PDA

View Full Version : Vähemmän tunnetut pelit

Crow
26.7.2002, 15:54:24
Mistä vähemmän tunnetuista (tai vähemmän arvostusta maailmalla saaneista) peleistä olette pitäneet erityisen paljon?

Itse pidin todella paljon SaGa Frontier 2:sta (vaikken koskaan sitä läpi pelannutkaan), Legend of Legaiasta, Shining Forceista ja GameBoyn Final Fantasyista (joita melkein aina haukutaan :( ).

Celeb
26.7.2002, 16:15:59
Itse asiassa ensimmäinen pelini, Rayman oli tosi hyvä :).
Sitäkään en päässyt läpi koska ei ollut muistikorttia. Piti aina käyttää niitä password -saveja. :/
jos Command & Conquer lasketaan niihin ei tunnetteuihin peleihin niin sekin kuuluu mukaan. Mahtava peli.

Flaming Amarant
26.7.2002, 18:27:43
System Shock 2 joka jäi muiden mahtipelien varjoon ilmestyessään, erittäin loistava peli.
Freespace 2 joka kärsi saman kohtalon.
Earth2150
Conquest -frontier wars
jne...

Kassi
26.7.2002, 21:36:42
Originally posted by Flaming Amarant
System Shock 2 joka jäi muiden mahtipelien varjoon ilmestyessään, erittäin loistava peli.

Erittäin. Oman kappaleeni sain alle sadalla markalla ja se jopa toimii vuonna 1998 ostetulla koneellani. :)

Itse voisin lisätä listaan pelin Anno 1602.

hulluz
27.7.2002, 21:50:53
moto-gp on yks sellainen mikä on jäännyt muitten ajopelien varjoon. Sain sen ps2 mukana ilmaiseksi vielä.

auron_86
3.8.2002, 15:23:18
System Shock 2 on loistava, oon sitä kohta 2 vuotta pelannu ja jaksaa vieläkin silloin tällöin kiinnostaa. Eipä tule nyt mieleen mitään semmosta ali arvostettuu pelii joka olis loistava, no, ehkä System Shock 1. Loistava peli, sääli et sitä myytiin vain hyvin vähän.

Edit: Lisään listaan vielä Anachronoxin joka on loistava RPG. Se jäi varjoon koska se ilmesty samaan aikaan Max Paynen ja muutaman muun pelin kanssa.

Locke Cole
4.8.2002, 17:20:01
Yksi peli joka jäi todellakin ilman huomiota on pc:n yksi parhaimmista (hauskimmista) "kevyt roolipeleistä" on Anachronox. Jos ette ole peliä pelannut kannatan ostamista jos olet FF-fanaatikko.

Diablos
4.8.2002, 22:08:59
MediEvil. Ihan hullu.

Supah
4.8.2002, 22:31:29
Front Mission mainio strategia/roolipeli mechojen maailmassa taisi se olla tunnettu Japanissa mutta Muualla sitä ei taidettu edes julkaista ja niille tiedoksi jotka eivät peliä tiedä että se on Squaren peli eli ennakkoluulot pois ja mechailemaan :D

Malokan
4.8.2002, 22:46:09
Battlezone 1 & 2. Hienoja. Liian erilaisia. Tuhoon tuomittuja.

RenTeR
5.8.2002, 8:35:51
Typing of the Dead ja Uplink. :D Mahtavia pelejä molemmat (ja aiheuttavat ärsyttävästi 'vielä yksi taso/serveri' -kokemuksia). Konsolipuolella Sailor Moon RPG ja Euroopassa hieman tuntematon Chrono Cross.

http://www.introversion.co.uk/ <<-- Tuolta Uplinkin demo.

yksisiipi
5.8.2002, 9:01:22
King of Dragon Pass, mahtavaan Runequestin maailmaan sijoittuva strategiahenkinen roolipeli. En tunne yhtäkään joka olisi tuota pelannut, harmi vaan, kun kyseessä on mainio peli. Satuin löytämään peli Fantasiapeleistä edulliseen 150 mk:n hintaan. Peliä ei taida kovin monesta muusta liikkeestä enää löytää.

Eltsi
5.8.2002, 10:45:38
.

Archux
5.8.2002, 15:46:47
A-Train! Tota pelasin Amigalla todella paljon.

Ai että lasketaanko C&C tunnettujen pelien joukkoon? Jos Duneja ei lasketa, niin eihän C&C muuta tehnyt kuin aloitti RTS-buumin =)

blind
8.8.2002, 23:52:44
Death Rally.... Taitaapi muuten olla Remedyn tekemä peli ellen väärin muista.

