View Full Version : "Kuka omistaa X-Boxin"- #2
Von Wiensburgh
23.11.2004, 7:59:38
Eli tuossa "kuka omistaa X-Boxin"-ketjussa juttu meni jo minusta niin Off-topic linjalle, että laitan lukkoa. Tähän ketjuun sitten ei kannata laittaa keskustelua tulevista konsoleista, vaan perustakaa sille sitten uusi ketju. Tämä ketju on vain ja ainostaan ihmisille, jotka omistavat X-Boxin. Viesteissä tulee sitten lukea, että mistä pitää tai mistä ei pidä, sekä se, miksi alkujaan osti konsolin. Myöskin hieman tarinaa lempipeleistä voisi olla aiheellista kirjoittaa. Pelkästään haukkumiset ja haukkujen tuomitsemiskeskustelut kannattaa hoitaa Flametus-ketjussa, jonne ne kuuluu, mutta muuten saa (pitää) keskustella.
Eli asiaan:
Omistan kyseisen laitteen. Olen ollut erittäin tyytyväinen koneeseen,josta en löydä mitään pahaa sanottavaa. Pelejä on kertynyt jo noin kaksikymmentä kappaletta. X-Boxin erittäin hyviin puoliin kuuluu todella kehittynyt verkkopelipalvelu, X-Box Live. Minä sain idean tämän laitteen ostoon Project Gotham Racing 1 pelin pelaamisesta, joka on aivan mahtava kaahailu, vaikkakin sitten se jäin kakkosen jalkoihin.
Pelit joista pidän:
Project Gotham Racing 2. Ajopelien parhaimmistoa, itseasiassa paras autopeli, jota olen koskaan pelannut. Autoja on paljon, ratoja on paljon. Livessä meno vain kiihtyy. Eli jos pidät autopeleistä, niin tämä on takuuvarma ostos.
Mortal Kombat: Deception. Mortal Kombat sarjan juuri ilmestynyt jatko-osa, joka kyllä lunasti kaikki odotukset.
3-D mätkintä ei minusta paljon paremmaksi voi enään tulla. Hahmoja on paljon sekä erillaisia kenttiä. Kentät ovat tätä nykyä monitasoisia ja useassa niissä on jonkin laisia "ansoja", joihin sitten vastustajan voi paiskoa. Pelissä on myös muita pelimuotoja: Konquest, Puzzle Kombat, ja "shakki". Ja kaikki paitsi Konquest on pelattavissa verkossa.
Konquest on osuus, jossa seikkaillaan Mortal Kombat maisemissa ja opetellaan eri hahmojen liikkeet ja avataan suljettuja kenttiä ja hahmoja.
Puzzle on sitten Tetriksen tapainen palikkapeli, ja shakki on sitten Archon-pelin tapainen shakki, jossa nappuloiden syömiset hoidetaan tappelemalla.
Suosittelen tätä jokaiselle tappelupelien ystäville.
Rainbow Six 3:Black Arrow. Hyvää räiskintää Livessä, ja hiiviskelyä yksinpelissä. Varmaankin melkein jokainen tuntee kyseisen pelisarjan. Jos ei, niin on korkea aika tutustua tähän anti-terroristi räiskintään.
Koko pelilista kyseiselle laitteelle:
Colin McRae Rally 04
Fable
GTA: Double Pack
NHL 2005
Morrowind
Midtown Madness 3
Halo
Mortal Kombat: Deception
Project Gotham Racing 1 & 2
Rainbow Six 3: Black Arrow
Prince Of Persia: Sands Of Time
Star Wars: Knights Of The Old Republic
Suuri
23.11.2004, 14:45:56
Juu omistan kyseisen video peli systeemin. Ohjaimia on vain yksi, mutta naapurissa on toinen XBoxi ja toinen ohjain, joten joskus saadaan kaksinpeliä pelata. Pelejä on about. 6, mutta lisää on tulossa. Olen erittäin tyytyväinen koneeseen ja minulla ei ole valitettavaa XBoxin ohjaimesta koska isoveljeni(no, okei. Isoveljeni omistaa sen.) ostamassa varhais versiossa, oli S kokoinen ohjain. Ja sen mukana tuli kaksi(2) peliä, Top Spin ja Project Gotham Racing 2. En ole urheilupeli fani joten en erityisesti pitänyt Top Spinistä. Mutta Project Gotham Racing 2:sta pidin enemmän. Autoja oli useita ja siihen peliin oli mallinnettu legendaarinen Nùrburing rata! Sitten ostin pelin nimeltä Splinter Cell...
