PDA

View Full Version : Ensimmäinen näkemäsi anime?

Sivua : [1] 2

Deux
23.7.2002, 13:48:56
Ekaksi olen pahoillani jos tämmönen on jo......voi sitten sulkea xD

<~

Ensimmäinen anime jonka näin oli Golden boy [valitettavasti]. Tuli musateeweeltä ja satuin vahingossa kanavalle. Eikä se antanut miulle mtn hyvää kuvaa animesta =/ . Onneksi näin parempia sarjoja myöhemmin :P...GB kun on hentai, eikä se ole miun makuun =/

Edit/..Tai no ihan ensimmäinen oli miullakin Hopeanuoli mutten tiennyt lasketaanko sitä

//Voisi kyllä olla enemmän asiaa aloitusviestissä. -vivi89

No onhan siinä jonkin verran..happy now?

psaijai
23.7.2002, 14:30:04
Kyl tämmönen on ollu mut siitä on aikaa joten kyllä tän vois sallia.

Mun eka anime oli Hopea Nuoli. Näin sen kun oltiin serkuilla. Katottiin siellä eka osa ja sit systeri halus kans sen sarjan ja ostettiin ne kaikki ja luonnollisesti katottiin. Sit olikon pokemon ja FFU.

RenTeR
23.7.2002, 14:44:58
Varmaan Voltron (tuli joskus Skyltä, en alkup. nimeä tiedä). Sen jälkeen Hopeanuoli, <varmaan jotain>, Ghost in the Shell. En nyt muista milloin Pokemon alkoi tulla, joko se tai Kenshin tuossa välissä. Sen jälkeen on tullut nähtyä melko paljon kaikkea :D

Shaft
23.7.2002, 14:58:37
Pläääh... tais olla Hopeanuoli (1-4) jonka näin ensimmäisenä, toinen (viides) oli sitte Ninja Scroll... ja eipä ole tullu enempää katottua, ei pahemmi kiinnosta... =/

Safir
23.7.2002, 14:59:03
Kyllä se Hopeanuoli taitaa olla ensimmäinen anime, jota olen katsonut. Sitten tulee kaiken maailman Pokemonit ja Digimonit, ja sitten Akira jne.
edit// Typo tapettu

muumuu
23.7.2002, 15:10:21
Viivuska paljastaa että ensimmäisen animen jonka katsoin, ei kiinnostanut minua pätkän vertaa XD
Eli soli hopeanuoli joskus 6 vuotiaana kaverin luona :P
Ne hehkutti sitä hyväksi PIIRRETYKSI [huomatkaa, ne ei tiennyt että se oli anime :P].
Sitten näin erilaisia elokuvia/OVA -sarjoja, joiden nimiä en muista, paitsi DevilMan I, Project A-Ko, ja Ninja Scroll, sitten tuli kehiin pokemon ja digimon, kunnes sitten sain käsiini kunnon animea, esim Noiria ja Love Hinaa :P

mikotomew
23.7.2002, 19:09:20
Ensimmäisenä taisi minullakin olla tuo Hopeanuoli (pidin siitä toosi paljon ja oli pakko hankkia kaikki jaksot). Seuraavaksi oli Pokémon ja Digomon. Ensimmäinen anime josta tiesin että se oli animea, oli Inuyasha :lovetus: .

marvin
24.7.2002, 14:56:54
Ensimmäinen näkemäni anime oli Ghost in the Shell, muistaakseni, vai olisikohan ollut Akira?
...

Tiedän että tämä piinaa teitä kaikkia aivan uskomattomasti *nyökkää myötätuntoisesti*, niin minuakin.

Supah
24.7.2002, 16:16:26
ensimmäinen näkemäni anime on Hopeanuoli http://users.telenet.be/eforum/emoticons/happy/486.gif ja on myös yksi parhaista näkemistäni animeista (olin silloin jotain 6 kun näin hopeanuolen)

auron_86
25.7.2002, 17:02:49
Hopeanuolen näin jo monta vuotta sitten. Sen jälkeen oon nähny kyllä vaan muutaman anime jakson eräällä serkulla, ja nekin vaan silmäilevästi. Joukkoon tais kuuluu Kenshiä, Trigunia (todella hauska), Saber Marionettesia ja Chobotsia. Sääli et oon nähny vaan pikkusen jokaisen yhestä jaksosta, mut ainakin näkemäni perusteella Trigun ja Kenshi tuntuu todella hyviltä.

Neruru
25.7.2002, 17:56:24
Hopeanuoli oli aivan ensimmäinen. Jos sitä ei lasketa, niin Slayers. Näin sitä yöllä joskus kauan sitten yhden tuotantokauden, ensimmäisen varmaan.

Ensimmäinen leffa oli Totoro. Ja tähänkin mennessä paras.^^

Tommistus
26.7.2002, 18:26:00
Mun eka anime oli Hopea Nuoli ja ihastui siihen täysin. Varsinkin siihen osaan jossa ne oli jossain metsässä jossa koirat hyppis oksilla. (Muistaakseni...)
..Tai voi olla että eka animeni oli joku kumman piirretty jossa oli joku jätkä joka ratsasti rauta hevosella ja huitoi pistomiakalla, sekä semmonen jätkä joka ajoi kilpaa 6 pyöräsellä autolla (Mun suosikki ukko sarjassa).
Näitten näkemisetä on niin kauan joten en muista tarkkaan kumpi oli ensin...
Ja jos joku muuten tietää ton toisen sarjan nimeä niin kertoo mulle ihmeessä!(En ole varma oliko se edes animea, mutta ainakin lähellä.)

Ra
26.7.2002, 23:34:40
en muista mitään niit nimiä mitä katoin mut eka nimi joka muistan on dragonball z se oli niit ekoja vaikkakin aikasempiakin on ollut.

Candice
30.7.2002, 7:57:40
Ensimmäinen anime muotoon tehty elokuva jonka näin oli pikkunaisia. Naapuri lainas sen hyvin raskain sydämmin koska se oli kyseisen henkilön lempivideo. Kyllä se sen sitten sai takaisin... neljän vuoden kuluttua ;)

Mutta CandyCandy tais olla kanssa ensimmäisiä. Voi Candy kun minä niin samastuin sinnuun. Kiipeilin puissa ja odotin satuprinssiäni... ;D

Lazba
30.7.2002, 8:32:20
Ensimmäinen näkemäni anime taisi olla Hopeanuoli ekaluokalla, kun sitä näytettiin meille koulussa. Ehkä olen joskus lastenohjelmien seassa nähnyt jotain jo tuotakin ennen, sillä toisinaan YLE näyttää animepätkiä aamun lastenohjelmien seassa.
Kuitenkin, ensimmäinen anime, jonka katsoin animena, oli Tonari no Totoro.

EDIT: Vai oliko se sittenkin Porco Rosso? En nyt muista, kumman YLE näytti silloin aikoinaan ensin...

Mikoto
31.7.2002, 13:13:39
--

Flaming Amarant
31.7.2002, 18:32:40
Hopeanuoli. Mikään muu piirretty ei ole paremmin jäänyt päähän kuin se. Olen jopa nähnyt kaikki jaksot. öhöm, siis mutta tästähän on vuosikausia aikaa kummiskin. :D

Muki
1.8.2002, 15:57:38
Miun eka anime oli hopeanuoli jonka näin kaverilla.. :eh: sitten tulee Pokemon, Digimon ja daggilla näin Love hina-nimistä anime sarjaa ja ihastuin siihen kokonaan! =) sitten kun saan oman koneen niin hankin sitä jostain.. mutta mistä? :huh:

Usagi
4.8.2002, 19:12:28
Taisi olla se Tonori No Totoro.. Silloin en tiennyt vielä mikä on 'anime', mutta tykkäsin siitä piirrostyylistä ja koko elokuvasta. Olisi kiva nähdä se joskus uudestaankin!

Raziel86
5.8.2002, 16:36:46
Ensimmäinen Anime jonka näin oli Hopea nuoli...Muistaakseni noin 5 vuotta sitten näin sen ekan kerran...Sitten kasetti meni rikki jossakin 2,5 vuoden päästä ja vasta 2 vuotta sitten sain uuden 4 osan...!!! :enkeli:

Dragonic
5.8.2002, 16:40:39
Ensimmäinen anime jonka näin oli "Totoro" tai "My neighbour Totoro" tai "Näkymätön ystävä; Totoro" se tuli joskus 1997(?) TV:stä ja näin sen, ihastuin saman tien animeen toinen anime jonka näin oli "Porto Rosso" kertoo lentäjä-ässä siasta ja jostain muusta... en enää muista kun siitä on niin maan perkeleesti aikaa ja en ole sitä sen jälkeen nähnyt

yksisiipi
5.8.2002, 18:35:53
Joitain lapsille suunnattuja animeleffoja katselin joskus ala-aste aikoina kaverillani. Valitettavasti en muista sarjojen nimiä :huh:
Myöhemmin sitten tutustuin Magical Knight Rayearthiin.

Isthan
6.8.2002, 10:15:24
Originally posted by Hotaru
Ensimmäiset näkemäni animet oli Hopeanuoli ja Tonari-no Totoro.

Sama täällä!

Anime ja manga on tosin vasta vähän aikaa sitten alkanut kiinnostamaan, joten miteenkään erityisemmin en sitä keräillyt ole...

En kyllä Hopeanuolen aikoihin edes tiennyt, että se oli animea...

Rowena
7.8.2002, 14:16:51
Minullakin ensimmäinen oli Hopeanuoli... En ollut silloin kovin vanha ja ne karhut oli silloin pelottavia... Kerran ylä asteella katottiin meiän luokan kanssa tunnilla Hopeanuolta :D

Juliet
8.8.2002, 1:05:28
Kyllä se tais olla joku Candy candy jotain... :D Siitä kyllä pidin paljonkin... Pitäis taas kaverilta lainata se joskus...

Laguna
10.8.2002, 12:34:03
Hopeanuoli se oli ja pidin siitä silloin kovasti sitten tulivat kaikki muut poke ja dikimonit ja sen semmoiset

Sensori
11.8.2002, 19:16:25
Ensimmäinen anime jonka näin ihan nimikkeellä anime oli Neon Genesis Evangelion. Kyllähän noita muita sarjoja tuli myös nähtyä joita täällä on mainittu. Miksei kukaan ole maininnut Muumeja, Maija Mehiläistä, Barbapapaa ja monia muita? Peukaloinenkin oli animea! :) Vai onko maininnut? En ainakaan huomannut.

Mikey
13.8.2002, 14:07:08
Ihme jos se on: Hopeanuoli... se on kyllä legendaarinen ja todella hyvä anime sarja (vaikka onkin korealainen)

Flint
13.8.2002, 14:33:44
Taitaa olla tuo hopeanuoli, en ole varma olenko nähnyt sitä :D
Transformerssin voi olla myös ensimmäinen :eh:

Sensori
13.8.2002, 22:10:50
Originally posted by Flint

Transformerssin voi olla myös ensimmäinen :eh:

Paitsi että Transformers on jenkkituote eikä animea! Puu! ;)

Flint
15.8.2002, 14:24:51
Kyllä Transformers movie on animea, varmaan =)

bastard
18.8.2002, 10:39:23
Tais olla Pokemon, kun joskus heräs aamulla liian aikasin ja rupes kattoo TV:tä. Ensimmäinen mitä imutin oli FFunlimited, mut se oli ihan paska. Ensimmäinen mitä aloin seuraamaan oli Cowboy Bebop, joka onkin hieno sarja.

Belwar
18.8.2002, 14:36:44
Hmm... mikähä ois ollu.
Jos oikein muistan taisi olla

Vandread
Tietoa Vandreadista (http://www.animenfo.com/anime.php?id=340)

Ihan hyvä sarja oli kyllä.

Cicero Jade
19.8.2002, 17:16:59
En mene nyt vannomaan, mutta pitkään pähkäiltyäni tulin viimein siihen tulokseen että ensimmäiset animeni ovat olleet Ghost in the Shell, Project A-ko ja HopeaNuoli. Eivätkä nekään luultavammin ole olleet tuossa järjestyksessä. :eh:

Luultavasti asia selviää sitten joskus kuoleman jälkeen. (Toivottavasti ei kuitenkaan... ei se sittenkään taida olla niin hurjan kiinnostovaa...)

Sensori
21.8.2002, 21:07:40
Originally posted by Flint
Kyllä Transformers movie on animea, varmaan =)

En usko, Transformersit ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan jenkkituotetta! Suoranaisia ilkeitä kopioita japanilaisista mechoista, jotka on vielä tahallisesti tehty ropoteiksi! Hyii! ;)

Zorah
24.8.2002, 11:25:10
Pakko se on myöntää,että minäkin näin silloin esikoulu iässä Hopeanuolen ja hankin ne 1-4 kolmos luokalla omaksi,kun vanhemmat versiot olivat jo huonokuntoiset... Sen jälkeen tuli Pokemon,enkä ikinä tykännyt siitä... Se on VAMMAINEN!!!

Niin... Ja ennen pokeja taisi vielä olla se CANDY CANDY.... Ihan hjuva;)

Jenova
28.8.2002, 7:44:18
Taisi olla Candy Candy, enkä ollut ollenkaan pettynyt... Itkin ja nauroin ja vaadin saada nähdä kaikki osat jos tottapuhutaan...

Zarin
1.9.2002, 10:24:57
Senniminen sarja kuin Samurai pizza cats oli ensimmäinen näkemäni anime, joka joskus tuli saksalaiselta RTL:tä. Muita varhaisia näkemiäni olivat StarZinger sekä Galaxy express 999. Totoro taisi olla se ensimmäinen elokuva.

Chastity Rowan
1.9.2002, 10:48:58
Mun eka anime oli ehdottomasti hopea nuoli sen jälkeen candy candy ja sitten rayearth pokemon ja digimon olen hulluna animeen... unohdin lisätä pikkunaisia on ihanin anime jonka olen koskaan nähnyt

olisi hauskaa teitää muitakin katsomisen arvoisia sarjoja tai elokuvia...

naakka
1.9.2002, 13:30:57
lady lady! :D se on ihan paras sarja. sillon pentuna se oli aika pelottava ja jännittävä, mutta tulipas katsottua se varmaan sata kertaa. siinä on aika paljon samanlaisuuksia candy candyn kanssa, mikä oli jotenkin outoa. lainasin nimittäin kaveriltani candy candya tuossa joku aika sitten, kun halusin verrata, kun molemmat sarjat oli tulleet puheeksi jossain yhteydessä. candy candyssä on ainakin parempi alkutunnari :D se on hilpeä. toinen kaveri puhui aina mulle hopeanuolesta, mutta mä olen nähnyt siitä vain ensimmäisen osan. pitäis kai katsoa ne muutkin niin näkisi mikä siinä on niin hienoa :)

Jen
12.9.2002, 9:39:18
Mun eka anime sarja oli Tenchi Muyo (sori jos kirjotin nimen väärin :eek:) Katoin sitä Sci-fi channelliltä ku oli varmaan neljän vanha (ja kyllä olen osannut englantia pienestä saakka ;) ), ja se oli mun lempi ojelma, ja suutuin niin paljon, ku sci-fi channel ei enää näkyny meidän tv:ssä! :murjotus:

Janzku86
12.9.2002, 11:27:22
Minun ensimäinen anime oli Hopea Nuoli (joskus pienenä ja silloin en tiennyt sen olevan animee) ja se oli silloin pienenä niin hyvä, että piti katsoa kaikki jaksot. Jos sitä ei lasketa, koska ei tiennyt sen olevan animee niin silloin ensimäinen anime oli (ehkä) Akira tai jokin dragon ball jaksoista.

Caesar
12.9.2002, 12:34:36
Eka animeni oli Punainen Sika (tuli telkusta joskus 90-luvun alussa), sitten oli näitä Hopeanuolia sun muita.
Vasta about 5 vuotta sitten aloin taas katsella animeja ja nyt niitä on nähty semmoset +30 (pokemoneita sun muita ei olla laskettu mukaan).

