PDA

View Full Version : Miten kolahtaa punk?

Shayen
31.7.2002, 5:11:11
Ajattelin vain löytyykö muita punkin ystäviä, kun kerran tylsistyneenä katselin mtv:n chattia ja siellä haukuttiin punk lyttyyn, sekä sen aatteet, että musiikki.. Miten on?

Supah
31.7.2002, 7:18:30
Kyllähän punk kolahtaa ja melkein kaikki luokat paitsi hcpunk se ei ole mielestäni kovin musiikillista (oma mielipide vain)
skeitti ja skapunk ovat lempparit ja huippubändejä ovat esim.Rancid,Bad religion,Pulley,Pennywise... listaa voisi jatkaa melkein loputtomiin mutta en jatka :D eli et ole ainoa punkin ystävä FFfinissä

Candice
31.7.2002, 7:26:16
Punk menee siinä missä muutkin musiikinlajit. Aatteen kannattaja en kuitenkaan ole. Niin pahasti ei ole vielä kolahtanut. Mutta on musiikkina ihan kuunneltavaa.

yksisiipi
31.7.2002, 7:40:40
Minuun ei oikein iske muu kuin wanha kunnon punkki. Eli Sex Pistols ja U.k.Subs ovat hyviä. HCstä en ainaskaan pidä, enkä näistä nyky poppis bändeistä.

nox
31.7.2002, 8:42:48
Sex Pistols on ainoa mikä kolahtaa. Skeittipunkki yms. on kamalaa paskaa. Olisi pitänyt määritellä punkki tarkemmin erilaisiin lohkoihin kun sitäkin on kuintenkin erilaisia tyylejä, jotta tietäisi vastata tarkemmin.

Saria
31.7.2002, 8:50:11
Hyvin punk kolahtaa ainakin mulla kyllä mä pystyn punkii ihan mielelläni kuuntelen ei siinä mitään ongelmaa. Se on minun mielestäni hyvää musiikkia. esim mielestäni Darf punkilla on tosi hyviä kappaleita ja kyös muualtakin löytyy hyviä kipaleita.

Maximus
31.7.2002, 23:04:48
Jee Jee :).Kiva nähdä että täällä on muitakin jotka kuuntelee punkkia.Hyviä Punkki bändejä riittää mutta ainakin Bad religion,NoFX ja The Offspring(4 ekaa levyä...) ovat loistavia.Aatetta en oikeastaan kannata ja korjatkaa jos olen väärässä mutta minun mielestä Daft punkilla ei ole mitään tekemistä Punkin kanssa ainakaan kuulemieni biisien perusteella...

bigspin
31.7.2002, 23:24:33
No kyllä mää joistain punkki bändeistä tykkään.esim.Sex Pistols,Bad Religinion,Penniles jne.Enemmän tykkän vähän "rauhallisemmasta" punkista :)

Shaft
31.7.2002, 23:44:23
hmh... kuuntelin joskus 7v sitte punkkia (eli ala-asteen lopulla, Offspring, Bad Religion yms.) ...ei oikee uppoo enää.

Skedeily :down: (ja about kaikki siihen liittyvä)

...niille vois rakentaa niit v*tun halleja (tai mitä onkaa) nii eipähä ois pyörimäs nii paljo kadulla.

Mauler
1.8.2002, 15:54:32
Originally posted by Shaft
hmh... kuuntelin joskus 7v sitte punkkia (eli ala-asteen lopulla, Offspring, Bad Religion yms.) ...ei oikee uppoo enää.

Skedeily :down: (ja about kaikki siihen liittyvä)

...niille vois rakentaa niit v*tun halleja (tai mitä onkaa) nii eipähä ois pyörimäs nii paljo kadulla.
mutta joo mielipiteet kaikilla, heh.

Black Flag on helvetin mainiota punkkia.

Edit:
Vittuile jossain muualla, kiitos.

