View Full Version : FFXI:lle oma foorumi?
Tricks
15.11.2004, 16:08:37
Niin, että miksei FFXI:lle voi tehdä omaa foorumia? Kuitenki aika erilainen peli ku noi, muut FFX-pelit ja netissä pelattava. Vois olla vähän helpompi kysyy juttui FFXI:n omalla foorumilla, eikä tarttis tunkee kaikkee yhteen 20 sivuseen threadiin... Ja FFXI pelaajat on muutenki varmaan aktiivisempia tälläsillä sivuilla just sen takia, että se on nettipeli.
Jubei
15.11.2004, 16:14:28
Niin, että miksei FFXI:lle voi tehdä omaa foorumia? Kuitenki aika erilainen peli ku noi, muut FFX-pelit ja netissä pelattava. Vois olla vähän helpompi kysyy juttui FFXI:n omalla foorumilla, eikä tarttis tunkee kaikkee yhteen 20 sivuseen threadiin... Ja FFXI pelaajat on muutenki varmaan aktiivisempia tälläsillä sivuilla just sen takia, että se on nettipeli.
Mistä teitä peeloja sikiää? =) Joku kysyi muistaakseni aiemminkin miksei jollekkin final fantasylle tehdä omaa FOORUMIA??? Luuletko että kukaan jaksaa ruveta koodaamaan yhdelle finalille tarkoitettua foorumia, kun tämä on kaikille tarkoitettu foorumi? Mikset tee itse finalfantay XI foorumia? Miksi edes tulet tänne kysymään miksei kukaan tee foorumia ffxi:lle. Hittoako se tänne kuuluu.
Joo no kyl meil oikeestaan onki oma . FFXI on ainut MMORPG Final fantasy, että eiköhän se jo riitä syyks tehä oma foorumi? Mitä se sua haittais, että FFXI:llä ois oma foorumi? Ois vähän vähemmän sekasotkussa nää foorumit.
Mehään käytetään edittiä eikös vaan?
Ei se minua haittaakkaan jos ffxi:lle tulisi oma foorumi, mutta tuo syysi ei toimi. Eivät ne myöskään nyt missään sekasotkussa ole. Eri asia jos haluaisit keskustella tuon foorumin tarpeellisuudesta mutta kun tulet kysymään miksi. Kenen luulet täällä olevan valmis tekemään uuden foorumin yhdelle ff:älle?
ps. Olen ihmeissäni jos tajuat lukea tämän tekstin vanhasta viestistäni. =)
Tricks
15.11.2004, 16:20:25
Mistä teitä peeloja sikiää? =) Joku kysyi muistaakseni aiemminkin miksei jollekkin final fantasylle tehdä omaa FOORUMIA??? Luuletko että kukaan jaksaa ruveta koodaamaan yhdelle finalille tarkoitettua foorumia, kun tämä on kaikille tarkoitettu foorumi? Mikset tee itse finalfantay XI foorumia? Miksi edes tulet tänne kysymään miksei kukaan tee foorumia ffxi:lle. Hittoako se tänne kuuluu.
ps. Miksei muuten Jubeille voida tehdä omaa foorumia niinq. :huh:
Joo no kyl meil oikeestaan onki oma ;). FFXI on ainut MMORPG Final fantasy, että eiköhän se jo riitä syyks tehä oma foorumi? Mitä se sua haittais, että FFXI:llä ois oma foorumi? Ois vähän vähemmän sekasotkussa nää foorumit.
Minkä takii luulet, että nää foorumit on tehty? Sen takii, että täällä vois keskustella. Ois vaan vähän helpompaa FFXI-pelaajille keskutella jutuista.
Huomasin just, että pistin väärään foorumiin tän postin. Voiks joku siirtää tän FFX-foorumiin tai deletoida?
Jubei
15.11.2004, 16:51:42
Huomasin just, että pistin väärään foorumiin tän postin. Voiks joku siirtää tän FFX-foorumiin tai deletoida?
