PDA

View Full Version : The Sims 2

Gabriel
19.9.2004, 14:38:51
Tämän julkaisupäivähän oli 16.9., mutta minä sain ostettua omani jo viidestoista päivä kiitos aktiivisen etsinnän. Ensimmäinen Sims vei aikoinaan niin kovasti mukanaan, että luettuani kakkososan uusista ominaisuuksista iski pelikuume päälle.

Ja onhan tuo hyvä. Oikein positiivisia uudistuksia löytyy kiitettävä määrä, näistä ehkä parhaimpien ollessa simien ikääntyminen, kuolevaisuus ja lisääntyminen (perimällä on merkitystä, eli lapsesta tulee vanhempiaan muistuttava) sekä mahdollisuus muokata siitä simistään oikeasti haluamansa näköinen. Hieman aikaa käyttäen sain itsestäni aikaiseksi sangen mukavan virtuaaliversion, ja suunnitelmissa olisi saman tekeminen lukuisille FFfiniläisille. Sitten voikin parittaa jäseniä keskenään. :D

Onko kukaan jo pelaamassa simiensä toisella sukupolvella? Naiseni tuli raskaaksi suhteellisen myöhään eikä ole vielä synnyttänyt, mutta toisaalta nuo eivät ole edes kovin lähellä vanhuutta.

Tonza9113
19.9.2004, 14:43:29
Tietääkö kukaan, toimiiko The Sims 2 PC-versio Windows 98:lla. Entä onko se tulossa PS 2:lle?

Gabriel
19.9.2004, 14:46:31
Yhteensopivat käyttöjärjestelmät ovat Win 98/2000/ME/XP. Mahdollisesta PS2-käännöksestä minulla ei ole hajuakaan.

Tonza9113
19.9.2004, 14:52:24
Kiitos siitä, että vastasit. Olen IHAN ulkona tietokoneista, kun sain sellaisen vasta äsken :) Onko se hintansa arvoinen? Pystyykö siinä rakentamaan isompia taloja kun PS2-versioissa? Miten saisin tuollaisen kuvan itselleni?

Orchidea
19.9.2004, 18:43:06
Kuvan saat yksinkertaisesti itsellesi muokkaamalla avatar:ia vaikka kohdasta "pikalinkit" tai omista asetuksista. sieltä sinulla on mahdollista browse, eli selata koneeltasi haluamasi kuvan ja se on siinä.

Prometheus
19.9.2004, 21:03:04
Joo, no niin. Ei tarvitse kiittää vastauksesta. Avatarien asettaminen on selitetty sataan tuhanteen kertaan, joten katsokaa ohjeet jo olemassa olevista ketjuista.

Minä en ole vielä ostanut The Sims 2:sta, mutta ajatuksena olisi se kyllä joskus vielä hankkia. Se kiinnostaa vähän, kun ykköstäkin on ihmeellisen paljon pelannut. En kuitenkaan ihan vielä rahapulan takia tuota mene hommaamaan, mutta viimeistään ensi keväänä sitten. :) Tuo ikääntyminen ja kuoleminen oli kyllä kaivattu uudistus. Alkoi jo kyllästyttää ikuinen elämä, kun se oli kaiken lisäksi pelkkää työssäkäyntiä. Nythän kuuleman mukaan pelissä on vapaapäivätkin. Ikääntymisestä huvittaisi kuulla lisää. Miten se on oikein tehty? Kuinka pitkiä nuo elämänvaiheet ovat?

Oikeastaan tulin tähän vain vastaamaan tuohon kysymykseen koskien PS2-versiota. The Sims 2:sta ei olla vielä julkaistu PS2-versiota eikä siitä ole ollut minkäänlaista puhettakaan Maxisisin puolelta. The Sims on aina ollut enemmän PC-peli laajuutensa takia. Onhan ensimmäisestä The Sims -pelistä tullut pleikkarille omat pelinsä, mutta ne ovat olleet kyllä paljon suppeampia kuin PC:n vastaavat. Ehkä PS2:lle tulee vielä jonakin päivänä Kakkos-Simssi, mutta mitä luultavammin se tulee olemaan reilusti pelkistetty versio PC:lle julkaistusta pelistä. Suosittelisin kyllä hankkimaan Sims 2:n peeceelle, jos vain tehoja riittää. PC-versioon saa kaikkea lisäroinaa, joka suurimmaksi osaksi on turhaa, mutta joitakin onnistuneempiakin tekeleitä löytyy.

Jeth
19.9.2004, 22:52:17
On tullut hankittua. Sai oikeasti nauraa kun teki perheitä, kun kokeili vähän "rajoja" eli naamat aivan vinksallaan. :)

Itseni oli pakko tehdä, se ei kyllä näytä minulta, mutta ajatus on tärkein. Minä sitten otin ja nain sisäkön, olemme onnellinen pari. Lapsia pitäisi hankkia.

Sims 2 kyllä yllätti positiivisessa mielessä, en oikeasti ollut innostunut vanhemmista simsseistä, mutta tähän jotenkin innostui heti kun pääsi tekemään taloa ja vähän aikaa pelaamaan.
Jos täysillä asetuksilla haluaa pelata niin kyllä siinäkin saa potkua olla koneessa, ainakaan mun P4 2,8 ja radeon 9600xt yhdistelmä ei pyöritä täysillä graffoilla, mutta näyttää se silti hyvältä. Uudistukset olivat kanssa kivoja, jopa saa tehdä kolme kerroksisia taloja ja taisi kellareitakin voida tehdä.

9/10

Silmä133
23.9.2004, 20:32:33
Sain ton pelin perjantaina.. sillon kun ostin ne levyt. Peli on aivan loistava! Uudet graffat on hyvät mutta virkistystaajuus on melko huono. Muuten se kannattaa hankkia. Ja tietääkseni se EI ole tulossa Ps2:lle. Sori niille sims faneille jokka ei omista pc:tä.

Awna
23.9.2004, 21:07:43
Itse asiassa Sims 2 on tulossa PS2, sillä olen sen jo ennakkotilannut (toivon tosiaan että Verkkokaupalla on sitten hallinnassa se, onko peli PC- vai PS2-versio...) Hajuakaan siitä ei ole, MILLOIN se tulee (pelin vieressä luki vain notta 'ennakkotilaa' ja minähän ennakkotilasin), mutta tulossa se silti PS2 on. Pääsin PC-versiota kokeilemaan kaverin luona ja kyllä ihastuin, ykkösestä on otettu aimo harppaus eteenpäin, valitettavasti minun oma koneeni ei sitä pyöritä ja läppärille en sitä viitsi asentaa kun tämä pitää joka kuukausi formatoida. Ja sehän vie myös mukavasti tilaa; 3,5-4 Gt jos oikein muistelisin?

Mutta nätti oli kuin sika pienenä. Ikääntyminen ja mahdollisuus seurata raskautta jne. (ja kuulin jotain mahdollisesta insestipotentiaalista? ;D) lisäävät kyllä mielenkiintoani kovasti. Editoin tähän sitten, kunhan peli minulla on käsissäni. Myös tulossa oleva The Urbz - Sims in the City kiinnostaa kovasti, tietoa siitä löytyy täältä (http://xbox.gamespy.com/xbox/urban-sims-working-title/550398p1.html).

Prometheus
25.9.2004, 11:06:09
Itse asiassa Sims 2 on tulossa PS2, sillä olen sen jo ennakkotilannut (toivon tosiaan että Verkkokaupalla on sitten hallinnassa se, onko peli PC- vai PS2-versio...)
Jaa, no jos sitten. Kumma vain, ettei virallisilla sivustoilla (EA, The Sims 2) ole edes minkäänlaista mainintaa PS2-versiosta. Katsoin myöskin verkkokauppa.comin tietoja tuosta asiasta, kun alkoi mietityttää, ja huomasin, että se selvitys, joka oli tarkoitettu The Sims 2 pleikkaversiota varten, kuului omasta mielestäni ensimmäisen Simssin ps2-käännökselle. Siinä nimittäin kehuttiin kolmiulotteista pyöriteltävää ympäristöä, joka The Sims -pelistä puuttui. Kakkosessahan tuollainen ympäristö on, siis juuri PC-versiossa. Epäilyttää vähän, mutta voihan se tietysti joskus ps2:llekin tulla. Urbz kylläkin on tulossa ihan varmasti konsoleille.

squal[FIN
25.9.2004, 11:54:38
Tulihan tämä peli ladattua noin viikko sitten. Aitona en peliä jaksanut ostaa, kun en kuitenkaan sitä paljoa pelaa. Peliä olen muutaman kerran kokeillut, mutta kunnolla en ole alkanut pelaamaan. Pelin mielenkiinto lopahti oikein kunnolla kiitos Windows XP:n. Olin pelannut muutaman tunnin ajan, mutta en ollut tajunnut tallentaa. Sitten kävi niin ihanasti, että tämä surkea windows xp suoritti laittoman toiminnon ja sulki pelin. Siinä vähän aikaa kirosin ja sen jälkeen en peliin ole jaksanut koskea.

Peli kuitenkin vaikutti ihan hyvälle ainakin sen parin tunnin pelaamisen perusteella.

Real Emotion
7.10.2004, 13:52:35
Odotin The Sims 2:sta ihan hirveästi ja pelkäsin, ettei se toimi
tällä koneella. Luulin että näytönohjain ei ole tarpeeksi hyvä,
mutta onneksi se toimii. Paras ominaisuus pelissä on juuri tuo
kasvaminen. Pari päivää sitten minun ensimmäiset simini kuolivat, mutta
heillä on kuitenkin lapsi, joka saa jatkaa sukua. Simien muokkaaminen on
helppoa ja kivaa. Onnistunut jatko-osa. En ihmettele yhtään miksi se myy niin
hyvin. Minun veljeni ja siskonikin pitävät pelistä, joten The Sims 2:lla on ainakin pelaajia tässä talossa. Netti varmaankin on taas täyttynyt sims-sivuista, joissa voi ladata peliin lisää huonekaluja ja simejä. Varmaankin nyt jo löytyisi Final Fantasy hahmoja. Muistan, että niitä oli valtavasti ainakin ihan ensimmäiselle Sims:lle.

Ruhl
7.10.2004, 15:25:51
Itse asiassa Sims 2 on tulossa PS2, sillä olen sen jo ennakkotilannut (toivon tosiaan että Verkkokaupalla on sitten hallinnassa se, onko peli PC- vai PS2-versio...) Hajuakaan siitä ei ole, MILLOIN se tulee (pelin vieressä luki vain notta 'ennakkotilaa' ja minähän ennakkotilasin), mutta tulossa se silti PS2 on.

Jaa, no jos sitten. Kumma vain, ettei virallisilla sivustoilla (EA, The Sims 2) ole edes minkäänlaista mainintaa PS2-versiosta. Katsoin myöskin verkkokauppa.comin tietoja tuosta asiasta, kun alkoi mietityttää, ja huomasin, että se selvitys, joka oli tarkoitettu The Sims 2 pleikkaversiota varten, kuului omasta mielestäni ensimmäisen Simssin ps2-käännökselle. Siinä nimittäin kehuttiin kolmiulotteista pyöriteltävää ympäristöä, joka The Sims -pelistä puuttui. Kakkosessahan tuollainen ympäristö on, siis juuri PC-versiossa. Epäilyttää vähän, mutta voihan se tietysti joskus ps2:llekin tulla. Urbz kylläkin on tulossa ihan varmasti konsoleille.]

Tähän mennessä ps2:kkoselle on ilmestynyt kaksi sims peliä jotka molemmat olivat kolmi-ulotteisia. Siis ne ovat olleet ihan erillaisia kuin PC:n simssit. Minäkään en ole kuullut pleikka versiosta, heitän arvauksen että kyseessä olisi The Sims-ryntää raitille. Pelkkä arvaus vain, jos se on tosiaan käännös PC:n Sims 2-pelistä niin kiva vain.

Itse tulen takuuvarmasti ostamaan pelin piakkoin (kun tulee uusi kone). The Sims-taikaa lisäosan mukana tuli mukavasti tietoa ym. Sims kakkosesta ja todella hyvän kuvan antoi.
Alkaakohan tähänkin tulemaan samaan tyyliin lisäosia kuin alkuperäiseen Simssiin?

Chigusa^Miang
7.10.2004, 19:44:30
Tiistaina tuon sain, aloitin pelaamaan illalla klo 22, lopetin klo 04. Aamulla taas pelaamaan klo 11, lopetin klo 17.

Sitten alkoi peli tympimääm. Tokihan siinä oli uutta hienoa grafiikkaa ja kivoja uusia juttuja, mutta minua alkoi kyllästyttämään lopulta jo edellisessä Simsissä se, että uralla edetäksesi pitää olla ystäviä lopulta noin 10 kpl. Mitään muuta ei lopulta ehdi tekemään kuin hankkimaan ystäviä ja sitten pitämään niitä hankittuja suhteita yllä. Sama juttu tässä Simsissä, rasittavaa päivittäin kutsua talo enemmän tai vähemmän täyteen, kun olisi paljon muutakin kivaa tehtävää. Mä kun haluan hemmetti sen korkeimman viran ja rutosti rahaa, kaikki tietopisteet ja lapset ja rakkaussuhteet ja ystävät ja monta taloa jajaja...tässä pelissä kaikkea ei ilmeisesti voi saada. Kyynel.

Mutta muuten oikein kiva peli, ehkä ei olisi pitänyt pelata ekaa osaa niin paljon että olisi tässä pidempään tuota uutuudentuntua.

Merya
11.10.2004, 10:05:12
Min sain Sims 2:n käsiini viime viikon maanantaina kun rakas opintotuki ilmestyi tililleni. Ensimmäisen kerran pelasin sitä seuraavana päivänä ja jäin siihen koukkuun. Olen pelannut sitä nyt yhteensä noin 30 tuntia ja sinä aikana pelannut parilla eri perheellä. Eilen sitten kun toisen perheen poika tuli teiniksi, niin samaan aikaan hänen isoäitinsä sitten kuoli.. Ja synttäreiden loppukommentti oli "Hyvä meininki".. o__O

Mielestäni se 60 euroa mitä pelistä piti maksaa ei mennyt turhuuteen. Mielestäni tämä 2 on paljon parempi kuin eka. Min tykkään ja paljon!!!

Pinchi
11.10.2004, 13:25:59
Mrää-äh, minäkin tahdon Sims 2:sen, kuulostaa niin hyvältä. Kenties hommaan sen uuden tietokoneen yhteydessä, vanha koneeni hädin tuskin pyörittää tavallista The Simsiäkään.

The Sims on minulla myös Ps 2:lla, koska ihana ystäväni antoi pikkusisariensa käsitellä pc-versiotani, ja tietenkin he naarmuttivat sen piloille. Jee-jee. Enihoo, minäkin olen sitä mieltä että ko. peli on much bettah pc:llä, padilla on niin ankeaa ohjailla. Ostaisin Sims kakkosen siis mieluummin pc:lle kuin ps:lle.

Awna
24.10.2004, 12:56:50
No niin, nyt on peli minullakin. Sulho osti PC-version, joka jotenkuten pyörii kannettavallani (S3Savage MX ei tue 3D-kiihdytystä, hienoa; en jaksaisi yhtään asennella tätä omalle pöytäkoneelleni...) eli peli on todella hidas. Mutta jostain syystä se ei ärsytä. Verkkokaupalta ei ole kuulunut mitään PS2-version suhteen, joten menin ja peruin varauksen. Ei ole tullut mitään vastausta siihenkään. Enpä osta sieltä mitään ikinä enää.

Noniin, eli mielipide!

Tein naapurustoon itseni ja sulhon ja ilokseni huomasin, että jos heidät asettaa statukseen "naimisissa", heidän ei tarvitse flirttailla ja pussailla rakastuakseen, kuten ykkösessä. Kun ovat jo, rakkaus kukoistaa. Muistot oli kanssa mukava yllätys. :) Morsmaikku (eli siis Minä) pisaisi housuun hääjuhlissa, joissa oli vieraana myös postinkantajamme. Nyt ei postinkantajan tullessa tuomaan postia ole Sim-minä lähimainkaan, vaan häpeilee jossain nurkassa ja muistelee onnettomuutta...

Kahdeksan yrityksen jälkeen Sim-minä tuli vihdoin raskaaksi. Tätä juhlistimme. Lapsi syntyi, juhlimme taas. Onni kukoisti. Kunnes palkkasin lastenhoitajan (koska varat eivät riittäneet siihen että mamma pysyisi kotona), joka kidnappasi lapseni. Eipä ole lasta takaisin kuulunut ja perhelistastakin katosi. :( Nyt Sim-minä vain kulkee ympäri taloa miettien vauvaa. *sniff*

Todella hyvä peli! Olisi mielenkiintoista pistää pystyyn sellainen rinki, että jokainen fffiniläinen, joka pelin omistaa, tekisi itsensä horoskooppia ja aspirationseja myöten täydelliseksi, ja laittaisi sen tänne ladattavaksi, että muut saavat tunkea fffiniläisiä persoonia peliinsä. :)

LizzieFox
29.10.2004, 9:10:43
No nyt voin vihdoin kertoa kokemuksistani tähän peliin. Jees. Simssi 2 on ollut minulla vasta alle viikon ja onneksi en vielä ole ihan jäänyt koukkuun siihen.

Asennus kesti yllättävän pitkään minulla. Onneksi asentaessa sai pelata Simien kasvatus peliä joka vaan nauratti minua. Kun pääsin itse peliin olin yllättynyt siitä grafiikasta. S eoli parantunut ykkösosasta huimasti! Kuvakulmia saattoi myös vaihdella aivan erillälailla kuin ykkösessä. Peli alue on paljon laajempi ja kaikki on niin paljon värikkäämpää ja elävämpää.

Perustin perheen. Huomasin että ruumiinrakennetta ja kasvoja saattoi muokata halujensa mukaan. Se oli siistiä. Pelkkä Simien luominen olikin hauskaa. Jopa silmän värit pystyi vaihtamaan.

Itse peli onkin jo paljon vaativampi kuin ykkösosa. En oel saanut vielä yhdellekkään similleni työpaikkaa! Minulta vietiin vauva sosiaaliviraston toimesta ensimmäisneä pelipäivänäi koska minulla ei ollut ruokaa. Minun pitää vielä vähän opetella pelaaman tätä peliä ja sitten aijon pitää kaikki lapseni talossa enkä anna kenenkään viedä niitä.

