View Full Version : MediEvil
JonVonRox
10.11.2004, 3:04:58
Onko kyseinen peli tullut tutuksi kellekään tai sen jatko-osa jopa? Peli on henkilökohtaisesti yleensäkin PS:llä FF:ien rinnalla pelatuin sen seitsemän kertaa läpi. Hieman faktaa mukaan eli kyse on kevyestä huumorimielessä tehdystä kauhuseikkailusta jossa Sir Daniel Fortesque menee läpi kiven ja kannon, hautuumaiden ja metsien milloin mitäkin edessään. Erittäin vahva audiopuoli vahvistaa pelin nautittavuutta entisestään. MediEvil ei ole vaikeimmasta päästä joten jos miekkaa osaa heilutella ja jonkinmoista menua joskus käyttänyt niin pärjää kohtuullisen pitkälle. Vaikeustaso tosin hyppii melkoisesti joten johonkin pirulliseen paikkaan voi osata juuttua pitkäksikin aikaa huonolla tuurilla. Tunnelmapuoli on sitä vahvinta antia juuri hienon musiikin kanssa joten jos myyntipuhe meni läpi niin kipinkapin jonkinmoiseen kattavaan peliliikkeeseen. Mielipiteitä otetaan vastaan ja kysellään koska peli on saavuttanut tietyn undergroundsuosion mutta maailmankuulua hittiä siitä ei ole tullut joten kokemuksia pinkkaan jos vaikka olen jopa missannut pelistä jotain :shy:
Nalis Aren
10.11.2004, 7:54:10
heh onhan tämä peli tuttu. Tosin tuo MediEvil on vanha. Varmasti yli 5 vuotta vanha. Toki sen omistin mutta tätänykyä se on johonkin hävinnyt ja taso ei todellakaan ole päätä huimaavaa. Pelin pääsee läpi 100% tuoretta järkeä käyttämällä, silti peli on aivan fantastinen. MediEvil:n pelaaminen on tunnelmallista sekä hauskaa, peli ei ole niin totinen myös sen päähahmo on oikein loistava veto. En nyt osaa mitään sen rakentavampaa sanoa kosken ole aikoihin pelannut.
Olen pelannut kummatkin pelit läpi, ja on pakko myöntää, että persoonallisten hahmojen, värikkyyden ja loistavan huumorin yhdistyessä loistavaan juoneen ja pelattavuuteen nämä kaksi peliä ovat ehdottomasti PS:n parhaimmistoa. Muistaisin näiden olevan epäsuoraa jatkoa wanhoille Ghost and Goblins-tasohyppelyille, jotka edustavat vaikeimpia pelejä jotka tiedän. Sir Daniel Fortisque on todella koominen ja sympaattinen hahmo, ja hänen värikkäät elävät ja vähemmän elossa olevat kaverinsa tuovat omaa hauskuutta peliin mukaan. Aseita riittää, kuin myös vastuksia. Kenttiä on paljon, ja lievä goottimainen tunnelma ovat omiaan keskiajalle sijoittuvaat peliin. Peli on kuin Tim Burtonin käsissä tehty, sillä tunnelma, musiikki ja hahmot ovat liki identtiset Painajainen ennen joulua-animaation kanssa. Ostakin kummatkin osat vielä, nyt kun ne ovat todella halpoja.
Naukseri
10.11.2004, 15:35:09
Itse pidän pelistä erittäin paljon, itselläni on 1 ja 2 osa, mutta silti ykkönen on vain parempi. Myös pelin keskiaikaisuus innosti minut pelaamaan kyseistä peliä. Pelissä ei ole grafiikan riemuvoittoa, mutta on aivan tarpeeksi hyvä.
Juoni on mukaansavetävä ja simppeli, ei siis kauhean vaikea ymmärtää.
Pelistä on myös huumoria, ei ehkä kauhean paljon, mutta sitä on oikeissa paikoissa.
Kakkoseen olin pettynyt, en sillä että se olisi huono, mutta ei se yltänyt ensimmäisen osan tasolle liian lyhyyden ja "ei niin keskiaikaisuuden takia".
Näki selvästi (tai vaan kuvittelen) että peli oli tehty nopeammin kuin ykkönen eikä vitsitkään olleet entisellään.
