View Full Version : Chrono Trigger -kysymysketju
Mizakki
29.7.2002, 20:05:52
Eli, oon menny Chrono Triggerissä just lab16 ohi, ja mennyt sen viereiseen domeen. Domessa löysin rotan joka kertoi jonkin koodin. Mihin siis se koodi pitäisi syöttää tai minne seuraavaksi pitäisi mennä? vastailkaa..
Syötä koodi siihen koneeseen joka on sitä rotan takaa-ajo paikkaa edeltävässä huoneessa. Sen jälkeen samaisessa huoneessa pitäisi avautua ovi.
Mizakki
30.7.2002, 12:16:50
joo oon yrittäny sitä mut ku mitää ei tapahu. Ei se ees kysy sitä koodia.
Pelaat ilmeisesti emulaattorilla...Taisin löytää ongelmasi...
Toivottavasti tää auttaa
NOTE: On the ROM, you can designate the L and R buttons to one key to get the rat code working. If not, try pressing down the L and R buttons(SNES controller, not actual keyboard) quickly at the same time and then press the A button.
Croppola
30.7.2002, 12:42:01
Mene sen koneen eteen jossa villkkuu se tähti ja paina L&R pohjaan ja A niin se väylä aukeaa. Kato oletko bindannu L ja R näppäintä ittelles.
Jaa, minulla on ollut sama ongelma, piti vänkätä niitä nappuloita monta tuntia, mitään ei tapahtunut. Vaihdoin nappuloita pariin kertaan, sitten tapahtui ihme ja ovi aukesi.
Usko itseesi ja kaikkiin jumaliin niin ihme tapahtuu.
freyelise
4.4.2003, 16:17:14
Nostetaanpa nostalgiahenkeä.
Innostuin pelaamaan uudestaan, ja mietinkin nyt että mistä niitä moonstoneja löytää? Lähes kaikki muut salaisuudet on tongittu, mutta kuukivet ovat yhä mysteeri.
Outraider
6.4.2003, 12:07:38
Minäkin heitän kysymyksen nyt kun itsekkin sain tämän pelin
Miten niitä mustia lootia, joissa on semmoinen lepakon näköinen kuva, saa auki?
Ne mustat lootat saa auki kun on saanut sen jonkun riipuksen jonka saa pakosti tarinan aikana. Kannattaa myös muistaa että jos näkee noita mustia laatikoita ja muitakin aarrearkkuja samassa paikkaa useassa ajassa, niin kannattaa poimia niiden sisältö ensin tulevaisuudessa ja sitten vasta aikaisemmissa ajoissa.
Edit: Ainiin se riipus taisi pystyä avaamaan ne lootat sen jälkeen kun se oli ladattu Mammoth machinen energialla Zealissa.
Kuukivestä en ole varma, mutta taisi olla että se oli se esine, jonka sai kun antoi 600 vuonna sille jollekkin perheelle tarvitsemansa elintarvikkeen, niin sitten saman perheen jälkeläisitä tuli tulevaisuudessa avokatisiä ja sen jonkun esineen sai niiltä vuonna 1000.
freyelise
7.4.2003, 15:02:47
Juuh, taidankin muistaa tuon perheen. Vielä jos muistaisin mistä sitä lihaa sai ostettua, jossakin kaupassa sitä taisi olla kaupan ja se maksoi ihan pipona. Täytynee kokeilla etsiä.
Ja toinen juttu mikä mietityttää: mistäs kummasta saisi kissanruokaa Cronon kissalle??
Sillä riipuksella saa muuten kanssa auki 2300 ajassa sellaisia ovia missä on se sama symboli. Kannattaa käydä nuohoamassa.
Kissanruokaa voi voittaa sieltä tuhatvuotisfestivaaleilla olevasta paikasta jossa voi suorittaa erillaisia pelejä kuten oikean henkilön arvausta ja toisen hahmon liikkeiden imitointia.
Niistä riipuksella avattavista arkuista vielä sen verran että jos niitä yrittää avata menneisyydessä niin se sanoo jotain että pendant is reacting ja voi valita avaako arkun vai ei jos ei avaa niin tulevaisuudessa saa paremman esineen samasta arkusta
freyelise
28.4.2003, 16:25:38
No kyllä minä sain ainakin ihan samaa roinaa sieltä kaupungista missä on se ahne pormestari. Niin, ja en muuten saanut sieltä moonstonea, ainakaan vielä. Voi tietysti olla ettei sitä saa ennen kuin on juonessa edennyt johonkin tiettyyn kohtaan.
Onko muuten mitään keinoa päästä zealissa sinne sun keeppiin tai siihen pyramidin näkoiseen puljuun ennen kun menee ocean palaceen? Tai sen jälkeenkään?
Hahaa, Chrono Trigger -ketju ! :rispekti:
Pistän spoiler tageihin varmuuden vuoksi.
