PDA

View Full Version : Playstation 2 netti

Arska
6.10.2004, 16:12:01
Onkos kellään mahdollisesti tietoa joutuuko playstation2:sen netissä pelaamisesta maksaa jotain, vai ovatko maksut vain pelikohtaisia? :huh:

Paajehu
6.10.2004, 16:20:04
Jos minä nyt oikein olen sen käsittänyt, niin PlayStationissa pitää olla joku verkkokortti. Sitten kone liitetään ADSL laatikkoon ja sitten pelaamaan. Eli ainakin siinä pitää olla adsl ja se luonnollisesti maksaa, mutta muuta en tiedä.

Ben
6.10.2004, 16:33:29
Tietääkseni missään pelissä ei tarvitse maksaa kuukausimaksuja. FFXI piti ilmestyä PS2:lle, mutta koska peli vaatii vielä kovalevyn, joka maksaa hunajaa niin sitä ei sitten ilmesty ja hyvä niin. PS2:een ei tarvitse ostaa kuin nettiadapteri, joita saa pelikaupoista. Tulevassa PStwossa nettiadapteri on valmiina, joten siihen ei tarvitse tehdä minkäänlaisia satsauksia, jotta pääsee pelaamaan.

Riku
6.10.2004, 17:10:34
FF XI:n saa ostettua Japanista, tosin tarvitset modin sen pelaamista varten. Japanin kielen osaaminenkaan ei ole pahasta. Tällä pelillä on oma kuukausimaksunsa, joka maksetaan Squarelle luottokortilla, ellen aivan väärin muista. Ja siihen lisätään vielä oma internetmaksu, mitä se sitten kuukaudessa onkaan. Miksi muistaisin että Ps 2:sen Ewerquestillakin olisi joku oma maksunsa per kuukausi?

Kaiowas
25.10.2004, 1:55:44
Juu, everquest on ensimmäiset 30 päivää ilmainen, mutta sen jälkeen sitten maksullinen. Tarkkaa hintaa en tiedä kuinka paljon pelaaminen maksaa sen jälkeen, mutta uskoisin että muutamia dollareita kuukaudessa. Tietenkään 30 päivän ilmaista pelaamista ei saa jos peli on käytetty.

The Flare
2.11.2004, 7:35:03
Juu mulla on se netti pleikassa ei oo tullu mitään kuukausimaksuja vaikka oonkin pelannu jotain netti pelei. Hyvin toimii! :up:

Gift of Death
20.11.2004, 11:10:18
Juu mulla on se netti pleikassa ei oo tullu mitään kuukausimaksuja.

Kauanko se on ollut sinulla että on ollut varma että ei tule erillisiä maksuja?
Mietin että pitäisiköhän minunkin hommata se netti. Niitähän saa myös Prismasta niitä netti juttuja kun en tiiä lähellä mitään peliliikettä.(Vihdoin sain 80 viestiä täyteen :D )

edit: Jos vastaajalla olisi mielellään ollut noin 3-6 kuukautta että saisin varmuuden maksusta.

edit: Niin ja voiko sen adapterin liittää langatomaan mdeemiin?

snakeater!
20.11.2004, 15:23:29
Hyvä, ellei siihen kerta mitään maksuja tarvi. Nyt taidankin kipaista suoraan lähimpään pelimyymälään ostamaan sen nettiadapterin ja pelaamaan Smackdown vs Raw ja NHL 2005 verkossa. Kellään tietoja tarviiko näistä peleistä maksaa mitään?

Ben
20.11.2004, 16:43:10
Ei tarvitse. PS2:lla ei ole kuin yksi nettipeli, missä on kuukausimaksut, ja se on Final Fantasy XI, jota ei tulla julkaisemaan Euroopassa.

