).
btw. surkein koskaan näkemäni kerroksenvaihtokohta on ollut Sandrewin julkaisemassa Crouching Tigerissa. Ei ole kyllä liikkunut vastuussa olevien henkilöiden päässä mitään; vaihdos tapahtuu keskellä taistelukohtausta.
snaketus
17.12.2002, 14:00:31
Aikaisemmassa postauksessani joissa kerroin että parissa leffassa mitä minulla on niin tuo pätkäsy tapahtuu niin on nimenomaan siinä kun kerros vaihtuu, selvisi asia minulle vasta myöhemmin, mutta kuitenkin, se ärsyttää, tosin en aio panostaa erilliseen dvd soittiimeen vähään aikaan, harmi vain kun mitä uudempi leffa niin sitä useammin nuo levyt ovat kaksikerroksisia, vanhemmissa ei pätkäsyä tapahdu. Mitä sitten pc:llä katselemiseen tulee niin nautinto ei oo mikään paras, muttei huono jos omistaa asian mukaisen laitteiston, ainakin pc:n asemat osaa vaihtaa kerroksen nykimättä, kunnon äänikortilla + softalla saa yhtä hyvät äänet (olettaen että on kotiteatterilaitteisto) kuin mistä tahansa dvd soittimesta ellei vielä parempia. Näyttiksessä täytynee tietenkin olla tv-out-liitin mielellään s-video sellainen niinkuin yleensä onkin ja telkkarin perseessä kyseinen liitin, ainakin uudemmissa telkkareissa on, voi toimia scart adapterinkin kautta, mutta ei välttämättä. Ainoa joka voi häiritä leffan katsomista näissä olosuhteissa on kaukosäätimen puute ja koneen pitämä möly, mutta kun vähän jaksaa panostaa niin koneestakin saa hiljaisen ja varsinkin jos koneen tekee vain ja ainoastaan leffa käyttöön prossuksi riittää 500MHz pIII jolloin jäähyksi riittää kunnon tehokas siili ei tuuletin mökää tarvita, virtalähteeksi hiljainen malli.
Senshi
18.12.2002, 10:55:18
tähän mennessä kaikki on toiminu moitteettomasti, mutta en ole kyllä toisin sanoen pahemmin katellut DVD leffoja, mutta olen kuullut että Kiss of the dragon ja The one ei toimi ps 2 sella.
Supah
18.12.2002, 22:22:46
Ei toimi en omista region x:ää ja happy hour ei ole pal leffa.
Muuten toimii kyllä varsin hyvin mutta värit eivät toistu :D .
Lotrissa tuli välillä värivirheitä mutta vain harvoin ja useimmat leffat ovat kyllä toimineet aivan moitteettomasti.
Happy hourkin varmaan toimisi kunnolla jos hommaisin sen region x:än mutta en jaksa koska tietokoneella sekin toimii moitteettomasti mutta telkkarista on tietenkin hienompi katso leffat kuin näytöltä.
vegeta
24.3.2004, 16:12:17
Mulla ei ainaskaan yks leffa toiminut ei siis vaan lähteny käyntiin ja vaikka oli ihan tuore elokuva... :cry: siihenkin meni sit jotain 15 € turhaan... :prkl:
valany
26.3.2004, 15:11:37
Hyvin toimii. Paitsi muutama levy tökkii jossain kohdissa, mutta niissä levyissä on naarmuja.
Mulla kaikki DVD:t joita olen kokeillut niin ne on toiminut moitteettomasti, lukuunottamatta tuota kerroksen vaihtumista.
Nykyään katon DVD:t mieluummin DVD soittimella tai tietokoneella.
Tiedä sitten onko tuossa tietokoneen DVD soittimessa jotaa parempaa kuin pleikkarin omassa, itse ainakin luulen niin.
Mutta meille on hommattu tuollainen DVD soitin joten sitä yritän käyttää mahdollisimman usein.
Moonstone
28.3.2004, 0:45:21
Hyvin ovat kaikki 5 aitoa elokuvaa pyörineet. Eli ei ole ollut mitään valittamista. Sen verran kuitenkin että eräs ns. kotipolttoinen kepponen (ei ole oikeasti kotona poltettu) nykii koko elokuvan ajan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lopussa elokuva hyytyy aina ja kone vain ilmoittaa ettei se saa luettua levyä. Luultavasti levylle on yritetty tehdä ylipolttoa tai jotain. Eli kaikki elokuvat joilla on velvollisuus pyöriä ovat pyörineet moitteettomasti.
