PDA

View Full Version : K.A. Applegate

Fenrir^
6.10.2004, 11:59:41
Onko joku lueskellut tälläistä kirja sarjaa kuin EverWorld?
Jos on niin mitä mieltä olet tarinasta?

Itse tykkään todella paljon kun siinä on just sillainen toiseen maailmaan siirtyminen ja siellä seikkailemista, pelastus, selviytymis tarinoita.
Ja hyvät henkilöhahmot ja niiden ajatusmailmat.

LizzieFox
6.10.2004, 12:18:27
Olen lukenut sitä sarjaa jo pitkään. Nyt en ole monene kuukauteen käynyt kirjastossa (paitsi koulun jossa ei ole tuommoisia kirjoja) joten en ole voinut etsiskellä uusia käsiini. Paikkoja ja asioita on hyvin kuvailtu ja kun sarjaa lukee voi mielikuvituksessaan nähdä paikat joissa nuoret ovat. EverWorldissa on kaikenlaisia hirviöitä erilaisista uskonnoista ja taruista. Se on sinänsä aika jännittävää kun huomaa että 'heii. minähän olen lukenut tästä Tor:sta' tai vastaavia elämyksi. Hyvä sarja joka osaa yllättää.

Tarina on oikein kiehtova muttei se voit K.A Applegaten muita sarjoja eli Animorphsia tai Remnatsia. Niistä pidän paljon enemmän. Katharinen sarjoissa aina lapset ovat pääosassa ja pelastavat maailmaa. Lapset ovat tulevaisuus.

Fenrir^
12.10.2004, 10:38:54
En ole kyllä lukenut muita kuin Everiä. Millaisia ne muut on? Mistä ne kertoo? sitä toista kirja sarjaa jonka sanoit tuossa niin olen hiukan silmäillyt ja käsitin että se kertoo jostain avaruus seikkailusta...
Everissä mulla ittellä on lukematta se yhdeksäs kirja.
Pitää ostaa se jossain vaiheessa...

LizzieFox
12.10.2004, 12:30:01
En ole kyllä lukenut muita kuin Everiä. Millaisia ne muut on? Mistä ne kertoo? sitä toista kirja sarjaa jonka sanoit tuossa niin olen hiukan silmäillyt ja käsitin että se kertoo jostain avaruus seikkailusta...
Everissä mulla ittellä on lukematta se yhdeksäs kirja.
Pitää ostaa se jossain vaiheessa...
Animorps kertoo 5 nuoresta jotka saattuivat paikalle kun avaruusalus oli laskeutunut maahan ja saivat sitten avaruusoliolta kyvyn morphata (eli muuntautua) joksikin minkä dna:n on ensin omaksunut. Tietenkin tämäkin kirja kertoo maailman (ja myös maailmoiden) pelastamisesta.

Remnats - selviytyjät maasta kertoo sitten semmoisesta kun maailma tuhoutui ja mitä sne jälkeen tapahtuu ihmisislle jotka sieltä pääsivät pakoon juuri ennen maapallon tuhoutuista.

Suosittelen molempia lämpimästi.

Snes
12.10.2004, 18:35:29
Luin noita Applegaten sarjoja vielä joku muutama vuosi sitten, mutta lopulta kyllästyin niihin, sillä kerrontatyyli alkoi tuntua vähän liian lapselliselta ja kirjat toistivat niin paljon itseään (ainakin Animorphsit ja Everworldit). Everworldejä luin muistaakseni viidenteen tai kuudenteen osaan asti, mutta mielestäni Animorphsit ja Remnantsit ovat parempia, sillä Everworldit yrittävät olla jotenkin enemmän katu-uskottavia kuin kaksi muuta sarjaa (pitää pakosta olla mukana seksiä, kiroilua ja sun muuta sellaista).