Pidin pelistä paljon! Hiiviskely, ajoittainen räiskintä ja uudistettu tekoäly ovat parantaneet peliä vuosien varrella. Esimerkiksi teko älystä viholliset voivat herättää tainnutetun kaverinsa luultavasti hajusuolalla. Ja viholliset myös heittelevät käsikranaatteja joskus. Pelistä löytyi myös pari ei-niin-helppoa-huomata jippoa. Tässä on yksi hauska jippo jonka laitan spoileriin jotta ihmiset voisivat etsiä sen itse. Kuten Lasisella kaljapullolla voi tainnuttaa vastustajan jos tähtää päähän ja heittää kovaa(eli vasenta liipaisinta pohjassa niin lentää kovempaa ja kauemmas). Nauroin aivan täysillä kun heitin äijää joka oli kusella kaljapullolla takaraivoon. ;D Se oli hauskaa. Ja oli myös kun olin katolla, löysin pari kaljapulloa ja alhaalla käveli sivullisia. Minä rupesin heittelemään niitä kaljapulloilla ja ne vain kummastelivat! ;D
Yksi huono juttu siinä kumminkin on...nimittäin kesto. Peli kestää 10 tuntia, rushauksella 6 tai vähemmän. Mukana tuli 3 lisäkenttää jotka ovat suuri ilo, mutta eivät lisää kestoa kuin puolellatoista tunnilla.
Editoin lisää tai en jos ne jotka vastasivat edelliseen ketjuun eivät saa tänne postata tai delete nappi tulee ja rankaisee...
Sarutobi
23.11.2004, 15:26:45
Kyllä omistan enkä ole pettynyt... pelejä on Halo, midtown madness3,ninja gaiden, fable ja fallout: brotherhood of steel... kohta varmaan halo2 ja pes4
sinänsä x-box on tämän hetken paras konsoli (minun mielestä) ohjain sopii hyvin käteen vaikka jotkut väittää toista... liveä en omista odotan että saa muutaman kuukauden "ainakin" ilmaista peliaikaa... noh peleistä joista pidän
Ninja Gaiden: ehdoton mun suosikki. tämä oli yksi syy ostaa x-box. se on erittäin realistinen ninja seikkailu/mätkintä peli vaikka kamera joskus tökkii... useita aseita... esim 100 kilonen mätkintä miekka ja nunchakut..., mutta pelissä ei oikein pääse kunnolla hiiviskelemään.
Fable: aivain loistava morrowindin tapainen peli... mutta paljon monipuolisempi ( minun mielestä) en kerro enempää koska en ole oikein pelannu paljoa.
nuo oli ne lempi pelit
Muista peleistä tykkään esim: halo,pes3,mm3 ja morrowind. muita en muista
ps. voni eikö tähän ketjuun vois pistää niin että jos ei omista niin tänne on turha tullu ruikuttamaan että kuinka paska se on? :huh: ( tyhmä kysymys kun ajattelee)
ainiijoo en oo varma kuuluuko osa ninja gaidenist spoileriin muuta otan riskin
//edit korjauksia
Omistan nyt jo ties kuinka monennetta päivää.. Öh, kuluneella viikolla hain konsolini kuitenkin postista, päässyt unohtumaan minä päivänä. Boksi on hienonnäköinen kirkas malli, ja mukaan tilasin kaksi peliä, Star Wars: KOTOR ja Panzer Dragoon Orta olisi ne sitten.
Miksi ostin konsolin? Koska halusin olla kolmen nykyisen konsolin omistaja jostain syystä, ja nyt olen. Korvikesisältöä elämään.
Mutta en siis sitä pelkästään koristeeksi hankkinut, vähän peleistä mitä nyt olen ehtinyt niitä kokeilla. Eli:
Star Wars: Knights of the Old Republic
No joo. Olen ehtinyt pelata tätä ehkä jopa noin tunnin. Ehkä jo ensi viikolla..
Peli tuli hankittua koska olen lukenut siitä paljon hyvää, eikä se maksanut enää niin hirveästi.
