PDA

View Full Version : Samurai Champloo

Belwar
5.9.2004, 13:12:47
Samurai Champloo
Ikävä kyllä lisensoitu jo toi sarja
mutta jos jaksatte imutella jostain ni kehotan todellakin.
Kyseinen sarjahan on Cowboy Bebop'in tekijöiltä eli
CB'n fanit hop hop!
Sarja on myöskin hieman Hip-Hop'hahtava sitten.
Ja muutenkin sen musiikit on sen tyylisiä.

Eli kyseessä on eräänlaine Samurai anime sarja.
Pääosia näyttelee
Mugen - Öykkäri samurai millä apinamainen taistelutyyli
Jin - "Tyylikäs" Samurai
Fuu - viaton leidi

Voitte lukea lisää anime-info'sta.
http://www.animenfo.com/animetitle,1391,rqmieu,samurai_champlo.html

mutta animenfo ei kerro mitään siitä mitä tuo sarja oikeasti on, ladatkaa 1-2 epit ja katsokaa ne ja päätelkää siitä. Kehotan ^_^ :lovetus:

Nostrovia
7.9.2004, 11:52:49
Tuota sarjaa löytyy koneelta jo muutaman jakson verran, ja kyllä se on loistava sarja, juoni siinä menee jotenkin näin:

Fuu lähtee etsimään samuraita jotain tiettyä samuraita, joka on luultavasti sen isä ( :huh: ) ja ottaa mukaansa Mugenin ja Jingin, jotka aluksi kyllä vain keskittyvät toistensa tappamiseen, kuin Fuun auttamiseen, niiden matkalla tapahtuu kaikkee kivaa :D

Juu saikohan tostakaan mitään selvää, noh anyway, ainoa asia mikä tuossa sarjassa häiritsee on Mugenin jalata, kuinka joku voi pystyä kävelemään semmoisilla kukkakepeillä ;D , suosittelen lataamaan tätä.

Necrofobia
7.9.2004, 15:14:34
Joo, olen muistaakseni kuusi jaksoa nähnyt kyseistä sarjaa. Sinäänsä ihan kiva idea tehdä vähän erilainen samurai sarja jossa on annettu huumorillekin tärkeä osa ja kyllä se näin toimiikin, paremmin kuin rurouni kenshinit. Kaikin puolin on ollut viihdyttävää katsoa niitä.

Taistelu kohtaukset ovat ainakin hienosti tehty ja piirrostyyli on ihan hyvää kuten myös animointi. Alkumusiikki on kyllä kauniisti sanottuna paska.

Suosittelen...

Durane
12.9.2004, 17:47:23
Enpä olisi varmasti tähänkään Animeen tutustunut ilman tätä threadia. Kiitoksia, Belwar.

Nyt olen nähnyt kaksi ensimmäistä episodia, ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Veikeät hahmot ja kiva miljöö tekevät tästä sarjasta paremman kuin Rurouni Kenshin. Alkumusiikki on mainio kuten muutkin taustalla soivat melodiat.

Suosittelen samuraiden ja Cowboy Bebopin ystäville, ehdottomasti.

ceeb
12.9.2004, 19:41:51
Samurai Champloo on ihan keskinkertainen anime jota jaksaa latailla silloin kun sitä ilmestyy mutta ei todellakaan sillä tasolla mitä joskus Narutoa odotti.

Tässä animessa on erittäin kaunis piirrostyyli josta itse pidän erittäin paljon. Musiikki ei ole mieluisinta mutta on yllättänyt positiivisesti, vaikka en pahemmin hiphoppia tai räppiä kannatakkaan. Juuri varmaankin sentakia se on omituisuudellaan hieno yhdistelmä kun rap ja samurait eivät todellakaan liity toisiinsa sen enempää kuin Silli ja Tuuli.
Hahmot ovat myös omaa luokkaansa ja erittäin mielenkiintoisia.

Juoni tosin on mielestäni hieman jämähtänyt vaikka ollaankin vasta 14:sta jaksossa. 15 raw~. Mutta muuten mielelläni haluan katsoa tämän sarjan loppuun asti.