- Welc

Theemu
3.8.2002, 15:02:41
The Misfits iskee kuin biljardi volttia. Mommy, can I go out and ... KILL TONIGHT!

Sekä Green Dayn Dookie on oikeasti aika saanatan hyvä vaikka poppiahan se enemmän on kuin punkia.

Oktobotti
8.2.2003, 13:43:26
Kyllähän tuo menee siinä muiden musiikkilajien kanssa. Innostukseni ei kuitenkaan ole erityisen suuri, ja pari mieli-yhtyettäkin tuosta genrestä löytyy. Sex Pistols on kieltämättä mieluisaa kuunneltavaa, ja jaksan aina tirskahdella sille loputtomalle räkimiselle ja kitaran kiduttamiselle. "Who Killed Bambi" nostaa viimeistään tunnelman kattoon. Toinen suosikki on taasen The Offspring. Yksinkertaisilla mutta tarttuvilla kompeilla höystettyä maailman menon ihmettelyä kuuntelee pidempääkin, ja kertosäe saattaa jopa jäädä päähän soimaan.

Vodoun
8.2.2003, 19:38:10
please don't make me listen to it, nööyyy!
ei sitten niin millään. Se tuntuu liian yksinkertaiselta, vaikkei sitä olisikaan.. (mistä minä tiedän..) Mä en löydä punk-musiikista mitään musikaalista, se laulu, kitarat, rummut, ne on kaikki vaan mössöä, jonka mä olisin voinut soittaa viisivuotiaana. (no joo, kyllä te tiedätte, mittee mie tarkoitan..)

Usagi
9.2.2003, 18:58:59
Olen joskus monta vuotta sitten kuunnellut Offspringia, mutta nykyään se kuulostaa melkoisen tylsältä. Ei se mitään oikeaa punkkia olekaan, pop-punkkia lähinnä.

Sex Pistolsilla ja Ramonesilla on joitakin hyviä biisejä, ja kyllä niitä aika mielellään kuunteleekin (omistan jopa yhden Ramonesin levyn).

ara
9.2.2003, 20:14:04
Jeps, kyllähän sitä punkkia tulee kuunneltua. Esim. Sex Pistols, Ramones, ja sitten vähän popinpaa punkkia kuten Offspring ja Green Day. Joskus pikkuisena aloin kuuntelemaan Offspringiä ja siitä se lähti. Vähän alle vuosi sitten letti heilui keesinä, että on tuo punkin kuuntelu vaikuttanu ulkonäköönkin. Vaikka ei punk ole aivan aatteisiin asti ehtinyt hiipimään. Mutta en vastusta heitä jotka punk-aatetta kannattavat.

sketsie
11.2.2003, 14:02:38
Punkki on parasta (metallin jälkeen) Yks parhaista punkki bädeistä koskaan on tuo sum*41. Mutta meneehän noita muitakin esim: smash mouth, blink 182 ja mitä nyt niitä on.
Punkki bändissä tuo soittaminen on varmaan vaikeeta kun se menee niin nopeasti se tahti. Rumpalilla on ainakin kova työ punk bändissä :)

Celeb
11.2.2003, 15:12:36
Alkujaan kirjoittanut Xenomorph
Skeittipunkki yms. on kamalaa paskaa.
Jep Jep.

Enpä pidä punkista, enkä ole edes varma millainen on sitä oikeaa punkkia. Offspring nyt hieman siltä kuulostaa, ja se menee helposti. Sitten Spineshankin joitain kipaleita on tultu kuunneltua enemmänkin.

Crow
11.2.2003, 15:58:25
Kolahtaa se siinä missä muutkin. Ei se nyt mikään paras musiikin alalaji ole, mutta ihan hyvää musiikkia sieltäkin löytyy. Kovin paljoa en ole sitä kuunnellut mutta hyvää punkkia edustavat ainakin Anti-Flag ja The Ramones (legenda).