Todella hyvä peli! Olisi mielenkiintoista pistää pystyyn sellainen rinki, että jokainen fffiniläinen, joka pelin omistaa, tekisi itsensä horoskooppia ja aspirationseja myöten täydelliseksi, ja laittaisi sen tänne ladattavaksi, että muut saavat tunkea fffiniläisiä persoonia peliinsä. :)
Idea kiinnostaa minua mutta en osaa tehdä minusta ladattavaa versiota. Jos neuvot niin olen mukana. Tälle voisi tehdä ehkä vielä oman ketjunsakkin jos kannatusta tulisi muiltakin.

The Flare
2.11.2004, 7:14:31
Mä en oo vielä ostanu. Mutta onko Sims 2:sessa mitään uutta paitsi grafiikka mitä eroa siinä on sims1:seen? Eli kannattaako se hankkii jos on sims1 ja siihen paljon lisä osia?

Laureloth
12.11.2004, 23:41:37
Meille tämä hankittiin melkein heti kun se ilmestyi, vanhat Simssit myytiin pois ja ostettiin sitten niillä rahoilla uusi. No onhan tuo ihan hyvä peli, tosin jäin ykkösosista kaipaamaan sitä, että niitä oli paljon helpompi pelata. =) En ole enää tosin pariin kuukauteen edes pelannut Simssiä. Taidan tulla vanhaksi. APUA.
Siis vaikka onkin hienoa, että peli on kolmiulotteinen ja niin edelleen, niin juuri tuon kolmiulotteisuuden takia taloja on tosi vaikea sisustaa. Enkä sitten ole muutenkaan jaksanut paljoa pelata kun en jaksa kalustaa taloja kunnolla... Meillä on Windows XP, näytönohjaimesta en tiedä mutta niin kone kuin näyttökin on tosi uudet. Peli silti vähän takkuilee... :huh: Tosin sama ongelma oli meillä välillä ykkösenkin kanssa. Kun on pelannut jotain yli tunnin, peli muuttuu tosi hitaaksi ja
saattaa jumittua tai sammua kokonaan. Ja siitähän vasta riemu syntyy, kun ei ole muistanut tallentaa.
Varmasti ihan hieno peli, jos vain toimisi kunnolla. :)

Tonza9113
13.11.2004, 12:23:47
Minulla oli sims jotakin kuukauden ennen kun pystyin pelaamaan sitä, joten kiinnostus kasvoi koko ajan:-) No, kun torstaina pääsin pelaamaan, niin pelasin hetken, ja yhtäkkiä näyttö sammui. Olin raivoissani. Sitten kokeilin uudestaan, poks. Mutta nyt olen isäni luona, en pysty pelaamaan, mutta heti kun tulen sunnuntaina, sen ei enää pitäisi sammua. Mutta sen ajan kun ehdin pelaamaan, ihastuin peliin. Ja jos se PS2-versio tulee, niin en aio ostaa sitä, koska luulen, että siinä on paska grafiikka ja taloista saa paljon pienempiä ja tyhjempiä... Tuskin maltan odottaa sunnuntaihin:-)

PS. Kannattaa EHDOTTOMASTI hankkia.

Taru
14.11.2004, 9:27:33
Tässä vielä kysyisin (anteeksi jos tähän on jo vastattu, en ainakaan löytänyt vielä vastausta) että pystyykö peliä silti sujuvasti pelaamaan vaikka se hidastelee ja muuta vai jumittaako se pelisysteemin kokonaan? Kun jos tuon ostaa vaikka joululahjaksi itselle ja sitten se ei toimikaan, niin kiva jos ei olisikaan palautusmahdollisuutta :eh: .

Chang
16.11.2004, 9:21:48
Hommasin kyseisen pelin kun ekaksi pelasin sitä kaverillani, ja jäin silloin aika pahasti koukkuun. No sitä nyt sitten on tullut lähi aikoina pelattua todella paljon. Ja hauskaahan se onkin.
Tyttöystäväkin jäi peliin niin koukkuun että aina kun tulee käymään niin koneellehan se istahtaa ja alkaa pelata simssiä.
Peli on mukavaa katseltavaa koska hahmojen kasvot ja muut ovat hyvin tehty. Musiikki on ihan kohtalaista pimputusta,tosin hevi kanava on mainio kun hevilaulaja laulaa sims kielellä joka aluksi oli todella hupaisan kuultavaa.

No ennen kaikkea mukavaa ajan tappoa jota voi ihan suositella kaikille.

Candice
16.11.2004, 9:42:14
minulla on koneessani integroitu näytönohjain, joten simini ovat toisinaan hieman sahalaitaisia ja maailma vähän utuinen, mutta eipä tuo suuremmin allekirjoittanutta haittaa. Itse olen koukussa hahmojen luomiseen, tulee tehtyä pissiksiä, gootteja ja eilen väsäsin japanilaisen parittajan. Hahmojenluonnissa pystyy tekemään oikeasti kaiken muun paitsi säätämään sitä kuppikokoa.

Kertaakaan vielä en ole kunnolla päässyt aloittamaan pelaamista, sillä talojen rakentaminen ja sisustaminen on jokseenkin huomattavasti vaativampaa kuin ykkösosassa. Myös tavoitteet hieman hirvittävät minua toisinaan.

Kiva peli joka tapauksessa, vaikka vaatiikin tehoja aivan helvetisti (anteeksi) että pyörisi takkuamatta. En minä sitä oikeata versiota mene ihan heti hankkimaan...

Riku
16.11.2004, 10:15:57
Olen miettinyt, että mikä tekisi tuosta ostettavan. Ensimmäistä Simsiä tuli pelattua tosissani, kunnes meni hermot hahmoni kanssa. Tämä ulosti ympäri huushollia, poltti ruoat pohjaan, myöhästyi jatkuvasti töistä, eikä mikään kelvannut sille. Kallein sohva tuli hankittua, ja tämä haluaa vieläkin paremman. Sitten meni hermot. Kutsuin koko lähinaapuruston talooni, sitten vaihdoin oven tilalle seinän. Suljin jokaisen Simin omaan koppiinsa, missä oli jääkaappi, ja pari hellaa. Heidän kohtalonsa oli sinetöity, ja nauroin sadistisesti kun jokainen talossa oleva kärventyi hengiltä. Eli onko pelattavuus yhtään parantunut ensimmäisen osan jälkeen?

Prometheus
16.11.2004, 11:27:24
Vastataan nyt näihin kaikkiin kysymyksiin kerralla, niin ei tarvitse enää ihmetellä suurempia. Älkää enää kysykö seuraavia kysymyksiä, vaan lukekaa ketjua. Minä siis olen hankkinut myös The Sims 2:n, oikeastaan hankin sen veljen kanssa puoleksi. Ei minulla muuten olisi ollut siihen varoja pistää. Se on tällä hetkellä kuitenkin edelleen veljellä, niin en ole ehtinyt paljon pelailemaan. Ensimmäiset simini ovat vastikään saaneet jälkikasvua eivätkä ole vielä edes kuolleet, joten kerron ajatuksiani pelistä myöhemmin.

Awnan ehdottama juttu on oikeastaan aika hauska idea ja sitä voisi kokeilla, jos vain löytyisi tarpeeksi ihmisiä tekemään omannäköisen hahmonsa peliin lisättäväksi.

Mutta niihin kysymyksiin:

Mä en oo vielä ostanu. Mutta onko Sims 2:sessa mitään uutta paitsi grafiikka mitä eroa siinä on sims1:seen? Eli kannattaako se hankkii jos on sims1 ja siihen paljon lisä osia?
Jos olet yhtään lukenut The Sims 2:sta, niin olet varmaan jo käsittänyt, että suurin uutuus on simien vanheneminen ja kuoleminen. Perheellä on suurempi rooli ja se on järkevämmin toteutettu. Lapset voivat muuttaa pois kotoa ja perustaa jälleen perheitä jne. The Sims 2:sta on jätetty pois paljon mitä ykkösen lisäosat toivat tullessaan. Vain osa ominaisuuksista on jätetty. Voit käydä ulkona puistossa ja kaupassa ostamassa vaatteita/ruokaa, mutta Hot Daten kaltaiset ravintolat ovat poissa, samoin ovat lemmikit. Saamme varmasti odottaa jälleen lisäosien suurta vyöryä lähitulevaisuudessa.

Se, kannattaako peli hankkia noilla perustein on taas näitä mielipidekysymyksiä. Voisi sanoa, että jos ei jaksanut Sims ykköstä pitkälle pelata, niin ei varmasti jaksa kakkostakaan. Jos kakkosen kuitenkin hankkii, niin sitten ei tule luultavasti enää tule palaamaan ykkösen pariin. Minulla on The Sims 1 ja siihen kolme lisäosaa ja hommasin kakkosenkin.

The Sims 2:ssa on paljon uutta mitä ykkösestä harmillisesti puuttui, mutta on siinä paljon samaakin. Töissä pitää käydä, pitää syödä, käydä suihkussa jne. entiseen tapaan. Elämänmeno on kuitenkin vähemmän kiireistä kuin ykkösessä. Työpaikatkaan eivät enää ole niin kuluttavia, koska sielläkin osan tarpeista saa tyydytettyä (ne osaa jopa käydä töissä vessassa ja lounastaa työaikana mm.).

Tässä vielä kysyisin (anteeksi jos tähän on jo vastattu, en ainakaan löytänyt vielä vastausta) että pystyykö peliä silti sujuvasti pelaamaan vaikka se hidastelee ja muuta vai jumittaako se pelisysteemin kokonaan? Kun jos tuon ostaa vaikka joululahjaksi itselle ja sitten se ei toimikaan, niin kiva jos ei olisikaan palautusmahdollisuutta :eh: .
Jos peli hidastelee ja muuta, niin en sanoisi pelaamista aivan sulavaksi. Jos järjestelmävaatimukset täyttyvät, niin pelisysteemi tuskin jumiutuu. Minimivaatimuksilla ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, ja jos kotoa löytyy vain minimivaatimukset täyttävä kone, niin jättäisin itse ainakin koko pelin kaupan hyllylle.

Törkeän kovat vähimmäisjärjestelmävaatimukset The Sims –sivuston mukaan:

800 MHz prosessori
256 Mt RAM (Win XP, Win ME, Win 98 tai Win 2000)
Vähintään 3.5 Gt kovalevyltä tilaa
Näytönohjain, jossa 32 Mt video RAM (sanovat sivustolla, että näillä vaatimuksilla pitää olla T&L:än kykenevä näytönohjain, jos sellaista ei ole, vaatimukset nousevat 2Gt prosessoriin)

-Älkää nyt kysykö tässä ketjussa mitä T&L (Transform & Lighting) tarkoittaa, vaan ottakaa selvää itse. Uusimmissa korteissa tämä ominaisuus melko varmasti on.

Vertailun vuoksi pistän tähän oman ja veljeni koneen kokoonpanon oleellisilta osin.

Omani:
2600 MHz prosessori
512 Mt RAM (Win XP)
Näytönohjain, jossa 128 Mt video RAM

Veljen:
1000 MHz prosessori
512 Mt RAM (Win ME)
Näytönohjain, jossa 128 Mt video RAM

Eroja on pääasiassa vain prosessorissa. Veljeni koneella peli on toisinaan hidas. Hidastuu mitä useampi simi ruudulla häärää. Hän ei voi täysiä asetuksia millään pitää, mutta ihan hyvältä se silti näyttää. Pelaaminen on ihan siedettävää (olen kokeillut muutaman hengen perheellä), kamera nykii sitä kääntäessä, mutta muuten simit liikkuvat suhteellisen mukavasti. Täydellistä performanssia ei kannata veljen koneen kaltaisella kokoonpanolla odottaa.

Oma koneeni pyörittää Sims 2:ta aika sulavasti. Pidän grafiikka-asetuksia myös aika korkealla niin, että oikeastaan kaikki pienimmät yksityiskohdat ovat näkyvissä. Kamera nykii vain hetkittäin. Jos on samantasoinen kone kuin minulla, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Mitään absoluuttisia totuuksia en uskalla kuitenkaan antaa, vain suuntaviivoja.

Eli onko pelattavuus yhtään parantunut ensimmäisen osan jälkeen?
Esimerkkiesi mukaanko pitäisi pelattavuutta arvioida? Oli nimittäin tuo ”eli” tuossa. :) Pelattavuus on samaa luokkaa kuin ykkösessäkin. Pientä hiomista on tehty. Parasta on, että simit reagoivat yleensä paremmin pelaajan asettamiin komentoihin, kuin ykkösessä. He eivät enää jää sohvalle töllistelemään puoleksi tunniksi tai sänkyyn loikoilemaan (eivät enää myöskään kiukuttele varttia ylös noustessaan). Elämänmeno, kuten aiemmin jo sanoin, ei ole niin hektistä. Aikaa riittää vapaa-aikaankin. Kunhan tehoja löytyy, niin pelaaminen on sulavaa.

Uutta on myös kolmiulotteinen kamera. Se tuottaa varmasti vaikeuksia niille "aivokuolleille apinoille", joista osa Sims ykkösen pelaajista koostuu. Mutta se on kuitenkin opittavissa, ja se itsessään tuo vähän elävyyttä pelin maailmaan. Zoomata voi myös aika lähelle. Eikä kameraa onneksi tarvitse koko ajan pyörittää.

Vanavilya
16.11.2004, 12:33:37
Oman simssini hankin jo heti piakkoin sen ilmestymisen jälkeen..
Aluksi olin koukussa, nyttemmin toinen peli on vienyt huomioni.. :D

Mutta.. Sims2 det är bra. Tykkään tosi paljon ja olen pelaamassa jo kolmannella sukupolvella. Hieman oli haikea olo kun ensimmäiset menivät ja kuolivat pois. Eräs herra tarvitsikin mielikuvitus psykiatria auttamaan vaimon menetyksen jälkeen.. Jostain kumman syystä simini ovat todella sikiävää sakkia.. Joka kerta ne pamahtavat paksuksi ja siinä sitten ollaan helisemässä lasten kanssa.. ^^
Mutta kaikin puolin loistava peli, hermot oli vaan mennä kun yksi nainen halusi vain lisää romanssia ja mikään ei riittänyt(senkään jälkeen kun sillä oli kaksi omaa miestä, puutarhuri, postinkantaja ja palomies..).
Uudet talon rakennus systeemit on loistavat, tykkään rakentaa kellareita..
Luksusta. Yökyläily ja karkailu.. Jei..

Nyt sitten pitää kait taas pelailla kun tuli tuota ajateltua. ^^

Awna
19.11.2004, 10:42:08
Jos peli hidastelee, oletteko koettaneet pelata peliä ikkunassa? Latausaika ainakin minulla, esim. perheen luonnin jälkeen, puolittuu, kun peliä pelataan ikkunassa. Minulla on siis rutkasti minimivaatimuksia huonompi kone, mutta ikkunaversiona ei sen suurempaa tökkimistä ole nimeksikään. Tietenkin on se pieni paussi aina yön ja päivän vaihtumisen välillä, mutta pelaaminen nopeutuu tosiaan puolella, ainakin minulla. Hahmot ovat yhä sahalaitaisia jne. mutta se johtuu vain siitä, että ilman sen suurempaa 3D-kiihdytystä ei voi pitää High Qualityä päällä.

Pelin saa ikkunaan menemällä sen pikakuvakkeeseen, right click + Ominaisuudet, sieltä "Pikakuvake" ja Kohde-valikkoon teksti "C:\Ohjelmatiedostot\EA GAMES\The Sims 2\TSBin\Sims2.exe" -w

Osoite tietysti korvataan sillä, mihin kansioon se on kullakin asennettu.

Ajattelin vain jakaa tuollaisen pienen vinkin, jos jollakulla peli häiritsevästi tökkii, sillä tämä tekniikka lisäsi omaa pelinautintoani potenssiin 150.

Kazie
30.11.2004, 21:28:07
Olin pahimmanlaatuisessa Sims2-huumassa, kunnes koneeni päätti jumittaa pelin aina siihen kohtaan, kun hahmoni hakee lehden. No hyvä on, ei se ollutkaan niin hauska perhe, tehdäänpä uusi. Siinä pelailen useita tunteja, kunnes peli jumittuu siihen, kun hahmo avaa jääkaapin. Kumpikin jumitus toistui vaikka otin edellisestä tallennuksesta uudelleen. Mielenkiintoisinta on, että peli ei ikinä jumita veljeni perheillä. Siinä meni pelihimot joksikin aikaa nähtyäni perheisiin sen verran vaivaa. Mutta jos tuo kone alkaa paremmin toimia, aion yrittää sisukkaasti uudelleen, en nimittäin päässyt ollenkaan näkemään edes vanhenemista :P .

Rakastan grafiikoita. Lempipuuhaani on tarkastella simejä nenänvarrenetäisyydeltä, kun ne syövät muroja tai nauravat naapurin typerille vitseille. Ne ovat niin eläviä ja aidon oloisia. Huvittavinta oli, että kun loin perheen itsestäni ja ystävistäni, simit myös käyttäytyivät esikuviensa lailla kiinnostuksia ja luonteenpiirteitä myöten. Hauska sattuma (vaikka suuntaukset valitsinkin alussa), joka lisäsi peli-intoa.

Plussaa myös huonekalujen värivaihtoehdoista, mikä tekee sisustamisesta todella laajan projektin. Pelistä oli myös apua kuvaamataidon työssä, jossa piti suunnitella ja piirtää tarkasti jokin rakennus. Mallintaminen kävi todella näppärästi.

Todellakaan en ihmettele, jos ihmiset ostavat tietokoneen tämän virtuaalisen ikä-ja sukupuolirajat ylittävän nukkekodin takia.

Disturbed
10.12.2004, 11:46:37
Oman Sims 2 :seni laillisesti latasin netistä, joka kaiken lisäksi vielä toimi. =O Kyllähän se on erittäin hyvä peli. Grafiikkakin on parantunut reippaasti alkuperäiseen Simssiin verrattuna, mutta onhan noitten kahen väliin sopinu monen monta vuotta ja lisäosaa, niin ehkä se oli odotettavissakin.

Mielestäni aivan erinomainen peli. Ja taidankin nyt mennä pelaamaan sitä. ->

Ferithem
29.12.2004, 20:51:53
Sain vihdoinkin tämän pelin joululahjaksi, ja nyt olenkin sitä pelannut aivan älyttömästi. Ensinnäkin - peli on mahtava. Ensimmäinen Sims oli hyvä, lisäosineen päivineen, mutta Sims 2 on jo sellaisenaankin upea. Grafiikka on yllättävän hyvää, ottaen huomioon pelin kaikki hienoudet (vapaa kamerankääntely jne.) eikä peli edes vie hirmuisesti tilaa.