M1green1
20.3.2006, 11:35:03
Yo yo yo, let's go...Siis se oli jo saletti heti ensimmäisen jakson jälkeen, etten ikinä katso sitä kauheeta alkutunnaria enää toista kertaa. Kaikki tylsät taustamusiikitkin vain ärsytti. Muuten Samurai Champloo sarjana taasen oli ihan ok, ei siis mitenkään niin erikoinen kuin jotkut tykkäävät hehkuttaa. Ehkä nyt olen katsonut liikaa iloisempia sarjoja, niin ei enää tämmönen äksön -sarja hirveästi innostanut. Sitäpaitsi se toiminta oli hieman köykäistä. Ei ollut mielestäni niin näyttävästi toteutettu (ehkä tähän voi vaikuttaa, kun pidän enemmän semmoisista yliluonnollisista superhyper taikavoimista. Vertaa vaikka Bleach). Olihan tässäkin sitä huumoria, joka oli paikoittain ihan hauskaa. Ei kuitenkaan saanut mitään kauheita räkätys-kohtauksia niin kuin Chobitsissa ja GTO:ssa ikään.

Sis kohtalainen sarja.

Kapteeni Kunimura
13.6.2006, 13:25:57
Hauska sarja. Vaikken olekkaan räpin/hip-hopin ystävä, sopi kyseinen musiikki tähän sarjaan kuin nyrkki silmään. Pidin sarjan toiminnasta, koska minua ei kiinnosta DBZ-tyylinen "tulipalloja ja lohikäärmenyrkkejä" taistelu vaan nimenomaan realistisemmat taistelut.

Juoni on melko olematon, mutta kyllä tässä sarjassa on ihan hyvä tarina. En edes jaksanut laskea kuinka monta sellaista jaksoa oli joilla ei ollut mitään tekemistä juonen kanssa, mutta mitä väliä jos ne ovat oikeasti hauskoja jaksoja? Sitähän ne kaikki olivatkin.

Kyllä tämä on yksi minun suosikki sarjojani.

Sitron
1.8.2006, 22:35:26
Olen onnistunut tuon koko sarjan kasaan haalimaan, joskin joukossa on yksi häpeäpilkku, volume kakkosen kannet ovat ruotsiksi, aijai. Tämä ärsyttää suuresti kun on tästä sarjasta kyse, joskus ehkä hankin sillaisen missä on suomalaiset kannet. Njuu, olen pikkutarkka.

Ensinnäkin tutustuin tähän sarjaan tampereen jonkun lehden viikkoliitteen, valon kautta. Valossa oli jotain juttua joistakin animeista, tämä tuntui heti kiinnostavalta, niimpä sitten tähyilin tätä kaupassa. Noh, ensimmäisen osan sitten ostin ja innolla kotiin saavuin katsomaan sitä.
Kieltämättä alkutekstit eivät nyt ihan olleet sieltä parhaimmasta päästä, ne olivat melko, eh, tylsät. Mutta onneksi tuo sarja ei sentään ollut tylsä, tykästyin siihen itseasiassa aika nopeaan. Ensimmäiset neljä jaksoa olen nähnyt useaan kertaan ja tykkään niistä todella, niinkuin kaikista muistakin jaksoista oikeastaan.

Hahmot, Fuu, Mugen ja Jin ovat kaikki todella kivoja hahmoja, vaikka tuo Mugen nyt onkin taipuvainen väkivaltaisuuksiin. Juonikin ihan jees, verta ja raajoja vaan lentelee. Mutta loppu, en tykännyt siitä yhtään miksei kukaan saanut ketään ja miksi se Fuun isä kuoli, kyllä olen onnellisten loppujen ystävä.

Ihan katsottavaa siis, oikeastaan tämä on kyllä lempianimeni ^_^.

freya™
2.8.2006, 7:02:20
Hmm, en ole tähän sarjaan koskaan tutustunut, koska ajattelin tuon musiikki teeman vaikuttavan liiaksi koko sarjaan. Kuitenkin luettuani nämä ketjun kommentit voin ilmeisesti ihan rauhassa hommailla tämän sarjan. :] gdgdgdg! Ja alkutunnaria ei vissiin sitten kuunnella...

Cowboy bebop, kun sattuu vaan olemaan paras näkemäni Anime, so far.

