PDA

View Full Version : Teettekö paljon saveja FF:issä?

Potri
21.7.2002, 13:03:32
Jotkut henkilöt jättävät kortille saven aina ennen kaikkia merkittäviä tapahtummia ja taisteluita, sekä esirenteroituja välinäytöksiä. Alkuaikoina, kun en osannut vielä rajoittaa savettamistani, minulla oli FF8:sin ykkösdiskin loppuunmenessä kertynyt jo 15 savea eri tilanteista, eikä millään osannut päättää mikä olisi tarpeeksi turha poistamista varten. FF:ien ansiosta PSX:än pikkusilla muistikorteilla oli aina tila lopussa.
Olen kuitenkin kuullut myös ihmisistä jotka ovat pelanneet FF:iä läpi käyttäen vain yhtä savea. Onko sellaisia täälläkin? :bored:

Eli huomaatteko FF:än läpimentyänne keränneenne montakin savea eri puolilta peliä?

// Niin joo, onhan minulla aina edetessä käytössä ainakin kaksi savea. Seivaan aina vuorotellen joka toiselle siltä varalta, että tekee jotain tyhmää jota ei heti huomaa. Mutta miten FF:issä voi muka jäädä savepointille jumiin? :confused:

AlkoTanko
21.7.2002, 15:43:46
Tuleehan nyt niitä otettua FFX:ssä, kiitos PS2:sen muistikortin kapasiteetin. Nytkin minulla on edellisestä pelistä kolme, neljä tallenusta jäljellä ja uudessa minulla on kolme. Sisko taasen pelaa rennosti yhdellä tallennuksella.

Echo
21.7.2002, 17:07:54
FF7:ssa oli joka videoa ennen tallennus, mutta FF10:ssä käytin yhtä savea 40 tuntiin asti kunnes tein toisen. FF8:ssa kävi källi kun käytin vain yhtä ja jumituin.

Safir
21.7.2002, 18:11:55
Minä tapasin ennen tehdä vähintään neljä tallennusta eri kohtiin , mutta nykyään pärjään vain kahdella. Yleensä siksi teen kaksi tallennusta, jos menen johonkin vaikeaan hirppaan, tai paikkaan, jossa en ole varma pärjäänkö, niin teen kaiken varalta toisen tallennuksen.

Purity
21.7.2002, 18:53:21
Kun aloitin pelaamaan FF:iä ensimmäistä kertaa, niin pelasin vain yhdellä säästöllä. Sitten teinkin erään pahemman puoleisen virheen FFVII:ssä, enkä päässyt eteenpäin muuten kuin aloittamalla alusta. Olin silloin pelitunteja tuhrannut aika paljon ja tämän tapauksen jälkeen olenkin ollut vainoharhainen savettaja. Eli minulla on aina vähintään 3 savea per ensimmäinen kerta pelin läpi, yleensä enemmän. Kun olen pelin kerran pelannut läpi en tarvitse yleensä kuin yhden, joskus kaksi savea. Sitten minä olen pyrkinyt tasaisin välein laittamaan säästettyjä pelejä kaikkien hienojen videoittein, tai muitten tapahtumien eteen.

Ja sitten FFX:ssä minulla on 99 savea. :D

RED XIII
21.7.2002, 19:48:06
Pelasin VII:n läpi ekalla kerralla 3 savella.
VIII meni läpi 4 savella.
IX 3 savella.
VII meni toisella kerralla 1 savella.:D
Nykyään pelaan n. 2 savella.

Crow
21.7.2002, 19:51:28
Minulta löytyy vain kaksi muistikorttia, joten käytän aina vain yhtä savea. Lisäksi pidän muistikortilla kaikista peleistäni "parasta" tallennusta. Muuten loppuu tila heti..

Supah
21.7.2002, 21:04:44
Ei niitä savetuksia tule kauheasti tehtyä koska saveja löytyy monesta muustakin pelistä kuin Final Fantasyistä eli tilaa ei yksinkertaisesti ole (omistan vain yhden muistikortin)... ff8 3 savea koko pelin aikana ja ff7 4 savea koko pelin aikana ja ff9 4 savea muut blokit menevät sitten muuhun (niitä blokkeja ei kyllä montaa löydy :eh: )

Seyana
21.7.2002, 21:37:59
Pärjään yhdelläkin savella.Kasissa en ole käyttänyt kuin yhtä talletusta,seiskassa mennään vielä yhdellä.Ysissä niitä on myöskin yksi.
noh,kympissä niitä löytyy sitten varmaan kymmenen,kun kaikissa hyvissä näytöissä pitää olla talletus:eh:
Yleensä poistan talletuksen heti kun olen mennyt pelin läpi,mutta eka talletukseni ysistä on yhä jäljellä,ja peliaikaa todella paljon,vaikkakaan ei kyseistä talletusta ole enää aikoihin pelattu.
kympissä on varaa ottaa talletuksia,kun se on ainu PS2 pelimme, a muistikortilla 99 blockia:D
muissa ei sitten olekaan,kun kortit ihan täynnä,ja tilasta muutenkin pulaa..

Shaft
21.7.2002, 22:05:19
Kuka idiootti tallentaa FFX:ssä ne "välidemot" (toivottavasti ei kukaan, tai jos tekee niin, nii älä tunnusta)? Ne voi mennä tsekkaa Lucan tatterii hieman lyhennettyinä... =/

Ja vastaus topicciin... eli käytän 2 savea joihin tallennan vuorotellen. Oon todennu sen erittäin hyväksi tyyliksi.

Isthan
21.7.2002, 22:32:58
Kahdella pärjäilen...

Joskus vuonna makkara FF7:n aikoihin tuli tietenkin otettua pari lisä savea joidenkin videopätkien (mikä se nimi oli?:huh: ) edellä.

Albert
21.7.2002, 22:44:25
Tarkoitettiinkohan tässä nyt niinkuin sitä, että kuinka monta kertaa tallentaa vai moneenko paikkaan?

Tallentelen kyllä aina kun mahdollista, mutta yleensä siihen samaan paikkaan, aina edellisen päälle. Esim. FFIX:ssä tein niin, että aina välillä tallensin uuteen paikkaan siltä varalta, että jos olen vaikka unohtanut tehdä jotain, mutta ei niitä saveja ole koskaan tullut pengottua :)

Tristam
22.7.2002, 0:24:13
Okei okei... Myönnetään... Olen himo-savettaja ja tallennan pelin aina jokaisessa välissä ja säästän tallennukset pahan päivän varalle. Kolme ps1 muistikorttia on täynnä ff-saveja ja FF10:ssä saveja on kertynyt jo 52!!! Ei niitä raaski heittää pois, vasta sitten ku menee 8mt täyteen...

yksisiipi
22.7.2002, 7:35:17
Käytän lähestulkoon aina kolmea savepaikkaa/peli. Joskus kun tila on vähissä niin yksikin riittää. Tiedän joitain tyyppejä jotka ovat tehneet FFX:ssä noin 100 seiviä että JESS.
Min tyydyn siihin kolmeen.

Haprog
22.7.2002, 9:22:05
Mä käytän FF:issä yleensä kahta tai kolmea savea.

Sonya
22.7.2002, 10:36:56
FFIV & V.. olen molemmissa käyttänyt vain yhtä save paikkaa..
FF VII:n menin läpi kahdella save paikalla..
FFVIII:n menin läpi kolmella save paikalla..
FFIX:n.. öö.. täytyy muistella.. taisi olla että siihen käytin vaan yhden save paikan.. (joo niin se oli)
Ja nyt FFX:ssä minulla on kaksi save paikkaa käytössä..

Deux
23.7.2002, 13:20:43
Nah, en paljoa. Ehkä keskimäärin 3 per peli. FF8:ssa tosin on aika monta, kun teen aina kamalasti virheitä ja pitää alottaa alusta. FF10 on miun [yksi] seivi ja pari kaverin. FF6:ssa kaksi: taas piti alottaa alusta. FF7:ssa yksi [+ bron oma seivi]. FF9:ssä yksi ainoa, koska se on ainoa jonka olen päässy ensiyrittämällä läpi. Eikä siinä ole kenenkään muun seivejä kun se on ihan oma :) .

//typo tapettu [toivottavasti]

Celeb
23.7.2002, 14:26:56
Yleensö en seivaa merkittäviä tilanteita, vaan vedän ne vanhojen päälle.

FFIV - 2 slottia (kunhan pääsen aloittamaan)
FFV - 2 slottia (kunhan pääsen aloittamaan)
FFVI - 2 slottia (pelin puolessa välissä)
FFVII - 4 slottia
FFVIII - 3 slottia (3 CD:een mennessä)
FFIX - 4 slottia
FFX - 5 slottia (toinen läpipeluukerta käynnissä)

Hotaru
23.7.2002, 14:34:16
Joskus tuli talleteltua todella paljon, mutta nykyisin kaksi riittää.

Jabberwokki
23.7.2002, 15:17:25
Pelaan yleensä yhdellä tai enintään kahdella savella. Ja sen toisen poistan heti kun huomaan, ettei sitä tarvitse. Eipä noissa niin pahasti voi mokata, että tarttis monta savea.