Kun Pääset Zealiin, niin käytä sitä Mammon (ei Mammoth) Machinea. Se on siellä vasemmalla puolen kuninkaansalia ja sanoo "Pendant is Reacting". Sitten myöhemmin menet 600 AD ja käyt kaikki arkut - niitä on koko Guardiassa. Suurin osa kaupungeissa, yksi metsässä Guardian linnan alla ja pari itse linnassa. Kun olet 600 AD:ssa se kysyy avaatko vai et ja valitse että älä avaa kaikki arkkuihin. Sen jälkeen menet 1000:ADseen ja avaat ne saat Red/Blue jne (kaikki elemntit) Mailit. Sitten palaat 600 Ad:seen ja saat vastaavat Vestit samoista arkuista. Samalla riipuksella pääset avaamaan oven tulevaisuudessa (2300 AD). Taisi olla useampia kato esim. jostain faqista, mutta tärkein on ovi jonka takana on "paljon" tietoa juonesta sekä pääsiäisyllätys! Sitten moonstoneen. (Kivä on muuten vain yksi.) Hankkiminen vaati "vähän" työtä mutta on työnsä arvoinen! Ensin sinun pitää mennä 2300 AD:seen ja mennä Sun Palaceen. Vastassa on Son of Sun, pelin vaikeimpia vastuksia ja erittäin vaikeaa voitaa ilman Red Mailia / Vestiä ja Magusta. Se käyttää Voimakkaita taikoja. Taktiikkana on iskeä oikeean liekkiin joillin se tekee damaa itse pahikseen (ääni kuulosti jostain rahapelistä revityltä) Save state slotit on todella avukkaita tässä tapauksessa. (huijausta :D) Itse pahiksella on vähän hp:ta joten taistelu ei ole pitkä jos osaa taktiikan. Perällä on Moonstone jolle pitää tehdä... arvaatko mitä?
Mieti minuutti ja jos et keksi niin kerron :) ..... Eli keksit, no kerron kuitenkin. Vie kivi 65,000,000 BC:seen ja pistä se oikealle paikellaan Sun Palaceen. Jätä se sinne ja poistu. Tule takaisin Sun Palaceen 2300 AD:ssa, mutta kivi onkin poissa ! Mene 1000 AD:seen ja käy Sun Palacessa ja huomaat että rosmo onkin vienyt sen. Puhu pormestarille Porressa ja hän kertoo omistavansa sen muttei anna sitä sinulle. (asian olisi minusta voinut hoitaa masamunen vilautuksella mutta tehdään sitten näin) Käy ostamassa Jerkyä Snail Shopista kymppitonnilla. Sitten palaa 600:adseen ja anna Jerky ilmaiseksi Elder's Housessa olevalle naiselle Porressa. Sitten ja palaa 1000:adseen ja tapaat yhtäkkiä anteliaan pormestarin joka Antaa Sinulle Moonstonen. Vie se takaisin Sun Palaceen ja jätä sinne. Palaa Sun Palaceen 2300 ADssa ja siellähän se kivi hohtaakin. Vie se Luccan kotia ja siellä siitä tehdään Luccan paras ase Wondershot joka iskee muuten "kivasti". Seuraavaksi hanki vaikka Rainbow ja yhdistä Rainbow ja Sunstone (Moonstonen muutettu nimi) ja saat jotain jytyä kamaa.
EDIT: Silä "pääsiäisyllätyksellä" pääset kyllä Sun Keeppin oikeassa ajassa ja paikassa!
Tulipa toistettua teidän sanoamaanne mutta toimin vaistojen varassa ilman mitään älyllistä toimintaa, jota ei ollut varmaan vaikea huomata. No ajatellaan positiivisesti, asiahan tuli selväksi. :)
EDIT: Et tehnyt mitään väärin ja ainahan pelin voi pelata New Game+:lla läpi!
Ja kiitos memolle näistä vinkeistä!
Tonishi
18.6.2004, 8:37:25
Njooh.... Oon jumissa Golem kaksosissa(taas menin sekasin :eh: ) (mulla on tää emulaattorilla suomen kielisenä :D)... Millä levelillä ja mikä olis hyvä taktiikka niitä vastaan? Mulla on nyt ryhmässä Crono(lvl 32), Frog(lvl 30-32) ja Ayla(lvl 30-32) (voin vaihtaa jos taktiikka vaatii)...Juups...Hävisin ekalle mutta pääsin silti eteenpäin :D
Pay Gried
18.6.2004, 11:09:39
Njooh.... Oon jumissa Golem kaksosissa(taas menin sekasin :eh: ) (mulla on tää emulaattorilla suomen kielisenä :D)... Millä levelillä ja mikä olis hyvä taktiikka niitä vastaan? Mulla on nyt ryhmässä Crono(lvl 32), Frog(lvl 30-32) ja Ayla(lvl 30-32) (voin vaihtaa jos taktiikka vaatii)...