Ted
2.8.2006, 10:19:40
Samurai Champloo on loistava. Tyydyn toteamaan.

Kieltämättä alussa vierastin sarjaa juuri musiikkinsa takia ja ei se tyylillisesti edelleenkään inspiroi tai korvaa miellytä, ei ainakaan sarjan ulkopuolella kuultuna. Sarjaan se jollain kierolla tavalla kuuluu ja sopii. Alkutunnarin huomasi kyllä usein tekevän mieli skipata, tuollainen yo-yo meininki ei ole koskaan miellyttänyt. Ehkä asenteeni näkyy tässä edelleen, vaikka olenkin tullut aika moniruokaiseksi.

Itse sarja on sitten silkkaa terästä. Päähahmot on loistavia ja persoonnallisia ja heidän taustansa tuodaan mainiosti esiin ja motiivit ovat täysin ymmärrettäviä. Näin hyvin kirjoitettuihin hahmoihin ja tarinoihinkin harvoin törmää valitettavasti. Muutamaa typerää jaksoa ja pakollista täysin turhaa "muistelojaksoa" lukuunottamatta sarja pysyi hyvin haarukassa. Loppuratkaisut oli kaikessa eeppisyydessä ja hurmiossaan aivan mielettömiä. Kerrankin sarja, joka ei lässähdä lopussa, vaan loppuu tyylillä. I like!

Piirrostyyliä ei voi kehua koskaan liikaa. Se on tyylikästä, linjakasta ja harkitun ylivedettyä silloin kun on. Jopa graffittimaista, mikä sopii musiikin kanssa yhteen. Useimmiten myös kaunista ja vaikka en toiminta ja taistelufriikki enää oikein olekaan, niin tässä sarjassa taistelut on esteettisiä ja todella komeita kautta linjan. Niitä katselee mieluusti ja onhan ne hurmeisia, mutta harvoin miekoilla sahatessa veri ei roiskukaan.

Yksinkertaisesti sanottuna parhaita sarjoja ikuna, mitä olen nähnyt ja suosittelen, suosittelen lämpimästi. Tosin jos samurait, ninjat ja muu sellainen meininki ei nappaa, niin ei ehkä sitten tämäkään.

Arwie
2.8.2006, 11:06:53
Kuten on muutamaan kertaan todettukin, sarja on todella hyvä. Hahmot ovat mielenkiintoisia ja jokaisen ympärillä on oma kiehtova mysteerinsä, joka avataan kivaa tahtia sitä mukaa on tarina etenee, eikä ketään jätetä mysteeriksi. Vaikka en yleensä ottaen Fuun edustamasta hahmotyypistä pidäkään, ja varsinkin alussa oli se tunne, että pakkoko tuo on kidnapata joka hiivatin jaksossa, niin mukana oli muutama jakso, jotka huomattavasti nostivat hänen pisteitään (mm. toinen jakso ja se, jossa oli se taskuvaraspoika, ja tietysti viimeiset jaksot) ja varsin positiiviseksi tapaukseksi kaikista ärsyttävistä piirteistään huolimatta tytsy osoittautuikin.

Sarja vaikutti hyvin pitkälle aika irralliselta, mutta lopussa kaikki tarinat nidotaan kuitenkin hienosti yhteen, ja löytyypä tästä sarjasta yksi omista unohtumattomimmista animehetkistäkin, sokean Saran tarinan päätös nimittäin. Ahdistavaa ja surullisella tavalla ihanaa. Muutamia typeriä sienissä kirjoitettuja jaksojakin sopii kyllä mukaan, se kaivosjuttu oli jostain ihan toisesta universumista ja se pesäpallopeli... oli kyllä jo jotain niin älyvapaata, mutta jostain syystä nauroin kumminkin vedet silmissä. Ei kristus sentään. :'D Myös yksi pikku juttu, mikä itselleni pisti silmään, pisti jo suosikkisarjassani Rurouni Kenshinissä, eli samurait ja merirosvot eivät minun kirjoissani oikein natsaa yhteen, mutta ovat siellä kumminkin kun ovat, joten antaapa olla.