Molemmat pelit ovat mahtavia ja parempia sen tyylisiä pelejä saa kyllä hakea oikein ajan kanssa (luulisin, sillä en ole muita vastaavia pelejä pelannut).
ascalon
10.11.2004, 15:53:52
Ensimmäinen osa on ehdottomasti yksi PsOnen parhaita pelejä. Todella persoonallinen kenttäsuunnittelu ja loistava tunnelma, sekä mukavan kokoinen arsenaali tekevät pelistä todella nautinnollisen. Vaikka kamera takkuaakin paikoin pahasti ja millintarkat hypy saavatkin otsasuonen pullistelemaan, on pelattavuus silti erinomainen. Ja on aina yhtä tyydyttävää kun onnistuu lahtaamaan Zombeja niin paljon, että sielimaljan voi käydä nappaamassa mukaansa. Ja välidemot ovat upeaa katsottavaa, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että oeli on julkaistu PsOnelle. Hyvää työtä on tiimi tehnyt. Ja paras kenttä on ehdottomasti se demonien valtaama linna, missä tavataan se kuningas. (Olisiko nimi ollut Haunted Ruins tai jottain.)
fireboy
13.11.2004, 12:54:02
Tuttu ku tuttu!
MediEvil ensimmäinen jakso on paljon pelottavampi. Minulla on syy siihen, vaikkaaah, minulla se on vain demona:
Kun pääset kenttään nimeltään Hilltop Mauseleum, etsi jokin lasista tehty sydän, polta se kivellä, jonka yllä on nuotio. Sydämestä pääsee neljä valopalloa. Ne missä ne nytten on, on kaksi kerrosta yläpuolelle ( kolme oikeastaan, jos lasketaan sydämen löytöpaikka ), jonkilaisessa areenalla.
Nyt olet löytänyt valopallot. mene niitä kohti, kunnes tulee hetken ajan demo. Nyt sinun luurankosi ( Daniel Fortesque, joka "unohti" lopettaa laihdutuskuurin liian myöhään *heheheh...nääh, vitsi vitsinä* ) menee reunaa kohti. Valopallot menee suoraan ikkunassa olevaan kuvaan. Tausta pimenee ja kohta alkaa kuulua sydämen tykytystä. Nyt ikkuna hajoaa ja lasiukkeli hyökkää sinuun ja kiljahtaa ärsäävästi. Demossa tuli To Be Contiuned...- kirjoitus. Kokeile itse tuota vaikka pimeän aikana oikein kovalla äänellä ( suppari tehoaa tähän aika kivasti ), niin tiedät. MediEvil 2:ssa se muistuttaa vain Crash Bandicoot tyylistä tasohyppelyä. :bored: Ihan oikeesti hei! Kerron vaan totuuden.
Ruhve
23.11.2004, 18:21:38
Loistavia molemmat pelit vaikka vanhojahan ne on. Ykkösosaan tutustuin jo kauan aikaa sitten ja siihen tykästyin heti. Peli oli omalla tavallaan viehättävä ja sitä vain jaksoi tahkota ja aika monta kertaa menin sen läpi. Pelissä on sopivasti hyvää huumoria mukana ja musiikeista tykkään tosi paljon. Vaikka pelissä oli paljon äkkikuolema juttuja, niin harvemmin hermostuin siihen, että kaiken aikaa tippui samassa kohtaa johonkin jorpakkoon. Pelattuus välillä kärsi huonosta ohjattavuudesta, kun luukallo Daniel vain painoi jonnekkin rotkoon vaikka tattii tai nuoliohjainta käänsi päinvastaiseen suuntaan. Salapaikkoja on sopivasti ripoteltu kenttiin ja niitä ei ole mahdottoman vaikea löytää. Tykkään todella paljon Ykkösosasta ja on yksi lempipeleistäni vieläkin.
Kakkososan en ole kuin kerran muistaakseni pelannut läpi ja en paljoa muista siitä. Se ei tainnut kaikesta päätellen yhtä paljoa iskeä minuun kuin ykköosa ja täten sen pelaaminen jäi siihen yhteen kertaan. Tunnelma ei yltänyt samalle tasolle kuin ykkösessä ja sen takia varmaankin en pahemmin siitä innostunut.
Velvety
3.12.2004, 16:19:54
Olen minäkin peliä pelannut. Ensimmäisen osan omistan ihan itse, mutta sen jatko-osaa en ole koskaan itselleni mistään jaksanut hankkia. Uskon myös, ettei peliä enää edes missään myydä.
Enivei, peli oli minun mieleeni. Huumoriakin oli ihan kivasti mukana ja tarina etenee sopivaa vauhtia. Harmittaa tosin, että kun jouduin muistikorttini formatoimaan, niin siinä meni pelin parhain tallenukseni samalla, otti päähän.