Kaikkein parasta The Sims 2:ssa on mielestäni sen aitous. Itsenikin ennätin jo peliin luoda aivan identtiseksi kopiokseni, mutta valitettavasti hän kuoli. Minusta on aivan uskomatonta, miten paljon hahmojen luontiinkin menee aikaa, kun kaikki kasvonpiirteet saa määritellä kulmakarvojen paksuudesta aina leuan kokoon asti. Tavoitteet, pelot ja toiveet ovat aivan mainio lisä peliin, samaten kaikki valtavat yksityiskohtien määrät. Kerrankin jääkaapista ei tule vain sellaista pihvi-papu-tomaattimössöä lautasella, vaan namia ruokaa.

Hahmojen ikääntyminen ja eri elämänvaiheet ovat myös aivan mahtavat, ja kerrankin pelaaminen vaatii todella keskittymistä ja suunnittelua. Siinä missä vanhassa Simsissä pärjäsi samalla kaavalla joka tilanteessa (ainakin minä), niin Sims 2:ssa täytyy jopa käyttää päätään. Sukupuusysteemi on myös loistava, mutta siitä löytyy hieman parantamisen varaa: esimerkiksi teinisim ja aikuissim eivät voi rakastaa toisiaan. Eräässä tapauksessani nuoret rakastivat toisiaan, ja toisessa talossa pelatessani poikasim ikääntyi ja hänestä tulikin aikuinen. Kukoistava rakkaussuhde kuihtui pelkäksi ystävyydeksi... ja rakkaus ei katso ikää, vai? Ehkäpä se estää kieroutuneiden, sairaiden pelaajien omituiset suhdekoukerot.

Peli on todellakin upea ja suosittelen jokaista hankkimaan sen. Piste. Taidanpa nyt painua pelaamaan sitä - hyvästi, yöunet!

Gabriel
11.4.2005, 12:29:57
Nyt tuo yliopisto-lisäosa on ollut julkaistuna jo jonkin aikaa, ja se löytyy ainakin minulta. Tulisinkin kysymään, että onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan, ettei noita voi lähettää luennoille tai loppukokeeseen? Ohjeet käskevät napsauttamaan simiä ja valitsemaan "Yliopisto" ja sieltä "mene luennolle/loppukokeeseen", mutta sellaista vain, että niitä ei voi napsauttaa. Tai voi, mutta mitään valikkoa ei ilmesty, eikä ole sellaista tähteäkään kuin käytettävien esineiden kohdalla esim. televisio.

Onko minulla buginen peli vai pitääkö tehdä jotain, ennen kuin tuollainen on mahdollista? Vai onko tuossa joku todella yksinkertainen juju, jota en vain huomaa?

Merya
15.4.2005, 13:47:49
Yliopisto on juu ilmestynyt kauppojen hyllyille, mutta ei vielä minun pelikokoelmaan joten en valitettavasti voi auttaa ongelmassa. Jostain olen kyllä lukenut, että jos bugittaa ensimmäisen asennuskerran jälkeen, niin poistaa molemmat Sims 2 -pelit ja asentaa uusiksi. Se saattaisi auttaa. Niin ja Sims 2 ja Sims 2 Yliopisto on asennettava eri kansioihin!

Miun ois tarkotus ostaa Yliopisto tässä kuun vaihteessa kun olen ensin vain saanut opinnäytetyöni valmiiksi, niin ei tule hinkua alkaa pelaamaan kesken oparin tekoa >___<

Jónsì
15.4.2005, 13:53:43
Tai voi, mutta mitään valikkoa ei ilmesty, eikä ole sellaista tähteäkään kuin käytettävien esineiden kohdalla esim. televisio.
Eikös siihen tule jonkin sortin kasvot tms.? Erilainen kuvake kuin esineillä joka tapauksessa.
Tyhmä kysymys: Napsautathan varmasti oikeaa simiä? Siis aktiivista?

Gabriel
15.4.2005, 21:38:49
Joo, ongelma oli tosiaan bugisuudessa. Lieköhän nudepatchit ja muutamat extra skinit vaikuttaneet asiaan. Poistin kuitenkin molemmat pelit ja asensin ne uudelleen, tällä kertaa ilman noita lisahärpäkkeitä. Kummallakin on oma kansio, mutta tietenkin yhteinen EA GAMES -yläkansio. Hyvin alkoi heti pelittämään.

Yliopisto-lisäosa on ihan hauska. En ole vasta kuin pintaa päässyt raapaisemaan, mutta näyttää tuoneen paljonkin lisäulottuvuutta peruspeliin.

Jónsì
15.4.2005, 21:48:46
Lieköhän nudepatchit ja muutamat extra skinit vaikuttaneet asiaan.
Kaappi paljastaa itsestään uusia puolia. *järkyttyy*

No niin, aiheeseen siitä! Minulla Sims 2 on jäänyt lähinnä pintaraapaisun asteelle, omassa koneessa kun ei tehot riitä sen pyörittämiseen. Tai siis kyllä se toimii, mutta on niin hidas. Ja viikolla sitten poistin asennuksen että saan lisää tilaa euroviisuille. Mutta kaikin puolin mukavalta vaikutti, taattua sims-laatua.

Gabriel
15.4.2005, 21:58:11
Kaappi paljastaa itsestään uusia puolia. *järkyttyy*
Uusia..?

Mutta oikeasti harmittaa, että nudepatchit (tai pikemminkin -skinit) näyttää olevan yhteensopimattomat tämän uuden lisäosan kanssa. Tai sitten kyse on siitä patchista, joka mahdollistaa teineille sekstata niin toistensa kuin aikuistenkin kanssa. Joo, moraalisesti tosi arveluttavaa harrastaa virtuaalinukeillaan tuollaista. Sitä paitsi minä oikeasti koen The Sims 2:sen olevan vajaavainen tuote, koska siitä puuttuvat tuollaiset ominaisuudet, vaikka näin onkin tarkoituksella. Varsinkin kun näin on tarkoituksella.

Jónsì
15.4.2005, 22:02:23
Uusia..?
Sinun pitää olla siveä. Don't ask me why.

Nääh, ei mitään seksiä. Kun vain saisi teinit raskaaksi. Se olisi kivaa. Samoin se jos teinihuorani saisi käännytettyä veljensä poikaystävän heteroksi. Sitten mies jäisi vuosien jälkeen kiinni pettämisestä ja aikuinen teinihuora polttaisi itsensä ja lapsensa. Siinä sinulle jotain arveluttavaa.

Gabriel
15.4.2005, 22:11:04
Sinun pitää olla siveä. Don't ask me why.
Mikään ei ole pakko.

Kyllä se patchi teinien raskaaksikin jäämisen mahdollisti, se ei vain näkynyt graafisesti. Eli niille ei kehittynyt mahaa, mutta muuten ihan hyvin jäivät raskaiksi ja lapsen synnyttivät ja kaikkea. Tai no, niin kuvauksessa luki, minulla ei ollut viitseliäisyyttä kokeilla.

Jónsì
15.4.2005, 22:24:18
Mikään ei ole pakko.
Pakko on vain kuolla ja Kaapin olla siveä, niin kuin jo muinaiset roomalaiset sanoivat.

Mielenkiintoinen patchi. Moni nainen olisi valmis maksamaan raskaudesta joka ei näkyisi graafisesti. *lähtee sänkyyn miettimään olisiko tämä mahdollista*

Snabii
16.4.2005, 13:27:41
Joo onpa tuo Sims 2 minullakin olut (<-ja ihan vahingollinen typo... Ettei vain lauantai-ilta vaikuttaisi...) jo tuossa vähän aikaa. Ihan ok peli kyllä. Aika vähän tullut kyllä pelattua, kun kaikenmaailman roolipelit tulleet ja vieneet mukanaan. Lähinnä pikkusiskoani varten se on edes minun koneellani yleensä ollenkaan.

Miae
17.4.2005, 9:20:03
Minulla Sims 2 on ollut viime joulusta lähtien ja on peli saanut suuren suosion..
Täytyy heti aluksi sanoa,että en pelistä muuta valitettavaa keksi kuin ihan pieniä ärsyttäviä yksityiskohtia,kuten sen että jos ostaa uusia tavaroita taloon,menevät simit heti ihmettelemään että 'mikäs tämä on?'

Vaikka en ollut pelannut alkuperäistä Simssiä muuten kuin pleikka versiota ja hieman tietokoneellakin,voin kertoa pelin uudistuksista:

Grafiikka:Simien pinnat ovat pehmeämpiä ja eivät enää sahalaitaisia ja kulmikkaita!! (Ainakaan minun koneellani.... :D )

Simin luonti:Simien kasvot voi nyt tehdä niin tarkasti,että perheen tekemisestä on tullut huvia,johon voi hurahtaa vaikka jopa tunti....
(jonka kärsimätön pikkuveljeni sai huomata,kun teimme yhteisen perheen ;D )
Pelissä on myös paljon vaatteita,ja eri tilaisuuksiin soveltuvat vaatteet saa nyt itse valita (esim. yöpuvun,juhlapuvun ja uimapuvun... :) )

Talon rakentaminen:Taloihin voi tehdä (ainakin) kolme kerrosta,katon voi tehdä itse,tai laitta automaattikaton....Terassin laittaminen on mahdollista...

Sisustaminen:Kodeista saa kauniita ja kotoisia...Pelissä on valtavasti eri huonekaluja,mikä on tietysti hauskaa... ;) Huoneisiin saa myös nyt hyvin tunnelmaa...

Vanheneminen:Tästä ovat tietysti jo kaikki kuulleet mutta laitetaan se tähän silti....Elikkäs kun sim syntyy...hän on vauva.Sitten jonkin ajan kuluttua hän kasvaa taaperoksi....hieman pidemmän ajan kuluttua taaperosta tulee lapsi ja hänen on käytävä koulua.sitten lapsesta tulee teini,joka käy koulua,ja jonka (minä kun omistan Sims 2:Yliopiston... :yay:) Voi myös lähettää yliopistoon opiskelemaan...Sitten,joko odottamalla ,että teini kasvaa aikuiseksi,tai (siinä tapauksessa että omistaa yliopisto-lisäosan) Läpäisee yliopiston, aikuinen sim voi nyt hankkia kunnolla töitä ja elämänkumppanin....Vanhetessaan vielä,simistä tulee vanhus joka jnkin ajan päästä sitten kuolee vanhuuteen...

Loppuja uudistuksia voi sitten tarkastella lähemmin,jos ostaa itse pelin... :)
Lisään vielä sen,että peli kannattaa ostaa ennemmin tietokoneelle kuin pleikkarille...(itse epätoivoissani ostin pleikkari version ensimmäisestä simssistä ja huomasin,että tietokoneella peli oli laajempi ja kivempi...)

Merya
28.4.2005, 10:15:24
Ostin tiistaina Yliopiston ja sitten eilen asensin Sims 2:sen uusiksi ja sen perään heti Yliopiston ja heti testasin. Ei kyllä menny rahat hukkaan, se on pakko sanoa!

Liitin Sim Cityn Yliopiston Veronalaan, koska halusin parhaimman yliopiston parhaimpaan naapurustoon. Tietenkin oma tekemä olisi vielä parempi, mutta en jaksanut alkaa omaa rakentamaan. Omia asuntoloita, yms. en ole tehnyt, mutta opiskelijan kylläkin ja laitoin hänet asumaan 9 hengen asuntolaan. 1. vuosi on puolessa välissä, keskiarvolla 4.8 ja pääaineena on teatteritaide.

Kohta pääsen pelaamaan lisää, kunhan kotio pääsen ^___^

Miae
3.5.2005, 15:07:12
Apua!!!
Kyseistä ohjelmaa yritin käyttää,mutta tunnin yrityksen tuloksena on vain kameran käytön oppiminen.... :eh:

En älyä,miten silmien jne. väriä voi muokata.. :huh: Ja miten voi tehdä omia vaatteita.
Voisiko joku kokeneempi valaista asiaa???Vinkkejä,ohjeita,mitä vaan...
Olisin oikein kiitollinen. :)

Tarvitseeko vaatteiden muokkaamiseen kenties Photoshopin tai vastaavan ohjelman???

Jos tällainen ketju on jo olemassa,niin tän saa poistaa. En nimittäin itse ainakaan löytänyt tällaista.

//Mergetin Bodyshop-ketjun tänne, mutta Kaamoksen vastaus meni toiselle sivulle. Mutta parempi kysellä bodyshopista ehkä sittenkin täällä, kuin omassa topikissaan. -Prome

Ok..

Nyarlathotep
3.5.2005, 17:54:27
Yliopiston lisäksi The Sims 2:sta on tulossa seuraavakin lisälevy, nimittäin The Sims 2: Nightlife. Siinä Simsit viedään vilkkaaseen yöelämään. Nightlifessä voi hengailla baarissa, iskeä itselleen seuraa ja muuten vain viettää villiä iltaa muiden kanssa. Sitä samaa, mitä täysi-ikäiset puuhailevat viikonloppuisin. Levyylä siis löytyy paljon uusia kalusteita. Esim DJ-pöytä ja kaikkea muuta klubille kuuluvaa. Nähtäväksi jää minkälainen peli tästäkin tulee.

Yaca
4.5.2005, 12:29:00
Minullapa on juuri nytkin käsissäni the Sims 2.

Mielestäni hyvä peli PC:lle. Ja nythän on jo tullut The Sims 2: Yliopisto !
Sims 2 jyräsi yli odotuksieni, sillä se on huomattavasti kehittyneenpi ykköseen ja ykkösen lisäosiin verrattuna. :cool:

Minä en vain vieläkään tajua, mihin noita 2,3,4 levyä tarvitaan... :eh:

Hayzel
4.5.2005, 12:39:46
Minusta tuo kakkonen raiskasi hyvän pelisarjan. :mad:
Ensimmäinen sims-sarja oli minusta todella kiitettävä peli. Ei grafiikka mikään huippu ollut, ja peli oli aika yksitoikkoinen, mutta kivan näköiset kalusteet Deluxessa olivat makeet.

MInusta myös jatko-osat tuohon ykkösversioon ovat parempia, kakkoseenhan on tullut joku sims-yliopisto. :eh: En tykkää siitä tavoite-jutustakaan..
En tykkää kakkosesta yhtään. niin vaikea vaihtaa kuvakulmaa, ja talot ovat ihan hämäriä. Onhan ihan kiva että saa muokata simin itsensä näköiseksi ja niille saa sylivauvan, mutta että se on vauva vain 4 päivää???
En tykkää tuosta ikäsysteemistä, kun ne kasvaa niin nopeasti. ja niin vähän valikoimaa tavaroille.

Ei ei, ykkösversion puolella pysyttelen ainakin vielä toistaiseksi. ;)
Ehkä pidätte minua typeränä, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Merya
6.5.2005, 12:13:13
Bodyshop.. Ihana tapa tehdä hienoja vaatteita ja juuri sellaisia kuin itse haluaa. Hyvä tapa myös tehdä meikkejä, genetiikkaa, yms.

Itse olen tehnyt muutamia vaatteita ja jopa yhden skininkin, valitettavasti kyllä ne ei ole enää tallessa kun en tajunnut laittaa niitä minneen talteen ennen kuin poistin ja uudelleenasensin Sims 2:sen..

Helpoin tapa muokata/tehdä uusia vaatteita, skinei, yms., on omistaa jokin kuvankäsittelyohjelma, esim. Gimp. Se, miten niitä muokataan, selitetään Sims 2:n virallisilla sivuilla ja sinne pääsee tästä (http://thesims2.ea.com/help/). Sieltä löytyy pari opusta koskien Body Shoppia. En viitsi itse alkaa selittämään, sillä selittäminen selkeästi ei minulta luonnistu >___<

Miae
8.5.2005, 10:55:19
Kiitos linkistä...

Mistähän photoshopin saisi...???
Tai jonkun vastaavan millä voi muokata niitä vaatteita??? :huh:

Merya
11.5.2005, 13:07:53
Photoshopin kokeiluversion saat tämän linkin (http://www.adobe.fi/products/tryadobe/main.html) kautta. Ja vähemmän kokeiluversion saat laittomia reittejä pitkin.

Gimpin saat täältä (http://www.gimp.org)

Sini-san
21.5.2005, 13:06:33
Nykyäänhän on jo yksi lisäosa ostettavissa, mutta minä en osta sitä vielä sillä minä miltein aina odotan että kirpputoreilla myydään käytettyjä Sims pelejä ja sitten ostan... Sain sims 2: n joululahjaksi äidiltä :evilgrin: Hyvä peli ellen olisi pelannut sitä kyllästymiseen saakka!! No... Sims 2 lisäosien myötä tulee aina vain kiinnostavaksi... uusia tavaroita,Modeja jne.

THE SIMS RULEX!!!!!

Hukka
25.5.2005, 10:01:22
Sain The Sims kakkosen joululahjaksi ja aloitin sen pelaamisen kuuden aikaan illalla. Olenko lie niin elämätön, mutta peli otti minut kokonaan halttunsa. Pelasin sitä koko yön. On pakko myöntää, että se on harvinaisen mukaansa tempaava, monipuolinen ja viihdyttävä peli. Nyt, kun hahmoja voi muokata oman mielensä mukaan ja vaatteita ja valmiita kasvojakin on enemmän, on mukava tehdä erillaisia immeisiä palloilemaan ympäriinsä.

Mutta oli tosiaan positiivinen yllätys. En ole vielä tuota lisäosaa siihen hankkinut, mutta kaveri suositteli. Toivottavasti se sitten on hyvä. ^^

Henkka12
17.9.2005, 19:05:50
Hee, topicin nostoa! Ei nyt vaiskaan. Ihan mahtava peli! Omistan The Sims 2, mutta sitä ei voi pelata jos on ostanut jonkun lisäosan :(, mutta ei se mitään, lisäosa hakee kaikki alkuperäisen pelin tallennukset, ja siirtää ne lisäosaan. Minäkin tein sims 2 perheen, ja sitten se siirtyi yliopistoon. Yliopisto on hauska peli, siinä ei tarvitse edes pelata nuorukaisilla ja luotsata niitä läpi kampuksen, ei todellakaan. Voit tehdä ihan tavallisia perheitä, ja mikäs sen parempaa. Ihan mahtava peli.