Hyvää musiikkia, mutta parempaakin löytyy.

Shai
12.2.2003, 14:41:00
Originally posted by Celebrati

Jep Jep.

Enpä pidä punkista, enkä ole edes varma millainen on sitä oikeaa punkkia. Offspring nyt hieman siltä kuulostaa, ja se menee helposti. Sitten Spineshankin joitain kipaleita on tultu kuunneltua enemmänkin.

Whaa! Sanoitko sinä juuri Spineshankkia punkiksi?? Ignorant bastard. Sehän juuri tuota niin vihattua asenne metallia. Itse omistan Spineshankin Height of Calhousness levyn ja tänä vuonna tulevan uuden levyn ostan tietenkin. Pitäisi kyllä se eka levykin hankkia.

Mutta joo menee jotkut punkit ihan ok mutta aika monet ovat vaan toistoa... aivan liikaa toistoa. HC ei iske oikein kunnolla, vaikken hirveästi ole kuullut. Kyllä suomalainen Anal Thunder (Lappeenrannasta kotoisin alunperin) oleva bändi on minusta kuitenkin aika hyvä.

Metalcore joka on HC-punkin ja metallin sekoitusta kyllä menettelee...mutta siis metalcore on monen eri metalli lajien sekoitusta. Yleensä Death/Black metalli musiikki/laulu vaikuutteet ovat vahviten mukana.

Mauler
12.2.2003, 16:57:57
Joo kerran tämä kaivettiin uudelleen postitan myös uudelleen, eli uppoaa, ja varsinkin se ainoa ja oikea punk bändi The Misfits.
Muu on roskaa. Ei mitään omaperäisyyttä.

mindless
19.2.2003, 21:13:38
Punk on ihan hyvää musiikkia, joskus olen sitäkin kuunnellut, mutta kuten monet muutkin bändit, nämä punk-bänditkin ovat jääne taka-alalle tämän j-rockin vuoksi ^^

Desmont
22.3.2004, 20:46:00
Meikku tekee löytöjä! :D

Ah mitä olisikaan maailma ilman punkkia... olisi jäännyt multa pian musiikit kuuntelematta.

hmm... Kyyllä sitä joskus 6 luokalla tuli anarkisti merkkejä käytettyä, ei niistä sillon kyllä mitään tietoo ollu. Musiikki maku oli silloin suurinpiirtein aika radikaalista päästä elis: Lama, Sex Pistols, UK Subs, Offspring (vanhat), Green Day, The Clash, Exploited, Pennywise, Bad Religion, Dead Kennedys, Klamydia (the junttipunk), Pelle Miljoona... tuolta uupuu aika monta sit mutta jooh...

Clashiltä omistan kaikki albumit. Suuria vaikuttajia. Eläköön muisto legendalle, Joe Strummerille, joka menehtyi tässä joulun aikoihin...

Kuitenki musiikkimaku vaihtui jossain vaiheessa punkista astetta kovempaan, mutta jostain syystä olen palaamassa juurille. AFI iskeytyi ja Misfits nousi haudasta. Mutta joo, kai sitä musiikki maun laajenemiseksi voi kutsua...

Punk on kuitenkin aina kummitellut taustalla ja tulee aina kummittelemaan. Minkäs sille voi, kerran punkkari aina punkkari...

Walzzer
14.8.2004, 19:34:42
Mun on PAKKO jotenkin kaivaa tää haudasta esiin..
Eli meitä punkkareita löytyy lisääkin, jostain 11-vuotiaasta asti on tullut tätäkin musiikkia kuunneltua ja jossain vaiheessa itekin renkutettua.

Lukion lopussa koin uudelleenvalaistumisen kun käytiin kaverin kanssa katsomassa No Shamea ja muita uusia suomalaisia alan bändejä. Nykyiset suosikitkin löytyy sieltä, Wastedia, Endstandia ja muita. Nyt yksi tyttökaveri tutustutti AFIin jonka se oli hogannut viime kesänä Englannista. Siitä oon tykkäillyt paljon, varsinkin siitä levystä missä on Winter's Tale.. Elikkä keep punkin'!