Tifa
23.7.2002, 15:33:22
Käytän yleensä vähintään kolmea savea jokaisessa FF:ssä...
Vitosessa 2 (en ole jaksanut pelata sitä. :P )
Kutosessa 3
Seiskassa oli varmaan 5
Kasissa 4(?)
Ysissä 3(?)
Kympissä vain yksi koska muistikortti ja peli ja kaikki on veljen, joten eihän se voi antaa miun tallentaa enempää. :P

Ruhve
23.7.2002, 16:41:25
kyllähän minä aina ekalla läpimeno kerralla seivaan paljon ja seivauksia tulee se kolme ainakin, ihan varmuuden vuoksi. sitten seuraavilla kerroilla seivaan vain ennen jotakin vaikeata bossia tai sitten vasta kun lopetan pelaamisen, ei mitenkää erikoista. niin ja aina on jollakin toisella muistikortilla tai ihan alimmaisena varaseivaus, jos saattuu et pikkuveli heitää oman seivauksen vahingos omani päälle. tämä on kylläkin tapahtunu valitettavasti molemminpuolin:eh:

Crimson
23.7.2002, 22:39:55
Eheeeh... Niitä saveja on aina LIIKAA!!!^^
FFVII:ssä on 4, kutosessa 2, ysissä 5 ja kasissa 1.... Niitä on aina liikaa... Kympissä miulla on vaan yksi...=)

Kassi
23.7.2002, 23:18:20
Originally posted by Potri

Olen kuitenkin kuullut myös ihmisistä jotka ovat pelanneet FF:iä läpi käyttäen vain yhtä savea. Onko sellaisia täälläkin? :bored:

_o/

Ensimmäisillä kerroilla mahdollisten bugitusten (tai dementian) takia voin tallentaa useampaan slottiin samalla paikalla, mutta yleensä käytän yhtä savea per pelikerta. Vain FFVIII minulla on kaksi savea, toinen ekasta pelistäni juuri ennen loppuvastusta ja toinen tokasta pelistäni josta pääsee mättämään Omegaa.

Tommistus
24.7.2002, 18:49:09
Mulla on kaikkissa FFissä vain ja ainoastaan 2 savea per/peli. Tallennan molempiin vuorotellen ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt koskaan.

Leviathan
29.7.2002, 11:10:04
hmm katsotaans.....
Yleensä jos menen jonnekkin vaikeaan paikkaan ja en ole varma pärjäänkö/selviankö siellä teen toisen tallennuksen.
VI: 1Save
VII: 1save
VIII: 2save
IX: 2Save

Griever
30.7.2002, 13:52:05
Käytän vähintään kolmea savea.

Oppini sain pelatessa Shenmueta. Olin pelannut yhteensä n. 25h muutaman päivän aikana (yhdellä tallennuspaikalla), kunnes päätin tehdä quicksaven. Nooh, eikös kone heittänyt jumiin juuri tallentaessa, ja ei auttanut muu kuin resettiä painaa. Sitten jännityksellä kokeilemaan, toimiiko tallennus. Hajallahan se tietysti oli, ja voitte arvata että *tutti kun ei voinut huutaa ja rähistä, koska kello jotain 03.00.

psaijai
30.7.2002, 16:30:00
Yleensä se menee kahella seivillä sillee et niin kauan kunnes tapahtuu jotain isompaa tallennan kokoajan samalle seivipaikalle mutta sit joskus aina seivaan toiseenkin paikkaan eli kahta pääasiassa.

Tokalla, kolmannella, neljännellä... pelikerralla käytän yleensä vain yhtä seivii. Kun tietää mitä tapahtuu ja miten kannattaa pelata niin ei sitä toista tarvitse ollenkaan joten yhdellä pärjää varsin hyvin mut ei ekalla pelikerralla.

Sit on tietysti se kun on kerran päässy läpi niin jätän sen läpi vedetyn seivin ja teen kaksi uutta seuraavalle kerralle. Eli kortilla on 2-4 seiviä per peli.

auron_86
30.7.2002, 17:14:35
Ensimmäisellä läpipeluu kerralla käytän yleensä kahta savetusta, näin kävi FFVIII:n ja FFVII:n kanssa. Muissa FF:ssä mitä oon pelannu käytän vain yhtä savetusta. Sama myös toisella läpipeluu kerralla. Emulaattoreilla en käytä slotteja vaan tallennan vain save paikoissa niinkun pitääkin. Ja silloinkin käytän vain yhtä paikkaa.

Kreifi
30.7.2002, 17:26:16
Yleensä käytän 2-3 savea. Yksi save kuitenkin se mainsave. Mutta kummallisesti niitä sitten jossain vaiheessa onkin jo 5 tai enemmän. *kummastelee mistä niitä oikein tulee*

Nyt kun tarkemmin miettii olen samanlainen tallentelija kuin Malokan.

Lonely Wolf
30.7.2002, 17:51:45
:D :D itse (sekä siskoni) käytämme vain YHTÄ savia....tyhmäää eikö?? FF7:ssa päästiin loppuun (ei oltu nostettu voimii ja ei ollut kakki hahmoi ym. :D mut päästiin one winged sephyä vastaan taistelemaan...ja kuoltiin monta kertaa :D ) ja kun pikkusysteri aloitti oman pelin se seivas meijän pelin päälle :prkl: (huusimme ja haukuimme häntä :D ehkä lapsellista mutta tehokasta raivon purkamista, mut huomattiin et siit oli hyötyäkin :D)...no, aloitimme uudestaan ja tällä kertaa käytimme cheattejakin..FF8:ssa jouduimme myös aloittamaan uudestaan, koska ei ollut kunnon aseita :eh: (tällä kertaa pikkusysteri ei mokannut)...käytössäni on aina se tuttu ja turvallinen...YKSI SEIVAUS :D (cheatit auttavat minua läpäsemään FF:it ;D )

Malokan
30.7.2002, 18:52:09
Teen yleensä näin jokaisessa pelissä.

Päätallennus (tietenkin). Sitten on se vara, mutta ainoastaan jos pelissä tulee tehdä
esim. raskaita valintoja (juoni muuttuu yms.).

Joskus myös käytän kolmatta, kun on varatallennus menossa enkä halua tallentaa tuohon päätallennukseen,
koska ei ole vielä varmaa onko se "turvallista".

Laguna
31.7.2002, 16:20:38
No yleensä käytän kahta tallennusta mutta poikkeuksiakin on.
Ja jos pelissä yksi tallennus vie kaksi paikkaa niin en tallenna ollenkaan:eh:

The Blinzar
1.8.2002, 18:12:06
Noh, minä käytän ainoastaan yhtä savea FF 8:ssa. (Muita mulla ei ole :eh: )

Mutta aina kun näen save-pointin, minun on ihan pakko savettaa.

Ceassa
2.8.2002, 11:02:03
FFIX:ssä hankkiessani Excalibur II:a, muistikortiltani löytyi pauttiarallaa kymmenen savea, koska aikaa täytyi yrittää tinkiä joka välistä ja joskus sai aloittaa monen tallennuksen päästä uudestaan. Kympissä olen jättänyt pari savetusta ennen joitakin välivideoita, mutta nekin heivasin metsään kun rahaa alkoi olla tarpeeksi Sphere Theatherissa sukkuloimiseen. Kutosessa, seiskassa ja kasissa olenkin sitten pärjännyt ihan hyvin vaan yhdellä tallennuksella. =)

Locke Cole
2.8.2002, 13:03:11
Yleensä ensimmäisellä kerralla tulee tehtyä todella monta savea, sillä koskaan ei tiedä milloin menee pieleen. Yleensä toisella kerralla en tee kuin kaksi savea, toinen on aina varalla jos jokin kohta menee potuiksi,.

Rowena
4.8.2002, 13:24:05
Viimeksi menin ff7:n läpi yhdellä savetus paikalla, mutta aiemmin niitä meni paljon enemmän. Nyt pelailen ff8:ia ja kolme savetus paikkaa on jo menny :)

Mickey
4.8.2002, 18:35:34
PSX:n ff:issä oli ainakin yksi talletus joka CD:llä.
Kympissä on nyt kolme savea.

Kun yritin ysissä Excalibur II:ta oli minulla seitsemän talletusta...

Arwie
4.8.2002, 18:58:07
Keskimäärin kaksi muistikorttipaikkaa per Fantasia. Yleensä seivaan(=mikä mainio sana) ennen jotain hienoa kohtausta jonka tahdon nähdä useamman kerran. Tässä vaiheessa yleensä muistipaikka vaihtuu. Tai sitten olen jumissa jossain sideguestissa ja tahdon suorittaa sen loppuun, joten jätän savepaikan sille, lähden eteenpäin ja sählään sen kanssa myöhemmin. Pomovastusten lähellä olevat savepaikat säilytän yleensä, etenkin jos hahmoni ovat huippukehittyneitä.

Maximus
4.8.2002, 23:37:35
Emuilla pelatessani Seivaan Quick savella melkein aina kun vaikka olen menossa uuten huoneeseen tai taistelun jälkeen :P.Aidoissa FF:ssä käytän aina vain yhtä seiviä per läpivetokerta.
Ja aina kun näen Tallennus pisteen niin on melkein pakko tallentaa ihan varmuuden vuoksi :)

blind
11.8.2002, 0:58:16
teen aika paljon... neljä-viis eri savea aina :)
mutta eipä sekään auttanu että paljo seivailee ku muistikortti
on ihan kädestä. Pelasin ff yhdeksikköä nelos cd:lle asti ilman ongelmia kunnes eräänä kauniina päivänä yritän avata tallennustani.... ..... ....
Data corrupted!!!! :(
Nohh onneks olin tehny muita tallennuksia (hyvä minä :D )
avaan varmuus savea ... ... ... kappas vaan sekin sanoo
Data corrupted.... siinä alko jo keittää aika pahasti!
ja niin oli käyny kaikille muillekkin tallennuksille joita muistikortissa oli :prkl: :cry: :mad:

Chang
12.8.2002, 11:44:09
No FFVII aikoihin tallensin aina kaikki hienoimmat animaatiot erikseen mutta sitten tuli FFVIII niin piti tyhjätä melkein kaikki FFVII savet että sais mahtumaan kasin saveja.Mutta FFIX menin vaan yhdellä savella paitsi siinä pelkäs koko ajan että jää johonkin kohtaan jumiin.
Mutta hyvin se meni.
FFX:ssä tein toisen saven mentyäni Siniä vastaan taistelemaan.Mutta sekin tallennus osottautui turhaksi
FFVI:ssä minulla on vain yksi save mutta enköhän mä pärjää.

bigspin
12.8.2002, 21:44:51
No yleensä seivaan kolme tai kaks seiviä.Riippu vähän miten menee ja mikä ff on kyseessä :)

Shasta-
13.8.2002, 17:26:08
Olen pelannut FF8:n läpi yhdellä Savella montakin hertaa, mutta nytten minulla on kaksi savea,toinen on The Great Salt Lakella siksi koska Edea on niin hienon näkönen ja toinen on se jota pelaan.
Tallensin tuon nk."Edea-saven" myös siksi, että jos kone kaatuu kun pitää lähteä Lunatic Pandoraan, ei tartte alottaa koko peliä alusta.
Mulla on 8 koneella joten muistikortti ongelmia ei ole.. ;)

The death Magic
14.8.2002, 13:39:23
FF4,5,6 on kaikki pelattu läpi yhdellä savella

FF8 ja 9 meni yhdellä savella läpi mutta 7:ssa minulla on kaksi.

