View Full Version : 3 X-BOX 2:sta + kaikki X-Box 2 spekulaatiot
Von Wiensburgh
12.11.2004, 12:16:39
Eli Microsoft on suunitellut julkaisevansa kolme erillaista versiota X-Box 2:sta. Yhdessä ei olisi kovalevyä, mutta toisessa olisi. Nämä julkaistaisiin syksyllä 2005. Kolmas versio olisi jonkinlainen hybridi PC:stä ja X-Boxista. Tämä kolmas versio julkaistaisiin vuonna 2006.
Kuten artikkelista selviää, olisi kovalevyllä varustettu yhteensopiva vanhojen X-Box pelien kanssa, mikä ainakin minua kiinostaa paljon.
PC ja X-Box 2 yhdistelmä tosin kuullostaa aika hurjalta polttavine asemineen, Windowseineen ja sälineen, mutta miksipäs ei.
Sitten vain totuuden odottelua...
Artikkeli kokonaisuudessaan:
Seuraavan sukupolven Xbox saatetaan julkaista kolmena erilaisena versiona, väittää teknologia-sivusto The Inquirer.
Inquierin mukaan asiantuntijoille ja markkinatutkijoille Britanniassa pidetyssä tilaisuudessa Microsoft kertoi kolmen version olemassaolosta, joista kaksi ensimmäistä julkaistaisiin syksyllä 2005.
Ensimmäisessä versiossa ei olisi kiintolevyä, ja toisessa olisi. Kolmas versio olisi jonkinlainen PC:n ja Xbox 2:n yhdistelmä, joka julkaistaisiin 2006.
Xbox Next ja Xbox Next HD olisivat muuten samanlaisia, mutta jälkimmäisen sisältäessä kiintolevyn olisivat myös sen käyttömahdollisuudet suuremmat. Näitä olisivat muun muassa mahdollinen yhteensopivuus ensimmäisen Xboxin pelien kanssa (johon ei pystyisi ilman kiintolevyä) ja jukebox.
Myös Sonyn huhutaan julkaisevan kaksi versiota PlayStation 3:sta, tavallisen ja multimediakeskus-idealla toimivan version.
Xbox Next PC olisi (nykyisten tietojen mukaan) Xbox 2 yhdistettynä PC:n kanssa, joka sisältäisi mediaan keskittyneen Windowsin version, pyörittäisi PC:n tavallisia pelejä ja ohjelmia, sisältäisi polttavan CD-aseman sekä langattoman hiiren ja näppäimistön. Tämä versio vaikuttaa paperilla epätodennäköisimmältä, sillä myös Xboxin huhuttiin sisältävän samankaltaisia ominaisuuksia.
Minä luin ja copy / pastetin tämän www.livegamers.info sivustolta.
//: Minua itseäni kiinnostaa eniten tämä versio kovalevyn kanssa. Ilman kovalevyä X-Box vajoaisi takasin menneisyyteen ja kirottuihin muistikortteihin. Tämä PC:n ja X-Boxin yhdistelmä kuullostaa jännältä, mutta sitten vain pitää miettiä, miten paljon tehoja tästä löytyy, eli kuinka uusia pelejä sillä pystyy pelaamaan, ja onko päivitys tai laajennusmahdollisuuksia. Toisaalta en paljon haluaisi joutua konsoliani päivittämään, koska se on sitten taas turhan kallista huvia. Pitää nyt sitten katsoa, miten tuo projekti tuosta kehittyy, ja tuleeko siitä kunnollista jajajaja ... Katsellaan.
Aerthos
12.11.2004, 12:28:56
Onhan tuo jännää, kolme erilaista Xbox 2:sta. Tuo viimeinen alkoi minua eniten kiinnostaa. Tietokone ja Xbox? Pyörittää tavallisia PC-pelejä ja ohjelmia? Olisihan se mukavaa. Pelikonsoli ja tietokone yhdessä paketissa. :D
Minusta on kuitenkin outoa että 3 eri versiota yhdestä konsolista.
En itse tule odottamaan näitä, jos tulevat edes, koska ei ole Xbox koskaan kiinnostanut.
Minua kiinnostaa Xbox Next HD ja Xbox Next PC. Mitään ideaa ei olisi ainakaan minulle ostaa kovotonta Xboxia.
Tuo Xbox Next PC taas...ihmetyttää että miksei voisi tulla ennemmin normaaliin tietokoneeseen liitettävää laitetta sopivien ohjelmien kanssa, saisi suuremmat tehot ym. mutta tietty sitten olisi erillaiset komponentit ja joidenkin raudasta ei riittäisi pelaukseen, mutta silloin voisi ottaa tuon normaalin Xbox Next PC:n.
