PDA

View Full Version : Cradle of Filth

yksisiipi
20.7.2002, 11:39:58
Mikä on CoF:n paras levy ja miksi? Entä parhaat soittajat? Paras biisi? Kaunein malli, hienoin bändipaita, parhaat sanoitukset jne...?

Theemu
20.7.2002, 13:14:20
Äänestin Duskia koska se oli ensimmäinen COF-levyni. Ja toimii vieläkin, vaikka sillä onkin rupusoundit. Biisit vain ovat yksinkertaisesti loistavia. Jos sitten objektiivisesti ajateltaisiin, kallistuisin luultavasti Midianiin tai Vempireen.

Sanoitukset ovat kautta linjan varsin erinomaisia kaksoismerkitykseineen ja sanaleikkeineen.

Paidoista voisi sanoa sen verran, että se touhu on mennyt jo yli. Kaiken maailman moponvirittäjät nappiverkkareissaan pukeutuvat COFin uudempiin paitoihin. Ei sellaista voi sulattaa. Toista se oli silloin joskus. Itse omistan Sadovania- ja Black Goddess-mallit mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. Ovatpa kuitenkin suht oldskool. Jesus is a Cunt on ihan hyvä slogani tosin, mutta kun kaikilla muillakin jo sellainen oli niin eihän sitä kehtaa käyttää.

Soittajista olen digannut eniten Nick Barkeria, jumalaatio että se mies on kone. Myös Adrian Erlandsson miekkosen seuraajana on vakuuttanut, varsinkin kun olen päässyt haastattelemaankin ko. miestä. Ja At The Gates -taustaa ei sovi väheksyä. Kitaristit ovat nyt vähän niin ja näin, basisteista... no, basso on aina liian kovalla.

Ja se on muuten Total Fucking Darkness se demo.

yksisiipi
20.7.2002, 14:15:20
Olen täysin samaa mieltä. Dusk on paras, ensimmäinen kuulemani ja ostamani CoF levy. Lienee ainut levy jolla kaikki soittimet ovat kutakuinkin tasaisesti esillä.
Vempire on melodioiltaan huimaava ja Midian soitoltaan taiteellisen lumoava.

Paras biisi on ehdottomasti Funeral In Carpathia ja parhaat sanat on Malice Trought The Looking Glass.

Filth-muoti-ilmiö on syvältä. Joskus se oli kivaa, nyt ei. Kaikki esaperseet pukevat filttiä, ei kiva. Omistan paidat Vestal Masturbation, Desire Me Like Satan ja Nocturnal Supremacy.

Ehkäpä Danin ohella eniten esille pompahtanut soittaja on Nick Barker. Äijä on jumala! Robin on myös melko mahtava basisti. Ja eniten kaipaan Damienia koskettimiin! Hän oli paikalla kun parhaat biisit levytettiin.

Jep, demon nimi meni väärin. Sekoitin Immortalin Pure Holocaustiin sen alun siittä.

Alucard
20.7.2002, 14:37:17
Mun mielestä paras CoF levy on Midian... siinä on niitä mahtavia kappaleita kuten Cthulhu Dawn, From Cradle To Enslave ja se hauska Satanic Mantra.

Enpä voi paljoa sanoa Filth-vaatteista, kun niitä ei ole tullut oikein omistettua tai puettua...

Maximus
20.7.2002, 15:48:52
Huonoja Kaikki.Hallowed be thy name coveri on kyllä ihan hyvä.

nox
21.7.2002, 13:12:31
From cradle to enslave oli ensimmäinen hyvä COF biisi. Aikaisemmissa biiseissä en kuullut mitään muuta kuin Danin "tätätätätätättääää" laulun ja lattean (ei rytmiä)soundin. Nick Barkerin rummutustyyli ei myöskään uppoa minuun (älkää kysykö miksi!) jonka takia tämä ko biisi sai plussia. Tuosta levystä eteenpäin COF on maistunut enkä edelleenkään pysty kuuntelemaan vanhaa COF:fia. Dusk and her embracekin on kaikesta nerokkuudestaan ja hyvästä kertosäkeestään huolimatta niin sairaan ärsyttävä biisi.

Usagi
21.7.2002, 13:43:18
En ole kuullut vielä kunnolla muita COF'n kappaleita kuin From The Cradle To Enslave'n. Se on niin hyvä, että pitää varmaan tutustua bändiin paremminkin. Ihan ekan Cradle Of Filthin kappaleen kuulin radiosta, mutta en tiedä mikä sen biisin nimi oli. Yllätyin ihan, kun juontaja sanoi sen olevan blackmetallia, mulla oli niin erilainen käsitys bläkkiksestä. Mutta noissa kahdessa kuulemassani biisissä onkin kivasti goottityyliä mukana.

R'lyeh
23.7.2002, 18:21:00
CoFfin paras levy on mielestäni Midian, myös Vempire on todella hyvä... mutta melkeimpä jokaiselta levyltä löytyy joku hyvä biisi, alkuaikojen Filth tosin oli aika sekavaa ja ei-hyvää...

ja paras hemmo bändissä on tietenkin Dani, mielenkiintoinen ääni ja "outo" persoona. ulkonäköäkin on minun mieleen *drool* muita "lemppareita" on Robin, Adrian ja Lecter.

ja olen samaa mieltä että CoFfin "paitaimperiumi" on jo mennyt liian kaupalliseksi ja trendijutuksi, tosin itsekkin omistan muutaman CoF-paidan (Wanker & Total Fucking Darkness) kun bändi kuitenkin sattuu olemaan lempiyhtyeeni (no seli seli). ja ärsyynnyn aina niistä "alastomia/vähäpukeisia eukkoja hommailemassa ties mitä ties kenen kanssa" -tyylin paidoista sen aiheisista artworkeista puhumattakaan....

mutta muuten levyjen artworkit on kyllä aika loistavia suurimmalta osin, varsinkin Midianin taiteilut ovat todella kauniita. itse kun arvostan levyjen ulkonäköäkin, saa ainakin Midianissa hyvän vastineen rahalle sekä musiikillisesti että cd-kotelonkin puolesta. ja kun vielä CoFfin parhaalla kappaleella Her Ghost in the Fogilla on niin hieno musiikkivideo, niin en näe mitään syytä miksi kenenkään metallidiggarin ei pitäisi hankkia sitä levyä pikimmiten *mainostaa*

Tristam
23.7.2002, 20:27:48
Äänestin kyllä From The Cradle To Enslave:a mutta se onkin kyllä Midian... Tai no, en osaa päättää... Vaikka en kyllä enää bändiä kuuntelekkaan, siitä on tullut jotenkin liian ummm... kaupallinen. Taino sanotaan että olen vaan kyllästynyt Danin kirkuvaan ääneen.

lutti
25.7.2002, 4:31:05
midiania äänestin ...kauttaaltaan tuotanto on tasokasta ...vaikkakin ensimmäiset levyt olivatkin jotenkin vielä omaa linjaansa hakemassa (joka toki on kaikilla bändeillä) jep paitahomma on kyllä ärsyttävä (bändin paitoja voi nähdä tyypeillä jotka eivät varmaan edes kuuntele black metalia) ...mutta jos nyt jotain lyhyttä bändistä niin loisto bändi jolla nykyään on kirkaasti oma linjansa ja paljon loistavia biisejä ...mutta miinuksena se ärsyttävä rahastus vähintään miljoonalla eri paidalla ja erinlaisilla levyn painoksilla ja kuorilla
...silti antaisin viidestä tähdestä sen 4.9 :)

nox
25.7.2002, 12:36:31
...mutta miinuksena se ärsyttävä rahastus vähintään miljoonalla eri paidalla ja erinlaisilla levyn painoksilla ja kuorilla
...silti antaisin viidestä tähdestä sen 4.9 :) [/B]

Mä olen samaa mieltä siitä "miljoonat eri cd-kannet" - harrastuksesta. Kai se on silleen että jokainen kunnon fani ostaa pakkomielteenä kuitenkin jokaisen eri version. Midianista tehty musta nahkakangasversio on hienon näköinen mutta ei siinä ole enään mitään ihmeellistä kun tuollaista nyt voi odottaakkin.