Mutta siis niin. Pelin grafiikka oli ihan ok, vaikka kyseessä onkin vahna peli. Tykkäsin pelistä kuitenkin, vaikka hieman rasittava se olikin, sillä joskus joku hirviö tuli mottasi ihanasti kuonoon minua ja siten otin ja kuolin. :(
Kokonaisuutena peli kuitenkin oli mukava peli ja pitääkin joku päivä hommata se jatko-osa. :]
Sir. Robin
8.1.2005, 16:57:21
Klassikkojen klassikko. No joo, todella aliarvostettu peli, joka tietenkin yksi syy lisää rakastaa sitä. Tarina on tarpeeksi omaperäinen herättääkseen kiinnostusta ja omaperäinen on todella osuva sana kuvaamaan tätä peliä. Medievil on myöskin osoitus siitä, mitä syntyy kun aikaa ja luovuutta käytetään. Jo päähamo on niin säälittävä olento, ettei siitä voi olla pitämättä. Pelin muutkin hahmot, kuten pääpahis Zarok ovat erittäin onnistuneita karikatyyrejä. Hall of the heroes taasen on täynnä monenlaista hiihtäjää. Pelin ensimmäinen isompi vihulainen on The Mausoleumissa asustava lasidemoni, joka on pahiksista ehkä onnistunenin. Pääpahiksille on yhteistä se, että jokainen kukistuu kun löytää hirviön heikkouden.
Graiikat ovat piirroselokuvamaiset, joten niitäkään on huono haukkua. Kenttä suunnittelu hakee vertaistaan ja on monipuolista esim. Crash Bandicooteihin verrattuna. Musiikki ansaitsee erityismaininnan tunnelman luojana. Harvoin jos koskaan on peliin sävelletty näin onnistunutta musiikkia. Orkestraalinen ja intensiivinen musiikki sopii keskiaikaiseen maailmaan täydellisesti. Itse huomasin, taisi olla The Enchanted Earth-kentässä kuuntelevani pelkästään musiikkia. Äänimaailmakin on melko rikas ja ääninäyttely on tehty huolella. Esim. leuaton pääsankari mongerrus on hyvä oivallus ja The Ghost Shipin merirosvotkin ovat melkolailla koomisia.
Välidemot ovatkin sitten aivan oma lukunsa. Playstationilla on harvoin nähty yhtä hienoja pätkiä. Varsinkin alku- ja loppudemot ovat likimain henkeäsalpaavia. Kentistä erityismaininnan saavat Mausoleum, Scarecrow fields ,The Sleeping willage, The Enchanted Earth ja The Haunted Ruins. The Asylym Grounds on taas täynnä arvoituksia, jotka selviävät aidolla maalaisjärjellä. Niin ja tietysti munkkeja. Vaihtelevuutta löytyy ja etsittävää. Peliä ei ole kovin vaikea läpäistä täydellisesti, mutta on se nautittavaa. Vaikeustaso vaihtelee ja pitää pelaajan sopivasti varpaillaan. Vaikeustasoa voi lisätä pelaamalla pelin lävitse pelkällä pikkumiekalla ja tikareilla. Nuijaa tosin on välillä pakko käyttää.
Peli sisältää myös runsaasti (välilläkin)mustaa huumoria. Monet Hall Of The Heroesin sankareista aukovat Danille suoraan päin naamaa ja enemmän kuin yksi kummastelee pelin aikana sankain puuttuvaa leukaa. Vihollisten ääntelykin on saatu kullostamaan välillä todella kipeältä.
Ei niin hyvää ellei jotain pahaakin. Ohjaussysteemi ei haittaa kuin muutamassa kentässä, joissa tarvitaan paljon tarkkoja ajoituksia hyppyihin. Muutenhan ohjaus on lennokasta. Kameraongelmiin tottuu aikanaan ja niitä oppii itse säätelemään. Aseiden ja energian runsaus helpottaa peliä liikaa ja läpipeluu ekstroja ei ole saatavilla. Mitä virkaa on esimerkiksi jättää Hall of the heroesissa hyväksymättä lahjoja? Levyllä on myös yksi välidemo, jota ei saa aukeamaan ilman huijauskoodia. Demossa Danin silmässä asusteleva mato auttaa pelaajaa pääsemään ilmeisesti The Gallows Gauntlettiin.