Golem kaksosissa kannattaa käyttää samaa tekniikkaa kuin siinä ennen tapaamassasi Golemissa. Siinä ei ole mitään erilaista kuin se, että ne tekevät kopioimansa iskun kaksi kertaa.
Eli tekniikka olisi sellainen, että Cronolla käyttäisit Lighting 2 ja Frogilla sitten Water 2 (vaikka itselläni olikin tuossa Marle) ja sitten Ayla voisi parannella, sillä jos Golemit kopioivat kaksi kertaa jonkin fysikaalisen iskun, joku hahmoistasi saattaa kuolla siihen. Fysikaaliset iskut ovat nimittäin Golemien vahva puoli. Eli Aylalla parantelua ja voit yrittää myös käyttää Cronon ja Aylan double techiä, Falcon hitiä, sillä sitä ei muistaakseeni lueta fysikaaliseksi iskuksi, vaikka Ayla onkin siinä mukana.
// Eli siis kahdella hahmolla elementtitaikoja ja sitten yhdellä parantelua (ja jos Ayla on mukana, niin sitten Falcon hitiä Cronon kanssa).
Tonishi
18.6.2004, 12:01:33
Ei oikein onnistu kun ne Golemit tekee Aylaan ja Frogiin ekaks rauta kuulan ja sitten ampuu ne ihme "pallot" niihin ja ne kuukahtaa heti :prkl:! Ja kun saa yhen herätettyy niin se tapetaan heti :mad:! Miten vois "pärjätä" paremin?
Locke88
18.6.2004, 20:53:51
Mulla tehos Golemi kaksosiin että käytin Aylalla ja Cronolla tuplatechejä kuten Falcon hit ja Volt bite jotka päätti kaksosten päivät hyvin nopeasti.
Tonishi
19.6.2004, 11:28:31
Miten voi tappaa Cyruksen haamun, kun siihen ei osu tavalliset iskut eikä taiat(ne vie siis 0 enuu)? En saa siihen siis mitenkään damagea... Ja miten sen Fionan tehtävän saa tehtyy kokonaan, kun oon tappanu sen ihme örvelön vesiaavikolta?
:huh:
Pay Gried
19.6.2004, 11:51:26
Pistetäänpä koko juttu varmuuden vuoksi spoileriin.
Aloittaaksesi, sinun pitää mennä vuoteen 1000 eli Presentiin. Muistaakseeni tässä vaiheessa piti käydä majatalossa puhumassa ihmisille ja joku kertoo sitten sinulle, että siellä linnassa kummittelee. Käy linnassa ja siellähän mainitsemasi Cyrus on, mutta häntä ei voi tappaa. Mene vuoteen 600 AD ja mene siellä olevaan kahvilaan. Puhu miehelle, joka luultavasti juopottelee kahvilassa, ja hän kertoo sinulle hänen hukkuneista työkaluista. Mene takaisin vuoteen 1000 AD ja puhu taas miehelle, joka myöskin juopottelee. Hän kertoo sinulle, että voit lainata hänen työkalujaan. Mene sitten hänen asuntoonsa, joka oli muistaakseeni aivan kaupungin loppupäässä. Hänen vaimonsa höpöttelee sinulle ja antaa työkalut. Mene takaisin 600 ja mene puhumaan miehelle, joka valitti työkaluistaan. Nyt hän lähtee liikkeelle. Mene hänen asuntoonsa (joka on sama kuin 1000 AD:ssakin sen työmiehen asunto) ja hän sanoo sinulle lähtevänsä korjaamaan linnaa poikiensa kanssa. Lähde korjaajien perässä linnaan ja he kertovat korjanneensa jonkin verran, mutta sitten hirviöt hyökkäsivät heidän kimppuunsa tai jotain vastaavaa. Mene korjattu alue läpi. Siellä on hirviöitä ja hoitele jokainen näkemäsi hirviö ja mene takaisin korjaajan luo ja pyydä häntä korjaamaan linna taas. Nyt se maksaa. Jatka tätä korjausjuttua niin kauan, kunnes hän ilmoittaa, että rakennus on korjattu. Sitten menet 1000 AD:hen ja varmista, että Frog on mukanasi
Ja sitten se Fionan juttu.
Mene takaisin Fionan asuntoon voitettuasi sen luurangon tapaisen öttiäisen, mutta nyt ota Robo mukaasi. Fiona höpöttelee kaikenlaista ja lopuksi Robo pyytää, että hän saisi jäädä auttamaan Fionaa. Anna hänen jäädä. Mene Epochilla Fionan asunnon lähelle ja mene 1000 AD:hen, jolloin näet isomman rakennuksen mökin tilalla. Mene rakennukseen ja ensimmäiseltä oikealta henkilöltä, kun tulet ovesta, saa ostettua ihan kivoja varusteita, varmuuden vuoksi vain. ^^ Juokse kirkon, tai mikä liekään, loppupäähän ja loppu onkin sitten selvää.
// *naks* Typoja tuhottu.
