View Full Version : Half-Life 2
Ihme kun kukaan ei ole tehnyt tästä topiccia.
Eli, tänään klo 10 aamulla julkaistu Half Life 2 -peli olisi kyseessä. (Oletan että kaikki kyllä tietävät mikä Half Life on?) Minä jopa lintsasin koulusta tämän takia ^____^
Mulla ja kaverilla kuola valuu huulilta kun katsoimme "activating Half Life 2 45%"
Asiaan, aluksi sai katsella vähän paikkoja, niinkuin ykkosessäkin, kumminkin tapahtumat liikkuivat kokoajan hyvin. Grafiikka on todella kaunista, asetukset nuppiin väännettynä, (vaikkei tämä 9600xt raato jaksa pyörittää antialiasingia kovin hyvin.) ainut asia mikä grafiikoissa häiritsee, on varjot. Varjot eivät mene valojen mukaan.
Peli itse on hyvä, lukuun ottamatta ajo osuukset, niihin meinaa kyllästyä.
Jos nyt pitäisi arvostella 1-10, niin tämä olisi 9
http://img129.exs.cx/my.php?loc=img129&image=d1_town_020000.jpg
http://img129.exs.cx/my.php?loc=img129&image=d1_canals_010000.jpg
//w00t 600
Myönnän kokeilleeni hetken sitä kohuttua keskeneräistä versiota, joka vuosi nettiin hemmetinmoisen skandaalinkäryisen mölyn saattelemana. Kaverini poistikin yhtä nopeasti melkein kuin latasikin, ettei tule sen enempää hankaluuksia. Tämä keskeneräinen versio oli älyttömän buginen, joten paljoa ei irti saanut siitäkään. Gordon tykkäsi ykskaks teleportata taaksepäin kenttää, missä oli jo käyty. Viholliset tulevat ja menevät silmää räpäyttämällä, nämä eivät kaiketi osaa päättää, käyvätkö päälle vai lähtevätkö karkuun. Kaverini osti nyt sen kunnon, lopullisenkin version, jota menen tänään kokeilemaan. Grafiikka ja tunnelma olivat keskeneräisessä versiossa kohdallaan, näitäkin on melkovarmasti paranneltu.
Chang
19.11.2004, 10:20:02
Sanotaanko että odotus kyllä palkittiin tämän pelin tiimoilla. Kävi pelin ostamassa pelin julkaisupäivänä siinä 11 aikoihin ja sen jälkeen olikin tuskaa istua tunneilla, onneksi niitä ei ollut montaa jäljellä.
No kotia päästyäni laitoin pelin koneeseen ja rupesin asentamaan, ei se onnistunutkaan kovin yksinkertaisesti. Pelihän vaatii rekisteröinnin netissä joka kaatuili vähän väliä luultavasti porukan paljoudesta. No pitkän tuskaisan asennuksen jälkeen vihdoin pääsin pelaamaan... Oli ensi näkemä uskomaton. Siis hahmot ja maisemat olivat todella upeita, ja ennen kaikkea pelin tunnelma on todella hyvä. Myöskin aseissa oli sitä munaa jota niissä pitääkin olla ettei tarvitse lipasta tyhjentää yhteen vastukseen.
Kaikin puolin todellinen klassikko peli josta en ole löytänyt mitään miinusta tähän mennessä.
Täyden 10 Peli!!!
Pian viikko on mennyt tämän huippu pelin ilmestymisestä. Koulusta pääseminen tuntui kestävän tavallista kauemmin. Pyörällä ajoin täysiä päästäkseni kotiin tasan kello 14.00... Half-life 2 oli odottanut yksin jo neljä tuntia. Ja lopulta pääsin pelaamaan sitä.
Grafiikka on upeata, siis todella upeata. Fysiikka mallinnuksesta pidin ja "Gravitattori" on todella hieno keksintö. Pientä maalaisjärkeäkin tarvitaan, jotta pääsee etenemään. Aseistuksesta vanhat tutut kuten jalkajousi ja magnum on mukana. Mutta uusi nopeasti lataava konekivääri ja "gravitaattori" ovat hyviä uudistuksia. Ajo osuudet ovat ehkä turhan pitkiä mutta mukavaa vaihtelua tavalliseen jalka patikkaan. Tarina on ollut hyvä tähän asti ja toivon, että se paranee vielä.