Hessu
14.9.2002, 17:32:32
Taisipa olla Hopeanuoli ja Ghost in the Shell oli myös yksi.

nox
14.9.2002, 17:38:07
Ihka ensimmäisenä näin tuon mainion Ninja Scrollin. Piti luonnollisesti hankkia omaksi sitten. Sitten tuli katsastettua tuo Ghost in a shell. Ei ollut niin loistava.

R'lyeh
14.9.2002, 19:31:38
hmm, hetken sai kyllä miettiä että mikäs se nyt olikaan, mutta lopulta tuli hämärä muistikuva että ensimmäinen animeni olisi ollut akira. tai sitten ei. mutta luultavasti se oli akira, tosin pokemonitkin astui kyllä jossain vaiheessa kuvaan. harmittaa kun pentuna ei tullut katsottua hopeanuolta tms legendaarisia lastenanimeja *sniif*

blind
28.9.2002, 14:42:00
Veikkaan että ensimmäinen näkemäni anime olisi ollut Transformerssi, mutta en mee siitä ihan takuuseen. Parhaiten muistan kyllä Hopeanuolen, sekin voi olla se ensimmäinen.

urho
29.9.2002, 11:41:23
Eka anime mitä katoin tais olla Hopeanuoli-sarja. Se on kunnon sarja se :) Sitten tais tulla Pokémon, jota en kyllä enää nykyään katso, kun se on "aika" lapsellinen. FFU:ta en kyllä ole koskaan nähnyt, se vois olla aika hyvä. Enkä muutenkaan ole kovin paljoa Animea katellut. Edittaan jos jotain tulee vielä mieleen.

Trage
7.10.2002, 18:16:44
Hmmm, ihan ensimmäiset mitkä animet mitkä taisin nähdä ovat StarZinger (Lukuunottamatta ensimmäistä ja viimeistä, häiritsee vieläkin kun en ole nähnyt kaikkia) sekä pari osaa Hopeanuolta...

Lisäksi jos en nyt aivan väärin muista niin FilmNet:ltä (Nykyinen Canal +) olisi joskus ~10 vuotta sitten joku anime-sarja, en tosin ole varma, jos joku sattuu tietämään, niin saa informoida jäi meinaan harmittavasti katsomatta muutama (varmaan yli puolet ;) ) jakso ko. sarjaa (en siis todellakaan ole varma, että oliko se animea, olin kuitenkin silloin 6-10v. kun sitä tuli) :)

Noiden jälkeen on tullut katsottua Kenshin OVA:t (1-4), Puni Puni Poemi (1 ja ehkä 2, en ole varma) sekä Love Hina Again (1-3)

Eli harmittavan vähän on tullut nähtyä :/

Riku-
8.10.2002, 8:02:20
Olen vielä melkoinen nyypiö animen suhteen. Ja nyt kun alan muistelemaan, niin taisin joskus pienenä katsoa Sandybelliä, mutta en minä sitä vielä animeksi hahmottanut, piirretyksi vain. Nyt taas vanhempana taisi olla ensimmäinen anime kaverin suosittelema Princess Mononoke. Ja on huomattavasti Sandybelliä parempi. ;)

Da-
12.10.2002, 0:33:00
hmmh.. tais olla mun kohdalla joko pokemon tai evangelion...
tosin evangelionist tykkäsin enemmän :)

Redmage
13.10.2002, 13:53:34
No kyll se varmaan oli se Hopea nuoli, tai sitten kahden vuoden loma-aika... en ole täysin varma kumman näin eka, tais se kuitenkin se hopea nuoli olla... Sitten tuli kaikki vastaavanlaiset en vain muista enään nimiä, sillä siitä on sen verran kauan aikaa..

Roakel
15.10.2002, 15:32:27
Minun ensimmäinen Anime jonka näin taisi olla Hopea nuoli. Olen nähnyt paljon muitakin, mutta en tiedä niiden nimiä.

Frodo
15.10.2002, 19:38:14
Näin yhen kaverin luona vampire hunter d- animen (tosin noin 5-minuuttia leikattuna).Sitten oli pakko hakee VHD:Bloodlust netistä.

LizzieFox
16.10.2002, 12:41:51
hopea nuoli se oli..:)
ja muistan vielä nykyäänkin aina joskus katsella sitä urheaa pikku koiraa..Jotkun ehkä nauraa mulle mutta mulla on hopeanuolesta kuvakin seinälläni..:)

Hikari
7.11.2002, 14:56:14
Ensimmäinen näkemäni anime taisi olla Hopeanuoli 2. Näin sen silloin kun vanha luokkalaiseni lainasi sen minulle. Se sanoi että kyseinen video on ihan kiva joten sain sen lainaksi. Ja yhä fanitan Hopeanuolta! Omistan ne neljä videotakin. Ja leikkaamattomatkin aion ehkä hankkia.

DjCloud
7.11.2002, 15:07:57
Minunkin ensinmäinen Anime minkä näin oli Hopeanuoli. Näin sen ensinmäisen kerran joskus 6vuotiaana, yhdellä kaverillani, se oli minun mielestä mahtava Anime. Mutta minä pelkäsin sillon sitä Akatabuuttonia(Kirjotetaakohan noin :eh:) & minä aina olin surullinen kuin katsoin Hopeanuoli1, siinä kuin hopeanuoli joutui lähteä sen pojan luolta(mikä sen nimi nyt olikaan :huh: ). Minulla on kaikki hopeanuolet & katsoo nyt jaksanko ostaa leikkaamattomat.

Archux
9.11.2002, 0:29:47
Ensimmäinen anime jonka näin oli Pokemon. Jos vain itsehankitut animet lasketaan, on vastaus Love Hina.

*edit* Aargh unohtui että paljon noita ennen tuli katsottua koko Hopeanuolisarja moneen kertaan. Silloin olin kyllä kovin nuori, enkä edes tiennyt mitä anime oli, saatika sitten sitä että Hopeanuoli on animea.

*edit2* Sitten vielä vastaus edellisen postausken kysymyksiin.
Karhu oli Akakabuton, ja poika oli Daisuki.

Goljatt
27.11.2002, 17:46:20
Jooh... Olin varmaa n.6 wee ku näi eka kerra animee. Se tais olla Hopeanuoli Mä veikkaisi et se on aika monen eka anime mitä on eka nähny. Mulla oli joskus koko sarja ja menin ne myymää [perkele!] nytte niit olis iha siisti kattoo uusiks. Mä en niist hirveesti muista muutaku "Akakapuuton" mut emmä tiiä et onks toi nimi suomennos.....

Kirin
28.11.2002, 17:33:19
Pakko myöntää etten ole koskaan katsonut Hopea nuolta,mutta olen kuullut siitä paljon ja tokalla luokallani olessani minun luokkatoverini leikkivät sitä olinhan minäkin sitten mukana.
Asiaan ensimmäinen anime ,jonka näin on Candy Candy noin neljä vuotiaana ,mutta se oli tullut jo kauan ennen syntymääni tv:stä (YLE TV1),että semmosta.
Suosittelen sitä!

Ben
28.11.2002, 19:21:31
En muista tarkalleen sen animen nimeä, mutta siinä oli semmoinen panda ja lapsi ja niitten piti tehdä jotain lentäjä-ässälle. Se saa multa miitissä 5 ¬ joka tietää leffan nimen. Ja ai että mä pelkäsin. :) ikää taisi olla jotain 5 tai 6

Seyana
29.11.2002, 7:40:56
No ensimmäinen oli tietenkin tämä legendaarinen Hopeanuoli. Hopeanuolen jälkeen tuli Totoro. Sitten jotkut Pokemonit sun muut.
Nykyisin olen vihdoin alkanut kiinnostumaan animesta, ja Inu-Yashaa tulee katsottua aika paljon^^.

Ilezki
29.11.2002, 8:33:29
Kyllä se taisi olla tämä kuuluista hopeanuoli. Muistan siitä hämärästi jotain, vaikken kovin paljoa siihen tykästynytkään. Seuraavana oli sitten se pokemon, joka on aivan turha. Sitten khazarin oli pakko tutustuttaa minut animeen, ja Eka kunnon anime oli Neon Genesis Evangelion. Nyt tällä hetkellä tulee katsottua tuota Chobitsia ^^;;; . Mutta kyllä se se legendaarinen hopeanuoli oli eka.

bigspin
29.11.2002, 13:45:56
Joo-o, minunkin ensimmäinen anime minkä näin oli tuo legenda Hopeanuoli joka on näyttävästi aika monen muunkin ensimmäinen anime :) Onhan se aika hyvä mutta pienempänä pelkäsin sitä aika paljon, varsinkin sitä yhtä tiettyä karhua =)

Zantetsuken
30.11.2002, 20:44:29
Hopeanuoli 1-4 (on ne vieläkin hyllyssä) olivat ensimmäiset näkemäni animet, ja voin myöntää etten niin pienenä erottanut "piirrettyä" tai animea(kun en silloin edes animesta ollut kuullutkaan) toisistaan.
Taisin olla 5 vuotta kun nuo näin.

freyelise
9.12.2002, 13:58:17
Ensimmäinen näkemäni animepätkä oli varmaan Ghost in the Shell. Tämä oli siis järjestetty tapahtuma, animefriikit kaverini päättivät esitellä minut aiheeseen näyttämällä tämän ehkä kulttimainetta nauttivan merkkipaaluteoksen. Täytyy sanoa että olo oli aika sekava silloin. En tajunnut juonesta juuri mitään, kattelin vaan että siistiä, tässähän ammuskellaan ja on alastomia naisia. Nyt kun olen nähnyt tuon muutaman kerran vähän kypsemmässä iässä on kasvanut vähän ymmärrystä elokuvan sanomasta. Kun ennen sitä piirretyt olivat olleet disneyn huttua niin tuohon oli vähän vaikea suhtautua sen vaatimalla tavalla, eli vakavasti.

BodyHammer
12.12.2002, 21:45:54
Mun ensimmäinen anime oli
HOPEANUOLI(yllätys yllätys)
Ja sitä seurasi Akira ja kaikki muut mitkä saa täältä peräkylän kirjastosta.
Ja ensimmäinen sarja jonka katsoin oli Saber Marionette J joka on edelleen yksi parhaimmista

..Tai voi olla että eka animeni oli joku kumman piirretty jossa oli joku jätkä joka ratsasti rauta hevosella ja huitoi pistomiakalla, sekä semmonen jätkä joka ajoi kilpaa 6 pyöräsellä autolla (Mun suosikki ukko sarjassa).
Sarjan nimi on Sapelli ratsastaja(Saber rider and the star sherifs). Sarja on aika pirun hyvä, katsoin sen tässä pari päivää sitten kun sain sen kaveriltani lainaan.

K-chan
13.12.2002, 20:34:28
Hopeanuoli tai Candycandy. Pidin valtavasti kummastakin ja samaistuin Candyyn vahvasti, oli kamalaa katsoa kun hänelle oltiin aina niin ilkeitä. Mieleni teki motata Nealia ja Elizaa!! :D
Hopeanuoli on edelleen yksi suosikeistani ja sen alkutunnari on mahtava! Anttilasta sai vielä lokakuussa uusia versioita tästä sarjasta.

Niin ja ihan pienenä minä näin muumeja =) Nekin lasketaan animeksi eikö totta, mutta ei yhtä vahvoiksi kuin edellä mainitsemani. On anime ihana asia!

Dagger
14.12.2002, 17:18:18
Tällainen on ollut kyllä jo joskus (niin kuin jo mainittiinkin). Keksikää jotakin uutta. :p

Ensimmäinen oli varmaan Tonari no Totoro, jonka näin noin ~10 vuotta sitten tai Hopeanuoli. Molemmat ihania klassikoita.

Dark Sephiroth
15.12.2002, 16:57:31
Ensimmäinen näkemäni animesarja oli.. Pokémon. Ja silloin olin sen suuri fani.. Ja sitten oli tietysti Digimonitkin.

SDNKorento
20.12.2002, 10:33:29
Ensimmäisen animen näin kai jo 3 vuotiaana, johtuen taustastaní. Nimeä en muista mutta siinä on joku pikku tyttö joka seikkailee jossain metsässä ja panda joka muuttui bussiksi. Jos joku muista tuon animen nimen niin lupaan palvella häntä loppuiän....niin paljon muistoja kun se anime herättääkään.

bastard
20.12.2002, 12:44:43
Originally posted by drgonfly
Ensimmäisen animen näin kai jo 3 vuotiaana, johtuen taustastaní. Nimeä en muista mutta siinä on joku pikku tyttö joka seikkailee jossain metsässä ja panda joka muuttui bussiksi. Jos joku muista tuon animen nimen niin lupaan palvella häntä loppuiän....niin paljon muistoja kun se anime herättääkään.

Tonari no Totoro. Eli My Neighbour Totoro. Paitsi siinä ei muuttunut panda dösäks, vaan kissa. Muuten muistat oikein.

Afrox
23.12.2002, 16:46:24
Tietääkseni hopea nuoli oli ensimmäinen näkemäni anime ja se oli vielä mielestäni hyvä ja omistin ne kaikki vielä kaiken lisäksi kaseteilla, mutta jostain syystä ne myytiin kirpputorilla pois vaikka niitä olisi varmaan vieläkin iha kiva joskus katsoa ja muistella menneitä.

Necroth
27.12.2002, 21:35:22
Mullakii oli hopeanuoli.
Sitähä tuli katottuu jo iha penskana ja vieläpä kaikki jaksot :eh:

Rude
2.1.2003, 0:12:22
Minun ensimmäiset olivat Trigun ja Love Hina. Sen jälkeen on tullutkin katsottua monen monta muuta sarjaa, ja yksikään ei ole ollut sellainen sarja, jota ei olisi jaksanut loppuun asti katsoa.
Tosin yksi asia minua harmittaa animessa, en tiedä onko kukaan muu sitä huomannut..
Useissa sarjoissa jää loppu jotenkin hämäräksi.. ainakin itselläni tulee sellainen fiilis usein, että se on jotenkin hätiköity tai vastaavaa. Yhtäkkiä vaan tulee loppu, ja se on siinä. Ei sitä sinänsä voi selittää, saattaahan tuo johtua näkökannastakin, mutta minun mielestä monet sarjat loppuvat kuin seinään, ja KAIKKI jää arvelun varaan niinsanotusti.
Tottakai tässäkin asiassa löytyy poikkeuksia, ja myös mainioita loppuja on tullut nähtyä :)

Insidious
2.1.2003, 23:32:30
En muista ensimmäisen nimeä mutta kuitenkiin Dragon Ball Z tuli eurosportin hommatessa saamalta boksilta..(sori kun en mitään muuta keksinyt tähän menoon)

Clawlynna
10.1.2003, 13:58:40
En ole aivan varma, mutta luulisin, että ensimmäinen näkemäni anime oli Hopeanuoli. Muistan kyllä vieläkin sen juonen suurinpiirtein..sen karhun nimihän oli joku akaka-puutto(tiedän..tiedän..ei se nyt tuolla tavalla kirjoiteta..) Toinen taisi olla Galaxy express...sitten joku Frankensteinin-hirviön anime-versio ja sellainen sarja, jonka nimeä en muista, mutta se kertoi jostain kartanossa asuvasta naisesta...kai.. oli niitä kai vielä muitakin, mutta siitä on niin pitkä aika... Olen kyllä nähnyt tuon Totoronkin, silloin kun se TV:stä tuli( saisi tulla uusintana ) siitä mieleeni on jäänyt varsinkin se kohtaus, kun joku seisoi siellä vesisateessa...
Niin..ja Akira ja Wings of Honneamise- löytyivät aikoinaan kirjastosta... =)

Justen
11.1.2003, 21:48:57
Ensimmäinen näkemäni anime oli CandyCandy. Joku oli ostanut niitä minulle lahjoiksi (en muista mistä hyvästä, saattoi olla synttärit). Olin viisi tai kuusi. Kaiken lisäksi sain vain kaksi ensimmäistä videota, joista toinen päättyi tilanteeseen jossa Candy adoptoitiin ja uuden isän ja äidin biologiset lapset potki Candyä kokoajan päähän. Muutenkin sarja oli hyvin surullinen ja muuta vastaavaa.