Panzer Dragoon Orta
Tämän genren(shooter?) peleihin ei ole tullutkaan koskettua niinkuin aikoihin, eikä kovin paljoa silloinkaan. Kuitenkin pelasin innoissani siitä yli puolet yhden päivän aikana. Peli näyttää välillä kovin psykedeeliseltä väreineen ja hauska yksityiskohta on mystinen kieli, jota kaikki pelissä puhuvat ja joka on subtitlattu englanniksi. Tuli muuten valittua yhden musiikkikappaleen, joka välillä soi eräällä pelimusiikkiin keskittyvällä internetradiokanavalla, perusteella. Ei harmita. Varsinkin kun oli tarjoushintainen peli tämäkin.
Noh, konsoli on nyt ollut tuossa muutaman päivän. Ei näytä ollenkaan pahalta valkoisella matolla telkkaripöydän alla, kirkas kun siis on. Ohjaimeen totuin aika nopeasti, onko se nyt se pienempi ohjainmalli, en voisi tietää. Taisi kyllä jossain lukea niin.
Lisää pelejä tulee epäilemättä hankittua ajan kanssa.
Yksi epäkohta muuten havaittuna tähän mennessä, eli olen kerran jos toisenkin onnistunut käynnistämään konsolin avaamalla levykelkan. Hieman hämäävästi sijoitettu tuo virtakytkin.
Dentrian
4.12.2004, 15:21:10
Omistan kyseisen laitteen. Ostin sen Dosesta elokuussa, kun sain siinä mukana 4 peliä. Since then, olen ostanut 4 peliä lisää, enkä ole ollut kuin vain tyytyväinen. Pelini ovat:
Halo (tuli mukana)
Midtown Madness 3 (mukana)
Project Gotham Racing 2 (mukana)
Top Spin (mukana)
DoA3
Jet Set Radio Future
Metal Gear Solid 2
Tony Hawk's Underground
Kaikki pelini ovat erinomaisia tekeleitä lukuunottamatta Midtown Madnessia, joka on aikas huono. Ja by the way, koneessani on valkoinen skini. Hienompi kuin tavallisen värinen.
Omistan kyseisen boxin. Tuli ostettua tuossa kesällä ja en ole joutunut katumaan päätöstäni. Oma boxini on chrystal pack, jossa oli mukana kaksi ohjainta ja kaksi peliä. Olen ostanut sittemmin viisi peliä lisää.
Pelini:
Halo (tuli mukana): Täytyy sanoa näin pari kertaa läpi pelanneena, että on edelleen aivan loistava peli, vaikka onkin vähän vanhentunut.
Midtown madnes 3 (tuli mukana): Enpäs ole niin hirveästi nauttinut tästä pelistä, mutta kaverin kanssa ihan kiva.
NHL 2004: Piti joku urheilupeli ostaa ja tämä oli alennuksessa :shy: Kaverin kanssa pelatessa parhaimillaan.
Rayman 3: Suosittelen kaikille pelaajille iästä ja sukupuolesta riippumatta. Peli on todella hauska, monesti olen huomannut nauravani ääneen ;D
Ninja Gaiden: Tämä on eräs niistä syistä miksi ostin koneen. Loistava peli, eipä tästä muuta voi sanoa.
StarWars KOTOR: Yllätyin todella, kun pelasin tätä peliä. En olisi uskonut, että tämä peli olisi niin hyvä rpg kuin monet väittivät. Ehdottomasti paras StarWars aiheinen peli.
Sudeki: Odotin ehkä enemmän FF tyyliä tältä peliltä, mutta hyvä "kevyt" roolipeli. Ei kaikkien roolipelien tarvitse olla samanlaisia.
Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi hommata Live ja kokeilla sitä.
johannes_mikael
22.12.2004, 23:27:06
Alunperin halusin saada jonkin ''uuden sukupolven'' videopelisysteemin.
Playstation 2 ei kelvannut minulle, koska se oli kaikilla koulukavereillani ja halusin erottua joukosta. Siispä ostin tämän mahtipontisen Äksboksin.
Pelejä alkoi kertyä heti ekana kuukautena 10 kappaletta.