Pisteet sadasta olisivat 98... Turhan pitkistä ajo-osuuksista tuli miinusta.
Ja nyt pelaamaan Half-life 2:ta.
Nalis Aren
23.11.2004, 7:06:12
Kjeh, joops pelissä on näyttävät grafiikat, mutta hyvien grafiikoiden kehittämisessä on aina pieniä varjopuolia. Olen kuullut juttua sekä lyhyiden pelihetkieni takaa että pelin pelattavuus kun ei ole lähelläkään hl1:sta. Etenkään eri modien kröhm khörm. Mitäs mieltä te hl2 paljon vääntäneet olette tästä?
Ja sitte mitä topicciin tulee ni en ole ostanut peliä ja odottanut innolla millon sitä pääsen pelailemaan en nähnyt peliä pakko ostokseksi missään vaiheessa. Jatkot ovat yleensä vain no jatkoja. Mitäs modeja tällä hetkellä hl2 on ainakin vissiin jonkin sortin cs ollu jo jonkin aikaa.
Juu, oli vähän hankaluuksia kun HL2 saapui postista, ensimmäseksi laitoin CD-keyn, no tietysti tarvitsi DVD:n, no ilta päivällä menin sitten ostamaan DVD aseman ja sen kanssa meni sitten asentaessa joku 3 tuntia kun en tajunnut pistää samalla johdolla molempia asemia kiinni. No sain lopulta sen kiinni ja DVD sisään... siinä sitten asenttamaan no meni siihen asti hyvin kunnes netti kaatui 99% kohdalla :(
Sain sen kuitenkin asennettua seuraavana päivänä
Itse pelinä antaisin 9/10 tai 92/100, nuo miinukset sulevat niistä kuolettavan tylsistä ajo osuuksista
Mitäs modeja tällä hetkellä hl2 on ainakin vissiin jonkin sortin cs ollu jo jonkin aikaa.
Juu... cs:source on ollut jo vähän aikaa, jota on tietysti tullut pelattua aika paljon. Mutta noista muista modeista tiedän sen verran että Day of Defeat tulee Silver ja Gold paketin ostaneille lähiaikoina, muita modeja alkaa tulla varmaan joskus ensi keväänä =/
Messiahcoin
19.12.2004, 14:54:38
Pelin olen omistanut nyt n.3 viikkoa, enkä ole vielä jaksanut pelaamaan läpi(nykyään en jaksa pelata niin paljon, ja joudun oikein pakottamaan itseni pelaamaan) niinkuin en kahta muuta uusinta peliäni. Mutta tämän pelaamiseni perusteella antaisin kouluarvosanaksi 9 1/2. En ole huomannut pelistä mitään negatiivista vielä. Cs sourcea on tullut pelattua aika paljon myös. Lompakon paksuus ei riittänyt kuin normaali versioon, joten hl1 source ja dod source jäävät ilmeisesti kokematta ja varsinkin half life 1 source version missaaminen harmittaa. :(
//Olen nyt pelannut pelin läpi ja kieltämättä arvosana laski ysiin. Jätti hiukan vajaaksi. Varsinkin loppu. Ja örmelöitä olisi saanut olla enemmän. Kunnon loppupahiskin olisi ollut ihan mukava juttu.
Jarre
20.12.2004, 18:29:09
Olen pelannut pelin läpi,oikein magee fiilis oli kun näki lopun.Olen myös pelaillut Original Halffarin läpi ja kyllä tämä kakkos-osa tuo ensimmäisen osan parhaat puolet esille.Pelattavuus on kultainen kymppi ja hahmot ja suurinpiirtein kaikki pelissä ovat tuon kympin arvosia.Tosin tarina on edelleen pimennossa kun sitä ei oikein tuossa valaista vaan kertyy lisää kysymyksiä.Fiilis on kohdallaan pelissä,aivan mahtava.Pelistä leikattiin kyllä yllättävän paljon pois mikä on sääli.
HL2 Multiplayeriin oltaisiin saatu panostaa kun ei oikein tuo CS Source iske.Mutta onneksi modeja alkaa tulemaan sitten kun modaajat pääsevät kunnolla vauhtiin.
Ostamisen arvoinen peli,hyvä joululahja jos pitää räiskinnöistä :D .
joten hl1 source ja dod source jäävät ilmeisesti kokematta ja varsinkin half life 1 source version missaaminen harmittaa.