Tonishi
19.6.2004, 14:07:45
...Jumissa :eh:...
Miten sille Terramutantille pärjää? Se on siellä "Mustassa enteessä"... Kun siihen sen alempaan osaan ei tehoa kunnolla fyysiset iskut ja taioista saa enua ja ylempään osaankaan ei tehoa hyvin fyysiset iskut ja se vahingoittuu taioista (ja "imee" alemmasta osasta enua)... Auttakaa joku edes! :doggy:
Neuvokaapa miitä hiukan tuossa CT:n loppuvastuksessa, siis Lavos Coressa. Hahmoina mulla oli Crono, Ayla ja marle. Marle hoiteli parannuspuolen ja välillä laitoin Final Kickiä. Mikä kannattaa tuhota ensiksi, kun ongelmaksi lähinnä muodostuu se kun niitä herätetään uudelleen henkiin. Sanokaapa hyvä järjestys noiden tuhoamiseen ja ehkä parempi party tms. Mitkä levelit kannattaisi hankkia ja missä olisi hyvä kehittää? Itselläni kaikki ovat +55, mutta kukaan ei kuitenkaan yli 60.
Vinkkejä, kiitosta. =)
Vasemmalla oleva tuhotaan ensin. Sillä taitaa olla vain noin 6000 elämää (tai alle), joten siihen ei tarvitse paljoa iskuja panna. Sitten kohteeksi oikean puoleinen. Se on se oikea Lavos, ja sillä onkin sitten vähän enemmän elämää. Taisi olla jopa 60 000. Keskimmäinen tekee iskuja, mutta siitä ei kannata välittää. Keskität vain kaikki iskusi oikean puoleiseen, kun vasemman puoleinen on hoidettu. Huomaa kuitenkin, että oikean puoleiseen kannattaa iskeä vasta, kun se tekee jotain, ja tulee teksti "Lavos Core shuts off def" tai jotain. Sitten isket. Jos se laittaa defencen takas, niin sitten isket keskimmäistä. Ei tämä niin kovin vaikea ole.
Tarvittaessa voit vaihtaa Marlen Frogiin (Heal). Lisäksi on vielä parempi, jos sinulla on Chronon, Frogin ja Aylan triple tech, 3D Attack. Se tekee mukavasti damagea (minulla parhailla aseilla, monen New Game + :n jälkeen noin 5000.)
No kyllä minä sain ainakin ihan samaa roinaa sieltä kaupungista missä on se ahne pormestari. Niin, ja en muuten saanut sieltä moonstonea, ainakaan vielä. Voi tietysti olla ettei sitä saa ennen kuin on juonessa edennyt johonkin tiettyyn kohtaan.
Onko muuten mitään keinoa päästä zealissa sinne sun keeppiin tai siihen pyramidin näkoiseen puljuun ennen kun menee ocean palaceen? Tai sen jälkeenkään?
sen saat 2300vuodesta aika keskeltä olevasta saaresta.
sitten viet sen sinne 65000000ekr vuoteen(oikeaan yläkulmaan latautumaan) sitten meet vuoteen 2300 hakemaan ja se on pöllitty sitten meet 1000vuoteen ja pormestarin viereisestä baarista saat ostettuu kalkkunan ja sitten viet sen 600vuoteen pormestarin perheelle ja sitten takas 1000vuoteen ja pormestari ei enää ole ahne ja antaa sen sulle. noin muistaakseni.
The Noob
8.8.2004, 10:56:43
Neuvokaapa miitä hiukan tuossa CT:n loppuvastuksessa, siis Lavos Coressa. Hahmoina mulla oli Crono, Ayla ja marle. Marle hoiteli parannuspuolen ja välillä laitoin Final Kickiä. Mikä kannattaa tuhota ensiksi, kun ongelmaksi lähinnä muodostuu se kun niitä herätetään uudelleen henkiin. Sanokaapa hyvä järjestys noiden tuhoamiseen ja ehkä parempi party tms. Mitkä levelit kannattaisi hankkia ja missä olisi hyvä kehittää? Itselläni kaikki ovat +55, mutta kukaan ei kuitenkaan yli 60.
Vinkkejä, kiitosta. =)
itse hoitelin kyseisen pomon aylalla robolla cronolla ensin vasen puoli sitten oike tarvittaessa voit tappaa keskimmäisen vaikka oikeen puoline öty osaa active lifen joka herättää kaikki sinulla pitäisi olla ainakin 50 full tonikkii ja 20 mid etherii
joka hyypällä kannattas olla paras taika eli illuminaire,shock ja triple kick (riippuu mitä käytät) jatka vaa mättämistä eka vasen sit oikee :)
mielestäni niillä pitäs pärjätä oikein hyvin =/ käytä beast tossia robolla ja aylalla(vai mikä se oli) :huh: ja chronolla luminarea niin kyllä pitäs golemit kaatua
Edit: jos joku tietää mitä power meal esineellä tekee niin kertokaa plz se on ihan hämy recovers ?