Ostin myös tarvikkeita: ratin ja polkimet, 3 lisäohjainta ja DVD kaukosäätimen
Nyt omistan 16 peliä, jotka ovat: Tony Hawk's Underground, Tony Hawk's Underground 2, Tony Hawk's Pro Skater 4, Ghost Recon: Island Thunder, Ghost Recon, Freedom Fighters, Azurik: Rise of Perathia, Fable, Burnout 3: Takedown, Dead or Alive 3, Dark Angel, Turok Evolution, RalliSport Challenge, Conflict: Desert Storm, Unreal Championship ja Prince of Persia: Sands of Time joista paras on ehdottoman ehdottomasti Fable
Ajattelin ostaa Star Wars: Knights of The Old Rebublic 2: Sith Lords ja Ghost Recon 2.
Gabriel
4.1.2005, 21:07:29
Tänään tuli ostettua albiino Xbox ja peliksi sille Oddworld: Munch's Oddysee. Suhteellisen halpoja ostoksia molemmat, konsoliin meni 149 euroa ja peliin vain 20. Olen tyytyväinen, jo ihan sen takia, että Oddworld-series oli lempipelejäni PSX-aikoina ja Xboxin tehot mahdollistavat muutenkin paremmat visuaalisuudet kuin muut konsolit. Ratkaisevia tekijöitä ovat tosin aina hyvät pelit, mutta niitähän löytyy tälle laitteelle vaikka kuinka paljon. Ja sisäänrakennettu kiintolevy on ehdoton boonus, ei enää muistikorttipelleilyä.
Nyt pitäisikin päättää, minkä pelin ostan seuraavaksi. Harkitsen ainakin Burnout kolmosta, FlatOutia, jotain Dead or Alive -tappelua ja jompaa kumpaa Prince of Persiaa. Jos jollakin on suosituksia näiden pelien puolesta, puhukoon vaan.
ascalon
4.1.2005, 21:48:27
Mitä nyt olen vähän X-Lootaa pelaillut, niin Ninja Gaidenin olen ainakin todennut erinomaiseksi peliksi ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on ainoa X-Box -peli, jota olen kunnolla pelannut. Haloa olen tietenkin jokseenkin mättänyt, mutta lähinnä moninpeliä. Ninja Gaidenin pelattavuus on aivan ykkösluokkaa ja minulle riitti Normalissakin tarpeeksi. Hardia ja Very Hardia en uskalla ajatellakaan, vaikka kaveri antaisikin minun taas pelata sitä. Mutta erinomainen peli. Juoni vain hieman imee.
Burnout kolmosta olen Ps2:lla kokeillut ja varsin hauskaa kaahailua se onkin, mutta tavalliset ajokisat ovat varsin tylsiä hirveän tekoälyn takia, joka tulee aina viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa ohi. Mutta Crash -kisat jaksavat viihdyttää aina kun kaverilla pelaan. Ne ovat haastavia, mutta homma vaatii enemmän hoksottimia ja kyllä minä jostain kumman syystä nautin enemmän täydellisen kaoottisesta liikennekolarista kuin muiden autojen kanssa kisaamisesta siitä, kuka on nopein. Tokihan niiissä perusajokisoissa on sitten yhtenä pelimoodina Road Rage, joka on kaverin kanssa liian hauskaa. Ideana on kaikessa yksinkertaisuudessaan pistää vastustajan autot lunastuskuntoon mahdollisimman monta kertaa, mahdollisimman nopeasti.
Prince of Persia: Sands of Timen kohdalla on taas sitä Ps2 -kokemusta ja ihan jees peli oli kyseessä. Hieman turhan paljon kikkailuahan tuo eteneminen vaatii ja taustamusiikin puuttuminen rassaa yllättävän paljon, vaikka mukavaa tunnelmaahan se luo. Mutta en minä silti tykkää. Warrior Wihtiniä en ole kuin kerran nähnyt pelattavan ja siihen en ole itse edes koskenut.
Dead or Alivet taasen ovat vähäisen testauksen perusteella aika tylsiä mäiskeitä, joiden ainoa kiva ominaisuus ovat ne areenat. Harmi vain, että harvalla areenalla on tarpeeksi pudotuksia, että homma olisi mielekästä. Myös yksinpeli on kaameaa. Mätkinöissä ainakin itse kääntyisin Soul Caliburin puoleen, jonka yksinpeliä ihan oikeasti jaksaa vääntää.