Mutta loppu, en tykännyt siitä yhtään miksei kukaan saanut ketään ja miksi se Fuun isä kuoli, kyllä olen onnellisten loppujen ystävä.
Jälkimmäisestä en tiedä, mutta tuon toisen minä tulkitsin niin, että kolmikon matka oli ohi nyt, kun itse kukin oli saanut asiansa hoidetuksi, ja nyt jokainen heistä tunsi, että heidän pitää aloittaa alusta ja löytää ihan oma polkunsa. Kun se on tapahtunut, he tapaavat jälleen, jos niin on tarkoitettu- jos kohtalo on kirjoittanut, että noin erilainen porukka pääsee yhteen kerran, miksi ei uudestaan? Minä siis ainakin koin tarinan lopun onnellisena loppuna. :)

Antendo
5.3.2007, 21:04:37
Vihdoinki uskalsin lukee noi spoilerit :D

Eli tossa viime viikon alkupuolella sain vihdoinkin katottuu ton Samurai Champloon loppuun. Mangan olin lukenu pikkase enne ku aloin sarjaa kattomaa. Mangasta oli jätetty aika paljo pois, vai oliks siihe animee lisätty? Kumpi oli ensi, manga vai anime? Loppu oli kyllä NIIIIIIN erilaine mangassa mitä animessa, paljo humoristisempi. Onks sitä mangaa muute vaan 2 volumee vai niiku Wikipedia sanoo että 7 (siellä silti kerrotaa vaa kahesta -_-)?

No kumminkii! Ei se alku tunnari ollu nii paha mitä olin kuvitellu ku olin täältä lukenu. Muutamasta jaksosta vaa skippasin sen, sillee et pääsee äkkiä kattoo ite ohjelmaa. Loppu tunnari oli kyllä parempi. Musiikit oli muutenkii kyllä aika tilanteesee sopivia yleensä, välillä ehkä vähä liiä meneviä, mut sillee yleisesti ottaen. Latasin kumminkii soundtrackin, et ei ne musiikit nii syvältä kumminkaa oo.

(Pää)Hahmot oli hyviä, vaikkakin aika perus anime päähahmoja. Vahva, rento. äänekäs ja vähä yksinkertane (Mugen), "strong silent type" (Jin) ja huolehtija (Fuu). Näitä jakso kohtasia päähahmoja ois voinu näytää useemminkii (kaiken varalta piiloo) vaik oliha niitä pari, esim yksityis etsivä Saha ja se yks kätine äijä ja muutama muu. Ainakii sitä sairaan äitinsä vuoks varastavaa äijä ois voinu näkyy useemminkii ja se pesäpallo hemmo. En muista nimiä... Jin oli kyl lemppari hahmo! Mugen tulee sit ihanhetijustmelkeevieressä toisena. Jos Jinillä ei olis ollu ollenkaa niitä laseja ni Mugen olis ykköne. Muutamassa jaksossaha se näkyy ilma niit laseja. Mangan hahmojen esittely. (http://i16.tinypic.com/2a4u8p2.jpg)

Juoni. Noh, ööh, tuota, niin... Se oli aika katkonaine. Suurin osa jaksoista ja niitte tapahtumista oli niiku periaatteessa side questeja. Niiku se kaivos jakso, mite se liitty siihe juonee? Olihan siellä tietysti niitäkii jaksoja mitkä potki juonen hereille. Eli kerrottii missä saattais saaha lisä tietoo siitä "auringon kukka samuraista". Taitaa niissä kolmessa viimesessä ja kahessa ekassa jaksossa olla kaikkei enite juonee liittyvää juttuu mitä muussa sarjassa. Juonesta ei plus eikä miinus...

Piirrostyyli oli miulle uutta. Semmosta vähä suttusen näköstä, mut oikeestaa aika hyvän näköstä. En osaa kommentoia tätä enempää.

Arvosanaks vois antaa 9 ja Suosittelen-leiman

Hyvää
-hahmot
-taistelut
-musiikit
-piirrostyyli

Huonoo
-sivuhahmoja näytetään harvon toistekkii
-juoni liia katkonaine

Vois varmaa ladata sitä Cowboy Bebopiakii, jos se o lähellekkää yhtä hyvä mitä tää on.