Nyt tajusin mistä kiikastaa. Sekoitit siis foorumin ja alueen. Kerrataanpas: Asiallista keskustelua on ALUE. Häröily on ALUE. FFFIN on FOORUMI, eli tämä kokonaisuus jossa on kaikki alueet. Ihmettelinkin miksi tulet tänne kyselemään haluaisiko joku koodata ffxi:lle uuden foorumin. :P
Edit: En silti usko että sille omaa aluettakaan tarvitaan. Toki tämä on oma mielipiteeni.
ascalon
15.11.2004, 16:56:15
Minkä takii luulet, että nää foorumit on tehty? Sen takii, että täällä vois keskustella. Ois vaan vähän helpompaa FFXI-pelaajille keskutella jutuista.
Jos sinulle tulee tarvetta keskustella ko. pelistä, niin perustat vain ketjun, kunhan sellaista ei vielä ole. Hyyyvin yksinkertaista. Ei täällä joka pelille tehdä omaa aluetta.
Gabriel
15.11.2004, 16:57:39
Omalle erilliselle FFXI-alueelle ei ole tarvetta. Jos joku tahtoo FFXI-foorumin, hän voi tehdä sen.
Prometheus
15.11.2004, 17:46:45
Minusta aluetta voisi tavallaan kutsua foorumiksikin. Sekaannusten välttämiseksi kannattaa kuitenkin pysyä alueissa toki. Ei omalle kohdalle ainakaan sattunut äsken ketjun aloitusta lukiessa mitään sekaannusta.
FFXI sopii mielestäni ihan hyvin tuonne "Final Fantasy X-" alueelle. Onhan se numerojärjestyksessä siihen foorumiin viittava. X, X-2, XI, XII. Pikkiriikkisen erilainen pelihän se on noihin verrattuna, mutta omaa aluetta se ei tarvitse. Kunhan sille perustetaan tarpeeksi laadukkaita ketjuja tuon yhden seuraksi, niin hyvä tulee.
Offina: Sitten, kun tulee se pleikkari kolmonen ja siihen omat finalinsa, niin tietenkin on perustettava uusi alue, "Final Fantasy XIII-". :)
Ihan ensiksi on pakko todeta että Jubei, pidä se turpas kiinni. Se joka tässä on peelo on tällähetkellä sinä kun lähdet syyttämään toista turhaan. Vai oliko tässä kenties jokin todella nerokas vitsi takana? Tuskin, sillä lyön vetoa ettei tälle nauranut kukaan. Tiiätkö jotkut ei vaan osaa sitä huumorin kerrontaa, se kun on aika vaikea laji. Mene vaikka ompelukerhoon, mutta koomikkoa sinusta ei saa tekemälläkään.
Lopeta tuo wannabe-elitismi mikä huokuu joka postauksessasi ja ole samanlainen paskiainen kuin muutkin "tavikset". Pistää kyllä vituttamaan tuollaiset henkilöt jotka luulevat olevansa jotain fiksuja. Sillon en kyllä itse avaisi turpaani, jos olisit admin, muttakun et ole oivoi sentään.
Noniin ja sitten itse asiaan. Tosiaan jos modet ottaisi tästäedes linjan, että muitakin FFXI ketjuja saa perustaa tuonne FFX- aluelle. Idea uudesta foorumista on ehkä liian kaukaa haettua ja turhaa, kun niitäkin kyllä löytyy englanniksi varmasti muutamia.
Ruhve
15.11.2004, 19:26:40
Tosiaan jos modet ottaisi tästäedes linjan, että muitakin FFXI ketjuja saa perustaa tuonne FFX- aluelle.
Vaikka en olekkaan kyseisen alueen moderaattori, niin kuitenkaan minä en näe mitään estettä muille FFXI ketjuille FFX- alueelle. Siinä se on FF niikuin muutkin FF:t vaikka onkin nettipeli. Sinne vain ne uudet ketjut ainakin minun mielestäni.