Melkor
14.8.2004, 20:50:07
No eipä enää punk paljoa stereoissa soi. Joskus paljon nuorempana Offspringia tuli kuunneltua hyvinkin paljon, mutta siihen se jäikin.
Paitsi nyt tässä lähivuosina olen innostunut enemmän Misfitsistä. Pääasiassa olen vain kuullut Famous Monstersia, ja se ainakin kuulostaa hyvältä materiaalilta.

Von Wiensburgh
15.8.2004, 7:10:59
Punk on minulle se musiikki, jota pääasiassa kuuntelen. Ska ja HC uppoavat parhaiten. Rancid on ollut aina se ykkönen, jota olen kuunnellut lähestulkoon kokoajan.
Sitten joitain muita bändejä: The Mighty Mighty Bosstones, Raised Fist, Refused, Blood For Blood, Lagwagon, (vanha) No Fun At All, No Use For A Name, Blink 182, Gorilla Bisguit (vain miten se nyt taas kirjoittettiin), Youth Of Today, Judge, Civ, Lars Frederiksen and the Bastards, LAMF, Agnostic Front, Sick Of It All, No Way, Catharsis, Born From Pain, (vanha) The Hives, Hi-Standard, Bad Religion (pääosin vanha tuotanto) .... Onhan noita.
Nuorempana tuli kuunneltua pahempaa poppia, mutta nykyään täysi poppi-punk on jäänyt miltei kokonaan. Mitä nyt muutamia levyjä tulee vieläkin kuunneltua. Asennekkin tarttui hieman, ja varmaan kulkee aina mukana pienenä leimana otsassa.

Walzzer
15.8.2004, 8:51:50
sit pitää vielä hehkuttaa kaiketi suomeenkin tulevaa Flogging Mollya, joka uppoaa ainakin muhun älyttömän hyvin! Bändi onnistuu jotenkin yhdistelemään vanhaa oi-punkkia (eli kertosäkeet voi laulaa mukana!) ja poguesin tyylistä irkkuhumppaa. Lopputulos on erittäin bailattavaa ja tanssittavaa. Eli käykää tavastialla silloin kun se on. Mainospuhe out.

Shai
16.8.2004, 20:50:56
Punk on minulle se musiikki, jota pääasiassa kuuntelen. Ska ja HC uppoavat parhaiten. Rancid on ollut aina se ykkönen, jota olen kuunnellut lähestulkoon kokoajan.
Sitten joitain muita bändejä: The Mighty Mighty Bosstones, Raised Fist, Refused, Blood For Blood, Lagwagon, (vanha) No Fun At All, No Use For A Name, Blink 182, Gorilla Bisguit (vain miten se nyt taas kirjoittettiin), Youth Of Today, Judge, Civ, Lars Frederiksen and the Bastards, LAMF, Agnostic Front, Sick Of It All, No Way, Catharsis, Born From Pain, (vanha) The Hives, Hi-Standard, Bad Religion (pääosin vanha tuotanto) .... Onhan noita.
Nuorempana tuli kuunneltua pahempaa poppia, mutta nykyään täysi poppi-punk on jäänyt miltei kokonaan. Mitä nyt muutamia levyjä tulee vieläkin kuunneltua. Asennekkin tarttui hieman, ja varmaan kulkee aina mukana pienenä leimana otsassa.