Nyt kuitenkin kotona on dvd soitin niin voin jättää konsolin puhtaasti pelaamista varten.
Melkor
29.3.2004, 19:23:23
Vielä en ole ongelmiin törmännyt, siis kaikki leffat ovat toimineet moitteettomasti. Tai muistaakseni kerran Sormuksen ritarit pysähtyi jossain Lorienin vaiheilla. Mutta sen jälkeen, kun puhdistin cd:n homma toimi taas, ja olin iloinen. :P
'Jecht'
30.3.2004, 13:43:22
Kyllä minulla kaikki toimii. Mutta kyllä minulla aina noin puolessavälissä leffaa se nykäisee mutta ei eteenpäin.
M1green1
31.3.2004, 17:20:53
Kaikki musiikki dvd:t, jotka löytyvät talosta, on aina toiminut ihan normaalisti. En omista yhtään elokuva dvd:tä...
CyberMan
31.3.2004, 18:09:16
Toimi toimii moitteettomasti mutta joskus ruutu on välähtyny oudosti.
Ehjät dvd:t toimii kyllä moitteettomasti, mutta tietysti vuokra dvd:issä on joskus ollu ikäviä tapauksia.. Tosin ennen kuin tallensin tuon DVD asetukset, niin osa levyistä ei oikein meinannut toimia (Mustavalkoista kuvaa,kaksikerroksista kuvaa yms).. BTW:esim.USA:n DVD muodot vaatii mod-piirin toimiakseen (ainakin mulla ja mun kaverilla vaati?). Ihan turhaa rahastusta nää kaikki Pal- yms. systeemit.. Ei toimi jos ostaa jostain halvemmalla pelin ym.
Paljon ym. yms. lyhenteitä.. tai no kolme.. =)
mogvisti
1.4.2004, 17:56:25
Mulla itelläni ei oo ollu minkäänlaisia ongelmia katsoessa DVD- elokuvia PS2:lla.
Saattaa olla että olen katsonut vain muutaman DVD:n Pleikalla eikä tollasia ongelmia oo tullu vastaan.
Voisko ne DVD:t olla pahasti naarmuilla kun ei kuulu toimivan ( joo joo, ei oo mut pitihän toikin sanoa :P )
Vagrant
4.4.2004, 11:23:17
Ei ole ollut ongelmia kun olen katsonut. Ainoa leffa joka tähän mennessä ei ole toiminut on The One. Ja sitten on ollut joitakin vuokraamon leffoja jotka ovat olleet niin pahassa kunnossa ettei PS2:ssa ole virheen sieto kyky riittänyt. Mutta onneksi silti on nykyään olemassa DVD-soitin niin ei tarvitse PS2:sta käyttää.
Olen katsonut noin 70, ellen enemmänkin, dvd-elokuvaa omalla PS2:lla ja yhdenkään kanssa ei ole ollut ongelmia. Kaikki ovat näkyneet ihan kiltisti, myös vuokratut.
Burnhill
6.4.2004, 14:32:57
Kyllä toimii aivan mahtavasti. Kaikki näkyneet hyvin ja äänetkin tulee ulos ilman mitään lisäsäätöä.
Poikkeuksena tietenkin Yhdysvalloista ostetut dvd:t... Omalla PS2:lla ei ainakaan näy sellaiset, näkyykö jollain muulla ja jos näkyy niin mitä säätöjä on tehty?
Jos omalla koneellani näkyy, niin se on sitten se harva kerta, ja sekin vasta muutaman tunnin räpellyksen jälkeen...
Dvd:t eivät toimi ollenkaan minun PS2:lla. Kone alkaa olla jo liian vanha ja lukupääkin on kerran jouduttu vaihdattamaan. Se ei toista mitään dvd:eitä, eikä mitään dvd-pohjaisia pelejäkään. PS1:n pelit toimivat sillä ainoastaan, joten koneesta ei ole minulle mitään virkaa. Paremmin koko kone toimisi vaikka verkon painona, koska ei ole järkeä ruveta sitä korjaamaan. Ainiin, toimii sillä jopa yksi PS2:n peli ja siihenkin alkaa kyllästymään. Alkuaikoina sillä pystyi muutaman dvd-leffan katsomaan. Pikkuveljen PS2 toimii moitteettomasti, kaikki pelit ja dvd:t toimivat kunnolla eikä mitään ongelmia ole ollut.