Mikä sitten esti tätä mahtavaa peliä nousemaan myydyimpien joukkoon? Muuta selitystä en keksi, kuin sen, että Playstationilla oli alkanut ja alkamassa kauhupeli villitys. Resident Evilit myivät ja Silent Hill julkaistiin vain vähän myöhemmin. Huumorikauhu tasoloikalle ei löytynyt tarpeeksi suurta ovenrakoa. Jatko-osa tosin tehtiin, mutta alkuperäistä oli lähdetty muuttelemaan hiukan liikaa ja tunnelma oli latistunut. Keskiasoa parempi peli sekin. Nyt tässä on viitisen vuotta venattu PS2:lle Medieviliä ja SCEE julkaiseekin alkuperäisen PSP Käsikonsolille. Pettymys on suuri, mutta toiveet elävät edelleenkin. jos vaikka sitten PS3:lla.
Super Saiyan
10.1.2005, 8:42:35
Kyllähän tätäkin suorastaan "legendaarista" (minun ja Archdemonin keskuudessa) "kauhupeliä" on tullut pelattua.
Joskus neljä vuotta sitten tämä oli lempparipelimme :D .
Mielestäni se on edelleen loistava peli vaikka siinä ei mitään maailman parasta grafiikkaa eikä musaa olekaan, mutta kyllä se siihen aikaan kun peli on julkaistu oli aika korkeaa luokkaa.
Eikö Medievil 1 ja 2 ole jatkoa legendaariselle Ghost and Goblins-pelille joka ilmestyi aikoinaan 8-bittiselle, ja SNESille ilmestyneelle Super Ghost and Goblinsille? Muistaisin näissä kahdessa wanhassa klassikossa seikkailleen urhean ritarin nimen olevan Sir Daniel Fortesque, aihepiiri on sama, ja huumori samaa luokkaa.
fireboy
11.1.2005, 11:50:27
Muistaisin näissä kahdessa wanhassa klassikossa seikkailleen urhean ritarin nimen olevan Sir Daniel Fortesque, aihepiiri on sama, ja huumori samaa luokkaa.
No juu. Ensimmäisessä jaksossa on pahiksena Zarok ( eletään vielä vuotta 1386 ), jolloin Dan tulee paikalle ja pelastaa päivän. Huumorista paras oli kohtaus,kun hänet kutistettiin muurahaispesään pelastamaan muutama enkeli.
Toisessa osassa on Lordi Palethorn, joka löytää 500 vuotta vanhan Zarokin loitsukirjan. Sir Dan tulee takaisin henkiin ja hänen pitäisi piestä hänet.
Huvittavimmat kohtaukset pelissä on nämä kaksi:
1: Dan vaihtaa vaatteita joissakin kentissä, jolloin sovituskopin takaa kuuluu ääniä.
2: Yksi vastus ( The Count, Kreivi ) puhuu hänen mahtavuudestaan ja Dan keskeyttää hänet seuraavilla sanoilla ( jotka on huvittavia erilaisen äänen kanssa ):
"Get on with it!" ;D
Toisin sanottuna, näissä osissa on samat aihepiirit. ;)
Ninjor
11.1.2005, 14:05:50
Eikö Medievil 1 ja 2 ole jatkoa legendaariselle Ghost and Goblins-pelille joka ilmestyi aikoinaan 8-bittiselle, ja SNESille ilmestyneelle Super Ghost and Goblinsille? Muistaisin näissä kahdessa wanhassa klassikossa seikkailleen urhean ritarin nimen olevan Sir Daniel Fortesque, aihepiiri on sama, ja huumori samaa luokkaa.
Ei tietääkseni. Ghosts n' Goblins-pelissä (ja jatko-osassa Super Ghouls and Ghosts) päähenkilön nimi oli Arthur, ja peli oli Capcomin tekemä. Capcom on tehnyt jatkoa pelille, nimeltä Maximo: Ghosts to glory, joka löytyy ainakin PS2:lle. MediEvil taas taisi olla jonkun suht tuntemattoman yhtiön tekele.
Kokelin joskus vuosia sitten MediEvilin demoa, mutta en tykännyt sen erikoisemmin.
Ei tietääkseni. Ghosts n' Goblins-pelissä (ja jatko-osassa Super Ghouls and Ghosts) päähenkilön nimi oli Arthur, ja peli oli Capcomin tekemä. Capcom on tehnyt jatkoa pelille, nimeltä Maximo: Ghosts to glory, joka löytyy ainakin PS2:lle. MediEvil taas taisi olla jonkun suht tuntemattoman yhtiön tekele.
Niinhän se olikin, mutta eikö Medievil 1:sen takakannessa lukenut jotain Ghost and Goblinista?