FF1,2 niissä ei olekkaa kuin 1 save ja 3:ssa minulla on 1.

Näin ensimmäisellä läpipeluukerralla. Myöhemmillä olen saattanut ottaa toisenkin tallennuspaikan ihan tavaroiden hankkimisen varalta.

aeris2
21.8.2002, 12:42:28
Onhan niitä jonkun verran, onneks omistaa PS2:sen, saa siirretty sinne niitä talletuksia... Pikkuveli kyl joskus mäkättää kun muistikortille ei mahdu mitään kun talletukset vie kaiken tilan mut mitäs siitä :D

DjCloud
25.8.2002, 11:31:44
HEHE minä käytän aina jokaisessa ff pelissä ainakin 10savea niin aina voin aloittaa jostain tietystä kohtaa uudestaan jos olen tehnyt jotain väärin ;D

cappel
25.8.2002, 12:06:17
ja minä taas savetan vain yhdelle paikalle, tai vaihtoehtoisesti kahdelle jos on erittäin hyvä muisti

memo
10.9.2002, 16:28:53
en oikeastaan
sillon kun on paha paikka tai pitää lopettaa.
yleensä pelaan kahella tai kolmella savella :P

Niera Kuuranpoika
11.9.2002, 14:48:14
Yleensä käytän vain yhtä tallennusta, joskus kahta käyttäen toista lähinnä "varatallennuksena" siltä varalta että jäisin johonkin kohtaan pahasti jumiin eikä sitten tarvitse aloittaa peliä alusta.

Yuana
13.9.2002, 10:54:19
No minulle on käynyt nuutaman kerran niin että ihana muistikorttini on päättänyt itse poistaa kaikki tärkeät tallennukset. Joten olen oppinut tallentamaan vähän väliä kaikkiin tärkeisiin kohtiin. Niistä sitten poistelen tallennuksia ajan kanssa. :)

Jubar
23.2.2003, 21:01:34
Käytän yleensä pelatessani kahta muistipaikkaa. Ensimmäiseen tallentelen pelitilannetta niin usein kuin mahdollista aina edellisten tietojen päälle ja toiseen ennen tärkeitä välivideoita tai tapahtumia. FFX:ssä tosin sen toisen muistipaikan käyttö jäi vähemmälle kun välivideot on mahdollista nähdä Lucan teatterissa myöhemmin.

Aina uutta peliä aloittaessani tallennan uuteen paikkaan.

ixion
24.2.2003, 17:25:12
Pidän kahta paikkaa melkein aina koska jos tulee semoinen kohta missä tulee joku hullu vastus ja sitten sieltä ei pääse pois niin ei sitten tarvi alottaa alusta.

Feamor
24.2.2003, 19:32:49
Yleensä täytän aika perusteellisesti koko muistilortin FF-saveilla, tärkeet kohat pitää nähä uudestaan . :D

Necroth
25.2.2003, 17:45:01
Kyllä niitä ainankin kasiin ja ysiin tuppasi kertymään tietyissä kohdissa. Esim juuro semmoisissa kohdissa joissa olisi mahdollisuus jäädä tappelemaan ja on riski altista lähteä etenemään vielä niin semmoisissa tilanteissa tein aina niin että jätin sen tallennuksen missä olin siellä tappelupaikassa ja toisen jossa lähdin etenemään. Kympissä koetin pyrkiä tekemään vähemmän saveja mutta kyllä niitä tälläkin hetkellä löytyy semmoiset...12 kpl kun lasketaan omat tallennukseni (kaksi eri peli kertaa) ja sitten villen tallennukset 3 paikkaa.
Eli kyllä niitä tulee :)

R'lyeh
25.2.2003, 18:18:42
Minä olen kovin tarkka tallennusten suhteen, vanhemman PlayStationin muistikortin kanssa kun sai säästää tilaa urakalla, jotta paikat riittivät kaikkiin peleihin. Siitä sitten on jäänyt tuollainen pihistelytapa.

Yleisimmin käytän yhtä tai kahta tallennusta, toinen tallennus sitten johonkin esim. ennen loppupaikkaan menemistä, että voi helposti jatkaa leveleiden keräämistä jos loppupaikka osoittautuu jossain vaiheessa ylivoimaiseksi. Harvemmin kuitenkaan noinkaan on käynyt, yleensä leveleitä alkaa keräämään automaattisesti jossain vaiheessa peliä, kun tuntuu siltä että pitäisi panostaa hahmonkehitykseen. Hyvähän se on siltikin olla olemassa joku toinenkin tallennus, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Siis asiaan palaten, en käytä paljon tallennuksia, vaikka tuo PS2:n muistikortti nyt siihen tarjoaisikin mahdollisuuden.

Goljatt
25.2.2003, 20:52:38
Yleensä käytän vain yhtä blockia, mutta pyrin tekemään kaksi sitä varten, että saattaa tallentaa semmoiseen kohtaan mistä ei pääse pois mitenkään... Kun Ps2 muistikortissa on niin paljon paikkoja niin käytin siinä 3 blockia joka on varmaan ennetykseni niiden käytössä.... FF IX:n pelasin läpi käyttämällä vain 1 blockia ja FF VIII:n myös..
Emulaattoreilla käytän kaikki paikat, koska ne ovat peli kohtaisia.

SnowCrow
26.2.2003, 19:28:29
FF kuutosessa on 3 seivii tällä hetkellä,seiskassa 3 ja ysissä 5 :D

Oktobotti
27.2.2003, 14:16:57
Yksi save peliä kohden. Erityisesti PSX:n peleissäni koetan täyttää niin vähän tallennuspaikkoja kuin mahdollista. Kyseiselle masiinalle on näes pelejä kertynyt lähes parikymmentä, ja taloudessa on vain yksi muistikortti. Tiukkaa tekee.

Edellämainittu tapa todellakin näyttää pahat puolensa, kun on mennyt tekemään jotain tyhmää tai jättänyt jonkun merkittävän esineen välistä. Sitten itketään ja karjutaan miehekkäästi niitä paljon puhuttuja rumia sanoja.

SDNKorento
27.2.2003, 18:29:27
Itselläni ei ole tapana jättää saveja pitkin peliä ennen tärkeitä juonen käänteitä. Mutta olen ihmisenä erittäin vainoharhainen, että minulla on tapana seivata back-up saveksi, jos jostain syystä 1. save katoaa... häiriintynyttä? :huh:

Mysticus
1.3.2003, 12:54:28
Yleensä ensimmäisellä läpipeluukerralla pärjään ihan hyvin vain yhdellä tallennuksella. Tuolloin en siis vaivaa päätäni kaikilla pelin salaisuuksilla, piilobosseilla yms., vaan pelaan pelin ainoastaan läpi niin yksinkertaisesti kuin mahdollista. Mutta sitten kun palaan pelin pariin uudestaan ja alan suorittamaan sitä läpi täydellisesti, saveja kertyy yleensä useampi kappale. Vanhemmissa Finaleissa tämä tuottaa pientä ongelmaa, koska PSX:n muistikortissa ei ole paikkoja kovinkaan kehuttavasti, mutta etenkin FFX:ssä minulla on tallennuksia jo toista kymmentä, ihan vaan siltä varalta että jokin tehtävä tai suoritus menee metsään ja joudun aloittamaan uudestaan pitkän matkan päästä.

ceeb
1.3.2003, 13:52:12
Joka FF:ssä aina save kun siihen on mahdollisuus. Ei tietenkään mitään ramppausta niillä pointeilla tai missään maailman kartalla savettamassa jatkuvasti, silloin vaan kun näkee savepointin.

Muistikortilla yleensä kaksi eri savea/ FF. Yleensä vain sentakia että vaihtelee hahmoja joilla pelaa. Ei FF:t pitäisi olla niin vaikeita että tekisi jotain tyhmää niissä ja joutuisi seivaamaan muistikortit täyteen varaseivejä.

Lunar Light
1.3.2003, 19:09:06
Hirveetä muistikorttien paikkojen tuhlausta (paitsi PS2 muistikortin missä tilaa 8 megaa). Ite oon aina käyttäny vain yhtä (1) tallennusta. Kaikisaa peleissä. Se vaan kyllä harmitti ku kaveri meni tallentamaan vahingossaa FF kasin tallennuksen päälle ja siitä puuttu vaaan Eden (en ollu jaksanu vielä käydä hommaamassa) ja 5 korttia. :cry:

Nemeziz
2.3.2003, 13:44:59
Yleensä käytän 3-4 muistikortti blockkia per final fantasy.
FF nelosesta on tällä hetkellä vain yksi save n. 10 tunnin pelaamisen jälkeen eikä vielä ole kyllä tarvetta seivailla siinä enempää.
Muuten kyllä tulee tallennettua peli aika tiuhaan tahtiin.