C.o.f Paidat on tosi lapsellisia...

yksisiipi
14.9.2002, 14:39:47
Originally posted by Brain Power
C.o.f Paidat on tosi lapsellisia...

Nykypäivänä erittäin totta, mutta muinoin CoF:n alkuaikoina tuo oli hieno keksintö tehdä rivompia paitoja kuin muut. Filtissä ei mielestäni ole muuta vikaa kuin tuo muoti-ilmiö.
Musiikillisesti bändi on kuitenkin ainut laadussaan, tokihan Hecate Enthroned kuulosti kahdella ensimmäisellä levyllään hieman samantyyppiseltä, mutta tosiasiahan on, että siinä missä Filtti tekee tuollaista goottiromanttista bläkkiä, HE tekee puhdasta synabläkkiä. Ainoastaan tuo Jonin (CoF:n entinen basisti) raakkumisääni on ainakin yhtä korkealta kuin Danilla, mutta kolmannen levyn jälkeen Jon erosi bändistä 1998.

Originally posted by Usagi
En ole kuullut vielä kunnolla muita COF'n kappaleita kuin From The Cradle To Enslave'n. Se on niin hyvä, että pitää varmaan tutustua bändiin paremminkin. Ihan ekan Cradle Of Filthin kappaleen kuulin radiosta, mutta en tiedä mikä sen biisin nimi oli. Yllätyin ihan, kun juontaja sanoi sen olevan blackmetallia, mulla oli niin erilainen käsitys bläkkiksestä. Mutta noissa kahdessa kuulemassani biisissä onkin kivasti goottityyliä mukana.

Kaikissa Filthin biiseissä on jonkin verran goottivaikutteita, varsinkin Dusk.... And Her Embrace -levyllä. Mielestäni From The Cradle kappaleessa on enemmän kuitenkin thrash elementtiä raskaine kitaroineen.

Originally posted by Theemu
Sanoitukset ovat kautta linjan varsin erinomaisia kaksoismerkitykseineen ja sanaleikkeineen.

Dani on hyvin lukenut ihminen, kyllä näkyy teksteissä. Mainitsikohan hän jotain lukeneensa paljon H.P.Lovecraftia ja muita kauhuteoksia. Hyvä niin, kun inspiroi. Muutamassa biisissä hän on lainaillut jopa Raamattua ja vaihdellut hieman riimejä, ainakin biisissä "Tearing The Veil From Grace".
"To exalt our throne above the stars of God", en muista sitten mistä Raamatunkirjasta tuo on repäisy, kun en ole teosta lukenut, ja suom. versio on hiukan huonompi kuin englannin kielinen. Lähinnä kielellisesti. :D

Originally posted by lutti
...mutta miinuksena se ärsyttävä rahastus vähintään miljoonalla eri paidalla ja erinlaisilla levyn painoksilla ja kuorilla

En pidä pahana tuota, että keräilijöille tehdään useita eri versioita samoista albumeista lisäbiisien kera. Enkä myöskään kutsuisi tuota rahastukseksi, saahan lähes kaikki ekstrakappaleet myös kokoelmalevyiltä (Lovecraft & Witch Hearts[/)), jos ei rare-cd:t kiinnosta. Mikähän se juoni oli tuossa [B]Live Bait For Dead 2cd:ssä, sanoivat, että se on rajoitettu painos, mutta pitkään on ollut myynnissä ennen pelkän liven kauppoihin ilmestymistä. :)
Paitojen osalta taas se on hieman eri asia.

Onhan siinä myös CoF:n menestyksen syy, se on erilainen, mutta ei kuitenkaan millään tavalla outo. Liekö ainut bmetalbändi joka on ylittänyt miljoonan myydyn levyn rajan, en ole varma Dimmuista tai Emperorista. Mutta menestyksellä on varjopuolensa, tuo helvetin muoti-ilmiö.

nox
14.9.2002, 15:39:29
Eikös tätä Hecate Enthronedia luonnehdittu jossain vaiheessa jonkinlaiseksi köyhän miehen Cradle of Filthiksi? Ja oliko siinä tuo Paul Allender kanssa jossakin vaiheessa? Tietenkin taas sekoitan nämä kymmenet kloonibändit toisiinsa mutta ajattelinpahan nyt kysellä niin saa varmaan asiaan jotain tolkkua :huh:

yksisiipi
14.9.2002, 15:46:57
Eikös tätä Hecate Enthronedia luonnehdittu jossain vaiheessa jonkinlaiseksi köyhän miehen Cradle of Filthiksi? Ja oliko siinä tuo Paul Allender kanssa jossakin vaiheessa? Tietenkin taas sekoitan nämä kymmenet kloonibändit toisiinsa mutta ajattelinpahan nyt kysellä niin saa varmaan asiaan jotain tolkkua :huh:

Kyllähän HE:ia on sekä moitittu ja kehuttu CoFmaisuuden vuoksi. Vain pienien yhtäläisyyksien vuoksi, vaikka bändi on omalla urallaan tehnyt erittäin kaunista musiikkia ilman erityisempiä bläkin ulkopuolisia vaikutteita, toisin kuin Filth. Pysyen vieläpä maanalaisena. Mielestäni kunniamaininnan ansaitseva yhtye. Tai no, saihan bändi paljon kehuja kriitikoilta ennen Jonin lähtöä.
Kyllähän kahden ensimmäisen levyn kansissa näyttää joku Paul riehumassa bassinvarressa, mutta sitä en tiedä, olisiko kyseessä Paul Allender, kun maalia on sen verran naamassa. :D Ei sinänsä mahdoton ajatus.

nox
14.9.2002, 15:59:13
Missä tämä Paul A. lymyili ensimmäisen levyn ja Midianin välillä?
Muistaakseni niin se meni että muilla levyillä jäbää ei näkynyt. Kaverini vähän veikkaili että homma menisi näin että se oli siellä köyhän miehen Filtissä sillä välillä tai jotain muuta epämääräistä. Tuskin se aivan noin nyt menee mutta mutta, mitäs arvelette?

yksisiipi
14.9.2002, 16:54:35
Missä tämä Paul A. lymyili ensimmäisen levyn ja Midianin välillä?
Muistaakseni niin se meni että muilla levyillä jäbää ei näkynyt. Kaverini vähän veikkaili että homma menisi näin että se oli siellä köyhän miehen Filtissä sillä välillä tai jotain muuta epämääräistä. Tuskin se aivan noin nyt menee mutta mutta, mitäs arvelette?