Sir. Robin
12.1.2005, 1:04:12
Medievilin tehnyt pelifirma on SCEE eli Sony Computer Entertainment Europe, joka on tämän jälkeen tehnyt ainakin Primalin. Takakannesta en itse ainakaan löytänyt minkäänlaista viittausta Ghost'n Goblinsiin. Yhtäläisyyksiähän pelissä on, mutta niin on kyllä sadassa muussakin tasoloikassa. Itse Ghost'n Goblinsia joskus C64:llä pelannut ja oli muuten pirullisen vaikea peli.
Sookie
13.1.2005, 10:38:29
=) olen onnellinen, en siis ole ainoana huomannut tämän pelin loistavuutta. Ja olen vetänyt ranteeni auki varmaan kolmeensataan kertaan kun en ole saanut kumpaakaan haltuuni halusta huolimatta. Kyllä, ykkösen olen pelannut läpi ja se nouseekin yhdeksi parhaista pelaamistani peleistä. Kaipaan sitä niin paljon...näin itse asiassa unen siitä vähän aikaa sitten =).
Voi kun jostain voisi sen ja vaikka kakkosenkin saada. Tässähän meinaa tulla kyynel silmään...nyyh.
Eipä tässä muuta...
Messiahcoin
13.1.2005, 15:16:31
Toinen osa on tullut pelattua läpi ja täytyy myöntää, että se on yksi niistä harvoista pelikokemuksista joita muistelee aina silloin tällöin. Jotenkin vaan kaikki toimi MediEvil2:ssa niin hyvin kuin vain mahdollista. Aikaa siitä on kun olen pelannut ja yhdessä vaiheessa taisin jäädä jumiin joihinkin kenttiin ja lopetin pelaamisen melko pitkäksi aikaa. Sitten myöhemmin kaivoin esiin ja pääsin eteenpäin. Se oli todella hyvä tunne. Nyt jälkeenpäin vain miettii miten siinä oikein jäi jumiin... Pitäisin tätä peliä klassikkona. Jotkut kentät ovat jääneet hyvin mieleen, varsinkin nyrkkeily sekä se vampyyrikartano tjsp.
Ensimmäistä osaa en ole kokenut kuin muutaman minuutin ja ainakin tällä hetkellä tämä häiritsee paljon. :(
Olisipa hienoa jos nyt tekijät(en muista mikä firma kehitti nämä) repäisisivät ja kehittelisivät 3. osan. Ehkä. Mutta taitaa jäädä kaukaiseksi haaveeksi.
Ceassa
13.1.2005, 15:24:02
Hih, Medievil \o/ Tämäkin tapaus oli minun lempparipelini joskus aikoinaan. Ykkönen siis, kakkosesta en ole tainnut koskaan kuullakaan, kumma kyllä (en ole elänyt pimennossa tai mitään). Sain joskus jostain käsiini demon, jossa oli muistaakseni pari ensimmäistä kenttää pelistä ja minä tykästyin Sir Daniel -ressukkaan heti. Muutenkin peli jäi mieleen hauskalla sekoituksellaan huumoria, synkkyyttä ja ennen kaikkea omaperäisyyttä. Ja höpö Dan heilumassa kaiken keskellä, voi jee minä kiinnostuin pelistä heti ja ah sitä riemua kun kuulin, että eräs veljeni kaveri oli ostanut tuon pelin ja pakkohan se oli saada oitishetinyt lainaan. :)
Siitä on tosiaan vuosia aikaa kun Medievilia pelasin, mutta rutkasti hyviä hetkiä se tarjosi, sen sentään muistan. Kentät yllättivät monipuolisuudellaan ja pelin musiikit jäivät myös mieleen, noli huippuja. Ja muutenkin koko pelin yleisilme oli kivan karmiva, mutta kuitenkin sopivissa määrin iloinen. Hnh tai no, en nyt tiedä onko "iloinen" oikea sana kuvaamaan sitä mitä ajoin takaa, mutta en nyt keksinyt muutakaan - kuitenkin peli oli hyvällä tapaa sellainen humoristisen hassu ja sai minut monesti hyvälle tuulelle. Ja onnistui vastaavasti myös tarvittaessa pelottamaan vähäsen. Mukava sekoitus noita kahta ominaisuutta joista yleisestikin ottaen pidän erittäin paljon; komediaa ja kauhua.