Gabriel
5.1.2005, 21:26:41
Jaaha, tämä laite on ilmeisesti sitten susi. Kaikesta päätellen lukulaite ei toimi.
Kävin ostamassa tänään Burnout kolmosen, jota yritin sitten käynnistää viidesti. Joka kerran ruudulle läjähti ilmoitus siitä, että konsoli ei tunnista levyä (ja pyyntö tarkistamaan, onko kyseessä XB-peli, cd-levy vai dvd-kiekko). Vaikka peli oli juuri kaupasta haettu ja pinnaltaan muutamia pikkunaarmuja lukuunottamatta virheetön, arvelin vian kuitenkin olevan siinä, ja vein kauppaan. Eivät tietenkään voineet sen kuntoa siellä tarkistaa, joten palauttivat rahat. Ostin sen jälkeen Fablen.
Mitä sitten tapahtui? Noh, tällä kertaa pääsin kerran jopa aloittamaan pelin, jos siis alati pätkivää taustamusiikkia ja parin sekunnin välein päivittyvää ruutua voidaan pelin aloittamiseksi kutsua. En jaksa uskoa, että Fablessakin olisi vika (myös sen levy on pieniä pintanaarmuja ja -tahroja lukuunottamatta virheetön, vaikka ne eivät näköjään kaupoissa peilinkirkkaita levyjä annakaan), joten sen täytyy olla konsolissa. Kaikesta päätellen lukulaitteessa.
Mielenkiintoisinta on kuitenkin se, että Oddworld: Munch's Oddysee toimii käytännössä moitteettomasti. Pätkimistä ja hidastelua ei ole esiintynyt kertaakaan, ja virheilmoitusta on tullut yhteensä viiden käynnistyskerran aikana vain kerran. Sen pelin levy on kaiken lisäksi muita huonommassa kunnossa, Free Records Shopin alelaarista kun sain.
Vaikka tämä onkin aika selvä tapaus, niin kysytään kuitenkin, että osaako joku sanoa tarkemmin mistä on kyse ja onko muuta tehtävissä kuin kauppaan palauttaminen ja uuden lunastaminen?
Von Wiensburgh
6.1.2005, 12:13:29
Luultavasti kyseessä on vain susi kappale. Minulla ns. paljon haukuttu Thombsonin asema omassa boxissani, mutta mitään tuommoista minulla ei ilmene. Joskus todella harvoin kone ei tunnista levy, mutta buutti auttaa silloin asiaan (tai sitten puhdistaminen).
ELi suosittelen menemään takaisin kauppaan kuitin ja masiinan kanssa.
Ja jos saat rahat takaisin, niin osta ihmeessä joku bundle (ellei tässä niin tehty). Halo 2 Xbox paketista olen kuullut ja luulisi sen olevan täälläkin myynnyissä. Tai sitten perus Halo + MTM3, jota pitäisi löytyä 130e luokkaan.
Peleistä tietenkin Halo 2 on ehdoton. Sitä ennen ei harkitakkaan mitään 3th party pelejä jos Xbox kerran löytyy.
Panzer Dragon Orta on mennyt turhan monelta ohitse. Starfox tyylinen räiskintä erittäin kauniilla grafiikoilla ei voi olla kuin hyvä peli. Soundtrakkiä olen jo vinguttanut enemmän kuin pitäisi. Halvallakin vielä löytyy.
Houkuttavia toimintapelejä tehdään Xboxille enemmän kuin pitäisi, Mechassault 2 viimeisimpänä. Xbox liven kannsa siitä saa kuulemma huomattavasti enemmän irti. Sitten on tietenkin Ninja Gaiden ja Otogi 2.
Prince of Persioista suosittelisin ykköstä. Kumpaankaan en ole tutustunut kuin demojen perusteella, mutta kakkosen teinisynkistelyn voi jo todeta huonoksi vedoksi. Nolottaa edes kuunnelle alkuvalikon metallifiilistelyä ja lisää samaa tozicuulia kamaa tuputetaan toki pelin aikana. Vihollisista lentävät verimassat eivät auta, kun ollaan luovuttu värikylläisestä grafiikasta ja tunnelisesta musiikista. Ärsyttävistä hyppelykohdista kakkosen sanotaan myös kärsivän.