Nyt kun aloitin Chronon taas piiiitkästä aikaa, niin tuli ongelma. Tähän mennessä mistään pomosta tai vihollisesta ei ole ollut mitään suurempaa ongelmaa (se Gaia Gigant tai joku otti vähän koville, mutta se hoitui red ja ruby vesteillä) mutta nyt tuli vastaan Twin Golems Ocean Palacessa. Miten hemmetissä nämä hakkaa? Tähän mennessä olen pari kertaa testannut, Aylalla, Chronolla ja Robolla (ehkä kovimmat minulla, Frog hakkaa kanssa aika kiitettävästi) mutta kun iron orbia (puolittaa hp:t) tippuu niskaan joka välistä, ja niiden se mäysti-isku tekee runsaat 300 vahinkoa, niin mikä avuksi? Ei siinä Robolla ennätä jatkuvasti parantelemaan, ja välillä pitäisi tehdä vahinkoakin. Triad Strike tai joku (Chrono+Frog+Robo) tekee runsaat 1500 vahinkoa, mutta tämä pitäisi ennättää tehdä parikin kertaa ennenkuin toinen niistä kuolee, ja siinä välissä on ainakin joku ryhmäläisistä ennättänyt heittää veivinsä. Olenko tosiaan säälittävillä leveleillä, vai pitäisikö tuossa taistelussa olla jokin jippo?
freyelise
15.8.2004, 20:11:01
En nyt ole ihan varma, mutta minusta tuossa taistelussa ei haittaa vaikka häviääkin. Siis juoni jatkuu vaikka turpaan ottaisikin tuhat nolla. Oletko jo kokeillut?
Kai ne pystyy voittamaankin, mutta muistaakseni onnistuin siinä vasta toisella läpipeluukerralla, missä tietysti on edellisen pelin hahmot kaikkine techeineen jne.
Siinä kohdassa oli vain yksi mäystikäs ja se oli ja meni jo. Nyt hakataan kaksi mölliä samalla aikaa, eikä tahdo tästä tulla oikein mitään. Testaan tänään vielä toisella ryhmäkokoonpanolla... Josko onnistuisi. Hmm... Olisikohan se niiden hyökkäys Shadow elementtinen? Dark vestejä löytyy kyllä yksi tuolta. =) Josko testaan sitä.
edit\\ Juu, nyt keksin miten ne hakataan. Otin Luccan, Chronon ja Robon ryhmään, pistin päälle red vestit ja ruby vestit, ja pidin niillä vain päällä tulihyökkäyksiä käyttämällä niitä itsekin. Kun vastustaja teki naurettavia määriä vahinkoa oli minulla runsaasti aikaa teurastaa kaverit niille sijoilleen. Muuten, testasin tässä, että miten käy jos taistelen Magusta vastaan, ja hän sanoi, että voittamalla hänet Frogin kirouksen voi poistaa! Aion kuitenkin tottakai ottaa Maguksen ryhmääni, ei siinä mitään, mutta voiko Frogin sammakkomuodon jotenkin tosiaan ehjätä ennalleen?
freyelise
16.8.2004, 10:44:51
Ainoa mikä nyt tulee mieleen Frogin kurettamiseen, on se että kun kohtaa Maguksen siellä vuorella niin valitsee sen puhevaihtoehdon että pääsee pieksämään sitä. Sitten kun sen voittaa niin ehkä..? Minulla on tosin sellainen muistikuva, että olisin kokeillut tuossa kohtaa kyllä molempia vaihtoehtoja, joten enpä mene vannomaan. Statesavella vaan kokeilemaan. En ole mitään huhuja kuullut oikeastaan koskaan että Frogin saisi takaisin ihmiseksi muutettua. Jos joskus olisi mahdollisuus saada joku prinsessa pussaamaan sitä niin ehkä sitten?
gilgamesh5
17.8.2004, 20:37:49
Itselläni tuo oli myös ongelmana mutta sitten katsoin näppäimiä, mutta se oli Zsnes emu en tiedä muuten
redshinobi
18.8.2004, 12:35:37
#what is colour code?
Jaahampsis, siis että CTssä, no se koodi pitää tehdä näin:
1. Otat rotan kii
2. Meet siihen huoneeseen mihin ne tikapuut laskeutu´sen papan luota, siellä on kone, syötä koodi näin: Paina L ja R phjoon and sitten A nii pitäis aueta.
Kysymys! *hyppii ylös alas*
Olen nyt tekemässä sitä questia, jossa hoidellaan 1000 ad:n linnan ilkeä kansleri pois kuvioista lopullisesti. Ongelmaksi ilmeni, etten saa sitä pihviä sille kuninkaalle mitenkään. Se resepti pitäisi saada 600 vuoden linnan kokilta 1000 vuoden kokille, mutta menneisyyden mäystikäs valittaa aineiden puutteesta. Kävin ostamassa sen 9900 kultarahan lihapalan ja testasin viedä sitä miehelle, mutta tuloksetta. Pitäisikö minun saada niitä mausteita? Mutta mistä?