Animorphseista pidin melko paljon kymmenenteen osaan asti, kunnes ei jaksanut enää kiinnostaa, vaikka ne kaikkein eniten lapsille suunnattuja näistä kolmesta sarjasta ovatkin. Remnantsien ensimmäinen osa oli taas aivan loistava (tai ainakin se siltä silloin tuntui, kun sen ensimmäistä kertaa luin), hakkasi kerronnallaan Deep Impactin ja Armageddonin 10-0, mutta kolmannen osan jälkeen kiinnostus lopahti, koska juoni alkoi mennä aika lailla överiksi (henkiin heränneitä maaluksia = EVVK). Jokainen sarja on kuitenkin ihan mukavaa luettavaa kaikille niille, jotka pitävät fantasiasta/sci-fistä, mutta eivät paljoa paksummista kirjoista perusta.

Reiksu
13.10.2004, 11:40:15
Olen lukenut Everworldia, sitä ensimmäistä osaa, mutta tarinan puolessa välissä kiinnostukseni lopahti melko etenemättömän tekstin johdosta.
Ainoa minkä takia olisin lukenut loppuun tuon kirjan oli koska norjalainen mytologia kiinnostaa, mutta oli nyt miten oli.

Animorphs kirjaa olen myös lukenut ja se olikin paljon mielenkiintoisempi.
Kuusitoista osaa luin ja aion lukea vielä enemmänkin. Tässä kirjasarjassa nimittäin on jotain ihan hienoa, ja sitä jaksaa lukea vaikka jotkut osat ovatkin aikalailla samanlaisia kuin aikaisemmat osat. Mutta kaikenkaikkiaan Applegate on hyvä tarinoitsia ja suosittelen edes kokeilla lukea jotain hänen kirjoistaan.

scirata
13.10.2004, 12:15:14
Oih. Applegatesta pidän. Remnatsit, Animorphsit ja EverWordlit ovat suosikki kirjasarjojani, niitä on tullut luettua ja paljon. Tarina on kiehtova, alku oli hauska. Tykkään siitä, kuinka Applegate osaa kuvailla eri ihmisten näkökulmasta asioita, todella pidän näistä kirjoista. Joo.

Fera
8.7.2005, 14:33:06
Olen lukenut sarjaa jo hyvin pitkään ja hieno sarja on vaikkei niin maailmoja mullistava. Tarina on hyvä vaikka toiseen maailmaan joutuminen onkin jo tuttu aihe niin tuollaiset unimatkat vasta upeita olivatkin. Toivat lisää säväytystä mukaan. Kaikki ne jumalat ja maailmat Olympokselta Egybtiin olivat hienoja ja niihin syventyi mielellään.

Hahmot ovat ok:ta mutteivät minun mieleeni kovinkaan. David yrittää olla sankari ja ei vain voi päästää irti siitä variksenpelätin Sennasta, Christopher on välillä typerä, April on kanssa nenäkäs ja Jalil ajattelee vain... vain todenmukaisuutta. Senna on niin hirveä akkeli ettei pahemmasta väliä. Mutta onneksi luin ihanan kohdan tulevista kirjoista ja Senna kuolee. April murhaa hänet.

Mielenkiinnolla luen vaikka jotkin asiat eivät minua miellytäkkään kuten Applegaten kirjoitustyyli ja suorat puheet seksuaalisuudesta tai muusta. Mutta nekään eivät pilaa lukunautintoa ja odotan innolla muita osia. Sarja alkaa lähestyä jo loppuaan ja niin onkin hyvä. Mutta kirjoissa ärsyttää suurimman osan ajasta se etteivät hahmot vain ystävysty. Kaikkihan eivät voi pitää toisistaan mutta minä, joka vaalin ystävyyttä ja rakkautta, pitäisin jo ajatuksesta että heidän välinsä lämpenisivät edes vähän.