Niin ja en edelleenkään suosittele kyseisen laitteeen ostamista. :P
Gabriel
6.1.2005, 15:22:42
Juu, huomenna sitten kauppaan. Toivottavasti antavat tilalle uuden konsolin, vaikka toimisihan se niinkin, että otan rahat takaisin ja ostan uuden. Ainoa tarjottu peli+kone -paketti oli Need For Speed 2 + Xbox, joka ei sitten erityisemmin houkuttanut. Taidan sen sijaan ostaa sen Burnout kolmosenkin, kun sen kerran uudeksi peliksi tarjouksesta aika halvalla sai.
Halo 2:sen hommaan kyllä joskus, mutta vasta sitten, kun hankin Liven. Ja sen teen silloin, kun on luottokortti, eli kun täytän huhtikuussa 18.
Dentrian
9.1.2005, 19:44:46
Vähäsen voisin tuohon Ascalonin kommenttiin yhtyä niin, että Ninja Gaiden (jonka muuten hankin juuri Burnout 3:sen kanssa, lisäys pelikokoelmaan) on todella hyvän pelattavuuden, grafiikan ja tasojen yhteenliittymä, joka jaksaa viihdyttää. Peli on todellakin jo Normal-tasolla pirullisen vaikea, vaikeampi kuin mikään aikaisemmin pelaamistani (Nintendo 8-bittisen Mega Man kolmosta lukuunottamatta :D). Jos ensimmäistä "bossia" pitää jo hakata noin 10 kertaa, jotta ymmärtäisi bossin heikot kohdat, kertoo se jo jotain. Ja koska savepaikkoja ei hirveän usein kohdalle osu, ovat jotkut bossit todella vaikeita päihittää. Niistä selviää oikeastaan vain suurella parantavien juomapullojen määrällä (viime bossiin meni 7 tavallista ja yksi sellainen, joka parantaa kaiken energian)
Burnout 3 on todellakin yksi mahtavimmista ajopeleistä ikinä. Pelin kuminauhatekniikalla liikkuvat viholliset toimivat omasta mielestäni hyvin, sillä pelissä olisi tylsää, jos pääsit aina vihollisesta minuutin päähän. Ja toimiihan sen tekniikka toisinkin päin. Itsekin olen joissain kisoissa törmännyt 5 kertaa isosti ja silti voittanut. Mutta kertoohan se Crash-pelien hauskuudesta jotain, että kun viime maanantaina tuli ostettua tämä peli, siitä oli jo torstaina tehty kaikki Crash-pelimuodon tehtävät (joita on noin 100...) läpi kultamitalilla. Ja hauskaa oli koko ajan.
Myös Halo 2:sta voisin ylistää taivaisiin saakka. Sen pelaaminen ensimmäistä kertaa oli todella harras kokemus, peli oli kehittynyt ykkösestä niin huimasti. Mielestäni ykkösessäkin hienosti käyttäytyneet viholliset olivat kehittyneet huimasti ja pelaaminen tuntui jo paljon paremmalta vihollisten osumakohtien takia (siis siksi, että niitä osumakohtia oli, eikä vain tuntunut siltä, että olisi ampunut kuula-aseella johonkin puoli minuuttia ja sitten vihollinen olisi kaatunut). Ja se grafiikka. Ah, ette voi tietää kuinka yllättynyt olin ensimmäistä kertaa Halo 2:sta pelatessani. Ykkönen on ruma peli, sen voi nyt myöntää. Niin paljon paremmalta kaikki näyttää kakkosessa.
Gabriel, jos kohdallesi sattui Thomsonin DVD-asema, noita juttuja voi sattua hyvinkin. Mutta kyllä sinä varmasti saat rahasi takaisin.
Gabriel
11.1.2005, 10:40:45
Juu, toimimaton laite tuli sitten vaihdettua toimivaan. Myyjä alkoi jo ehdottamaan konsolin lähettämistä Saksaan korjattavaksi, mutta sitten paikalle ilmestyi toimimattomien laitteiden palautukseen erikoistunut spesialisti, joka tiesi näistä asioista enemmän. Ja hyvinhän tämä uusi toimii.
