View Full Version : Kuinka usein ostatte uusia levyjä?
yksisiipi
23.7.2002, 12:02:57
ostatte uusia levyjä? Mistä ostatte? Paljon kerrallaan? Montako aitoa levyä omistat?
Itse ostelen yhden tai kaksi levyä kuukaudessa. Yleensä tilaan swampista 2 levyn paketin tai Jkylästä levyn kerrallaan.
Omistan noin 80 cd:tä.
Amadeus III
23.7.2002, 12:26:43
En oikeastaan itse osta ikinä levyjäni Suomesta, Venäjältä piraattina. Onhan ne tietysti huonomman laatuisia mutta kyllä niistä jotain selvää saa, eli en siis ostele kovin usein levyjä...ehkä kerran vuodessa noin 20 kappaletta...tietysti kaikki Venäjältä:D
Harvoin ostan mtn. Jatkuva rahapula. Omistan vähän levyjä, olisko joku 6? Ja yhden ostan aina kerralla...ellei sitten joku muu maksa ainakin toista :D . Ja kun en voi polttaa niin se on pahempi juttu :murjotus:. Ostan yleensä vaan jos on ihan pakko ja en saa biisä päästäni ;D ja kun olen täysin ihastunut johonkin biisiin :lovetus:
Mistä? No kaupasta kaupasta *höh*
Theemu
23.7.2002, 13:24:16
Tuleehan niitä hankittua. Välillä satunnaisemmin, välillä järjestelmällisesti. Promojakin luultavasti rupeaa satelemaan kunhan saan taas musiikkijournalistin urani uuteen nousuun.
Tänään sentään onnistuin pidättäytymään Dark Tranquillityn Damage Donen hankkimiselta kun rahatilanne ei tykkää hyvää ja pitäisi vaatteitakin hankkia ettei ihan ryysyläiseltä näytä.
Enkä minä niitä originaaleja jaksa laskea, jos jotain kiinnostaa tutkailkoon tätä: http://koti.mbnet.fi/~stefuk/theem.txt
Hotaru
23.7.2002, 14:14:56
En juuri koskaan osta omalta paikkakunnaltani levyjä, mutta aina kun käyn Oulussa niin sieltä niitä tarttuu mukaan aina joitain 2-5 kappaletta, siellä kun on semmoinen loistava divari. Olen nyt myynyt noita huonoimpia levyjä pois... kuinkakohan monta niitä on... *laskee* tasan 30.
Maximus
23.7.2002, 16:43:27
Ostan ehkä 4 cd:tä vuodessa.Yleensä Prismasta tai Anttilasta.Omistan muistaakseni 9 cd:tä joista 8 aitoja...
Se vähän vaihtelee. Joskus ostan uuden levyn n. viikon välein, joskus taas pidän enemmän taukoa riippuen rahapulasta. Omistan tällä hetkellä jotain 70-80 levyä, joista muutamat on sinkkuja ja muutamat tuplalevyjä. Poltettuja on jotain vajaa kymmenen kappaletta.
vähän se tuppaa vaihtelemaan
toisinaan levyjä tarttuu kouraan viikon välein, toisinaan tulee valitettavia taukoja
levyjen määrästä ei ol mitään hajua á ce moment
tuskin niitä ainakaan alle 100 on...
No mä en kyllä kovinkaan usein osta cd:itä.. mutta jos ostan niin, suoraan vaan kaupasta.. (myös silloin tällöin venäjältä)
Aitoja cd:itä löytyy pari kappaletta (olen myynyt niitä hirveän paljon pois)
Ja piraatteja noin 6 kpl..
Pidän itselläni vain sellaiset cd:t joita kuuntelen.. (muut vaihdan joko pois tai myyn)
uhhuh..minulta olisi edes tuhra kysyä noista levyistä..
ostelen niitä silloin kun huvittaa ja niin paljon kuin huvittaa.
minun cd:täni puolet ovat hukassa mutta on minulla silti jotain..
40+ cd-levyä
Min kyllä ostan aika harvoin levyjä. Silloin tällöin, kun rahaa sattuu olemaan. Ja tuota silloin kuin ostan, niin tilaan jostain liikkeestä, tai sitten käsken vanhempia ostaan jostain. ^_^
Levyjä ostan kerralla vain yhden, mutta ei miukulla niitä niin paljon olekaan 5-15 kappaletta.
Satun kävelemään kauppaan, huomaan jonkun hyvän levyn, ajattelen että ostanpa sen jos on rahaa, tarkistan tilanteen ja hyvällä tuurilla ostan levyn. Näin käy muutaman kerran vuodessa. :D
Poltettuja levyjä on muutama.