Gift of Death
20.11.2004, 17:52:47
Elikkä siinä koko jutussa ei ole kuukausi maksua muuta kuin normaali laajakaistan maksu kun sehän liitetään modeemiin? Ja saako sitä vieläkään liitettyä langattomaan? :prkl:

Liquid
20.11.2004, 19:51:41
Vielä kerran: PS2:n verkossa pelaaminen ei vaadi mitään lisämaksuja. Langattomasta en tiedä.

Gift of Death
21.11.2004, 18:54:06
Jossain kuulin että semmoisenkin saa että sen voi liittää tietokoneeseen. Olisikohan se mahdollista kun laajakaistan loota on eri honeessa ja on mahdollista siirtää yksi kone jossa on netti siihen huoneeseen. :huh:

Aerthos
21.11.2004, 22:06:40
En tiedä onko tämä ketju tarkoitettu Ps2 Nettiadapterille, mutta kyselen nyt kuitenkin...

Noh, olen hankkimassa tätä Ps2 nettiadapteria. Tämä siis liitetään siihen Ps2:en taakse, siihen missä lukee Expansion Bay, vai? Tarviiko siihen jonkun Ps2 kiintolevyn? Olen kuullut jostain Linux Kitistä Ps2:teen, jossa mukana on 40gt kiintolevy. Tämäkin liitetään siihen taakse, ja näin myös netissä kuvan missä nettiadapteri oli kiinni tässä kiintolevyssä, ja kiintolevy kiinni Ps2 takana. Näin myös sitten sellaisia kuvia joissa oli pelkkä nettiadapteri kiinni.
Tarviiko siis sen kiintolevyn voidakseen asentaa sen adapterin?
Siihen adapteriin siis liitetään tuosta nettiboksista johdot ja sitten kokeilemaan, vai?

Bacto
10.12.2004, 20:28:03
En tiedä onko tämä ketju tarkoitettu Ps2 Nettiadapterille, mutta kyselen nyt kuitenkin...

Noh, olen hankkimassa tätä Ps2 nettiadapteria. Tämä siis liitetään siihen Ps2:en taakse, siihen missä lukee Expansion Bay, vai? Tarviiko siihen jonkun Ps2 kiintolevyn? Olen kuullut jostain Linux Kitistä Ps2:teen, jossa mukana on 40gt kiintolevy. Tämäkin liitetään siihen taakse, ja näin myös netissä kuvan missä nettiadapteri oli kiinni tässä kiintolevyssä, ja kiintolevy kiinni Ps2 takana. Näin myös sitten sellaisia kuvia joissa oli pelkkä nettiadapteri kiinni.
Tarviiko siis sen kiintolevyn voidakseen asentaa sen adapterin?
Siihen adapteriin siis liitetään tuosta nettiboksista johdot ja sitten kokeilemaan, vai?

Itselläni on tuo adapteri eikä tarvitse ostaa mitään muuta kuin se keltainen paketti jossa adapteri myydään. Eikä siinä sitten muuta kuin laitat sen laitteen pleikan taakse ja kytket johdon nettiboksista. Ja tietinkin pitää laajakaista olla.

nesjay
17.12.2004, 18:22:07
lisätään viellä että netin pitää olla puolimeganen ja jotkut pelit? vaativat rekisteröimisen central stationiin johon rekisteröidytään kun netin asetuksia määritellään mukana tulleella cd:llä.

Braska
18.12.2004, 17:22:53
Sen nettiadapterin johdon ei tarvitse mennä suoraan siihen lootaan, vaan se voi mennä vaikka jonkin tietokoneen kautta. Esim. Meillä on tietokone ylä- ja alakerrassa. Loota on alhaalla. Molemmat tietokoneet ovat johdolla kiinni lootassa, eli niissä on nettiyhteys. Laitetaanpa netti adapterin johto kiinni yläkerran koneeseen. Nyt pitäisi pystyä pelaamaan netissä koska yläkerran kone on yhteydessä nettiin. Joten sen ei tarvitse olla suorassa yhteydessä lootaan, tietokoneen välitykselläkin menee. Nettipelaamiseen netin nopeuden tarvitsee olla vähintään 512/512 kb.

