View Full Version : Pelimiiteillä oma alue?
SDNKorento
12.10.2004, 16:14:56
Onko mahdollista perustaa pelimiiteille oma alue, sillä luulen, että moiselle on melkoisesti kysyntää? Vaikka aktiivisuus on vielä vähäistä, niin olen vahvasti sitä mieltä, että alueen ilmestyessä yhteisiä pelitapahtumia syntyy paljon enemmän. Kaiken lisäksi tämä lisää yleistä sosiaalisuutta ja siistii omalla tavalla muita alueita.
Jackal von ÖRF
12.10.2004, 17:43:22
Tuollaiseen riittää yksi ketju per peli. Jos vaikka Soldatsia pelataan usein, niin kaikkien kohtaamisaikojen sopimiset voi pitää samassa ketjussa. Nuo ketjut sopivat paremmin PC-pelialuelle, jolloin FFfin miitit jää IRL-tapaamisille (jos joku päätää järjestää LAN-partyt, niin se olisi IRL-tapaaminen).
Jiriki
12.10.2004, 21:04:42
Jej, ootkos kuullu koskaan klaanipelaamisesta / gathereista ? :P
It's O'Neill with two L's. There's another O'Neill with only one L, and he has no sense of humor at all. - Jackal, se on soldat.
Prometheus
14.11.2004, 22:49:38
PC-alueen moderaattorina voisin oikeastaan vastata.
Minua henkilökohtaisesti hieman ärsyttävät nettipelimiittien ketjut. Ne ovat niin rasittavan sotkuisia, ja minä en pidä sotkuisuudesta.
"Pidetäänkö CS-miitti?"
"Joo."
"Siistiä! Milloin."
"Milloin se pidetään?"
"Minä tuun kans!"
"Pidetään vaikka la toissa viikolla. Käykö?"
"Käy. Mun nikki on Totoro86"
"Ei sovi mulle."
"Ilmoittaudun"
"Ohoh, en pääsekään. Sori, pitää lähteä Jamaicalle."
"Eikö me pidetäkään sitä miittiä?"
"Minä tulen vaikkei pidettäiskään."
"Seuraava miitti pidetään....."
jne.
Sinänsä kyllä ymmärrän, etteivät ne tuonne miittialueelle mitenkään sovi. Ne kuitenkin koskevat vain PC-pelejä, niin PC-alueella ne kai on pidettävä. Niitä on vain niin vaikea valvoa, että minun on pitänyt jättää ne melkein kokonaan rauhaan. Ne myös sekoittavat aluetta, niin tarkan ihmisen kuin minun silmissäni.
Ja kuten Kaali sanoikin, yksi ketju riittää. Siitä tulee sotkuinen, mutta on se loppujen lopuksi parempi vaihtoehto, kuin kymmenen erillistä ketjua eri aikoina tapahtuville miiteille.
Alifoorumin perustaminen vain muutamia ketjuja varten ei varmasti saa kannatusta. Tällä foorumilla vaihtoehtoina olisi ehkä jo kuukausia vanhoja yhdelle tietylle pelille perustettuja ketjuja, joihin ihmiset epätoivoisesti yrittävät vastailla, mutteivät saa minkäänlaista vastakaikua (vertaa FF7fin). Toinen vaihtoehto, jossa joka miitille perustettaisiin ketju ”FFfin miitit” –alueen tapaan, ei olisi sekään kovin käyttökelpoista.
Oikeastaan sitä yhtä ketjua kai voisi siistiä tarpeen mukaan. Tämä siis, jos hommasta tulee kovin suosittua. Aloituspostiin voisi aina päivittää ne aikataulut olettaen siis, ettei sitä tapahtuisi jatkuvasti (parin päivän välein). Ketjusta pitäisi myös poistaa aina turhat viestit ja laittaa uusi ilmoittautumiskierros käyntiin. Tiedä sitten, jaksaako tuollaista syynäystä kukaan, edes minä. Toki, jos tällainen toimisi, voitaisiin PC-alueelle ehkä sittenkin perustaa alifoorumi näille pelimiiteille.