Sie kyl aika metalcore puolen bändejäkin tuos luettelet. Catharsis on hassu, ton tyylinen mäiske on kyl aika jänskää. Prayer for a Cleansing, Glass Casket, Between the Buried and Me tyyliset noise/deathcore bändit on kyl helvetin hyviä. :D *Äijä ei ees oo kirjottanu meiän HC threadin :D

Mut joo punk, se on miusta edelleen aika mitään sanomatonta. Osa täällä lueteltuista bändeistä ei kyl ole punkkiakaan nähny, ehkä asenne olevinaan ns"punk" mutta semmosta poppirokkia ne o. Kyl jotkut

Niinja todellakin punk on välillä aika mitäänsanomatonta, jotkut bändit eivät osaa soittaa yhtään, ja laulukin on ihan berberistä. Mut joo se on ihan miun mielipide, kyl monet noista on todellakin hyviä (minusta kuunneltavia), mutta itse en välitä pahemmin sen tyylisestä musasta. Eikös 59 Time the Pain oo aika punkkia?

Hardcorea minä taasen suosittelen punkin tilalle. Noihin wiensburghin bändeihin
kannattaa tutustua.

DreamTide
17.8.2004, 11:18:48
Toy Dolls,Ramones ja Dead Kennedys uppoaa edelleen. Toki muillakin on hienoja piisejä mutta nuo kolme on mulle ehdottomia. Noiden lisäksi levyhyllystä löytyy mm.vanhaa goo goo dollsia,misfitsiä(lp:nä),all:ia jne.
Toy Dolls on muuten sikatyhmä bändi...suosittelen. Pelkästään laulaja pistää
hymyilemään(OLGA,mies)ja mukava joskus kuunnella musaa josta tulee iloisaksi. Eihän musan tarvitse aina olla niin vakavaa.

Necrofobia
17.8.2004, 17:53:30
Ei kolahda punkki, siis se musiikki.

Punk musiikki on jotenkin niin ärsyttävää, varsinkin laulu-tyyli vaikka niitäkin on monia. Moniin todella ärsyttäviin riffeihin olen törmännyt ja kun niitä junnataan kokoajan niin hermot siinä menee. Ainoa hyvä...ta no ei hyvä mutta hauska on suomalainen punk-bändi Puhelinkoppi. Kaikki punkista kiinnostuneet tietävät varmaan yhtyeen, onhan se niin naurettava bändi että se kuuluu melkein yleissivistykseen ;D . No yksi hyvä biisi Puhelinkopillakin on, Kierrätys-Vitun Paskaa. Siinä on hauskat sanat ja jotenkin se on niin mukava, hymy siinä tulee väkisin kun kuuntelee.

Yose
17.8.2004, 20:21:25
Punk ei kolahda juuri ollenkaan, tai ainakin hyvin huonosti uppoaa, saattaapi joitain poikkeuksia olla, kun en ole tuohon genreen syvemmin tutustunut, mutta mitä olen sitä kuullut, niin se saa minut vain kauemmaksi kyseisestä genrestä. Ei ole minulle. (Grindcore lienee joissain määrin genren alalaji, se kolahtaa bändistä riippuen kohtuu hyvinkin.)

Punkrock, eli tämä nykyteiniwhatevöpunkki mitä nuoriso kutsuu nykypäivinä punkiksi on jotain mistä en tiedä mitään pahempaa. Esim. Blink182, Millencolin, Offspring. Ei pysty sietämään millään mittakaavalla.

Finnishing_Rain
17.8.2004, 22:20:46
No ne punkin aatteet nyt on vähän niin ja näin... Sekin rupee nykyään oleen sellasta maailmanparantamis ja kettutyttö hommaa (ainakin mitä mä tiedän, mutta ehkä sit oon väärässä), mutta musiikki on kyllä ihan siedettävää (blink 182 yms.) ja esim. Klamydia on varmaankin paras suomalainen bändi (Tietty Mistreatin jälkeen)... Jos Klamydia nyt sitten punkiks lasketaan...