Kauan kestin, ennenkuin löysin jotain historiikkia Paul Allenderista. Hän soitti Principlen ja Midianin välillä The Blood Divinessä, jossa näyttävät soittaneen myös Ryanin veljekset (Benjamin - synat, Paul - kitarat, Principle) sekä Dave Hirscheimer (Rummut - From The Cradle), ja soittavat varmaan nykyäänkin. Toinen yhtye, jossa hän soitti on Primal Slave. Mitään mainintaa Hecatesta ei ole.

Theemu
14.9.2002, 19:23:44
Originally posted by yksisiipi
Kauan kestin, ennenkuin löysin jotain historiikkia Paul Allenderista. Hän soitti Principlen ja Midianin välillä The Blood Divinessä, jossa näyttävät soittaneen myös Ryanin veljekset (Benjamin - synat, Paul - kitarat, Principle) sekä Dave Hirscheimer (Rummut - From The Cradle), ja soittavat varmaan nykyäänkin. Toinen yhtye, jossa hän soitti on Primal Slave. Mitään mainintaa Hecatesta ei ole.

The Blood Divine hajosi toisen täyspitkänsä jälkeen vuonna '98 ja oli musiikiltaan aika 70-lukulaista hevirytkytystä.

Onko tuo Primal Slave Primary Slave? Meinaan vain kun Data Plague-kiekko on ihan pätevää materiaalia.

Kreifi
15.9.2002, 3:43:20
No heitämpä tähän omaa filtti läppääni.
Parhaaksi levyksi pistin Duskin. Kauan mielestäni paras levy oli Vempire, mutta tuo mielipide on muuttunut. Tuossa on kuitenkin nuo kaksi parasta. Midiankin oli erittäin hyvä omalla tavallaan. Hiukan on sellainen kutina tuolla takapuolessa, että seuraava levy olisi taas erittäin hyvää jälkeä. Olen aina kuitenkin pitänyt filtin musiikista ja tulen varmaan aina pitämäänkin. Hiukan on kuitenkin kyllästyminen iskenyt. Tarttee pitää bändiä hetkinen tauolla niin eiköhän se sitten taas maistu hyvältä nannalta.

Sanoitukset bändillä ovat aivan loistavia ja Dani osaa hoitaa sen hommaan kyllä todella hyvin. Joskus ei kyllä meinaa saada oikein selvää, että mitäs se meidän pikkunen ukkeli on oikein tussannut.

Ennen en jaksanut kiinnostua tippaakaan niistä kaupallisuus puheista. On vain hienoa, kun saa erikoisversioita levystä - tietenkin olettaen, että ei omista alkuperäistä. Nyt kuitenkin on tullut jälleen joku kyhäelmä jossa on liveä ja bonusbiisejä. *huokaa* Saisivat välillä väsätä jotain todellista materiaaliakin. Kaupallisuus ei kuitenkaan ole kirosana.

Paidat ovat kyllä mielestäni hienoja ja löytyyhän niitä tuolta kaapista. En kyllä ole käyttänyt niitä aikoihin, jotenkin kai kasvanut siitä ulos. *kohauttaa olkiaan* Mutta oi varmasti tulen vielä sellaisen lykkäämään päälle sillä minulla on se kaikkein hienoin paita(ja sillä on kiva järkyttää). Edessä on Lecter ranteet auki viillettynä ja takana lukee "Fucking priest deserved to die". Paidoissa on hienoa myös se, että bändin jäsenet tosiaankin itse suunnittelevat ne. Olkoonkin rahastusta, mutta ainakin he tekevät jotakin rahojensa eteen. ((Teetkö sinä työtä ilman palkkaa? Ai, teet. No sinä oletkin tyhmä.))

Hymmh, suosikkijäsenistä. Nicholas on kyllä loistava. Siis aivan loistava rumpuli. Ikävä,ä että lähti. *huokaus* Mutta me kaikkihan tiedämme, että hän oli Dimmu Borgirin uudella levyllä("Puritanical Euphoric Misanthropia") ja siellä hän antaakin sitten palaa oikein tosissaan. ((On muuten Dimmujen paras levy.)) Filtissähän hän ei tainnut saada aina ihan täysillä päästellä. Lecterin pappi meno oli myös aivan loistavaa. Ikävää, että hänkin lähti. Danihan on bändin kantava hahmo ja pakkohan hänestäkin on pitää - onhan hän toki myös loistava laulaja/sanoittaja. Jos Dani lähtisi....filtti ei olisi enää filtti. Hetken aikaa rumpulin lähdettyäkin oli sellainen olo, ettai filtti olisi enää filtti.

Cradle of Filth on varmasti ollut yksi suuri vaikuttaja bläkissä ja sen ympärillä. "Pitkän" uran jo ovat tehneet ja vielä jaksavat. Kyllä hiukan kunnioitusta täytyy heittää sinne suuntaan. Välillä ollaan menty metsään, mutta välillä onkin sitten sujunut erittäin hyvin.

Ja aina löytyy niitä ketkä haukkuu filttiä, että se on kaupallista ja untrue. Toivottavasti nämä ihmiset pitävät meteliä itsestään sillä hyvät naurut kelpaa aina.

PS. Paras video on ehdottomasti "Her Ghost in the Fog". Visuaalinen ilme on erilainen kuin yleensä - erilainen kuin voisi odottaa - ja biisikin on mitä loistavin.

((Katoin äkkiä läpi onko typoja, mutten kovin tarkasti jaksanut kuitenkaan selata läpi. Pahoillani olen jos joku ei tajua.))

Sephrenia
16.9.2002, 18:09:55
Paras levy on mun mielestä Midian. Tosin mulla ei edes ole monta levyä(vielä), kun joskus muinoin en pitänyt CoFista yhtään. Tais olla sillon vikaa päässä tai jtn..tai onhan mulla vieläkin :D

Paras bändin jäsen on tietysti Dani :lovetus: Se on loistava laulaja jne. (eikä ulkonäössäkään mitn vikaa ole x) )

Paras laulu on..hmh..hyviä lauluja on niin monta, mutta kyllä se Her ghost in the fog on loistava, eli ehkä se on paras? vaikeeta..

Bändin paitoja mulla on muutamia. Pitkähihanen 'Turn up the horror'-paita ja sitten muutama t-paita, mutta en muista mitä ne on. Niistä paidoista joissa on alastomia muijia en pidä sitten yhtään :P

Tordragon
16.9.2002, 19:54:34
Duskia äänestin ja siksi, koska se oli ensimmäinen (ja viimeinen *grins*) CoF-levy minkä ostin. Ok, se viimeinen ollut, ostinhan sitten sen jälkeen Crueltyn kyllä, mutta niihin tuo jäi. Koko Cradle of Filthiä on saanut kuunnella joka puolelta, ja eri kaverien taholta, joten ei syytä ole ollut ostaa.. ja löytyy toki parempiakin bändejä mihin rahaansa laittaa.