Nopealla threadin selailulla käy ilmi, että en ole ainoa joka tätä sarjaa on nähnyt. En tiedä heistä, mutta olin viisi vuotias poika, ja minulle annettiin tämä ERITTÄIN traumaattinen video aikana jolloin omat kontaktit ulkomaailmaan olivat erittäin vähäiset (asuttiin ulkomailla ja en ymmärtänyt kieltä).
Kai ne siellä kaapissa yhä on. Ja saavat siellä pysyäkkin.
Kahdeksan vuotiaana lainasin Hopeanuolta kirjastosta.. Tämän jälkeen sain varmaan kymmenvuotislahjaksi elokuvan Kahden Vuoden Loma-Aika. Ei siitäkään ole enään tarkempaa muistikuvaa, mutta pari kertaa senkin katseli.

Mutta ensimmäinen anime, jonka hankin koska se oli nimenomaan anime eikä mikätahansa piirretty, oli Ranman eka tuokkari loistavina dubattuina .viv filuina. 20 megaa jakso. Ensimmäinen tietoisesti impattu anime olikin sitten Inuyasha, jakso 32 (edelliset olin saanut kaverilta). Että silleen. Ja siltä varalta että joku jopa vaivautuu (moderaattoria lukuunottamatta) lukemaan tämän viestin, niin onnea urheasta saavutksesta..

Ariellan
13.1.2003, 14:55:28
..Tai voi olla että eka animeni oli joku kumman piirretty jossa oli joku jätkä joka ratsasti rauta hevosella ja huitoi pistomiakalla

Itsekin katsoin sitä joskus pienenä Cartoon Networkilta, ja se olikin lempisarjani. Nimeä en tosiaankaan muista, mutta sen, että siinä mies ratsasti, puhuvalla, rautahevosella ns. länkkärimaisemissa. Omistan/omistin myös tuon rautahevos-"figuurin", joka kylläkin nyt on hukassa ja varmaan rikki. :( Niin, ja muistaakseni se ei ollut anime.

Onkohan kukaan koskaan katsonut sellaista piirrettyä, ei animea, jossa oli joitain ihmeen intiaaneja/mayoja, ja joistain temppelien syvyyksistä löytyi sellainen kultainen, sairaan suuri kotkanmallinen lentokone, jolla sitten jotkut 'amerikkalaiset' lentelivät ympäriinsä?

Juu, ja eka animeni, kuten niin monella muulla; HOPEANUOLI
Omistan ne kaiki videolla ja joskus vieläkin katson niitä ja kyllä tippa tulee linssiin...Ja tietenkin ostan ne sitten joskus hamassa tulevaisuudessa leikkaamattomana (vaikka olenkin jo nähnyt melkein kaikki ne poistetut kohdat...)

Eikä muuten Hopsua ensin edes tiennyt animeksi. Johtuisikohan vaikka siitä, että on katsonut sen joskus 7 vuotiaana ja animeista ei ollut tietoakaan [what a pity!].

Eikä tämä vieläkään lopu... Sillä kiroan, öö, itseni, kun meillä ei näy enää Cartoon Networkki: Sieltä tulisi säännöllisesti INU-YASHAA!!! (johon olen syvästi ihastunut :D )

[Hmm, hiukan åfftåpik..]

Tordragon
13.1.2003, 15:07:03
Joku hatara muistikuva minulla on, että olisin jotain Neon Genesis Evangelionin tapaista nähnyt Eurosportilta joskus vuosina -87-89. Voi tuosta sitten kovin varma olla.

Mutta ensimmäinen anime minkä vuokrasin Makuunista oli Akira. Dubbaukseen olin oikein tyytyväinen kun kerran vielä Cam Clarke oli saatu äänensä lahjoittamaan (mm. Liquid Snake, Leonardo). Tuo elokuva kyllä teki vaikutuksen tai yleensä inspiroi koko animen pariin.

Tuo siis on ensimmäinen anime mitä muistan.

Enkuli
26.1.2003, 21:22:42
Kyllähän se on tuo legendaarinen Hopeanuoli, jonka olen ensimmäisenä nähnyt. Ainakin näin muistaisin. Aina välillä noita tulee katsottua sopivan sekavassa olotilassa (=väsyneenä, alkoholi on hyi-hyi) huvin vuoksi, sillä huviahan niistä riittää.
Aika väkivaltaistahan se Hopeanuoli loppujen lopuksi on, jotain kertoo jo se sarjan hoetuin lause (suomi-dubissa tietenkin) "Minä tapan sinut (insert name here)!"
Mutta eiköhän suurin osa tämän sarjan tunne kuitenkin...

Ensimmäinen näkemäni "vakavampi" anime, eli "aikuisena" katsottu oli sitten Hellsing, josta lähtikin innostukseni liikkeelle.

-Enkuli, musta siivekäs

"Face down beneath the waterline gazing in to the deep"

ceeb
26.1.2003, 22:41:41
Varmasti Pokémon ja Dragon Ball Espanjassa. Taino en ole ihan varma kun Gundam Wingiä olen kans samoihin aikoihin nähnyt Cartoon Networkilta.

happosai
27.1.2003, 19:52:33
Alkujaan kirjoittanut Mikey
Ihme jos se on: Hopeanuoli... se on kyllä legendaarinen ja todella hyvä anime sarja (vaikka onkin korealainen)

Ja tuo ei todellakaan ole korealainen vaan Japanilainen.

Ja Hopeanuoli oli se ensimmäinen anime jonka näin. Olen kylläkin katsellut animea hyvin hyvin hyvin vähän aikaa. Seuraava oli Ranma ½ season 1, pari jaksoa NGE:tä, Ranma ½ season 2, Cowboy Bebopin ensimmäinen jakso, Love Hinan ensimmäinen jakso (on muuten loputkin jaksot ja Xmas ja Sprin specialitkin lainassa Auron_86:lta). Niin ja olenhan minä juuri katsellut kahdeksan ensimmäistä jaksoa Vision of Escaflownesta. Vitsi kun sais lisää :cry:

Vodoun
29.1.2003, 14:04:51
nyt vasta eksyin alalle..
no joitain sieltä täältä kiskottuja pätkittäisiä muistoja on joistain sarjoista.. Mieleen painui taannoin elokuva, jonka näin..jostain.. jonka nimi oli..joku.. harmittaa niin pirusti, kun en muista nimeä. Kertoi nuoresta pojasta (tai tytöstä, can't remember), jonka vanhemmat kuolivat. Se oli liikuttava.
Mutta sellainen, mistä jotain muistankin on Pokemon. Ja nyt tämä uusin ilmestys Hellsing.

eli: pokemon

Jubar
29.1.2003, 14:14:08
Hopeanuoli. En tosin tiennyt sen olevan anime, kun ensimmäisen kerran näin. :) Sen jälkeen tuli katsottua muutama jakso Pokémonia (siltä ei voinut välttyä) ja nyt olen vihdoinkin saanut käsiini mm. Princess Mononoken.

The Blinzar
29.1.2003, 17:21:53
Love Hinahan se taisi olla. Vaikka jotkut ovat ensimmäisenä animenaan nähnyt Hopeanuolen, en mä ole nähnyt siitä pätkääkään. Ja Love Hinaa oli veljelläni joten katsoin joskus kun veli sattui myös katsomaan sitä.

Amaterasu
1.2.2003, 10:08:09
Eka oli Candy ja sitten Hopeanuoli.
Candya katsoessani olin varmaan 5-vuotias...ja olin luultavasti samaa ikäluokkaa Hopeanuolen kanssa

Natamian
14.2.2003, 19:53:19
No mä en oo nähny vaan yhtä ja ekaa animea. Oon nähny ainakin 10 000 animea. ;D Ja pidän animeista varmasti koko elämäni ;D

Nemes
10.3.2003, 13:55:35
Taisipa olla tuo niin iki-ihana lasten piirretty muumi ^^
Toinen anime jonka näin taisikin sitten jo olla Hopeanuoli joskus ehkä kymmenen vuotiaana nappulana johon ihastuin heti ja nykyään muistan vieläkin kaikki repliikit ulkoa Hopeanuolista (en minä katsonut nyt paljoa Hopeanuolta, mitä nyt pari kertaa päivässä..) ;)

Draqon
12.3.2003, 19:30:31
Muumihan se oli... Mieleen painuvin anime on kyllä ollu Totoro semmonen lasten juttu joka kertoo kahesta pikku typykästä ja semmosesta valtavasta karvapallosta jota aikuiset ei voi nähdä...

Atomos
17.3.2003, 13:12:43
hopeanuoli, se oli ensimmäinen jonka olen katsonu, ja se on vieläki ihan päällikkö sarja!!! se tunnari biisiki on yli huippu, sitä ei voi unohtaa, kaikki jotka on kattonu kaikki hopeanuolet, niin terkkuja teille!!!

Mauler
28.3.2003, 15:41:34
Ninja Scroll ja Ghost In The Shell, samalla nauhalla. En muista kumpi oli ensin. Vuosi oli 1997.

Little Chocobo
17.9.2003, 16:31:28
Eka taisi olla hopeanuoli ja tatari-no totoro. Pelkäsin molempia ihan hirveästi, viisivuotias kun olin... Varsinkin se totoro leikkimässä sateenvarjon kanssa... hrr.. *puistatus*

Lloope
17.9.2003, 17:57:42
Pokemonhan se oli... silloin noin 4-5 vuotta sitten kun kaikilla lapsilla oli pokemon-huuma päällänsä minäkin olin touhussa mukana. Taisin olla viidennellä tai neljännellä luokalla luokalla. Tosin silloin en tavallaan käsittänyt sitä animeksi, vaan ajattelin vain katsovani piirrettyjä. Ensimmäistä kertaa kun katselin oikein varta vasten animea, oli kun näin kaverilla Inuyashaa.

Merya
18.9.2003, 10:25:21
Ensimmäinen anime jota oon kattonu tais olla Sandybell tai sit Hopeanuoli. En kyl ihan varma, molempiin nimittäin tutustuin suht samoihin aikoihin.

/: muistin väärin. eka anime mitä näin oli Taotao ja Maija Mehiläinen

Sepeh
20.9.2003, 18:13:19
Ensimmäinen anime minkä näin oli hopeanuoli, mutta en tiennyt että olisi animea. Kumminkin ensimmäinen jonka tiesin olevan anime oli NGE, en kyllä ole vieläkään katsonut koko sarjaa, ei oikein iskenyt.

Johnny X
28.9.2003, 15:15:35
Eka anime, jonka näin oli Akira, jos tuota iänikuista Pokemonia ei lasketa mukaan. Eikä ole mennyt hyvin: Koska olen animen ja mangan tuore kuluttaja, en ole nähnyt muuta kuin Ninja Scrollin ja Ghost in the Shellin em. Akiran lisäksi. Mangaan en ole tutustunut Dirty Pairia ja Drakoonia (kirjoitinkohan oikein?) tarkemmin. Ja kun ei ole kunnon konetta, en voi hankkia leffoja muulla tavalla kuin ostamalla. Ja import animen hinta tiedetään. Jos joku lukee tämän, auttakaa miestä mäessä ja suositelkaa hyviä anime leffoja. Ite olin ajatellut jotain X:ää tai Oh My Goddessia. Mutta Valistakaa!!!

forever_child
29.9.2003, 12:41:42
Hopenuoli tai Lady Lady (jos se lasketaan mukaan) olivat ensimmäiset animeni. Tosin en silloin vielä tiennyt mitä anime on :D
Myöhemmin sitten kun pokemon alkoi, katsoin sitä. Ensimmäinen anime sitten mitä koneelta näin oli Fruits Basket.

Kaiowas
30.9.2003, 11:13:48
Kyllä se eka on varmaan ollut Hopeanuoli. Kyllähän sitä tuli pienempänä muitakin animeja katteltua kuten esim: Superperhe(kimagure orange road), galaxy express 999 ym.

Hopeanuoli on kylläkin jäänyt parhaiten mieleen, sitä kun tuli vahdattua oikeen urakalla.

cRaZy Al BhEd
30.9.2003, 15:22:35
olin tuossa OMAKE:n(siis Oulun Manga- ja Animekerhon) videoillassa, ja siel katoin eka kertaa oikeesti animea. Ennen sitä oli kattonu vain koneelta trailereita, musavideoita yms. Inu-Yashasta. ^_^ Nii isel videoillassa katottiin ekana Sakura Warsia. Hauzgaa. Sit katottiin Crest of Starsia, Tokyo Babylonia ja Bubble Gum Crisisia. Jos nyt noi nimet mitää kenellekää sanoo...

Jubei
30.9.2003, 15:27:52
Munkin eka anime oli Hopeanuoli. Näin sen kaverilla joskus yheksän vanhana. Sillon se oli huippu. Pitäs taas varmaan lainata joskus ;) Jos sitä ei lasketa, ensimmäinen oli shadow skill.

KuroiTenshi
1.10.2003, 10:15:25
En oo ihan varma mikä oli ensimmäinen, kun pienempänä tuli katottua vähän kaikkee ja tiiä niistä sitten oliko siellä animeekin seassa. No hopeanuolen melkein kaikki osat löyty serkulta ku olin varmaan jotain 7-10 wee. Siitä onkin niin pitkä aika :( Candy Candy tais olla samoihin aikoihin.

Bianca
1.10.2003, 10:23:44
Ensimmäinen näkemäni anime (jonka muistan) oli Hopea Nuoli 4. Mä olin sillon jotain 5-vuotias ja istuin melkeen koko ajan sohvan takana ihan paniikissa koska pekäsin Akakabootoa. Sen jälkeen aloin kumminki tykkän niistä ja pitihän ne kaikki tietenki saada omaksi... :)

Uber Weapon
1.10.2003, 10:24:13
Minä yritin tosissani miettiä mikä olisi ollut ensimmäinen anime jonka olen nähnyt. Ei suoraan sanottuna mitään hajua. Ensimmäisiä (ei mitään käsitystä missä järjestyksessä) on Street Fighter-anime, Sailor Moon, Se-Missä-Oli-Se-Lentävä-Possu(lentokoneessa), Muumit(ei välttämättä anime, mutta piirretty ja japanissa tehty). Hemmetti, ei mitään käsitystä. Niin joo, näytti joskus kaaaauuuan sitten eräs minun kaverini minulle yhden epäsiveellisen animen, ei kai juuri se ollut minun ensimmäinen animeni? Se toisaalta selittäisi muutamia juttuja minussa...

Raakande
5.10.2003, 18:36:59
Ihan pienenä poikana, ehkä n. 6-vuotiaana satuin vahingossa katsomaan Akiraa isompien tyyppien kanssa. En silloin tietenkään tajunnut mitään mistään, mutta nyt myöhemmin muistin sen, kun katsoin Akiran omalla koneellani. Muistin ne valtaisat räjähdykset mitä nyt sormien välistä peloissani kurkin.