Levyjä on ehkä tällä hetkellä jotain 50+, en tiedä tarkkaa määrää. Tosin niiden levyjen laatu onkin sitten eri asia.
Jabberwokki
25.7.2002, 15:40:59
En melkein koskaan. Hyvää musiikkia kun on niin vähän, etten levyä yhden biisin takia osta. Mulla on tällä hetkellä ehkä viisi levyä, joista kahta kuuntelen.
Tommistus
25.7.2002, 19:10:08
Mä en ole ikinä ostanut CD levyjä mistään, koska kaikki saa nykyään myös netistä ja kaveri piiri on aikamoisen iso joten, jos netistä ei löydy niin eiku kaverilta CDt ja ei ku kuultelemaan ja nauhottamaan parhaat.
No mä ostan silloin kun tulee joku omasta mielestä pakko-ostos ja jos se tulee myös Suomeen asti:eh: .Eli jos näen kaupanhyllyllä jonkun varteen otettavan levyn ostan sen.Keväällä tuli jopa tilattua tällainen aivan pakko-ostos,koska ei sitä muuten olisi sinne kauppaan tullut.
Yleensä jos arvostan artistia niin ostan levyn ja poistan kappaleet koneelta (jos niitä on),koska haluan omalta osaltani vaikuttaa siihen että artisti tekee jatkossakin musiikkia.
No viikonloppuna pääsee käymään Swampissa katsomassa paikan päällä oisko siellä hyllyllä kunnon levyjä ettei tarvitse tilata.(joutuu odottamaan)
Multa löytyy noin 30 levyä joista muutama niitä junnulevyjä (tiedätte varmasti)
bigspin
26.7.2002, 22:09:31
No oikeestaan en osta levyjä melkein koskaan=/ Syy tähän on se että 1.rahat eivät riitä 2.kaverillani on polttolaite ja 3.iso-veljeni tykkää samanlaisesta muusikista kuin minä joten voin kuunnela hänen levyjään =) Levyjä omista kuitenkin tällä hetkellä jotain 20+ ja pari levyä on piraatteja=/
Mauler
27.7.2002, 10:43:26
Noin kerran kuussa.
riippuu vähän rahatilanteesta.
joskus en yhtään, joskus taas 5 viikossa.
Nightblade
27.7.2002, 15:35:46
Ennen ostelin useimmin, nykyisin vähemmän. Ehkä 1 levy/pari kuukautta.
R'lyeh
27.7.2002, 17:25:50
ostelen levyjä ehkä noin 2kpl per kuukausi, loma-aikana tosin tulee osteltua enemmän varsinkin jos matkoilla olen. myös netistä tulee tilailtua, usein teen halpoja löytöjä huuto.netistä. aitoja levyjä omistamistani levyistä on noin puolet, viimeisten laskujen mukaan 51kpl aitoja levyjä löytyi hyllystä.
Ostelen levyjä vähän, viimeisin levyostokseni oli jokin aika sitten Helsingistä, Pizzicato fiven cd. Ja sitä edellinen saamani cd oli Rammstein, jonka sain joululahjaksi.
Leviathan
29.7.2002, 8:02:02
Ostan varsin usein. Ennen en juurikaan, mutta nykyään yksi viikossa ei ole ollenkaan uutta. Yksi kuussa nyt vähintään.
Aika harvoin ostan levyjä... Tietty silloin ostan kun lempibändeiltä tulee uusia ceedeitä :D Omistan noin 30-40 levyä.
Osa on poltettu ja muutamia piraatteja oon ostanu venäjältä ja virosta...
mindless
7.8.2002, 20:22:13
No hhmm... :P
Joka kuukausi en välttämättä osta mutta...
Viimeks tuli ostettua kerralla yks sinkku ja yks ihan CD... ;)
CDitä omistan ehkä... 20?
Ehkä vähän päälle ;D
Sitte tietenki jos on PAAAALJO rahaa [oliski :eh: ]
Niin ostasin monta cdtä. :P
Ja kaupasta ostan.. Tai sitte poltan joltain :)
Hyvin harvoin ostan levyjä.Enimmikseen poltan itelleni jos sattuu kaverilla olemaan jokin hyvä levy.Nyt viimeisin levy jonka ostin tais olla Rammsteinin.
ISO-sisko ja ISO-veli hoitavat nämä levyjen ostot paremmin kuin mä :D
tällä hetkellä omistan noin +30 cd:tä ja sitten noin +15 piraattia jokka ite poltin :D
No en yleensä osta cd:itä koska ennemmin poltan.Jos ostan niin yleensä piraatteja.Ennen kyllä ostin aitoja cd:itä mutta en enää tai ainakin hyvin harvoin:)
Locke Cole
8.8.2002, 15:27:55
Enpä kovin paljon ostele levyjä, kun tulee impattua aika paljon noita mp3:sia ja polttelen aina kavereilta levyjä. Omistan n. 30 originaalia levyä.
