PDA

View Full Version : Mustaa ja valkoista

Aiona
28.9.2004, 13:44:15
Hän ei pystynyt enää liikkumaan. Hän tuijotti taivasta ilmeettömänä. Hän kuuli kaukaisten sireenien soivan läheten. Joku oli tulossa hakemaan..

"Huomenta rakas", Karri sanoi suudellen vaimoaan. Aurinko paistoi kirkkaana taivaalla ja kello oli kaksitoista. "Huomenta. Nukuitko hyvin?"
"Erinomaisesti! Palkka tulee olemaan hieman suurempi tässä kuussa."
"Sinun pitäisi vähentää iltatöitä. Tulet niin myöhään kotiin, ettet ehdi nähdä tyttäriäsi."
"Ensiviikolla sekin muuttuu. Minulla on lomaa."
"Hyvä, että edes kerran vuodessa."
"Älä ole noin sarkastinen."

Päivä alkoi niin kuin se oli aina alkanut. Karrin vaimo lähti töihin ja hän jäi tunniksi kotiin ennen kuin lähti itsekin töihin.

"Missä se himskatin puhelin on?" Karri murisi etsiessään puhelintaan ajaessaan autollaan vilkkaalla tiellä. Hän ajoi autoaan tottuneesti. Tällä kertaa se ei riittänyt...

Karrin silmissä musteni, kun auto pyöri ympyrää alaspäin lopulta pysähtyen jääden seisomaan renkailleen. Karri pystyi tuskin liikkumaankaan, mutta sai avattua oven ja päästyä ulos autosta jääden maahan makaamaan.

Valkoisiin pukeutuneet hahmot pyörivät hänen ympärillään. Yksi oli kuitenkin mustissa. Karri sai avattua suunsa ja kysyttyä: "Vietkö sinä minut pois?"

Soli siinä. Ehkä hieman lyhyt, mutta mitä väliä. Kommenttianne odotellassa luen englannin ja ruotsin yo-kokeisiin. Omituinen juttu, mutta niinhän olen minäkin.

Ze Shoopuf
28.9.2004, 14:15:36
Lyhyt, kyllä. Olisin mielelläni tätä pidempäänkin lukenut. Mutta unohdetaan tuo seikka ja keskitytään itse tarinaan.

Minä olisin toivonut yksityiskohtaisempaa selitystä. Vaikka tämä on lyhyt, tästä olisi ehkä saanut enemmän irti, kun hiukan kuvaillaan tapahtumapaikkoja ja tarkemmin kerrotaan ihmisten tekemisiä ja ulkonäköjä.
Ehkä tässä olikin tarkoitus selittää karusti, mutta minä pidän enemmän hiukan yksityiskohtaisemmasta kertomisesta.

Tarinana tämä oli hyvä. Juoni oli uskottava. Mutta jotenkin tämä jätti kylmäksi, ehkä lyhyyden takia, ehkä yksinkertaisuuden takia.
Mutta mielenkiintoinen tämä kyllä oli. Oli hyvä, kun alku olikin loppu.