Gift of Death
25.12.2004, 17:49:54
Missä vika???

Mina ostin sen adapterin ja asensin mutta se ei yhdista sinne central stationiin tai ylipäätänsä minnekkään!!! Onko niissa verkko asetuksissa jotain vika vai...? Pitääkö ne laittaa manuaalisesti? Olen ihan ulalla! :huh:

Aerthos
25.12.2004, 19:02:40
Missä vika???

Mina ostin sen adapterin ja asensin mutta se ei yhdista sinne central stationiin tai ylipäätänsä minnekkään!!! Onko niissa verkko asetuksissa jotain vika vai...? Pitääkö ne laittaa manuaalisesti? Olen ihan ulalla! :huh:Sen mukana on varmaan tullut sellainen asia kuin Käyttöohje, ainakin minulla tuli. Lue sieltä.

Noniin, minulla on se adapteri nyt kiinni ja olen pelaamassakin.
Jos joku joskus haluaa pelata kanssani, niin pelaan seuraavia pelejä netissä(by Ps2):
Champions of Norrath, nimellä Aerthos
Need for Speed Underground 1, nimellä Aerthoz
Tony Hawk's Underground 1, nimellä Aerthos
Ilmotelkaa PM:llä jos satutte pelaamaan samoja pelejä.
On muuten mukava vempain tuo adapteri. Hauskaa pelata netissä muita pelaajia vastaan. Ainakin NFSU:ssa on kiva katsella muitten autoja.

//
On mulla käyttö ohje. Yritän ehka vielä tänään mutta ongmelma taitaa olla siinä kun liin sen tietokoneeseen. Yritän vielä kerran tai ehka useamman.Haha :D Ei sitä siihen tietokoneeseen. Vaan siihen "nettiboksiin". Kai sinulla on laajakaistaliittymä?

Gift of Death
25.12.2004, 19:38:31
Sen mukana on varmaan tullut sellainen asia kuin Käyttöohje.

Tony Hawk's Underground 1, nimellä Aerthos

On mulla käyttö ohje. Yritän ehka vielä tänään mutta ongmelma taitaa olla siinä kun liin sen tietokoneeseen. Yritän vielä kerran tai ehka useamman. Minullakin on Tony Hawk Underground mutta nimi ei ole viela tiedossa.

Haha :D Ei sitä siihen tietokoneeseen. Vaan siihen "nettiboksiin". Kai sinulla on laajakaistaliittymä?

On laajakaista ja se pitäis pystyä laittamaan tietokoneen kautta. Mutta miksi se yhdistää testissä mutta ei yhdistä central stationiin? :huh:
'

(Tiedän että inhoatte sellaisia jotka.......)

Ruhve
27.12.2004, 21:11:32
Okei. Minäkin tässä nyt ostin tuon nettiadapterin. Aluksi en meinannut millään saada sitä testiä läpi, mutta sitten se ykskaks heitti sen testin läpi.

Eli minulla on tässä nyt sama ongelma kuin Tiduzzellakin. Menee testin läpi, mutta ei yhdistä sen jälkeen central stationiin. Minä en vain saa päähäni, että mikä siinä voisi olla vikana.

Aerthos
27.12.2004, 22:10:08
Eli minulla on tässä nyt sama ongelma kuin Tiduzzellakin. Menee testin läpi, mutta ei yhdistä sen jälkeen central stationiin. Minä en vain saa päähäni, että mikä siinä voisi olla vikana.Olen itse saanut tuon asennettua, ja minulla se kyllä yhdisti siitä Central Stationiin.
Eikös siinä ole se Get Connected/Muodosta Yhteys-kohta päävalikossa?
Sen jälkeen koittaa sitten tuota Central Stationia. En ole varma.
Onko kaikki asetukset varmasti kunnossa?
///Ja Central Stationiin totta kai täytyy olla rekisteröitynyt.