Mitä tuosta HL Sourcesta olen kuullut niin ei kannata surra.Se on nimittäin sama Half-Life kuin alkuperäinen lisätyillä Source fysiikoilla,ragdolleilla ja HL2 vedellä.Siis samat vanhat graffat ja kaikki.Tuo DoD Source voikin olla sitten ärsyttävämpi homma.
Suuri
20.12.2004, 21:55:08
Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla Half-Life 2:en demoa niin sen voi ladata 5 minuutin päästä ATI.comista.
Lähde:
"Half-Life 2 Demo Coming Today at 1:00 p.m. PST
A free demo of Half-Life 2 will be released later today. Featuring some of the amazing digital actors and physical gameplay that has made Half-Life 2 the leading contender for Game of the Year 2004, the demo takes players through some of the early levels of the game and later transports them to the area of the game known as Ravenholm. The demo will debut on ATI.com, and requires a Steam account to install. For more information about Half-Life 2, please visit www.half-life2.com."
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=63285
Kuppa
29.12.2004, 20:59:35
Nyt on ongelma HL2:n "updatessa". Elikkäs se päivittelee tuota peliä n. joka toinen päivä. Mitenkä pelin saa toimimaan, pitääkö odottaa, että "Amount acquired" on 100%:ssa? Tänäänkin olen 8 tuntia tuota prosenttilukua katsellut, ja se on vasta 54% :eh: . Jokin aika sitten äitini painoi cancelia kesken updaten, mutta peli toimi sen jälkeen moitteettomasti.
miksi se "käyttäytyy" noin?
Toivon pikaisia vastauksia... Kiitos
On näillä demoilla nykyään kokoa (3.5 gt). Yllätyksekseni HL2 toimi koneraukallani, ei ehkä hyvin, mutta välttävästi. Keskitason asetuksilla päästään yleensä 30 fps:än paikkeille.
Itse peli oli kyllä hieman pettymys siitä mitä siltä otaksuin, vaikken edes mikään fani-puoli ole. Toisin kuin E3 2003 video lupaili, fysiikalla leikitään lähinnä laatikoiden sinkoamisen ja parin tavaranpinontapuzlen merkeissä. Vihollisen lakaisu nosturilla oli tosin varsin hauskaa (tai siltä näyttävää), vaikka niin se oli jo GTA: San Andreassassakin. Itse voi toki kaikenlaista hupia yrittää kyhätä.
Ajokohtauksista valitusta en ymmärrä. Niissä sentään putki ei tunnu niin pahalta, kun on jopa paikkoja, joihin voi pysähtyä ihan vapaaehtoisesti. Muuten kentät ovat kuin safarireittejä, jota vielä rikotaan tiheillä ja luvattoman (jopa koneeni huomioonottaen) pitkillä lataustauvoilla. Lähinnä kaipasin vapaamuotoista kaupunkisotaa jossa lahdattaisiin Stridereitä (muuallakin kuin ohjuslaatikon läheisyydessä) ja juostaisiin kanssamellastajien kanssa rauniosta raunioon (joista voi valita enemmän kuin yhden).
Ihmetyttää myös miksi pelaaja laitetaan juoksemaan tovereiden kanssa niin ahtaissa paikoissa, jos niiden älyä ei kerran saatu kuntoon. Voisivat edes pysyä siellä minne ne käskee. Tiettyissä kohdissa kokemus tuntuu huippuarvosanat huomioonottaen varsin keskinkertaiselta.
Quicksave syndroomasta on kai pc-peli maailmassa turha valittaa, mutta olisi se voitu perusmoodissa pitää piilossa. Helpohko vaikeus ja lukuisat healtpakit pitävät kyllä pahimmat F6F6F9F9F6F6F9 sessiot poissa. Silti ekalla pelikerralla homma menee helposti aikamoiseksi pelleilyksi.
Grafiikka on ehdottomasti paras juttu. Maisemat ja valaitukset on tehty tyylillä ja taidolla valokuvatekstuureiden luodessa välillä varsin aidon vaikutelman. Mojovamman näköisiin räjähdyksiin (taivassäde oli aika laimea) ja liikkuvaan, jopa yksittäisiä pilviä sisältävään taivaaseen on vain jo niin monessa muussa pelissä tottunut.