Pienenä offina, että Pande puhuu asiaa. Tarviiko sinun Jubei olla joka saakutin postissasi niin negatiivinen jokaisesta asiasta. Jos kerran niin paljon vituttaa, että se asia pitää purkaa ihmisiin täällä, niin mene mieluummin hakkaamaan vaikka nyrkkeilysäkkiä.
Ihan ensiksi on pakko todeta että Jubei, pidä se turpas kiinni. Se joka tässä on peelo on tällähetkellä sinä kun lähdet syyttämään toista turhaan. Vai oliko tässä kenties jokin todella nerokas vitsi takana? Tuskin, sillä lyön vetoa ettei tälle nauranut kukaan. Tiiätkö jotkut ei vaan osaa sitä huumorin kerrontaa, se kun on aika vaikea laji. Mene vaikka ompelukerhoon, mutta koomikkoa sinusta ei saa tekemälläkään.
Olenko minä oikeasti tyhmä, vain enkö vain tajua tästä postistasi paskaakaan? Ei, tässä ei ollut mitään nerokasta vitsiä takana, ja tämä jopa sinun pitäisi tajuta. Mitä helvettiä yrität sanoa? Minä ehkä luulin hänen tarkoittavan kokonaan uutta foorumia alueen sijaan, vaikka sekin on mielestäni turha. Tottakai uusia FFXI ketjuja saa kyseiselle alueelle perustaa jos halua, mutta hieman turha ruveta tästä vetämään hernettä nenään. Vai oliko vain huono päivä?
Lopeta tuo wannabe-elitismi mikä huokuu joka postauksessasi ja ole samanlainen paskiainen kuin muutkin "tavikset". Pistää kyllä vituttamaan tuollaiset henkilöt jotka luulevat olevansa jotain fiksuja. Sillon en kyllä itse avaisi turpaani, jos olisit admin, muttakun et ole oivoi sentään.
Olenko väittänyt olevani ylempänä? Omasta mielestäni en ole, mutta olen iloinen että informoit minua asiasta. Mikä wannabe elitismi? Tarkoitatko kenties tuota että sanoin häntä peeloksi oman väärinkäsitykseni vuoksi? Hitto vieköön mikän herneen nenäänvetokerho täällä on. Ja ei en ole admin, ja miten hitossa se muuttaisi mitään jos olisin? Ovatko adminit sitten niin paljon muiden yläpuolella?
Pienenä offina, että Pande puhuu asiaa. Tarviiko sinun Jubei olla joka saakutin postissasi niin negatiivinen jokaisesta asiasta. Jos kerran niin paljon vituttaa, että se asia pitää purkaa ihmisiin täällä, niin mene mieluummin hakkaamaan vaikka nyrkkeilysäkkiä. Voisinpa mennäkkin jos se vielä salin katosta roikkuu. Ei minua nyt mikään noin pahasti vituta, mutta olen edelleen sitä mieltä että täällä kyllä tehtiin nyt kärpäsestä härkänen.
FFXI:lle pitäisikin perustaa ketjuja, mutta ne vähäiset perustetut ketjut ovat ajaneet saman asian kuin ne, jotka ovat jo olemassa.
Olenko minä oikeasti tyhmä, vain enkö vain tajua tästä postistasi paskaakaan? Ei, tässä ei ollut mitään nerokasta vitsiä takana, ja tämä jopa sinun pitäisi tajuta.
Toisin sanoen aloit ulvomaan niin pirusti tuossa alussa, että luulisi vehkeesi jääneen housujen vetoketjun väliin.
Candice
16.11.2004, 9:12:20
FFX-alueelle sopivat kaikki FFXI-aiheisetkin keskustelut. Siitä vain aloittamaan uusi asiallinen ketju jos kamala tarve on. Ei kyseiselle pelille ole mitään järkeä luoda omaa aluettaan, ei yksittäisille peleille omia alueita luoda. Jos kerran kympin lisäksi tällä alueella puhutaan kahdestatoista, niin miksei yksitoistakin kelpaisi tänne? Mitä sitten vaikka kyseessä olisikin nettipeli, finaali se kuitenkin on.