Federian
19.3.2007, 10:41:27
Koska Samurai Champloo on yksi parhaista näkemistäni animeista niin päätin ostaa mangaakin.

Ensinnäkin silmään iski hävyttömän hienot kannet. Itse valitsen usein mangaa kansien perusteella, ja tämä olisi ehdottomasti lähtenyt muutenkin käteen. Eniten puistatusta vain aiheutti takakannen iso teksti "Based on the hit anime!".

Kauan kesti ennen kuin uppouduin tätä lukemaan. Ikävää todeta jo näin heti alkuun, ettei manga loista animen lailla. Pettymys siis oli karvas kun tahkosin sivut läpi ja lopussa odotti... mikä? Ihan kuin olisi lukenut jonkun fanin tekemää jatko-osaa maailman parhaalle kirjasarjalle ja yritää huijata itseään että on tämä yhtä hyvä kuin alkuperäinen. Mukaan on yritetty saada animen kaltaista fiilistä, mutta lopputulos ei vaan toimi. Piirrostyyli on enemmän raapustuksenkaltaista kuin animen tyylikästä jälkeä ja on monin paikoin aika törkeän huonon näköistä. Entä sitten juoni, tämähän on "Based on the hit anime!" laatua! Hetken jo luulin lukevani jotain toista mangaa, kun ainoat yhtenäisyydet animeen ovat päähahmoja muistuttavat koheltajat. En oikein ymmärrä kirjan sisältöä, nämä kolme hahmoa vain menevät ja tappavat/koheltavat/puhuvat paikoissa ja henkilöille joita ei animessa näy missään vaiheessa. Jokainen chapteri tuntuu olevan revitty täysin eri kohdasta eikä minkäänlaista jatkuvuutta näy. Vitsit ovat suht vesitettyjä, eikä huumoria irtoa itselleni epämääräisesti piirretyistä hauskoista ilmeistä, joita on pakko tunkea jokaikiseen ruutuun.

Yhteenveto: manga oli huono, elä osta missään nimessä paitsi jos olet armoton fani tai liian utelias. Ei liity millään tavoin animeen paitsi nimen ja päähenkilöiden osalta. Tulipa kauhea paasaus.

Amendel
26.3.2007, 19:16:02
Samurai Champloo on todella hyvä sarja. Itse pidin piirrustustyylistä, musiikeista, hahmot olivat hyviä ja taistelutkin olivat hienoja. Oikeastaan ainut asia mikä jäi harmittamaan oli se että sivuhahmot eivät näyttäytyneet yleensä toista kertaa. Minua ainakin jäi kiinnostamaan se nainen kuka sanoi menevänsä naimisiin Mugenin kanssa. Harmi kun sarjassa ei kerrottu miten siinä sitten kävi. Loppukin oli ihan hyvä.
Suosittelen Samurai Champloo kaikille erittäin lämpimästi!

Sininenkissa
25.3.2009, 10:27:06
Njah, aika tylsä sarja sanoisin. Olen tässä nyt 10 jaksoa katselemassa ja ainakaan alkunsa puolesta ei ole minua säväyttänyt suuntaan tai toiseen. Edes jaksa katsoa jaksoja putkeen, välillä pitää alkaa duunailemaan jotain muuta ja sitten myöhemmin jatkaa. Sarjan piirrostyyli on ihan mukava, animointi nättiä, mutta joku siinä häiritsee minua. Hahmot eivät ole erikoisia, ainakaan itse en ole kiinnostunut kuin Jinnistä enkä siitäkään kuin sen takia, että hän muistuttaa vähän Saiyukissa yhtä hahmoa. Tyttö on vain ärsyttävä, vaikka niin tajuttoman suloinen.

Juonesta en osaa sanoa oikein. Jokaisessa jaksossa on se pieni omansa ja sitten etsitään auringonkukilta tuoksuvaa samuraita. Tämän vuoksi haluan sarjan loppuun katsoa, haluan tietää miten tämä päättyy. Sen verran olen kiinnostunut, muttei kyllä minulta lippu nouse kovin korkealle tämän sarjan ansiosta. Ihan ok, muttei mitään erikoista. Musiikit vain ärsyttävät.