Wompatti
7.4.2004, 9:27:12
PS2:lla ei voi katsoa Yhdysvalloista tuotuja DVD-elokuvia, koska Euroopassa myytävä PS2 toistaa vain R2-alueen elokuvat, ja Yhdysvaltojen alue on kai R4.
Pleikkarilla kyllä pystyy katsomaan muidenkin alueiden elokuvia kuin vaan R2. Tarvitsee vain ostaa Region X ja sit pitäisi näkyä. Region X:n hinnasta ei tietoa koska ei ole vielä tarvinnut hankkia sitä.
Itselläni ei ole vielä tullut vastaan sellaista DVD:tä joka ei PS2:llani toimisi. Jostain foorumilta luin jonkun väitöksen ettei Battle Royale muka toimisi PS2:lla mutta minulla on sekin pyörinyt ihan kiltisti. Koneeni on tosin vuoden vanha, eli suhteellisen uusi, tiedä sitten jos jotain ongelmia tulee vastaan sen vanhetessa.
Tuo Region X juttu on näppärä, jos ei haittaa se että pitää sitä levyä käyttää koneessa ennen kuin alkaa katsomaan mitään (muun alueen levyä kuin 2). Itselläni ei ole mihinkään niin kiire ettäkö se harmittaisi. Ostin omani muistaakseni 25E:n hintaan konsolinetistä. Olen katsonut 4 ja 1 alueiden levyjä, ja ne ovat toimineet niin ikään moitteettomasti.
(Huh, tätä uutta foorumia. Vaatii kumman paljon totuttelua jostain syystä -.-)
Bananasplit
8.4.2004, 16:14:53
No en oikein tiedä miten tähän vastaisin, kun on tuo yksi elokuva..
Joka tapauksessa MINULLA on toiminut aivan mahtavasti, mutta kun PS2 oli pikkusiskoni huoneessa Tokyo Babylon näkyi mustavalkoisena, ja se on sentään ostettu ihan oikeasta kaupasta ja varmasti aito. Toisaalta vika oli todennäköisesti monien tekijöiden summa, sillä kaikki muut DVD:t näkyivät siskon televisiossa mahtavasti, paitsi tuo yksi anime, josta siis puuttui värit. Muualla edes Tokyo Babylon ei ole aiheuttanut mitään kränää, eli kai ne sitten toimii.
Ferithem
9.4.2004, 15:30:12
Kyllähän se muuten ihan mallikkaasti toimii, mutta joitakin elokuvia se ei suostu lukemaan. Naarmuja näissä uutuusleffoissa ei ole, mutta siltikin tulee aina vain virhe. Suomenkielisiä, videovuokraamon elokuvia ne ovat myös. Ongelma ratkesi, kun katsoin ne kotiteatterilla... ihmettelenpähän vain.
suurin osa alkaa tökkimään ja nykimään jossain vaiheessa ja lopulta naamalle läjähtää se aivan ihastuttava unable to read disc-ilmoitus. tämä tapahtuu lähestulkoon joka kerta, oli sitten kyseessä 'tavalliset' tai importatut region x:n kanssa katsotut dvd:t.
ottaa päähän, aye.
Jonitzu
22.7.2004, 14:23:17
En kyllä ole koskaan houmannut pinintäkään nykimistä tai vastaavaa...paitsi kerran aivan uusi levy ei tahtonut pelittää vaikka olikin alkuperäinen levy :prkl:
Roskapussi
22.7.2004, 14:56:04
Täytyy myöntää että joskus pleikka2:lla DVD levyt pätkii, esim. jos on katsellut elokuvaa jo reilusti yli tunnin niin välillä se saatta hypätä parin chapterin yli. Kun kokeilee konetta tuntuu se ihmeen kuumalta. Outoa...
Itse olen tuon saman huomannut pari kertaa...
Mutta yleensähän nuo toimii ihan hyvin, että ei ole ollut mitään ongelmia.
Minulla on jotain 15 kpl DVD:tä ja tähän asti kaikki ovat toimineet täysin moitteettomasti lukuun ottamatta yhtä, jossa n. puolessa välissä tulee joku ilmoitus, että ei voi jatkaa ja sitten jos skippaa siitä kohtaa niin elokuva jatkuu taas. Eli siis se yksi chapter ei jostain kumman syystä toimi.
Nyt loppui sitten spammi. Tästä mitään kunnon keskutelua saa aikaiseksi. Itkettää ihan katsoa tätä ketjua.
Niin ja tottakai kaikki DVD:t on tominnu hyvin