Uber Weapon
12.11.2004, 14:20:08
Kuulostaa hölmöltä.
Olisiko ollut liian hankalaa tehdä yksi kunnollinen ja standardoitu versio kolmen sillin sijaan? Höpsöä.
Katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Mutta tuommoisella "kolmen koneen" hölmöilyllä minut ainakin saadaan helposti muuttumaan takaisin pleikka-fanipojaksi.
Ehkä teen taas kuten viimeksi, eli otan pleikan ja annan boxin muhia muutaman vuoden ja sitten loikkaan kyytiin. Riippuen tietenkin milloin pläykkä kolme tulee...
Von Wiensburgh
12.11.2004, 14:43:54
Katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Mutta tuommoisella "kolmen koneen" hölmöilyllä minut ainakin saadaan helposti muuttumaan takaisin pleikka-fanipojaksi.
Mulle se taas on ihan sama, tekeekö ne yhden vain sata eri versiota. Ostan sen, mikä miellyttää eniten, ja nyt se tuntuu ainakin noista vaihtoehdoista olevan tuo kovalevyllinen versio. Ei se Sony paljon jälkeen jää, jos kaksi versiota tekevät.
Onhan täällä foorumeilla ainakin yksi henkilö, joka ei siitä kovosta pidä X-Boxissa (no ei se tunnu muutenkaan paljon perustavan), joten silloinhan on varmasti muitakin, jotka haluavat kovalevyttömän. Ja on se sitten varmaankin huomattavasti halvempi. Sitten on tietysti kovollinen. Noh, vaivatonta tallentamista, siitä minä pidän.
Sitten on tuo PC:n ja X-Boxin yhdistäminen. Sehän on ollut jo jonkin aikaa tiedossa, että MS tuohon ainakin jollain tavalla pyrkii. Minua se ei pahemmin lämmitä, eteenkään Liven kannalta katsottuna. PC ympäristö tuo huijareita verkkoon, ja sen takia olen ollut oikein tyytyväinen Liveen, koska ei ole ollut huijareita, jotka sitten tappavat peli-ilon rehellisesti pelaavilta.
Mutta siihenhän MS pyrkii: kaikille jotakin
Tuo Xbox Next PC taas...ihmetyttää että miksei voisi tulla ennemmin normaaliin tietokoneeseen liitettävää laitetta sopivien ohjelmien kanssa, saisi suuremmat tehot ym. mutta tietty sitten olisi erillaiset komponentit ja joidenkin raudasta ei riittäisi pelaukseen, mutta silloin voisi ottaa tuon normaalin Xbox Next PC:n.
Minä en halua PC:hen X-Boxia, vaan mielummin PC:n X-Boxiin. Olen konsoli-ihminen, ja tulen aina olemaan. Jotenkin vain en tykkää PC:llä pelaamisesta juuri lainkaan. Minä en siis ainakaan PC:hen ostaisi mitään vempulaa, jolla voisin pelata ns.konsolipelejä (silloinhan ne eivät olisi enään konsolipelejä). Mielummin siis pelaan PC-pelejä konsolilla, vaikka sitäkään en ole juuri kaivannut, paitsi muutaman pelin kohdalla. Turha uudistus minusta siis.
Uber Weapon
12.11.2004, 15:26:15
Mulle se taas on ihan sama, tekeekö ne yhden vain sata eri versiota. Ostan sen, mikä miellyttää eniten, ja nyt se tuntuu ainakin noista vaihtoehdoista olevan tuo kovalevyllinen versio. Ei se Sony paljon jälkeen jää, jos kaksi versiota tekevät.
Olisihan se kivaa jos se olisi ihan sama tekisivätkö he sata vai yhden version, mutta kun se ei ole ihan sama. Kun on kolme (tai enemmän versioita) joudutaan joka peli tekemään kaikille toimivaksi sen sijaan että keskityttäisiin opitimoimaan se yhdelle. Ja kun monet pelit tehdään multiplatformille... Eli kolme versiota boxille, kaksi pleikalle jne jne... Joudutaan tekemään kompromisseja ja joitain turhia juttuja levylle (kuka kovoton kaipaa niitä kovon käyttö ominaisuuksia?) .