Pelin loppu puolella ollaan
Olen hannkinut Clonen ja Chrono Triggerin, Guru siellä End of Timessa sanoi että juttele sen aikaaluksen rakentajalle. Menin sitten juttelemaan sille vuoteen 2300, mutta keskustelu, meni hieman ohi, eikä sitten seuraavasta paikasta ole mitään tietoa. Taivaalle on ilmestynyt Black omen
// asia selvä
In memoriam
2.9.2004, 20:10:43
Pelin loppu puolella ollaan
Olen hannkinut Clonen ja Chrono Triggerin, Guru siellä End of Timessa sanoi että juttele sen aikaaluksen rakentajalle. Menin sitten juttelemaan sille vuoteen 2300, mutta keskustelu, meni hieman ohi, eikä sitten seuraavasta paikasta ole mitään tietoa. Taivaalle on ilmestynyt Black omen
Sun varmaan pitäisi mennä sinne vuorelle siinä lähellä. Siellä tarina jatkuu. Olikohan sen nimi Death Peak? Aika-aluksen rakentaja eli Belthasar sanoi siellä domessa (en muista mikä sen nimi on), että pitää mennä Death Peakille, kun on saanut kaikki tarvittavat tavarat, jotta crono voidaan pelastaa
Vai oletko mennyt jo tuon kohdan ohi? Voitko vielä tarkentaa tilannetta? Onko Crono ryhmässäsi?
Tupla, SDN
Jelppiä kiitos!!!
Mä haluun tietää miten Lavosen voi voittaa? Meen lopussa ja en voita sitä kakkiaista millään!!! Onneks voin yrittää uudestaan helposti.. (Super Nintendo erään erittäin tutun henkilön koneella :P ) MUT SILTI!! Miten sen voi voittaa? Ja oikeestaan toivon et täällä on sen voittaneita tyyppejä..
In memoriam
3.9.2004, 18:14:38
Jelppiä kiitos!!!
Mä haluun tietää miten Lavosen voi voittaa? Meen lopussa ja en voita sitä kakkiaista millään!!! Onneks voin yrittää uudestaan helposti.. (Super Nintendo erään erittäin tutun henkilön koneella :P ) MUT SILTI!! Miten sen voi voittaa? Ja oikeestaan toivon et täällä on sen voittaneita tyyppejä..
Mitkä on sun levelit? Jos alle 50 voi olla vaikeaa.Entä taidot?Onko joka hahmolla kaikki taidot opittuna? Triple techejä kannattaa käyttää (itse käytin Omega Flarea eli Luccaa, Magusta ja Roboa).
Sora The Great
3.9.2004, 20:07:39
No ehkä kannattaa käyttää cronoo, magusta ja aylaa. cronol ja aylal on hyvä tavallinen isku ja magusin paras kyky(en muista nimee)
Uups.... on tullu kehiteltyä kaikkia, ja levelit on.... 60-80 välillä. Melkein kaikki mun hahmoista on oppinu ne techit, mut tripla techeistä en oo varma... osalla on osalla ei oo... Alotanko alusta vai jatkanko muita ylimääräisiä? :eh:
freyelise
8.9.2004, 21:23:49
Piexin Lavosin jotenkin tälleen:
ryhmässä Marle, Crono ja Ayla.
Marle heittää hastea ja curea, eikä tee mitään muuta. Eli jos ei tarvii kurettaa niin älä käytä sen vuoroa, jotta se on valmiina curettamaan sitten kun vammoja tulee. Cronolla oli päällä gold stud eli se kapine jolla mp cost tippuu neljäsosaan, sitten joka vuorolla tykittää vaan luminairea, ja Aylalla cat attackiä, tai tarpeen mukaan voi antaa myös pusuja kavereille. Jos et jaksa kattella luminairea koko aikaa niin myös normaalia lyöntiä voi käyttää.
Niistä kolmesta örsmästä muistaakseni toinen niistä pienistä sivulta piti piestä. Kokeilemalla selviää kumpi se olikaan, koska se väärä muistaakseni ei paljoa rankaisua kestänyt.
niin joo, ja suositellaan kanssa semmoisia kapineita jotka suojaa statuksen, eli ettei tule chaosta, koska se ei ole kiva. Nova armor ja vigil hat käyttöön.
Juu, aloitin Chrono Triggerin peluun..taas(viime kerta loppui traumaan) ja juutuin.
Pistän spoileriin.