94%/100%

Miae
27.9.2005, 16:28:50
Niinettä, tietääkö kukaan, että jos miulla on jo Sims 2 -yliopisto, ja hankkisin sen Nightlifen, niin pitääkö miun poistaa ensin Sims 2 ja Sims 2 -yliopisto??
Kun mietin, että voiko yliopisto ja yöelämä olla samaan aikaan koneella asennettuna?? :huh:

Kiitos jo etukäteen avustanne teille.

Fera
27.9.2005, 19:03:40
Tuosta Nightlifesta minulla ei ole hajuakaan vaikka kiinnostaakin, vampyyreille kyytiä ja niitähän minä olen odottanutkin. Mutta The Sims 2:sen sain edullisesti ilmaisena serkultani joka ei sitä enää Yliopiston takia voinut käyttää, njäh njäh. Mutta eipä tuo kovin kummoinen peli ole, sitä pelaa kun jaksaa. Riippuvuutta se ei ensimmäisten osien lailla enää aiheuta mikä johtuu siitä että olen Simsejä niin paljon jo pelannut, oli miten uudistettuja tahansa mutta jos tulisi kauhua käsittelevä osa (muutu ihmissudeksi, ole vampyyri jne...) niin silloin tämä tyttö olisi myyty.

Toki simsien vieläkin tarkempi valmistaminen on hauskaa, jopa talonkin rakennus kutkuttaa mutta sisustus alkaa jo tympimään kun haluttaisi sitten jo pelatakin ja joutuu ripustamaan palohälyttimiä ettei taas ukot kärähdä. Simsin kanssa kuluu aina aika, mieleenkin muistuu kuinka innolla haki töitä ja kuinka ukko lopulta nukahti kukkapenkkaan ensimmäisenä työaamuna. Mutta ennen pitkää meno alkaa jo kyllästyttämään, eihän siinä kovinkaan uutta ole vaikka vanheneminen hieno juttu onkin.

En tykkää tuosta ikäsysteemistä, kun ne kasvaa niin nopeasti. ja niin vähän valikoimaa tavaroille. Mutta onhan siellä ikääntymisen estävä koodi jolla vauvankin saa pidettyä iässään vaikka vuoden päivät. Itse en kuitenkaan tuota koodia suosi sillä silloin minusta siinä menee idea, rahakoodia käytän kun en halua vattuilla työaikojen kanssa. Ja tavaroita on tosissaan yllättävän vähän - ei mattoja?!

Mikäpä siinä peliä pelatessa ja Kuolemalle hymähdellessä, se sisäkön hukuttaminen altaaseen oli kyllä silloin näkemisen arvoinen. Mutta Simseihin olen jo kyllästynyt joten ei tämä osa kovinkaan säväyttänyt vaikkakin viihdyttävä on, toivon tosissani sitä päivää kun näen Horror -osan.

Prometheus
1.10.2005, 10:49:44
Niinettä, tietääkö kukaan, että jos miulla on jo Sims 2 -yliopisto, ja hankkisin sen Nightlifen, niin pitääkö miun poistaa ensin Sims 2 ja Sims 2 -yliopisto??
Kun mietin, että voiko yliopisto ja yöelämä olla samaan aikaan koneella asennettuna?? :huh:
Ei tietenkään pidä. :) Sehän olisi ihan hassua, ettei voisi pitää kuin yhtä lisäosaa kerrallaan koneella. Jos sinulla on jo peruspeli ja Yliopisto koneella, voit huoletta asentaa vielä Yöelämänkin. Kunhan et asenna samaan kansioon sitä yliopiston tai alkuperäisen päälle, niin hyvä tulee. Asennus päivittää pelisi vielä uusimpaan versioon siinä samalla. Yöelämää taitaa kuitenkin viedä vähän reilu gigan tilaa kovalevyltä, niin katso että sitä on riittämiin ennen asennusta.

Niin, minulla muuten on kaikki lisäosat tähän peliin. Kerron mielipiteitäni myöhemmin, kunhan ensin hoidan akuutimmat asiat alta. :]

Miae
1.10.2005, 12:38:37
Ei tietenkään pidä. :) Sehän olisi ihan hassua, ettei voisi pitää kuin yhtä lisäosaa kerrallaan koneella. Jos sinulla on jo peruspeli ja Yliopisto koneella, voit huoletta asentaa vielä Yöelämänkin. Kunhan et asenna samaan kansioon sitä yliopiston tai alkuperäisen päälle, niin hyvä tulee. Asennus päivittää pelisi vielä uusimpaan versioon siinä samalla. Yöelämää taitaa kuitenkin viedä vähän reilu gigan tilaa kovalevyltä, niin katso että sitä on riittämiin ennen asennusta.

Niin, minulla muuten on kaikki lisäosat tähän peliin. Kerron mielipiteitäni myöhemmin, kunhan ensin hoidan akuutimmat asiat alta. :]

Kiitos!
Juu, hassuahan se olisi, mutta kun kuulin jonkun puhuvan jotain tuonne päin niin pitihän minun tarkistaa asia ennen ostoa. ^.^
Eikun ostoksille!! *pinkaisee kauppaan*^_^

// Ja muuten, mitä mieltä Nightlifen omistajat ovat pelistä??
Onko ostamisen arvoinen, jos omistaa jo yliopiston?? ^_^

PhazonBlaxor
2.10.2005, 16:19:09
onko tuo peli hyväkin?
en ole miettinyt edes ostavani sitä, edellisistä simsseistä pidin aika paljon, the sims 2 on kuulemani mukaan paljon parempi kun ykkönen, mutta otappas selvää... en itseasiassa PC:lle oikein välitä siitä, mutta nintendo DS:älle aion melko varmasti sen ostaa... :)

Vekkuli
2.10.2005, 16:44:00
Serkulta olen lainaillut, ja pidän todellakin. Muistan vieläkin ne ensimmäiset pelikerrat. Onnistuin esimerkiksi polttamaan parin tunnin sisällä samalta perheeltä hellan viiteen kertaan. :) Ja tottakai, onhan niitä kavereita kuollut nälkä-univaje hätään. Ei pysty nukkumaan kun on nälkä, ei pääse keittiöön asti kun nukuttaa. Mutta pelistä häviää ilo siinä vaiheessa, kun aikuiset ovat huippuammateissa ja kakaroilla kymppi totarissa. Haatetta prkl!

Rakennus on kyllä koko pelin kohokohta. Pystyn kuluttamaan tuntikausia rakennellen. Soon kivaa. Ja sisustus! Se vasta hauskaa onkin. Tulee aina käytettyä kaikki ylimääräinen sisustamiseen. Tosin tavaroiden vähäisyys on ikävää. Juuri esimerkiksi matot olisivat todella hyvä lisä peliin.

Ja kun tyhmimys olen, niin kertokaa ihmeessä mihin niitä muita levyjä tarvitaan. Asennukseenko?

Merya
10.10.2005, 9:52:39
Rakennus on kyllä koko pelin kohokohta. Pystyn kuluttamaan tuntikausia rakennellen. Soon kivaa. Ja sisustus! Se vasta hauskaa onkin. Tulee aina käytettyä kaikki ylimääräinen sisustamiseen. Tosin tavaroiden vähäisyys on ikävää. Juuri esimerkiksi matot olisivat todella hyvä lisä peliin. Miulla saattaa mennä hyvinkin useampikin tunti pelkästään talon rakentamiseen ja siihen vielä lisäksi sisustaminen, niin. Sitten onkin aika mennä jo nukkumaan >< Varmaan eniten aikaa olen yhden talon tekemiseen(rakentaminen ja sisustus) kuluttanut aikaa 5 tuntia.

Ja noista matoista. Nightlifen mukana tulee mattoja ^^ En vielä tiedä millaisia, sillä en ole vielä onnistunut saamaan Nightlifea käsiini.

Ferithem
11.10.2005, 21:17:43
Mutta Simseihin olen jo kyllästynyt joten ei tämä osa kovinkaan säväyttänyt vaikkakin viihdyttävä on, toivon tosissani sitä päivää kun näen Horror -osan.
Veljeni odottaa Way of Crime -lisäosaa kuin kuuta nousevaa. Sims kohtaa Grand Theft Auton. Kunpa peli tehtäisiinkin. Kauhu- ja rikollissimit voisivat piristää päivääni entisestään...

Tällä viikolla suunnittelen ostavani uusimman, eli Yöelämää, palkkioksi hylätystä matematiikan kokeesta. Kunnon treffipalvelua olen kaivannutkin, sillä alkuperäisen Simsin Hot Date -lisälevy on yhä klassikko. Erityisesti minua kiinnostaa tuo turn-on ja -off -systeemi, eli mitkä seikat ovat treffikumppanissa tärkeitä ja kamalia. Nautintotavoite kuulostaa myös hyvältä, mutta missä viipyvät simujen viina ja tupakka? Ai niin, tämähän oli koko perheen peli :D (Ei sillä, että omat virtuaali-ihmiseni mitenkään paheellisia olisivat. Hehän ovat kaikki täydellisiä uraisiä ja kotirouvia täydellisine lapsineen. Rakastajiakin on maksimissaan ollut vain 10.)

Yliopistoon olen jo kyllästynyt. Kommuunit pyörivät tahmeasti, ja ainainen esseiden raapustelu, keittiön lattian virtsalammikot ja lihapullan muotoiset ikiväsyneet simit eivät enää kiinnosta. On niitä, jotka potkitaan pois tai huippuopiskelijoita, jotka kuolevat nälkään täyden lautasen eteen. Tosielämää?

// Huh, kyllä tuo Yöelämää on toooodella hurja peli. Vampyyrejä ja kaikkia. Treffisysteemi on aika huisin hauska, samaten ennustajaeukko. Stadin paikat ovat hauskoja (ne harvat, missä eilen ehdin käydä) ja monipuolisia. Pidän myös toiminnosta, jossa isompi ryhmä pääsee hengailemaan kaupungille.

Yksi asia vain mietityttää. Voiko nuita verenimijöitä luoda ihan itse, vai pitääkö minun tutustuttaa simini niihin rumiin kreiveihin ja kreivittäriin kaupungilla, naittaa lapsukaiset pimeydelle ja sitten muuttaa kaikki omaan talooni ja vasta sitten puraista omiani? Hankalaa ja sangen pitkäkestoista. Helpompaa olisi vain tehdä omia epäkuolleiden armeijoita ja valloittaa maailma... Tietääkö joku enemmän?

Mutta juu, mukava peli, suosittelen.

Gettostara
28.5.2006, 9:33:52
Wohoo. Simssiä olen pelaillut iät ja ajat siitä lähtien kun se ensimmäinen osa ilmestyi ja voin sanoa että heti koukutti. Hienoa katsella kuinka rakennusmahdollisuudet ovat esimerkiksi muuttuneet ps2-versioiden ja pc-versioiden välillä. Sims 2 oli riemuvoitto perustuksien rakentamisineen, loputtomin kerroksin joita taloon saa ja hauskojen pikkujuttujen ja oivallusten ansiosta. Muissa simsseissähän ei voinut rakentaa kuin 2 kerrosta(ps verisoissa ei yhtäkään) ja ei edes perustuksia pystynyt rakentamaan. Myös simien elämä on muuttunut aika paljon ensimmäiseen osaan nähden... Lihominen jos syöt liikaa, lihasten kasvaminen, ikääntyminen ja kaiken maailman tavoitteet, mieltymykset ynnämuut, perheet pitää alussa solmia yhteen tietyillä suhteilla että kuka on mitäkin kenellekkin vai onko ollenkaan... Se oli kätevä sillä painin aina alkuperäisessä simssissä sen kanssa että en tee vaikka lasta oman äitini kanssa, sitä ne liiat ihmiset tuottavat.

Waretin(!) tuolta netistä täysin suomenkielisenä ja toimivana tavallisen Sims 2:sen ja lisäosat yöelämää sekä yliopisto. Olen umpikoukussa niihin ja pelaan kokoajan.

Aphrael
14.6.2006, 15:58:10
Tulipa lopultakin ostettua Sims 2-peli. Olen jo jonkin aikaa sitä katsellut (ollut PS2:selle se Sims-peli)... Edellispäivänä sitten lopultakin ostin sen, ja eihän tässä olla paljoa nukuttu. Työtkin alkaa jo kohta kärsimään kun ei ole nukknut kunnolla ja ajatukset juoksevat Sims-maailmassa... He hee... Noh, eipäs ole kukaan vielä huomannut (tai ei ainakaan huomauttanut...) töissä.
Vähän tulee syyllinen ole kun istuu liimattuna tietokoneen edessä kun ulkona on niin upee sää.
Ostin tosiaan PC-version jotta saan hankittua siihen kaikki mahdolliset jatko-osat, kunhan olen ensin vähän aikaa pelaillut tätä.
Onkos muuten Sims 2:seen olemassa jotain Lemmikki-lisäosaa, vai oliko ne siihen alkuperäiseen Sims PC:versioon? :huh:

Sininenkissa
14.6.2006, 16:06:17
Onkos muuten Sims 2:seen olemassa jotain Lemmikki-lisäosaa, vai oliko ne siihen alkuperäiseen Sims PC:versioon? :huh:

Se on alkuperäiseen.

Itsekkin tulee joskus Simssejä pelattua PCeellä, mutten ole koskaan kokeillut Sims 2. Vaikuttaa kuulemma oudolta ja jopa vaikealta jos on tottunut alkuperäiseen Simssiin, mutta en tiedä enkä oikeastaan jossain mielessä halua. En ole niin Sims-addiktoitunut, joskus vain tulee pelattua. (esim. eilen kello 1 aikaan yöllä nauliuduin pelaamaan Simssiä kun netti tilttas ja ehkä joskus puol kolmen aikaan pääsin vasta nukkumaan. *grin*)

Eev!
1.9.2006, 7:23:55
Voikos tähän Sims 2:seen ladata FF-hahmoja?
Olisi aika kiva nähdä miten Rikku ja Tidus suutelevat ensisuudelmansa ja miten Yuna ottaa eron Seymorista,tai miten Wakka ja Lulu kasvattavat lapsensa.Ups taisin vähän innostua...:eh:

Lacrima
1.9.2006, 8:19:27
Itsekkin tulee joskus Simssejä pelattua PCeellä, mutten ole koskaan kokeillut Sims 2. Vaikuttaa kuulemma oudolta ja jopa vaikealta jos on tottunut alkuperäiseen Simssiin, mutta en tiedä enkä oikeastaan jossain mielessä halua.
Sims 2 on tosiaan vähän monimutkaisempi (ja raskaampi -.-), kuin ensimmäinen sims. Jos nyt puhutaan siitä ihanihanensimmäisestä Simsistä ilman lisäosia. Kasvamista ja kolmiulotteisuutta lukuunottamatta se muuten näyttää kyllä suurinpiirtein siltä, miltä Sims 1:kin. En tosin enää ole varma, että miltä se näytti ennen tuota yliopisto-lisäosaansa, mutta voin sanoa, että on se ulkoisilta piirteiltään todella pelattava versio - ja tuo yliopisto-lisäosa tekee siihen enemmän syvyyttä ja lisää mukavasti pelattavuutta ja sen mielenkiintoa. :3

Edit. Yunalle sen verran, että minun kaverini on pelannut Sims 2:sta Furry-hahmoilla, eli luultavasti jostain voisikin löytyä vaikka joku fanin tekemä lisäosa, jolla saat Final Fantasy-hahmojakin mukaan sinne. :3

Miae
1.9.2006, 14:59:13
Voikos tähän Sims 2:seen ladata FF-hahmoja?
Olisi aika kiva nähdä miten Rikku ja Tidus suutelevat ensisuudelmansa ja miten Yuna ottaa eron Seymorista,tai miten Wakka ja Lulu kasvattavat lapsensa.Ups taisin vähän innostua...:eh:
Löytyyhän noita sivuja paljon. Esim. Mod the sims 2:sta voit ladata vaikka mitä. Muunmuassa fanien tekemiä FF-hahmoja. Tosin kaikki niistä eivät ole ihan lataamisen arvoisia, mutta jotkut ovat hienoja. Mod The Sims 2 (http://www.modthesims2.com/)
Elikkä tuonne pitää rekisteröityä, jotta voi ladata, mutta rekisteröityminen (vaikea sana.. -.-) on ilmaista. Sitten rekisteröidyttyäsi (vaikea tämäkin) klikkaat siitä Downloads-nappulasta.

Eev!
19.10.2006, 10:51:01
Tiedättekö, jos lataa ensiksi esim; yli-opiston, ja sen jälkeen esim yöelämän, niin KATOAVATKO kaikki perheeni taas??'Menetin' kaikki perheeni kun latasin yli-opiston. Ja jos siis lataa toisenkin lisä-osan, niin katoavatko kaikki perheet TAAS?:(
//Okei, sain ne tehtyä. Ainakin uskoisin niin.
Mutta:jos/kun olen ladannut jonkin lisä-osan, niin tulevatko kaikki uudet tavarat myös vanhoille simeilleni? Eli voinko esim:Lemmikki elämää lisä-osan kanssa hankkia hamsterin exilleni?
Juuh, Lemmikkielämää näkyi ainakin täällä Jyväskylän Prismassa. 35¤ ei paha!

shaiana
19.10.2006, 11:46:52
Joo, kyl ne katoavat. Siksi ota niistä kopiot.

Back-up your neighborhoods and downloads to be sure you don't lose them. Whether you just want to make sure you have copies of your families or you got a new computer, keeping a copy of your game files is a smart idea. With a copy, you will be ready to get a new computer up and running with your families quickly or have a copy in case a hack or expansion pack installation ruins your files. You could move the files to a second hard drive, DVD, CD, or at the very least another folder in My Documents (like C:\My Documents\EA Games\The Sims 2 Backup\.
Ota varmuuskopiot naapurustoistasi ja latauksistasi varmistaaksesi, ettet menetä niitä. Jos haluat vain varmistaa, että sinulla on kopiot perheistäsi tai sinulla on uusi tietokone, varmuuskopiot pelifiluistasi on varsin fiksu idea. Kun sinulla on kopiot tiedostoista, voit pelata uudella tietokoneella nopsaan vanhoilla perheilläsi ilman ongelmia, tai toisaalta nämä tiedostot ovat suojassa silloin, jos vaikkapa lisäosa en vain keksinyt hackille mitään järkevää suomenkielistä termiä :p muuten tuhoaisi ne. Sinä voit/voisit/sinun melkeinpä pitäisi siirtää varmuuskopiot toiselle kovalevylle, DVD - tai CD -levylle, tai ainakin toiseen kansioon Omiin tiedostoihin (kuten C:\Omat tiedostot\EA Games\The Sims 2 varmuuskopiot\).

