View Full Version : FF V: HP systeemi....-_-'
Hanzatre
25.9.2004, 11:42:07
Siis epäilen että tuskin vinkit tai jotain semmosta osastolta tähän EI löydy vastausta tähän mutta siis olen pohtinut mikä oikein on systeemin idea...tarkoitan tietyssä vaiheessa peliä tietyillä hahmoilla tietyissä ammateissa alkaa MENETTÄÄ HP:tä parannus itemeistä ja taioista joten kiinnostaisi tietää mikä ihme voisi olla vika ja ongelma..[en kylläkään tiedä oko aiheesta keskusteltu aikaisemmin ja olen muutekin niin laiska etten edes jaksa etsiä]
Niera Kuuranpoika
25.9.2004, 12:19:18
Oletko aivan varma että asia johtuu hahmoluokista? En ole nyt vähään aikaan pelannut FFV:tä joten en enää aivan vuorenvarmasti muista, mutta yleensä jos hahmolla on zombie-status päällä ja heität tämän päällä curen tai potionin niin silloin hp laskee (parannustaiat vahingoittavat epäkuolleita). Jos haluaa parantaa tuollaisen hahmon, on ensin poistettava zombie-status ja sitten vasta potion tai cure.
Soul Reaver
25.9.2004, 13:12:24
Niin, tai jos sinulla on joku automaattista zombie -statusta aiheuttava varuste päällä, ainakin Bone Armour on yksi sellainen. Myös Thornletissa oli jokin HP:tä vähentävä vaikutus, mutta zombie -status se ei ainakaan ollut.
Niin no, tulen taas ja päden kuin mikäkin säälittävä perus-sotulainen. FF V:n zombiestatus on erilainen kuin esim. FF X:ssä. Kun joku FF V:n hahmoista muuttuu zombieksi, hyökkää hän aivan randomina minne sattuu, häntä ei voi kontrolloida, hp on pysyvästi nollassa eikä hahmoa voi tappaa millään ilveellä. Vaikka miten parantaisit tai hakkaisit, ei hahmo saa tai menetä HP:ta. Ainut mahdollinen tapa parantaa hahmo on juottaa tälle holy wateria. Zombie statuksesta homma ei siis ollut kiinni, vaan veikkaisin todellakin Bone Mail panssaria, joka vaihtaa parannukset vahingoksi. Valitettavasti vahinko ei sitten olekaan parannusta. =)
edit\\ Olisikohan mahdollista että saisin jopa tämän elämän aikana ne neljä postia tuon tuhannen täyttämiseen... ;D Turha toivo varmaankin.
ascalon
25.9.2004, 18:43:13
Zombie-status ei suoraan tuo HP-menetystä, mutta on pelisäs myös joitan varusteita, jotka aiheuttavat suoraan energianmentyksen. Tarkista varusteesi.
Setzer-44
25.9.2004, 20:07:14
Omistan pelejä joissa on justiinsa kaikkia armoreja ja kypäriä joista aiheutuu harmia.Hyvä esimerkki on Chrono Trigger jossa eräältä Ozzie viholliselta varastaa taistelussa siltä armorin joka pistää Confusen/Chaoksen ja se armor on "Ozzie´s pants".
SDNKorento
25.9.2004, 20:11:12
Zombie statuksesta homma ei siis ollut kiinni, vaan veikkaisin todellakin Bone Mail panssaria, joka vaihtaa parannukset vahingoksi. Valitettavasti vahinko ei sitten olekaan parannusta. =)
Taitaa olla niin, että Bone Mailin heikkous on holy-element, joten parantavat tavarat vahingoittavat. Pikainen katsaus paljasti Bone Mailin kuvaukseksi "Undead Armor"
edit\\ Olisikohan mahdollista että saisin jopa tämän elämän aikana ne neljä postia tuon tuhannen täyttämiseen... ;D Turha toivo varmaankin.
:)
Hanzatre
26.9.2004, 11:59:54
Olen aika varma ettei kyseessä ole haarniska[ei ainakaan Bonemail sillä olen jo pelannut 3 maailmaan ja sieltä löytyy Bonemailia REILUSTI parempia] mutta SE johtuu hahmoluokista nääs....Bartz[päähahmo] oli aluksi Knightina ja menetti paranuksista..[ja toisin päin..heh taisi uohtua kohta että SAA HP:ta mm.Bio taiasta] ja sitten vaihdoin Huntteriin ja ei eään muuten menettänyt..[1.min sitten Reina alko menettää Samuraina ja Monkinna ollessaan..:P.....ainaskin..]
Juripa
26.9.2004, 12:10:41
olen jo pelannut 3 maailmaan ja sieltä löytyy Bonemailia REILUSTI parempia] mutta SE johtuu hahmoluokista nääs....Bartz[päähahmo] oli aluksi Knightina
Väärin, Bone Mail on yksi pelin "parhaimmista" suojista joka aktivoituu automaattisesti kun varustat hahmosi Optimizella, enpä minä ainakaan ole löytänyt Bone Mailia parempaa suojaa. Ellei sitten Omegalta tai Shinryulta saa jotain huippuhyvää suojaa, en ole ikinä päässyt niitä läpi :(
Ellei sitten Omegalta tai Shinryulta saa jotain huippuhyvää suojaa, en ole ikinä päässyt niitä läpi :(
Ei noiltakaan saa mitään erikoisia varusteita. Omegalta saa vain jonkun Itemin, [En muista nimeä, mutta se ei ole varuste.] Ja Shinryusta saa Ragnarokin.
ascalon
26.9.2004, 20:16:34
Itse myyn aina tuon Bone Mailin, jottne se aktivoituisi aina itsetään ja altistaisi hahmoa Zombie-statuksen alle. ja kyllä viimeistään jostain Town of Miragesta löytää jotain kohtalaista suojaa korvaamaan tuon Bone Mailin.