PDA

View Full Version : Lentosimut

Daim the Damned
28.7.2002, 13:54:50
Niin siis mitä lentosimulaattoreita foorumin väki pelailee? Ite
pidän lentosimuista, etenkin Il-2 Sturmovik ja vaikkapa battle of
britain on lentopelien aatelia.

Kurko
28.7.2002, 14:03:52
Joskus aikoinaan taisi tulla pelattua semmoisen pelin Amiga varsiota kuin F-19 Stealth Fighter. Se oli sinänsä hassu juttu kun lopulta F-19 Frisbee ei tullutkaan Amerikan armeijan käyttöön, joten siinä lennettiin mielikuvituskoneella. :) Tosin pääsihän siinä vähän hiippailemaan F-117A:llakin. Onhan noita joitain muitakin tullut kokeiltua, kuten Battle of Britain (olikohan tuo) ja Falcon.

Polar
28.7.2002, 17:35:31
On sitä tullut (ja tulee itseasiassa nykyäänkin) pelailtua joskus vuonna 98 ilmestynyttä Jane´s Longbow 2 helikopteri simua. Suosittelen muuten peliä kaikille, jotka pitävät lentosimuista

Chang
28.7.2002, 17:55:40
Jooh kyllähän noita tulee pelattua.mutta yleensä yhdellä kaverilla joka sattuu olemaan Daim the Damned!?!
juu siellä yleensä pelailen Battle of Britainia ja IL-2 Sturmovikkia vaikken hyvä niissä olekaan.
Ja joskus olen pelaillut aika ahkerasti tuota F22 Raptor nimistä peliä.kova sana!

Shai
29.7.2002, 12:13:43
Minusta Lentosimut ovat syvältä. Avaruuslentosimut taas on ihan kuninkaita. Parhaimmat minusta on X-Wing Alliance, Starlancer, Wing Commanderit ja muita ei tule mieleen. En kyllä itse asiassa noita simujakaan hirveästi pelannu. Harmi kun on liian paska kone pyörittämään I-War 2:sta

Ilezki
29.7.2002, 12:24:56
Olen niitä kyllä jonkin verran pelannut, mutta ajan myötä kaikki ovat alkaneet maistumaan puulle. Ensimmäinen pelaamani lentosimu oli Legendaarinen F-15! Se taitaa vieläkin löytyä kovalevyni saloista, en ole aivan varma. Sitten olen pelannut Red baronia pikaisesti. Hiukan vakavemmin on sitten tullut pelattua MS Fligth Simulator 2000:tta ja MS Combat Fligth Simulatoria, viimeisenä mainittua enemmän. Lentosimut ovat pikein mukavia alussa, mutta loppujen lopuksi ne käyvät tylsistyttämään, ja alkavat masitua aika pitkälle puulta.

Amadeus III
29.7.2002, 12:28:02
Olen aivan samaa mieltä Ninjan kanssa tässä asiassa, lentosimut ovat tosi syvältä.
Kurko pääsee taas editoimaan viestiäni, ellei avaruussimut ole lentosimuja.
Niin että kyllähän noita avaruuspelejä tulee pelattua kuten Freespace 1 ja 2, Wing commandereita ja kaikenmoisia star wars lentosimuja.
Mielummin pelaan avaruussimuja kuin lentosimuja, ei oikein jaksa tommoset tavalliset simut kiinnostaa.

Edit: Niin ja meikän vanhalla koneella oli tuo Ilezkin mainitsema Red Baron, se taisi olla ainoa kunnon lentosimu jota jaksoi edes vähän aikaa pelata:)

Kurko
29.7.2002, 16:22:51
Avaruussimuja ei ole olemassakaan, joten uskoisin että tässä kyseltiin lentosimuja. Pitäkää ne fiktion riemuvoitot vain omissa topikeissaan.

//edit: Tuon Cloudin viestin jälkeen on syytä tarkentaa kantaani (tai viilata pilkkua, riippuu keneltä kysyy). Lentosimulaattoreissa pyritään realismiin, eli simuloimaan jotain todellista. Avaruussimut ovat surrealistisia. Kaikki ketkä yhtään tietävät mitenkä fysiikan lait toimivat avaruudessa, tajuaa että Wing Commander tyylinen lentomalli on täysin naurettava. I-War on nykypeleistä lähimpänä realismia (mutta avaruudessa ei kuulu äänet, joten ei kelpaa :D ).