Huonoista puolista en muista muuta kuin että minulla taisi olla jotain ongelmia ohjauksen ja kameran kanssa. Alussa varsinkin ja sitä demoa kokeillessani koko systeemi oli ihan ufo, mutta kunhan aikani pelasin niin kyllähän se siitä alkoi sujumaan. Kuitenkin muistelisin että jotain pientä ja outoa jäykkyyttä siinä oli koko ajan mukana, ja se söi osansa peli-ilosta. Ei missään häiritsevissä määrin kuitenkaan.
En tainnut koskaan pelata peliä ihan loppuun saakka, en muista mihin etenemiseni tyssäsi, mutta sen jälkeen en ole Medieviliin koskenut. Pitääkin lähteä ahdistelemaan tuota veikan tuttavaa, josko hänellä sattuisi tuo peli vielä jostain laatikoiden uumenista löytymään. ^____^ Olisi kyllä piristävää saada iskeä kyntensä Sir Danielin seikkailuihin taas pitkästä, pitkästä aikaa. Ihan loistava peli.
Sir. Robin
13.1.2005, 15:35:52
Ceassa. Pelaa ihmeessä peli läpi. Ei se loppuosakaan niin vaikea ole, vaikkakin tuo Haunted Ship saataakin ohjauksen takia ruveta rassaamaan. Medievil 2 häviää ekaosalle juuri tunnelman puutteessa. Lisäksi Danin ääntä on muutettu selvempään suuntaan ja muutenkin on erilainen(terävämpi). Ei huono peli kuitenkaan. Ykkönen kannattaa pelata jo pelkän loppudemon takia. Lisäksi lopputekstien mussiikit ovat hienoimmat koko pelissä.
ascalon
13.1.2005, 17:06:38
Pelin peruskentät ovt totta vie helppoja viimeistään ahkeran malja- ja energiapullokeräilyn päätteeksi. Itse jäin joskus muinoin jumiin siihen ***** Zarokiin ja nyt on sekin data tuhoutunut...
fireboy
14.1.2005, 11:59:46
Medievil 2 häviää ekaosalle juuri tunnelman puutteessa. Lisäksi Danin ääntä on muutettu selvempään suuntaan ja muutenkin on erilainen(terävämpi). Lisäksi lopputekstien mussiikit ovat hienoimmat koko pelissä.
Yhdyn tuohon!
Ja oikeastaan Sir Robin, lopputekstien musiikit ovat kiinnostavia. Ja Danin ääni on siltikin hyvä, vaikka ääni on muutettu.
Ja hei: olen pelannut sen läpi 3-7 kertaa, koodeilla ja ilman.
Sir. Robin
14.1.2005, 17:29:13
Fireboy. Oletko löytänyt läpipeluukerroilla mitään ekstroja? Ei kyllä taida tässä pelissä sellaisia olla. Koodejakin kokeilin, mutta ne helpottivat jo aivan liikaa (paitsi että tuli yksi välidemo lisää). Kiinnostava on hyvä termi noille loppumusiikeille. Jotenkin niitä jäi kuuntelemaan ja loppuvastustajat piti heti niitata uudestaan, että pääsi kuuntelemaan. Pitäisi kai joskus siirtää noita kappaleita koneelle.. Minulle Medievil2 oli pettymys. Jos en olisi pelannut ykköstä, olisi se varmasti ollut hieno kokemus. 1800-luvun Lontoo oli rohkea veto tekijöiltä ja miljöö hienosti toteutettu. Kuitenkin.. Ja olihan Danin ulkonäköäkin muokattu. Näin kävi ja fiilikset meni.
fireboy
17.1.2005, 12:05:28
Fireboy. Oletko löytänyt läpipeluukerroilla mitään ekstroja? Ei kyllä taida tässä pelissä sellaisia olla. Koodejakin kokeilin, mutta ne helpottivat jo aivan liikaa (paitsi että tuli yksi välidemo lisää). Kiinnostava on hyvä termi noille loppumusiikeille. Jotenkin niitä jäi kuuntelemaan ja loppuvastustajat piti heti niitata uudestaan, että pääsi kuuntelemaan. Pitäisi kai joskus siirtää noita kappaleita koneelle.. Minulle Medievil2 oli pettymys. Jos en olisi pelannut ykköstä, olisi se varmasti ollut hieno kokemus. 1800-luvun Lontoo oli rohkea veto tekijöiltä ja miljöö hienosti toteutettu. Kuitenkin.. Ja olihan Danin ulkonäköäkin muokattu. Näin kävi ja fiilikset meni.
No extroja en ole löytänyt, mutta kun kokeilin koodeja, niin löyty jokin koodi jonka avulla kamerasta ( siis kuvakulma ) voi tehä Matrix-kameran (esimerkiksi ja tämäkin toimii vain Inventory-tilassa).