Kreifi
9.8.2002, 17:27:35
Originally posted by yksisiipi
King of Dragon Pass, mahtavaan Runequestin maailmaan sijoittuva strategiahenkinen roolipeli. En tunne yhtäkään joka olisi tuota pelannut, harmi vaan, kun kyseessä on mainio peli. Satuin löytämään peli Fantasiapeleistä edulliseen 150 mk:n hintaan. Peliä ei taida kovin monesta muusta liikkeestä enää löytää.

King of Dragon Pass:ille annan minäkin ääneni. Tietyissä piireissä se on aika tunnettu, ja yleisissä piireissäkin kehuttu. Minun mielestäni yksi parhaimpia pelejä. Vaikkakaan...*huokaa* en ole sitä vielä läpi päässyt. Hyvä osoitus siitä, että erilainen pelikin voi tosiaan olla loistava.

Edit// Niin ja tietenkin, Legend of Dragoon. Minusta se ei noussut kovinkaan tunnetuksi mikä oli ehkä pienoinen yllätys. Se oli kuitenkin loistava konsolirope. Mielipiteitä?

Darkshine
17.8.2002, 23:11:01
Hmm... Ensimmäisenä mieleen nousee Suikoden-sarja, joka ei nyt turhan tunnettu ole. Ei ainakaan sen tunnetumpi kuin C&C tai Lod. Peli ei koskaan saanut sille mielestäni kuuluvaa huomiotá, ainakaan näin japanin ulkopuolella. Peleissä riittää todella pelattavaa moneksi tunniksi. Harmi vain, että näitä pelejä ei varmaan mistään enää löydä, joten saattavat neki jäädä harvojen herkuksi...

Theemu
18.8.2002, 10:55:58
SimAnt.

Vuonna '91 tai '92 ilmestynyt "peli" (siis Maxisin ohjelmalelu) antaa erittäin hienon näkemyksen muurahaisten - noiden hyönteismaailman ihmisten - elämään. Vaikka SimAnt ei kulutusta juuri kestäkään, se räjäyttää tajunnan vähäksi aikaa.

Palanpainikkeeksi suositellaan Bernard Werberin kirjaa Muurahaiset (Les Fourmis).

Belwar
18.8.2002, 14:49:29
Jos olette seikkailu pelien ystäviä
Suosittelen lämpimästi

Sam&Max Hit The Road
Full Throttle

Olin pienempänä aika seikkailupeli friikki :D

Sensori
21.8.2002, 22:13:59
Dominions - Priests, Prophets & Pretenders. Osoitteesta www.illwinter.com lisätietoja. ;)

Tar_Minastir
22.8.2002, 17:14:56
Ps ykkösen Poy Poy on ihan mahtava peli, yksinkertainen idea ja mahtava pelattavuus (ainakin minun mielestäni :) )

DjCloud
23.8.2002, 23:19:25
minun mielestä system shock2 & saga frontier2 on ihan jeesus peli tämmöisiin ei nainittuihin

Zarin
26.8.2002, 10:59:36
PC:n Simon the sorcerer-sarja. Sts 3D on ilmeisesti pettymys (itse en ole pelannut, mutta lukenut arvosteluja) mutta 1-2 ovat seikkailupelien klassikoita, ja mielestäni parhaimpia PC:n pelejä ikinä. Kumpaakin myydään ainakin joissain Anttiloissa halpapelipaketissa, joten kannattaa ostaa, jos löytää.

Banjo_Bill
26.8.2002, 11:03:09
Day of the Tentacle (PC)
ja Archon (C-64) on kivoja
kuin myös Pirates Gold
(nämä ovat lähinnä vanhoja pelejä ei niinkään tuntemattomia.... nooh... äh)
Super Puzzle Fighter (Psone)
Return Fire (PSone)

aeris2
26.8.2002, 12:35:53
Kukaan ei maininnu Star Ocean The Second Storya, joka on mun mielestäni aika hyvä peli, mulle kyllä hiukkasen ärsyttävä, en oo oikein sisäistäny taistelusysteemii... :D Sitte myös Suikoden II, todella mahtava peli. Hahmojen kerääminen todella mukavaa ajanvietettä. Kun vielä saisin ykkösosan niin... Ja tietysti LoD, vaikka onkin haukuttu FFVIII kopioks, mut epäilemättä hieno peli, Dragooniks muuttuminen hyvä idea, ja erilainen.

Tordragon
27.8.2002, 21:51:16
..oli kovinkin aliarvostettu peli, lähinnä sen bugisuuden tason takia, aikanaan kun ilmestyi. Kyllähän alan ammattilaiset ovat tunnustaneet Daggerfallin nerokkuuden ja pelin kunnianhimoisuuden takia, mutta suuri yleisö (sp?) ei pitänyt pelistä, tai se ei ainakaan saanut isoa uutisarvoa. Mutta silti ehdoton klassikko. Ei kovin tuntematon peli roolipelaajille, mutta muuten. Darklandsilla oli hieman samanlainen kohtalo, tosin taisi johtua pelin vaikeustasosta enemmänkin.