Melinda
8.8.2002, 16:40:25
Mä en monta aitoa omista ku poltan melkeen kaikki kaverin luona..taino on niit aitoaki mut on myös polettujaki..en mä kauheen usein yleensä jos löydän hyvän bändin niin koitan polttaa kaikki levyt samaanaikaan=)
en niin hirveästi ostele levyjä, sillä on harvinaista, että on olemassa koko levyllinen musiikkia, josta pidän.
ja vielä harvinaisempaa, että mulla on rahaa cd:n ostoon :p
pari vuotta sitten vielä valitettavasti tuli piraatteja pari ostettua, nykyään en. sitten joitakin ihan huippuhyviä levyjä tulee kavereilta nauhotettua kasetille. tiedän, hankalaa, mutta toisaalta mun korvalappustereoistakin löytyy vaan radio ja kasettisoitin =/
polttavaa cd-asemaa ei löydy lähipiiristä ja ei, mulla ei ole rahaa sitä myöskään ostaa. en sitä kuitenkaan niin äärettömän useesti tarvitsisikaan.
*tuntee itsensä ällöttävän köyhäksi*
Candice
8.8.2002, 17:35:24
En yleensä osta levyjä. Tavallisesti kaveri polttaa ne meikälle tai sitten äiti salakuljettaa kirpputorilta jotain (välillä ihan klassikoitakin). Viimenen levy (siis aito) jonka ostin taitaa olla... Linkin' Park (elkää naurako. Minä tykkään). Siitäkin on aikaa.
FilthSkin
15.8.2002, 15:13:52
Aina kun jää tosta perjantain Bissen litkimisestä rahaa yli niin tulee levyjä ostettua.
Piratismi tuhoaa maailman. No joo. onhan mullakin poltettuja levyjä muutama mutta yleensä ihan alkuperäisenä lätyt ostan.
oliskohan noita CeeDeitä joku 120..?
Croppola
16.8.2002, 11:20:09
En melkeen koskaan. Pitää olla ihan ultimatehyvä bändi että viitsin n. 120 mk pistää cd:seen. Näihin kuuluu Beatles - One, Sonata Arcticat ja tietenkin Nik Kershaw collection :D
Kurotora
17.8.2002, 19:32:00
Originally posted by Croppola
En melkeen koskaan. Pitää olla ihan ultimatehyvä bändi että viitsin n. 120 mk pistää cd:seen. Näihin kuuluu Beatles - One, Sonata Arcticat ja tietenkin Nik Kershaw collection :D
No onko pakko ostaa aina jostain helvetin anttilasta tai citymarketista , jossa levyt maksaa kohtuuttoman paljon. Itse ostan divareista, huuto.netistä ja levykaupoista. Yleensä käytettyinä. Levyhyllyssäni on jotain 150 cd:tä ja 50 vinyyliä. Minulla ei ole yhtään poltettua levyä, enkä ole ostanut koskaan piraatteja. Mielestäni piraattien ostaminen on säälittävää. Mieluummin käyn koulun jälkeen aina pari tuntia töissä ja ostan aitoja levyjä, kuin poltan kavereilta tai annan rahaa viron tai venäjän mafialle. Samat tyypit jotka niitä piraattitehtaita pyörittävät, myyvät myös aseita ja huumeita. MUISTAKAA TÄMÄ!
Ja onhan se nyt hyvänen aika ihan eri fiilis kuunnella aitoja levyjä kuin jotain polttettua paskaa! Minulle tuo musiikki on erittäin lähellä sydäntä, ja haluan myös tukea bändejä ostamalla aitoja levyjä.
Viimeisimmät levy mitä ostin olivat 7 kappaletta Guns N' Rosesin vanhaa vinyylisinkkua. Huuto.netistä tietenkin. Suosittelen! Siellä tekee löytöjä.
Vodoun
19.8.2002, 20:08:43
noo, kerran kuukaudessa, noin karheasti. kaikki must levyt: (drowning pool, korn, nin) ostan kyllä aitona, mutta loput sitten imuttelen. niin, ja kaverin kanssa on systeemi että ostetaan vuorotellen ja siinä sitten poltetaan toiselle se levy.
Torspa
26.8.2002, 17:14:04
Enpä cd:tä paljoa ostele.Poltan yleensä koneelta.