Joo, silloin joskus -97 tuli innostuttua tuohon orkesteriin, mutta se taisi mennäkin vain siksi, että kaikki kuuntelivat sitä ja enhän minä erilainen uskaltanut niin nuorena olla. Jaarin jaarin, jotenkin se vain jäi. Ei CoF mitenkään yltiöpäisen huono bändi ole, ei, mutta ei sieltä parhaimmasta päästäkään kyllä. Pari biisiä ovat kyllä jääneet tajuntaan ja aika pahasti, mm. Malice through the looking glass (sp?), mutta that's about it.

Ja by the road: vihaan CoF:in bändipaitoja *grins* ..vihaan kylllä muutenkin näitä paitoja yleisesti, mutta eritoten CoF:in.

Melinda
2.10.2002, 17:09:20
Mä näin just vähä aikaa sitten 667 ohjelmassa cradle of filth:n musiikkivideon*ei satu muistamaan sen biisin nimeä*laulaja oli tosi hyvä ja ääni mahtava..mutta muuten en pitänyt videosta pätkääkään(harmi hyvän lauluäänen)se video oli vaan niin MAUTON jotain saatanan alastomii ämmei jotka leikkas omaa rannettaan jollai veittel..siis hyi..oikeesti se vei pisteet koko bändistä..mutta jos löydän levyn kirjastosta niin kyllä tietenkin lainaan koska laulajalla oli mielestäni niin hyvä ääni kumminkin..mutta musiikkivideot voisivat uusia..tämä tietty makukysymys..luultavasti jätkät voivat tykätäkkin sellasesta videosta.. :)

Kreifi
2.10.2002, 17:25:13
Originally posted by Gina
Mä näin just vähä aikaa sitten 667 ohjelmassa cradle of filth:n musiikkivideon*ei satu muistamaan sen biisin nimeä*laulaja oli tosi hyvä ja ääni mahtava..mutta muuten en pitänyt videosta pätkääkään(harmi hyvän lauluäänen)se video oli vaan niin MAUTON jotain saatanan alastomii ämmei jotka leikkas omaa rannettaan jollai veittel..siis hyi..oikeesti se vei pisteet koko bändistä..mutta jos löydän levyn kirjastosta niin kyllä tietenkin lainaan koska laulajalla oli mielestäni niin hyvä ääni kumminkin..mutta musiikkivideot voisivat uusia..tämä tietty makukysymys..luultavasti jätkät voivat tykätäkkin sellasesta videosta.. :) Makukysymyshän se, mutta silti minun on tartuttava asiaan. Kokeileppa samaiselta bändiltä "Her Ghost In The Fog" musiikkivideota. Minun mielestäni yksi parhaista videoista.

Melinda
14.10.2002, 13:00:29
Originally posted by Kreifi
Makukysymyshän se, mutta silti minun on tartuttava asiaan. Kokeileppa samaiselta bändiltä "Her Ghost In The Fog" musiikkivideota. Minun mielestäni yksi parhaista videoista.

Joo kuulin sen vähän aikaa takaperi joka oli jo huomattavasti parempi kuin ne toiset..oikeestaan voisin sanoa jopa pitäväni HGITF videosta
:)

yksisiipi
14.10.2002, 13:13:04
Originally posted by Gina

Joo kuulin sen vähän aikaa takaperi joka oli jo huomattavasti parempi kuin ne toiset..oikeestaan voisin sanoa jopa pitäväni HGITF videosta

Onhan tuo yksi parhaista Filtin videoista. Olen nähnyt seuraavat neljä:
From The Cradle To Enslave:Ehdottomasti paras ja hienoin musavideo bändiltä. Tähän käytettiinkin varmaan eniten aikaa.
HerGhost In The Fog:Ulkonäkö on kaunis ja video on melkein yhtä hyvä edellisen kanssa.
Born In The Burial Gown: Hieno goottikauhuvaikutteinen video. Tämäkin on todella hyvä. Hienot efektit tyypeillä.
No Time To Cry: Pirun hyvä biisi, mutta musavideo on todella alhaista tasoa. Onhan tämä siinä mielessä mielenkiintoinen, kun videossa näytetään paidoissa ja levynkansissa oleviakuvia, mutta kokonaisuus on aika kökkö. Tämä oli minulle liikaa.

Olikohan bändillä muitakin musavideoita?

Kreifi
14.10.2002, 20:24:49
Alkujaan kirjoitti Gina
Joo kuulin sen vähän aikaa takaperi joka oli jo huomattavasti parempi kuin ne toiset..oikeestaan voisin sanoa jopa pitäväni HGITF videostaMitä minä sanoin? *virnistelyä*

Alkujaan kirjoittanut yksisiipi
No Time To Cry: Pirun hyvä biisi, mutta musavideo on todella alhaista tasoa. Onhan tämä siinä mielessä mielenkiintoinen, kun videossa näytetään paidoissa ja levynkansissa oleviakuvia, mutta kokonaisuus on aika kökkö. Tämä oli minulle liikaa.Mutta eihän tuo ole bändin oma biisi edes. Tuntuisi kovin hassulta jos coverin musavideoon(kummallista on jo, että bändi teki tuosta videon) panostettaisiin yhtä paljon kuin omien biisien videoihin. Itse en ole nähnyt edes kyseistä videota, että en sen enempää ala arvostelemaan.

Niin ja tekihän ne vielä sen videon millä mainostivat sitä leffaa.

yksisiipi
15.10.2002, 13:10:29
Mitä minä sanoin? *virnistelyä*
Mutta eihän tuo ole bändin oma biisi edes. Tuntuisi kovin hassulta jos coverin musavideoon(kummallista on jo, että bändi teki tuosta videon) panostettaisiin yhtä paljon kuin omien biisien videoihin. Itse en ole nähnyt edes kyseistä videota, että en sen enempää ala arvostelemaan.

Niin ja tekihän ne vielä sen videon millä mainostivat sitä leffaa.

"No Time To Cry" on alkujaan Sisters of No Mercyn kappale. CoF:n versioimana todella hyvä, mutta mielestäni myös musavideon olisi voinut tehdä tyylillä. Ei ehkä yhtä panostaen kuin omat kappaleet, mutta kuitenkin arvokkaasti. Kun bändi onnistuu tekemään coveroinnitkin niin taidolla niin olisi suotava tehdä kohtuullinen video. Mutta eipä se bändiä huononna, nauratti vain katsella.