Poikkeuksena silloin tallennan useamman saven jos ei ole käytössä sonyn alkuperäistä muistikorttia. Noista killerbee-merkkisistä sun muista "laadukkaista" muistikorteista on vähän huonoja kokemuksia.

Diamond
2.3.2003, 18:53:03
kyllä teen paljon savejä kun pelaan Final Fantasejä koska alotan aina uudestaan ja uudelle muistipaikalle. miksi? en halua poistaa mikä on pisimmällä ja paljon gp/giliä tai itemeitä jos on paljon niin en saveta niitten päälle ollenkaan.

silent_deadly
3.3.2003, 17:43:22
Ainoassa FF: ssä jonka olen läpi mennyt eli IX, mulla oli 4 seiviä.
Esim. XIII mulla on nyt 1 save ja XII on 1 save.

Totta että PSX muistikorteilla tila on aina "kortilla". Ehe, ehe. ;D

Tar_Minastir
8.3.2003, 17:04:47
Itse teen PC-versiota pelatessa melkein jokaiseen Save-Pointtiin oman talletuksen. Emulaattorilla pelatessa PSX-versioita 2 muistikortillista per peli

P-orvari
13.3.2003, 17:31:47
tuota tuota... Yleensä en ota saveja montaa ainakaan PsOne tai PS2 peleille, mutta Snes peleissä tallennan aina minuutin välein...
ainakin on turvallista :D

Yose
15.3.2003, 10:48:23
Mä teen aika usein saveja mut käytän vaan yhtä muistipaikkaa
Tosin kylla kun mä pelasin FF8:sia nii kaduttaa etten tehny
erilaisia seivejä...

Thuei'iral
15.3.2003, 12:16:41
Yleensä käytän vain yhtä muistipaikkaa, sillä 1. toinen tai useampi jäisi vain pelaamatta ja ne roikkuisivat siellä vain viemässä tilaa 2. isovelin kanssa yhteinen muistikortti = ei paljon saveja tai ne kaikki häippäsee broidin deletoimana. :D

welho
4.4.2003, 11:24:21
Harvoin tallennan moneen kohtaan, mutta joskus kun olin vielä "huonomman puoleinen" pelaaja niin tuli niitä tallennuksia tehtyä aika paljon. PSX muisti korttiin kun ei paljoa mahdu kun muut pelit myös vievän osan muistikortista.

Liquid
4.4.2003, 13:25:49
Yhdellä muistipaikalla olen kaikki pelaamani ff:ät vetänyt läpi. En edelleenkään tajua mitä järkeä on tuhlata muistikortin tilaa sellaisille tallennuksille, joita ei edes käytä. Ainoa peli missä olen kahta savepaikkaa käyttänyt, on Kindom Hearts ja siinäkin vain vahingossa. Mutta tallentaminen onkin sitten eri asia, eli tallennan tietysti aina kun on mahdollista.

Dragonleo
5.4.2003, 22:47:57
Pelaan suuren riskin varjossa yhdellä tallennuksella. Sen vuoksi olen saanut aloittaa pelini useita kertoja alusta, mutta opinko minä näistä virheistä? juuen.

Outraider
8.4.2003, 8:02:15
Minä en tee kuin 1 tai 2 tallennusta per peli. 1 ns. päätallennus ja toinen varatallennus. onhan se kitkerää aloittaa 150h pelattu peli jostain 140h kohdilta, mutta on se parempi kuin ei ollenkaan. pelaan kyllä kaikkia FFiä monia kertoja, niin kyllähän niitä talennuksia jonkin verran kertyy.

tallennusten määrä onsitten jotain aivan tajutonta. ainakun on saanut jotain pientäkin tehtyä, kuten 1 lvl FFX:ssä tai vain parantanut kaikki ukot TENTillä tai vastaavalla. Chrono triggeriäkin nyt pelatessa mittari näyttää melkein 60 ja peli aikaa kulunut vasta hieman yli 10h

//edit. piti säätää vähän

Banjo_Bill
9.4.2003, 9:00:45
Pelaan aina yhdellä tallennuksella, mutta joskus teen ylimääräisiä tallennuksia kohtiin, joissa on hyvin pian tulossa hieno FMV-pätkä (lähinnä sen takia, että voin esitellä niitä mahdollisille vieraille), lisäksi jätän joka peliin yleensä yhden ns. "ikuisuus"-tallennuksen, jossa yritän etsiskellä pelin saloja.
Kohtia johon olen tallennellut on esim:

Kaikissa peleissä hetkeä ennen lopputaistelua,
FFVII:n Aeriksen kuolema, FFVIII tanssikohtaus, FFVIII 3 cd:n loppu ennen Lunatic Pandoraa, jolloin maailma on vielä auki (ikuisuus save) jne.

TheGrott
13.4.2003, 20:22:10
Mulla on yleensä 3-4 seiviä muistikortilla niistä seiveistä 2 on mun ja kaks veljen newgameja on niistä ehkä 3

Lazuli
14.4.2003, 21:58:58
Minä olen mennyt FF9:sin läpi yhdellä tallennoksella. :D Nyt myöhemmin niitä on kertynyt jo 7. FFX:ssä minellä on 3 ja FFVIII:ssa 4. Kyllä niitä tallennoksia kertyy...

StrongBad
8.5.2003, 16:55:47
Kun minä pelasin ekaa kertaa Final fantasya (tässä tapauksessa FF7:D) niin tallensin jokaiseen kohtaan missä näin save pointin+vielä päälle world mapin seivit. Näin niitä kertyi reilu sata ja olin ihmeissäni koska pääsin pelin läpi vain 3 kuolemalla :eh: Kun rupesin pelaan kasia niin tallennuksia oli vain enää reilu 50 :bored: Sitten päätin vähän warettaa ja otin netistä ff4,5 ja 6. Ne meni Save stateilla helposti läpi. Ysissä oli enään 10 savea kun pääsin senkin läpi...Joo myönnän että olen säälittävä kun en päässyt vähemmällä läpi... ;D

Roleplayer
8.5.2003, 17:31:46
Seivejä tuli tehtyä vanhalla pleikalla vähän liikaa ennen kaikenlaisia demoja ja muita tapahtumia..Ensimmäisiä kertoja kun pelaan jotain Finalia niin tulee tehtyä todella paljon saveja joten olisi aika niitäkin poistella...

Gil-Galad Ronso
11.5.2003, 17:54:56
En tee hirveän paljon saveja Final Fantasyissä. FF 7 meni läpi yhdellä savella. Aloin tehdä varasaveja sen jälkeen kun poistin parhaan FF 7 saven vahingossa.

Jiriki
11.5.2003, 22:09:34
Minulla on kai vain semmoinen luonteenpiirre että joka kohdasta on pakko olla save. FF7:ssa tuli tehtyä jotain hm... no yli 100 talletusta(pc-versio) :D

Kaikki ystäväni pelaavat yhdellä tai kahdella savella pelin 100% läpi ja sitten tuhoavat sen jos eivät jaksa enää pelata ;D

Eliza Liv
13.5.2003, 11:45:18
Tällä hetkellä on kahdeksan savea (FF8), mutta selitän ne sillä, että tykkään vahdata niitä videopätkiä ja siispä säästän saven aina ennen videota.

Ja joskus on pakko olla jokin vara-save, sillä yleensä löydän itseni suuresta onkelmasta, enkä tiedä muuta pääsyä pois kuin aloittaa uudestaan edellisestä savesta. Sellainen varmistus, nääs.

Uber Weapon
13.5.2003, 11:49:23
+1!

Eli pelaan läpi ihan vaan yhdellä seivillä. Sitten kun aloitan uudelleen otan toisen seivin. Ja jos pelaan kolmannen kerran -heh- otan kolmannen seivin.
And that as they say is that

Von Wiensburgh
13.5.2003, 12:27:14
Yleensä pelaan yhdellä loppuun asti, mutta on minulla FFVII:ssä jopa kaksi. En vain kuollaksenikaan muista minkä takia olen sen toisen ottanut.
Olis se kiva laittaa savet joihinkin kivoihin välidemoihin tai joihinkin kivoihin tapahtumiin, mutta ei sitä koskaan muista tai viitsi.

Afrox
18.5.2003, 11:20:33
No yleensä saveja on kolmisen kappaletta mutta kympissä niitä oli kyllä enemmän.

Illuusia
18.5.2003, 21:40:43
Aivan liikaa. Jokaista demoa tai jotain muuta tärkeää kohtausta edeltävään save-paikkaan on pakko tallentaa. Lisäksi minulla on oltava monta varatallennusta sen varalta että "jotain sattuu". Ja jos ei sekään riitä, niin tallennuksia on vielä kahdella eri muistikortilla ._.

Drifter
20.5.2003, 21:26:05
Juu-u, Ite pärjään 1 seivillä aina. Ei ole vielä mulla peliä missä olisi yli 1 seivi, paitsi FF X missä on sitten jo vähän enemmäkin niitä. =)

LizzieFox
27.5.2003, 8:36:41
Minä kun vasta seiskaa pelaan toistakertaa läpi tallenan aina joka paikassa missä se on mahdollista. Siinä ei minusta ole mitään hävettävää tai tyhmää tallentaa koska mitsä jso sittenkin kuolee...?
Peliä en jaksaisi aloittaa alusta jos olisin jo ensimmäisen levyn lopulla ja sattuisin kuolemaan.