Ferithem
6.10.2003, 15:20:32
Hmmm... ensimmäinen näkemäni anime taisi olla ensimmäinen Pokémon -jakso, mutta lasketaanko se animeksi? Muutakaan en osaa ensimmäiseksi animeksi nimetä, joten kelvatkoon. Se oli siis Pokémon ;D

Yoni
6.10.2003, 17:46:23
Hopeanuoli tottakai, en muista mikä niistä mut siinä ammuttiin Akakapuuttoa silmään! Sitä talon kokosta karhua.... :eh:

Reno
9.10.2003, 6:10:21

Sarjan nimi on Gran prix (semmonen formulasarja), sama oli minunkin ensimmäinen animeni, ja sen jälkeen hopeanuoli (Tosin silloin kun olin vielä viisivuotias en tiennyt yhtään mitä anime on)

Eliza Liv
9.10.2003, 13:01:05
Ensimmäinen (ja valittettavasti tähän asti viimeinenkin) anime on ollut Hopeanuoli 1-4 vuonna viisi ja nakki. Lainasin ne useaan otteeseen pikkuveljeni entiseltä kaverilta, jolla ne oli. Hopeanuolen musiikki on maailman surullisinta musiikkia. Kun minä kuulen yhden tietyn kappaleen, itken silmät päästä. Voi ei... nyt se tuli pyöriin miukun päähän... :cry:
*haluaa verestää muistoja näkemällä ne uudestaan*

Aiona
9.10.2003, 14:21:11
Ensimmäinen anime, jonka olen nähnyt, on ollut Hopeanuolen joku osa (tarkalleen en muista) tai sitten Totoro.

Se taisi olla Totoro. Olen nähnyt sen jo pari kertaa ja jaksaa se vielä laittaa hymyn kasvoille. Mummanikin sanoi, että se pikkutyttö *raapii päätään yrittäen muistaa sen nimen* näyttää ihan siskoltani. Se on niin hyvä, että hynteiset pitävät siitä todella paljon.

Roakel
10.10.2003, 13:42:25
Edellinen viestini tässä ketjussa oli todella kehno joten päätin kirjoittaa uuden kun olen nähnyt paljon enemmän kuin ne mitä viimeeksi mainitsin, olen periaatteessa katsonut koko elämäni ajan animea ja kaapin pohjaltakin on pari videota löytynyt. :)

Ensimmäisen kerran kun tällä alueella animesarjasta nimeltä Candy Candy eikä se kuulostanut lainkaan tutulta joten ajattelin että sellaista en ole ikinä nähnytkään, mutta olin väärässä. CC:tä olen nähnyt monta vuotta sitten Italiassa jossa ollaan kovia CC faneja ja jos muistan oikein niin sarjan tuotantoa jatkettiin vielä sen jälkeen kun alkuperäinen firma päätti lopettaa, tosin en tiedä millä tavalla piirrustustyyli muuttui sinä hetkenä. Muistoni heräisi mieleen ostettuani CC: Special videon kirpparilta ja tuli jotenkin nostalginen olo sitä katsellessa ja pieniä muistikuviakin kyseisestä sarjasta ilmeni, eli voisin yksinkertaisesti sanoa että tämä oli ensimmäinen anime minkä ikinä näin.

Muita animesarjoja joita muistan lapsuuden ajoiltani ovat olleet mm. Sailor Moon josta pidin kovasti ja tätäkin sarjaa tuli seurattua Italiassa, harmi vain etten ymmärtänyt sanaakaan mitä he sanoivat, mutta pidin silti sen katselemisesta. Olin SM fani. Ostin SM videoita joita katselin "jatkuvasti" tauotta enkä ikinä kyllästynyt, sillä vauhdilla olisin voinut opetella italiaakin jos olisin jaksanut. Tätäkin sarjaa tuli aktiivisesti seurattua vaikka en siihen aikaan edes tiennyt mikä anime oli.

Elikkäs nuo kaksi ovat sellaisia sarjoja joita vakavissani katselin. :)

zazu
12.10.2003, 18:46:42
No..
Meillä oli joskus Candy Candy hyllyssä joten se oli ensimmäinen anime jota katoin... Kun ekan kerran katoin sen en vielä tiennyt että se on Animea..

No.. olinkin silloin alle kouluikäinen..
Nylyisin tulee katottuu vaan Pokémonia ja Digimonia kun ei ole Subtv:tä. Ja täältä ei löydy kaupoista edes muita Anime-videoita/DVD:eitä kaupoista. En oo nähny kun Pokemonin ekoja jaksoja ja elokuvia videoina...

Rikkuz
16.10.2003, 21:02:53
Ensimmäinen näkemäni anime oli totoro. Olin silloin vielä niin pieni etten tietenkään tajunnut että se on animea. Seuraava oli kaiketi hopsu ja sitten pokemon.. En oo ihan varma. Kai se noin menee

Jiji-cat
17.10.2003, 22:40:00
Ensimmäinen näkemäni animesarja oli Hopeanuoli, tosin silloin en edes tiennyt, että kyseinen piirretty oli animea. Tuo tapahtui kauan kauan sitten. Jotain satunnaista aina välillä katselin, jostain sain käsiini esimerkiksi Tenchi Muyo videon ollessani kahdentoista. Varsinainen animeintoni alkoi kuitenkin vasta viime vuonna, jolloin näin Henkien Kätkemän. Aloin etsimään animea oikein tarkoituksella, ja ensimmäinen näkemäni sarja olikin Rurouni Kenshin. Hmm, aloitin mielestäni korkealta, RK on mielestäni yksi parhaimpia sarjoja, joita olen nähnyt.

Yuurei
18.10.2003, 10:27:17
Ensimmäinen animeni oli "Tonari no Totoro"
Hopeanuolta en ole koskaan katsonutkaan (Lienenkö ainoa?)
Sen jälkeen tulee näitä, joita en olisi koskaan uskonut animeksi "Maija Mehiläinen" ja "Maailma ympäri 80 päivässä"
(Kyllä! Ne ovat tosiaankin animea!) Ja sitten oli vielä sellainen, missä joku mummo muuttui aina pieneksi ja sillä oli se lusikka O__O En ole kyllä varma oliko tämä animea, näytti kyllä siltä. Hmm..oliko sen nimi "Rouva pikkurilli" En muista. :D

ArUcArD
18.10.2003, 19:55:46
Ensimmäinen animeni oli Hopsu, mutta sillonkun sen ensimmäistä kertaa katoin en tiennyt että se on animea (jos totta puhutaan en tiennyt mikä anime on sillon) Jos taas lasketaan ensimmäinen anime jonka tiesin olevan animea se olisi sitten Ninja Scroll, sittemmin olen katsonut Love Hinaa, Hellsingiä, Ghost in the shelliä, NGE:tä (peräti yhden jakson) DragonBall Z:taa.

PS. Niille tiedoksi jotka sanovat Pokemonia animeksi, (no onhan se animea mutta todella p***aa sellaista) kukaan itseään kunnioittava otaku ei sitä animeksi sano :D

Torspa
24.10.2003, 14:58:11
Ekana oli hopeanuoli. 5-vuotiaana sitä tuli lainattua
montakin kertaa ne kaikki vhs:ät kaverilta. Eikä
tietysti ollut mitään hajua että se animea on. Vasta
tässä vuosi sitten sain senkin tietää.

Yooha
25.10.2003, 12:39:12
Juu, eli mun sydämeni vei Näkymätön Ystäväni Totoro, joka tuli Yleltä joskus vuonna Jussi ja kuokka. Se piirros-tyyli ja aivan mahtava tunnelma oli jotain aivan uutta silloin. Tää elokuva tutustutti mut animen maailmaan ekana animena, jonka muistan. Yhä vieläkin hyräilen sitä tunnaria.... Totoro!!

Yle vois esittää lisää noita "pehmeämpiä" anime-leffoi, sais mutkin hyvälle tuulelle taas kerran....

Pyro
28.10.2003, 9:48:07
Olen ollut lähes koko elämäni animen pauloissa, mutta ensimmäisenä taitaa tulla Hopeanuoli...
Tai sitten se oli se anime, jonka nimeä en enään edes muista. Mutta kyllä se tuolta minun hyllystäni löytyy...
Tai sitten se oli Totoro :huh:

//EDIT: Kyllä se Totoro oli. Todisteena valokuva meikäläisestä totoron korvat päässä joskus 8-9 vuotiaana.

Lifa
30.10.2003, 18:26:52
Tais olla se Näkymätön ystäväni Totoro. ^_^
Sittenhän minä töllötin Hopeanuolta, ja kaverini kanssa Candy Candy sarjan ensimmäistä osaa aina uudestaan ja uudestaan. =)

korppis
30.10.2003, 19:00:50
Hopea Nuoli.

Minun mielestä vieläkin hyvä, mutta ei tosin niin hyvä kuin DBZ. Hopea Nuoli oli pienenä lempparini ja ihan kiva sarja se oli. Sitten tulikin piiitkä aikakausi ilman animea ja seuraava animesarja taisikin olla...

Dragon Ball Z.

Myös hyvä anime. Tästä sarjasta olen katsonut monen monta sarjaa ja on osottautunut yllättävän hyväksi animeksi. En ikinä unohda ekaa jaksoani, joka myös oli DBZ:n ensimmäinen jakso, joten sinänsi aika hyvä juttu. Siis se oli suomalainen eka jakso.

Pay Gried
9.11.2003, 19:37:24
Ihka ensimmäinen animeni oli Love Hina. Muistan vieläkin sen päivän jolloin kävin veljeni huoneessa ja hän katsoi kyseistä animea. Jäin sitten sitä katsomaan hänen kanssaan. Ja kun veljeni silmä vältti. Hipsin hänen huoneeseensa ja katsoi noin 6 -8 jaksoa Love hHinaa per päivä. ;D

Siitä lähtien olen katsonut Animeinfon sivuilta aina jotain mukavia animesarjoja, mitä voisi alkaa imuttaa. Kiitos Love Hinalle.

Toia
10.11.2003, 8:36:31
Ensimmäinen Anime jonka olen koskaan nähnyt oli sellanen kun Graze of Wings olen voinut kirjoittaa sen väärinkin, mutta näin sen niin nuorenna, etten tarkaan edes muista mitä siinä tapahtui.
Ensimmäinen Manga oli sellanen minkä sain kirppu torilta se oli kyllä täyttä Japania, mutta sain siitä selville että se oli rakkaus komedia tosi kiva sellainen. :3

Saria
10.11.2003, 8:47:40
Minu animeni taitaapi olla tämä tietty Hopea nuoli. Silleen ensimmäiseksi katsoin kolmosen ja sitten kaikki muut myöhemmin. Se oli kyllä hieno vaikka no en minä sitä noin ykkösluokkalaisena oikeen edes tajunnut.
Että oli oikein hieno järjestys. Sitten varmaan on Candy Candy se oli nii söpö se anime...tyttösenä halusin kattoa kaikki jaksot mutta eipä niitä ole tähänkään mennessä tullu katsottua.

Berrycake
11.11.2003, 15:04:26
candycandy, ja hopeanuoli. Eritoten candycandy :love:
myös anime/manga hahmojen piirtäminen on alkanut jo varhain - jotakin 6 vuotiaana.

Izzy
17.11.2003, 16:17:54
Varmasti ekoja oli Candy Candy - ja Ultramies II joka tietääkseni on animea. Jälkimmäinen on itsellä kasetilla tallessakin. Jostain pitäisi kyllä kiskoa noita Candyjakin uusintakierrokselle. Edellisestä kun on jokseenkin 15 vuotta... =)

Ja seurailin Sky channelia ja Superia, mitä niiltä nyt sattui tulemaan. Tulikohan myöhemmin Sci-Fi channeliltakin jotain? Ainakin Guyver.

Goddamn kun näkyisi SubTV! :murjotus:

Ze Shoopuf
18.11.2003, 15:48:17
Ihan ihka ensimmäinen jakso??Joku Sailor Moon. Kun sitä telkkarista tulee, niin jo melko pienenä (vuosia sitten) oon kattonu. Katsoin sitä vaan joskus silloin tällöin, sillon kun jaksoi. En edes tiennyt sen olevan animea :D
Ensimmäinen anime, jonka tietoisesti oon kattonu oli Crest of the Stars joku 5 tai 6 OMAKE:n videoillassa...

Meillä näkyy SubTV!!! :cool:

Dias_90
26.11.2003, 15:56:54
hmmm.........kyllä se Hopeanuoli oli....se oli muuten myös aika hyvä :)

Anime ja FF-fani
14.12.2003, 11:50:10
Jos muistan oikein, niin minun ensimmäinen anime-sarja oli Pokémon, sitten Hopeanuoli, sitten Digimon jne.

editiä: Muistin juuri tuossa vanhoja videoita katelessa muistin, että ensimmäinen anime oli Superperhe (toisin sanoen Kimagure Orange Road) sitten Hopeanuoli ja sitten Pokémon ja Digimon jne.

ffviiac
14.12.2003, 15:04:15
Eka anime minulla oli Hopeanuoli. Mahtava anime oli ja pitäisi joskus ostaa kyllä se DVD mikä tuli nyt myyntiin. Toinen sitten oli Pokémon ja sen jälkeen Digimon.

SanHosee
11.1.2004, 18:34:06
ihka ensimmäinen oli Pokémon...
Varsinainen "harrastus" alkoi sitten onegai Twinssistä , golden boyn kautta

Prinsessa Garnet
11.1.2004, 19:49:24
No ensimmäinen anime jonka olen nähnyt on Candy Candy. Äiti sattui vuokraamaan videodivarista ensimmäisen osan ja sen nähtyäni oli äidin pakko vuokrata muutkin :). (En todellakaan tiennyt silloin mikä anime edes on)
Seuraavia olivatkin sitten hopeanuoli(kirjaston hyllyiltä) ja pokemon ja digimon...

Darruel
11.1.2004, 20:03:08
Ensimmäinen näkemäni anime oli Hopeanuoli. Sitten tulevat Pokémon ja Digimon. Varsinainen kiinnostus animea kohtaan tosin alkoi vasta nähtyäni Cowboy Bebopin.

YoYo~Yoda
15.1.2004, 10:44:51
Ekat animet.... Super perhe , Hopea nuoli (joskus kun olin 10 vanhana) TIETYSTI Muumit!!!!!!!

Eka elokuva oli Akira mikä on vieläkin hyvä leffa

Daial
2.2.2004, 14:48:42
Kyllä vain tältäkin oliolta Hopeanuoli on tullut ensimmäisenä katsottua. Olin noin 8-vuotias, kun vuokrasimme Hopeanuolen osat 1-2 paikallisesta videovuokraamosta. Muistan hyvin, että jotenkin se Hopeanuolen video siellä vuokraamon hyllyllä veti heti mielenkiintoani. Niin se tuli sitten vuokrattua ja myöhemmin kotona katsottua. Ja ei aikaakaan, kun pakotin mamin vuokraamaan minulle loputkin osat ja kerran, kun olin mukana pakotin hänet ostamaan ne kaksi ensimmäistä osaa minulle (se oli kyllä aikamoista suunsoittoa, mutta väittely ratkesi minun hyväkseni, hehheh). Osat 3-4 jäivät kuitenkin valitettavasti ostamatta (ei tullut sopimusta siitä asiasta). Vielä ovat videot tallella ja kirjastosta löytyy onneksi kaksi viimeistä osaa, joiden tie ei ikinä myöhemminkään kulkenut minun haltuuni.

Hopeanuolessa minua viehätti heti eniten itse pääsankari eli Hopsu-kulta. Daisukikin oli ihan söötti poika sen ikäiselle tytsylle, joka minä tuolloin olin. Akakabootoa ja muita karhuja pelkäsin todella paljonkin ja joissain kohtia oli pakko laittaa simmut kiinni. Hopeanuoli oli tuolloin minulle, jonka animetietous oli nolla, uusi, jännittävä ja hiukan pelokaskin kokemus. Vieläkin tykkään kyseisestä animesta ihan hirveästi.

Velvet
2.2.2004, 17:14:05
Inuyasha.
Se oli aika .... kokemus. Olin aiemmin lukenut mangan vol.9
^.^ Ihan menevä sarja edelleen, katsoisin jos voisin (sniffle).

Eikun voihan piru, olihan minulla Hopeanuoli videolla ihan kakarana ^o^LOL ja Totoronkin muistan. Perhana.

SuperBanaani
6.2.2004, 14:29:19
Originally posted by Tenar
Minullakin ekana on jo monta kertaa mainittu Hopeanuoli, joka tuli nähtyä ekan kerran 8-vuotiaana ja sitten monet monituiset kerrat myöhemminkin :) .