Kaaos
14.9.2004, 12:37:20
Kaikki tässä topicissa näyttävät vihaavan nyky punkia joten minun pitäisi kertoa vähän omia mietteitäni.Nyky punk on hyvää. Pidän paljon Blink 182, Sum 41, Green Daystä ja Goldfingeristä. Näiden nykyisten yhtyeiden lisäksi klassinen punk eli itselläni Sex Pistols, The Crash ja Ramones. Vähemmäntunnettuna Alkaline trio, The Ataris, NOFC sekä AFI. Nämä yhtyeet jatkavat mielestäni punkin aatetta täysin oikeaan suuntaan. Kyllähän se on kaupallistunut, kuten jokainen musiikin haara, mutta anarkiaa sekä kapinallisuus sykkii edelleen voimakkaan ainakin näissä yhtyeissä. Kuten olette varmaan huomanneet punk kolahtaa minuun eniten, eikä se ole vielä kuollut, vielä...

Leviathan
16.9.2004, 7:59:08
Punk näin yleensäkin on ihan kuunneltavaa, ei mikään suosikki genreni, mutta kuunneltavaa.
Näistä uusista punk bändeistä en niinkään perusta ja on hieman rasittavaa välillä kun ihmisille mainitsee sanan punk he ajattelevat suoraan Blink 182:sta..
Nooh mutta eihän siinä nyt sinäänsä mitään pahaa ole, kuitenkin kun punk kultturii on ihan kuolemaisillaan, sääli koska itse pidän todella paljon punk tyylistä.
Kuitenkin Sex Pistols on ollut aina mielestäni oikein hyvä yhtye ja suosikki kappaleeni heiltä on "I'm not your stepping stone".
Sitten sellainen suomalainen bändi kuin Sensuuri on myös ihan mukavaa kuultavaa ja Kohu 64 myös.
Minulla oli ajatuksissa mennäkin kesällä sinne tampereen punk festareille mutta se jäi vain ajatukseksi, harmi, mutta ei voi mitään.
Pelle Miljoonallakin on muutamia hyviä kappaleita, mutta en sen enempää hänestä perusta.

Davidson
16.9.2004, 9:03:01
Näistä alkuperäisistä punk-bändeistä en tiedä käytännössä mitään (Sex Pistols, Ramones), mutta toi punkrock menee joissakin tapauksissa, kirkkaimpana kruununa ehkäpä Bad Religion. Offspringia, Greendayta ja Klamydiaakin on tullut vuosien aikana kuunneltua, Greendaysta pidän vähemmän noihin muihin verrattuna. Nämä uusimmat skeittipunkkijengit, mitä MTV:llä on pyörinyt, eivät kiinnosta. Tästä huolimatta hevin jälkeen punkrock on varmaankin parasta.

Darruel
22.9.2004, 22:11:01
Punk kolahtaa ihan hyvin. Tosin joistain yhtyeistä en pidä yhtään, mutta jotkut ovat sitten ihan sen arvoisia, että hakisin levynkin kaupasta. Sex Pistolsia olen jonkin verran elämäni aikana kuullut ja pidän kyllä siitä oikein paljon. Myös Green Day napsahtaa ihan hyvin kalloon, mutta kaikkien ylle nouse ehkä lappeenrantalaislähtöinen Anal Thunder. Yleinen mielipide bändistä voi varmaankin olla negatiivinen, mutta minun mielestäni se on paras punkyhtye mitä on. Happy people must die on ehkä se kaikkein paras kappale.
Eli punk on hyvää, mutten nosta sitä suosikkeihini.

Oglop
3.10.2004, 22:31:47
please don't make me listen to it, nööyyy!
ei sitten niin millään. Se tuntuu liian yksinkertaiselta, vaikkei sitä olisikaan.. (mistä minä tiedän..) Mä en löydä punk-musiikista mitään musikaalista, se laulu, kitarat, rummut, ne on kaikki vaan mössöä, jonka mä olisin voinut soittaa viisivuotiaana. (no joo, kyllä te tiedätte, mittee mie tarkoitan..)
Nii ku laulussakin sanotaan...