Sisällytä pakettiin seuraavat kansiot:
C:\My Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\
C:\My Documents\EA Games\The Sims 2\Neighborhoods\
C:\My Documents\EA Games\The Sims 2\Saved Sims\
C:\My Documents\EA Games\The Sims 2\Projects\
My documents = Omat tiedostot, jos sitä jää ihmettelemään. Tuolta (http://compsimgames.about.com/od/thesims2strategyhelp/qt/backupfiles.htm) quote, Kuukkeli on ihan kiva kaveri. Epäilin, että vähän nuorempien kavereiden englannin tuntemus ei riittäisi tuon ymmärtämiseen. Suomennos on paska, mutta lopettakaa se vineäminen.

Varmuuskopioinnit voi pienellä vaivalla ottaa käytännössä siten, että valkkaat Downloads-, Neighborhoods-, Saved sims- ja Projects -kansiot, klikkailet hiiren oikeata ja pakkaat ne yhteen pakettiin Winzipillä, Winrarilla tai vastaavalla. Jos moista ohjelmaa ei ole koneella, kysyn, miten sillä nörttäily on onnistunut aiemmin ollenkaan. :o Kipin kapin sellaista hankkimaan, nii.

...
Tietenkin, jos et ole ladannut esmes vaatteita yhtään, voit jättää Downloads - kansion kokonaan pois tuosta. Samaten, jollet ole tehnyt mitään The Sims 2 Body shopilla itse, voit jättää Projectsin veks.

Voisin tietysti sisällyttää tähän postiin muutakin kuin sammumattoman auttamishaluni tuotosta pätemistä, mutta en tiedä, miten paljon asiaa minusta lähtee. Sims 2 on ihan viihdyttävä tapaus, ja siihen saa kaikkia mukavia vaatteita ja muita härpäkkeitä netistä. Simien parittaminen on hauskaa ja rumien valmissimien muuttaminen vastaamaan nyky-yhteiskunnan kauneusihanteita on varsin hilpeää. Ikinä en Sims 1:stä ole pelannut, mutta eipä harmita yhtään. En harrasta ihan oikeaa pelaamista (= ei huijauskoodeja, simit käyvät töissä ja saavat siitä rahaa, jolla pitäisi sisustaa, yms.yms, saavat lapsia, kasvattavat ne, jne), sillä se ei kiinnosta minua, vaan käytän ilman häpeän häivääkään raha- ja mitälie tyytyväisyyskoodia (kaikki tontin simit vihreälle) muiden muassa.

The Noob
19.10.2006, 22:41:00
Onkos muuten Sims 2:seen olemassa jotain Lemmikki-lisäosaa, vai oliko ne siihen alkuperäiseen Sims PC:versioon?
Itseasiassa tänäänhän tuli tuo "lemmikki elämää" lisäosa, joten Sims2 fanit eikun se ostamaan. --> Itselläni ei ole kun joku rupunen sims1, eikä sekään oikein kiinnostanut. =)

gaara9
20.10.2006, 8:25:11
mulla on paha ongelma sims 2.. pelasin ihan normaalisti ku sit sain sen yliopisto lisäosan, vieläkin toimi ja pian sain yöelämää osan ja vieläkin toimi, mutta sitten kun sain sen kauppa auki tjsp. niin sillon koko peli hajos, ainaku yritän käynnistää jotain lisälevyä niin se alkaa valittaa että "XXXXX on suorittanut laittoman toiminnon" ja sims2 exe:llä en voi pelata kun se sanoo että on uudempia versioita koneella eikä sitä voi pelata. oon kokeillut että olen poistanut sen kauppa auki niin ne ei siltikään toimi..

Eev!
29.10.2006, 9:19:52
Mitäs mieltä muuten olette tuosta Vuodenajat lisä-osasta? Näin mainoksen Lemmikit lisä-osan ohjekirjan takakannessa. En nähnyt julkaisua, mutta siskoni sanoo että kyllä se varmaan tulee jouluksi. Kuvassa oli ympyrä jaettuna 4 osaan jokaisessa oli jotain. Kesä:tyyppi ottamassa artsaa.Syksy:Tyyppi haravoimassa lehtiä. Talvi:tyyppi heittelemässä lumi-palloja.Kevät:tyyppi kastelemassa kukkia.

Aika kiva, nee?;)

//gaaralle:pitää aina pelata uusimmalla versiolla. eli nyt sinun pitäisi pelata kauppa auki lisä-levyllä. mikäköhän siinä on....(?)

Real Emotion
29.10.2006, 14:23:22
Mitäs mieltä muuten olette tuosta Vuodenajat lisä-osasta? Näin mainoksen Lemmikit lisä-osan ohjekirjan takakannessa. En nähnyt julkaisua, mutta siskoni sanoo että kyllä se varmaan tulee jouluksi. Kuvassa oli ympyrä jaettuna 4 osaan jokaisessa oli jotain. Kesä:tyyppi ottamassa artsaa.Syksy:Tyyppi haravoimassa lehtiä. Talvi:tyyppi heittelemässä lumi-palloja.Kevät:tyyppi kastelemassa kukkia.No eivätpä paljoakaan häpeile nuo Sims-pelien tekijät. Kyllä niiden vainu selvästi toimii kuitenkin, kun rahat osataan nylkeä noin perusteellisesti. Hankin tuon Sims 2:n melkein heti sen ilmestyttyä, mutta yhtään lisäosaa en ole vieläkään ostanut ihan periaatteesta. Sen lisäksi, että Maxis kehittelee tälle parempi grafikkaiselle Simsille ne kaikki ykkösosan lisäosat, niin sitten julkaistaan vielä minilisäosia, joissa saa uusia tavaroita, kuten vaikkapa joulukoristeita. Iih. Niitä kun ei mitenkään voitu laittaa itse peliin, vaan parempi julkaista myöhemmin erikseen.

Tuo Vuodenaika-lisäosa. Ensin huhuttiin, että ne olisivat automaattisesti mukana pelissä. Mutta ehei, siitähän saa helposti uuden lisäosan. Laitetaan simit heittelemään lumipalloja, niin kaikki ostavat heti innoissaan. Sitä paitsi tuossa kukkien kastelussakaan mitään uutta ole. Jouluksi tuota on muuten varmaan turha odottaa. Ehkä ensi vuoden keväänä 2007. Lisäosat julkaistaan taktisesti puolen vuoden välein, koska eivät ne vanhemmat jatkuvasti ala ostelemaan naperoillensa simssiä.

Niin. Yritän vain murista tässä teille, että minusta rahoillensa ei saa tarpeeksi vastinetta, kun ostaa noita uusia juttuja peliinsä. Itse pidin piiiitkän tauon Sims kakkosen pelaamisessa, mutta innostuin taas vähän aikaa sitten. Nyt tuntuisi, että joku lisäosa voisi vähän piristää tuota peliä, mutta päässäni niksahti silloin, kun tuhlasin rahoja alkuperäisen Simssin lisäosiin. Enää en kertakaikkiaan halua tukea koko simulaatiopeliä. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa, kun kolmonen ilmestyy. Ellen ole jo liian homehtunut pelaamaan. Ja jos se saituus vaikka vähän vähenisi. : D

Jos vielä jotain kertoisin. Minun perheissäni on yleensä aina ollut avuton mies, uranainen ja kakaroita, jotka saavat vain siivota ja tehdä läksyjä. Ne ovat nimitäin niin ärsyttäviä inistessään joka asiasta. Kun ne ovat vanhempia, niiden täytyy etsiä itselleen puoliso ja menestyä töissään. Tämä rumba kyllästyttää ja välillä olen tehnyt joitakin huikeita selviytymistarinoita, kuten kuka kuolee viimeisenä. (Palava talo, ei ruokaa jne.) Koodeja olen joskus käyttänyt, kun haluan rakennella jotain hienoa tai simien pitää olla hyvällä tuulella. Nykyään pelaamisen jälkeen tulee olo, että voisi keskittyä mielummin omaan elämäänsä ja sen pelin haluaa taas heittää viikoksi pariksi nurkkaan. Nyt se on onneksi vielä kaveriani addiktoimassa, joten minun ei tarvitse miettiä sitä. Hahhaa.

Aijoo. Netistä on ollut joskus hauskaa ladata hienoja hiustyylejä, vaatteita ja tavaroita koristamaan peliä. :>

Aphrael
31.10.2006, 14:52:07
Jippii!! Lopultakin sain käsiini lisäosan "Sims 2 Lemmikielämää"!! Ensin meinas tällä blondilla lähteä peli takaisin kauppaan, kun ei millään löytyny sitä paikkaa missä saa itse koiran muokata.. (Niin, tiedän tiedän.... ei muisti vain enään toiminut kun ei ollut vähään aikaan luonut hahmoja...)
Olin nimittäin siellä valinnut käynnistä-valikosta sen hahmon luonti-ohjelman enkä pelin käynnistyksen jälkeen...
Noh, pääasia että lopultakin löytyi ja pääsee kokeilemaan...
Täytyy tosiaankin muistaa tuo ens kerralla.
Tämä on kyllä ihan mukava lisäosa, en kyllä ole aikaisempia hankkinut, mutta lupaavalta näyttää.
Koiraa pitää kouluttaa, kehua, ruokkia ja sillä voi jopa hankkia pentujakin!

Gabriel
14.11.2006, 14:13:36
Asensin eilen uudestaan alkuperäisen Sims kakkosen ja vähän yritin sitä pelaillakin. Tuntui tylsältä, mutta kokeilen nyt vielä vähän josko alkaisi taas kiinnostaa. Asensin alkuperäisen sen takia, koska Yliopisto on nyt lainassa ja peli vaati nimenomaan sen levyä. Oikeastaan siis uninstalloin Yliopiston. Eipä se mitään, koska se lisäosa olikin yllättävän tylsä. Kauppa auki kiinnostaisi lisäosista eniten, olisi hauskaa leikkiä kapitalistia. Lemmikkieläimiin suhtaudun vähän niin ja näin. Koirat ovat tylsiä, mutta kissat ei. Eniten kiinnostaisi hamsterit, mutta pääpaino taitaa olla kahdella edellisellä.

Minusta on aika hassua, miten tylsä näin monipuolinen peli voi olla. Onko kellään samanlaisia fiiliksiä?

Delirium
14.11.2006, 18:04:16
Aijoo. Netistä on ollut joskus hauskaa ladata hienoja hiustyylejä, vaatteita ja tavaroita koristamaan peliä.

Talk about it ;D Itsellä menee kaikki aika imuroidessa niitä uusia juttuja, niin että itse pelaamiseen jää hirmu vähän aikaa. Paheensa kullakin luulen ma.

Mutta tuo "Vuodenaika" lisäosa haiskahtaa siltä mitä se todennäköisesti onkin: TÖRKEÄÄ RAHASTUSTA. Ainoa ostamisen arvoinen lisäosa taitaa olla Lemmikit tai sitten Kauppa auki. Muuten nuo ovat aivan yhtä tyhjän kanssa. Suuren osan minilisäreiden jutuista voi anyways ladata netistä. Useat netistä ladattavat ovat itseasiassa paljon parempia.

Käykääs (http://modthesims2.com)

Mutta millaisia perheitä minulta löytykään? Kieroutuneita. Ja hyvin gootihtavia (plus sitten peli- ja julkkusimit). Useimmiten päädyn myös homoperheisiin. Minulla taitaa olla nyt 3 lesbo- ja 2 homperhettä. Niitä "normeja" on sitten ehkäpä 5 (siis omiani, eikä pelin ihkudaa perheitä).

Yrittäkää nyt tästä sitten jotain selkoa saada.

Eev!
19.11.2006, 10:44:39
Minulla oli tuonne tunnus, mutta en saanut kamoja vaikka latasinkin sen avaus lataus ohjelmat. mutta voin kyllä LÄMPIMÄSTI suositella tuota sivua. Varmaan monia miljoonia eri lisä-hommia.

Ja sitten itse aiheeseen:ostin eilen Sims2 Perhepakkaus kamasetti. Se ei ollutkaan vain kamasetti, vaan nyt pitää pelata tälä levylllä. Joulu (siis ensimmäisessä joululisä levyssä) se vaan latasi kamat ja häippäs. Nyt tässä on monia samoja juttuja kuin lemmikeissä ;Mieltymykset, näet naapureidesi talot, ja yhteensopivuudet. Viimeisin ovat kätsy homma, koska yhteensopivat simit saavat romanssin helposti. Yksi jutustelu ja kabuun ylös & alas 12. Nyt voi myös 'Katsella tarjontaa' jolloin sim katsoo epäilyttävästi ympärilleen, ja kertoo kuka on 'kuumaa kamaa'. Myös flirttaillessa (hankala sana -.-) voit 'Katsastaa' partneresi läpi. Tietysti, myös uusia tavaroita on mielettömästi. Mutta melkein kaikki lapsille, joten voihan kukkanen. Kaiken ikäisille on kyllä tullut uusia vaatteita, aikuis iässä 3 normaalia pukua, (sama vanhuksille) teini tytöille 3 paitaa ja 3 shortsit. Teini pojille 3 kaksiosaiset asut. Lapsille on liikaa selitettäväksi, mutta niillä on ihania yökkäreitä. Semmoiset karhun tassut jaloissa ja löysä ruskea yökkäri keltaisillä tassun kuvilla. Lapsista tehdään ihania, meidän pitäisi lisäännyttää niitä enemmän.

//OI, nyt sain sieltä modthesims2 paikasta hiuksia ^^ Kyllä on kivaa!!
//Tuoz3:selle semmosta, että minulla tuli joku muokkaus juttu mukana, missä pystyi värjäämään vaatteita uudelleen :3 Sims 1:seen olisi aika siistiä saada tavaroita...Kannattaa ihan googlettaa ehkä sieltä löytyy jotain.

Tuoz3
24.11.2006, 22:13:58
Helpoin tapa muokata/tehdä uusia vaatteita, skinei, yms., on omistaa jokin kuvankäsittelyohjelma, esim. Gimp. Se, miten niitä muokataan, selitetään Sims 2:n virallisilla sivuilla ja sinne pääsee tästä (http://thesims2.ea.com/help/). Sieltä löytyy pari opusta koskien Body Shoppia. En viitsi itse alkaa selittämään, sillä selittäminen selkeästi ei minulta luonnistu >___<

Anteeksi vaan kun sivuan vähän aihetta mutta en alkanut tehdä topiccia Sims vanhemmalle...

Sims 1 kun paljastui paketista oli olo mahtava! Ja kun pääsi tekemään omaa taloa ja perhettä oli helppo jäädä koukkuun =).
Nyt on tullut pelattua Triple Deluxea jo/vain vuoden.

2 ei ole tullut hankittua mutta tietääkö kukaan miten Sims 1 tehdään vastaavia vaatteita (KaamoZ viesti) yms, vai käykö samat ohjeet??

Ja käsitin että objectejakin pystyy räätälöidä, onko tietoa miten?

Ja VIELÄ...missä olisi valmiita muokattuja tavaroita?

nigge
26.11.2006, 20:24:01
Moi, ajattelin ostaa tuon pelin tai siis Äiti ostaa sen mulle :p kun me tilattiin juuri netistä uusi tietokone niin haluaisin kysyä teiltä että riittäkö minun koneeni tehot tuohon.

tässäpä tulee:

Prosessori: AMD Athlon 64 3200+ AM2 *
Näyttö: 17” TFT *
Keskusmuisti 512 Mt II DDR 533 MHz *
Kiintolevy: 160 Gt SATA *
Näytönohjain: ATI Xpress 1100 *
Näytönohjainväylä: PCI Express *
Asematyyppi: Dual Layer DVD +-RW+-R *
Liitännät: 5xUSB 2,0 *
Muistikortinlukija: 11 in 1 *
Äänikortti: 7.1 *
Näppäimistö: Slim Multimedia *
Optinen hiiri *
Käyttöjärjestelmä: Win XP Home FI/SWE/ENG *
Ohjelmistot: Works, Nero, Musicbrigade (1 vuosi).

että haluaisin tietää että toimiiko se.

Nyarlathotep
26.11.2006, 20:33:35
niin haluaisin kysyä teiltä että riittäkö minun koneeni tehot tuohon.Riittää.

Gabriel
26.11.2006, 21:55:15
Tuon prossun tehot menevät noilla keskusmuisteilla hukkaan. Suosittelen tuplaamaan tai vielä mieluummin nelinkertaistamaan muistin määrän. Näytönohjaimesta en oikein tiedä, miten hyvä se on, mutten muista nähneeni lukua 1100 aivan uusimman raudan yhteydessä.

Toisaalta jos äiti ostaa niin valmispakettihan tuo on. Ja riittää tämän pelin pyörittämiseen joka tapauksessa.

gaara9
27.11.2006, 6:55:35
Ja VIELÄ...missä olisi valmiita muokattuja tavaroita?
http://www.modthesims2.com/
IISSOOOO sims 2 modaus sivu. Löytyy esineitä, hahmoja, työpaikkoja...
Muuten, minun mielestä tuo yliopisto on ihan ok, mutta siinä saa kehitettyä taitoja liikaa :( kun olin päässyt pois yliopistosta, oli keskiarvo 5.0 sit kaikki taidot oli 5 paremmalla puolella...

Auronjii
27.11.2006, 12:09:52
Hahaa! Minäkin sain Sims 2:n lauantaina.. Ostin sellaisen duppelipakkauksen jossa on tavallinen sims 2 ja sitten se lemmikkielämää. Se on kiva!

Rakastan latailla siihen nuita anime naamoja.. Olen parittanut jo Cloudin ja Sephirothin ja heillä on kaksi kissaa, jotka valitettavasti eivät ole vielä pariutuneet keskenään.Pysäytin Cloudin ja Sephirothin kasvun.. Emmää haluu niitten kuolevan! :( Cloudilla on perhetavoite ja hän haluaisi adoptoida lapsen mutkun emmää jaksa siitä huolehtia. Lapsesta siis.

Useimmat tavalliset simini ovat J-rockareita tai jotain gootti hevareita. Tai hetkonen! Onhan minulla pari ihan tavallista simiä. Nimesin miehen luokkakaverini mukaan, vaikka he eivät ole ollenkaan saman näköisiä. Se vain sattui olemaan ensimmäinen nimi joka minulle mieleen tuli. Heillä on aivan ihana samojedinpystykorva. Taidanpa antaa heidän ikääntyä ja kuolla kupsahtaa.