Sanotaanko 2/vuosi.;D
Minähän ostaisin vaikka viis levyä viikossa, jos vain
a) olisi rahaa ja
b) olisi tarpeeksi hyvää musiikkia ;)
Mutta tällä rahatilanteella mikä tällä hetkellä on (eli plusmiinusnolla XP), niin... sanotaan hyvällä säkällä... n. 3 vuodessa.
Ostopaikalla ei yleensä ole mulle paljoakaan väliä. Kunhan on tarpeeksi halpa, ettei tarvitse ihan kiskurihinnoilla ostaa.. Anttilan MegaStore tai Citymarket. Jos etsin jotain vähän harvinaisempaa, niin sitten hakeudun ihan erikoisliikkeeseen... Mutta sitä ei ole kyllä kovin usein tapahtunut XP
Tällä hetkellä miun omistuksessa on suurinpiirtein 40~ aitoa levyä ja niiden lisäksi 10+ poltettua... Pitäisi päästä tuosta poltettujen levyjen ostamisesta/poltattamisesta ja ostaa aitoja all the way prkl! >.<
Varmaan keskimäärin yhden levyn kahdessa kuukaudessa. Joskus tietysti tulee aikoja jolloin tulee ostettua enemmän ja kyllä joskus on taatusti mennyt puoli vuotta ilman levyostoksia. Vastaavasti taas myyn aika paljon levyjä sitä mukaan kun niihin kyllästyn. En suosittele. Ne haluaa kuitenkin takaisin jossain vaiheessa. Nyt mulla vallitsee tämä Mp3 buumi joten levyjen hankinnat ovat jääneet.
Tordragon
16.9.2002, 20:46:21
Ostan levyjä silloin kun huvittaa (lue: on rahaa). En minä kovin säännöllisesti ostele, mitä nyt sen 4 per viikko ehkä maksimissaan. Ainakin yhden per kuukausi, siitä ei yleensä tingitä. Ja kaikki levyt jotka omistan ovat hyviä, tai ainakin vähemmän huonoja - sillä en kovinkaan montaa sikaa säkissä ole ostanut jonkun yhden kappaleen perusteella. Harkitusti levyni olen ostanut, ei siitä ole epäselvyyksiä.
Kun viimeksi laskin niin taisi noita alkuperäisiä olla tuolla approx. 150, enemmän tai vähemmän. Ja siis todellakin alkuperäisiä, minä mitään piraatteja kuuntele *grins* Autokokoelmat saattavat olla poltettuja, mutta muut eivät. Musiikki ja pleikkarin pelit ovat ainoita asioita missä ei piratismi vallitse, minun omistuksessani siis.
Oktobotti
18.9.2002, 14:42:02
Ostan suunnilleen yhden levyn kuussa. Sekä poltan semmoiset pari CD:tä kuukautta kohden.
Dreamer
18.9.2002, 14:54:23
Ostan aina, kun tulee mielenkiintoinen levy vastaan. Eli sitä saattaa sattua joka päivä viikon sisällä tai sitten ei ollenkaan kuukauteen. Tällä hetkellä sen verran paljon noita, ettei aivan heti tarvetta ostaa uutta ole, kuitenkin ostan aina kuukaudessa ainakin yhden levyn. Jostain syystä ostan aina mieluummin sen levyn kaupasta kuin poltan kaverilta, sillä on varmaan jotain tekemistä omistamis halun kanssa. Lisäksi ne ostetut näyttävät hienommilta levyhyllyssä.
Tällä hetkellä omistan jotain 20 levyä, mutta se taitaa kasvaa huomattavasti tässä parin vuoden sisällä, vasta viime aikoina olen enemmän alkanut ostamaan suosikkieni levyjä.
Ostan uusia levyjä melkeimpä aina kun semmoiseen on varaa, elikkä kohtuu usein, kerran kuukaudessa parissa. Levyni ostan jostain paikasta, mistä saa sitä mitä minä haluan, yleensä se paikka on Free Record Shop, josta yleensä löytyy tarpeet täyttävä levykokoelma. Aitoja levyjä minä omistan semmoiset 20-30 kipaletta, ja sen lisäksi yhden poltetun levyn. Ostan yleensä aina vain yhden levyn kerrallaan, ei rahatilanne salli ylellistä levymässäilyä.
ostan levyjä todella harvoin mutta ostan aina aitoja, ja joskus tulee *köh köh* harrastettua piratismia.
omistan jotain 15 levyä joita kuuntelen ja sitten joitain mitkä kuuluis roskikseen
Gabriel
29.6.2003, 18:40:24
Äärimmäisen harvoin. Viimeisin levynostokseni oli Finntrollin uusin levy - Visor om slutet. Sitä ennen ostin tämän vuoden tammi- tai helmikuussa Metallican S&M -albumin. Tuota edeltävä ostos onkin Scooterin Fuck the millenium jonka hankkiutin useamman vuoden sitten. =)
Syy harvoihin levyostoksiini on se yksinkertaisin ja tavallisin - budjetti. Vakituiset tulolähteet puuttuvat melkeinpä täysin (ja näin kesällä ne puuttuvatkin täysin), eikä minulla olisi varaa oikeastaan mihinkään elleivät vanhempani olisi suhteellisen avokätisiä. Varaa levyihin ei vain ole, sillä suurin osa rahoista on suunnattu eräisiin säännöllisiin menoihin.