Jos haluat, voin antaa sulle koodeja, mutta kunhan olen löytänyt koodikirjan, niin saat kuulla jotain siihen liittyvää...
Mutta jos tarkkaan ajatellaan, niin Medievil 2 ei ole mikään Peestä mikään peli, siitä tosin puuttuu se kauhu ja jännitys. :P
Medievil saanee jatkoa kolmannella osallaan, joka tosin tehdään näillä näkymin vain PSP:lle.
Playing this on PSP is genuinely fun. In third-person perspective, Sir Dan slashes and bashes his way through 19 levels of action, collecting various weapons of destruction along the way. You can guide Sir Dan with the analog or directional pad, swinging clumsily at impending threats on screens. Of the 20 weapons available in the game, we got to see him swing a sword and a club, even throw a couple of daggers around. There's even a "charge" action that unleashes a humorous salvo by Dan, clanging away at any of Zarok's evil minions in his way. He'll pick-up runes to open gates, and clears paths blocked by boulders with his trusty club.
Lähde : IGN (http://psp.ign.com/articles/607/607838p1.html)
Vain yksi kuva samaisella sivulla on, mutta grafiikka näköjään on todella herkullisen näköistä.
EDIT: Kah, kas täällä (http://www.gamespot.com/psp/adventure/medievil/screenindex.html) on lisää kuvia.
Aivan loistavia pelejä molemmat. Olen vetänyt molemmat osat alkutekstistä loppareihin saakka, ja on ollut hienoja hetkiä. Isäni innostui medievilistä ja hankki ykkösosan, ja pelasi sitä yötä päivää. Sitten tuli toinen osa ja sitäkin jankattiin hullun lailla. Ne ovat ainoat pelit, mihin isäni on niin kovasti hullaantunut, ja pelannut yölläkin. Mutta ne ovat todellakin sen arvoisia. Ykkönen yllättää monipuolisuudellaan, käänteillään ja huumorillaan. Oikeastaan saatan pitää toisesta osasta enemmän, sillä jotenkin se vain innostutti minut suuremmin kuin eka osa. Lisäksi kun sitä mikä lie jätti dinoluurankoa pitää toisessa kentässä hakata, taustalla soiva musiikki on parhaita pelikappaleita kautta aikojen. Medievilit ovat vieläkin parhaita pelejä, sillä niitä pelatessa tulee aina niin hieno olo, että sellaista on vain todella huipuissa luomuksissa. Sir Daniel on aina niin ihana, ja toistoa näissä osissa ei ollut. Mutta minua vieläkin ihmetyttää toisen osan loppu, kun se yksi (pelin läpi pelanneet tietävät kyllä mikä) tulee Zarokin muodossa. Ja täytyypä vielä sanoa että konekivääri on taivaasta.
Ja Medievil ykkösestä on tulossa uudelleen julkaisu ps2:lle uusin grafiikoin, oliko siinä nyt niitä extrojakin, mutta sama perusjuoni, samat kentät, samat hahmot mutta ps2:lle. Mitenköhän onnistuu...
Mutta jos tarkkaan ajatellaan, niin Medievil 2 ei ole mikään Peestä mikään peli, siitä tosin puuttuu se kauhu ja jännitys. Minusta mitään Medieviliä ei ole tarkoitettu pelottamaan, vaan ne ovat sitä kauhuhuumoria. Minua ei myöskään ykkösessä jännittänyt tai pelottanut kertaakaan. Ehkäpä niitä ei ole tehty jännittämään muiden kauhupelien tavoin. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni.
Medievil, ensimmäisiä pelejä joita en koskaan päässyt läpi ^_^
Peli on itsessään todella hyvä, tykkäsin kovasti silloin aikoinaan, en vain päässyt eräässä kaupunki kentässä etenemään jostain portista tjsp. Kamera kuvakulma on välillä ehkä hieman hakusessa, ja grafiikka ei tietenkään ole mitään mahtavaa, mutta se on noin vanhalle pelille jo aivan luonnollista, mutta hyvä peli on.
Medievil 2 on taas asia erikseen, tykkäsin tästä jo enemmän. Uusia aseita sai kun keräsi kupillisen sieluja, ja proffa antoi siitä hyvästä uuden aseen. Kentät sopivan vaikeita, tosin tässäkin (yhä) jumituin siihen kun se mikä lordi lenteli sillä lentoautolla ja se noitalohikäärme tappeli vieressä. En pääse läpi.