Sama täällä. Kyllä Hopeanuolia tuli katottua useammin kuin kerran vaahtosammuttimren kokosena. Ja kyllä niitä kattoo vieläkin :D Bansku kuittaa.

wad3
7.2.2004, 16:58:38
Ensimmäiset näkemäni animet oli samana päivänä yhen tunnin sisällä :), Hopea Nuoli ja Naruto. Hopea nuolen katoin ekana, koska kuulosti niin jännältä niinkuin olikin :boing: . Ja toka olikin sitten se naruto josta rupesin kiinnostumaan. ;D

mini_mage
10.2.2004, 21:46:52
kyllä ensimmäinen anime taisi olla hopeanuoli. ja sitten pokémon..
enkä silloin edes tiennyt niiden olevan animea.. :eh:

Assassin
12.2.2004, 13:51:48
Ensimmäinen taisi olla Akira joskus vuonna 95 tai 96. Ei sitä silloin oikein vielä ymmärtänyt mutta se taisi olla eka.

Muistan hämärästi vain ne kohdat kun kaksi kavaria teurastetaan sinne kadulle ja muistaakseni vielä yhden moottoripyörä kolarin.

Natsenatu
12.2.2004, 13:55:19
Hopeanuoli. Jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi animeksi jonka olen nähnyt (jos ei lasketa jotain turruttavan mössömäistä Pokemonia etc. josta en tiedä mihin luokkaan sekin on luokiteltu). Näin kyseisen animen ekan osan joskus 1-3 vuotiaana.Ihme että edes muistan mitään. Myöhemmin näin kakkosen ja kolmosen,sitten katsoin kaverin kanssa nelosen eikä siitä taasen ole kauaakaan aikaa. Ehkä noin 2 vuotta.

Leya
12.2.2004, 14:29:40
Minun ensimmäinen animeni oli Love Hina. Rakas ystäväni Pay esitteli sen innoissaan minulle. Aluksi en ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystä, mutta pikku hiljaa aloin tajuamaan joitakin juttuja. Lisäksi minulla on huono näkö ja oli kiva katsoa pientä tekstiä pienestä ruudusta, koska jakson koko oli liian pieni katsottavaksi koko ruudulla. :eh:
Mutta minun mielestäni se on tosi hyvä sarja ja nykyään katson Escaflownea. Kiitos Love Hinalle että katson muitakin anime sarjoja. Lisäksi kiitos kuuluu myös Paylle, joka minut animeihin tutustutti. ^^

OmniWepon
12.2.2004, 20:10:15
Eka oli Hopeanuoli.näin sitä joskus jo 3 vuotiaana.ja edelleen katson sitä :D

mutta katson enimmäkseen DragonBall Z:tä

ArUcArD
13.2.2004, 16:41:58
Uudestaan tähän ketjuun vastaan!
Se oli se Hopeanuoli vuonna nakki, eli siis katsoin Hopsun ensimmäistä kertaa julkaisu vuonnaan, ja uutta tietoa jopa minullekkin, olin tiennyt jo silloin mitä anime on :confused: En tosiaankaan itse muistanut tienneeni sitä, ja kaiken lisäksi tiesin jo silloin että Hopeanuoli on animea :P Olen ilmeisesti ollut aikamoinen lapsinero.

Nostrovia
15.2.2004, 15:27:40
Joskus kauan kauan sitten kun oltiin vielä semmosia vaahtosammuttimen kokosia, niin serkuilla katseltiin aina hopea nuolta, vasta myöhemmin tajusin että se oli animee.

OmniWepon
15.2.2004, 17:41:30
sama täällä.mäkään en tajunnu silloin että se oli animea.vasta 7 vuotiaana.

Jarkkopekka
15.2.2004, 23:13:31
Olen pitkälti samalla linjalla monien kanssa. Katsoin lapsena Hopeanuolta. Mistäs 6 vuotias tietää mitä on anime? Tottakai se oli erilainen kuin muut piirretyt jo siinä vaiheessa. Tajusin, että se on anime varmaankin samaan aikaan kun aloin seuraamaan animea, Sub TV:n Dragon Ball Z lähetysten merkeissä. Sitten löysin toisen animen, Neon Genesis Evangelionin. Narutoa kuolasin sen jälkeen ja nyt vieläkin. Tasoero näkyy DBZ ja Naruton välillä, vaikka ovat tavallaan samaa genreä. DBZ on oikeastaan aika moista kuraa mielestäni nykyään, etten paremmin sano. Nih. =)

Necrofobia
17.2.2004, 21:03:28
Eka anime oli tottakai Hopeanuoli (Ginga: Nagareboshi Gin) joskus lapsuudessa. Mutta jos suomeksi dupattuja ei lasketa niin eka oli Hellsing, joka on mielestäni vieläkin loistava sarja

Mouse
17.2.2004, 21:41:10
Eka taisi olla Tonari no totoro kun olin jotain kolme. Ja sitten tulikin kaikenmaailman Pokémonit, Digimonit ja sitten vasta hopsut. Eka anime jonka tiesin olevan animea oli taas Tonari no totoro. Ja sitten CCS movie 1 ja Princess tutu.
:// Olenhan minäkin Lady ladya katsonut, kuinka saatoin unohtaa!?

liquids
19.2.2004, 21:58:18
Ensimmäinen anime oli Hopeanuoli, mutta enhän minä silloin animesta tietänyt mitään... Kun Pokemon tuli aikoinaan niin kyllä minä silloin jo tiesin että se animea oli joten se taisi olla se "oikea" ensimmäinen... Animeharrastukseni lähti kylläkin todella käyntiin vasta Akiran jälkeen joten pidän sitä ensimmäisenä :)

Daiki
28.2.2004, 20:58:08
Pitänee korjata viestiäni, sen verran sotkuinen että.

Eli siis ensimmäistä näkemääni anime sarjaa en muista, mutta elokuvista on tämä Totoro, Porco Rosso ja Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro, jotka kaikki siis Miyazakin tekemiä. Henkien kätkemän näin pari kuukautta sitten ja omistankin sen DVD:llä.
Pokemonia olen katsonut, mutta se ei kylläkään ollut ensimmäinen sarjani.
Hm... Ensimmäinen näkemäni anime sarja? Johan on vaikeaa.

Sarjoista muuten olen nähnyt MKR, NGE, Sailor Moon [ja aivan viimeiset jaksot katsottu netistä], DBZ ja näitä sekunda animeita, kuten Pokemon, Beyblade, Digimon... Oftoopikkii, but who cares?

Kyo
28.2.2004, 23:29:31
Ensimmäinen anime...Katsotaas....Ilman että tiesin että sillä hetkellä katsomani "piirretty" oli animea, ensimmäinen taisi olla Lady Lady, Hopeanuoli, Ultraman :D ja Balatack. Olin jotain 3-5 kun näin ensimmäiset animeni, ainakaan en muista aijempaa aikaa.:bored:

Ensimmäinen "tietoinen" anime oli tosin Rurouni Kenshin.

Eetupatukka
2.3.2004, 17:32:57
"Ensimmäinen Animeni oli X"
[Viestin loppu]

Ei kiitos!

Pari lausetta siitä miten tutustuit ja millainen oli ensimmäinen animesi tekee Eetu iloiseksi!

vegeta
14.3.2004, 17:08:47
Dragon Ball Z joskus vuonna 2002. Noh eipä sitä muuta tarttee mukavaa aina kahtoo subilta

se muutes jatkuu uusin jaksoin toukokuussa :D

Earwen
16.3.2004, 8:52:25
Originally posted by Shiowa
En kuule muista . . . Olin jotain 8 vuotias kun näin sen. Siinä oli jokin ruskea lettipäinen tyttö ja sillä oli pikkusisko ja kaikenlisäksi siinä seikkaili jokin iso möhköfantti [no tuo "möhköfantti"lla tarkoitin isoa örvelöä]

Oliskohan tuo Näkymätön ystävä? Se oli ainakin eka mun näkemä anime jonka tiesin olevan anime.. :) Pokemonia ja Hopeanuolta oon nähny sitä ennenkin..

Sarabi
18.3.2004, 15:48:05
Minun ensimmäinen anime piirretty oli Candy. En silloin tiennyt yhtään mitään animesta. Olen nähnyt vain pari ensimmäistä osaa. Nyyh. En ole koskaan saanut kunnolla tietää mitä kävi sen jälkeen kun Candy adoptoitiin. Olisi se ollut hauskaa nähdä kaikki.
Mutta kun eilen katsoin sitä, ihan vain muistin virkistykseksi, en jaksanut katsoa sitä loppuun sillä ne jutut olivat aika lapsellisia ja yksinkertaisia. (Minun mielestäni.) Ovathan henkilötkin tietysti ohjelmassa nuoria. Mutta hyviä ne silti ovat.

Julppa
18.3.2004, 17:49:35
Se oli joko Starzinger tai Hopeanuoli joskus polvenkorkuisena tai jotain. Kauan siitä kuitenkin on, mutta silloin en tuntenut koko anime-käsitettä. Pidin niistä joka tapauksessa ja Starzingeriä tulee vieläkin nauhalta katsottua(kokonaista neljä jaksoa).

Axel
20.3.2004, 10:31:52
Hopea nuolta olen pienenä nähnyt mutta niin lyhyen pätkän etten muista siitä enää paljon mitään. Ihan virallinen ensimmäinen anime mitä oon nähny on magic knight rayearth siis se ensimmäinen tuotantokausi joka tuli silloin aikoinaan TVTV:llä.

Riyuu
20.3.2004, 16:27:04
Minäkin jatkan tätä Hopeanuoli-linjaa. Olin muistaakseni siinä kuuden vanha, kun sitä katsoin. Olihan se niin pienelle vähän raaka ja näinkin monta vuotta Akakabootosta painajaisia. Mutta silti minun oli pakko katsoa sitä vaan aina uudestaan ja uudestaan. Leikin kaverini Suvin kanssa myös ahkerasti karhukoiria. Ehheh.

Neljännellä luokalla tuli tämä valtava Pokémonin fanittamiskausi. Omistin valtavan läjän kaikkia mahdollisia keräilykortteja, tarroja ja julisteita. Digimonista en oikein koskaan innostunut. Se matki minun mielestäni liikaa Pokéa. Ja kuten Irrekin sanoo, "Pokemonis on enempi äksönii."

Näitä katsellessani en tiennyt, että ne ovat japanista tulevaa animea. Tiesin vaan, että ne on kivoja piirrettyjä. Ensimmäinen sitten ihan tietoisesti katsottu anime oli Henkien kätkemä, jonka kävin katsomassa oikein leffateatterissakin asti. Samoihin aikoihin katselin myös ensimmäisiä jaksoja Gravitationista. Ja jäin kyllä aika pian animeen koukkuun. <3

Bananasplit
22.3.2004, 15:52:35
Ensimmäinen anime.... Tuota kun en tarkkaan muista näinkö hopeanuolen vai totoron (Tonari No Totoro/Näkymätön ystävä) ensiksi... ja sitten on tietenkin sellainen pikkujuttu, että epäilen Tao Taon olleen animea, en kyllä enää läheskään muista miltä se Tao Tao näytti, joten muisti voi pettää, ei olisi ensimmäinen kerta

[Edit]
Eiku joo hei Muumit on pseudoanimea! saattoi olla ensimmäinen...

ArUcArD
22.3.2004, 19:31:52
Originally posted by Bananasplit
[Edit]
Eiku joo hei Muumit on pseudoanimea! saattoi olla ensimmäinen... [/B]

Itseasiassa muumit ovat ihan kunnon animea, mutta en ole sitä koskaan animeksi laskenut. Muumithan ovat, siis se TV-sarja ei alkuperäiset, japanissa piirretty.

abstrakti
23.3.2004, 16:00:16
Tietoisesti katoin animea eka kerran viime talvena FF Unlimitedin muodossa. Joskus kauan sitten katoin kyllä Hopeanuolta ja sen jälkeen jotain pokemonia, mut en pitäny niitä animena. Kun en edes tiennyt mitä se on.

Burnhill
1.4.2004, 11:02:43
Eiköhän se tuo Hopeanuoli ollut. Myöhemmin sitten pokémon ja dragonball. Nykyään sitä tuleekin ladattua hiukan tasokkaampaakin animea ;D

Chocobo83
1.4.2004, 11:56:31
Ensimmäinen näkemäni anime tais olla Devil Man. Katoin sen mun kaverilla kun sen isoveli oli vuokrannu sen, myöhemmin ostin itselleni koko VHS-kasetin... :)

Riku
1.4.2004, 12:24:55
Sen kun muistaisi... Hopeanuoli ainakin muistikuvan perusteella olisi, kyllähän telkkarista on vuonna nakki ja keppi tullut japanilaista piirrettyä...

Hämäräh
9.4.2004, 20:25:03
Siinä 6-7 ikäluokilla oli toi CandyCandy ja Hopeanuoli. Ne oli kummatkin ihania, ja kummatkin näin kaverin luona.
Sitten tuli Pokemoni, ja noin vuoden fanitus. Nyttemmin harmittaa ne rahat jotka tuli tuhlattua kaikkeen siihen paskakrääsään, jonka olen jo luovuttanut aikoja stn kaverini pikkusiskolle. Oishan sitä Pokemonia ihan originaalina tosin ihan hauska nähdä :)
Sitten se "oikea" ensimmäinen anime oli Angelic Layer. Oltiin kaverin kanssa ihan innoissaan, vaikka jouduttiinkin ilman ääniä se katsomaan ;D

Braska
10.4.2004, 8:02:03
Minähän en mikään manga/anime-hullu ole, mutta kyllä minä manga sarjakuvaa vähän luen.

Mutta ensimmäinen taisi olla joku "Näkymätön ystävä" toiselta nimeltään 'Totoro'. Olin silloin joku 5-6 vuotias. Kai myös se Candy oli yksi. Myöhemmin kun katsoin sitä niin kauheaa kimitystä :eh:

Olenhan minä nähnyt hopeanuoltakin, mutta sille en oikein lämmennyt.
Myös nyt harmittaa kuinka tuli tuhlattua rahaa Pokémon krääsään :(

Edit//Muutettu viestiä.

matrixtyttö
10.4.2004, 21:44:18
Mun eka anime, jonka näin oli kai Totoro, jonka näin joskus ihan pienenä ennen kuin edes tiesin mikä anime on...Sitten tais tulla Pokemon jota rupesin seuraamaan ihan kympillä, sit digimon, joka vei voiton pokemonista (seuraan sitä edelleen :D ) Eka anime leffa jonka ostin oli kait Henkien kätkemä...

Tetra Disaster
16.4.2004, 20:11:59
Eka anime taisi olla joskus ihan kakarana moneen kertaan katottu Hopeanuoli (en kyllä sillon tietenkään tajunnut, että se oli animea). Ensimmäiset itse ostetut animet taisi olaa Ninja Scroll ja Princess Mononoke. Eipä mulla kyllä olekaan kuin jotain 7 animeleffaa.

Amadare
25.4.2004, 13:34:42
Totoro en kyllä tiennyt silloin mikä anime oli ja en pitänyt siitä että
siinä puhuttiin japania... Nyt taas katson PALJON mielummin japanilaista versiota kuin jotain dubattua...
Sitten oon kai nähnyt Pokemonia ja digimonia... mutta ne eivät oikein ollut minun makua...
Kun Taikasoturit tuli oli todella iloinen (vaikka nyt en kyllä ummärä kuinka pystyin katsomaan dubattua versiota...)
Sitten mun kaveri josta oli tullut manga/anime friikki alko näyttämään mulle vähän eri animeja (Inu-Yasha, Gravitation , Fruits Basket)
Ja...
nyt sitä ollaan tässä ;D

Artemicion
25.4.2004, 13:58:53
Mun ensimmäinen anime oli varmaa DragonBall Z...Sitä tuli katottuu jonki verran ku se tuli Subilta. Ensimmäinen "kunnon" animesarja mitä katoin niin Final Fantasy Unlimited. Siitä pidin ja pidän vieläkin todella paljon :D . Sitä oon kattonu kaikki 25. On sille varmaa jatkooki tehty? En oo ainakaa saanu imuroituu mistää enempää...