//
Voisin tässä samalla kysyä miten se tietokoneen kautta laitto onnsituu? Laitetaan vain piuha tietononeen tyhjään paikkaan ja se on siinä? Pitääkö niihin asetuksiin laittaa jotain muuta? :huh:Eiköhän se onnistu hubilla. Semmonen pieni 'palikka' jonka avulla saa esim. monta tietokonetta samaan aikaan yhdistettyä internettiin. Senkus laittaa tietokoneesta piuhan hubiin, 'nettiboksista' piuha hubiin, ja hubista piuha nettiadapteriin. Tai sitten jos tietokoneessasi on kaksi verkkokorttia. Silloin yhteys menee tietokoneen kautta. Eli 'nettiboksista' piuha toiseen verkkokortiin, niinkuin normaalisti kun tietokone on internetissä, ja sitten piuha siitä toisesta vapaasta verkkokortista siihen nettiadapteriin.

////
Katos kun, se yrittää sen onnistuneen testin jälkeen mennä sinne central stationiin, että voisi rekisteröidä sen palikan ja luoda tunnuksen. Siihen kohtaan asti se menee kun siinä on se neuvo, että ei saa tehä mitään kun se tietty ikoni tulee, kun se alkaa tallentamaan asetuksi. Sitten kun painaa OK nappia, niin se alkaa valittamaan, että ei saa yhteyttä ja tarkasta asetukset.Ai nii juu, en muistanu että sitten vasta sinne Central Stationiin rekisteröidytään kun sinne päästään. :P Anteeksi, mutta en osaa auttaa asiassa sen enempää.

Gift of Death
27.12.2004, 22:10:45
Eli minulla on tässä nyt sama ongelma kuin Tiduzzellakin. Menee testin läpi, mutta ei yhdistä sen jälkeen central stationiin. Minä en vain saa päähäni, että mikä siinä voisi olla vikana.

Kerrankin joku kohtalo toveri!!! :D

Voisin tässä samalla kysyä miten se tietokoneen kautta laitto onnsituu? Laitetaan vain piuha tietononeen tyhjään paikkaan ja se on siinä? Pitääkö niihin asetuksiin laittaa jotain muuta? :huh:

Pitäisi olla koska melkein kaikkea on kokeiltu.

Ruhve
28.12.2004, 10:39:08
Olen itse saanut tuon asennettua, ja minulla se kyllä yhdisti siitä Central Stationiin.
Eikös siinä ole se Get Connected/Muodosta Yhteys-kohta päävalikossa?
Sen jälkeen koittaa sitten tuota Central Stationia. En ole varma.
///Ja Central Stationiin totta kai täytyy olla rekisteröitynyt.
Katos kun, se yrittää sen onnistuneen testin jälkeen mennä sinne central stationiin, että voisi rekisteröidä sen palikan ja luoda tunnuksen. Siihen kohtaan asti se menee kun siinä on se neuvo, että ei saa tehä mitään kun se tietty ikoni tulee, kun se alkaa tallentamaan asetuksi. Sitten kun painaa OK nappia, niin se alkaa valittamaan, että ei saa yhteyttä ja tarkasta asetukset.

//Ookke. Ongelma selvitetty ja kaiken takana oli TW-E500 modeemini. NAT kun sattuu olemaan tuossa oletuksena päällä, niin se estää pääsyn central stationiin. Nyt vain muuttamaan modeemi sillatusta reitittimeen ja johan alkaa pelittämään.

Gift of Death
28.12.2004, 11:36:29
kun sen liittää modeemiin niin ne valot adpterissa palavat mutta kun laittaa tietokoneeseen niin ne ei pala.Joko siinä johossa on vikaa tai se ei ole kunnolla kiinni. Mutta omasta mielestä se on kiinni ihan hyvin. Se kun olisi ihan hyvä saada kun melkein koko ajan joku on menossa nettiin. Ja se Central Station on vielakin...