Yleisesti kuitenkin medievilit ovat ihan kivoja ajantappopelejä, joita ei kuitenkaan jaksa tahkota päivästä toiseen, paitsi kun ne on juuri saanut.
Sir Edmund
1.6.2005, 12:35:06
Medievil, ensimmäisiä pelejä joita en koskaan päässyt läpi ^_^
Medievil, ensimmäinen peli, jonka pääsin läpi.
Mielestäni tämän pelisarjan ensimmäinen osa on todellinen klassikko. Silloin kun sen löysin hyllystän ensimmäistä kertaa, oli se jotain erilaista. Vaikka nykyään en sanoisi samanlaista peliä hyväksi, oli se silloin aivan pelien eliittiä. Juoni oli mukaansatempaava ja sopivan humoristinen, mutta ei mitenkään ylitseampuva. Tarinaan oli saatu sopivasti synkkyyttä, joka puri minuun iän ollessa jotain kymmenen vuoden paikkeilla. Henkilöitä ei pelissä paljoa ollut, mutta ne olikin sitten tehty taidokkaasti. Sir Dan on yksi parhaista pelihahmoista ikinä. Huumori oli osuvaa ja puheäänenä toimiva mongerrus suorastaan loistavaa.
Pelaaminen oli sopivan yksinkertaista, mutta ei kuitenkaan yksitoikkoista vihollisten paloittelua miekalla ja jousella. Tasohyppelyä oli sopivasti ja puzzlejakin muutama kappale. Muistan näistä toiseksi viimeisen kentän, joka oli melkein pelkkää puzzlea. Tätä sitten pienenä ja avuttomana tuskailin useita tunteja. Lopulta se sitten meni läpi ja kokemus oli yksi parhaimmista omassa pelaamishistoriassani. Vaikeusaste ei kuitenkaan pidemmän päälle ollut mikään hirmuinen ja toisella kerralla peli oli paikoitellen silkkaa pässinlihaa, kun kaikki kikat olivat jo tiedossa. Kenttien vaihtelevuus oli myös mukava asia, sillä aina ei jaksa juosta samanlaisissa maisemissa. Kentistä eniten vihasin muurahaispesää, jossa tuli ensimmäisellä kerralla juoksenneltua todella pitkään. Aseistuksen saaminenkin oli tehty hyvällä tavalla ja oli aina palkitsevaa päästä Hall of Heroesiin kaikki viholliset tapettuaan.
Ensimmäinen osa oli se parempi, sillä jatko-osia ei kovinkaan usein saada samalle tasolle kuin edeltäjiään. Pelasin tätä jatko-osaa johonkin puoleenväliin, mutta sitten se innostus hyytyi. Grafiikka ei ollut parantunut kovinkaan paljoa, eikä tarinakaan jaksanut pitää kiinnostusta yllä hyvästä miljööstä huolimatta.
Meillä taitaa olla kummatkin tai ainakin tuo kakkos osa, en tiedä minne ykkönen on kadonnut, mutta kumpaakin olen kokeillut. Nuo ovat jollakin ihmeen tavalla pelottavia, vaikka sinänsä en näe niissä mitään pelottavaa mutta silti ne ovat. Ota siitä sitten selvää, ihan jänniä pelejä minusta ja omaperäinen idea. Hahmot ovat myös aika uusia ideaoita, sellaisiin ei törmää joka päivä peleissä. Kuitenkin koin pelin jotenkin vaikeana, joten en oikein saanut siitä ikinä kiinni. Velien pelausta olen kyllä seurannut.
Ruma Paskiainen
2.6.2005, 12:45:24
En tiedä onko tästäjo postattu mutta: MediEvil tulee myös PSP:lle. yourpsp.com:ista löydät jopa liikkuvan videon MediEvil:Ressurectioon pelistä. Pelissä on myös ilmeisestikkin kahden hengen monin peli mehdollisuus. Cool eikö? Amerikan julkaisu on tulossa 13.9.05 puolenkuun peleissä sanotaan julkaisu päiväksi jo ensimmäinen päivä... perin omituista
Aiemmista MediEvileistä en voi sanoa kuin: kun sain käsiini ekan, ostin viikon sisällä tokan pelasin molemmat läpi samassa kuussa. Elikä hyviä pelejähän nuo ovat ja aikasmoisen addiktiivisiä.
En tiedä onko tästäjo postattu mutta: MediEvil tulee myös PSP:lle.
http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=245132&postcount=24
Offtopickiako? Kyllä. Ja poistakaa tämä ruma postaus jos se on tarpeeseen.