//Pari lisäystä:
Nyt olen kattonu hulluna Narutoo, se todella hyvä ja hauska sarja.

Hopeanuolta olen nähny kait yhen jakson joskus niin pienenä et muistan vaan että siinä oli jotain koiria ja karhuja.

Shasta-
27.4.2004, 15:04:41
Muistan hämärästi nähneeni Totoron TV:stä joskus kun olin pieni. En edes tajunnut siitä mitään, mutta mielestäni pienet Totorot olivat hellyttäviä. Ovathan ne tietysti vieläkin..
Hopeanuoli tuli kanssa katsottua joskus monta monta vuotta sitten. Pokémon tottakai.
Vasta kesällä 2003 aloin katsomaan animea vakituisesti, ja se kaikki alkoi Gravitationista. Sitten tuli Hellsing ja sitten...

M1green1
27.4.2004, 18:41:35
No tietysti Hopeanuoli. Joskus lapsena näin ykkösen ja kakkosen ja oli ihan hemmetin hyviä. Halusin aina nähdä kolmosen ja nelosen, mutta vanhemmat eivät ostaneet. Mutta sitten yks päivä kaveri tuli ne kourassaan ja pääsin näkemään ne. Näin ne kerran ja sitte se vei ne pois...Hemmetti, pitääpä katsoa uudelleen se sarja joskus! :D Paras anime, mitä olen koskaan nähnyt! :rispekti:

Sfigi
28.4.2004, 14:29:31
Jos nyt oikein muistan niin se taisi olla Hopea nuoli pidin siitä muuten aika paljon ja pidän vieläkin ja sen jälkeen taisin nähdä starzinger (meniköhän nyt oikein?)

Ryou
28.4.2004, 19:54:11
Näin Totoron TV:stä, kun olin pieni, en kyllä vielä silloin tiennyt, mitä anime on... Sen jälkeen näin Hopeanuolta, omistin silloin 4 VHS:ää, ja nyt DVD:nä.

markus87
28.4.2004, 20:39:20
hopeanuoli!!!! muuta en varmaan oo kattonukkaa. ai niin maeijän penskojen halvat piirretyt ne on varmaanki tehty japanissa ne mää oon joskus penskana kattonu.

Velvety
1.5.2004, 13:16:56
Ensimmäinen anime oli Hopeanuoli ja se on paras! 6 vuotiaana katselin niitä leikattuja ja viime viikonloppuna katoin sen leikkaamattoman ja olen nyt Hopeanuolen vannoutunut fani, rakastan sitä rohkeaa pientä koiraa ja pidin ehdottomasti Hopsun isästä, Rikistä hyvin paljon... Kammosin silloin pienenmpänä Akakabootoa, mutta en enää.

Hopeanuoli Rulez!!!!!!!!!!!!

Loigor
1.5.2004, 15:00:00
Eikoihin kuului minulla Hopeanuoli, Pokemon ja Hellsing. Ja Hellsing oli paras niistä... tietenkin.

Ike Hong Wu
4.5.2004, 19:11:13
Ensimmäinen anime oli Hopeanuoli jonka näin jo 5 vuotiaana ja minulle se ostettiin siksi että pidin koirista no ekan jakson nähtyäni halusin loputkin ja nähtyäni viimeisen jakson lopun ( i think so) siis se missä se sen isä kuolee ja jostain kumman syystä itkin :( ja olin 10 silloin kun sen näin.

ijikemushi
4.5.2004, 21:10:45
Ensimmäinen taisi olla pokémon. Sitä tuli katsottua kunnes se alko oleen niin booooooooooooooring. Rakettiryhmä oli ehkä suurin syy miksi katsoin.
Sitten tulikin jo paljon paljon parempi. Final Fantasy Unlimited. Kaze on niin äijä ja se on myös todella hauska paikoittain.
Seuraava oli Ranma½. Aluks olin ihan wtf kun en tajunnut ideaa ja sit kun valkeni niin aloin tykkäämään ihan helkkaristi.
Seuraava oli Gundam Wing. Jokin vaan viehätti niissä mechoissa että oli pakko katsoa.
Vandred oli niin sanottu vahinko löytö. Luulin että se oli mecha sarja kuten Gundam Wing mutta kun se meininki oli vähän sairaampaa niin pidän siitä niin helkkaristi. Siis läppä on niin sairasta vaan että huhhuh. Se meinas että: Must get more!

+Lisäys: Luin muitten postei ja muistin että näin Totoron kun se tuli töllöstä kun olin ihan vaahtosammutin. Se oli siis varmasti eka.

Sookie
7.5.2004, 10:25:07
Mitäköhän tähän nyt pitäisi sanoa, ensimmäinen elokuva/sarja-anime vai manga? Manga siis anime-albumi. Noh, voinhan saman tien sanoa kummatkin. Ensimmäinen pitkä elokuva taisi olla Henkien Kätkemä, sarja taitaapi olla Pokemon ja ensimmäinen albumi on Ranma ½.

Grove
20.6.2004, 10:02:57
Eiköhän se ollut minulla se leikattujen Hopeanuoli elokuvien ensimmäinen kasetti jonka katsoin vain vähän sen jälkeen kun koko kasetti ilmestyi. Sen jälkeen tulikin sitten Pokemon jota tuli seurattua aika paljon. (Mikäli Pokemon on Animea)

Ildjarn
20.6.2004, 11:30:10
Pokemon se kait oli. Pienenä olin varsin innokas pokemon-fani. Suhtauduin korttien keräämiseen lähes yhtä suurella innolla kuin tänne kirjoittelemiseen. Nyttemmin se tuntuu aika turhalta. Meni monet viikkorahat ihan turhaan krääsään. Se ohjelmakin on aika tyhmä ja lapsellinen. Myönnän, en minäkään vielä mikään kovin vanha ole - mutta että pokemon.

Antza
21.6.2004, 4:08:37
Ensimmäinen jonka saan mieleen suurempia ajattelematta tähän aikaan on Pokemon ja jos sitä ei lasketa animeksi niin DBZ sarja.
Aijoo oonhan mie jonku verran nähnyt Hopeanuolta joskus aikoja sitten. Voipi olla joku mitä en muista.

Lakota
21.6.2004, 12:21:21
Kyllä se Hopeanuoli varmaan oli, mutta tästä on tosiaankin ainakin kymmenen vuotta aikaa joten vaikea sanoa varmasti. Katsoin niitä kaverillani, mutta omistan ne nyt itsekin tosin suomeksi dubattuna ( hahmojen äänet ovat aika kauheat :eh: ) . Pitäisikin varmaan hankkia alkuperäisversiona jostakin, että sietäisi katsoa uudestaan.

FsepiF7
7.8.2004, 11:06:14
No mulla eka anime kokemus oli mummilla katottu Totoro. Mä olin about 4-5 joten en edes tienny että se oli animee mutt sit myöhemmin onn nähny sen uudestaa ja silloin käsittelin sen animena. ÖÖ tai sit se oli POKEMON en tiiä varmaan Totoro :shy:

Amira
7.8.2004, 17:30:38
Ei mitään tietoa... Muumit? x)
Joo, no en mä tiedä.. Ensimmäinen Anime, jota oikein aloin seuraamaan oli kyllä Inuyasha. Muihin Pokemon,Digimon,hopeanuoli jne. en niinkään kiinnittänyt huomiota.

slasher
9.8.2004, 15:19:09
:D
Dragon ball Z oli mun eka näkemä anime
hyi että mikä sarja
iha per, empäs sanokkaa..
mut kuitenki, en tykänny ollenkaa

Arsemaster
11.8.2004, 20:12:33
Minä myös näin ensimmäisenä suomenkielisen hopeanuolen, en tosin silloin tajunnu et se ois japanilaista...

Jammu-setä
12.8.2004, 0:54:58
Pókemon tai hopeanuoli. Tai sitten Galaxy Express jokin. Se oli spuukie anime. En edes silloin tiennyt, että se oli animea. Se se varmaankin oli se ensimmäinen. Taidanpas verestää muistojani, ja mennä kirjastoon lainaamaan huonolla Suomi-dubilla varustettua Galaxy Express-animea. Ehanata.

masu
30.8.2004, 8:27:30
Totoro ^-^

Eka anime, jonka koskaan olen nähnyt. Se tuli joskus Ylen kanavalta (en muista kummalta), mutta siihen ihastuin kovin ja muistan, kun siskon ja kaverin kanssa leikittiin totoroja meidän pihalla olevassa pikku metsikössä ^-^ Se oli hauskaa.

En tuolloin tiennyt, että se on animea, mutta noin pari vuotta sitten muistin näkemäni Totoro-animen ja päätin etsiä sen käsiini. Löysin kuin löysinkin itselleni Totoro-videon ja sen kautta eksyinkin animen ihmeelliseen maailmaan ^-^

mogvisti
1.11.2004, 12:40:12
Ensimmäinen näkemäni anime oli Hopeanuoli. Aikaa siitä on noin seitsemän vuotta jolloin olin 9-vuotias. Muistan kun pikkusiskoni lainasi kirjastoautolta jonkin niistä neljästä Hopeanuoli- videosta ja sitten sen katsottuani olin otettu. Oli niin hyvä että pidän Hopeanuolista vieläkin. Eikä kestänyt kauaakaan kun olimme pikkusiskon kanssa katsoneet kaikki hopeanuolet! :)

Yurisuka
1.11.2004, 15:25:24
Miun on vaikea sanoa, mikä miun eka anime on, kun olin niin pieni, kun näin jo Miyazakin elokuvia. Eli joko Tonari no Totoro tai Porco Rosso on ensimmäinen anime, jonka olen nähnyt. En muista kirveelläkään kumman näin eka, mutta molemmista pidin kovasti. Ja olihan tottakai Hopeanuolet, joita tuli hyvinkin nuorena katsottua. ^^

Andros
3.11.2004, 18:38:01
No, en muista kumpi se oli, jonka ensimmäisenä näin. oliko se nyt totoro, vai hopeanuolen ensimmäinen kasetti. Hyviä animetuotoksia molemmat

Davidson
3.11.2004, 19:55:01
Yllätän kaikki, ja vastaan, että ensimmäinen näkemäni Anime-sarja oli...tadaa, Hopeanuoli! Hopeanuolen näin kokonaisuudessaan jossain 8-vuotiaana suomi-dubatuilta videoilta, vaikkakin vähän eri järjestyksessä, eli en katsonut sarjaa läpi lineaarisesti jaksosta 1 viimeiseen jaksoon, mikä johtui siitä, että en pystynyt ostamaan vielä sen ikäisenä koko sarjaa kerralla omistukseeni rahan puutteen takia. Tästä johtuen oli pakko sitten käydä vieraissa kaverin luona katsomassa ne osat, joita en itse omistanut. Myöhemmin olen sitten nähnyt kyseisen sarjan ihan originaalina leikkaamattomana versiona, ja kyllähän se ihan mukaansa tempaava vielä myöhemmälläkin iällä oli sitten loppujen lopuksi. Katselunautintoani nosti selvästi sarjan nostalgia-arvo.

Toinen Anime-sarja, jonka näin Hopeanuolen jälkeen, oli sitten Starzinger. Mutta se on sitten jo eri juttu. ;)

Ryu-chan
5.11.2004, 16:40:07
Te kummalliset!

Minä olen nähnyt ihan ensimmäisenä animena Gravitationin, sitten Trigunin sitten kaikenlaista muuta. ^^

Suosittu vastaus on nähtävästi ollut hopeanuoli, jota minä en ole edes koskaan nähnytkään. Eikun hei, olenhan minä jotain siitä nähnyt, muttei se mikään kiintoisa ollut. :P

Clacier
5.11.2004, 17:28:44
Taisi ihan ensimmäinen olla minullakin se Hopeanuoli. :)

Ensimmäistä kertaa sitäkin taisin katsoa aikaisimmillaan 5-vuotiaana, enkä minäkään, kuten ei kukaan muukaan siitä valtaisasta, parinkymmenen senttimetrin päässä tv-ruudusta tapittaneesta kakaralaumasta, saanut kyseisestä animesta minkäänlaisia traumoja, vaikka Hopsu nyt onkin niin raaka kuin on. Päin vastoin. Kaikki pitivät siitä valtavasti. Ja itse ainakin pidän vieläkin. Erityisesti se leikkaamaton on aivan upea.

Tosin en vielä tuolloin, enkä vuosia jälkeenpäinkään edes tiennyt Hopeanuolen olevan animea. (En edes tiennyt, mitä anime tarkoittaa.) Ensimmäinen kosketus varsinaiseen animemaailmaan tapahtui Pokémonin kautta, ja sekin kohtaaminen oli melko satunnainen. Tv oli jäänyt joltakulta auki ja Pokémonin alkumusiikki kiinnitti huomioni, vaikka en edes ollut samassa huoneessa missä tv oli. Pokémon oli sitten hyväksi havaittu, ja toki sitä piti alkaa seurata ja nauhoittaa kaikki hyvät jaksot.

Nykyisin en sitä tosin enää seuraa. Sarjan taso on ollut laskussa jo monta tuotantokautta ja alemmas vain menee koko ajan.

Sixpounder
5.11.2004, 17:34:27
Ensimmäinen anime jota katsoin taisi hyvinkin olla HOPEANUOLI! Se oli mahtava sarja! (siis video sarja) Omistan kaikki ja se hyvä koska siitä löytyy verta. Muutenkin pidän koirista :D Sanonpa tässä vielä toisen animen jonka näin. Se oli itse POKEMON jonka HULLU FANI olin ainakin silloin kun tämä alkoi ja sillaista oltiin semmoiset pari vuotta :D Mutta ensimmäinen ja iksi parhaimmista animeista on HOPEANUOLI! NÄKEMISIIN!

sipuli
7.11.2004, 20:28:08
Minunkin ensimmäiseksi nähty amine on se tuhannesti sanottu HOPEANUOLI Sitten taitaa tulla Pokemonit, (jonka fani oltiin silloin ku se alko ;) ) ja sen jälkeisiä en sitten muista enää, niit on niin monta ;D

Vaylan
10.11.2004, 15:20:20
Kehtaanko edes sanoa mikä oli ensimmäinen näkemäni anime...Hopeanuolihan se.
Se on kyllä yksi parhaimmista, on tullut aikoinaan hankittua kaikki videot ja lisäksi se leikkaamaton versio. Se on mainiota katseltavaa säänöllisin väliajoin.

Toinen mistä minulla on utuinen mielikuva on Kimagure orange road eli Superperhe..niin se taisi olla. Joskus pienenä kaverini näytti sitä ja minähän ihastuin siihen (siis sarjaan) ikihyviksi.
Se kaveri vain oli niin julma, ettei antanut minun nähdä niitä jaksoja kokonaan!
Kun pyysin niitä lainaksi niin hänpäs ei antanutkaan, eikä me sitten katseltukkaan niitä enää kovin paljon..ilkimys!

Gimagure orange road kertoo siis perheestä, jolla on erillaisia superkykyjä. Pääosissa on poika ja sen kaksi sisarta..heidän toilailujaan saa sitten seurata koulumaailmassa, yllättäen.

Jarre
10.11.2004, 20:18:20
Hopeanuoli ofkoorse :D.Pidän paljon koirista,johtuu kai juuri kyseisestä animesta,kun sitä pienenä tuli tiirattua epilepsia kohtauksen partaalla.Harmi kun äiti myi vanhat VHS-kasetit kirppiksellä koska olivat liian raakoja :eh:.Onneksi rakas siskoni osti jokin aika sitten Hopeanuoli DVD-boxin ja arvatkaa oliko se jo heti lainassa minulla :D.Toinen anime jota tapitin Hopeanuolen jälkeen oli Starzinger joka sekin hyvin jäänyt muistoihin,ei tosin samaisella tavalla kuin Hopeanuoli.Hopeanuolella on eniten minulle tunnearvoa mistään lapsuusajan asioista.Lempihahmoni on John koska pidän Saksanpaimenkoirista ja tietenkin Riki.

