PDA

View Full Version : Millainen oli 18 vuotis syntymäpäiväsi?

Outraider
29.10.2004, 8:58:18
Yay, listausta. Ja vielä semmosita johon minäkin voisin osallistua. Tämä kyllä on suunnattu 18 täyttäneille, mutta ei voi mitään, saadaampa spammin määrä kuriin :P. kertokaapa siis te 18 vuotta täyttäneet, millaiset pippalot piditte kun rikoitta tämän maagisen ikärajan.

Minulla eivät olleet kovin kummoiset. Kutsuin tärkeimmät kaverini kylään, kippisteltiin kouhuviinit ja syöntiin äitini tekemät kakkukahvit. Sitten jauhettiin ja katsastettiin lahjaksi saamaani Live aus berlin DVD:tä. Eivät mitkään holilla lotraus pippalot, ollaan aika absolutisteja koko sakki.

noniin, kertokaahan kuinka nolife ja nössö minä massan silmissä olen, sen saa tehdä tarinaa vastaan.

Berrycake
29.10.2004, 10:13:35
Olen syntynyt niin loppuvuodesta (marraskuun lopulla), että jouduin ensinnäkin odottelemaan sen vuoden syntymäpäivää ihan liian pitkältä tuntuvan ajan. Kaikki kaverit olivat täyttäneet jo alkuvuodesta 18, ja kyllähän se ketutti itsellä jatkaa vaan odottamista sinne marraskuuhun saakka. Sitten kun "suuri päivä" viimeinkin koitti, ne juhlat menivät suhteellisen perinteiseen malliin. Alkupäivästä oli kotona äipän luona kakkukahveet ja muutama sukulainen kyläilemässä, illemmalla taas omassa kämpässä kavereiden kanssa pippalot. Pippaloissa juotiin kieltämättä olutta, siideriä ja Ofeliaa... -,-: Persikka Ofeliaa, huh huo kun tulee muinaisjäänteinen olo kun muistelee niitä Ofelian aikoja muutenkin. Hauskaa oli kämpällä pohjabileissä, sekä sitten sen jälkeen baarissa jonne suunnistimme. Lähdettiin Rukalle katsastamaan yöelämää.. ensimmäistä kertaa luvan kanssa :3. Tanssittiin, häröiltiin ja ostettiin mummontohveleita ja salmaria baaritiskiltä. Olihan se muka niin jännää ;> Ihan tolkkuna ilta kuitenkin pysyi, mitään överihilluntaa ei kapakassa ilmennyt vaikka alkomahoolia kaatuikin kurkkuihin aimo määrä.

Ostin muuten 18v- juhliin itselleni valtavan suuren sikarin. Juhlistaakseni harvinaislaatuista täysi-ikäisyyden tilaisuuttaa ko. näyttävällä gangsterikapistuksella. Glamouri loppui kuitenkin lyhyeen, kun aloin kiskomaan sikariin tottumattomana siitä savuja niinkuin tupakasta konsanaan. Ja sikariahan ei poltetakaan samalla periatteella.. päädyin röhimään kuin hullu ja siinä sätkin sitten epätoivoisen näköisenä, naama punaisena ja vedet silmissä ;D

Mitähän muuta siitä on jäänyt mieleen. Ai niin: joku vanhempi mies siellä baarin aulassa totesi minulle, että "sinähän olet fiksun näköinen tyttö! Olet varmaan korkeasti koulutettu!" Eh- ömm. "Vasta lukiossa". "Nokun sinulla on noin asialliset silmälasitkin". Mies viittasi sen aikaisiin mustiin, paksuihin ja muovisiin suorakaidekehyksiini. Jotenkin se kommentti on jäänyt tosi hyväntuulisena juttuna mieleeni, ainakin näin jälkeenpäin kun vertaa sitä siihen mitä kaikkea baareissa voi miesten suusta kuullakaan... :)

Pippaloni sisälsivät alkoholia, mutta eihän se ole hyvien pippaloiden mittari koskaan. Hauskaa olisi varmasti ollut ilmankin. Mutta kummasti se kapakkaan meno houkutteli heti, kun oli kerrankin mistä väläyttää se henkilöllisyystodistus sitä ivallisesti tiedustelevalle portsarille. ;D

// ja Outraider ei ole nolife, eikä nössö. Kovat jätkät osaa juhlia ilman viinaakin :>

Sunnu
29.10.2004, 11:05:22
Voi kauhistus! Siitä tuntuu olevan ikuisuus, kun täytin 18-vuotta, mutta hyvin on ne pippalot säilyneet muistissa otsikolla: "Älä enää koskaan tee niin!" Itse juhlistin päivällä kanssa kotosalla, jossa muutama lähisukulainen tuli käymään ja juomaan ne perinteiset kakkukahvit. Ilta menikin sitten juhliessa kotibileissä. Kaverini vanhemmat olivat yllätys yllätys poissa, joten valtasimme talon ja päätimme bilettää sitten oikein kunnolla. Alkomaholia oli, boolia oli, kaikkea mahdollista siideristä viinaan. (yök) Oikea sekametelisoppa alkoholin suhteen. No aluksi illasta näytti tulevan vaisu, mutta yks kaks siellä olikin tupa täynnä väkeä. Juomaa riitti, menoa riitti ja kamerat räpsyivät ja videokamera kuvasi. (näitä kuvia ei sitten tulekaan usein mieleen katsella)

Ilta olisi sujunut ihan perinteiseen malliin juhliessa, mutta jostain kumman syystä täysi-ikäinen Sunnu sai loistoidean lähteä Ouluun baariin. Kun nyt kerta ikää oli. Kuski saatiin ja veljeni lähti seuralaiseksi, kun kukaan kavereistani ei ollut vielä täyttänyt 18-vuotta. Baarissa juotiin, mutta ei kauhean paljoa. En kyennyt enää. Seuraava kaunis mielikuvani onkin, kun nukun (anteeksi vaan kaikille odottajille) baarin vessan kopissa. =) ja herään siihen, kun veljeni tulee hakemaan minut sieltä kopista. Hän oli marssinut tyttöjen vessaan, kiivennyt sen kopin yläkautta sisään, kun olin lukinnut oven. Siitäkös muut kanssatyttäret suuttuivat ja hakivat portsarin, kun poika oli naisten vessassa. No aimo selityksiä käytiin, me lupasimme poistua, kuten sitten teimmekin.

No koska kuskimme oli päättänyt lähteä kotiin, niin menimme Ouluun veljeni kaverin luokse nukkumaan. Minä vietin sitten yllättäen sen yön erittäin kotoisassa ja mukavassa vessassa, nukkuen sen lattialla. Aamulla oli hirvittävän kylmä herätä, kamalan paha olo ja ei kyllä tuntunut yhtään aikuismaiselta ja hienolta olla 18-vuotias. Ajomatka takaisin Oulusta Iihin oli pitkä ja hirveä ja kotona podin siihen astisen elämäni kamalinta krapulaa.

Jos tässä jokin opetus itselle oli, niin kotibileet on pahasta ja sekaisin kaikkien laatujen juominen vielä pahempaa. Näin jälkiviisaana olisi ollut paljon hienompaa tehdä jotain mukavaa porukalla ja selvin päin. Käydä vaikka jossain. Mutta ei, fiksuina nuorina sitä piti pämpätä viinaa! Tyhmiä kun olimme.

Ozó
29.10.2004, 11:25:20
Humm, mie oon sen verta rauhallinen persoona etten pahemmin juhlinut/ryypännyt. Mitä nyt muutama vieras kävi tuomas rahhaa, ja sit päätin että eiköhän tää ollu tässä ja jatkoin irkkaamista :P Sit siinä irkkailin ja hehkutin synttäreitäni + ajattelin mitä kaikkea hienoa huomenna aijon tehdä, niin alkoi puhelimeen tulla tekstareita 'haeks kaljaa? T:Lissu ja muut', 'Kauppa auki puol 8, hae pari siiderii', ' Hae tupakkia, tai ees riffloja' yms...Huoh, että sellaset "pippalot", suljin puhelimen ja olin koneella loppuyön ja the end. :boing:

Ceassa
29.10.2004, 12:32:26
Mfff, ne olivat ehkä tylsimmät synttärit ikinä. Niin monta vuotta sitäkin päivää tuli odoteltua ja sitten kun se viimein koitti niin olo ei edes ollut mitenkään erityisen hilpeä, lähinnä vaan vitutti nousta aamulla kouluun ja viettää päivä siellä. Se oli maanantaipäivä vieläpä, ärsyttävin ajankohta koko viikosta ja yhdistettynä rasittavaan koulunkäyntiin se sai minut lähinnä murjottamaan.

Koulun jälkeen vanhempani tulivat moikkaamaan, äippä oli leiponut kakkua ja iskä sääti jotain tukossa olevaa putkea tuolla kylppärissä. Keitin kahvet, söin kakkua, porukat häipyivät, kuuntelin musaakkia hetken ja sitten pari kaveria taisi tulla käymään kahvella, kofeiinia taas naamaan ja musiikki pauhaamaan. Varsinaista tuttavien kanssa seurustelua onnittelujen sun muiden hömpötysten merkeissä kesti koko päivänä arviolta ehkä puolisen tuntia, ja loppupäivä meni sitten normaaliin tapaan pleikkarin (tarkemmin sanottuna Kingdom Heartsin <3) kimpussa, kahvee, pleikkaria, kahvee, tupakkia, kahvee, nukkumaan. Miulla ei ollut tuolloin vielä edes omaa nettiä niin en päässyt tännekään tappamaan aikaa enkä edes vastaamaan synttäritopikkiini (kiitos muuten hirmusti kaikille niistä onnitteluista, lämmittivät mieltä kovasti :)), se harmitti paljon.

Tuon varsinaisen synttäripäivän jälkeen oli tarkoitus lähteä joku päivä kaveriporukan kanssa juhlimaan oikein kunnolla ja olemaan mahdottomassa humalassa, mutta eipä sitäkään ole tullut vielä tehtyä, ainakaan niissä merkeissä mitä oli alun perin suunniteltu. Melkein kaikki kaverit ja sukulaiset kun sattuvat asumaan tuolla ~100 kilometrin päässä niin harvemmin heitäkään pääsee enää tapailemaan, eivätkä he liiemmälti tännekään asti jaksa raahautua. Varsinaisesti en ole siis vieläkään juhlistanut synttäreitäni ollenkaan, pitäisi varmaan joskus kunhan tässä vaan jaksaa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja kerranhan sitä vaan 18 täytetään. ^^

Päivä oli siis kaiken kaikkeaan ihan normaali(n tylsä), ei sitä osannut ajatella yhtään olevansa nyt täysi-ikäinen mutta kuitenkin illalla nukkumaan mennessä kutkutti ajatus siitä että hih, olen muka virallisesti niiiiin iso tyttö nyt. :)

Ben
29.10.2004, 14:16:09
Eipä mitenkään kovin megalomaaniset, mutta meni aurinkoisissa merkeissä (ihme kyllä kun koko kesää ajattelee). En halua pitää synttäreistäni suurta haloota vaan yleensä lähisuku tulee kahville, that's it. Enemmän odottelin sitä milloin saan ajokortin kuin että milloin täytän 18. Illan päätteeksi taidettiin faijan kanssa juhlistaa yhdellä saunaoluella.

Riku
1.11.2004, 8:20:02
Eikö se ole yleensä niin, että isukki vie kaljalle, ja äiti leipoo kakun, ja uhkaa isää kaulimella, jos täysi-ikäiselle lapsukaiselle tarjotaan alkoholia? Minulla oli toisinpäin. Äiti, isoveli ja sisko ja muutamat perheystävät äitini puolelta tarjosivat minulle tuopin olutta ja siideriä yhdessä räkälässä. Isosiskoni ystävä antoi minulle pusun poskelle jättäen turhuisen huulipunajäljen poskeeni. Lahjaksi sain kondomeja =) Loppuillasta olinkin jo tukevassa humalassa, ja se kuluikin kaverin kanssa autolla ajellessa. Minä en tietenkää ollut kuski.

Ruhve
1.11.2004, 8:35:29
Eipä ne minulla miutenkään kummoiset ollut. Synttärini sattui keskelle viikkoa ja en ollut kotona koulun takia kun asuin asuntolassa. Autokortin kirjalliset kävin tekemässä läpi ja yleistä jumitusta oli. En minä mihkään jaksanut lähteä, ei ollut rahaa eikä kiinnostusta.

Kahvituspäivänä minä sitten pääsin inssin läpi ja ajoin kotia. Lähisukulaiset olin vain kahville kutsunut. Näin olen tehnyt jo monta vuotta. Siinä sitten oli sitä yleistä keskustelua sun muuta sälää. Enpä jaksanut hehkuttaa koko synttäreistä missään. Baarissakin taisin käydä ekan kerran vasta 2kk jälkeen kun täytin 18.

Bremner
1.11.2004, 9:15:26
Ehkä yksi tylsimmistä synttäreistäni. Monet kaverit ovat syntyneet samoihin aikoihin ihan vaan päivän tai parin erolla, mutta en mennyt mukaan. Olin aivan seurustelukumppanin tossun alla, ja koska hän ei halunnut lähteä niin ei sitten menty. Taidettiin vain istua sisällä ja tuijottaa telkkaria. Lahjatkin taisivat sinä vuonna olla aika tylsät, joten ei mikään top-10 merkkipäivä.

Pinchi
1.11.2004, 10:49:45
Olimme luokkaretkellä Levillä, ja luokkalaisemme oli jaettu kahteen mökkiin. Pian tuli toisesta mökistä kutsu että meidän mökkiläisten piti mennä sinne, ja kaikki oltiin että wtf. Perillä immeiset halivat minua, lauloivat minulle ja olivat järjestäneet minulle yllätyskekkerit kakkuineen kahvineen, olin aika otettu. Iltasilla sitten menimme Areena Hulluun Poroon, jossa esiintyi Jean. S. En tosin muista koko yhtyeestä mitään, mutta oli mukava ilta kuitenkin.

Candice
1.11.2004, 15:35:37
Tylsä koulupäivä ja minua unetti suuresti. Kännykkään sateli onnitteluja ja kaverit halivat ja pieni tyttöryhmämme (8 diivaa) oli hommannut miulle kimppalahjan: piirrustuslehtiön, alkoholia, värikynät ja Kentin cd. Sitten tosi monta korttia. Oli kivaa, whee. Perjantaina minut tietenkin raahattiin baariin, jossa joku täti lauloi minulle. Aika turhat juhlat.

Chigusa^Miang
1.11.2004, 17:13:19
Mä en jostain syystä muista ollenkaan 18 vee synttäreitäni. Ei johtune siitä, että olisin ollut niin kännissä, vaan todennäköisemmin siitä, että olivat kai päivä toisten joukossa, ehkä sukulaiset ovat vierailleet.

Viikonpäivä oli keskiviikko, heinäkuussa. Mitähän sain edes lahjaksi....(tiukkaa miettimistä) rahaa taisi tulla vähän. En muista todellakaan mitään. Olen tainnut tulla vanhaksi.

18 -vuoden ikä todella yliarvostettu minusta. Ihan täysiä pentuja silloin vielä ollaan. Tosin niin ollaan vieläkin. Täysi-ikäisyyden voisi nostaa vaikka 20 ikävuoteen, ihan kernaasti.

Ava
2.11.2004, 10:11:36
Itse täytin viime viikon torstaina(28.10) 18v. :) Synttäreitä juhlin sitten 29.pv perjantaina. Mentiin poikakaverin kanssa Tampereelle, siellä oleskelimme alku-illan poikaystäväni serkun luona, sitten lähdettiin yhden toisen tyypin luo ja sen jälkeen baariin. Rusty Angelissa ja Sputnikissa kävimme. Juhlan kunniaksi vaniljasikareitakin ostettiin. RA:ssa pelattiin biljardia ja pidettiin hauskaa. Oli ihan mahtavat synttärit! :)

Mickey
2.11.2004, 16:43:34
Syntymäpäivä on ihan tavallinen päivä minulle. Se, että täytin 18 ei sen suurempia minulle merkinnyt. Sain ajokortin samana päivänä ja se oli huomattavasti suurempi juttu. Mutta inssin jälkeen olin töissä puoli viiteen saakka, sitten menin kotiin ja olin kuin muinakin perjantaipäivinä. Sukulaiset muisti, jotkut pikkuisella rahamäärällä, jotkut kortilla, mistä olin erittäin otettu. Mutta ei viinaa, ei mitään baarikierrosta tjsp.

Davidson
2.11.2004, 20:50:05
Joo, onhan tuosta jo aikaa jonkin aikaa kulunut, kun noita vietettiin. Sen muistan, että ei ainakaan mitään erityisen merkittävää tapahtunut sinä päivänä. En muista kävikö edes sukulaiset, ehkä pari saattoi piipahtaakin, lähinnä ehkä isovanhemmat. Lahjaksi sain pelkästään, ellen täysin väärin muista, rahaa muutaman sataa markkaa. En viettänyt siis sitä perinteistä(?) 18-vuotissynttäriä eli lähtenyt ryyppäämään muka-aikuistumisen vuoksi. Tylsää eikö vain? Ja tähän on syynä se, että en ollut vain mikään viinalla läträäjä silloin, kuten en muuten myöskään nykyäänkään.

Vaylan
7.11.2004, 21:02:15
Minun varsinainen 18 vuotis syntymäpäiväni oli sitä tavallista -> onnittelu tekstiviestejä ja kotoa soitto "Miltäs nyt tuntuu.." (en asunut silloin kotona, vaan olin opiskelemassa toisessa kaupugissa), no minä olin hirveän pettynyt kun minun kämppäkaverini eivät noteeranneet syntymäpäiviäni millään tavalla
:(
Minä tiesin että ne tiesi minun synttäreistä ja se teki asiasta vielä kauheampaa.. Myöhemmin kuitenkin selvisi miksi he olivat sellaista mykkäkoulua pitäneet.. he olivat nimittäin seuraavaksi päiväksi järkänneet minulle yllätys grillikekkerit!

Minä oikeasti ihmettelen itseäni, että kavereiden "muistamattomuus" sattuikin niin paljon! Sitä (syntymä)päivää odotti melkein kuin kuuta nousevaa ja lopulta kun se koitti niin tuli jotain tuollaista, eikä se lopulta tuntunutkaan mitenkään ihmeelliseltä. Ei tapahtunut mitään valtavaa muodonmuutosta tai älykkyys lisääntynyt kuin salamaniskusta..olin ihan tavallinen,itkuinen, oma itseni.

Itse kekkeripäivästä muistan sen , että oli aurinkoinen toukokuun päivä (varsinainen juhlapäivä on 12.5). Koulun jälkeen pari ystävääni vei minut terassille muutamalle lonkerolle..se oli kivaa! Sillä aikaa "katalat" kämppikseni ja joukko muita kavereitani valmistelivat ilmeisesti meidän oppilastalon pihagrillille pirskeitä..sää oli vielä hieman vilpoinen, mutta ei se tahtia haitannut.
Lopulta minua lähdettiin kaupungilta kuljettamaan ,sokkona, kohti juhlapaikkaa. Siinä vaiheessa arvasin jo, että jotain on tekeillä =)
Loppu menikin sitten perinteisesti: saavuin paikalle, hyvää syntymäpäivää toivotus huuto kajahtaa, halitaan, jaetaan lahjoja, leikataan kakkua, grillataan ja lopulta avataan lahjat. Sieltä tulikin sitten kissanminttulikööriä (nam!), shottilasit ja jotain muuta pientä piperrystä (muistin tärkeimmät ;D heh).
Ainiin, sainhan minä tietty edellisenä päivänä poikaystävältäni ihanan kukka puketin! Se oli ehkä paras yllärini koko synttäreissä.
Baariin ei illalla tullut lähdettyä, kun seuraavana päivänä taisi olla koulua (oliko peräti koeviikko)..sovittiin kuitenkin että mentäisiin joku viikonloppu baariin etc.
Taidettiin me käydäkkin, mutta ei se mitään älytöntä hillumista ollut.

Se on jännää miten ennen tuota "maagista" ikää niin hirveästi halusin baariin. Mínä muistan yhden uudenvuoden Syötteellä, kun yritin päästä samaan rinnebaariin neljään eri kertaan, ennen kuin luovutin..nyt jälkeenpäin tietty nolottaa ja ihmettelen miten sitä kiinnostusta riittikin niin paljon..huhhuh.

Prometheus
8.11.2004, 13:03:18
Se ei ollut mitenkään ihmeellinen. En edes juonut mitään. Ensimmäisen kerran baarissakin kävin vasta penkkaripäivän iltana.

Koska synttäripäiväni oli koulupäivä, sain koulussa kavereiltani lahjan: suklaajoulupukin ja "Poromiehen kantrilauluja" tai jotain sen tapaista. Ärrh. Se oli yhteinen vitsimme siihen aikaan, kun minä muka olen niin lappilainen sen vuoksi, että sukuni sattuu tulemaan sieltä päin, he myös vitsailivat maalaisuudestani, koska asuin muka juuri maaseudulla (Herukassa), joka ei oikeastaan ole kuin 12 kilometriä Oulun keskustasta. Olihan se ihan hauskaa silloin. :) Humh. Mitähän heillekin kuuluu. Olen viimeksi puoli vuotta sitten heitäkin nähnyt. Olen surkea pitämään yhteyttä...

Sukulaisetkaan eivät käyneet, kortteja kuitenkin lähettivät. Vanhempien ja veljen kanssa juotiin ja syötiin iltapäivällä kakkukahvit, ei sen kummempaa. Sain olla rauhassa loppupäivän pelaillen ja lukien. En ollut silloin pitänyt oikeita synttäreitä viiteen vuoteen, niin en edes osannut ajatella kaipaavani jotakin. Vähän yksinäistähän se oli, mutta sopeuduin siihen yläasteella niin hyvin, etten enää lukiossakaan kaivannut seuraa, vaikka tilanne olikin jo toisenlainen.

Enkä ole viime vuosinakaan pitänyt synttäreitä. On minua melkein aina jollakin tavalla muistettu, mutta mitään mainittavaa ei ole sattunut.

nevena
20.11.2004, 19:36:03
Kun itse täytin 18 alkoi aamusta asti satelemaan onnen toivotuksia, kännykkä huusi hurjana. Päivän aikana joudui/sain hakea nuoremmille kavereille, joko tupakkaa, tai olutta. Itse join muutaman ystävän kanssa olutta jonka jälkeen lähdin kapakkaan. Kapakassa tuli tankattua vähän turhan paljon ja aamulla hersäsin väärän miehen kainalosta :eh:

Rowena
22.11.2004, 12:55:38
Voih, minun 18-vuotis synttärit oli ikimuistoiset. Olen syntynyt kesällä juhannuksen aikoihin ja olimme poikaystäväni kanssa hänen kotonaan. Illalla menimme poikikseni sisarusten ja hyvän ystäväni kanssa eräälle hirsimökille saunomaan, uimaan jokeen ja paistamaan makkaraa. Koko yön ajelimme autolla korvessa poikaystäväni kanssa syrjäteillä ja kun päivä vaihtui, istuimme autossa niityllä kuunnellen itikoiden surinaa. ^^

Aamulla sitten lähdimme kotiini ja äiti leipoi minulle synttärikakun ja joitakin sukulaisia taisi käydä kylässä. Ei kovin ihmeellistä, mutta mielestäni ihan mukavaa ja vaatimatonta. ^^

Eikä edes käynyt mielessä lähteä baariin juhlimaan kavereideni kanssa, vaikka olisi mahdollisuuksia ollut. Enkä vieläkään ole kertakaan käynyt baarissa, hassua. ^^

Eliza Liv
22.11.2004, 13:51:46
No se tapahtui tässä muutama viikko sitten, joten kaikki on hyvässä muistissa. Eipä sinä päivänä itse asiassa tapahtunut pahemmin yhtään mitään. Aamulla menin uskonnon kokeeseen, tulin kotiin ja leivoin kääretorttua, siivosin, katsoin illalla freyelisen kanssa Pulp Fictionia ja tappelin vanhempieni kanssa. Happy ending and so on.

Kahdeksantoistavuotissyntymäpäivä on liian yliarvostettua.

-sorrowbringer-
22.11.2004, 14:30:41
Minä karkasin 18-vuotispäiväni illaksi kaverien tavoittamattomiin Tavastialle katsomaan Paradise Lostia.
Se onkin sitten ainoa mainitsemisen arvoinen asia koko päivästä. Eli eipä siis mitään suuria kemuja. Ja sen muistan, että katsottuaan henkkarini sain synttärionnittelut Tavastian pokelta. :)

LizzieFox
22.11.2004, 14:52:42
Minun 18 -vuotis syntymäpäiväni olivat viime Lauantaina eli toissapäivänä! Vieläkin väsyttää koska en ole kerennyt nukkua oikein. Sain myös puheluita hyviltä ystäviltäni. Torniossa vielä juhlimme tulevana perjantaina pohjoistempien kavereideni kanssa. <3

Eli heräsin aamulla ja hyppäsin tietokoneelle Limingassa (meille on hommattu laajakaista jee \o/). Huomasin että minulle oltiin tehty tänne synttäriketju jo aamulla. Sitten istuskelin koneella ja heärin vanhempani ja leikin koirani kanssa. Aloin tehdä kakkuani ja kävin kaupassa. Sukulaiset (eli vieraat) tulivat 12.00 aikoihin ja sitten me söimme koko suvun voimalla makaroonilaatikkoa! Sen jälkeen sain syntymäpäivälahjoja; Kaikkia ihania <3

Illempana lähdettiin sitten kavereiden kanssa Ouluun päin ja kaverini Mira leikkasi minulta hiukset lyhyesti (että tiedoksi kaikille jotka ovat nähneet pitkät hiuksnei ne meni pois imuriin pai pai). Sitten matkasimme isosiskoni kämpille Ouluun. Katsoimme jotain elokuvaa ja söimme sipsiä. Sitten lähdimme porukallamme Milouhun jossa soitti joku hyvän kuuloinen bändi ja paoikan pitäjä tarjosi minulle vaaleanpunaisen drinkin jossa oli paljon jäitä \o/ Siellä oli myös joku ahdistelija ukkeli! Hyi hui...

Sitten menimme Hot Night Clubiin koska parhaan ystäväni Juhan tyttöystävä oli siellä. Tanssimme ja joimme vähän alkoholia. Esittelin poikaystävälleni paikan ja sitten lähdimme pizzalle ja pizza mies antoi minulle synttäri alennuksen.

2 aikaan yöllä olimme jo kotona kiitos ihanien tätieni jotka jaksoivat tulla hakemaan meitä nuoria Oulusta. Minulla oli erittäin mukava syntymäpäivä. Poikakaverille tuli krapula. <3

Flame
1.12.2004, 17:04:52
Juuri eilen oli muttei mitään liian ihmeellistä tapahtunut. Isä lahjoitti Irlantilaisen viskipullon ja isoveli antoi hienot shottilasit. :) Ihan kuin heillä olisi outoja ennakkokäsityksiä minusta.

Ystävä käytti baarissa drinkillä. Hiukan hermostutti mutta oli vasta keskipäivä joten ei ollut paljon pelottavia puleja paikalla.

Tänään olen kutsunut ystäväni & hänen poikaystävänsä kylään hoitelemaan viskipulloani. Minäkin siis aion ottaa mutta täytyy olla säästeliäs huomisen kokeen takia.

Purity
1.12.2004, 21:45:55
Hii, pääsenpäs minäkin vastaamaan tähän ketjuun! Minulla ei tosin paljoakaan kertomisen arvoista ole.

Päivän alusta (eli heti vuorokauden vaihduttua) katselin televisiosta Star Trekkiä. Sit irkkasin jonnekin aamuun, nukuin iltapäivään, heräsin ja irkkasin vähän lisää. Irkkailuaikanani ihastelin saamaani isoa suklaarasiaa ja lueskelin onnitteluja korteista ja netistä, kuulin myös muutaman puhelimesta. Joskus pääsin sitten lähtemään kotoa erään kivan ihmisen seurassa. Tämän henkilön kanssa minulla oli myös kivaa, sain ihkuja lahjojakin. Mulle tarjottiin myös pitsaa ja kakkua ja karkkia.

Mieliala vaihteli hassusti koko päivän ajan. Välillä oli tosi kivaa olla täysi-ikäinen, välillä otti päähän kun tylsistytti, sitten taas oli kivaa kun minua muistettiin, mutta toisaalta se täysi-ikäisyys ei kuitenkaan ollut niin jännää. Ihan kiva päivä se kuitenkin loppujen lopuksi oli, eipä siitä tuon kummempaa kerrottavaa oikeastaan ole.