Onneksi uusikin konsolini on albiino, joten ajan myötä siitä tulee pakostakin harvinainen. Kymmenen vuoden kuluttua Xbox Crystalin omistajia tuskin on niin kovin montaa, mutta itse aion olla heidän joukossaan.
Aa joo, peleinä on toistaiseksi Burnout 3 ja Fable. Molemmat ovat loistavia, varsinkin B3 on täydellinen aivot narikkaan -peli. Enää ei edes huomaa kaivata Gran Turismon uusiin osiin autojen vaurioitumisominaisuutta, kun se on kerran toteutettu Burnoutissa niin hienosti ja sille koko peli oikeastaan perustuukin.
Munch's Oddyseehen en ole pitkään aikaan jaksanut koskeakaan. Siitä on kokonaan poissa se viehätys, joka sarjan aiemmissa osissa oli. Oddworldien vahvuutena on ollut juuri niiden kaksiulotteisuutensa. Siirtyminen 3D-maailmaan vei pois sen, mikä niissä peleissä oli hyvää.
Von Wiensburgh
12.1.2005, 11:49:40
Enää ei edes huomaa kaivata Gran Turismon uusiin osiin autojen vaurioitumisominaisuutta, kun se on kerran toteutettu Burnoutissa niin hienosti ja sille koko peli oikeastaan perustuukin.
Ja sitten jos kaipaat vielä GT:n tapaista autoilupeliä, jossa vauriomallinnus löytyy, niin kohta puoliin ilmestyy X-Boxille Forza Motorsport-peli, jossa sitten vauriomallinnus löytyy. Muistaakseni maaliskuussa tulee (vai oliko se sittenkin helmikuu ?)
Ketjussa, joka peliä käsittelee on jotain juttua pelistä, joka on tutustumisen arvoinen.
Jep, pakko se tännekkin on sitten kirjoittaa. Tilasin juuri tuossa synttärirahoillani Xboxin. Joskus olen kavereiden boxeilla pelannut ja ihan mukavilta laitteilta nuo vaikuttavat. Ohjaimeen on tosin aluksi hankala totutella. Mukaan tulee NFSU2, The punisher ja Brothers in arms tosin kaksi jälkimmäistä myöhemmin, koska ennakkotilasin ne samalla.
Pääsyy siihen, että boxin ostin on se, että omista tällä hetkellä vain tietokoneen joka ei oikein pyöritä nykypäivän pelejä ja onhan tuossa tuo PsOne, mutta sille ei enää oikein tunnu tulevan uusia pelejä ja grafiikka alkaa olla niin kulunutta, että on terveempää vaihtaa uuten konsoliin kun pelata tuota.
Omistanhan minä ton laitteen , sain sen joululahjaks vuos sen jälkee ku se ilmesty , kone ei nyt oikeen toimi ellei sitä pidä ps2 tyyliin pystyssä koska lukija on jotenkin viallinen . Ohjain..no se on iso ja mehevä , ellei osta sitä Small versionii joka on varmasti mukavempi käteen esim minulle , olenhan tunnetusti pieni kätinen.Koneen mukana tuli halo ja amped snowboarding. Mutta vois nyt kertoo noist peleist mitä omistan...
Halo : Mahtava räiskintä peli , mitään vikaa pelissä ei taida olla kun 5maan bugi , jos hyödyntää bugia voit vetää maan läpi ilman vihollisia. :P
Halo2 : edeltäjäänsä parempi siis PALJON parempi , tosin pelissä on enemmän vittumaisia vihollsisia , mutta enemmän aseita plussana tulee myös ajoneuvojen kaappaus joka on ihan kiva lisäys.
Dead or alive3 : tyypillinen tappelu peli , menee samaa rataa kun vanhemmat DoA:t.
Enter the Matrix : kelpo peli , olisi parempi jos olisi co-operative mutta ei ole.
Otogi : myth of demons : Hehehee yksi lempi peleistäni , Demonien lahtaus eri aseilla ja taioilla :D tästä minä pidän jotenkin mukaansa tempaava musiikki.
Mech assault : Jei! robotti räiskintää , hyvää sellasta.
Conflict : Desert storm : Jaa-a mitä nyt tähänkin sanois , 90 alkuun liittyvä sota peli joka viittaa jonnekkin bagdadiin...