Hyviä puolia pelissä on vanheneminen, ja se että ruoat erottaa toisistaan. Sitten se että töistä saa lomaa ja on lomapäiviä. Ja muutenkin koko peli on parempi kuin ensimmäinen sims! :3

Eev!
14.12.2006, 14:58:13
w00t! Saan lemmikkielämän joululahjaksi x) Olen niiiin innoissani siitä ^^ Olen jo ajatellut minkälaisen perheen teen, ja historian. Olen jopa ajatellut miten sisustan talon! Ainoa joululahja jota odotan kovasti. Muut mitä pyysin ovat sellaisia joo se ois kiva juttuja ^^

Ajattelin myös, että mitä erilaisia koodeja te käytätte (jos ette käytä ootte shaakelin hulluja)? Minulla koodit ovat kovassa käytössä :}

motherlode=50 tuhatta
move_objects on(off)=Voi liikuttaa simejä osta/rakenna tilassa
Eli kertokaa!Jos teillä olisi vaikka kaikkisimitvihreälle koodi se olisi tosi hyödyllinen. Ai niin ja tietty aging off/aging on. Sekin on kätsy.
Ja joku oli ladannut netistä lisä-osia? Voisitko kertoa sivun, sillä Yli-Opisto lisä-osamme meni rikki, mutta haluaisin sen takaisin...Eikä esim;Night Life lisäosastakaan mitään pahaa olisi=)

//// w00t sain pari tosi hyvää koodia, kiitti! Toi Help juttu on kätsy. kiitti niille jotka on jaksanu vastailla ^^

Delirium
14.12.2006, 15:03:02
boolProp testingCheatsEnabled true

Tämä on teh ultimate koodi simssiin. Kun sen lätkäisee naapurustokentässä ruutuun niin itse perheen kanssa voi säätää mm. skillejä. Ja sitten myös (kun käytyt) tätä voit painaa shift + postilaatikon klikkaus, niin saat kaikkia mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Sama simeillä (shift + kliks). Ja jos hommaat Tombstone of L & D niin voit "raskauttaa" simejäsi.

gaara9
15.12.2006, 13:59:52
boolProp testingCheatsEnabled true ----> help -all löytyy suunnilleen kaikki "konsoliin pistettävät koodit" tietenkin on niitä ku et jos sulla on boolprop homma true, paina shiftin kanssa SIMIÄ JOTA OHJAAT! niin tulee kivoja juttuja esim. make vampire, spawn komentoja jne.. ja jos se boolprop on true niin melkein kaikissa esineissä on shift + click nii on monia kivoja asioita :)

Mut ite asiaan minkä Eeva kysyikin: itse käytän Debug modea eniten (siis silloin kun teen perheitä) koska silloin saa esim. kuoleman kaavun jne. Minulla onkin perhe jossa on kuolema ja joulupukki ja ne on rakastunu toisiinsa :P

Kahvikissa
25.12.2006, 10:47:16
Sain tämän pelin vihdoinkin joulupukilta, mutta noiden levyjen kanssa on ongelmia. Neljä kaiken kaikkiaan, missä järjestyksessä nuo kaikki pitää laittaa tai tallentaa? Eikös yksi olisi riittänyt :blah: Odotan innolla että pääsisin tätä pelaamaan.. Ja toivottavasti joku voi auttaa.

Lord JF
25.12.2006, 12:22:25
Sain tämän pelin vihdoinkin joulupukilta, mutta noiden levyjen kanssa on ongelmia. Neljä kaiken kaikkiaan, missä järjestyksessä nuo kaikki pitää laittaa tai tallentaa?
Peleissä joissa on useampi asennuslevy levyt on numeroitu. Pistä ensimmäisenä sisään levy jossa on numero 1 ja aloita asennus. Kone pyytää sitten asennuksen edetessä pistämään loput levyt sisään.

Sims 2:ta oli jonkun aikaa ihan hauskaa pelata, mutta kyllästyin siihen aika nopeasti. Pelissä ei kuitenkaan tullut hirveästi vaihtelua ja arkiaskareiden parissa nysvääminen alkoi käymään yksitoikkoiseksi. Jotkut lisälevyt ja modit varmaan toisivat asiaan korjausta, mutta en ole jaksanut niihin tutustua.

Kahvikissa
25.12.2006, 12:24:19
Mm, kiitos, mutta mikä on varsinainen pelilevy noiden asentamisien jälkeen? Mitä nyt oikein muistan, ainakaan ohjekirjassa ei mainita mitään.

edit. thx jf :D rupeanpa tässä kohta asentamaan.

Lord JF
25.12.2006, 12:28:53
Mm, kiitos, mutta mikä on varsinainen pelilevy noiden asentamisien jälkeen? Mitä nyt oikein muistan, ainakaan ohjekirjassa ei mainita mitään.
Asennuksen jälkeen kone kertoo mikä on pelilevy ja pyytää laittamaan sen CD-asemaan. Jos pistät vahingossa väärän levyn sisään, niin siinä tapauksessa peli ei käynnisty ja pyytää uudestaan laittamaan sisälle levyn jonka numeron se ilmoittaa.

Eev!
26.12.2006, 17:26:52
Nyt sain joululahjaksi sen Lemmikkielämää. Ja voin todeta että on sen 35 euron arvoinen. Lemmikit saa jopa näyttämään erittäin hienoilta, ja silmistä voi tehdä eriväriset (tämä on minusta aivan ihana juttu). Agressiviset koirat saattavat alkaa jahdata postimiestä aamuisin. Se on ihanaa, kun se sitten murisee sille a se kakka-lasku jätkä pelkää. Muahahah. Niille (koirat,kissat) voi myös opettaa monia eri asioita, mutta niistä vaan ei ole kovin paljoa hyötyä. Ehkä 'Tottele kutsua' on ainoa joka tulee käyttöön. Mutta hei, kaikkein kukkupööin juttu on se, että sinne tulee haisunäätiä suihkuttelemaan! Sitten simien hygienia laskee nollaan. Yay ^^. Sitten sitten siellä on susia! Ne tulevat joskus öisin ovelle ulvomaan. Niillä on hehkuvat keltaiset silmät, ja ne ovat ihan vaaveja. Ne tulevat vain jos naapurustossa tontin vieressä on metsää, joten se on vähän hankalaa...

Miten saisin simeistänmi ihmissusia!?
Eli siis miten se ihanuus tapahtuisi? Löydän kootuista pelivinkeistä miten sen saa pois (ihmissusisuuden) mutta miten sen saisi ikäänkuin päälle? Latasin pelin suoraan edellisen päälle säilyttääkseni naapuruston vaikka olin tietoinen että en ehkä saa kaikkia tavaroita, mutta menetinkö samalla ihmissudet?
Vampyyrit
Voikohan näitä saada Lemmikkielämän mukana? Nyt voin lisätä sen mieltymyksiin, mutta en ole kohdannut vielä yhtän sellaista (sen näköistä?) vaikka olen pelannut aika himona viimeiset kaksipäivää (varmaan yhteensä yli 12 tuntia...). Mieltymyksiin voin nyt myös lisätä hajuveden mutta siitäkään en tiedä.

Ja sitten niistä koodeista; olen yrittänyt tätä uberkoodia mutta se ei toimi. Onhan se " BoolProp TestingCheatsEnabled True"? Olen kokeillut myös vaihtaa jotain isoja ja pieniä kirjaimia, mutta se ei ikuna toimi >:O
Koodeista muuten; ne ovat kivoja, varsinkin kun en ikinä jaksaisi pistää niitä edes töihin. Mutta on minulla ehkä kaksi täysin rehellistä perhettä, joista pidän (semmoisia joilla on 50 tonnia ilman rahakoodeja) jotenkin. Mutta tällä hetkellä pelaan vaan koodiperheitä, joissa on jokaisessa ainakin yksi rahakoodi, ja voi kukkupöö kuinka monta maxMotivessia!
:) Voihan prööt miten pitkähtävä viesti!

//Joo, kaikki täyteen, luulisin että se toimii peruspelissäkin :}
/// tein toisen, se "toimi" mutta sitten kone alkoi kyselemään ; An error occured, ja vaihtoehdot oli "Delete","cancel","reset". Otettiin Reset, mutta ei tehnyt mitään, sitten ehdin pistää "False" ja se onneksi toimi.
Hitsin antikoodiwannabe.
/// Koodi toimii ihan kivasti nyt. Kiitos niille jotka ovat vaivautuneet vastaamaan :]

Kahvikissa
26.12.2006, 17:58:47
Minun mielestäni ainakaan tavan simssissä ei saa vampyyreitä taikka ihmissusia
simsistä jos ei käytä tai saa toimimaan ''teh ultimate superhyperkoodia'' jonka mainitsitkin viestissäsi.. Oikaiskaa jos olen väärää tietoa mennyt jakelemaan.

Onko muuten maxMotives koodi, joka laittaa kaikkien hahmojen tarpeet täyteen? Ja jos on toimiiko se peruspelissä?

Delirium
26.12.2006, 18:44:13
Ja sitten niistä koodeista; olen yrittänyt tätä uberkoodia mutta se ei toimi. Onhan se " BoolProp TestingCheatsEnabled True"? Olen kokeillut myös vaihtaa jotain isoja ja pieniä kirjaimia, mutta se ei ikuna toimi >:O

Gamefaqsin mukaan koodi lemmikit versioon (jota en pääse pelaamaan kun se perhanan d-asema otti ja lopetti yhteistyön :tuska: ) on boolProp testingcheatsenabled true . Muita versioita ovat boolProp testingCheatsEnabled true ja boolprop testingcheatsenabledtrue. Jos mikään näistä ei toimi niin omistat varsin mielenkiintoisen antikoodi version. Hmmh...

Toinen nimenomaan petsiin hyödyllinen saattaaisi olla boolprop DisablePuppyKittenAging [true/false] (jos haluaa päälle niin true jne.). Ikuisia pentuja =)

Enigeis, kaikki Lemmikkielämää koodit löytyvät täältä (http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/code/933148.html)

osmo
5.1.2007, 14:22:47
Kuinka ihmeessä saa rakennettaessa oven poistettua...ei tunnu lähtevän mistää napikasta??

Delirium
5.1.2007, 14:34:01
Kuinka ihmeessä saa rakennettaessa oven poistettua...ei tunnu lähtevän mistää napikasta??

Varmista aluksi että olet ikkuna/ovi tilassa (tila jossa asettelet niitä). Sitten ctrl pohjaan ja oven klikkaus. Vaihtoehtoisesti osto-tilassa ota ovi käteen ja paina deleteä.

gaara9
12.1.2007, 6:45:12
Miten saisin simeistänmi ihmissusia!?
Eli siis miten se ihanuus tapahtuisi? Löydän kootuista pelivinkeistä miten sen saa pois (ihmissusisuuden) mutta miten sen saisi ikäänkuin päälle? Latasin pelin suoraan edellisen päälle säilyttääkseni naapuruston vaikka olin tietoinen että en ehkä saa kaikkia tavaroita, mutta menetinkö samalla ihmissudet?
Vampyyrit
Voikohan näitä saada Lemmikkielämän mukana? Nyt voin lisätä sen mieltymyksiin, mutta en ole kohdannut vielä yhtän sellaista (sen näköistä?) vaikka olen pelannut aika himona viimeiset kaksipäivää (varmaan yhteensä yli 12 tuntia...). Mieltymyksiin voin nyt myös lisätä hajuveden mutta siitäkään en tiedä.
En ole varma onko noihin kysymyksiin vastattu, mutta tässä vastaukset:

Ihmissusi: en ole itse ollut Ihmissusi mutta luulen että tiedän miten semmoiseksi pääsee: Sinähän tiedät kun joskus tulee susia sinun tontillesi? joskus saattaa tulla harvinainen susi joka niitten johtaja, sinun pitää ystävystyä sen kanssa ja sitten kun teillä on tarpeeksi iso ystävyys, muutut ihmissudeksi. parannuksen saa treffipalvelulta. Tarvitsi jonkun lisäosan mutta en muista minkä :/ katso sieltä pelin sisäisistä vinkeistä et missä puhuu Ihmissusista niin se sitä lisäosaa tarvitsee..

Vampyyri: Tämä on minun mielestäni helpompi kuin Ihmissusi mutta sinulla pitää olla Yöelämää että voit saada sen: Kun menet jonnekkin Yöelämää alueelle ILLALLA/YÖLLÄ! on mahdollista, että joku Vampire XXX tulee sinne alueelle. Sitten kun se tulee, sinun pitää saada hyvä ystävyys Vampyyrin kanssa. Sitten kun se on 75+ sinulla on 2 tapaa saada purenta: 1. odotat vain niin kyllä se joskus puraisee..! 2. käytät niitä pakottamispisteitä tjsp. jollekin EI vampyyri simille, ja laitat sen sanomaan sille vampyyrille että pure XXX simiä.
On kyllä helppo tapa saada Vampyyri: laita ensiksi cheat mode päälle (eli se testingCheatsEnabled true) sitten pidä ctrl (tai shift en muista) ja paina sinun hahmoasi. Silloin tulee debug menu sinun hahmostasi ja heti ekalla "sivulla" pitäisi olla että "Become Vampyre" (kaikissa ei ole suomenkielisiä versiota, osa on englanniksi vain) ps. jos painat vaikka sillä shift/ctrl jotain muuta esinettä, voit vaihtaa esim. suihkun likaisuuden ja rikkinäisyyden jnejne.

Eev!
11.2.2007, 14:51:37
Aah. Nyt koodi toimii tasasesti _b Myös yksi juttu on herännyt sisälläni, kutsuu sitä kai "rehellisyydeksi" tjs.

Elikkäs, olen tehnyt pari rehellsitä perhettä! :D Minulle se tarkoittaa ei _motherlode_ koodia, ja myös maximius simius jäisi vähemmälle näissä (tässä -.-) perheessä. Perheeseen kuului kaksi teiniä, jotta ne ehtisi kerätä tavoite ja tekemis pisteitä. Ja sit ne on töissä! Tai siis oli, nyt ne on tylsiä aikuisia. Aikuisten elämä on siellä tylsää, elämänkaari menee sitä samaa rataa melkein jokaisella aikuisellani.
Ura-->Elämän kumppani(t)-->Kihloihin-->Yhteen-->Naimisiin-->Lapsia-->Lemmikki-->Kuollaan
Ja se on välillä TYLSÄÄ! Tahtoisin tehdä jotain erilaista, tekisi vaikka kunnon draamoja ja kymmeniä rakastaj(i)a(ttaria). Usein ne hurjat draamat jäävät vain sisäkön ja miehen väliseksi. No ne on vielä kivoja <3

Ja lapset. Vaikka olisi itse tehnyt jonkun super pariskunnan (tai iskenyt jostain stadista jonkun kivan) tulee silti sellaisia peikko neniä. Mutta toisaalta, ei pitäisi ajatella näin. Ei saisi välittää ulko näöstä. Mutta se on vaan tapahtunut. Símeillä se tulee itsestään. Mutta siinä sentään muut ihmisten vaivat (tai mistä ihmisest eivät pidä itsessään) kuten lihavuus, tekee naisistakin vaan nätimpiä-ainakin minusta. Miehille tulee sellainen kiva kaljamaha joka onkin huonompi juttu. Naisilla se on vaan muoto :D

Ja sitten alkoholi. Sims 1:sessä ne pystyivät juomaan baarikaapista ja hikkailivat sen jälkeen ^______^ Se oli hauskaa katseltavaa, nyt kakkosessa näiden ryyppy vaihtoehdot ovat tyyliin ;Juo pullosta. Mutta ehkä se on ihan hyvä niin, eipähän nuoret opi että alkoholista tulee vaan pikku hikka ja että alkaa vessattään.

Ah, taas vuodattamista <3

Merya
16.2.2007, 11:00:25
Min en ole käyttänyt pitkään aikaan maxmotives koodia pelatessani Sims 2:sta.. Johtuen ihan siitä, että se tehoaa myös lemmikkeihin ja haluan välillä keskittyä pelkästään 'ihmisiin' pelissä. Onhan se koodi kyl ihan kätevä silloin, kun on esimerkiksi kuntoillu koko päivän ja sit huomaakin että viiden minuutin päästä pitäisikin suunnata töihin ja hygienia, energia ja nälkä ihan miinuksille menossa ettei kerkeä mitään niistä hankkia oikealla tavalla. Silloin on kyllä pakko käyttää koodia. Ja rahaa hankin työskentelemällä ja jos ihan pakko hankkia 'huijaamalla', käytän vain kaching koodia joka tuo Simin lompakkoon tonnin. Boolprop koodeja käytän todella harvoin.

Ihmissusi : Susia tulee tontille jos tontilla on tarpeeksi puita, niin että susi luulee tonttia metsäksi. Pomo-susi omistaa kirkkaan keltaiset silmät ja hänet kyllä huomaa helposti muiden susien joukosta. Kehitä suden kanssa ystävyys (pitkä ikäinen) 75%, niin mahdollisuus tulla puretuksi on suuri.

Vampyyri : Vampyyrit tuli kuvioihin 'Yöelämää' lisärin mukana. Jos sinulla on kyseinen lisäri, niin mene illan/yön/aamuyön aikaan kaupungille ja sinulla on 50% mahdollisuus törmätä vampyyriin. Et välttämättä tarvitse hyvää suhdetta hänen kanssaan, sillä joskus vampyyri saattaa purra vaikka et olisi jutellutkaan sen kanssa. Mutta jos kehität hyvän suhteen, sinun on helppo kutsua hänet myöhemmin vaikka kotiisi ja pyytää tekemään vampyyri joko itsestäsi tai jostain muusta tontilla olevasta simistä.

Hajuvesi : Ostettavissa kaupoista.

Kahvikissa
20.3.2007, 19:20:44
Saako rakennettuja aitoja mitenkään pois?!

gaara9
21.3.2007, 6:38:03
menet siihen aita valikkoon ja pidä ctrl pohjassa... :)

Eev!
23.3.2007, 13:33:48
Saako rakennettuja aitoja mitenkään pois?! Ja sen saa tehtyä myös Seinät valikossa ctrl pohjassa, kunhan lisäsin.

Vuodenajat höpinää ajattelin mutista. Okei? En olisi ostanut jossen olisi saanut halvalla.