Nightblade
28.8.2002, 19:00:58
PC:n ElastoMania. Se ei ole mikään vanha peli, muttei mikään kaupassa myytävä. Sen voi hakea netistä. Se on vaan niin hauska ja hienosti toteutettu peli. Suosittelen!

Justin1
30.8.2002, 13:28:03
Legend of Mana on kyllä sellanen nami peli että huh huh. No on niitä muitakin mutta kyllä Legend of Mana tuli ekana mieleen.ostakaa Grandia...... ;D

miikka
3.9.2002, 9:34:42
Bionic Commando 8-bittiselle Nipalle, se oli aivan måste! Pelattiin veljen kanssa sitä koko joululoma.

Muita ei tule juuri mieleen...

Mikey
4.9.2002, 10:12:53
Day of the tentacle!!! Mahtava peli!!! sen huumori on MAHTAVA! (ja hieman omituinen)...

Caesar
13.9.2002, 8:40:07
Hyvä nähdä, että täältä löytyy ihmisiä jotka pitävät Suikoden-sarjaa aliarvostettuna. Se on aivan loistava peli-sarja, vaikka onkin hieman vanhan aikainen grafiikoiltaan. Jos olet pelannut S2:en niin kannattaa etsiä myös S1 käsiinsä. Loistavia. Ja odottakaapa kun S3 tulee Suomeen.

Awna
26.9.2002, 12:36:15
Pidän Albionista ja Exile-sarjasta. Myös Alien Logic oli hyvä peli. Conquest of the Five Realms on vanhaksi peliksi hyvä, samoin Amberstar. En tiedä, onko Ishar-sarja miten suosittu, mutta pelailen sitäkin mielelläni.

Mutta Albion on kyllä paras, ja liian aliarvostettu.

Cearulea
26.9.2002, 19:27:25
Tykkään ihan älyttömästi Kula Worldista, jota kukaan ei varmaan tiedä... Se on sellainen älypeli, jossa ohjataan värikästä palloa erilaisissa labyrinteissa. Tosin aina kaikissa tosi hankalissa maissa raivoan kuin hullu, mutta on se silti kiva peli! Sitten tykkäsin myös Kurushista, joka on myös tuiki tuntematon ja tosi ankean näköinen älypeli, mutta sitten kyllästyin siihen ja myin sen pois.
Jään aina koukkuun kaikkiin yksinkertaisiin peleihin, niinkuin esimerkiksi pasianssiin ja tetrikseen ja sitten pelaan niitä taukoamatta jonkin aikaa, kunnes kyllästyn.

Rocket Knight
26.9.2002, 22:15:28
"Rocket Knight Adventure", se on itseasiassa myös peli sega megadrivelle, olen aina haaveillut mennä raketinrepun kanssa lentämään miekan heiluttaen sikoja...*voih* niitä aikoja.

Myöhemmin jatko-osa tuli sitten segalle ja myös sitten kolmannes Sparkster nimisellä Super Nintendolle. Toivoisin sitten nyt vaan tulevan myöskin uudemalle koneellekin

Ren
26.9.2002, 23:03:08
Originally posted by ..:::Awna:::..
Mutta Albion on kyllä paras, ja liian aliarvostettu.

Onko kokemuksia Albionin toiminnasta w98:lla? Ajattelin joskus yrittää etsiä sitä, mutta jätin sitten kuitenkin etsimättä liikojen epävarmuustekijöiden vuoksi (nimim. minulla on tapana ostaa pelini).

Awna
27.9.2002, 8:19:18
Albion toimii vallan mainiosti Windows 98-systeemillä (oletan, että tarkoitin Win 98:a) Itse en ole havainnut millään Windowsilla ongelmia (ostin omani '96, toimi [mutta tökkien] jopa uskollisen 486:seni Win 3.11:sellä!) Ei ole kaatuillut ikinä, äänet toimivat (98:lla SFX:t kyllä huutavat esim. Toronton mini-dungeonissa, mutta asia on ratkaistavissa volume-näpykällä...)

Albionissa on vain se ongelma Win 98:lla, että joskus, jos et pidä muita ohjelmia päällä, kun painat Quit-nappia, Albion käynnistää koneesi uudelleen. Tätä ei tapahtu aina, mutta usein. Asiaa auttaa se, että taustalla on esim. Paintbrush päällä.

Saattaa kyllä olla vaikeaa löytää Albionia tilaamatta sitä. Se ei myynyt paljoa Suomessa, eikä sitä taida enää hyllyillä olla. Osta Chips & Bitsistä, ei todellakaan maksa paljoa. Suosittelen!