Serpent
7.1.2005, 11:57:41
Nyt tarvitsisin PALJON apua! käväisin juuri ostamassa Half-Life 2, toissapäivänä.
Vaan ei ole suostunut toimimaan. ainakun koitan pistää launchia tulee
"This game is currently unavailable - please try again later"
Ja tätä on jatkunut jo kolmatta vuorokautta!!
Tuli myös mieleen voisitteko postata paljonko on lukema half life 2 properties kohdassa "amount acquired" ? Itselläni näyttää 100 % mutta vie vain 838 mt tilaa sen mukaan :huh:
OLKAA SIIS KILTTEJÄ JA AUTTAKAA......
alkaa vähitellen v*tuttamaan
//tämmöinen tulee errorlogiin...
Error:CJoinGameDialog::OnSteamError() : launch game failed, with steam error:
SteamProcessCall(LaunchApp)(0xac9c97,0x1fcfc04,0x1 fcfd0c) failed with error 1: Failed to create directory c:\program files\valve\steam\steamapps\noottar\half-life 2\hl2\maps\soundcache, Win32 Error 183 "Tiedostoa ei voi luoda. Tiedosto on jo olemassa."
Function trace:
//Poistin kuonat välistä ja eliminoin syntyneen tuplapostin. -Prometheus
Sarutobi
23.1.2005, 21:14:48
Miten nyt ottaa... Peli vaikutti aluksi hyvältä mutta sitten siihen kyllästy... ( kaiken maailman face fuckerit hyppii silmille :saarna: ) Sain sen kyllä ilmaseks kaverilta, mutta en kerro miten :P... no joo... ei sen kummempaa arvostelua... ihan hyvä peli, mutta ei kyllä paras...
Käykää kattoon: Half life2 south park tyyliset sarjikset (http://www.quirkybastards.net/halfpark) HUOM!!!!... kannattaa aluks mennä qb alotussivulle ja sieltä ehtiä half park :D nauttikaa ( siinä on kyllä vähä inside juttuja, mutta silti...)
Auttakaa minua onnetonta torveloa ja kertokaa, että miten ihmeessä half life 2:ta voi pelata offline-tilassa? On aika pirullista tällä minun yhteydelläni ruveta joka pelikerralla tunnin verran odottamaan että voi pelata koko peliä.
Ohjeissa lukee, että pitää valita "remember my password"-vaihtoehto login screeniltä. Ööh.. Kertoisiko joku ystävällisesti missä siis tuo remember my password -juttu on, kun en ole sitä mistään onnistunut löytämään. Eli toisinsanottuna misä se login screen on?
Sen vähän mitä n. viikko sitten olen tätä peliä pelannut niin vaikutti kyllä hyvältä peliltä. Mieli kyllä tekisi pelata mutta hermo meni niin totaalisesti koko steam-vammailuun.
Pyydän, auttakaa pian!
Auttakaa minua onnetonta torveloa ja kertokaa, että miten ihmeessä half life 2:ta voi pelata offline-tilassa? On aika pirullista tällä minun yhteydelläni ruveta joka pelikerralla tunnin verran odottamaan että voi pelata koko peliä.
Ohjeissa lukee, että pitää valita "remember my password"-vaihtoehto login screeniltä. Ööh.. Kertoisiko joku ystävällisesti missä siis tuo remember my password -juttu on, kun en ole sitä mistään onnistunut löytämään. Eli toisinsanottuna misä se login screen on?
Sen vähän mitä n. viikko sitten olen tätä peliä pelannut niin vaikutti kyllä hyvältä peliltä. Mieli kyllä tekisi pelata mutta hermo meni niin totaalisesti koko steam-vammailuun.
Pyydän, auttakaa pian!
No tuo valintaruutu on siinä kohdassa, jossa laitat oman "Account Namen" ja salasanan ja kirjaudut sisään Steamiin. Siinä aivan "Password"-kohdan alapuolella on kohta, johon pitää laittaa ruksi, jos haluat, että kone muistaa tunnuksesi.
Snabii
14.2.2005, 16:35:44
Kiitän! Joo enpä ollut älynnyt ihan tuon steamin päälle laittamista kun painoin aina suoraan half life 2 kuvakkeeseen ja silloin ei tule sitä kohtaa ollenkaan :shy:. No mutta ongelma ratkesi, että kiitos.
On kyllä loistava peli täytyy sanoa.