Kesä on täysin normaalia, niinkuin eläisi muumilaaksossa. Ohjekirjassa lupailtiin koululomaakin, muttei siitä mitään tullut oo, ei.Keväällä taasen sataaaaa. Siellä sataa joka päivä, paitsi keskiviikkona, jolloin simit menevät hankkimaan lapsia. Syksyllä taas lehdet tippuvat, ja tonteilla joilla on paljon puita, on tosi khuulin näköistä. Sitten kun ne on haravoitu, ne voi tappaa. Simit riehaantuvat, niinkuin ihmiset kofeiinista.Ja talvi...On ainoa kunnon vuodenaika, jota kehtaisi sellaiseksi kutsua. Sataa lunta, ja simit ovat iloisia. Voi tehdä lumiukkoja, ja lumienkeleitä. Mutta ne ei kylmety, vaikka pidän niitä ulkona 24/7, ja se häiritsee.

Toki mukana tulee paljon uusia tavaroita, settejä, muutamat hiuksetkin, mutta siihen se sitten jääkin. Ainoa asia jolle nauroin, oli pingviini joka tuli puhumaan lumiukolleni. Tämähän ei sinäänsä ollut hauskaa, muttakun mittarin mukaan oli kesä.

Kahvikissa
28.3.2007, 16:53:33
Onko vampyyrilasten pakko käydä koulua? Vampyyrithan kuolevat auringonpaisteessa?

pensu
28.3.2007, 18:53:51
Mikä on maxmotives? .__.

Sitten minulla on toinenkin kysymys, jonka olen varmasti kysynyt ennenkin. Ongelma esiintyy yhä, joten minkäs teet. Ja nyt on screenshotti (http://i6.photobucket.com/albums/y220/Sanniainen/haisula.jpg). Eli mistä johtuu tuommoinen rakoileminen, ja miten siitä pääsee eroon? Hirveän ärsyttävää, esineet ja simit katoilevat näkyvistä. :<

_______

Minun sims-pelini ovat lyhyesti sanottuna ihan sairaita. Minulla on perhe (Haisula-naapuruston hallitsijaperhe Haisu), jotka kelpuuttavat kruununperiäksi vain riittävän kauniin (yleensä tyttö-)lapsen. Tämän johdosta nainen talossa on hirveä synnytyskone, ja jokainen ruma lapsi kokee suurta vääryyttä. Talossa määritellään nokkimisjärjestys ulkonäön mukaan, ja rumemmat tekevät kauniimpien läksyt ja siivoavat, yms. :) Nainen tappoi miehensä suuttumuksesta tämän tultua liian vanhaksi. Hän sai sitäpaitsi vain rumia lapsia. Sitten akka meni iskemään jonkun hunksin kaupungilta, ja jatkaa sen kanssa puuhiaan.

Yhdessä perheessäni on ilkeä noita-akka, jolla on linnansa alakerrassa kolkko tyrmä. Sinne hän telkeää kaikki tontille eksyneet tyhmät pelin luomat hahmot, ja pienissä ahtaissa selleissään he kituvat, kunnes kuolevat. Jos kuolevat, nimittäin heitä myös ruokitaan.

Naapurustossani asustaa myös hullu Tohtori Jamppa laboratoriossaan. Hänellä on lauma koehenkilöitä (miehiä ja naisia), jotka hän... hedelmöittää nähdäkseen, millaisia lapsia tulee. :3 Lapset nimetään tyyliin "Jamppa Maijunpoika" ja "Jamppa Härömarsumiehenpoika", synnyttäjän nimeen. Kun koehenkilö on synnyttänyt, hän kuolee. Lapsi viedään muiden lasten sekaan tutkimushuoneeseen. :)

Eikä siinä vielä kaikki! Sims 1:n Lemmikit-lisäosassa minulla oli sellainen temppeli, missä poltettiin koiria jollekkin aurinkojumalalle. :DDD Alkoi suututtaa kun aina kävivät vieraat kulkukoirat pissimässä tontille. Tämä varmaan jatkuu sitten kun saan tuon Lemmikkielämää-lisäosan tähän kakkoseen. :D Tiedän, olen ihan hirveä.

Kaikissa tuollaisissa peleissä yleensä käytän koodeja, enimmäkseen juuri tuota boolprop blaablaata. Varsinkin Jamppaperheessä olen käyttänyt vähän sitä "Make me pregnant with.."-toimintoa, miten muuten olisin muka saanut ne miehet synnyttämään?

Eniten minulla kuitenkin on jotain ihan normaaleja perheitä, joissa en käytä koodeja, paitsi jos alkaa ketuttamaan. Lempiperheeni oli sellainen, jossa oli möhömahainen alkoholisti-isä, ja hakattu (isä siis hakkasi) tytär, joka joutui elättämään itse itsensä ja juopposänsä ihan pienestä asti. Sitten isä hukkui uima-altaaseen, jonka tyttö osti jättäen ihan tahallaan tikkaatta. :) Tyttö eli yhä kurjuudessa, mutta ahkerana onnistui elättämään itsensä. Hänestä kasvoi kaunis nainen (oikeasti. o__o).

Hän oli kuitenkin elänyt kovin epäsosiaalista elämää yksin raataessaan leipänsä eteen, joten ihmissuhteissa tai oman tahtonsa noudattamisessa hän ei oikein onnistunut. Töykeän (ja ruman), kaikin puolin isää muistuttavan Jorman kosiessa, hän ei voinut kieltäytyä. Häissä hän kuitenkin tapasi kauniin Irinan, johon rakastui palavasti. Jorman kanssa eläessään hän tapaili rakastettuaan aina miehen ollessa poissa.

Synnyttäessään Jormalle pojan hän kuitenkin teki elämänsä päätöksen. Jorma saisi lähteä; tämä sai olla viimeinen kerta, kun joku tyly kaljamahamies eli makoillen hänen sohvallaan tuhlaten hänen rahojaan. Jorman lähdettyä muutti Irina taloon, ja yhdessä he kasvattivat pojan (ja adoptoivat jonkun random pennun). Se poika näytti jo vauvana niin kamalan hintahtavalta pitkine barbie-ripsineen kuin näyttää voi. Hän oli pitkään suosikkivauvani, kunnes alkoi kasvaa, ja tuoda esiin isältä perimiäänsä kasvonpiirteitä.. -__- Tästä naisesta kuitenkin kasvoi yksi Haisulan rikkaimmista henkilöistä, ja hänellä on varmasti isoin talo ja kaunein vaimo. Vaikka Irinan kanssa ollessaan hän tosin tapasi erään herran... Hmm-m.

gaara9
28.3.2007, 20:04:47
Mikä on maxmotives? .__.

Sitten minulla on toinenkin kysymys, jonka olen varmasti kysynyt ennenkin. Ongelma esiintyy yhä, joten minkäs teet. Ja nyt on screenshotti (http://i6.photobucket.com/albums/y220/Sanniainen/haisula.jpg). Eli mistä johtuu tuommoinen rakoileminen, ja miten siitä pääsee eroon? Hirveän ärsyttävää, esineet ja simit katoilevat näkyvistä. :<

"mikä on maxmotives" se on koodi mikä on yöelämää(?) lisä-osan tullut koodi.. siinä saa kaikki ne motivet maksimiin (nälkä, hygienia, väsymys jne...) siis
tarkotan sillä sitä, että kuhan on joku yöelämän jälkeen tullut lisäosa, niin se on tullut...

sitten tuo kuvajuttu... kokeile vaihtaa resoluutiota pienemmäksi ja sitten takaisin... minulla oli kerran tuo sama juttu. jos ei toimi, yritä pistää grafiikoita hieman pienemmiksi, se saattaisi auttaa..

pensu
1.4.2007, 12:20:35
sitten tuo kuvajuttu... kokeile vaihtaa resoluutiota pienemmäksi ja sitten takaisin... minulla oli kerran tuo sama juttu. jos ei toimi, yritä pistää grafiikoita hieman pienemmiksi, se saattaisi auttaa.. Ei auta, ja grafiikatkin ovat jo ihan nollassa. Halp, anyone? :<<

Eev!
3.4.2007, 19:46:21
Sanni, minä repeilin perheillesi, en ymmärrä että noin huvittavaa voi olla : D

Eli siis, minä en itse oikein tiedä, mutta on idea. Jos olet lataillut paljon netistä, ne saattavat vahingoittaa pelin toimintaa, varsinkin jos olet esim.ladannut "Haisulan" netistä, ja sitten vahingossa poistanut sen koneeltasi. Silloin siitä kait tullee röpöläinen. Jos muu ei auta, voit myös poistaa, ja sitten asentaa uudelleen Simssisi, tosin perheet kärsisivät. Tosin huomasin juuri että tuo naapurusto on Siniperä, tjs. joten unohdetaan se -_-'

Ja maxmotivessia voi käyttää ilman mitään lisä-osaa. maxMotives vaan laatikkoon, ja simien tarpeet ovat huipussaan.

Ja sitten: sain lainaan Kauppa Auki lisä-osan, en ala ihmeemmin kommentoimaan, mutta tavaraa tuli p a l j o n ja kaupan pitäminen on ihan kivaa, mutta siihen jää koukkuun. Simien suhteet menevät pilalle, kun ovat koko ajan kaupassa :<

Ja ajattelin kertoa jonkun hullun perheeni. Tai lempparini ainaskin ^^
Päähenklöni on Sara, jonka elämä sukkaa. Tein hänet teininä, jolloin hänellä oli paska äiti, joka ei käynyt töissä, vaan löhösi kaikki päivät sisällä ja ryyppäsi ja chattaili. Eräänä päivänä satelliitti murskasi äidin, ja Sarasta tuli orpo. Sara oli avuksi rahaton, köyhimmillään vaan 48 simeolonia. Sitten Sara alkoi säästämään, ja maalaamaan tauluja. Hän meni myös töihin, ja on jo saavuttanut Musiikki,Seikkailu, ja Toimittaja-urien huiput. Pian hänen tontilleen alkoi kertymään teinejä, jotka halusivat huomiota. Sara muutti heidät luoksensa, opetti ja elätti heitä. He saivat maistaa elämää, heillä meni hyvin. Pian Saralla kehittyi kummankin kämppiksensa kanssa suhde, ja säntäili muhinoimaan aina kun toinen lähti töihin. Mutta sitten hän jäi kiinni ollessaan erään pojan kimpussa, ja kummatkin suuttuivat hänelle. Pian Sara muutti pois, ottaen kaikki tavarat mukaansa. Hän sai mukavan talon, tosin pienen, mutta kotoisan. Hänen mummonsa (Rauha) meni naimisiin, ja häissä Saran paha täti Oilimaija kuoli huvittavaan tulipaloon. Sara oli iloinen, mutta pian hän menetti poikaystävänsä, ja tyttöystävänsä. Saran elämä meni huonosti talven pimeydessä, mutta kevään tullen hän sai koiran, jonka nimi oli Puppe. Pian Sara muutti rahantarpeessa mummonsa ja pappapuolensa luokse, ja asuskeli siellä pari viikkoa. Sen jälkeen hänet kidnapattiin erääseen perheeseen, jossa hänet pakotettiin Gackt nimisen pojan kanssa samaan sänkyyn, ja kauppaan työskentelemään. Onneksi Gacktin kanssa synkkaa, ja kaupan auki pitäminen lasten leikkiä. Koulu menee hyvin, ainoa asia joka Saraa mietityttää on hänen koiransa. Hän on myös huolissaan omasta itsestään, milloin hän kasvaa aikuiseksi? Joku riksu saattoi huomata, että hahmot ovat eräästä kirjasarjasta ^^

Ja toisessa perheessäni ovat kaksoset, toinen on kiltti Luna, toinen paha Luni (eivät viittaa finiläisiin). Heillä on äiti, joka rakastaa lapsiaan kybällä, mutta Luni ei rakasta äippää. Lunilla riittää poikia, mm.Joni Jani Roope. Ujolla Lunalla taas on Kalle, mutta eräs Lauri, on myös tämän kimpussa D: . Eräänä päivänä heidän äitinsä tuo kotiin Hirnun, joka sitten menee sänkyyn tämän kanssa. He menevät naimisiin, mutta Luni vihaa miestä. Viha kasvaa kun hän näkee Hirnun homoilemassa, Luni juoruaa siskolleen, ja sisko äidille. Ero. Mutta sitä ennen Hirnu hyökkää Lunin kimppuun, mutta häviää. Luni pakenee kotoa, ja löytyy vasta kahden päivän päästä. Hirnu on jo poissa, mutta Väinämö on kotona. Lunilla on huono tuuri, sillä löytää seuraavana päivänä Väinmönkin homoilemasta. Sitten tulee taas ero, mutta ikävä kyllä, tulee myös pikkusisko, joka saa nimeseen Liru. Liru on ruma, joten hänet vietiin pois. Äiti palaa Hirnun kanssa yhteen, mutta muuttaa heti pois uuteen naapurustooni, Kakkalaan^^. Tällä heidän elämänsä ei suju, heidän talonsa syttyy palamaan.

//
Onko vampyyrilasten pakko käydä koulua? Vampyyrithan kuolevat auringonpaisteessa?
Heihän heidän ei ole pakko, mutta jos he eivät mene kouluun, heidän numeronsa laskevat ja ne saavat potkut töistä, jos niitä on ^^ Aikuisilla sama juttu, eihän se pakko ole mutta muuten ei kyllä työt suju.

// Ja itse asiassa he eivät kuole, vaan ne laskevat nopeasti, kolme nuolta alaspäin. Ulkona ollaan maksimissa n.tunti, niinkuin gaara9 jo sanoi.

pensu
3.4.2007, 21:34:53
Sanni, minä repeilin perheillesi, en ymmärrä että noin huvittavaa voi olla : D Sinun täytyy olla aivan hirveän kamala saadisti-ihminen, kun naurat tuollaisille. >: D

Jjooo, no sain tuonkin röpelöisongelman sitten ratkaistua kun kävin vinQmassa modthesims2:ssa. Ihan hyvin toimii nyt, jos en vaan päästä konetta ylikuumenemaan. >:o Siivosin siitä kaikki pölyt ja annoin sen nukkua tunnin tai pari ennen kuin aloin pelaamaan. Nyt se taas toimii oikein. n__n Tänään sain just kaverilta lainattua tuon lemmikkilisäosan (kohta alkaa eläinrääkkäys). Olenko vähän sniikki kun ostan vain uusimman lisäosan, ja lainaan ja asennan vanhemmat sitten kavereilta. Minusta tuossa vuodenajat-osassa on liian lyhyet ne... vuodenajat. Olisi parempi jos yksi kestäisi vaikka kahdeksan päivää.

Minua vähän ihmetyttää, kun tuossa lemmikkiosassa voi koirista muokata jokaista karvaa, mutta kissoista vain jotain tiettyjä osia. o__o? En ymmärrä, kyllä kissat ovat ihan yhtä toisistaan eroavia kuin koiratkin (vaikka sen, ettei ole valittavissa isoja kissoja, ymmärrän). Tuohon osaan en ole niin hirveästi ehtinyt tutustua, mitäs nyt parit dogit pyöräytin. Niin, ja tontillani vieraili haisulinäätä. Ja joku kulkukoira. Hahmoni tervehti sitä, ja sitten se tuli sisälle RIKKOMAAN MINUN KUKKARUUKKUJA. :< Siinä tuli hauvalle äkkilähtö. Ajattelin tuohon yhteen perheeseen, missä asuvat nuo kaksi kaverijannua jotka perustavat kahvilan, hankkia semmoisen birmakissan. n__N söpöspöpsöpssöppö. Teen myös sellaisen lolitavamppyyrichicksin, jolla on musta susikoira. Ja sitten kun minulla on semmoinen perhe, missä eräs Sanni hmm-m menee naimisiin erään Brendon Urien MM AH kanssa (miten alas fanityttö voikaan vajota .__.), niin siihenkin hankin kisun.

Ihanaa kun toimii taas. Minä vaan pelaan. Sitten kun ensi viikolla muutetaan, kannan vain koneen uuteen kotiin ja jatkan.

// Mutta siis jos vampyyrit kuolevat päivänvalossa (en siis tiedä, mutta näin sanottiin?), miten heidän on käytännössä mahdollista käydä koulua? o__o

gaara9
4.4.2007, 6:44:29
Minusta tuossa vuodenajat-osassa on liian lyhyet ne... vuodenajat. Olisi parempi jos yksi kestäisi vaikka kahdeksan päivää.

// Mutta siis jos vampyyrit kuolevat päivänvalossa (en siis tiedä, mutta näin sanottiin?), miten heidän on käytännössä mahdollista käydä koulua? o__o

niinh... kylhän sen vuodenajan pituudeks saa vaikka 20 päivää per vuodenaika ku käyttäis sitä yhtä säämasiinaa... ei maksa ku oliko se 7,5k tavoite pisteitä :/

siis kyllähän vamppyyrit auringossa voi olla. mut pitää käyttää maxmotivee jos meinaat yli 1h (simsaikaa) pitää auringossa elossa. Kyl minäkin tein sillein että mää lensin sillä vamppyyrilla sinne työautolle ku työt alkaa. ja kun työt loppuu, jos on päivä vielä, niin lennän takaisin sisälle.. kunnes hommasin vampire careerin... :)

Sininenkissa
29.5.2007, 20:58:59
Haya, sain tänään tuon Sims 2 ja Lemmikkielämää PCeelle ja hyvältä vaikuttaa, mutta minulla olisi pieni vika jota minun on pakko tulla kysymään teiltä. Mikä ihme tässä on, kun asennan itselleni Sims 2 pelkästään, kaikki tapetit ym. toimivat täydellisesti enkä huomannut mitään vikaa. Mutta, kun asennan Lemmikkielämän myöskin, tapetit lopettavat toimintansa. Vilkkuvat vain punaisina eivätkä ota mitään päälleen. Aika raivostuttavaa ellen sanoisi.

Miten vian saisi korjattua, olen kokeillut jo uudelleen asennusta ym. tutkiskelua, mutten vaan keksi enää mitään muuta keinoa. Kiltit, auttakaa. Pikkusisko tappaa muuten mut.

//Ei minulla ole mitään modeja, mutta kokeilen noiden patchien lataamista. Ehkä se auttaa. -___-

gaara9
30.5.2007, 6:35:48
Haya, sain tänään tuon Sims 2 ja Lemmikkielämää PCeelle ja hyvältä vaikuttaa, mutta minulla olisi pieni vika jota minun on pakko tulla kysymään teiltä. Mikä ihme tässä on, kun asennan itselleni Sims 2 pelkästään, kaikki tapetit ym. toimivat täydellisesti enkä huomannut mitään vikaa. Mutta, kun asennan Lemmikkielämän myöskin, tapetit lopettavat toimintansa. Vilkkuvat vain punaisina eivätkä ota mitään päälleen. Aika raivostuttavaa ellen sanoisi.