Talletukset rules.

Clacier
27.5.2003, 12:07:30
Ensimmäisellä pelikerralla kyllä. Itse asiassa lähes koko ajan :3

Minulle on käynyt ihan liian monesti niin että olen jättänyt tallettamisen väliin, ja sitten yhtäkkiä onkin tullut vastaan joku tajuttoman vaikea vastus johon olen sitten kuollut. Seuraavaksi olen sitten huomannut viimekertaisen talletukseni olleen suorastaan järkyttävän pitkän matkan päässä, ja ainoa ajatus tässä vaiheessa on "äähh... -.-" ja eikun uudestaan kaikki läpi.

Lisäksi ensimmäisellä pelikerralla pidän yleensä kahta talletusta varattuna yhdelle pelille. Jos on edessä joku epäilyttävä paikka, ja hahmojen tasot ovat omasta mielestä arveluttavan alhaiset, pidän parempana tallettaa ennen kuin menee kyseiseen paikkaan. Eri asia tietysti jos paikasta pääsee ulos koska tahtoo, mutta entä jos ei pääse. Sitten paikka onkin täynnä ylivahvoja vihollisia ja siellä sitten olet jumissa mikäli vielä tallensitkin ainoan tallennuksesi, joka oli vielä turvallisesti maailmankartalla, päälle xD

Sitten minulla on tietysti myös näitä vähemmän merkityksellisiä talletuksia joita en raaski poistaa. Yleensä niitä pelaamalla pääsee helpolla näkemään jonkun hienon animaation tai pelaamaan paikan josta muuten vain tykkää :) Toisella pelikerralla tietää jos suunnilleen missä kannattaa tallettaa ja missä ei, joten en yleensä tarvitse enempää kuin yhden talletuksen mennessäni peliä läpi.

Jozzu
27.5.2003, 12:30:57
Mull on melkein aina vain yks savetus monestaki pelist, mut kumma kyll mull on ollu kolmisen savetusta FFX:n pelistä... Mun pikku sisko käyttää ainoastaan yhtä savetusta... Aina savetan kahteen paikkaan saman savetuksen ennen jotain isoa vastusta tai salaperäistä paikkaa ja kokeilen et pääsenkö sen läpi huonoilla ukoilla vai pitäskö kehittää lisää ukkoja... :D

Meppu
27.5.2003, 12:39:29
Noh kyllä mä ainakin FF8:sissa savettelen vähän väliä, koska pelailen niitä korttipelejä ihan hirveästi ja aina kun saan jonmin verran kortteja niin eikun savettamaan etten menetä niitä seuraavassa korttipelissä.

Paikkoja mulla on yleensä käytössä 2, samalla tavalla käytän niitä kuin jozzukin ketoi.

KzM
27.5.2003, 16:52:23
FFX:ssä on noin 50 savea :) saveen aina uudelle kun tulee save paikka. Toki määrä vähentyy kun niitä muita pelejä alkaa ostelemaan ja pelaamaan. Voisihan sitä muutenki vähä rajoittamaan, semmoset 5 savea riitäisi. Mutta pelkään aina että jokin menee pilalle ja jään jumiin jos on liian vähä saveja.

Lupaan tästä edes että en savee niin paljon, tai mörökölli minut vieköön.

forever_child
27.5.2003, 16:55:24
Yleensä minulla on kaksi tai kolme tallennusta per peli. Paitsi jostain syystä minun on aina pakko säästää ne tallennukset joilla olen päässyt pelin läpi :huh:
Olen monta kertaa tehnyt sen "virheen" että en ole tehnyt sitä varatallennusta vaan olen mennyt suoraan jonnekin "vaikeaan" paikkaan ja jäänyt jumiin johonkin bomo taisteluun.

Mutta kyllä niitä tallennuksia kertyy vaikka kuinka yrittää niitä vältellä. FFX:ssäkin on peräti 4 omaa ja yks kaverin. Ysissäkin on ainakin kolme...

The Mynthon Fighter
30.5.2003, 13:58:52
Originally posted by Potri
Niin joo, onhan minulla aina edetessä käytössä ainakin kaksi savea. Seivaan aina vuorotellen joka toiselle siltä varalta, että tekee jotain tyhmää jota ei heti huomaa. Mutta miten FF:issä voi muka jäädä savepointille jumiin? :confused:

Itse käytän aivan samaa taktiikkaaa...... kerran tuli vähän möhlittyä niin sen jälkeen siirryin tähän savetus tapaan joka on ómasta mielestä ainakin varmin että ei haittaa jos vahingossa poistaa toisen niin on toinen heti valmiina melkein samasta paikkasta.

Ja savetus tapahtuu melkein joka save pointilla. ja silloin kun ulkonta hakkaa vaikkapa elastoidin ja saan 2 steel pipeä niin silloin.... eli yhteenvetona. Joka save pointissa ja aina kun saan jotain hyödyllistä tai etenen pelissä.

Puck
4.6.2003, 19:41:31
selviän yleensä FFstä kuin FFstä yhdellä savella mutta aloitan myös yleensä alusta ja teen toisen saven

Candice
7.6.2003, 14:59:30
No kasin menin läpi oikeastaan yhdellä savella ensimmäisellä kerralla. Toisella kun sitten hain pelini kanssa täydellisyyttä oli niitä kaksi, joten jos menin möhlimään niin ei mitään paniikkia :)
Kympissä niitä oli myös vain yksi, paitsi loppua lähetessä otin käyttöön myös toisen. Ihan varmuuden vuoksi.

Ysissä minulla on nyt kolme savea. Mokasin niin pahasti nimittäin ensimmäisellä peli kerralla, että piti aloittaa alusta ja ihan tuplavarmistaa, etten mokaa enää. Ainakaan niin pahasti.

Johnny X
7.6.2003, 22:51:32
Tähän mennessä jokaisessa FF-pelissä olen käyttänyt vain yhtä savea ekalla peluukerralla. Uudelleen peluukerroista on sitten tullut yleensä korkeintaan 3 savea. Niitäkin on ajan kuluessa tullut poisteltua.

q-me
12.6.2003, 11:37:18
Joskus kauan kauan sitten saatoin tallentaa joka saven eri save slottiin, mutta se oli sillois se. Nyt sitä pärjää vallan mainiosti muutamallakin savella. Itse käytän nykyään noin 5 save slottia.

Raika
12.6.2003, 12:38:02
Ensimmäisellä pelikerralla minulla on yleensä yksi save. Hienot cgi ja fmv-pätkät napsin aina ennen vhs:lle talteen, mutta nykyään sekin tapa on jäänyt. Nykyään tyydyn siihen, että näen sen pätkän aina kun pelaan siihen kohtaan. Hyvät pelit kun tulee pelattua sen verran useasti läpi, että niitä pätkiä ei tule jatkossa ikävä.

Sitten kun aloitan pelejä pelaamaan uudestaan (jos aloitan), niin pidän yleensä yhtä varmuussavea vähän jäljessä siitä itse pelisavesta. Tätä pidän sitten ajan tasalla pelin edetessä. Hyväksi havaittu tapa, jota tuskin tulen muuttamaan.

make
15.6.2003, 14:23:05
En oo käyttäny ku 1 save paikkaa yleensä eli mikä tahansa peli kyseessä.

Darruel
18.6.2003, 13:46:39
Käytän yleensä kaikkia eteen tulevia Save Pointteja. Paitsi jos tulee samantien perään Save Pointin perään toinen. Etenkin loppuvastustajien ja erittäin pitkien tylsistyttävien videopätkien jälkeen käytän tallenuspaikkaa.

Kokki
18.6.2003, 13:53:30
Minä seivaan joka save pointilla pelini :) Syy tähän on varmaan se kun pelaan emulaattorilla klassikoita.

-Kokki-

Sampsa
19.6.2003, 19:23:26
Normaalisti pärjään yhdellä savella mutta joskus saatan tehdä toisenkin. Joskus huvin vuoksi joskus varmuuden vuoksi =)

Yoni
29.6.2003, 18:26:54
Aina kun mahdollista. Jos olen vahvistamassa pelihahmoja, yleensä hillun siinä savepointin lähettyvillä (FFX). Suurin piirtein joka kolmannen ottelun jälkeen tallennan pelin, mutta nykyään kun on niin vahvat ja muutenkin tosi hyvät hahmot niin ei paljoa huoleta pelaaminen, saattaa mennä toista tuntiakin etten tallenna peliä. Minulla on muutama varatallennuskin, kun tuo pikkuveli on niin tohelo noitten tallennusjuttujen kans, niistä oon sitten oppinu varomaan ja nyt minulla on 4 varatallennuspaikkaa. Ihan vaan kaiken varalta.... on tullut tuota FFX:ää pelattua 165 tuntia niin kyllä se pistäis potuttamaan...

...niin tosi usein tulee tallennettua.

Lloope
29.6.2003, 18:49:29
Käytän tavallaan yhtä, tavallaan kolmea savea, kun kaikki kolme tallennustani ovat samassa paikassa, mutta sen takia teen kolme, että jos vahingossa joku poistaa sen tai tallentaa päälle, niin on vielä kaksi varatallennusta. Tämä toiminta on tullut käyttöön sen jälkeen, kun siskoni vahingossa talletti rayman: revolutionin lähes läpimenotallennukseni päälle oman pelinsä.