Olen nyt uudestaan vuodessa 600 A.D ja olen turvannut sillan, käynyt Masamunen vuorella, voittanut Masa & Mune veljekset, saanut rikkinäisen miekan ja paljastanut Porren "Sankarin" huijariksi ja sain Sankarin medaljonkin(?). Nyt en tiedä mitä tehdä. Linnassa hehkutetaan "Sankarista" vaikka äijä ei ole tullutkaan sinne! Yhdessä talossa toivotaan "Jerkkiä" jotta he saisivat maittavan aterian jne. Pystyykö kukaan auttamaan, vai onko antamani tiedot liian riittämättömiä?
Ironisesti kekkasin juuri mitä pitää tehdä...ainakin Frogin takaisin saamiseksi. :P
unknown
4.1.2005, 18:22:18
En saa sitä saakutan hiirtä kiinni jolla on se koodi siellä tulevaisuudessa!
Sanoo vaan skviik ja pakenee.
En saa sitä saakutan hiirtä kiinni jolla on se koodi siellä tulevaisuudessa!
Sanoo vaan skviik ja pakenee.
Pidä B:tä pohjassa kun jahtaat sitä. Ja aloita heti B:n pohjassa pitäminen kun näet sen istumassa.
ascalon
4.1.2005, 21:02:27
Pidä B:tä pohjassa kun jahtaat sitä. Ja aloita heti B:n pohjassa pitäminen kun näet sen istumassa.
Ja saatuasi koodin, niin sen sisään syöttäminen vaatii aikamoista kikkailua. Itse hyödynsin eriksene säädettäviä näppäinkombinaatioita.
Tarttis apua Ozzien tuhoamisessa Maguksen linnassa.
Sillä on se "Jään-näköinen" kilpi johon menee erittäin vähän vahinkoa niin voisiko joku kertoa kuinka tuo tuhotaan kunnolla? Itse ajattelin: "jääkilpi! Tuhotaan se tulella!" ja niin yritin sitten Fire Swordilla sitä tuhota mutta tuli yhtä vähän kuin viime hyökkäyksistä. Kiitos etukäteen.
EDIT:/Katoin Gamefaqsista. =)
Sen Ozzie mil on jääkilpi ei oo vaikee... ku siel sen ympärillä (muistaakseni) oli niit vipui, nii sun pitää lyödä sellast vipuu, nii sen ozzien saa voitettuu hetkes...
Arska18
9.8.2005, 21:25:38
Mene sen koneen eteen jossa villkkuu se tähti ja paina L&R pohjaan ja A niin se väylä aukeaa. Kato oletko bindannu L ja R näppäintä ittelles.
Mulla on kanssa sellanen onkelma että pelaan emuraattorilla chrono triggeriä mutta en omista ohjainta joten voisiko joku kiltti kertoa miten saan nämä L&R toimii perus keybordilla... :huh:
KalTorak
9.8.2005, 21:34:08
Heppoa kuin mikä. Laitat ne samaan nappiin näppiksellä ja painat sitä. Ja jos sitten ei toimi niin ongelma on jossain aivan muualla. Itselläni tämä toimi.
Arska18
14.8.2005, 19:31:05
Heppoa kuin mikä. Laitat ne samaan nappiin näppiksellä ja painat sitä. Ja jos sitten ei toimi niin ongelma on jossain aivan muualla. Itselläni tämä toimi.
Niin muutta kun siel missä laitetaan ne näppäimet ei luo mikä on L&R :confused: Siis mistä asetitne???
Turmio
14.8.2005, 21:21:58
Onkelma ratkiaa ku katot emulaattorin asetuksista turbonapin siihe A- nappiin. SNES emulaattori ei ymmärrä kolmea nappia yhtäaikaa mutta turbon se kuitenkin ottaa lisäksi nii paina siinä yhtäaikaa turbonappia ja L&R nappeja nii pitäs toimia.
FinPro
16.10.2005, 20:29:45
Olen kuullut että jos Maguksen tappaa sen jälkeen kun on saanut lentävän Epochin niin Frog muuttuu takaisin ihmismuotoon, niin kysyisin että onko tässä perää vai onko se vain huijausta.
EDIT: No voi sun....
Olen kuullut että jos Maguksen tappaa sen jälkeen kun on saanut lentävän Epochin niin Frog muuttuu takaisin ihmismuotoon, niin kysyisin että onko tässä perää vai onko se vain huijausta.
Frog muuttuu takaisin ihmiseksi, mutta se tapahtuu vasta loppuanimaatiossa. Siihen saakka Frog pysyy sammakon muodossa.
Dragoon-NinZa
17.10.2005, 18:44:59
hei miten saa new game+ ku oon vetäny pelin läpi tulee vaan "The End"
hei miten saa new game+ ku oon vetäny pelin läpi tulee vaan "The End"
Jos pelaat SNES-konsolilla, niin painat vain "Reset"-namiskaa konsolista. Emulaattorilla pelatessa en ole varma toimiiko tuo, muistaakseni ei itsellä toiminut vaikka emulaattorin toiminnoista "Reset"-namiskaa painoinkin.