Myöskin kuluttajalle selkeys on kivaa. Eli jos ostan boxin niin saan boxin jossa toimii kaikki toiminnot mitkä boxissa toimii. Standardointi ja selkeys on hyväksi kuluttajalle että pelintekijälle.
squal[FIN
12.11.2004, 15:40:58
Tuntuu jotenkin typerältä idealta tehdä 3 eri versiota yhdestä konsolista, mutta voihan siinä jotain järkeäkin olla. Ihmiset saavat valita malleista sen joka sopii parhaiten itselleen.
Tulevalla xboxilla (tai kolmella xboxilla) on muuten typerä nimi. Xbox Next kuulostaa vammaiselta, mutta ei enempää siitä vaan itseasiaan.
PC:n ja Xboxin yhdistäminen ei tunnu kovin järkevältä idealta. Mieluummin itse ainakin pidän konsolin ja pc:n erillään. Teeveen ääressä langattoman näppiksen ja hiiren käyttö tuntuu ajatuksenakin jotenkin oudolta, vieläpä kun Xboc Next PC:n tuskin vastaisivat kovin tehokasta tietokonetta, niin voisi olla ettei sillä kovin pitkään uutuuspelejä pelattaisi. Vaikka tehot olisivatkin huippu pc:n tasolla niin silti olisi se ongelma, että kun konsoli vanhenee sen tehoja ei voi päivittää vaan se jää auttamattomasti jälkeen pelien vaatimista laitteistovaatimuksista.
Xbox Next tuntuu myös todella typerältä. Xboxin vahvuuksiinhan kuuluu nimenomaan kiintolevy. Ilman kiintolevyä palattaisiin ilmeisesti takaisin tuohon vanhaan ja kammottavaan muistikortti systeemiin.
Xbox Next HD tuntuu näistä kolmesta kaikkein parhaalta. Uusi Xbox ja vieläpä se kiintolevy mukana kuulostaa hyvältä. Tosin tuskinpa olen mitään näistä kolmesta ostamassa.
Von Wiensburgh
12.11.2004, 17:42:14
Olisihan se kivaa jos se olisi ihan sama tekisivätkö he sata vai yhden version, mutta kun se ei ole ihan sama. Kun on kolme (tai enemmän versioita) joudutaan joka peli tekemään kaikille toimivaksi sen sijaan että keskityttäisiin opitimoimaan se yhdelle. Ja kun monet pelit tehdään multiplatformille... Eli kolme versiota boxille, kaksi pleikalle jne jne... Joudutaan tekemään kompromisseja ja joitain turhia juttuja levylle (kuka kovoton kaipaa niitä kovon käyttö ominaisuuksia?) .
Myöskin kuluttajalle selkeys on kivaa. Eli jos ostan boxin niin saan boxin jossa toimii kaikki toiminnot mitkä boxissa toimii. Standardointi ja selkeys on hyväksi kuluttajalle että pelintekijälle.
En USKO, että MS tekee eri X-Boxeja, joihin pitää olla sitten juuri oikean X-Boxin pelit. Kyse on minusta nyt vain siitä, että haluaako käyttää kovoa tallennukseen, tai sitten tuhlata omaisuus muistikortteihin. Myöskin oman musiikin kuuntelu rajoittuu vain tähän kovolliseen ja PC-hybridiin. ELi ainakaan kahteen ensinmäiseen ei tule varmaankaan minkään asteen ongelmia: samat pelit tulevat toimimaan molemmissa, kyse on vain tallennuksesta. Tietyst tuossa puhuttiin vanhojen pelien pelaamisesta. Noh, sama se on pleikassa: tarvitsee vanhan muistikortin.
Tämä PC-hybridi varmaankin mahdollistaa PC-pelien pelaamisen, mutta kyllä uskoisin siinäkin toimivan kaikki X-Box pelit, ja en usko, että juurikaan pelejä tullaan tekemään, jotka toimivat vain ja ainoastaan PC-hybridissä.
Minä siis uskon, että kaikki X-Box 2:n pelit toimivat kaikissa tulevissa X-Box 2 versioissa.
Yurikosan
13.11.2004, 16:23:51
Hih, näin jos käy että 3 X-box 2:sta paukahtaa markkinoille niin haluan nähdä millä hinnalla paukkuu konsoli-pc kaupanhyllyltä.. Jos käy samalla tavalla kun X-boxin julkaisun kanssa että hinta oli täysin mahdoton niin onnee vaa Microsoftille yritykselle. sitä he tulevat tarvitsemaan.