//Unohtui sanoa että vaikka sarja kiinnostaa niin välillä nakkaan kirjan pois ja touhuan muuta ennen kuin otan kirjan taas käteeni. Luen kirjoja osittain siksi koska ne ovat fantasiaa ja ihan hyviä ja osittain siksi koska kunniotan sarjaa myös koska se antoi puhtia kirjantekoon.

Velvety
8.7.2005, 17:04:58
Postaanpa tähänkin nyt, ettei ihan unohdu. :3

K.A. Applegaten kirjoja en ole enää lukenut vähään aikaan. Jostain syystä minä en vain voi sietää niitä, koska ne ovat typeriä ja tylsiä. Minä ja kaverini olemmekin ihmetelleet monesti scifimäistä teemaa kirjoissa. Everwordissa on kyse jumalista ja muusta yliluonnollisesta. Remnants ja Animorphs sarjoissa on sitten sitä scifimäisyyttä vaikka muille jakaa. Remnantseissa ihmiset lentelevät ympäri avaruutta ja muihin maailmoihin, kun taas Animorpheissa on ryhmä nuoria, jotka voivat muuttua eläimiksi koskettamalla vaikka norsua ja imemällä sen DNA:ta itseensä. Hauskaa. :3 Laitoin varalta nuo jutut spoilereihin.

Itse kirjailija on outo tapaus. Hän kirjoittaa montaa kirjasarjaa samaan aikaan, ihmettelen miksi nainen ei mene sekaisin kirjoittaessaan niitä kaikkia. En kyllä enää niistä mitään lue, mutta tuo Everword kyllä oli aika kiinnostava. Ainakin kansien kuvat ovat todella kauniita. Ensimmäinen aukeama tai sivu oikeastaan on jokin nätti kuvatus kauniilla ja ei nyt niin kauniilla värillä luotuja kuvia. :3 Sekava lause. Mutta joo.

Olen siis lukenut noita kaikkia. Eniten Animorpheja. Aluksi sarjasta tykkäsin kovastikin ja käkätinkin aina kun joku kutsui Cassieta puunhalaajaksi ja Visser Kolmen ns. raivokohtaukset olivat hauskaa luettavaa. Muistaakseni ainakin tämä pahis Yeerk on sellainen, että hän raivoaa helposti. Joo. Kyllästyin sarjaan, kun taistelun kanssa ei alkanut loppua lainkaan näkyä. Hahmoista minä kuitenkin pidin kovasti. Sarjaa en lukenut enää ollenkaan, kun löysin uuden rakkauteni kohteen, David Eddingsin kirjat. <3

Everword on taas fantasia kirjasarja, jossa jotenkin oudolla lailla näyttää olevan mielipuoli jumala, joka haluaa avata jonkinlaisen portin oikeaan maailmaan ja tällä Senna- nimisellä tyttösellä on kyky aukaista tämä kyseinen ovi meidän maailmaamme. Loki juoksee tytön perässä kuin viimeistä pävää ja minulle nyt tarkemmin ajatellen tulee mieleen David Eddingsin Belgarionin tarussa esiintyvä Torak-jumala. :3 En lue tätäkään sarjaa enää lainkaan, koska se ei jaksa kiinnostaa minua ollenkaan.

K.A. Applegate on ihan ok kirjailija, vaikken hänen kirjoista pidäkään enää ollenkaan.

-Kiz-
28.1.2006, 20:45:27
Jep. Ite luen Everworld-sarjaa aika mielenkiinnolla ja pidän myös. Parhaimpia sarjoja mitä ite oon koskaan lukenutkaan. Mutta yksi seikka arvelluttaa, onkos tästä kirjasarjasta jo ilmestynyt 11 osa. Siis Syvyyksien syövereissä-kirjan jälkeen. Siihen asti olen lukenut, mutta 11 en ole löytänyt joten siis nyt. Onko edes ilmestynyt vielä?

On tultu luettua pariinkin kertaan läpi nuo kirjat, ei kyllästytty olla vieläkään. Että mahtava sarja on.