Miten vian saisi korjattua, olen kokeillut jo uudelleen asennusta ym. tutkiskelua, mutten vaan keksi enää mitään muuta keinoa. Kiltit, auttakaa. Pikkusisko tappaa muuten mut.

Onko sinulla mitään modeja tjsp.? koska joskus vaikka ei tuntuisikaan siltä niin ne saattavat häiritä peliä.. (oli joku devil careeri niin ei enään kenenkään elämäntoiveet toiminu :( kunnes poistin sen) Oletko ladannut sims2 sivuilta patcheja? koska ne patchit saattaa auttaa siinä...

Sininenkissa
31.5.2007, 13:29:52
Mistä näkee, että onko modeja? En ole mitään Simssiin asentanut enkä näin ollen usko siellä mitään olevan - joten mikä muu voisi häiritä? Latasin patchit - ei mitään auttanut. Vieläkin vilkkuvat punaisina perkl. Pelikin on vaihdettu, joten ei ole pelissäkään vika vaan koneessa. Mutta mikä vika?

Paina. (http://img.photobucket.com/albums/v421/AoiNeko/vittusims.jpg)

Tältä näyttää meidän Sims, paitsi että nuo seinät sitten vilkkuvat. *epilepsia* Minulla alkaa oikeasti mennä hermot.

pensu
31.5.2007, 18:10:06
Silloin kun olin ladannut netistä jotain tavaroita, ja käyttänyt niitä jossain talossa, sitten asentanut uuden sims-lisäosan, niin se automaattisesti otti ekalla pelikerralla muokatut osat pois käytöstä, jolloin pois otetut tavarat vilkkuivat sinisinä. Tuo sitten varmaan johtuu siitä, että sinulta puuttuu jotain tiedostoja, tjsp?

// Öö, minun sanaani ei hirveästi kannata luottaa tässä, sanoin vain, että jos joku viisaampi osaisi tuosta päätellä. Mutta AoiNeko: suosittelen käymään modthesimsissä ja kysymään sieltä. Minäkin kun kysyin apua tuohon yhteen ongelmaani niin heti ratkesi. Siellä on kaikki simspr0t.

http://www.modthesims2.com/

Snage
19.6.2007, 23:02:01
Aivan mahtava peli. Niin paljon parempi kuin ykkösosa. Esim. ei ole enää sitä "tarvehippaa" koko ajan. Suhteet on hepompi nostattaa ja onneksi nyt on pitkäaikainen suhde mittari ettei juuri hankitut perheystävät katoa seuraavana päivänä. Lisäksi talojen rakentaminen on monipuolisempaa kuin ikinä. Tätä helpottaa 3D kamera. Ainut mitä en pitänyt hyvänä oli tavoitteet. Mikä romantiikka tavoite se on kun pitää pelehtiä mahdollisimman monien kanssa eri paikoissa? Itse käytän aina tietotavoitetta tai mammonatavoitetta. Noh siinä perheeni on jokseenkin normaali. Akka käy töissä ja opiskelee hulluna päästäkseen huipulle ja mies on puhelimessa kaiket päivät hankkimassa perheystäviä ja siinä välissä hoitamassa 2 vauvaa. Jotenkin tulee semmoinen mielikuva että se voisi olla toisinpäin. No oli miten oli, lähes täydellinen peli. Ostin juuri Lemmikkielämää lisäosan ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Pitäisiköhän tuota Vuodenajat harkita...

Gilraen
1.3.2008, 0:05:39
Ostin pelin vasta viikko sitten, mutta olen pelannut sitä naapurillani. Silloin se ei ollut niin kivaa kuin nyt, kun saa ottaa kaikki ohjat omiin käsiinsä. :D

Olen tehnyt jo aika monta perhettä, joista kahden kaikki tyypit kuolivat, ja yhden poistin, koska en tehnyt sillä mitään. Ensimmäinen perhe, jonka tein, oli myös se, johon kiinnyin eniten. Raivostutti sitten se, että ne kaikki kuolivat.
Varsinkin perheen ainoan teinitytön kuolema oli ärsyttävä. Se huusi koko ajan ruokaa, mutta koska jääkaappi oli tyhjä, piti ostaa Internetin kautta ruokatavaraa. No, uhkavaasti sen tytön nälkä-mittari alkoi olla nollassa, mutta sitten se sininen auto, joka tuo ruoan, saapui. Sain vietyä tilauksen jääkaappiin, ja olin jo antamassa tytölle ruokaa, mutta se sitten kellahti aivan kaapin eteen ja kuoli siihen! Ärsytti vietävästi, etenkin kun olin niin kiintynyt siihen. Olisi odottanut ihan hetken, niin olisi säästynyt.

Parasta pelissä on ehdottomasti perheiden luominen. Olen tehnyt kauheasti gootteja (en ole pahemmin muuta ladannut kuin goottivaatteita, -hiuksia ja -meikkejä) ja vain pari tavallista tyyppiä. Minulla on myös Sephiroth ja Cloud, jotka rakastuivat ja menivät naimisiin, vaikkei se kyllä ollut ihan tarkoitus. O_o No, kun heillä meni niin hyvin, ja kumpikin toivoi pääsevänsä kihloihin, niin päätin sitten toteuttaa toiveet. Nauratti aika lailla, kun vein heidät kerran puistoon, missä he sitten alkoivat muhinoida penkillä. Nyt he ovat jo vanhoja pappoja, eikä heillä ole enää niitä oikeita vaatteitaan. Se jos mikä ottaa päähän, sillä he näyttävät aivan idioottimaisilta.

Pelin mukana tuli Yöelämää-lisäosa, mutta en ole saanut siitä vielä oikein mitään irti. Tänään vein yhden goottiperheen tanssimaan, mutta vain yksi tyttö pisti tanssiksi, muut vain seisoivat tai jammailivat päättöminä ympäriinsä. Tuosta tulikin mieleeni, miten vein kerran yhden hopeatukkaisen goottipojan johonkin kauppaan autolla, ja se alkoi yhtäkkiä kävellä siellä edestakaisin pienessä tilassa. Vaikka kuinka yritin, en saanut sitä tekemään mitään muuta. Kunhan vain marssi siinä ympyrää. Meni järki, joten päätin palata naapurustoon tallentamatta peliä. Haluaisin hulluna nähdä niitä vampyyreja, mutta en edes tiedä, miten se tapahtuu. Miten voi edes tehdä omista hahmoistaan vampyyreja? Vai muuttaako joku valmis vampyyri heidät kaltaisekseen?

Talojen rakentaminen ei ole mielipuuhiani. Toki siinä on se hyvä puoli, että voi kuunnella mieluistaan musiikkia, kun kaverini kertoi, miten pystyy laittamaan peliin mitä tahansa kappaleita, joita koneellaan on. Niiden tapettien laittaminen on vain niin rasittavaa, ja kaikki huonekalut pitää aina yrittää saada fiksusti sijoitettua. Yhteen taloon ne menivät kaikkea muuta kuin fiksusti. Vessanpönttö ja suihku ovat talon ulkopuolella ja yksi sänky on survottu keittiöön. Ei voi mitään, ettei ole tilaa seinien sisällä. :D

Pidän pelistä todella paljon, ja juuri nyt on menossa hillitön peli-into. Taidanpa jatkaa Sephirothin ja Cloudin elämän ohjailua. Toivottavasti en täysin murru, kun he kuolevat.

gaara9
5.3.2008, 6:35:39
Miten voi edes tehdä omista hahmoistaan vampyyreja? Vai muuttaako joku valmis vampyyri heidät kaltaisekseen?

Noh, olen jo vastannut tähän kysymykseen mutta:
Tarvitset yöelämää lisäosan. Sinun täytyy mennä yöaikaan (eli silloin kun on pimeää) kaupungille, ja siellä pitäisi tavata vampire count/countess. Sen kanssa ystävystyt, ja myöhemmin kun olette kavereita, vamppyyri puree sinua.

Muista että kun menet kaupungille jonnekkin tontille (ja siis sen pitää mennä sinne yöelämää lisäämän kaupungin alueille) Vampyyri tulee suunnilleen heti jos on tullakseen. Odota jotain 30 sim minuuttia ja jos vamppyyrejä ei näy, vaihda tonttia.

Helpompi tapa saada tartunta on (tarvitset 2 pelattavaa simiä) on kun olet löytänyt vamppyyrin. Toinen hahmo suostuttelee (tarvitsee muistaakseni yliopisto lisäosan) vamppyyrin puremaan sitä henkilöä ketä haluat.

Hukka
10.3.2008, 10:02:23
Pikku paussin pidin Simsin pelaamisen kanssa, kun hurahdin taas tuonne WoW:n ihneellisen maailman puolelle. Nyt, kun peliaika on loppu ja kukkaro huutaa tyhjyyttään, on Simsiä mukava pelailla. Olen hankkinut muutaman lisäosan (Kauppa auki, Lemmikit, Vuodenajat ja joku kamasetti) ja lystiä on. Etenkin Lemmikit-lisäosa oli söpö.

Kaikista hauskinta on ihan älyttömien perheiden luominen. Minulla esimerkiksi on Laaksolan perhe, jossa on sattunut ja tapahtunut enemmän kuin tarpeeksi. Maria-äiti jäi yksinhuoltajaksi kahdelle tyttärelleen Raisalle ja Riikalle, kun isä Yrjö muutti yhteen latinohomorakastajansa kanssa. Ufot ovat napanneet Maria-reppanan jo kolme kertaa. Raisa on jo aikuinen ja käytönnössä nushuttelee ympäriinsä minkä kerkiää ikään ja sukupuoleen katsomatta ja Riikka on lukioteini, joka on töissä musiikkikaupassa. Onhan lystiä.

Talojen rakentaminenkin on varsin mukavaa hommaa jos omaa lehmän hermot. Tyttikseni ainakin on rakentanut semmoisia rantahuviloita että alta pois.

kuppikakku
12.3.2008, 19:58:54
Oli kylla ihan vikatikki tulla lukemaan tanne noita The Sims 2 -rainoja. Ihan tajuton ikava iski paalle >::: Mullahan se ei siis toimi talla kaverin huippukoneella eika kannettava jaksa pyorittaa. Oottakaas vaan kun oon saastanyt isot palkan niin sitten menen ja ostan itelleni superkoneen joka pyorittaa kaikkia peleja ainakin 5 vuotta paivittamatta!!

Itse aiheeseen siis, mullahan on siis kaikki lisaosat paitsi uusimmat (bon voyage ja vapaa-aika). On ikava Don Lothariota >: Yleensa pariutin kaikki pelin valmisnaissimit. Kerrankin oli varmaan 4 naista sille yhta aikaa raskaana! Joo, raskaaksi saaminen on siis maailman parasta! Aina kuumeisesti odotin milloin lapsi syntyy ja minka variset hiukset silla on. Hah. Vitsi, menenpa tasta purkamaan ikavaani vaikka modthesimsiin... *niisk*

Miss Diva
21.6.2008, 5:59:51
Sims2 on mun suosikki heti FF7:n jälkeen! Oon jäänyt siihen kai pahimman kerran koukkuun ja omaan kaikki lisäosat, tai ainakin omasin ennen kuin muutin Japaniin, viimeksi siis ostin Bon Voyagen. Sit ku tulee taas Suomessa käymäään niin rahat palaa siihen et pitää ostaa uusimmat lisäosat :shy: No saa nähdä. Mut itse pelaan läppärillä ja kaikki on tähän mennessä pyörinyt moitteettomasti.

Mut mulla on sellanen kysymys, kun tässä matkailu osassa voi toteuttaa näitä kaikennäköisiä matkatoiveita (:huh:en muista ehkä sitä oikeeta nimeä nyt?) mut siis että vaikka opettelee ne ninjan taidot ja opettelee erilaiset hieronnat jne. mut oon saanu kaikki muut mutta en löytänyt sitä aarretta! Miten sen voi löytää, oon kyllä kaivanut kaikki tontit ihan kuopille, ja löytänyt varmaan sata luuta ja miljoona stemu kiveä, mut silti en oo saanut siihen sitä viimeistä toivetta et musta tulis maailmanmatkaaja... osaako joku auttaa?

tidus_yuna
22.6.2008, 23:34:52
Naapurissa olen The Simsiä pelannut. Sitä kakkosta.
Mieleeni juolahti, että miten ihmeessä niitä Final fantasy ukkoja saa siihen Sims 2:een? Ostan kyseisen pelin pian ja olisi kiva tietää, että miten voin käyttää lempihahmojani siinä.

Yoona
23.6.2008, 0:05:23
Pariin otteeseen olen pelisarjaa kokeillut. Siskon suosikkeja ja hänen yllyttämänä lähdin hoitelemaan pelin sisäisiä askareita. Ei mennyt kauaa kun kyllästyin normi pelaamiseen. Ne mielikuvitus jänisfrendit, viikatemiehen saapuminen olikin jo jotain. Miksi ufojen kanssa siitetyt vauvat eivät näytä ufoilta ?

Miss Diva
26.6.2008, 11:44:14
Mieleeni juolahti, että miten ihmeessä niitä Final fantasy ukkoja saa siihen Sims 2:een? Ostan kyseisen pelin pian ja olisi kiva tietää, että miten voin käyttää lempihahmojani siinä.

Niin siis voit ladata niitä sun lempparihahmoja osoitteesta www.sims2.com, siellä on sellanen osio ku exchange sims ja sieltä sit ettimään ;)

Nemes
6.6.2009, 18:17:55
Noniin, nyt kun muut ovat siirtymässä Sims 3 aikaan meikäläinen vasta aloittelee no-lifettämistä Sims 2:n kanssa.

Eli kyseisen pelin Double deluxe-versio löytyi kirpparilta 13 euroon. Paketti sisältää alkuperäisen Simssin, yöelämää lisäosan ja juhlien kamasetin. Jonkin verran olen ehtinyt jo pelailemaan ja kivalta vaikuttaa, hahmotkaan eivät ole enää niin ylityhmiä mitä ensimmäisessä osassa ^^ Ainut mitä tosin edelleen kaipailen ovat huonekalut, tapetit sun muut. Ärsyttää kun ei voi tehdä tismalleen sellaista sisustusta kuin haluaisi, aina kun löydän jonkun kivan mallisen sohvan vaikkapa niin eihän sen kanssa meinaa löytyä sitten sopivaa pöytää, hyllyä jne. Pitäisi kai hankkia lisäosia kuten Ikea, mutta ne taas maksaa... Noh, pitänee katsella jos kirpparilta löytyisi noita lisäosia tai sitten pelikaupoista käytettyinä, ei kuitenkaan viitsisi montaa euroa maksella.

pensu
7.6.2009, 22:34:33
Noniin, nyt kun muut ovat siirtymässä Sims 3 aikaan meikäläinen vasta aloittelee no-lifettämistä Sims 2:n kanssa.

Eli kyseisen pelin Double deluxe-versio löytyi kirpparilta 13 euroon. Paketti sisältää alkuperäisen Simssin, yöelämää lisäosan ja juhlien kamasetin. Jonkin verran olen ehtinyt jo pelailemaan ja kivalta vaikuttaa, hahmotkaan eivät ole enää niin ylityhmiä mitä ensimmäisessä osassa ^^ Ainut mitä tosin edelleen kaipailen ovat huonekalut, tapetit sun muut. Ärsyttää kun ei voi tehdä tismalleen sellaista sisustusta kuin haluaisi, aina kun löydän jonkun kivan mallisen sohvan vaikkapa niin eihän sen kanssa meinaa löytyä sitten sopivaa pöytää, hyllyä jne. Pitäisi kai hankkia lisäosia kuten Ikea, mutta ne taas maksaa... Noh, pitänee katsella jos kirpparilta löytyisi noita lisäosia tai sitten pelikaupoista käytettyinä, ei kuitenkaan viitsisi montaa euroa maksella. Tai sitten voit ladata netistä! Sivuja löytyy useita, mutta esim. Modthesims2 on hyvä paikka aloittaa. Itelläni on ainakin ties mitä ladattuna, tapetteja sun muita nyt ehkä vähiten.

shaiana
8.6.2009, 0:05:47
Joo, ja hyviä sivuja löytyy esim. Radolasta. Lista latauspaikoista (http://www.createphpbb.com/radola/viewtopic.php?t=12383&mforum=radola), Tähditetty latauspaikkalista (http://www.createphpbb.com/radola/viewtopic.php?t=12653&mforum=radola), Teemoiteltu latauslinkkilista (http://www.createphpbb.com/radola/viewtopic.php?t=12702&mforum=radola) ja Hackeja ja kuvauksia 2 (http://www.createphpbb.com/radola/viewtopic.php?t=12755&mforum=radola).

Omia suosikkeja (löytyvät myös suurimmasta osasta mainituista linkkilistoistakin), erityisihkut oikein sydämin:
ADELE (http://adele-sims.com/) :love:
All About Style (http://www.all-about-style.com/)
Happy Honey Hunt (http://happyhh.s82.xrea.com/)
Helaene (http://www.helaene.com/)
LaPink (http://www.lapink.net/)
Garden of Shadows (http://www.digitalperversion.net/gardenofshadows/index.php) :love:
Liana Sims 2 (http://www.lianasims2.net/)
Parsimonius (http://www.parsimonious.org/)
Raonjena (http://www.raonsims.com/)
SafetyPinned (http://safetypinned.com/)
XM Sims (http://www.xmsims.com/) :love:
Kuupan kutomo (http://kuupankutomo.net/) :love:
Sexy Sims 2 (http://sexysims2.com/) (k-18)*
dedital sheep (http://dsb.g.ribbon.to)
ja jos joku on maksullista, luultavasti se löytyy PMBD:stä (http://paysites.mustbedestroyed.org/). Maxis on tuominnut maksun pyytämisen peliin itsetehdystä materiaalista.

.. Niin ja sitten on pentsun mainitsema Modi (http//www.modthesims2.com)*.

* vaativat rekisteröitymisen.

---

Sen verran sanon, että kun innostuu latailemaan kaikenlaista, niin sitä tulee kanssa latailtua. Loppujen lopuksi aivan liikaakin. Itellä taitaa pyöriä nyt Downloads -kansion paino siinä 1,7 gigan paikkeilla... Että kannattaa jo alusta alkaen harkita vähän tarkemmin erityisesti vaatteiden ja hiusten latailua. Käytänkö minä näitä? (Tietysti voi miettiä muitakin, mutta ainakin itellä nimenomaan kokoasuja ja hiuksia on vähän liikaa.)