Cloud
6.8.2002, 0:44:29
Kyllähän noita lentosimuja on tullut jauhettua, muutamana parhaista varmaan F-15 II ja U.S. Navy Fighters. Myös Flight Unlimited II oli hienoa aikoinaan kaverin Force Feedback -ilotikulla. Sittemmin ei vain ole sattunut käsiin juurikaan pelailun arvoista, ehkä niitä on joitain tullutkin ja livahtanut vain ohi. Myös avaruuspuolella on tullut jauhettua FreeSpacea ja Descentejä. Toki muitakin on tullut testailtua, mutta eivät niin hyvinä liene maininna arvoisia.
Ja eiköhän avaruussimutkin lukeudu lentosimuiksi, molemmissa kuitenkin lennetään, erona vain pääasiassa on paikka, avaruussimut vain tahtovat olla turhan räiskintäpainotteisia.

mogvisti
15.5.2004, 20:34:30
Kyllähän sitä on tultu pelailtua noita lentosimuja, kun hommasin tuon joystickin. Jos nyt oikein muistan, niin olen pelannut lentosimuja jotka olivat nimeltään "WarBirds" ja "Microsoft flight simulator 98". Ihan hauskoja nuo olivat, mutta grafiikoilla ne eivät juhlineet. WarBirds oli hauska sotalentosimu ja tuo microsoftin oli sitten sellanen tavallinen lentosimu jossa vaan lennettiin.

Mutta vois olla mielenkiintoista kokeilla sitä uutta IL-2:Sturmovik: Forgotten Battlesia. Siinä on ainakin siistit grafiikat, räiskettä ja pauketta :tultamunille: !

M1green1
2.6.2004, 23:41:09
Siis hyi hemmetti! Melkein niitä kaikista tylsimpiä pelejä, mitä on koskaan tehty. En ole itse koskaan pitänyt lentosimuista...en ymmärrä edes mikä niissä viihdyttää. Kaikki ovat myös melkein samanlaisia, paitsi grafiikka on ehkä toisessa parempi. Parhaimmaksi lentosimu peliksi siltikkin sanon hyvin vanhan pelin f 15:sta strike eagle II:n, koska sitä minä joskus penskana kokeilen kavereiden painostuksella.

yksisiipi
3.6.2004, 9:43:11
Minäpä en ole lentosimuja pelannutkaan pitkään aikaan. Vajaat kymmenen vuotta sitten pelasin viimeksi 386:llani sellaisia pelejä kuin Bob, A10, Flight Simulator. Saattoi olla muitakin simuja, mutta nuo nyt jotakuinkin muistan. Paras niistä oli A10, jossa oli kohtuullisen paljon kenttiä ja välillä jopa jonkinmoista sotatunnelmaa, kun panssarivaunuja sai pommittaa tohjoksi. Mutta loppujen lopuksi ei ollut sekään kovin suosikkipeli minulle.

Avaruussimuista sen sijaan, pidän kovasti sellaisesta kuin Conflict: Freespace.

Prometheus
4.6.2004, 21:16:11
En ole pelannut pitkään aikaan. Viimeksi taisin pelata Flight Simulator 98:a, jonka jälkeisistä simuista ei ole paljon sanomista. En ole oikein pelannut niitä taistelulentosimulaattoreita kuin ehkä sen verran, että ammuskelen vähän muita tai muut ammuskelevat vähän minua, jonka jälkeen olen painanut exit-nappia. Eivätpä ole olleet kuin demoja, kun eivät ole niin kauheasti kiinnostaneet.

Eniten olen pelannut Flight Simulator 95:tä ja 98:a, 98:a enemmän, kun se oli minulla joskus kaverilta lainassa. En minä oikein oppinut lentämään sillä. Jotenkuten opin hallitsemaan nousut ja laskut. Nouseminen oli kaikista jännittävintä koko pelissä, itse lentäminen alkoi nopeasti nukuttumaan.

Viimeinen pisara (FS98) oli eräs yritys suorittaa ihan oikea lento Seattlesta tai jostakin jonnekin toiseen kaupunkiin Amerikassa. Jotenkin siitä Seattlesta pääseminen kesti ikuisuuden, en päässyt kaupungien rajojen ulkopuolelle jostain syystä. Syy saattoi olla kuitenkin äärimmäisen kova turbulenssi ja siitä aiheutunut suuntavaiston menetys. Se pompautti hirveästi konettani, josta tietenkin amatöörinä menetin koneen hallinnan ja jouduin syöksyyn ja kamalaan kieputukseen (en tiedä teknisiä termejä, joten antakaa anteeksi) kohti maankamaraa ja Seattlen kaupunkia. Nopean ja pitkän pudotuksen jälkeen sain kuitenkin koneen takaisin hallintaan ja yritin uudelleen. Kohta jouduin samaiseen sotkuun uudestaan, mutta sain koneen suoristettua ja jatkettua taas matkaa. Kun tämä sekamelska oli toistunut jotain viisi kertaa (kaikista olin selvinnyt), sain tarpeekseni koko hommasta ja jätin simulaattorit suosiolla muille. Mahtoi olla Pikkuisen lentokoneen matkustajilla hauskaa tuolla tripillä. :eh: