PDA

View Full Version : Viimeiset sanani

Velvety
1.11.2004, 20:53:27
Velvi saa kummia ajatuksia toisten tarinoista ja novelleista, varokaa. o.o;; Mutta siis joo, tässä on tällainen pienen pieni novelli. Toivoisin, että saan kommenttia, negatiivista ja positiivista. Olkaa rehellisiä mielipiteenne kanssa, ei tarvitse harkita tarkoin, mitä sanoo. Jos satutte löytämään typojä, ilmoittakaa (Veikkaan, ettei niitä ole..).

------------------------

Viimeiset sanani

Sanotaan, että kun kuolet, elät elämäsi uudelleen. Toisinaan se on totta; toisinaan taas ei. Minulle kuitenkin kävi niin. Sillä hetkellä, kun olisin kuollut, elämäni vilisi silmieni edessä; syntymästä kuolemaani. Ajattelin ensin olevani hengissä, mutta tajusin, etten olekaan. Surullista, eikö?

Muistoni, iloiset sekä surulliset; tulivat ja menivät. Tunsin kyyneleiden valuvan silmistäni, kun sitten näin hänet. Hänet, sen ainoan, jota todella rakastin elämässäni. Oli kauheaa kestää hänen surullinen katseensa, joka tuijotti minuun ilman mitään tunteita. Tunsin silloin vihaa häntä kohtaan, miten hän saattoi jättää minut näin julmasti yksin ja kuolemaan? Hän ei edes tullut luokseni; katsoi vain parin metrin päästä minua. Minä vain leijailin yhä kauemmas hänen luotaan, mutta hän ei ymmärtänyt.

En koskaan saa vastausta kysymyksiini, mutta en piittaa niistä enää lainkaan. Ikävöin vain päivää, jolloin kaikki oli vielä hyvin; mikään ei ollut pielessä vaan kaikki oli niin kuin piti. Minulla oli rakastavat vanhemmat, sisko, veli ja vielä serkku ja ystäväni, joita ikävöin koko ajan. Sanoisin heille; ”Rakastan teitä, nyt ja aina.”

Uskon, että he eivät kuule kun sanoisin heille kuinka rakastan heitä. He vain tuijottivat minua kauempaa. Miksi he eivät tulleet luokseni? Vihasivatko he tosiaan niin paljon minua, etteivät voineet edes kävelemään minua kohti? En voinut ymmärtää heitä. Minä katsoin heihin; nämä kääntyivät ja kävelivät pois. Teki mieli huutaa. Miten he saattoivat jättää minut kuolemaan?! Sisälläni huusi tuskan ja vihan huuto. Mutta kuitenkaan en koskaan tahtoisi satuttaa heitä.

Jos vain saisin tilaisuuden; korjaisin kaiken, mitä tein väärin. Suojelisin lähimmäisiäni ja pitäisin kiinni kaikesta mitä minulla oli. Tunsin edelleen kuinka kyyneleet valuivat pitkin poskiani samalla, kun tuijotin menneisyyttäni ja kaikkea, mikä oli tapahtunut ja muuttanut maailmaa pysyvästi.

Nyt tunnen olevani vain pelkkä sieluton olento vailla mitään ajatuksia tai tunteita. Tunnen myös, kuinka haluaisin mennä perheeni luokse. Nyt ymmärrän; minun piti kuolla ja antaa muiden elää ilman minua. Toivoin vain, että he ovat onnellisia yhdessä vaikka minä olenkin poissa.

Saan vihdoinkin rauhan; mielen rauhan, jota olen jo kauan halunnut. Kaikki, mitä oli ja on vielä oleva, ei ole enää minun huolenani, pidän kuitenkin huolen siitä, että ystäväni, perheeni ja muut voivat elää rauhassa ilman piinaavaa läsnäoloani. Silloin tajusin olevani vihdoinkin vapaa kaikesta ja vaikka teinkin kuolemaa; olin onnellinen. Onnellinen ensimmäistä kertaa moneen vuoteen.

Vihdoin näin valon; se tuikki kuin kirkas tähti öisellä taivaalla. Oli yö. Tunsin, kuinka joku nosti minua. Olin heikko, en kyennyt puhumaan. Kykenin vain ajattelemaan asiaa. Tiesin kuolevani pian, en voinut asialle mitään. Minut yritettiin pitää hengissä, mutta asiaa ei voinut mitenkään auttaa.

Jääkää hyvästi, ystäväni.

------------------------

Kommenttia pitää saada. :doggy:

Reiksu
2.11.2004, 18:14:04
Tämä... Oli... Tuota.. :cry: Surullinen! BWAAAAAAAAAAHH!!! *niisk*
En oikein osaa sanoa mitään kun se oli niin surullinen ^^'.
No mahtavasti kerrottu! Hyvä idea. Hyvä idea! Hyv... sanoinko minä sen jo?
No kun se oli mahtava idea!
Liitos ja lumarrus mahtavasta tekstin pätkästä. *hepat alkoivat laukkaamaan päässäni (inspiraatio)*

Velvety
2.11.2004, 18:24:31
Oho. Kommenttia. o.o

Tämä... Oli... Tuota.. :cry: Surullinen! BWAAAAAAAAAAHH!!! *niisk*
En oikein osaa sanoa mitään kun se oli niin surullinen ^^'.

En mie aikonut siitä surullista tehdä. o.o;; Mutta kaippa mie vain sain surullisen inspiraation. x]

No mahtavasti kerrottu! Hyvä idea. Hyvä idea! Hyv... sanoinko minä sen jo?
No kun se oli mahtava idea!

Taisit mainita asiasta jo.. kaksi kertaa.

*hepat alkoivat laukkaamaan päässäni (inspiraatio)*

Äkkiä kirjoittamaan. ^_^ Taisinkin saada uuden inspiraation, ehkä voisinkin käydä taas toisen tarinan kimppuun ja kirjoittaa jatkoa sille.. Niin voisin tehdä, kyllä.

Kiitos kommentista, killwishdreamer!

Zircca
6.11.2004, 23:00:20
Olihan tuo tavallaan aika surullista luettavaa :(

Mutta hyvä tarina se oli! Niinkuin Killwishdreamer jo sanoikin, idea oli mahtava. Ja tarina oli varsin omaperäinen. Mukavaa ja haikeaa luettavaa. Sinä osaat kirjoittaa. Todellakin osaat. Valitettavasti en ehdi kommentoida enempää, sillä pitää mennä kirjoittamaan :D Pitkästä aikaa inspiraatio :)

Ze Shoopuf
6.11.2004, 23:21:29
Aaaw... Tuo loppu oli kyllä todella koskettava. Surullinen ja onnellinen, sellaiset loput on kivoi. Tietenkin vain, jos ne oikealla tavalla tekee, mutta tämä on tehty hyvin. ^.^
Todella sulavaa tekstiä sinulta. Aiemmat tekstisi ovat hiukan mielestäni kompastelleet, mutta tämä oli sujuvaa luettavaa ja hyvin kaunis.
No, kuitenkin. Erittäin mukava tarina. Minä en kirjoitusvirheitä huomannut, tai muutakaan.
Sopivan lyhyt. Jos tästä olisi pidempää tehnyt, se olisi ollut tylsää jankkaamista.

Kaiken puolin kaunis novelli. Kirjoita lisää tällaisia. Ja pidän tuosta lopusta, se on loistava. ^^

Velvety
7.11.2004, 19:59:29
En jaksa quottaa nyt. x]

Zircca: Kiitos paljon sinullekin kommentista ja on mukava, että pidit tuosta novellistani. On hauskaa saada tuollaista kommenttia ja on todella ihana tietää rehellinen mielipide tuosta novellista, kiitän kovasti sinua kommentistasi. Arigato. :)

Ze Shoopuf: Kiva kun pidit. Mie olen ehdottomasti samaa meiltä siitä, että nuo aikaisemmat tarinani ovat kompastelleet ja pahasti. Kiitos kuitenkin kommentista. Muistaakseni taisit kommentoida tätä jossakin muuallakin, taisi olla EC:llä, mutta luulen, että houraan. :P Mutta joo, kiitos kommentista myös sinulle. ^.^ Kirjoitan lisää kun saan inspiksen.

Arigato kommentista. ^.^ Muuten, olenpa aika yllättynyt, että sain lisää kommenttia. Mutta eipä se mitään. ^_^

Sunnu
15.11.2004, 1:09:25
No olipas siinä kiva pikku tarina. Ensilukemalta heräsi mieleeni kysymys:
- Mihin se tyttö kuoli?
Sitten siitä seurasi:
- Tekiköhän se itsemurhan?
Juu ja miksi ajattelin henkilön olevan tyttö? No kun kirjoittaja on tyttö ja kun kuoleva henkilö vaikutti kovin tunteelliselta. (tiedetään, pojatkin osaavat olla tunteellisia)
Sitten muuten tekstiin. Minä en tajua miksi sanoisin-sanassa on tuleva aikamuoto:

Uskon, että he eivät kuule kun sanoisin heille kuinka rakastan heitä. Muutoinkin ehkä hiukan sekoitti se, kun tekstin kerronnassa vaihteli mennyt ja tuleva aikamuoto. Esim. välillä oli tunnen, välillä tunsin jne. Siitä antaisin siis pikkaisen huomautusta, mutta sillain kivasti. Ei ilkeästi.

Olihan se surullinen tarina. Jäin vain kovasti pohtimaan, että mihin se tyttö kuoli? No nyt sitten uudelleenlukemalta tuli mieleen, että kuoliko se sairaalaan? Johonkin tautiin? Tahtoo tietää. Katsos nyt, sait minut miettimään kamalasti asioita pienellä tekstilläsi. Pidän siitä. Rakastan pähkäilyä ja pohdintaa. Etenkin kuolemasta, mutta sehän ei ole yllätys. Mutta ihan jees juttu. Mielelläni sen lukaisin. *jatkaa edelleen pohdintaa kuolemasta*

Velvety
15.11.2004, 15:30:33
More comment, wow! o.o

No olipas siinä kiva pikku tarina. Ensilukemalta heräsi mieleeni kysymys:
- Mihin se tyttö kuoli?
Sitten siitä seurasi:
- Tekiköhän se itsemurhan?
Juu ja miksi ajattelin henkilön olevan tyttö? No kun kirjoittaja on tyttö ja kun kuoleva henkilö vaikutti kovin tunteelliselta. (tiedetään, pojatkin osaavat olla tunteellisia)

Kyseessä on todellakin tyttö. En vain osaa sanoa, onko tarina liitettynä noihin minun muihin tarinoihin vai johonkin ihan muuhun. Mutta niin, tyttö ei kuitenkaan tehnyt itsemurhaa, vaan joku pahis tappoi hänet.

Sitten muuten tekstiin. Minä en tajua miksi sanoisin-sanassa on tuleva aikamuoto:
Muutoinkin ehkä hiukan sekoitti se, kun tekstin kerronnassa vaihteli mennyt ja tuleva aikamuoto. Esim. välillä oli tunnen, välillä tunsin jne. Siitä antaisin siis pikkaisen huomautusta, mutta sillain kivasti. Ei ilkeästi.

o.o Kaamea typo. Maailmanloppu tulee tuon virheeni takia. :D No ei, en oikeastaan itsekään ymmärrä, miksi tuossa on tuleva aikamuoto. Mutta ei kai sitä pahasti huomaa, vai huomaako? ^.^

Olihan se surullinen tarina. Jäin vain kovasti pohtimaan, että mihin se tyttö kuoli? No nyt sitten uudelleenlukemalta tuli mieleen, että kuoliko se sairaalaan? Johonkin tautiin? Tahtoo tietää. Katsos nyt, sait minut miettimään kamalasti asioita pienellä tekstilläsi. Pidän siitä. Rakastan pähkäilyä ja pohdintaa. Etenkin kuolemasta, mutta sehän ei ole yllätys. Mutta ihan jees juttu. Mielelläni sen lukaisin. *jatkaa edelleen pohdintaa kuolemasta*

Noh, jos haluat mietiskellä asiaa, voin jättää kertomatta mihin se tytteli tarinassani kuoli. :] Mutta siis joo, en malta olla hiljaa nyt. Tyttö kuoli myrkkyyn, hänet siis myrkytettiin by min pahis. ^.^

Kiitos kommentista, Sunnu!