Onua
29.6.2003, 18:56:56
hmmm.. tarkotetaanko tässä kuinka monta
ff savepaikkaa käyttää vai kuinka monta
savea pelin aikana käyttää?

no, ainakin ekalla kerralla kun pelasin
final fantasyjä niin tein aina yhden saven.
mutta tein ff seiskassa niin pahan virheen
että täyty alottaa peli uudestaan..
siitä lähtien olen tehnyt aina 2 savea.

ja jos siinä tarkoitettiin kuinka monta savea
pelin aikana tekee niin jokaisella savepaikalla.
katsokaas jos haluaa lopettaa mutta ei ole savepaikkaa
lähelläkää, niin joka savepaikal tallentaminen on
hyvä käytäntö.

aijommi
26.7.2003, 9:44:50
Kyl mä ainakin käytän kahta savepointtii. Yks johonki turvallisee paikkaa, missä voi kouluttaa ja sit yks iha jonku tuleva taistelu etee. Sit jos ei voita tätä taistelua ja paikasta ei pääse poin, niin se toinen savepointti tulee tarpeeseen.

Excalibur
26.7.2003, 18:23:01
Liian paljon

FF7 oli joskus 7 nyt 3
FF8 ehkä kaks
FF9 en muista
FF10 liian paljon eli 20
:nuija:

Xcr
26.7.2003, 19:44:46
Itse olen pelannut FFVII, FFVIII ja FFIX:n läpi yhdel savetuksel...nyt koitan täl hetkel päästä FFX:ssää läpi yhdel :)

Disposable Hero
28.7.2003, 9:14:45
Yleensä pelaan vaan yhdellä savella, mutta aikoinaan (FF VIII)
jota minulla ei enää ole :prkl: pelasin kolmella savella.

Perustyyli on että aina kun löytyy hyödyllistä tavaraa, tai etenen niin tallennan.

Monkey_man
28.7.2003, 9:30:53
Savetan joka savepointilla. FF7:ssa (PC) savetan aina uuteen kohtaan :D, mutta FF9:ssä (PS) savetan samaan kohtaan. ;)

Medic44
28.7.2003, 10:18:31
ennen saatoin käyttää montaakin mutta lopulta päädyin vain overwritaamaan yhtä ainoata savea. Kyllähän se on ihan kätevää välillä olla muitakin saveja varmuuden varalta mutta taidolla kaikki tilanteet mennään..

Ze Shoopuf
28.7.2003, 10:59:13
Yleensä seivaan jotkut paikat eri paikkaan, jos ajattelen, että haluun tehdä sen uudestaan ja sitten erilain!! Niinku FFX:ssä, savetin ennen Chocobo Eateria, kun jos haluan taistella uudestaan, paremmin. Tai Dark Ixion taistelussa, ensin savetus ennen ensimmäistä taistelua, jos hluun taistella uudestaan ja saaha paremman palkinnon, toinen savetus ensimmäisen jälkeen, jos en jaksakaan pelata sitä uudestaan paremman palkinnon toivossa ja kolmas, toisen muodon jälkeen, kun oon saanu huonon palkinnon, jos en jaksakaan taistella uudestaan, vaan haluun pitää huonon. Sitten sain toisesta taistelusta hyvän palkinnon ja savetin kaikki kolme kohtaa yli!! :D

Miyuki
4.8.2003, 10:13:37
Minä en saveta korkeintaan kuin 2:teen save blockkiin.
Saatan muuten vahingossa poistaa paremman saven. :eh:
Pidän aina yhtä savea,jottei satu vahinkoa.
Sitten pähän ei tarvitse koko ajan mennä samoja kohtia uudelleen. :nuija:

Burnhill
4.8.2003, 23:38:25
1 save paikka riittää mulle, harvoin käytän kahta. Eka pelaamis kerta menee tutustumisessa ja toisella peli kerralla alotetaan pelaaminen. Oishan se viisaampaa saveta useemmin, kai =/ Mut kyllä on tähänkin asti pärjätty ihan hyvin... Esim. just jotain Dark aeonia vastaan paremman "palkinnon" metsästyksessä 2 savee ois kätevä, jos ei halua piestä montaa kertaa. Meikäläinen pieksi Dark Shivan ainakin 20 kertaa ennen kun tuli semmonen armor jota kehtas käyttää... ;D

Buster-_
5.8.2003, 1:07:46
Kahdella paikalla oon pelannu 7-10. ( muita en ookkaa pelannu läpi asti)
Muutenkin iha tarpeeks menee tilaa ps2:sen kortilta kun pikkusisko ja pikkusiskon kaveri tekee ainaki 3 seiviä miehee.

Tosiaan kahdella paikalla vuorotellen seivailen.

lyra
10.8.2003, 15:22:30
Originally posted by Crow
Minulta löytyy vain kaksi muistikorttia, joten käytän aina vain yhtä savea. Lisäksi pidän muistikortilla kaikista peleistäni "parasta" tallennusta. Muuten loppuu tila heti..

Samoin. Onneksi sillein on loppujen lopuksi pärjännyt hyvin, vaikka joskus onkin alkanut harmittaan kun tajuun että olisi kannattanut tehdä yhtä sun toista aiemmin, mutta siinä vaiheessa kun huomaan sen niin ei voi enää tehdä oikein mitään asian parantamiseksi.

Vegeta7
10.8.2003, 15:29:57
Käytän FF:fissä yleensä 3 savea

-"Läpipeluu save" joka on save:ttu viimeiseen paikkaan

-Super/Ultra/Master save jossa jään pyörimään mailmankartalle tekemään kaiken mahdollisen

-Uusi save jonka päälle voi save:ta jos tarvii

Shuichi
12.8.2003, 20:42:38
Meep. Kyllähän niitä saveja aika paljon tulee, kun haluan aina säästää parhaat kohdat niin että ne voi katsoa uudelleen. Yksi muistikortti on täynnä(miltei yksinomaan FFIXn saveja) ja toisessakin on suurin osa FF-saveja. Muille peleille on varattu muutama block..

Storm Summoner
16.8.2003, 18:42:38
Savetan joka läpipeluukerralla vain yhteen save blockiin. Yksi riittää hyvin. Uusia saveja tulee sitä mukaan kun aloitan pelin uudelleen alusta.

PS. Tämä pätee minulla joka peliin, oli peli Megaman, Warcraft, Final Fantasy tai mikä vain.

Cloudwalker
16.8.2003, 19:09:11
Teen jokaiseen loppistaisteluun tai hienoon näytökseen muutaman seivin, joskus säästän kaikki seivit mitä pelin aikana teen. On vieläkin joku 10 muistikottia täynnä pelkkää ff:ää. :D

Jubei
8.11.2003, 21:49:46
Seiskassa käytän yleensä kahta savea yhdessä pelissä. Tämä johtuu siitä, että jos pelaan jotain toista savea tuona aikana, niin en seivaa vakipelini päälle. Muutamaan kohtaa olen seiskassa jättänyt ihan tarkoituksella seivin. Kohdat:

1. Midgarin ulkopuolelta heti Midgarista päästyäni. Kaikki limitit kaikilla sen hetken hahmoilla.

2. Wutaissa kun Yuffie pöllii materiasi. Kehitin muutaman materian masterille eikä Yuffie pöllinyt kaikkea. :D Tuosta on seivikin.

3. Ennen diamond weapon taistelua. Kun pieksen sen näen pelin parhaimman demon.

Enempää seivejä en yleensä käyttele.

Nitromethane
9.11.2003, 8:58:01
Ihan hyvin on toiminut tuo yhden saven taktiikka. Itselläni on aina muistikortti lopussa muiden tallennusten takia niin pakko pelata FF:kin yhdellä savella, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut.

Leonhard
18.11.2003, 11:10:06
Täytyy sanoa, että pelin loppuessa, muistikortilta voi löytyä yli 50 kpl tallennuksia. Koska yleensä kaverit haluavat nähdä jonkun tietyn vastuksen tai kohtauksen. Varsinkin VII ja VIII tuli tehtyä montakin tallennusta. :D

Berrycake
18.11.2003, 15:02:38
Jokaisesta pelistä löytyy vähintäänkin kaksi talletusta ... mutta
lemppareista yleensä enemmän, ennen jokaista mahtavaa videopätkää. FFVII:stä minulla on tallennukset ennen jokaista sephiroth videota- ja ennen Kalmia, jossa sillä voi pelata =/
liekö menee jo neuroottisuuden puolelle?
Kesken peliä tallentelen aika usein.

Izzy
18.11.2003, 15:08:47
Pelivuorossa olevassa FF VII:ssä tallennuspaikkoja on neljä ja tallentelen suht usein. Ehkä useamminkin voisin... Mutta lähinnä silloin kun on tosiaan saanut jotain aikaiseksi.

Kirosin itsekseni niin hemmetisti kun älysin vasta disc 2:lla alkaa nauhoittelemaan talteen animaatiopätkiä! Ja tietenkin olin tallennellut vanhojen päälle.

Erittäin todennäköisesti aloitan pelin alusta uudelleen (kunhan ensin saan sen loppuun) ja nauhoitan alunkin parhaimmat palat. Vaikka menevät kasetille hämärään järjestykseen, ei haittaa. =)

Bodom
18.11.2003, 19:38:24
No tottakai lähelle Boss -fighteja.. Sekä tietysti ennen nättejä animaatioita. Yleensä mulla on sitten 2-3 pelitilannesavea, joita käytän, kun pitää pelatakin sitä peliä, eikä vain katsella kaunista grafiikkaa.

Loppujen lopuksi aika vähän niitä tallennuksia on.

Natsenatu
19.11.2003, 21:13:04
No kun aloittelin pelaamaan FF:ja niin aivan ensimmäisessä pelissä tuli tehtyä muistikortti täyteen :eh: eli siis seiskassa.

Kerran kyllä menin käyttäen vain yhtä savea, ton Anthologyn FF nelosen. Paahdoin sairaasti yötä päivää :bored: silmät punasina kaverini kanssa, joka tuurasi minua välillä (hän on melkoinen FF konkari, ihme ettei tänne ole liittynyt...)

Anyway, en tee paljon saveja. En tallenna enää nykyisin ennen hienoja kohtauksia. Seivaan yhteen kohtaan muistikortissa toisen päälle.
Ai niin, minunhan piti ostaa uusi muistikortti *räyhää itselleen*

Coca-cola-rain
20.11.2003, 20:21:25
noh mulla oli alkuaikoina ku pelasin FFVII:kaa ni mulla oli vissii memory carddi täynnä niitä saveja :D varmaan johtu siitä että olin vähän innoissani aina niistä hienöista demoista ja loppupääkeistä ajattelin aina että tän voi aina hakata huvikseen jälkeen päin mutta en kyllä ikinä pelannu niitä saveja :eh:

mutta nykyään mulla on vaan pari savea per FF:vä

Dias_90
21.11.2003, 18:15:27
tiloja menee muistikortilta aika paljon....ekan kerran kun opelasin FFVII:aa tiloja meni ehkä vähän liikaakin ja onhan minulla vieläkin about 3-5 savea per peli, joka on mielestäni vähän liikaa.....

Rotta
25.11.2003, 9:28:51
Itse käytän tasan yhtä savea! tyhmää koska joudun hyvin usein huomaamaan kuinka olen unohtanut hakea jotain jota ei enää saa tai sitten että jostain tavarasta olisi vain ollut paljon hyötyä.
mutta aina vaan alusta jaksaa alottaa =)

nurf
30.11.2003, 0:43:44
Minulla on yleensä kaksi tai kolme savea finaleissa, ja muissa peleissä pyrin pitämään määrän yhtenä. Hyvä tyyli minun mielestäni, koska pari peliä ovat sellasia että voi vaan tallentaa yhteen paikkaan, ja aina ei tarvikkaan käyttää kuin yhtä, koska useat pelit eivät ole yhtä haastavia kuin ff:t.

irezawa
4.12.2003, 10:49:41
Jatkuvasti. Asun sellasessa saakelin ghetossa, jossa sähköt katkeilee vähintään pari kertaa viikossa. Ne on onneks sellasia lelukatkoksia, eli räpsähtää nopeesti, mut tarpeeks kuitenkin sammuttamaan kaiken joten jatkuva savetus on välttämätöntä. Tosin käytän yleensä vain yhtä paikkaa, eli aina kun savetan, teen sen edellisen päälle.

Antza
4.12.2003, 12:47:43
Mä talletan ainaki kolmelle slotille aina että jos jää jumiin jossaa uues ff:s tai unohtuu joku asia jota ei voi enää jälkeenpäin voi saada. Eli yleensä uutta peliä epävarmana pelattaessa on useampi savetus mutta on sitä normaalistikin ainaki kaks.

Anime ja FF-fani
8.12.2003, 16:05:46
Minä pelasin FFX läpi käyttäen vain yhtä savea, ellei sitten niitä oteta joissa olen aloittanut alusta. Ja sama homma muissakin minun pelaamissa FFeissä, eli yksi save, ellei niitä joissa peli on alotettu alusta lasketa. Ja vielä tiedoksi, että minä aloitan ihan huviksi pelin alusta vaikka peli olisi kesken, esim: FF7 minä pelasin jotakin 19h 48min ja sitten päätin, että otetaanpa alusta.

Lumi
8.12.2003, 16:47:56
Nykyään käytän noin kolmea savea per peli. kahta ensimmäistä vuorotellen,ja kolmatta,jos jotain uskomatonta tai muuten hienoa tapahtuu. Sitten kun olen läpäissyt pelin,selvitän,jäikö jotain hienoa/sivuseikkailuja/uusia hahmoja matkan varrelle ja käytän tilanteelle tarkoitettua FF-muistikorttiani kokonaan,että saisin mahdollisimman monta lisäjuttua selville

Ashe
8.12.2003, 18:47:40
Ihan liikaa. Varsinkin tuota Final Fantasy kasia tässä viimeksi pelatessa on tullut tallennettua joka save pointilla eri slottiin, ja tarkkaan miettiä minkä päälle nyt voisi tallentaa kun tyhjiä ei enää ole.
Siis näin koska minulla on nyt tuo pleikka kakkonen, sillähän niitä saveja voi järjestellä helpommin, ykköselle kun on vain yksi (tai no kaksipuolinen, eli siis kaksi) muistikortti, aikoinaan ei auttanu muuta kuin kiskoa kortti irti, vaihtaa ja tallentaa aina erikseen toiselle puolelle korttia.
Hauskin souvi on kun yrittää pelata jotain toista peliä, ja huomaa ettei muistikortilla ole tilaa. Peliajan mukaan on kiva arvailla että mikähän tallennus nyt oli viimeisin ja oliko se edes se mikä oli tarkoitus säästää.

Ensimmäisen kerran finaleita pelatessa tuli kyllä käytettyä vain yhtä tai korkeintaan kahta tallennusta jos oli oikein epävarma olo. Muutamia kivoja ylläreitä.. Mutta nyt pitää pyrkiä lähes täydellisyyteen.

cuda...
9.12.2003, 22:54:52
yhtä savea käytän pelin aikana, siihen sit päälle pistelen, mutta toki jos on sellainen todella hyvä tallennus kortilla (itselläni FF7 ja FF10 on aika uber tallennukset) ja haluan aloittaa alusta , en minä silloin noiden tallennusten päälle seivaa.

Tonishi
25.12.2003, 8:44:40
Yksi blocki jokaiselle pelille (paitsi välillä poikkeus).

Locke88
26.12.2003, 17:55:02
Mulla on emu jossa on helppo talletussysteemi ja talletan varmaan koko ajan.

Cele
27.12.2003, 23:00:13
Mä savetan yleensä joka pointille.. Ja ysissä on tullu tavaksi savettaa kaksi eri savea aina samasta paikasta.. Ikäviä kokemuksia siitä, kun ei savetus toiminu jälkeen päin..

-gunmachine-

Prinsessa Garnet
28.12.2003, 14:01:37
Jaa siis teenkö paljon saveja? 10 X jokainen save point...
No ehkä olen hiukan liian varovainen. =)

Zephiroth
31.12.2003, 20:06:07
Yleensä en paljon tallentele FF mutta sitten kun on pelannut kauan ja kuolee niin toisella kerralla seivaan joka kohdassa ihan vain varmuuden vuoksi

Braska
2.1.2004, 20:09:53
Täältä tulee taas tavallisen tylsä viesti.FFXhän vedin läpi kahdella tallennuksella.Toisella menin läpi, ja toinen oli semmonen, että jos oli joku paikka missä voi mokata pahastikin, tallensin vielä toisen tallenuksen päälle varmuuden vuoksi.

PS.Tämä FFX on vielä kesken, mutta vedän sen kohta läpi. :)

Cloudberry
2.1.2004, 23:39:07
Kun pelasin ensimmäistä kertaa FF8:sia oli varmaan kokonainen muistikortillinen pelkästään kasin seivejä!
FF1-2, 4-6 tulee pidettyä kahta paikkaa ja 7-10 kolmea; kaksi joille pelaan uudestaan ja yksi vanha seivi joka on lähellä viimeistä vastusta.

ronin21
5.1.2004, 15:47:53
Käytän aina yhtä tallennusta per peli, ja sitte kun aloitan alusta, niin mikäli viime peli jäi keskeneräiseksi, niin poistan sen :)
Yhdellä pärjää ihan hyvin, kun tallentaa terpaaks useesti, enkä edes muistais, että mitä kaikkee niissä muissa blokeissa on saati sitte kattois niitä myöhemmin ;D

Pay Gried
6.1.2004, 21:37:38
En tee hirveästi tallennuksia Final Fantasyissä. Korkeintaan kolme tai neljä blockia per peli. En tarvitse tallennuksia paljoakaan koska treenaan hahmoja aika paljon, eli voin olla varma että pääsen pääkkärit läpi jos niitä tulee. Ja yleensä tallennan vanhan pelin päälle, paitsi joskus saatan jättää vanhat pelit paikalleen jos vaikka pelaankin niitä myöhemmin. Hyvä esimerkki on FF IX. Minulla on kolme tallennusta ja kaksi niistä on vanhaa peliä, sillä en ole vieläkään jaksanut mennä Ozmaa läpi. Ja halusin myös aloittaa pelin alusta niin yhden vanhan seivin päälle uusi tallennus.
Ja mitä "savepointtien" tulemiseen, niitä tulee aivan liian useasti vastaan ja tallennan pelin joskus jokaisessa ja joskus taas joka toisessa. Riippuu kokonaan pelistä ja sen vaikeustasosta.
Niin, ja joskus tallennan pelin maailmankartalla ennen kuin menen seuraavaan paikkaan ja siellä sitten tallennan johonkin muuhun blockiin, jos tiedän että kohta tulee päävastus (niiden tulot on nimittäin helposti arvattavissa) ja jos häviän, avaan maailmankartalla tallennetun pelin ja treenaan hahmoja vähän lisää.
Eli toisinaan tallennan aika usein ja toisinaan taas harvoin.

Gil-Galad Ronso
7.1.2004, 15:25:09
Pelasin aluksi Final Fantasyja vain yhdellä savella. Aloin kuitenkin tehdä varmistus saveja kun poistin vahingossa parhaan FF 7 saven jolla olin jo kyllä vetänyt pelin läpi, mutta halusin kehittää hahmoja ja tappaa Emeraldin ja Rubyn. Tallensin vahingossa tämän päälle pelin ensimmäisellä
save-pointilla. Pelitunteja oli paremmassa savessa takana 75. Pahinta oli kuitenkin se että kun olin pelannut tämän uuden saven toisen cd:n lopulle niin muistikotti hajosi ja nyt vain 40 tuntia pelattu. Nykyinen 25 tunnin save toimii mutta peli on naarmuilla niin pahasti, että en pääse Rocket townista eteenpäin koska näytös muuttu mustaksi ja peli sammuu.