//:Niin ja tietokoneet on liitettt langattomaan. Mietin että vaikttaako se jotenki?

Sixpounder
28.12.2004, 17:02:49
Kertokaas mistä noita adptereita oikein sais? Ja miten se toimii? Laitetaanko johto netti laatikosta (Mikä onkaan) ps2:een? vai miten? Tarvin apua! Tekee niin mieli päästä pelaamaan netissä jo tänään! KERTOKAA NOPEASTI PLIIIIIIS!!!

Gift of Death
28.12.2004, 19:23:49
Kertokaas mistä noita adptereita oikein sais? Ja miten se toimii? Laitetaanko johto netti laatikosta (Mikä onkaan) ps2:een? vai miten? Tarvin apua! Tekee niin mieli päästä pelaamaan netissä jo tänään! KERTOKAA NOPEASTI PLIIIIIIS!!!

Eiköhän niitä saa kaupunki seudulla ja joistain peliliikkeistä. Sen voi asentaa "nettiboksin" kautta tai jotenkin tietokoneen. Pleikan taakse tarvitsee laittaa vain se "mustapalikka". Sitten pitää määrittää ne asetukset levyltä. (Minulla se ei vain yhdistä Central Stationiin) Minä ostin oman adapterin Mikkelin prismasta.

Siinä oli vähän apua toivottavasti autto vähän :) .

Sixpounder
29.12.2004, 10:07:44
Missä vika? laitoin sen mustan laatikon sinne PS2:en taakse niinkuin ohjeissa sanottiin! sitten otettiin se keltainen tara pois että saadaan johto sinne. Ja mun seinään toinen pää missä oli sille paikka. Ja laitoin modeemiin tai mikä onkaan mut siihen laatikkoon) mikä mulla on eteisessä. Tein testin ja se sano jotai: et voi yhdistää nettiin. tai jotain sinne päin... Eilen kokeilin niin voishan sitä tänääki kokeilla. Sanokaas mikä meni vikaan? Se ei vo vaan yhdistää nettiin! :murjotus: :cry:

//Ostin muuten minäkin Prismasta... Lahden prismasta. Täällä kun asun:blah:

CvaaK
11.12.2006, 17:45:16
minullakin on ongekmia saada yhteyttä pleikalla enkä edes läpäise testiä vaikka asetukset ovat kohdallaan. Olen ajatellut jos minulla on liian hidas netti
se kyllä näyttää että netin nopeus on 1.0 Mbps pitäisikö minun hankki nopeampi netti vai onko sitten tietokone asetuksissa vikaa :huh:

muffe
21.12.2006, 8:19:14
Heheh. mullakin on ollut ongelmia sen he#*v#Tin palikan kanssa. ensin laitoin kaikki asetukset ja sen jälkkeen menin siihen tesiin mutta se ei käpäissyt sitä. se jäi johonkin kiinni en muista kun koitin viimeksi viikko sitten.
kysyin jo asiasta kerran istä kaikkia koodeja vois saada jos laittais ne IP'eet ja muut manuaalisesti ja ne löytäis kun meni RUN valikkoon tietokoneessa ja kirjoitti CMD ja kun se tuli sinne mustaan ruutuun kirjoitti vaan ipconfig/all ja sieltä löysin ne kaikki koodit mutta se ei kuitenkaan tahtonut päästä sis'älle vaikka ne koodit manuaalisesti laitoin. ja sitten koitin puolet manuaalisesti ja kaikkee muuta, miks se ei läpäise sitä hemmetin testii. mie suuuuuuutun. vai onko vikana se että meidän netti on surfnett,... kun mä asun semmoses paikas missä vaan se toimii nii oli pakko ottaa se. PLZ AUTTAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!