Kookasi
1.12.2004, 22:52:25
Vaikka 19-vuotissyntämäpäiväni tullee olemaan kaikista muistettavin, oli 18-vuotispäivä myös täynnä tapahtumia. Ensin yöllä kellon tultua 24 pyrin kotini viereiseen baariin sisälle ja polleana esitin henkilötodistukseni vuorokauden jo vaihduttua, mutta he vaativat syntymätodistusta tarkasta syntymäkellonajasta eivätkä päästäneet sisälle. Päädyin muutaman kaverin kanssa kerrostalon kuivaushuoneeseen dokaamaan, kunnes meidät ajettiin metelin takia pihalle ja lähdin kotiin.

Seuraavana päivänä sain vanhemmilta lahjaksi sata euroa jokaiselta ikävuodeltani, joten illalla ei säästelty. Alkuillasta oli itse kekkerit ja aloiteltuamme frendillä painoimme suurella sakilla Turkuun ja baariin, jossa sain melkein puolet juotavistani ilmaiseksi ja lopulta olin melkoisen tujussa humalatilassa. Mukaan olimme varanneet uudeltavuodelta jääneitä ilotulitteita, joita sitten keskellä yötä ammuskelimme Turun keskustassa Aurajoen rannalla vielä ennen kotiinmenoa. Kaikenkaikkiaan erittäin mukava päivä ja olin tyytyväinen kyseessäolevan merkkipaalun ohittamiseen omistetuista tapahtumista - suuri kiitos tästä ystävilleni. Mitä tapahtui seuraavana vuonna onkin taas pitempi ja koomisempi tarina...

tetsuo
9.12.2004, 14:21:22
Päivä oli perjantai ja kun koulusta pääsin, menin suoraa päätä alkoon ostamaan alkoholipitoisia juomia. Ja sitten sain iso-siskoltani lahjaksi vielä salmari pullon, niin juomista ei ainakaan ollut puutetta! Kotona ei sen kummemmin juhlittu, mitä nyt jäätelökakkua vähän syötiin. Sitten kun ilta hämärtyi, lähdin kavereideni kanssa viettämään iltaa. Kukaan kavereistani ei ollut vielä täysikäinen, joten istuskeltiin, juotiin ja juteltiin kaverini kämpillä. Hauskaa oli, kunnes heräsin aamulla…

The death Magic
9.12.2004, 14:33:59
Nojaa pitääkö itsekkin tänne jotain raapustaa.

18 vuotispäiväni olivat laimeat. En edes muista enää tarkalleen mitä sinä nimenomaisena päivänä tapahtui paitsi että vanhemmat jotain pientä järjesti.
Sukulaiset tuli tottakai ja juhlittiin. "jee" tosin yksi asia minkä muistan kirkkaasti oli se että kukaan FFfinissä ei tehnyt minulle synttäriketjua :D edellisenä vuonna minulle oltiin tehty ketju mutta ei sinä vuonna(eikä tehty viime vuonnakaan :P) hmmm. ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa että huijasin yhtenä vuonna synttärijutuissani porukkaa täällä :P
noh aivan sama.

Kyllä, 18 vuotispäivät on ehdottomasti yliarvostettuja.

Saria
10.12.2004, 6:01:41
Hmm... itse syntymäpäivänä niitä en pitänyt... minä vain kävin japanin tunneilla ja raahauduin kotiin. Veli oli ostanut jotain kivaa, söin ja menin nukkumaan ^^ Eikös ollutkin tooosi jännää. Sitten viikonloppuna jotain meidän tuttuja tuli sitten kahville ja siinä kaikkea juteltiin. Kaikkien piti aina kysyä että tuntuuko nyt miltä ja näin.
Perheen parissa ne on vietetty. Yksi kaverikin uskalsi käydä, muuten sitten ei paljo kukaan minua muistanut. Niin ja sain mie täällä sentään synttäriketjun ^^ ja siellä miuta muistettiin. hih hih.
Minun synttärini eivät oikeastaan oikein eronneet lapsuus synttäreistä, enkä mie mitään rajuja synttäreitä ole viettänyt. Baariinkaan en ole vielä kerennyt :P paitsi kerran alaikäisenä ^^