Clacier
29.6.2003, 19:39:27
Todella harvoin. Saattaa mennä vuosiakin aikaa uusien levyjen ostamisen välillä. Suurin syy tähän on ehkäpä niiden ylikalliit hinnat -usein etenkin niiden levyjen kohdalla joita itse tahtoisin ostaa.
Yleensä ostan levyt joko jostain ruokakaupasta levyhyllyltä, koska täälläpäin ei mitään levyihin tai mihinkään muuhunkaan sellaiseen erikoistunutta kauppaa ole -tietääkseni. Yleensä ruokakaupoissa on levyvalikoima niinkin surkea, ettei sieltä viitsi ostaa mitään.
Tapanani on ostaa yksi levy kerrallaan, koska useampiin ei todennäköisesti olisi varaa. Hyvä kun niihin harvoihinkaan on. Sitten on tietysti eri juttu jos levyjä on mahdollista saada jostain piraattina ja halvalla. Sitten voin ostaa 2-5 levyä kerralla riippuen tietysti levyjen hinnoista.
Montako aitoa levyä..? Öhh... Kaikista kolmestatoista levystäni kolme on aitoja :D No mitä? Ne olivat halvempia. Jos pitää valita ostaako viiden euron vai kahdenkymmenen euron levyn, niin tietysti minä ostan sen viiden euron.
Davidson
4.6.2005, 0:45:37
Nostellaanpas ja herätellään näin vähän Musa-puolta tämän kaiken hiljaisuuden keskellä.
Ostan levyjä usein. Hankintapaikkana toimii tavallisesti joko...
a)Paikallinen levyliike tai tavaratalon levyosasto
TAI
b)cdon.com (http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=905&session=1)
TAI
c)Airon musiikki (http://www.aironmusiikki.fi/main.asp?tyyppi=aloitus)
Jos tilaan netistä, ostan noin 2-4 levyä tavallisesti yhdellä kertaa. Kaupassa asioidessani ostan yleensä samalla ostoskierroksella vain yhden albumin. Netistä saa halvemmalla, ja siksi hankinkin levyni pääasiassa sitä kautta. Lisäksi kaikkia harvinaisuuksia ei ole edes mahdollista saada paikallisista liikkeistä. Tunnetut nimikkeet sitä vastoin kuten Iron Maiden, Stratovarius, COB jne. löytyvät yleensä myös kaupoista, joten näissä tapauksissa en välttämättä jaksa alkaa tilailemaan netistä, ellen koe menettäväni jotain huipputärkeää sen vuoksi, että joudun tyytymään albumin perusversioon, kun netistä tilaamalla siitä olisi mahdollista saada myös sellainen versio, jossa tulee mukana jotakin kiinnostavaa bonusmatskua.
Ai niin, ja levyhyllyllä on kokoa tällä hetkellä 228 levyä, laskentatavasta riippuen. Lasken kaksi omasta mielestäni albumiksi myös luokiteltavaa tähän mukaan, joten se on laskijasta kiinni, kuinka pilkunnusahtelija jaksaa olla tuon asian kanssa. Sinkkuja löytyy about 20-30, en ole tarkkaan laskenut.
JonVonRox
4.6.2005, 7:54:27
En juurikaan ostele levyjä enää. Toisin oli vielä jokunen vuosi takaperin jolloin saatoin ostaa varantojen mukaan muutamankin levyn samaan aikaan. (500mk sai menemään helposti). Nykyään menee usein elokuvien puolelle tuo levymuodossa olevan materiaalin hankkiminen. Viimeisin levy oli pakkohankinta home entertainment clubista tullut kuukauden äänite jota ei voinut palauttaa enää. Rails on Fire-kokoelma. 25¤ hukkaan sanoisin. Markka-aikoina levyjen keräily oli vielä yksi harrastuksista jolloin parhaimmillaan taisi olla 500+ levyä aitona. Nykyään nekin cd:t mitä kuuntelen, menevät mp3:ksi koneelle. Sterkat saavat olla aika rauhassa.
Levyjä tulee ostettua aina kun on varaa ja tulee ostettavia levyjä. Viimeksi ostin Sentencedin Funeral Albumin. Muutama levy olisi ostoslistalla, mutta rahaa ei vain ole ostaa. Levyostokset tapahtuu yleensä Anttilassa, mutta joskus myös netistä, riippuen mistä tulee halvimmaksi ostaa. Levyjä löytyy ainakin 400 ellei enemmänkin. Osa ihan aitoja, osa vähemmän aitoja.
yksisiipi
5.6.2005, 10:17:34
Levyjen ostamiseni on kyllä vähentynyt todella paljon. Tänä vuonna on sinkkuja lukuunottamatta levyhylly karttunut peräti kolmella uudella levyllä. Ja nyt eletään jo melkein vuoden puoliväliä. Lähinnä pakko-ostokset tulee ostettua mahdollisimman pian kun on varaa. Esimerkiksi Ulverin Blood Inside oli sellainen, joka piti hankkia heti. Sen lisäksi, että minulla on noin kuukausi hankkia yksi vähintään 15¤ arvoinen levy jotta saisin keräilykorttiini leimat täyteen ja kahdenkympin lahjakortin. Sen jälkeen ei tarvitse levyostoksilla paljoa kiirehtiä.
Minä ainakin ostan todella harvoin levyjä. Kun ei ole yleensä rahaakaan. Silloinkin kun sitä rahaa on, jonkun levyn ostaminen ei ole heti päällimmäisenä mielessäni. Minulle riittää että kuuntelen vain radiota. Radio City soittaa niin hyvää musiikkiakin, ettei periaatteessa minun edes tarvitse ostaa mitään cd:tä omaksi.
Mutta sitten joskus tulee joku älyttömän suuri suosikkini, niin saatan kerätä jostain vähän rahaa että saisin levyn.
Ildjarn
5.6.2005, 12:10:47
Nykyään tulee osteltua aika paljonki levyjä. Nytkin tulossa postista Nokturnal Mortumin Goat Horns. Yleensä ottaen, tuhlaan kaikki rahani mitä mulla sattuu olemaan musiikkiin liittyvään materiaaliin. Levyjä ostan suunnilleen 2-5 kuukaudessa, riippuen rahamäärästä. Ennen tyydyin vain warettelemaan koneelle (ja kyllä vieläkin toki waretan, mutta vähemmän), mistä seurauksena on ollut että waretan levyjä suunnilleen 3 viikossa. Mutta nykyään siis, jos rahaa on, niin aina mieluummin toki osto kuin lataus.
waretan levyjä suunnilleen 3 viikossa.
Näin työllistettynä minä ostan levyjä suunnilleen tuon kolme viikossa. On se vaan niin kivaa kun on joka viikko jouluaatto.
Opintotuilla elellessä se on siinä neljästä kuuteen kuukaudessa.
Thalassa
5.6.2005, 14:43:45
En osta levyjä usein, päinvastoin hyvin harvoin. Kulutan rahani mieluummin suureen harrasteeseeni elokuviin, joita pidän paljon viihdyttävämpinä, kuin musiikkia. Toki minä sitä musiikkia kuitenkin kulutan ja kuuntelen paljon (päivittäin). Minulla on paljon levyjä, vaikka niitä vähän ja harvoin ostankin. Paljon eri elokuvien soundtrackeja/leffamusaa, sekalaista, popia/rockia ja klassista..
Suurin osa levyistäni on piraatteja tai Venäjältä tuotuja (sama asia), muutamia "must ostoksia" ihan kaupasta normaalihintaan hankittuja, pari poltettua ja loput kirpputorilöytöjä.
En oikeastaan itsekään ymmärrä, miten minulle on näin paljon levyjä kertynyt, vaikka ostan niitä käytännössä en koskaan.. -.-
Hmm... En ole ostanut levyä kuukausiin, sillä olen tykästynyt oikeastaan elokuviin ja peleihin, mutta silti rakastan musiikin kuuntelua. Olen vain mieltynyt sellaiseen musiikkiin, jollaisia levyjä en ihan heti löydäkkään. Mutta yleensä noin 5 vuodessa, tahti on tosin hieman laskenut. Pitää kaiketi ruveta miettimään millaisia levyjä haluan niin jospa niitä löytyisi taas.
Levyjä minulle on kertynyt kaksi pientä koria, ja haluaisin kasvattaa kokoelmani suureksi ja monipuoliseksi.
Minulla on sama juttu ~Fera~:n kanssa.
Ostan varmaan kerran 4-6 vuodessa vähintään yhden levyn.
Kun ei yleensä edes riitä raha, ja jos vaikka riittäisikin, niin olen juuri silloin säästämässä johonkin toiseen asiaan. :eh:
Viimeksi ostamani levy,,, Mikähän se oli? voi juku..
Täytyy käydä katsomassa levyjäni, jospa muistuisi mieleeni...
No Hanna Pakarisen Sinkku "heaven" minulla oli, tosin olen saanut sen... =/ Mutta uusin ostamani levy taitaa sitten olla joku Smurffi varmaan, jonka olen ostanut joskus 8-10 vuotiaana.
Ehkä jotain 1 levy + 1 sinkku kuukaudessa. Ja sitten saan kavereilta jotain musaa. En sentään ole vielä sortunut warettamaan, onneksi. Rahaa tulee noin 30e kuukaudessa, joten jää 10-5e säästöön. Nyt lähiaikoina olen hankkinut alekoreista ja muualtakin (kamuilta) Nightwishin melkein koko tuotannon ^^;.
Nyt kun sitä asiaa ajattelee, ostan levyjä aivan liian harvoin. Raahaudun musiikkiosastolle vain kun on pakko saada vaikka uusin levy joiltain lempibändeistäni. Minkäköhän levyn viimeksi ostin, kauankohan siitä on aikaa? *gulps* Ei voi olla totta. Mikäli oikein muistan, viimeisestä levyostoksestani on melkein vuosi. Silloin ostin No Doubtin Rock Steady -albumin.. Voi ei, lataan musiikkia ilmaiseksi ihan liikaa. Hyihyi minua.
Mutta olenhan toki saanut levyjä esim. joululahjaksi? Uusin levyni on Green dayn American Idiot.. en ole sitä paljoa kuunnellut, tykkään enemmän heidän vanhemmista biiseistään.
Hmm, minä ostan varmaan 1-2 levyä vuodessa. Se on aika vähän mutta en minä levyjä tarvitse. Kunhan ostelen niitä mistä pidän. Viimeisin levy taitaa olla viime kesänä ostettua Hanna Pakarisen CD. Juujuu, tiedän että musiikkimakuni on vähän erikoinen, mutta minusta se on hyvä! Jaksan vieläkin kuunnella sitä :)
Eli muutaman CD:n ostan vuodessa, eli aika harvoin ostelen levyjä.
Kaikki rahat mitä jostain irti saan menee levyihin, Funkiestista joko tulee paketti tai siellä käydään hyvinkin harvaan tahtiin. Sielä lähtee räppiä, funkia, dubhallia ja muuta. Vinyylejä ja CD'tä. Muu elämä menee siinä ohella vaikka vitosella.
Oma paha tapani taas on, että kaikki mainstream musiikki tulee ladattua... levystä kun en niin millään viitsi maksaa mitään 21¤ vain sen muutaman hyvän kappaleen takia. Viimeksi tuli ostettua mm. Notkea Rotta - Itä Meidän, vanhaa De La Soulia (wooo, harvinaista) ja muuta sellaista.
Eli rahaa palaa, mutta kyllä sitä musiikkia on koneellekkin kertynyt.
Min, vanha warehiiri en ole eläissäni ostanut kuin yhden levyn omaan käyttööni. Toisille noita toki on tullut silloin tällöin osteltua, mutta itselleni olen ostanut vain yhden (In Flames - Reroute To Remain).
Tässä on lähiaikoina kuitenkin poltellut halut ostaa ihan niitä parhaita ladattuja levyjä (tuo IF:kin sai alkunsa tästä "oman tunnon kolkuttelusta"). Harmi vain, että aika moneen todella hyvään levyyn on törmätty, joten rahaa tulee palamaan ihan kivasti, kunhan vain pääsen alkuun. Suurimpina reikinä Nightwishin ja In Flamesin suurin osa tuotannosta (molemmilta olemassa minulla yksi levy).
Ostin muuten tyttöystävälleni tuossa vuosi sitten Nightwishin Oncen (yllätys), että onko moraalisesti epäilyttävää, etten sitä itselleni enää ostaisi, vaan kuuntelisin ihan kyseisestä levystä ripattuja kappaleita? Rahaa siihen kuitenkin olen jo käyttänyt.
Vitamiinivalmiste
9.6.2005, 1:12:18
Olen viimeaikoina ostanut hyvin vähän levyjä. Johtuu varmaan siitä, kun sain oman koneen, ja siihen on sitten tullut siirrettyä musiikkia ja sitten erilaisilla latausohjelmilla ladattua musiikkia.
Ennen ostin levyjä kuukaudessa varmaan sen 2-3 kappaletta.