Melinda
12.2.2003, 16:30:26
Nojoo, midianin kaverini poltti joka on ainakin paras cof:n levyistä vaikken ole kaikkia kuullutkaan.
Dusk levyä olen vähän kuullut ja on siellä ainakin vähintään pari hyvää biisiä..
Muita levyjen nimiä en muista mitä kaverini luona olen kuullut..

cenedra
12.2.2003, 16:44:37
Njuuh.. Midian on ehdottomasti paras niistä levyistä joita itselläni on.... Siinä vain jotenkin kokonaisuus toimii ja siinä on monia hyviä biisejä toisin kuin muissa omistamissani levyissä on vain muutama hyvä biisi.
Se Her ghost in the foggin videon on kyllä hieno... muita en ole vielä edes nähnyt.
Noh.. onhan siinä Dusk...and her embracessakin muutamia hyviä biisejä, mutta Bitter suites to succubi levyssä ei mielestäni(muistaakseni ainakaan) ollut muita hyviä kuin All hope in eclipse (jos oikein muistin).
Midian on kuitenkin paras siinä kaikki biisit ovat enemmän tai vähemmän hyviä...(lukuun ottamatta Satanic Mantraa, mutta sehän nyt on vain sellainen joku...hmm.. ihme).

ShadowZero
12.2.2003, 20:46:20
Tuotanoin, filtti, en ole paljoa sitä kuunnellut enkä ole tähän mennessä siitä kovin paljoa tykännyt. MUTTA musiikki on todella hyvää, laulu taas (örrörrör) en tykkää siitä lainkaan. Laulajan ääni on kuin kissaa tappaisi. Pari ihan kivaa kappaletta kyllä filtiltä löytyy, en vain muista niiden nimiä juuri nyt. Oikeastaan aika sairas bändi mutta vielä kehun tuota musiikkia nuissa biiseissä, se on todella hyvä kuuloista. Se Filtin elokuva olisi kiva nähdä, Se vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta.

Usagi
7.3.2003, 15:08:41
Cradle of Filthin uusi levy, Damnation and a Day taitaa ilmestyä virallisesti vasta maanantaina, mutta Swampmusicista CD'n pystyi ostamaan vähän aikaisemmin. Olen nyt kuunnellut levyn pari kertaa läpi.

Viimeksi ilmestyneeseen varsinaiseen albumiin Midianiin verrattuna tässä on selvästi erilainen meininki. Tyyli on melodisempi, mikä johtuu osaksi siitä, että mukana on oikea orkesteri ja kuoro. Musiikkityyliä kuvaa varmaan parhaiten sellainen hieno sana kuin avant garde. Tarkempaa lokerointia on turha edes yrittää.

Näissä biiseissä on jotain, mikä tuo heti mieleen elokuvamusiikin. Levyllä on myös selkeä teema, tarina jatkuu kappaleesta toiseen. Ehkä jäin vähän kaipaamaan jotain Lord Abotion-tyylistä biisiä, mutta minkäs teet. Vertailu on muutenkin vähän typerää, koska kahden kuuntelukerran perusteella voi jo sanoa, että Damnation and a Day on erittäin hyvä levy.

cenedra
10.3.2003, 16:17:01
Wow... jos mitenkään voisin laittaa tähän uuden äänestys vastauksen sanoisin, että tämä Cradlen uusin levy on kaikkein paras... siis aivan loistava. Ensimmäinen Cradlen levy jonka olen kuunnellut kertaheitolla ihan kokonaan(ennen parissa osassa tai niin että ensin biisien alut ja myöhemmin sitten kokonaan)...ja levyllä on kuitenkin 17 kappaletta(joista tosin osa on instrumentaalisia).
Tämä levyhän on tavallaan yksi kokonaisuus, hieno tarina itseasiassa, ne välikohtaukset(eli toisin sanoen instrut joissa on kertoja) on myös todellakin hyvä lisä koko levyyn. Muutenkin tämä levy oli kokonaisuudessaan aivan mainio...
Omasta mielestäni ainakin paras Cradlen levy mitä olen kuullut...

yksisiipi
11.3.2003, 12:24:30
Damnation And A Day tuli viimeinkin hankittua. Ehdottomasti bändin parhaimmistoa heti Duskin, Vempiren ja Crueltyn jälkeen. Tämä on ikäänkuin Succubi uusintana - parempi kokonaisuus, ja ehdottomasti parempi kuin Midian. Taustoja on paljon ja hieman vanhan kuuloisia melodioita on taas esillä ja siinä on mukana Midianilta ja Succubilta tuo kauhumainen kaoottisuus. Ja levyn massiivinen pituus on vain pelkkää plussaa, kun täytettä ei ole, vaan täyttä asiaa.

Sanoitukset ovat kanssa sitä perus-Dania, eli huippuluokkaa. Huomasin erään hauskan viittauksen, kas Keskimaahan: :D

"Enraged, he raved in Balrog howls
Upon a storm firstborn of sin"

cenedra
11.3.2003, 16:10:54

"Enraged, he raved in Balrog howls
Upon a storm firstborn of sin"

Tuo sama kohta pisti minunkin silmään... niin sanotusti. Noh, mutta eikös Cradlen tyypit muistaakseni tykännyt sormustenherrasta... Ainakin jossain haastattelussa muistaakseni mainittiin asiasta...
En nyt ole 100%:n varma mutta siinä muistaakseni sanottiin jotain, että Cradlella olisi
pieniä vaikutteita sormustenherrasta... tosin hyvin huomaamattomia or something...

Lumi
11.3.2003, 17:02:43
Kuunnellut olen pätkiä jokaiselta Cof'in levyltä, ja levyistä mieluisin on Midian. Tearing the Veil from Grace on myös mahtava kappale. Muuten ei paljoa hätkähdytä tämä yhtye, tosin nauroin kippurassa, kun jostain luin, että Danin mutsi ompelee kaikki Danin vaatteet, että tämä pysyisi poissa kotoa :D mistähän tuo lienee ;) ?

yksisiipi
11.3.2003, 17:52:21
Originally posted by cenedra

Tuo sama kohta pisti minunkin silmään... niin sanotusti. Noh, mutta eikös Cradlen tyypit muistaakseni tykännyt sormustenherrasta... Ainakin jossain haastattelussa muistaakseni mainittiin asiasta...
En nyt ole 100%:n varma mutta siinä muistaakseni sanottiin jotain, että Cradlella olisi
pieniä vaikutteita sormustenherrasta... tosin hyvin huomaamattomia or something...

Infernossa oli Adrian Erlandssonin haastattelu ja hän mielsi suosikkielokuvakseen Sormusten Herran ykkösosan, mutta muista jäsenistä en ole yhtään varma, paitsi eiköhän tuo Balrog-lainaus kerro jotain. Ihan suoria viittauksia Danin teksteissä on ainakin Liisasta Ihmemaassa sekä Raamatusta ja kyllähän niissä herra Filtin saduissa esiintyvät monet muutkin tutunkuuloiset sankarit tai paikat: Goia, Midian, Elizabeth (Bathory), Bacchus, Seraphim, Pandaemon Aeon, Saffron jne.

Huomasin muuten samasta haastiksesta, että CoF aikonee jäädä viisihenkiseksi yhtyeeksi kun homma tuntuu toimivan paremmin yhtä pienemmällä kokoonpanolla. Damnation And A Dayn (kakkos)kitarathan soitti koskettimissakin häärivä Martin Foul.

Uudesta levystä sen verran pitää mainita vielä, että se balladinomainen "Thank God For The Suffering" on pirun sairas biisi. Eli hyvä. Minusta se vaikuttaa aika paljon Succubin biisiltä "Suicide and Other Comforts".