Dragoon-NinZa
17.10.2005, 19:38:48
Jos pelaat SNES-konsolilla, niin painat vain "Reset"-namiskaa konsolista. Emulaattorilla pelatessa en ole varma toimiiko tuo, muistaakseni ei itsellä toiminut vaikka emulaattorin toiminnoista "Reset"-namiskaa painoinkin.
no voi vittu
/edit/ miten sen vois saada. siis new game+
Tangentti
17.10.2005, 19:57:34
Pelaat varmaan emulaattorilla Dragoon- Ninza.
Sinun pitää tallettaa kuten tallettaisit pelatessasi SNES- konsolilla ja tallettaa voi sellasissa paikoissa missä voi käyttää "Shelteriä" ja talleta vaikka Lavoksen sisällä ja sitten paina resettiä ja aloita peli.
Pr3dator
15.9.2006, 16:26:16
Jooh, itsekkin alotin pelin pelaamisen pari päivää sitten. Mutta nyt olen jäänyt jumiin. Jumitan siinä kohdassa missä se Pekhio siellä End Of Timessa antaa sen tehtävän....Olen yrittänyt pyöriä huonetta ympäri ainakin sata kertaa, mutta ei onnistu.
Voisiko joku kertoa tarkalleen mitä siinä pitää tehdä?
vottahek
15.9.2006, 17:31:53
Selittäisikö joku TARKALLEEN, miten siitä rottakoodiwhateverkohdasta pääsee... Tiedän koodin, selittäkää, miten Zsnesin Key Combinationeita käytetään hyväksi. Postatkaa vaikka kuva!
Critis
15.9.2006, 21:32:33
Jooh, itsekkin alotin pelin pelaamisen pari päivää sitten. Mutta nyt olen jäänyt jumiin. Jumitan siinä kohdassa missä se Pekhio siellä End Of Timessa antaa sen tehtävän....Olen yrittänyt pyöriä huonetta ympäri ainakin sata kertaa, mutta ei onnistu.
Voisiko joku kertoa tarkalleen mitä siinä pitää tehdä?
Sinun pitää kävellä kellon osoittamaan suuntaan, siis oikealle. Aloitat ovelta etkä saa juosta vaan sinun pitää kävellä kolme kertaa huoneen ympäri. Et saa osua seinään, tämä muistaakseni aiheutti sen että joudut aloittamaan koko homman alusta. Ei tuon pitäisi olla vaikeaa, itselläni tämä ei ole ikinä tuottanut ongelmia.
Tonttu92
28.4.2007, 19:12:20
Pistän tämän varmuuden vuoksi spoileriin...
Elikkä... Olen nyt herättänyt cronon takaisin henkiin ja nyt
pitäis tappaa lavos. Olen tehnyt ajan gurun antamista tehtävistä
kaikki paitsi yhden. "yksi teistä on lähellä jotakin, joka tarvitsee apua...
löytäkää hänet nopeasti" Tietääkö kukaan mitä pitäis tehdä?
Kiitos jo etukäteen ;)
KaKe87
28.4.2007, 20:24:53
Pistän tämän varmuuden vuoksi spoileriin...
Elikkä... Olen nyt herättänyt cronon takaisin henkiin ja nyt
pitäis tappaa lavos. Olen tehnyt ajan gurun antamista tehtävistä
kaikki paitsi yhden. "yksi teistä on lähellä jotakin, joka tarvitsee apua...
löytäkää hänet nopeasti" Tietääkö kukaan mitä pitäis tehdä?
Kiitos jo etukäteen ;)
Pistän piiloon spoilaamiselta myös...
Tää yks tehtävä mikä on ollut monelle CT:n pelaajalle yleiskysymys, on myös yksinkertainen vastaus: Zeal on se läheinen, josta Gaspar puhuu. Itsekin ihmettelin, kuka se muka voi olla ku pelastin Luccan äitiä rampaisuudelta. Kuitenkin monissa sivuissa se kertoo asian olevan näin. Asian vahvisti kuitenkin Magusin lauseet kun kohtasin Zealia viimeisen kerran. Näin on näreet, sanoi CT-Guru :P
Tonttu92
29.4.2007, 13:31:35
Googlasin tässä äsken chrono triggeriä ja löysin tämmösen pätkän:
"Hint: Recruit Schala
To have Schala as a party member, fight her mother in an optional battle. Go and clear the game. Select New Game Plus and reach the same part where you fight Schala's mother and opt to flee from the battle.
Now, when the city falls, an island will appear. Go there and you will find Schala crying, and she says she has no where to go, and asks to join you.
Submitted by Jodie"
Pitääkö paikkaansa?:huh:
Zoikkeli
3.8.2007, 15:00:26
http://www.rpgclassics.com/shrines/snes/ct/walkthrough.shtml
tuossa kaikki mitä minä sanon katsokaa tuolta tuolta löydätte mitä tarvitsette ja tämän jälkeen tuskin tarvitsette tätä ketjua paljon... sivun löytää googlettamalla chrono trigger walktrought