Total: 140 tuntia FF seiskan pelaamista josta ei ole enää mitään iloa.

Prometheus
21.1.2004, 15:20:30
Ensimmäisessä Final Fantasyssa eli seiskassa tein melkoisesti tallennuksia, kun PC:llä pelasin. Kaksi-kolme tallennusta oli tarkoitettu sellaiseen aktiiviseen tallenteluun, joita käytin peliä edetessä. Tietysti vuorotellen noihin tallensi, jos vaikka yhteen joutuisi jumiin. Tämän lisäksi tekaisin tallennuksen aina juonen kannalta tärkeään kohtaan joko ennen (ennakoin) tai jälkeen tapahtuman. Näitä kertyi tietysti aika paljon, ehkä jotakin 20 päälle.

FF8:ssa (PC) innostuin vieläkin enemmän ja määräksi tuli noin 40. FFX:ää pelattiin vähän myöhemmin kuin edellisiä ja tässä osasin jo hillitä itseni. FFX oli myös ensimmäinen Playstation-peli, jota pelasin. Siten tietämättömyys muistikortin kapasiteetista lievitti tallennusintoani, mutta tässäkin tuli joku 10 tallennusta. Muita olen pelannut vakavammin vain emulaattorilla, enkä niiden tallennusmääristä ole yhtään varma (kiitos savestate-huijauksen).

Minulla on aina välillä nousee pinnalle tuo tapa, että teen juonellisesti tärkeisiin kohtiin sellaisia välipisteitä, jos vaikka joskus haluan katsoa uudestaan juuri tuon kohdan ilman koko pelin uudelleenpeluuta. Tylsä tapa, sillä en juuri koskaan edes katso näitä kohtia uudelleen.

Tallennusten määrällä ei minulle ole mitään väliä. En etsi haasteita siitä, että jos vaikka kuolen, pääsen jatkamaan aivan mahdottoman kaukaa siitä mihin pääsin tai jopa joudun aloittamaan koko pelin uudelleen alusta. Joskus olen kokeillut, mutta en minä pitkälle ole koskaan yrittänytkään niissä. Haasteita näen mieluummin noissa pelin omissa sivutehtävissä.

Daial
21.1.2004, 19:26:27
Käytän kolmea savea FF:issä; ylimmäinen on joko jätetty jostain ikimuistoisesta tai hymyä huulille nostavasta tapauksesta tai vain muistona jostain hahmosta..
Keskimmäinen on se pääseivi, jota käytän kun pelaan ja kolmas sen varalta jos sattuu mokailemaan tai unohtamaan jotakin.. ja niin se kolmas on minulle todellakin tarpeen. :eh:

Unski
26.2.2004, 12:31:33
Itselläni on aina Slot1:ssä se päätallennus jota aina pelaan täydellisyyteen asti mutta monasti on kyllä myös tallennus kaikkien legendaaristen kohtausten luona esim. FFVIII:ssä Deling Cityn paraatia ennen on save, jotta voi katsella kaikki kauniit kohdat uudestaan ilman että tarvitsee hakata peli alusta asti haluamaansa kohtaan. Sellaine syö miestä sekä naista.

Kirishin
26.2.2004, 16:40:10
Tällä hetkellä minulla on muistikortilla viisi/kuusi tallennusta pelatessa FF VII:tä, mutta vain kolme niistä on minun omia. Niille kolmelle sitten tallennan aina, kun vain mahdollista. Joskus kuitenkin olen tarpeeksi itsevarma ja jätän tallennuspaikan huomiotta (Mitä tapahtuu joskus kerran vuodessa...) Yleensä valitsen noista kolmesta tallennuksesta sen vähiten tärkeimmän ja tallennan siihen, kunnes vanhimmista tallennuksista tulee merkityksettömiä.
Muista FF-pelien tallennuksista en muista hölkäsen pöläystäkään, mutta suurinpiirtein samalla kaavalla menee, kuin VII.

valany
26.2.2004, 19:04:07
Olen nyt käyttänyt FF X-2:ssä seitsemää savea. Enempää kortilla ei olekkaan tilaa.. :eh:
FF X:ssä käytin muutama savepaikkaa..
Minulla on vain yksi pleikkari1:sen peli (FF IX) ja sen mukaan olen käyttänyt saveja.. Eli aika monta savea on siitä. :D

M1green1
26.2.2004, 20:06:51
Käytän joka final fantasyssä 2-3 savetusta siltä varalta,että jos jotain jää välistä niin voi ottaa tallennuksesta ja hommata sen sitten,vaikka se ärsyttääkin aika paljon,kun pitää uudelleen katsoa kaikki keskustelut ja muut semmoset jutut...

mogvisti
27.2.2004, 10:03:06
Kun pelaan FF X:ää niin pakostakin huomaan että saveja tulee viiden minuutin välein. Syy on tähän varmaankin Save spherejen suuri määrä.Mutta kaikki tämä tallentuu yhdelle muistipaikalle.

Eihän minun olisi pakko niin paljoo tallenella mutta varmassa vara parempi.

Grove
20.6.2004, 14:56:32
Aina kun pelaan FF:iä niin tallennan saman muisti 2:lle eri paikalle, koska minulla kävi kerran niin FFVII:ssä että tallensin sellaisen aika huonon muistin parhaan muistini päälle. Tällä hetkellä minulla on näin:

FFI: Vain yksi muisti, koska en ole pelannut juuri ollenkaan.
FFII: Sama kuin FFI:ssä eli vain yksi muisti.
FFVII: 4 muistia.
FFVIII: 5 muistia.
FFIX: 7 muistia. Kaikissa läpi pelattu.
FFX: 9 muistia. 4 muistia läpi pelattu.
2 New game + muistia ja 3 muuta muistia.

Ja kun minulla on 3 muistikorttia niin FF:ät vievät niiden muisteista suurimman osan.

Julppa
20.6.2004, 15:10:03
Rajottuu pitkälti muistikortin tilan mukaan. Tällä hetkellä kaikissa on kaksi savea, paitsi FF IV:ssä, jossa on yksi paikka. Joissakin saattaa olla kolme, kuten tällä hetkellä kasissa ja seiskassa. Eli siis yksi kortti täynnä, toisella kortilla on kaikki muut pelit. Kympissä taitaa olla peräti viisi tallennusta, johtuen PS2:den muistikortin lähes ylettömästä tilasta.
Saattaa joskus tehdä tiukkaa kun pitää saada jostain nopeasti tyhjä paikka jos vaikka aloittaa uutta peliä.

Critis
20.6.2004, 15:31:08
Itselläni on sellainen tapa että teen vain yhden saven ja aina kun pitää savettaa pistän sen päälle. Ja muutenkaan ei minua huvita tehdä mitään montaa savea koska itse olen tottunut aina tekemään vain yhden saven.

Kupopo
24.6.2004, 21:14:24
Itse olen niinkin siisti ihminen, etten viisti sotkea FF:ien hienoja Load Game-ruutuja enemmällä kuin yhdellä tallennuksella. Sillä yhdellä pelaan pelin aina täydellisesti läpi, ja sitten kun haluan nähdä jonkun kohdan uudestaan, eikun vaan alusta hakataan ja tallennetaan edellisen tallennuksen päälle.

Kuppa
24.6.2004, 22:09:51
Minäpä teen yleensä niin, että teen ainakin 2 savea per pelikerta. Mutta jotkut klassikot ovat poikkeus, koska niihin ei tartte tehdä 2 eikä enempää.

Tällä tavalla saa pidettyä muistikortin edes jotenkin kondiksessa, koska tiedän aina, että toinen save on läpipelattu, [Hyvät hahmot, parhaat aseet eli siis aivan pelin viimeisessä vaiheessa.] ja toinen save taas on mahdolliselle uudelleen aloitetulle pelille.

Eli jos olen pelannut FF:n 2 kertaa läpi, se tekee 4 savea kyseisestä FF:stä.

Johnnyk
25.6.2004, 2:53:45
Ennen käytin yhtä tai kahta savea, mutta tuossa X:ssä niitä kertyi varmaan miljoona. Ihan vahingossa.

Toki pariin kohtaan (esim. hieno video tai jännä pomo) on tullut tallennukset jätettyä myöhempää käyttöä varten, esimerkiksi jos täytyy näyttää kavereille, että kuinka hienoja/siistejä pelejä FF:t on :D

Aiona
25.6.2004, 22:27:21
Eipä ole muistikortilla niin paljon tilaa, että saisin kaksi tallennusta VIII:sta. Meillä on muitakin pelejä, joten kortti on täyttynyt näistä tallennuksista melkoisen ripeästi.
Tähän asti olen pärjännyt yhdellä savella, mutten sitten tiedä, viitsisinkö tehdä toista ihan vain varmuuden vuoksi.

vegeta
26.6.2004, 2:28:36
Käytän joka final fantasyssä 2-3 savetusta siltä varalta,että jos jotain jää välistä niin voi ottaa tallennuksesta ja hommata sen sitten,vaikka se ärsyttääkin aika paljon,kun pitää uudelleen katsoa kaikki keskustelut ja muut semmoset jutut...

Sama juttu, itsekkin tulee tehtyä 2-3 savea. Tosin nyt joudun tyytymään seiskassa yhteen save paikkaan.

SDNKorento
26.6.2004, 18:31:12
Koska viestit alkavat toistaa itseään, eikä ketju ole sisällöltään rikas, niin on paras sulkea tämä ketjua.