Kreifi
11.3.2003, 18:54:59
Tulipas tosiaan tuo uusi levy waretettua. Ihan kaikkia biisejä en heti saanut, mutta hiukan kuvaa pystyin jo muodostamaan.

Bändihän on ollut jo pidemmän aikaa sellaista keskinkertaista puuduttavaa menoa, mitä kuuntelee aina joskus taustalla. Sen enempää siitä ei kuitenkaan jaksa innostua. Ei näytä uusi levy tekevän tästäkään poikkeusta. Pari hyvän kuuloista biisiä siellä oli, mutta muut oli sellaista renkutusta ja pauhetta korvissa, ei mitään kiinnostavaa siis.
Aika paljon typeriä instrumentaaleja, jotka sinne nyt on huvikseen tungettu. Olisivat tehneet sitten pari kunnollista instrumentaalia, nyt tuo vaan ärsyttää lähinnä.
Pakkopa on vielä mainita, että Dani Filth ei nykyään tajua enää laulamisesta mitään. Paikoitellen laulu on jopa rasittavaa ja toivoisi sen katoamista/muuttumista.

Kaipa se levy sitten pakko on ostaa, mutta ihmeellistä on tuon bändin meininki nykyään. Lopettaisivat sen kaiken turhuuden ja vääntäisivät levyllisen kovia biisejä sydämellään.

cenedra
12.3.2003, 16:19:35
Aika paljon typeriä instrumentaaleja, jotka sinne nyt on huvikseen tungettu. Olisivat tehneet sitten pari kunnollista instrumentaalia, nyt tuo vaan ärsyttää lähinnä.

Ymmärrän tuon mielipiteesi, kun et ole koko levyä vielä kuunnellut, mutta nämä sinun "typerät instrumentaalisi" ovat ns. osa tarinaa. Jos olet jo hankkinut sen levyn olet varmasti huomannut, että levy on kokonaisuus, mikä kannattaa kuunnella kokonaisuutena ja arvostella myös.
Jos kuuntelee vain biisin sieltä ja toisen täältä niin ei välttämättä huomaa miten erinomainen levy itsessään on. Noh tämä on vain minun mielipiteeni...

Kreifi
12.3.2003, 20:04:10
Ymmärrän tuon mielipiteesi, kun et ole koko levyä vielä kuunnellut, mutta nämä sinun "typerät instrumentaalisi" ovat ns. osa tarinaa. Jos olet jo hankkinut sen levyn olet varmasti huomannut, että levy on kokonaisuus, mikä kannattaa kuunnella kokonaisuutena ja arvostella myös.
Jos kuuntelee vain biisin sieltä ja toisen täältä niin ei välttämättä huomaa miten erinomainen levy itsessään on. Noh tämä on vain minun mielipiteeni...Noh noh. Ei se ole mikään selitys, että ne instrumentaalit sopii siihen ja ovat osa kokonaisuutta jos ne kerta ovat huonoja. Ottaisin esille The Principle of Evil Made Flesh levyn, jossa oli hiukan samanlainen meno. Välissä oli instrumentaaleja (jopa erikoisiakin). Tuossakin levyssä ne hiukan häiritsivät.

Toki osaan katsoa levyä kokonaisuutena, vaikka en vielä sitä omista. Minusta vain niihinkin "välibiiseihin" olisi voinut panostaa. En tiedä mikä tarina itsessään sitten on, mutta aika samanlaisia nuo instrumentaalit olivat. Jotain erikoista ja erilaista sinne, niin olisin varmasti tyytyväinen.

Yose
18.3.2003, 20:17:04
Cradle of Filthin uusin levy Damnation and a Day on paras( mä oon paraskin puhuja kun mulla on vaan se...=))...
Se on mukavan melodinen, mutta silti niin "järkyttävän" raskas... tällä levyllä parhaat biisit on "Thank God for the Suffering", "Mannequin", "Babalon A.D" ja "The Promise of Fever".
Tän levyn jakso kuunnella kertaheitolla...

ceeb
18.3.2003, 21:15:40
CoFia kuullut muutamisen kappaleen serkulla ja on aivan liian hcdeathkillerblackmetallia minun makuuni.

En tiedä bändistä mitään saati sitten albumeista joten en voi tähän polliin vastata.

yksisiipi
19.3.2003, 9:42:02

Jos kuuntelee vain biisin sieltä ja toisen täältä niin ei välttämättä huomaa miten erinomainen levy itsessään on. Noh tämä on vain minun mielipiteeni...

Noh noh, minusta Kreifin kommenteissa on järkeä, vaikka musamaustahan tässä vain onkin kyse. Kaikki viisi instrumentaalia kyllä sopii Kadotuksen ja Päivän massiiviseen kokonaisuuteen, mutta yksittäisinä teoksina ne eivät säväytä, toisin kuin aiemmilta levyiltä tutut "Creatures That Kissed Cold Mirrors", "Portrait of the Dead Countess", tai "One Final Graven Kiss". Muuten en mene levystä pahaa sanomaan, kun se on niin pirun hyvä. Suoraviivaisempaa se ainakin on, ja minulta tuo vaati hieman useamman kuuntelukerran ennen kuin siitä todella alkoi pitämään.

cenedra
19.3.2003, 16:12:54

Noh noh, minusta Kreifin kommenteissa on järkeä, vaikka musamaustahan tässä vain onkin kyse. Kaikki viisi instrumentaalia kyllä sopii Kadotuksen ja Päivän massiiviseen kokonaisuuteen, mutta yksittäisinä teoksina ne eivät säväytä, toisin kuin aiemmilta levyiltä tutut "Creatures That Kissed Cold Mirrors", "Portrait of the Dead Countess", tai "One Final Graven Kiss". Muuten en mene levystä pahaa sanomaan, kun se on niin pirun hyvä. Suoraviivaisempaa se ainakin on, ja minulta tuo vaati hieman useamman kuuntelukerran ennen kuin siitä todella alkoi pitämään.

Enhän minä sanonut ettei Kreifin mielipide olisi ollut asiallinen olihan se, mutta levy on yleensä kokonaisuus ja se mielestäni pitää arvostella kokonaisuutena.
Enkä sanomaani pahalla tarkoittanut, ei siitä nyt nokkiinsa tarvitse ottaa... Kreifillä on hyviä mielipiteitä, mutta eikö muka toisten mielipiteistä voi sanoa omaa mielipidettään jos ei niin älä sinäkään sano sitten mitään...

Melinda
19.3.2003, 17:27:43
Damnation and day on todellakin munkin mielentä paras CoF, en siten oikeastaan tiedä mikä levysä tekee parhaimman..no se vaan on.
Biisit ovat hyvin mielenkiintoiset ja kai siinä jonkunnäkönen tarina sisältyy, kuten Cenedra sanoikin.
Tämä uusin video:Babylin AD ei ole kyllä kovin kehuttava..
Hyvimpiä kappaleita:Babylon A.D,the promises of fever.
Näistä teidän instrumenttaalisista kappaleista en sitten osaa sanoa juuta enkä jaata, koska itse en oikeen ole instrumenttaalisten ystävä..enkä ole sen mukaan paljoa niitä jaksanut ees kuunnella..tietenkin hyviäkin sillasia on, kuten northerilla ja moonsorrow:lla yms.
Eiköhän siinä ihan tullut kaikki damnationista..