Niin ja min yhdyn Pantsuun kanssa, Jubeilla on viime aikoina ollut todella ahdistava pätemisen ja vittuiluntarve (mitä olen itse herran posteihin välillä törmäillyt), ihmisiä haukutaan syyttä suotta ja aggressiivisuus oikein löyhkää posteissa. Ei me purra hei, etkä sä oo meitä parempi, joten lopeta se ylimielinen käytös, nee?
Jubei
16.11.2004, 12:57:20
Niin ja min yhdyn Pantsuun kanssa, Jubeilla on viime aikoina ollut todella ahdistava pätemisen ja vittuiluntarve (mitä olen itse herran posteihin välillä törmäillyt), ihmisiä haukutaan syyttä suotta ja aggressiivisuus oikein löyhkää posteissa. Ei me purra hei, etkä sä oo meitä parempi, joten lopeta se ylimielinen käytös, nee?
Itse selasin viimeiset 25 postiani lävitse enkä löytänyt mielestäni mitään hirveän ylimielistä/vittuilevaa/agressiivista, mutta voi toki olla. Se voi johtua kohta loppuvasta työharjottelusta, joka muuten on mukava paikka mutta nuo 4:ltä heräämiset imevät mehuja hiukan liikaa....(pitäisi varmaan mennä aikaisemmin nukkuun.) :P . Olen kyllä itsekkin huomannut että minusta on aikaajoin tullut hieman pirullinen ihminen. Varsinkin messengerissä olen joskus hiukan ylimielinen. En ole oikeastaan akressiivinen, eikä minulla ole pätemisen tarvetta, mutta olen ruvennut välillä sanomaan ilkeästikkin ihmislle tätä todella tarkoittamatta. En edes todella aio loukata, mutta sanon silti asioita, jotka voisi luokitella raskaaksi vittuiluksi. Täten pyydän anteeksi kaikkea agressiivista/vittuilevaa/ylimielistä paskaa, mitä olen kanssafoorumilaisten niskaan syytänyt. Koitan olla ihmisiksi, onhan se paljon mukavampaa. :)
Yomii
16.11.2004, 13:59:51
FFXI-pelaajia on toistaiseksi vielä sen verran vähän että omaa aluetta ei tarvita. Eri asia olisi jos meitä olisi enemmän ja tämä 'FFX-' -alue täyttyisi ketjuilla joissa pyydettäisiin apua vaikka Zilart-missioneihin, rekrytoitaisiin porukkaa HNMLS:iin, organisoitaisiin Dynamis-runeja ja kyseltäisiin kokkausohjeita ja mining-vinkkejä. Siinä vaiheessa jonkinsortin sub-alue voisi olla tarpeen. Toistaiseksi FFXIO ja Allakhazam ovat enemmän kuin riittäviä tietolähteitä craftaamiseen, ja HNM & Dynamis -tasolle tuskin moni täällä on vielä päässyt. Jos on niin tuskin täältä apua saa. Sen verran harvalukuisia vielä valitettavasti olemme :E
Suurin osa tänne ilmestyvistä FFXI-ketjuista käsittelee kuukausimaksuja tai hakee muita pelaajia, ja molemmille on jo omat ketjunsa. Lukekaa ne ketjut ennenkuin aloitatte uusia, kiitos.
Olisikos tälläisessä ideaa, että tuolle FFXI pelaajat -ketjulle annetaan kylmästi abloyta (tai tuhotaan) ja tilalle tehtäisiin pari ketjua, joista toinen on "FFXI Kaikki kysymykset ja FAQ" ja toinen ketju olisi "FFXI Pelaajat", hiukan siistimmässä ketjussa, joka käsittelisi vain tuota? Ehkä tämä tuo lisää uskallusta tehdä FFXI ketjuja (toki järki mukana silloinkin). Nyt on vähän sellainen fiilis, että kaikki pitää tosiaan tunkea tuohon yhteen ketjuun, muuten tulee isot möröt ja sit se on vihasii =(.