Counter-strike : PAKKO OSTOS :D :D kaikki varmaan tietää Cs:sän...
Amped : Lumilautailu pelien aatelia Xboxilla tosin hankalat näppäimet kun alottaa..tarkoitus : päästä huipulle :)
Transworld snowboarding : toinen lumilautailu peli ( suomalaista tekoa ) sisältää ihan siedettävää musiikkiä apulantaa :eh: huonoin puoli oli se että , ET voi kaatua ellet tule pää edellä maahan meininki.. LIIAN helppo peli..
Starwars : battlefront : Erittäin mielekästä räiskintää Starwars hengessä..Liian helppo/lyhyt yksin pelikampanja..BUU!
Return to castle wolfenstein : Todella hyvä räiskintä/toiminta peli jopa live-pelattava hmm oisipa nyt live..mielenkiintoinen tarina ja muutenkin..Hauskinta on se että vaikeimman vaikeus tason Zombeja pystyy puukottamaan hengiltä vaikka luulisi että ne ei olisi niin heikkoja ja helppoja :eh: ... tai sitten se johtuu siitä etää olen liian hyvä :D
Phantasy star online episodes 1&2 : Olisi varmaan hyvä peli mutta ei ole Liveä...
Liven aika varmasti hankin koska yli puolet peleistäni ovat live-pelattavia.
Ja muutenkin livessä on varmaan kivempaa pelata ( EI HEI ) odotan sitä hetkeä kunnes täytän 15.v huhtikuussa jolloin menen sanomaan äidille " haluun liven :) :) " tai sitten pyydän ripari lahjaksi liveä .. :D :D mainio idea!
Ilmottelen sitten myöhemmin jos satun saamaan liven aikasemmin..
Heh, rökitän isoveljen helposti jo halo-ssa ja halo 2-ssa. Ensimmäisen kerran elämässään se myöntää, että olen jossain vähintään yhtä hyvä ku se, ellei parempi xD
No,joo. mutta onkos kukaan pelannut Fablea ? Hyvä? tms.?
Sarutobi
14.4.2005, 14:34:56
No,joo. mutta onkos kukaan pelannut Fablea ? Hyvä? tms.?
mitäs minä seittämättä kertaa menen läpi, joten voi päätellä että se on aika loistava... siis hahmo valintoja ( loppujen lopuks aika vähän...) hyvä,paha,maagi,battle maagi, rangerin,battle maagi, wht maagi, rangeri, sekoitus, full offensive knight ( usko pois se hittaa...) tossa muutama, peli ei sinänsä ole kovinkaan haastava, en ole kertaankaan kuollu lopullisisesti...
Mutta vois sanoa että melkein pakko ostos, jos haluu hyvän roolipelin...
Dimish
14.4.2005, 21:29:21
Juu-u, sainhan minä kyseisen koneen tossa pari päivöötä sitten. Meikän mielestä ihan hyvä grafiikkainen pelikone. Mutta ohjain ei ole oikein hyvän kokoinen. Kauhean iso, toisin ku Gamecuben (gamecube rulez). Lempi pelejäni ovat seuraavan laiset (itselläni ei ole ku yks peli, mutta lainassa on pari)
Ninja Gaiden
Hyvä Grafiikka, mahtava juoni, hauska kauppias, laaja ase valikoima plus viholliset. Pitääkö muuta sanoa? Peli on mahtava, jos vielä vihollisilta saisi niitä potioneja. Ja arkkuja olisi enemmän. Muuten, siellä chapter nelosessa, mistä sen skull keayn löytää. Saisin yhen skarapin taas lisää.
Sudeki
En tätä peliä kauan ehtinyt pelata, mutta alku oli mahtava. Hahmot olivat hyvin suunniteltuja ja erikoisia erikoisine kykyineen. Grafiikkakin on aivan hyvää, muttei mahtavaa. Potionejen syöttö järjestelmäkin on hyvä, mutta minä laitan itselleni aina vahingossa potioneja, sen järjestelmän takai :prkl: .
Halo 2
Hyvällä Grafiikalla (miksi se pitää joka kerta sanoa =) ), laajalla ase valikoimalla varustettu peli, johon on lisätty hienoja vihuja. Hyvä peli (anteeksi ettei saanut enempää tietoa, mutta peli on kumminki hyvä)