R'lyeh
19.3.2003, 19:33:47
Kun tuosta Filthin uudesta levystä on ollut tässä puhetta, heitänpä minäkin kommenttini. Sen verran kovasti kuitenkin odotin tuota bändin uusinta täysipitkää (ylipitkää oikeastaan) levyä, että jonkinlaisen tuomion voisi nyt langettaa.

Ensivaikutelma oli vielä aika hyvä, tuon 'Babalon AD' -singlen perusteella meno kuulosti aika Midianmaiselta eli siis oikein hyvältä. Sittenpä kun levyn sain soittoon, olin hieman pettynyt. Ensimmäisellä kuuntelukerralla mieleen jäi uutena vain yksi kipale - tuo 'Thank God for the Suffering' nimittäin. Erottui muista muuten kovin samanlaisilta kuulostavista kipaleista hyvin, ja kuten Yksisiipi totesikin, hyvin samanlainen kipale kuin Succubin 'Suicide and Other Comforts'. Tämäntapaisia rauhallisenkauniita melodioita olisi ehkä kaivannut lisääkin, monet kappaleet kun hukkuvat samanoloiseen ja -kuuloiseen tykityskirkunakaavaan. Toisaalta, en kyllä ole tuota levyä vielä niin paljon kuunnellut, että jokaisesta kipaleesta olisin mahdollisen punaisen langan löytänyt, mutta alkuvaikutelma oli kuitenkin hienoinen pettymys. Ehkä ei pitäisi verrata Midianiin.

Mutta jos nyt kokonaisuutta ajatellaan, niin ei tuo Damnation nyt mikään huono levy ollut. Aika perus-Filthiä, mutta häviää kyllä mennen tullen Midianille. Ei niin paljoa hyviä kipaleita, ja pituuttakin ehkä liikaa. Instrumentaaleihin en ole kovinkaan paneutunut, ne ovat vain menneet siinä samassa syssyssä muitten kappaleitten kanssa. Vielä pitää kyllä kuunnella tuota levyä enemmän, ja perehtyä vähän lyriikoihin ja yksittäisiin biiseihin. Oikeastaan huomaa kohtalaisen hyvin tuosta levystä, että kokonaisuutta on haettu.

Ja kun tuon Babalon AD -dvd-singlenkin hankin, niin siitä oli myös hieman nurisemisen aihetta. Miksi sen piti olla dvd, sitä en täysin tajua. Saman asian olisi varmasti ajanut tavallinenkin cd-levy, ja hintaakin se olisi varmaan laskenut. Tosin enhän minä näistä formaattiasioista paljoakaan tiedä, mutta kaikilla ei varmastikaan ole dvd-pyöritintä, jolla levyn olisi voinut katsoa. Eipä sillä että levyssä olisi sisältöäkään paljoa ollut, 'Babalon AD' -musiikkivideo nyt oli vähän mitä oli. Jos dvd-singlen tekevät, niin tekisivät ihan kunnolla tavaraa siihen, vaikka single onkin. Olisipahan edes hintansa arvoinen tms.

yksisiipi
20.3.2003, 12:48:43

Enhän minä sanonut ettei Kreifin mielipide olisi ollut asiallinen olihan se, mutta levy on yleensä kokonaisuus ja se mielestäni pitää arvostella kokonaisuutena.
Enkä sanomaani pahalla tarkoittanut, ei siitä nyt nokkiinsa tarvitse ottaa... Kreifillä on hyviä mielipiteitä, mutta eikö muka toisten mielipiteistä voi sanoa omaa mielipidettään jos ei niin älä sinäkään sano sitten mitään...

Noonoo, enhän minä nokkiini ottanut, sanoin vain oman mielipiteeni joka on lähempänä Kreifin mielipidettä. Levy kyllä pitää arvioida kokonaisuutenakin, mutta kyllä yksittäänkin kuunneltavat hyvät biisit ovat plussaa, ja niitähän on Damnationilla melkein kaikki ei-instrumentaalit, ne sopivat minusta vain kun jaksaa koko 76 minuuttia kuunnella. Vanhat CoF instrut olivat hyvää kuunneltavaa ihan pelkiltäänkin, ja sitä minä tarkoitin sanoillani.

cenedra
20.3.2003, 16:04:55

Noonoo, enhän minä nokkiini ottanut, sanoin vain oman mielipiteeni joka on lähempänä Kreifin mielipidettä. Levy kyllä pitää arvioida kokonaisuutenakin, mutta kyllä yksittäänkin kuunneltavat hyvät biisit ovat plussaa, ja niitähän on Damnationilla melkein kaikki ei-instrumentaalit, ne sopivat minusta vain kun jaksaa koko 76 minuuttia kuunnella. Vanhat CoF instrut olivat hyvää kuunneltavaa ihan pelkiltäänkin, ja sitä minä tarkoitin sanoillani.

Anteeksi käsitin väärin tuon aijemman viestisi... Noh niinhän se kait on mutten muutenkaan itse jaksa kuuunnella instrumentaaleja ellen kuuntele koko levyä ja kuuntelen yläänsä aina koko levyn jos jotain kuuntelen... Noh poikkeuksia on mutta useimmiten kuitenkin.

Frodo
7.4.2003, 5:45:14
Itse kaatuilin kahden levyn paremmuuden välillä, mutta kerrallisen läpikuuntelun jälkeen päätin antaa ääneni cruelty and the beastille sillä se on puhdas tarina joka kertoo hieman "fan ficiltä" kuulostavasti Elizabeth Bathorystä.Vaikutuksen tällä levyllä tekivät tuo loistava 3 osainen Bathory aria, Twisted nails of faith ja Lustmord and Wargasm(jota olen ehdottomasti eniten kyllä kuunnellut).Oli hilkkua vailla etten kehuisi Midiania parhaana levynä.

Merya
30.4.2003, 13:53:41
Koska Damnation and day -levyä ei ollut valittavana, niin päädyin antamaan ääneni Cruelty and the beastille. Ei sen puoleen, olisin kyllä antanut ääneni kaikille levyille jos vain olisi ollut mahdollista, sillä kaikki on erittäin mahtavia levyjä. Jokaisessa on se jokin joka saa minut kuuntelemaan levyn/levyt läpi yhä uudestaan ja uudestaan (teletappi meininkiä) ilman että kyllästyisin. Silloin vielä kun minulla oli 5-levyn cd-soitin, soi minulla Filth-pahimmillaan 2 vuorokautta putkeen. Ainoa joka siitä valitti oli mun koko perhe. Perhe ei oikein pitänyt siitä musiikista, varsinkaan kun musiikki soi "hieman" normaalia kovemmalla äänellä.. :D

Omistan siis kaikki Filthin levyt jossain muodossa, suurimmaksi osaksi ihan kaupasta ostettuna materiaalina. Ainoastaan "Damnation...", "Live bait..." ja "Lovecraft.." on mp3:sina, mutta nekin olisi tarkoitus hankkia ihan levyinä ja kaupan kautta.