Tai vaihtoehtoisesti alueen mode voisi muokata ensimmäistä postia niin, että sinne lueteltaisiin kaikki pelaajat fffinistä. Mutta tuo tuommoinen FAQ olisi tarpeen tällä alueella, vaikkapa Lanih voisi satsata siihen, kun tunnut tietävän pelistä aikas paljon. Nyt kaikki yhtäaikaa: pliis Lanih, duunaa tommone jookosta? :doggy:
Gabriel
16.11.2004, 15:02:50
pliis Lanih, duunaa tommone jookosta? :doggy:
Clord
16.11.2004, 20:35:23
Mun on pakko sanoa myös jotain.
Minnekään FF peliä käsittelevälle alueelle ei täällä tule mitään uutta topikkia suunnilleen koska kaikkia asioita kästellään muutamassa topikissa...
Arvatkaa onko käyttäjäystävällistä.
Mutta tuo tuommoinen FAQ olisi tarpeen tällä alueella, vaikkapa Lanih voisi satsata siihen, kun tunnut tietävän pelistä aikas paljon. Nyt kaikki yhtäaikaa: pliis Lanih, duunaa tommone jookosta? :doggy:
pliis Lanih, duunaa tommone jookosta? :doggy:
:D
I'm on it, cap'n.
Juuri nyt olen vaihtamassa koulua joten asiat ovat parin päivän ajan hieman hektisiä, mutta eiköhän tuo viikossa tuohon ilmestyne.
Weirdo
17.11.2004, 12:13:01
Tohon foorumin tarpeellisuuteen en sano mitään, kun en ole adu (tai joku vastaava).
Mutta eipä Dirge of Cerberuskaan omaa aluetta tarvi (tai FFT:t), vaikka se ei olekkaan ns. perus-FF - miksi siis FFXI tarvitsisi? Eikä kukaan ole sanonut, että yksi topikki näitä pelejä koskien on ehdoton raja (eihän?).
Minnekään FF peliä käsittelevälle alueelle ei täällä tule mitään uutta topikkia suunnilleen koska kaikkia asioita kästellään muutamassa topikissa...
Arvatkaa onko käyttäjäystävällistä.
Siitä sitten tekemään uusi topikki kerran sellaisen haluat. Ei jokaisesta aiheesta ole pakko puhua yhdessä topikissa - moniaiheisia topikkeja tulisi enemmänkin välttää. Mutta ei se siitä miksikään parane, että nariset siitä täällä.
E// Jos vielä sanoisi, että noita alueita ja alifoorumeita ei mielestäni tulisi olla liikaa, ne kun tekevät foorumin selaamisesta monimutkaista ja usein puuduttavaa. Tämän foorumin alueet ovat tälläisenään todella hyvät - monista eri aiheista voi keskustella muutamalla alueella (omissa topikeissa).
Tricks
19.11.2004, 17:33:52
Oon kyllä sitä mieltä että suomalaisia ffxi pelaajia täytyy olla jotain yli 200. Meiän Leviathan serverillä on ainaki yli 20 suomalaista ja jos noita servereitä on jotain 30 niin kyllä suomalaisia aika paljon täytyy olla. Oon kyllä edelleen sitä mieltä, että FFXI:lle pitäisi olla oma foorumi ja ehkä jokaiselle muullekkin FF-pelille. Mutta ei oo maailmanloppu jos niin ei tehä ja onhan meiän LS:llä oma foorumi: http://p218.ezboard.com/bfarnorth . Tonne voi vaikka tulla kyselee worldpasseja Leviathanille ja muit juttuja...
Siks varmaan tein tän topicin alunperin ku ei vaan kiinnosta muut kun FFXI-aiheiset jutut. Ei millään jaksais ettii niitä noitten joukosta.