Omistan kai sellaiset..120-100 CD:tä, ihan kelpo määrä. Voisi kyllä joskus laskea uusiksi, koska joitakin hävinneitö voisi löytyä. :)
Sininenkissa
9.6.2005, 7:24:26
Minäkään en ostele paljon, kun äiti tekee sen minun puolesta. Se hamstraa kaiken maailman levyjä tuonne kaappiin ja minä käyn poimimassa sieltä parhaat ja otan ne omaan levykotelooni. =P
Kirpparilta tulee joskus löydettyä joitain klassikkoja joista pidän, esim. viime kerralla löytyi Aquan se vanhampi levy 2¤. Pidän tämän bändin toisesta levystä aika paljon joskus kauan aikaa sitten, joten ostin tämänkin huvikseen. Enkä kyllä pettynytkään ostoksestani.
Yleensä noita levyjä tulee enemmän tuolta Venäjän puolelta kuin Suomesta, kun ne on niin kalliita. Jotkin pakko-ostokset pitää tehdä vain Suomessa, niitäkin on aniharvassa. (Toivottavasti poliisit eivät lue tätä foorumia. Hee~)
Minä siis ostan joskus ~5 vuodessa yhden levyn itse.
Nyarlathotep
9.6.2005, 9:24:45
Minä en osta levyjä koskaan. En ole kuluttanut elämäni aikana omaa rahaa senttiäkään levyihin. Äiti ja isä ovat saaneet tehdä kauppoja puolestani. Minulla on yhteensä 5 levyä, jotka ovat ostettu jostain levykaupasta rehellisesti sikakalliiseen hintaan. En ole siis mikään innokas levyjen ostelija, koska tykkään mielummin ostaa tyhjiä CD-levyjä ja polttaa niihin koneelta musiikkia. Waretan kummiskin aika paljon musiikkia netistä tuon laajakaistan tultua.
Mutta kyllä, kyllä minäkin niitä levyjä ostaisin jos olisi rahaa tuhlata niihin. Mutta kun ei ole, niin ei niitä oikein voi ostaa, kun ei saa rahaa mistään. Onhan se hienompaa olla ihan aito ja kallis levy, kuin joku halpis poltettu levy. Kirpputoriltakin löytyy halpoja levyjä, joita voisi ostaa, mutta siellä en ole nähnyt yhtään levyä, joka olisi minun makuuni.
En osta levyjä.
huru-ukko
9.6.2005, 10:49:06
Levyjä ostan joskus, hyvin harvoin. Uusimmankin ostin viime vuoden lopussa ja sitä edellisen aikoja sitten, joskus pari vuotta sitten.
EN ole mitenkään innokas levyjen ostaja, sillä yleensä kuuntelen samoja levyjä pitkään ja harkitsen kauan ennenkuin ostan uusia levyjä. Nykyään en edes harkitse enää levyjen ostoa, sillä saan kohta mp3-soittimen ja siihen saa sitä ilmaista musaa.
Sarutobi
9.6.2005, 11:18:28
En osta levyjä, melkein koskaan ( tunnustan että poltan ja waretan niitä, mutta harvemmin levyjä/musiikkia...) Viimeisin ostamani levyn ostin n. 1 vuosi sitten ja sekin maksoi 5¤ ( Streettape \o/ )
Levyt ovat kyllä aivan ylihinnoiltettuja. En minä suostu maksaan 20¤ per levy... Olen ehkä kerran ostanut levyn vuodessa...
Advent child
9.6.2005, 12:11:09
En ole ostanut levyjä pitkään aikaan. Viimeisin ostokseni taisi tapahtua joulukuussa, kun ostin Kuninkaan paluu -soundtrackin, joka oli ensimmäinen levy, mitä olen ostanut pariin vuoteen. En vain ole löytänyt minua kiinnostavia levyjä pitkään aikaan.
Nykyään en enää juuri ollenkaan. Pari vuotta sitten ostelin kuukaudessa muutamankin levyn, mutta sitten se osteluhimo lopahti vaan. Nykyään en ostele niinkään kauheasti levyjä, viimeksi taisin ostaa pari kuukautta sitten Eminemin Encore levyn ja vanhan 50 centin 21 questions- singlen. Ja nytkään ei ole mitään levyä mitä ajattelisin ostaa.
Nykyään teen vain niin, että kun kuulen joitakin hyviä kappaleita, laitan ne ylös ja kun niitä kertynyt siinä on parisenkymmentä, minä yksinkertaisesti poltan ne levylle. Ainakin täältä saa tyhjiä levyjä todella halvalla kaupasta ja minulla on niitä aivan vierässäkin muutamia kappaleita.
Että joo enpä enää käytä rahoja levyihin, käytän mieluummin peleihin.
Eiköhän se aihe tullut käsitellyksi.