Pinchi
27.9.2002, 20:21:07
Ensimmäinen pelini oli Hercules, sitä toisinaan pelaa ihan nostalgian takia. Myös Spyro the Dragonia olen viimepäivinä tahkonnut aivot narikassa.

Onhan minulla sitten Evilzone, se on sellainen ihme animemätkintä, ei kovin kummoinen, mutta alkuvideo on kyllä taitavasti piirrettyä animea.

Roakel
27.9.2002, 20:58:07
Minulla on aika paljon pelejä hyllyssä jotka ovat vähemmän tunnettuja, jotkut ovat jopa ihan hyviä. Minulla sellainen peli nimeltä Runnin Wild joka on ihan pelattava, mutta tylsä.
Minulla on myös Rayman jota ei ehkä voi sanoa vähän tunnetuksi peliksi, mutta minun mielestäni on. Se on hyvä tasoloikka peli ja siinä on hauskat grafiikat.

Ren
27.9.2002, 21:12:19
Originally posted by ..:::Awna:::..
Saattaa kyllä olla vaikeaa löytää Albionia tilaamatta sitä. Se ei myynyt paljoa Suomessa, eikä sitä taida enää hyllyillä olla. Osta Chips & Bitsistä, ei todellakaan maksa paljoa. Suosittelen!

Kiitos paljon tiedoista ja vinkeistä.

Älä sitten ota tätä liian vakavasti:
Retropelaava tyttö, joka tietää chips&bitsinkin. Läääh.

Laguna
2.10.2002, 19:43:09
Itse pidin Duke Nukem 64:tultamunille: sain sen joskus vuonna 1999(käytettynä) ja on tullut pelattua aika paljon

From Finland
2.10.2002, 22:13:27
Shadowrun..Super nintendolle..aivan mahtava falloutin tyylinen peli joka jäi surullisesti unholaan monilta ehkä sen takia koska se oli aikaansa edellä..

Terranigma:enixin paras roolipeli ja myös toisiksi paras rpg koskaan..=)...

Mystical ninja starring goemon:nintendo 64:sen paras peli jota ei tainnut muut älytä kuin minä=).

ShadowZero
3.10.2002, 7:22:51
medievil oli hauska RPG:llä höystetty 3d tasohyppely
final fantasy legendit gameboylle olivat aika mukavia :D

Lumi
3.10.2002, 9:21:12
kukaan ei varmaan ole kuullutkaan, mutta little fighter 2 on aivan loistava mätkintäpeli :) en jaksa alkaa sepustaan, mutta sivulta www.littlefighter.com löytää tämän pelin...
toinen loistava mätkintä on Asuka,homesoftin tekemä täysverinen animemätkintä tietokoneelle tyyliin street fighter alpha 2 tai rival schools, mutta 2d-graffalla

Raziel86
4.10.2002, 9:48:20
Legend of dragoon on mahtava RPG!!!
Tarina vetää vertoja joissakin paikoin jopa FF7:lle mutta ei FF8:lle.
Harmi sinänsä että kyseinen peli ei saanut paljoa huomiota täällä sillä siinä tehdyt Graaffiset muutokset ovat huomattavat ja uusi Additition juttu lisäsi pelin pelattavuutta.No, PS2 on saamassa LoD 2 joten katsotaan miten hyvin ja huolella se tehdään...Odotan innolla..

Rafalski
8.10.2002, 10:13:28
Oddworld: Abe´s Oddysee ja Abe´s Exoddus

Ihan helmiä pelejä.
Harmi että luopuivat 2D-grafiikasta.

Adl2000
9.10.2002, 7:44:56
Äh, Transport Tycoon ja Transport Tycoon Deluxe. Molemmat läpi.

The_Sipi
20.10.2002, 20:22:29
Originally posted by Belwar
Jos olette seikkailu pelien ystäviä
Suosittelen lämpimästi

Sam&Max Hit The Road
Full Throttle

Olin pienempänä aika seikkailupeli friikki :D

Kumpikaan noista ei kovin pieni peli taida olla. Kun niiden jatko-osien tekeminen tuli julki, koulussa kävi ilmi että kaikki, joille tosta mainitsin, niin otti asian ilomielin vastaan. Olihan noi ihan klassikoita aikoinaan ja on osittain vieläkin

JonVonRox
4.11.2002, 8:54:41
Sir Daniel Fortesque, eli paremmin PS1:n MediEvil.. varsinkin ykkösosa. En muista median / kenenkään hypetystä pelistä, ja minullekin se sattui käteen 'tai paremminkin konsoliin' ihan sattumalta. Loistava musiikki ja humoristinen ote siivitti pelin useampaankin läpipelukertaan.., kakkos-osa ei sitten enää ollutkaan oikein mistään kotoisin mutta senkin pelasin. Yksi topic käsitteli sitä mikä peli yllätti parhaiten ja tätä en tainnut mainita siinä mutta korjataan asia tässä...