Von Wiensburgh
13.11.2004, 20:54:40
Hih, näin jos käy että 3 X-box 2:sta paukahtaa markkinoille niin haluan nähdä millä hinnalla paukkuu konsoli-pc kaupanhyllyltä.. Jos käy samalla tavalla kun X-boxin julkaisun kanssa että hinta oli täysin mahdoton niin onnee vaa Microsoftille yritykselle. sitä he tulevat tarvitsemaan.
Ja samalla tavalla kuin Sonylle. Onnea vain Sonyn yritykselle, sitä he tulevat tarvitsemaan.
Ja samalla tavalla kuin Nintendolle. Onnea vain Nintendon yritykselle, sitä he tulevat tarvitsemaan.
Kaikki uudet konsolit maksavat maltaita, ei vain X-Box. Se vain varmaan tulee ensiksi mieleen, kun se on nuorin konsoli (vai onko Nintendo nuorempi, en muista). PS2 oli ihan yhtä törkeän hintainen ilmestyessään. Eli onnea vain kaikille, jotka aikovat uuden koneen julkaista. Juuri ilmestyessään kannattaa niillä rahastaa, joten sen tekevät niin Sony, MS kuin Nintendokin. Kaikkien konsolien hinnat tippuvan aika radikaalisti vuoden sisään julkaisusta. Se on nähty niin monta kertaa, ja onhan se ymmärrettävää.
Yhdessä ei olisi kovalevyä
Jes. Hyvä M$. Ei siitä ikinä mitään iloa ollutkaan
Dentrian
14.11.2004, 2:54:39
Kolme Xboxia. KOLME? Miksi ihmeessä? Pelien optimointi joka koneelle vie niin paljon aikaa, että Xbox Next HD:n pitäisi olla ainoa versio. Kyllähän voi hankkia vaikka muistikortin erikseen boxille. Toivon tosiaan, että vain tuo HD tulisi markkinoille, koska silloin pelinkehittäjillä ei menisi ihan törkeästi aikaa noin monen version kehittämiseen. Tuo PC-idea taas ei oikein tunnu hyvältä. Eivätkö konsolit ja PC ole parhaita erikseen? Annetaan niiden ollakin.
Von Wiensburgh
14.11.2004, 9:09:03
Kolme Xboxia. KOLME? Miksi ihmeessä? Pelien optimointi joka koneelle vie niin paljon aikaa, että Xbox Next HD:n pitäisi olla ainoa versio. Kyllähän voi hankkia vaikka muistikortin erikseen boxille. Toivon tosiaan, että vain tuo HD tulisi markkinoille, koska silloin pelinkehittäjillä ei menisi ihan törkeästi aikaa noin monen version kehittämiseen. Tuo PC-idea taas ei oikein tunnu hyvältä. Eivätkö konsolit ja PC ole parhaita erikseen? Annetaan niiden ollakin.
En usko, että tarvitaan optimointia. Kyse on pelkästään tallennusmuodosta, muuten kone on sama. HD-versioissa ei tarvita muistikorttia, ja ilman kovoa on sitten Keepalle sopiva versio, niin voi sitten hankkia niitä muistikortteja. Kyse on siis vain ja ainoastaan tallennusmuodosta (Näin siis LUULEN, mitään faktaa minä en ole saanut).
Maduin
14.11.2004, 12:03:56
Jes. Hyvä M$. Ei siitä ikinä mitään iloa ollutkaan
Mutta toisessa on HD. Mitä ajat takaa?
gorchalas
14.11.2004, 16:13:04
imo, ei ole mitään järkeä tehdä kolmea erillaista versiota. keskittyisi yhteen, eikä tekisi mitään pc-konsolia. jos tätä rataa jatkuu, niin tulevaisuudessa myydään pelkkiä pc-konsoleita. saisivat pitää erillään nämä kaksi. hinnatkin saattavat mennä aika korkealle. ainahan hinnat laskevat ajan myötä, mutta mikä kuinka kauan uusilla konsoleilla se kestäisi ja mikä se hinta olisi loppujen lopuksi? pitää kyllä nyt hankkia kaikki hyvät pelit ja tyytyä niitä pelailemaan monta vuotta, niin ei tarvi aivoja rasittaa. toi homma menee kyllä liian monimutkaiseksi. entäs ne pelit? jokaisielle versioille julkaistaan samat pelit vai eri pelit eri versioille? blaah...
Mutta toisessa on HD. Mitä ajat takaa?
Sitä että jos ostan Xbox nextin niin sen saa ilman kovoa ja voi laittaa rahat muistikortteihin. ei enää auto savetusta koskaan