Chigusa^Miang
10.11.2004, 20:29:38
Varmaankin joku Maija Mehiläinen, se tuli telkasta kun olin pieni. Samoin se joku oravapiirretty, minkä nimeä en nyt millään muista...ja Kolme Muskettikoiraa.

Myös Tonari no Totoro tuli joskus 90 -luvun alussa telkasta. Tykästyin siihen valtavasti. Hopeanuolta tuli tuijotettua videolta serkun luona jakso tai pari, ja sitten pillitettiin ja pelättiin yhdessä. Mulla on myös kotivideona japanilaista alkuperää oleva Erämään Kutsu, vuodelta 1991.

Siinäpä ne ensimmäiset, tuolloin en vielä edes tiennyt animen käsitteestä mitään. Tietoisesti eka näkemäni anime oli Mononoke Hime, siitä alkoi fanittaminenkin.

Ozó
11.11.2004, 8:12:45
Samoin se joku oravapiirretty

Tarkoitatko sitä mikä tuli telkusta joskus nimellä "oravanpojan seikkailut" tai jotain sinne päin? Ensimmäinen anime jonka älysin olevan animea oli varmaan joku Totoro...Hopeanuolta kumminkin katoin aivan pienenä serkkujeni luona, mutta en osannut sitä tietenkään yhdistää mitenkään animeen.

The Noob
11.11.2004, 19:07:44
Ensimmäinen anime jonka näin oli...:Pokémon Eh?
No toista en muista ja niin ees päin... Pakko mainita paras anime vielä...
Se on dragon ball Z Se on Good!!!!!!! Ps: Viime tuotantokausi oli parempi (Siis dbz) :cool:

Diamond
11.11.2004, 23:23:04
Mä katoin ensimmäisen kerran kunnon animea, se oli Hellsing jota muut oli niin paljon kehuttu että oli sitä sitten katottava. Niin siitä sitten alkoi animen katselu satunnaisesti sen jälkeen, joten tulen olemaan animesta kiinnostunut. Vaikka en kato jokapäivä.

Sitten on tullut Evangelion,sailor moon,dbz mun listaa lisää jota katson.

Laureloth
12.11.2004, 8:00:10
Muistaako kukaan enää sellaista anime-elokuvaa kuin Punainen sika? On jo kyllä aika vanha. Katselin sitä joskus hyvin, hyvin pienenä (5 v?) telkkarista. En kyllä ikinä ole nähnyt sitä loppuun saakka. Silloin kun joskus pari vuotta sitten katsottiin sitä äikäntunnilla, ei sitä ehditty katsoa kokonaan... harmi sinänsä :huh: . Muita animeita en sitten taida olla nähnytkään, mitä nyt jotain Pokemonia silloin sen alkuaikoina, ja silloinkin ihan vaan vitsillä. Suomenkielinen dubbaus kun oli voi niin mahtavan aidon kuuloista... =)
Haluaisin kyllä nähdä jotain animeita, esim. Henkien kätkemä voisi olla ihan hyvä.

MonGooli
12.11.2004, 23:18:49
Joo mullakin tais olla toi "Punainen sika" eli Porco Rosso. Mut sit sarja tais olla Onegai Teacher. Porco Rosso ei sinänsä iskeny ku en hirveesti sen tyylisistä tykkää mut muuten ihan katottava. Onegai Teacher on vieläkin ihan hyvä sarja ja oon tossa alkanu taas uudestaan kattomaan sitä.

Sir Edmund
13.11.2004, 11:05:55
Ensimmäinen näkemäni anime oli Tonari no Totoro, kun se tuli aikanaan televisiosta. On vieläkin video tallella, johon se on nauhoitettu..

memo
13.11.2004, 12:53:26
Minun ensimmäinen kokemukseni lienee joskus penskana kasetilta katsottua Hopeanuolta. (Surprise, surprise!) Suurimman osan taisin siitä katsoa, mutta myöhemmin ei ollut enää mitään jäänyt mieleen, niin pitihän se leikkaamaton DVD -versio katsoa.

Mahdollisesti Tonari no Totoroa olen myös katsonut, mutten ainakaan pysty tuomaan minkäänlaisia mielikuvia siitä. Eli Totoron ja Gingan jälkeen tuli sitten Pokémon. Sitä sitten fanitettiin oikein urakalla. =) Sen jälkeen Digimon, kunnes seitsemännellä luokalla katsottiin kuvaamataidon tunnilla tuo Porco Rosso (A.K.A. Punainen Sika), joka on siis Hayao Miyazakin elokuva. Hyvä leffa sekin. Sitten katsoin tosiaankin tuon Hopeanuolen, sen jälkeen Final Fantasy: Unlimited. Sitten tuli katsottua Miyazakin Sen To Chihiro No Kamikakushi (A.K.A. Spirited Away / Henkien Kätkemä), ja heti perään Miyazakin Mononoke Hime (Princess Mononoke).

Kaverin luona tuli katsottua kaksi jaksoa Rurouni Kenshiniä, sekä yksi Excel Saga. Sitten rupesin katsomaan Narutoa (johon nyt olen sitten "koukussa"), sekä pari jaksoa Hellsingiä, sekä Wolf's Rainia. Tuossa se sitten periaatteessa olikin. =)

Anteeksi aika pahasta off-topicista. Mutta kyllä, anime on mahtavaa. :) Ja ei se Hopeanuoli silloin pienenä pentuna kovinkaan iskenyt, mutta mahtava sarja on. Ja Totoro pitäisi katsoa.

edit:// Ai niin, toki Muumeja on tullut katsottua jo ammoisista ajoista, joten ehkä se on sittenkin se ensimmäinen. :) Mutta ensimmäinen anime, jonka katsoin, ja silloin tunsin anime -termin, oli tuo Porco Rosso.

Chigusa^Miang
14.11.2004, 14:36:53
Tarkoitatko sitä mikä tuli telkusta joskus nimellä "oravanpojan seikkailut" tai jotain sinne päin?
En millään jaksa muistaa sen nimeä, mutta tässä (http://koti.phnet.fi/otaku/historia/risu.jpg) pieni kuva...jos joku muistaa nimen niin kertokoon ihmeessä, olisi mukava tietää mitä sitä tuli pikkuisena niin intensiivisesti katsottua.

Luchia
19.11.2004, 16:23:30
Eka anime minkä mä näin oli tietenkin taikasotueit.Satuin yhtenä aamuna subtv kanavalle katsomaan kyseistä sarjaa,jonka jälkeen katsoinkin sitten jok ikisen.Minua alkoi harmittaa suuresti,kun en nähnyt kahta viimeistä jaksoa!Aloin tietty muiden fanien tavoin vongata uusintaa.Ja sehän sit minun onneksni ja muiden niin uusittiinkin.Tällä kertaa nauhotin kaikki jaksot ja näin viimeisimmät jaksot.Itkin valtavasti kun huomasin että Eagle kuoli.Se oli niin surullista.Olisi oikeesti tosi ihanaa jos siitä vielä joskus tehtäisiin jatkoa,joka tosin ei koskaan varmaan totaudu.onhan sarja jo vanhakin.

Dark_Knight
20.11.2004, 9:47:45
Hopeanuolihan se. Sitä ei oikein sillon vielä älynnyt, sitä kun oltiin niin armottomasti leikattu... :eh: Nyt on onneks tullut leikkaamaton versio dvd:lle, ja serkku suurena fanina osti sen heti. Nyt sen jopa käsittää.

Anaryawe
24.11.2004, 15:26:24
Eka tais olla (yllätys yllätys) hopeanuoli. Olin ihan pieni, ja inhosin sitä. Inhoan kyllä vieläkin...
Seuraavaksi oli Sailor moon, jota naapuri rahtasi kaikilta ulkomaanmatkoilta.

Celeb
17.12.2004, 21:37:52
Ketjun loppupäätä on nyt hieman siivottu pois posteista, jotka eivät sisältäneet oikein mitään (sarjan nimi ja milloin on nähnyt.)

Yrittäkää vääntää jotain tarinan poikastakin mukaan. Esimerkiksi miksi juuri se anime, missä ja milloin, suositteliko joku?

kuppikakku
17.12.2004, 21:45:23
Eikös Muumit lasketa animeksi? Sitä on todennäköisesti kaikki katsoneet jossain vaiheessa elämäänsä ^^

Mutta jos Muumeja EI lasketa animeksi, niin sitten ensimmäinen voisi olla:
Pokémon! Yeah! :D Pokémon huuma kuumimmillaan tossa 4.-5. luokalla. Oi niitä aikoja.
Mutta jos ei lasketa Pokémonia mukaan niin sitten Digimon.

Jos ei sitäkään niin sitten Hellsing. Kamalasti olin kuullut tästä animesta kunnes sitten nettikamuni antoi vinkin siitä kuinka tämä pyörii winamp-telkussa juuri sillä hetkellä. No, otin neuvosta vaarin ja aloin katselemaan sitä.

Animangari
22.12.2004, 17:09:43
Mun eka anime tais olla Hopea nuoli. Sit näin Pokemonii ja sitte tuli Digimon ja Sailor Moon jne. jne. jne. Tää lista ois pitkä ja eikä itseasias oo vielkää loppunu. Sitä paitsi olikin kyse vain ensimmäisestä animesta.. :D

Jónsì
22.12.2004, 18:54:11
Ööh, minen oo ihan varma, mutta jos Pokémon ja Digimon lasketaan niin ne. Ovat kyllä sitten jääneet viimeisiksikin...

Uzliv
17.1.2005, 21:32:20
Kyllä se taitaa olla Hopea Nuoli (yllätys yllätys), jos tota Muumia ei lasketa aivan animeksi. Mutta sen jälkeen varmaan Superperhe #1... (Kimagure(tai jotain sinne päin) orange road) Sitä katottiin kersana aina kaverilla ja naureskeltiin ja suötiin mikroleipää jonka päällä oli vaan juustoa ja minull a myös chiliä :eh: ...

Vissy
17.1.2005, 22:08:48
No Pokemonii faniteltii kaverin kaa kun oli se buumi päällä, kaikki jaksot videolla ja niitä sitten vahdattiin päivät pitkät.

"Oikeasti" animen katselun aloitinkin sitten Narutolla, kun pari kaveria irkistä pulisi siitä niin kovaa tahtia, että mielenkiinto heräs. Narutoon ihastuin sittemmin heti kun kuulin tämän maanmainion openin Akeboshi - Wind ja näin siga mageit ninjatemppui.

chibi-chan
23.1.2005, 23:47:50
Ensimmäisiä taisvat olla.....Candy Candyt, Hopeanuoli, Galaxy express 999 ja alkuperäinen transformers :D

Faris
25.1.2005, 11:58:49
Pokemon ykkös-leffa oli minun ensimmäinen anime, minkä näin. Se vei minut kyllä täysin mukanaan, silloin aikoinaan. Kyllä minä silloin jo tiesin mitä anime on, mutta kiinnostuin siitä vasta pokemonin innoittamana, niinkuin monet muutkin tuntemani henkilöt. Niihin samoihin aikoihin, tulin sitten katsoneeksi myös hopeanuolta, ihan kivahan sekin oli. Nyt luen kyllä enemmän mangaa, ja anime on siirtynyt vähän taka-alalalle.
Täytyy myöntää, että kyllä edelleenkin lähtisin leffaan, jos joku pokemon-anime vielä tulisi. ;)

Kalabatik
25.1.2005, 12:26:46
Hopeanuoli taisi olla ensimmäinen, mutta en muista tuosta sarjasta enää mitään. Seuraaviksi tulivat sitten Pokemon ja Digimon. Seuraava anime minkä näin oli TVTV:ltä (tai subtvltä) tullut Magic Knight Rayearth. Loppujenlopuksi varsin pätevä sarja, mutta ei tullut kovin ikinä katsottua kun taisi aamupiirettynä olla.

Seuraava oli sitten myös Subilta tullut Sailor Moon joka osoittautui ihan surkeaksi ohjelmaksi. Juoni on aina sama: Tulee aina joku uusi villitys (kuntoilu, laihduttaminen, ennustaja jnejne) jonka mukaan kaikki pikkutytöt hyppäävät mukaan. Ilkeä pahis sitten imee jotain energiaa niiltä tytöiltä ja lopuksi Sailor Moon tulee paikalle, saa sätkyn ja lopuksi heittää kuusirpin. Pahis kuolee ja kaikki on onnellisia. Tämän voisi jotenkin kestää, mutta ruotsalainen dubbi räjäytti pään.
SubTVltä tuli sitten Dragon Ball Z joka oli aluksi ihan mukavaa katseltavaa kunnes surkea piirtojälki, enkkuduppaus ja hitaus alkoi potuttamaan sen verran, että teki mieli heittää näköradio ikkunasta. Kaiken lisäksi 20% ohjelma-ajasta on hahmojen irvistelyä. Nykyään en edes uskalla koskea moiseen roskaan.

Laadukkaiden ja netistä ladattavien sarjojen katsominen alkoi FullMetal Alchemistista. Juoni veti heti mukaansa ja päähenkilöt ovat mielenkiintoisia. Yhdessä päivässä katsoin kaikki ja edelleen odottelen, että saan loput. Suosikkisarjani Naruton kanssa.

Mithos
25.1.2005, 19:09:07
Pohhoo, ensimmäinen minkä näin oli Sailor Moon! Silloin katsoin kaapelin kautta sitä enkä ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystäkään! Mutta se oli suosikkini! Kirosin pitkään ja kuuluvaan ääneen jos samaan aikaan oli vaikka sähkökatko. Ja lopullinen kilahdus tuli siitkäkun se hommeli jolla kaapelikanavoita katottiin otti ja syttyi palamaan! Nyt olen kattonut subilta, vaikka tiedän mitä tapahtuu, ainoa harmi on se että se on ruotsia ja alkutunnari on aivan ***** Japanin kielisessä oli sentään "jumputus" alku!

folder
25.1.2005, 19:16:05
Hmm.. annas kun mietin. Se taisi olla Galaxy Express 999 (Videolta), tai Pokèmon.
Tietääkö kukaan voiko Galaxsy Expressejä enää saada mistään? Vastaa PM.

Erginol
25.1.2005, 19:20:38
Ekat animet oli varmaan pokemonit ja hopeanuolet.
Mutta sitte ku kiinnostus alko niin eka "oikea" anime oli Hellsing.
Lempi animeni edelleen. ARUCARD RULAA!!!!!:headbang:
sitte tuli Naruto. Mutta hellsing siis oli eka

Sixpounder
25.1.2005, 22:06:01
Se oli pakosti pokemon... n.7 vuotta sitä kun on jo tullut... 1997 alko ja on jatkunu jo vuoteen 2005 vuoteen asti!(vai oliko se niin?=/) Ensimmäinen Anime joka suomen telkkarista on tullut... Pokemonin alkaessa olin 5/6 vuotta ja Hopeanuolta katsoin melkein 7 vuotiaana. Pokemonia en kato enää, mut iso keräily kokoelma on pokemon kortteja... (matka laukullinen)

Yami no kokoro
26.1.2005, 9:02:06
Jos Muumi lasketaan, niin sitten Muumi, sehän on ainakin osittain japanilaista animaatiota...
Mutta jos oikein tarkkoja ollaan asian suhteen, niin Hopeanuoli. Myöhemmin sitten animeversio Kolmesta Pikku Naisesta (ehehee,eeh...>_>; )
No mutta kuitenkin, Muumi ja Hopeanuoli!
Wakastan edelleenkin Muumia...