Sit omistan myös "fanikamaakin" :

2 paitaa :
Cruelty and the beast
Vestal masturbation.

2 seinälippuu :
Dusk and her embrace
Supreme vampyric evil.

1 hihamerkki :
Cruelty and the beast

Mun mielestä noi paidat mitä mä omistan on tosi mahtavii vaikka toi Vestal.. onkin aika "rankka"/"karu", mut mä tykkään siitä.. Mut ei näis uusissakaan paidoissa mitään vikaa ole.

tossa mun mielipide CoFin musiikista/levyistä/paidoista..

Von Wiensburgh
2.5.2003, 9:00:51
Mun mielestä paras levy "From Cradle To Enslave", ja paras biisi on mun mielestä "Suicide And Other Comforts" .
Kaikki Filth on kyllä hyvää tavaraa, vaikka en metallisti olekkaan, mutta Filth on ihan mukavaa musiikkia.

Vaatetusta en omista, mutta mun mielestä on vain hauskaa joskus katsoa joitain ala-asteelaisia niiden paita päällä ... Ei oikeen sovi kuvaan.

yksisiipi
4.8.2004, 8:57:06
Ja niin on koittanut se aika, kun voi taas alkaa odottelemaan uutta Filthin levyä, joka kantaa nimeä Nymphetamine. Levyllä on 13 biisiä ja julkaisupäivämäärä on Euroopassa 27.9, toivottavasti julkaisu ei viivästele. Yhtyeen sivuilla on myös uutta materiaalia tarjolla yhden biisin verran. Yhden kappaleen perusteella odotettavissa olisi varsin mielenkiintoista materiaalia, hieman tyyliin Damnation And A Day, mutta toivon mukaan Nymphetamine olisi tasokkaampi kokonaisuus.
Gilded Cunt mp3 (http://www.cradleoffilth.com/docs/media/COF-GildedCunt.mp3)

Leon
4.8.2004, 10:23:39
Ja niin on koittanut se aika, kun voi taas alkaa odottelemaan uutta Filthin levyä, joka kantaa nimeä Nymphetamine. Levyllä on 13 biisiä ja julkaisupäivämäärä on Euroopassa 27.9, toivottavasti julkaisu ei viivästele.

Jeah, jo oli aikakin! On tullu jo vähän aikaa odoteltuakin sitä, vaikka ei viime levyn ilmestymisestä kovinkaan hirveästi aikaa ole. 13 biisiä vaikuttaa ihan hyvältä, varsinkin jos ne kaikki ovat tasokasta Cradle Of Filth mättöä. Tai saisihan niitä kappaleita enemmänkin olla ;). No... vielä noin 3 kuukautta ilmestymiseen...

Ja pakko on tähän vielä kirjoittaa, että olin Ilosaaressa kattomassa kyseisen bändin keikkaa eturivissä :D

Necrofobia
4.8.2004, 21:52:45
Kokonaisuudessa olen kuullut vain Midianin ja Bitter Suites To Succubi joka ei nyt ihan normaali levy ole mutta Midian oli hyvä levy. Kauniita ja mystisiä biisejä sekä todella hyviä lyriikoita, kokonaisuus toimii. Bändin paras biisi on kuiteskin Born In A Burial Gown bitteriltä. Vaatteita tai muuta rekvisiittaa en omista vaikka hienoja ne kyllä ovat mitä olen nähnyt. Kaiken kaikkiaan loistava bändi.

Muuten, onko kukaan muu nähnyt Cradle of Filthin tekemää leffaa nimeltä Cradle of Fear. Hieman sairas leffa mutta katsomisen arvoinen.

Kreifi
4.8.2004, 23:03:19
Muuten, onko kukaan muu nähnyt Cradle of Filthin tekemää leffaa nimeltä Cradle of Fear. Hieman sairas leffa mutta katsomisen arvoinen.Kerro toki lisää tästä Cradle of Filthin tekemästä elokuvasta...

Ei se edes ole sairas, vaikkakin melkein mielenkiintoinen. Se on hauska.

Kuuntelin tänään niiden ekaa kunnon levyä. Kerran jakso läpi. Ei oikein tuokaan bändi jaksa innostaa, etenkin kun uusin tuotanto on tylsää.

Kuunelkaa Dodheimsgardia. :P

Necrofobia
5.8.2004, 0:48:44
Kerro toki lisää tästä Cradle of Filthin tekemästä elokuvasta...

Ei se edes ole sairas, vaikkakin melkein mielenkiintoinen. Se on hauska.

No tarkemmin ajatellen ei se koko elokuva niin sairas ole vain se viimesin osa jossa se tyyppi kävi netissä teurastamassa ihmisiä. Kyllä se myös hauska oli kuten splatter elokuvat yleensä, ei niitä voi ottaa vakavasti joten leffa kuvastaa hyvin myös bändiä. Juoni ei ollut mikään mutta ei tälläisissä leffoissa tarvikaan olla. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää miksi ihmeessä cof teki elokuvan vai onkohan se taas jotain rahastusta...

Phaga
2.9.2004, 13:02:20
Kaikki omistan enkä osaa heti päättää mikä se paras sitten olisi. Kaikki haukkuvat Damnationia, vaikka kysessähän on loistava albumi. No makuasioista ei voi kiistellä. Ehkä sitten kallistun joko damnationin tai crueltyn puolelle. Kaikki ovat kyllä loistavia... Tuota uutta odotan aivan vesi kielellä. Uskomattoman hyvä tuo Gilded Cunt. Löi aluksi turpaan raskaalla Death metallisella otteellaan, joka ei minusta ole yhtään huono asia ;) Itseä kun on lähinnä häirinnyt nuo (huom)liiat goottivaikutteet.

yksisiipi
7.10.2004, 20:04:49
Nymphetamine on nyt sitten lävitse koluttu muutama viikko sitten, vaikkakin aika kevyellä pintakatsauksella ja noin parin kerran läpikuuntelulla. Saundit on sitä tuttua kuten parilla edelliselläkin, mutta ainakin edeltäjäänsä Damnation and a Dayhun verrattuna Nymphetamine on paljon tiiviimpi ja yhtenäisempi paketti. Saundit ovat todella mukavia, ja melodioissakin tuntuu olevan jotain vanhempaa ja samalla uutta. Uusin levy ei mitenkään maailmaa mullista, mutta on ihan kuunneltava ja hyvä parannus Damnationiin. Ehkäpä pieni askelma taaksepäin samalla, kun meno on taas hieman rankempaa ja samalla mukavan melodista. Nymphetamine oli todella positiivinen yllätys.

Linko
12.12.2006, 21:54:55
Kuuntelin Cradlen Fire still burnsia kuulosti paremmalta kuin muut biisit.
Ajattelin "Miten näin paskaa musiikkia joku jaksaa!" kun olin kuullut Vampire biisin. Tosin lopulta se olikin ehkä Cradlen paskin biisi. Lopulta kuuntelin Nyphetaminen ja black metalin seuraavina kappaleina kuulosti mahtavalle!
Lopulta on Cradlen paita ja seinälippu joka on kyllä hajalla.