WonderAndy
26.1.2005, 9:58:26
Kyllä se on Pokemon. Se tuli joskus vuonna nakki ja suuren innostuksen katselemana seurasin sitä vakituisesti. Mitään muuta animea en ole katsonutkaan.

Advent child
27.1.2005, 10:38:07
Pokemon oli ensimmäinen anime, jonka näin (kuten muutamille muillekin). Sitten taisin nähdä hopeanuolen. on tietenkin tullut katsottua myös digimoneja, beybladea, FFU:ta ja hamtaroa.

Laquna
27.1.2005, 12:35:22
Hopeanuoli oli ensimmäinen ja vieläkin yksi parhaimmista. Sitten myöhemmin tuli Pokemonit ja Digimonit. Nyt on tullut katsottua aika paljon animea.

Tuulisti
27.1.2005, 18:19:50
Onpas kaikki nuoria kun Pokemon on eka anime.
(tunnenpa itseni vanhaksi... -_-)

Itse olen ollut suuri fani pienestä kakarasta lähtien, ja Hopeanuolta, Pikku Naisia ja Galaxy Express 999 - halpavideoitahan myytiin marketeissa jo ainakin 16 vuotta sitten jos oikein muistan...

Galaxy Express 999 teki kyllä aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen, ja onhan se oikeastikin aivan loistava anime-klassikko ja taideteos.

Siinä vaiheessa kun Pokemon alkoi näkyä Suomen telkkarissa minulla oli lähes sadan animevideon kokoelma, lähinnä importteja. Nykyään niitä ei enää minulta löydy, vaan makuni on ehkä hieman vaativampi + erikoistuneempi ja kasetit ovat tietysti vaihtuneet DVD-levyihin.

Jenna
27.1.2005, 19:33:15
Pokemon ja Digimon on niitä ekoja, mutta sitten on niitä Disneyn animeja, joita on vähän enemmän pienempänä tullu katottua. Tarzan taitaa olla eka jonka näin (ainakin näin sen leffateatterissa, ja muistan sen parhaiten... animeista, koska oli niin "siistii" päästä leffateatteriin... eka kerta... :yay: ).
Kun Pokemon ja digimon tuli olin silloin joku ekaluokkalainen, ja suuri fani kavereitteni kanssa... nykyään INHOAN kumpaakin ohjelmaa. Varmaan siksi että minua ja kavereitani haukutaan VIELÄKIN siitä että leikimme vielä kolmannella Pokemonii... törkeetä... :mad:

edit: ups... ne disney-jutut on suunnilleen kaikki piirrettyi... unohdin kokonaan piirretyt... no sit varmaa ekoi on myös joku Sailormoon...

Qure
27.1.2005, 20:02:50
Siis puhuttiinko animesta vai piiretyistä? Eihän Tarzan mikään anime ole, Tai ei ainakaan minun tietääkseni? Joo eka anime tais olla toi Hopeanuoli, Sitten jokin muisti kuva kertoo nähneeni jotain formula ajo animea, En ole aivan varma että oliko näin mutta jotain tuollaista muistan. Juu ja nytten vuoden sisään tullut katsottua animea vähän enemmänkin.

Hennie
29.1.2005, 17:39:29
Varmaan joku Pokémon :) (jos se ees on animea)^^
Ja ne kaikki tv:n lukuisat "animelastenohjelmat" (Sailor Moon, BeyBlade etc.) tulevat hyvinä kakkosina.
Mutta ihan tosissani olen katsonut ekaksi Spirited Awayn ja sitten Rurouni Kenshiniä ja InuYashaa.

Pectus
6.2.2005, 14:05:52
Nimi on päässyt vaipumaan unholaan... No olinhan silloin vasta kahdeksan vuotta. Nykyään oikeasti ihmetyttää miten sain vanhempani sen minulle vuokraamaan, k-18, kertoo jonkun Akira-nimisen (ei, sarjan nimi ei ollut akira) puolidemonin seikkailuista. Tyypin ensikosketus demoneihin oli, kun näkymättömät demonit repivät hänen äitinsä riekaleiksi, aika raakaa homma oli, koko ajan veri lensi ja niin myös päät. Eräässä vaiheessa demoni repii päänsä irti pelastaakseen toisen demonin... Ehkä juu hieman sairasta menoa 8-vuotiaalle, mutta ei siitä mitään traumoja jäänyt. Ja sitten vielä ihmettelin miksen saanut vuokrata seuraavaa osaa... =)

Myös ensimmäisiä on Totoro, joka on edelleen mielestäni uskomattoman hyvä elokuva. Edustaa "hieman" eri kategoriaa kuin tuo aiemmin mainitsemani... Kissabussi oli kyllä ehdoton ykkönen. Pitääkin kaivaa tuo esiin, nyt kun kerran on sunnuntai ja yleinen lorvikatarri-päivä...

Vekkuli
6.2.2005, 19:29:00
Ensimmäinen näkemäni anime oli pokemon, ja näin ekan jaksonkin, jäin koukkuun ja tuhlasin hirveästi rahnaa figuureihin ja kortteihin. Jos en olisi niitä rahoja käyttänyt, olisi tililläni ainakin kaksi kertaa se määrä rahaa mitä siellä nyt on ( enemmänkin, iso osa meni pleikkari kakkoseen :D ). Sitten retkahdin digimoneihin ja tulos oli sama. Sen jälkeen olen katsellut Beybleidiä ja DBZ:tä. Paras leffa on ehdottomasti ollut Hopeanuoli.

Cait Shit
6.2.2005, 20:28:30
Ensin oli Muumit (en tosin tiennyt että se oli animea)
Sitten tuli Hopea Nuoli (en tosin tiennyt että tämäkin oli animea)
Sitten tuli Pokemon (En jaksaisi millään toistaa itseäni)
Ja sen jälkeen Tikimonit (arvatkaa kerran!)
Ja viidentenä jolloin ensinmäisen kerran tiesin että se oli animea oli Ranma.

Ja sitten on tullut katseltua lukuisia muita.

nevena
9.2.2005, 12:58:18
Itse katsoin ensimmäiseksi tottakai hopeanuolet (tosin leikattuna) Olin silloin kyllä sen verran nuori että jälkeenpäin näin kamalia painajasia niistä karhuista ;D Nyt jälkikäteen on sitten tullut katsottua leikkaamattomat versiot (ja mikä parasta ei suomenkielisiä dubbauksia) Sitten taisi tulla Totoro minkä katselin seuraavaksi. Videogirl Ai oli aivan ihan tuli melkein itku kun liikutti sen verran. On myös monia muita, en nyt vain viitsi niitä kirjoittaa.

Naukseri
9.2.2005, 14:06:24
Kyllähän se on tietysti tämä kaikkien tuntema Pokemon. Sitä on tullut katsottua silloin nuorempana erittäin paljon ja kaikkea maan ja Pokémonin väliltä omistan, enkä aio niistä myöskään luopua koska niihin on palanut sairaasti rahaa.
Muistan vieläkin päivän kun kaverini noin viikko Pokemonin alkamisen jälkeen pälisivät tästä uudesta sarjasta nimeltä Digimon, innostuin sarjasta ja ikuinen väittely alkoi, kumpi on parempi, Pokemon vai Digimon? Minusta OLI mukavaa kun siinä sarjassa oli dubbaukset, mutta hieman myöhemmin mielipiteeni muuttui erittäin jyrkässä kulmassa.
Hopeanuolesta ei ole paljoa kerrottavaa, koska en ole sitä paljoa nähnyt, mutta muistan, että en pitänyt sarjasta nuorempana koska se oli liian raaka.(Noh...tokaluokkalaiselle.)

Sini-san
9.2.2005, 18:36:43
Ekana olen kyllä kattonut Hopeanuolta tietämättä että se on jonkin sortin Animee... Enhän mä silloin edes tienny mikä on Manga tai anime...

Joskus 1. tai 2.luokalla muistan kun katsoin yhen kaverini synttäreillä Hopeanuolta (Olin kyllä katsonut kotona aiemmin mutta kerta on sekin) No Annika niminen kaverini synttäreillä katsoimme kaikki Hopeanuolta ja ihme kyllä kaikki tiesi Hopeanuolen ja oli kattonut aiemminkin

Nyt olen kyllä miettinyt pitääkö he yhä Animeista tai Hopeanuolesta, sillä olen muuttanut (mutta en kylläkään kauaaksi. Tulee ylä-asteella samalle luokalle :boing: Jee!) Ovatkohan ne myös tälläisiä Anime sarjojen ystäviä??
Siinä vasta kysymys!?! :eh:

Qure
18.2.2005, 16:05:54
Ehdottomasti Hopeanuoli, Ekan kerran näin 4-vuotiaana oisko, Siitä asti joka vuos kattonu kaikki. Ekaa kertaa nähdessäni pidin sitä pelottavana ja tälleen Akakabooton takia, :shok: Enää ei oikein tuo suloinen nallukka pelota... Miksiköhän?

Seuraavaksi näin varmaan jos oikein muistan niin sellaisen formula-autoilla ajo animen, :D En muista kyllä oikein mitään siitä mutta muistan kuitenkin nähneeni.

Sitten tuli varmaankin Pokemon sun muut.

Daon
18.2.2005, 20:23:40
Sen verran mitä tätä threadiä luin, niin minun ensimmäinen animeni poikkeaa muista. Myönnän kyllä että näin Hopeanuolta jonkin verran ( lue: hyvin vähän), mutta vasta joskus niihin aikoihin kun olin 3. tjsp. luokalla, mutta näin Totoron jo ennen sitä, silloin kun se tuli YLEltä.. Sen lisäksi näin muistaakseni vielä Porco Rossonkin, ennen Hopeanuolta, isovanhempieni luona..

Sitten tuli Pokemon/Digimon kausi, jonka aikana näin Porco Rosson uudestaan, tällä kertaa ranskan tunnilla.. Joskus yläasteen lopulla katsoin jonkin verran FFU:ta, ja viime joulun jälkeen olen katsonut NGE:n, Ghost in the Shellin ja paljon Ghiblin tuotantoa, jota olen ruvennut haalimaan perheelleni erilaisten lahjojen muodossa.. Kokoelma alkaa olla jo valmis Ghiblin suhteen, kaikki tärkeimmät (Porco Rosso, Totoro, Nausicaa, Henkien kätkemä, Tulikärpästen hauta, Mononoke jne.) on jo..
Tuli hiukan offiakin....

Nyarlathotep
19.2.2005, 9:36:42
Ensimmäinen näkemäni anime oli hopeanuoli. Olin 5-vuotias kun olin lelukaupassa ja bongasin sieltä Hopeanuoli-videoita. Käteeni tarttui ensimmäisenä Hopeanuoli 3. Hinta ei ollut minun mielestäni silloin paha. Kasetti maksoi 69 markkaa.
Olihan se leikattukin versio aika raakaa katsottavaa 5-vuotiaalle. Siltikin katsoin se monta kertaa peräkkäin. Olin aivan ihastunut Hopeanuoleen. Vähän aikaa myöhemmin ostin samaisesta kaupasta Hopeanuoli 2-videon ja myöhemmin kirpputorilta 50 markalla osat 1 ja 4. Etenkin nelososa oli mieleeni. Se oli erittäin mieleenpainuva.

Ensimmäinen televisiosta tullut anime jonka näin, oli tietenkin Pokémon. Pokémon oli erittäin kova juttu ykkösluokalla. Joka lauantai-aamu katsoin hurmiossa kaikki jaksot ja myös nauhoitin ne. Minulla taitaa olla vieläkin niitä ensimmäisiä jaksoja nauhalla. Toisen tuotantokauden alkaessa kiinnostus kuitenkin lopahti enkä ole sen jälkeen pokemonia katsonut.

Myöhemmin onkin sitten tullut nähtyä Digimon, Beyblade, Sailor Moon, Magic Knight rayearth, DBZ, Hellsing, Duel masters, hamtaro, cowboy bebop ja naruto.

huru-ukko
2.3.2005, 10:17:53
Emsimmäinen näkemäni anime oli yllätys yllätys :yay: Hopeanuoli.
Katsoimme sen kaverillani, ja heti kakkosen perään.
Tykästyin silloin elokuviin, ja olisin halunnut katsoa ne uudestaan.
En muista siitä enää mitään, mutta sen muistan, että elokuvan nimi oli Hopeanuoli.

Hukka
3.3.2005, 18:11:13
Juu, minunkin ensimmäinen animeni on Hopeanuoli. Tykkäsin siitä pienempänä todella paljon ja sain sitten (heti sinä päivänä, kun se Suomessa ilmestyi) sen leikkaamattoman version ja rakastuin uudelleen. Olen nyt katsonut sen leikkaamattomana 17 kertaa ja bileet vaan paranee. Siihen ei vaan voi kyllästyä.
Hopeanuolen ansiosta aloin kiinnostua enemmän animesta, mangasta ja japanista.

Radetz
9.3.2005, 19:27:10
Ensimmäinen anime...hmm...oliskohan se ollu just tuo Nagareboshi Gin eli Hopea Nuoli. Sitten tuli kaikki Pokemonit sun muut Digimonit, vaikka sitä tienny mitään että ne olis animea. Ja ensimmäinen sarja jonka tiesin olevan animea oli muistaakseni DB Z Subtv:ltä ja sitten Naruto ja Hellsing noin 1,5 vuotta sitten.

Jim Alastor
9.3.2005, 23:24:21
Njaa...Eka anime minka nain tais olla tuo Pokemon mita rupesin sitten seuraamaan 9 vuotiiana...Ekatuotanto kausi oli ihan jees mutta sitten siita keltasesta rotasta piti tulla joku voittamaton riivio mita joka jaksossa se kissa ja ne kaksi puupaata yritti kaapata...tasta huolimatta seurasin tata kyseista sarjaa viela seuraavat kolme vuotta milloin tama alkoikin sitten jo todella tympia...Villityskin olikin jo silloin ohi... :eh:

Thalassa
12.3.2005, 10:47:49
Ensimmäinen näkemäni anime oli Hopeanuoli, jota en vielä silloin tiedostanut animeksi lainkaan, sen verran nuori ja animesta tietämätön satuin silloin olemaan.

Toinen näkemäni anime, josta se kaikki ns. alkoi, tai ainakin sai kiinnostuksen kytemään mielessäni, oli Virossa eräässä talinnalaisessa hotelissa näkemäni Sailor Moon. Tämä sitten sai minut ottamaan animesta tarkemmin selvää ja siitä se sitten taisikin alkaa, tämä innostus ja harrastus animea kohtaan!!^^

Super Saiyan
30.3.2005, 17:01:13
Ensimmäinen jonka näin oli varmaankin hopeanuoli, mutta en silloin (5-7 vuotiaana) tiennyt mitä anime oli, sen jälkeen tuli nämä Poke- ja Digimonit. Ensimmäinen anime -jonka tiesin animeksi- oli sitten Dragonball Z. Eihän tuo DBZ ole mikään paras anime ole kun on nähnyt paaaljon parempaakin, mutta se oli se ensimmäinen "kunnon" näkemäni anime.
Toinen oli varmaan Sailor moon tai joku muu televiissiosta tullut sarja jota on joskus tullut vilkaistua.

Nykyään olen nähnyt Narutoa, Hellsingiä, Cowboy Bebopia, Hamtaroa jne. jne.

Freeya
30.3.2005, 18:39:52
Hmm... Se vähän riippuu puhutaanko varsinaisesta animesta vai japanilaisesta animaatiosta. Jälkimmäisessä tapauksessa luultavasti Muumit. =) Ihan kakarana tuli jo Totoroo kateltuu (sillon kun se tuli telkkarista Nakkisodan aikaan, on kai meillä nauhallakin jossain...), 5-6 vuotiaana Porco Rosso oli ihan mainio, vaikken sitä sillon tajunnutkaan. Miyazakiin tuli siis tutustuttua jo vaahtosammuttimena.