"Cause they're so bad
And no one seems to understand
The glory of guitar
When out of tune
The off timing
The singers who can't sing
The beauty of flaw"

Nofx-Knee Jaw Music

Eli ei tarvii olla nii hiottua ja viimosen päälle.

Sit tosta tekstistä kyl nyt vähän paistaa läpi "Hevidiggari-asenne".Eli "oikees musiikis" pitää olla sooloja joka biisissä (eli paljon kromaattisia asteikkoja),joko murrärr laulua tai kovaa ja korkeelta jne...

Ei siin mitään kyl sitä heviiki kuuntelen et ei tän pitäny olla mikään **tt***u.

MSandt
5.10.2004, 14:47:01
Pidän lähinnä tästä skatepunkin uudesta aallosta - Blink 182:sta, Green Day:sta, Sum 41:sta ja on se NOFX:kin ihan hyvä.

Tosin ottaa päähän näiden mukamas 'oikeiden' punk-bändien ainainen maailman ongelmien suurentelu. Ei bändit aina sanomaa tartte - tästä syystä Blink 182 pieksee vanhat punk-bändit mennen tullen.

The Offspring on sitten taas hieman tylsähköä.

Pedro
21.8.2005, 18:46:00
Vanhasta punkista tulee kuunneltua lähinnä vain Ramonesia, ja pienissä määrin myös Clashia ja Pistolsia. Uuspunkero on tutumpaa kamaa, erityisesti iskee Green Day, Offspring, NOFX, No Use For a Name, The Soviettes, Rise Against ja Me First and the Gimme Gimmes. Rock Against Bush -kokoelmat ovat loistava tapa tutustua moniin hienoihin bändeihin.

Luni
21.8.2005, 20:37:34
Sellainen "vanha kunnon punk", kuten Sex Pistols ja muu semmoinen on ihan kivaa kuunneltavaa paremman puutteessa, siitä ei ole mitään erityisen vahvaa mielipidettä. Paitsi että joo, pienestä pitäen olen kuunnellut Pelle Miljoonaa.
Hc Punkiin olen kyllä tutustunut syvemminkin ja pari hyvää bändiä ihan kotimaasta löytänyt. Discharge (etenkin albumi "Hear Nothing, See Nothing, Say Nothing) ja Rytmihäiriö kolahtavat ihan erityisesti. Ja on sillä Napalm Deathillakin joitain hyviä kappaleita.
Ja jos punkin aatteilla nyt tarkoitetaan anarkiaa, niin ei. Kannatan sitä ihan tuttua ja tavallista järjestäytynyttä yhteiskuntaa (on se anarkian ajatus paperilla ihan nätti, mutta saatana meitä auttakoon, kun sitä käytännössä yritetään toteuttaa). En minä kuitenkaan anarkia-aiheisista lyriikoista kuole.

yksisiipi
24.8.2005, 9:49:06
Edelleenkään ei punk kolahda kovinkaan kovasti. Ehkä siinä hieman häiritsee se, että oli mikä tahansa bändi kyseessä niin soinnut ovat samat. Mutta on niitä joitain miellyttäviäkin bändejä. Offspringin Smash oli joskus reilut kymmenen vuotta sitten maailman kovin levy ja nyt se on maailman kovin punk-levy. Uudempi materiaali yhtyeeltä on paljon vaisumpaa, vaikka onhan niissäkin joitain kivoja juttuja. Toistaa silti liikaa itseään. Myös Green Day nappasi joskus ja onhan ne muutama vanha edelleenkin kivoja biisejä. Misfits on ainut uudempi yhtye, joka on jollain tapaa napannut. Erityisesti uudempi materiaali ja sellaiset kappaleet kuin Skulls tai Helena ovat todella mainioita ja yksittäisinä kappaleina parasta punkkia. Sex Pistols on taas minulle yhden hitin bändi ja Anarchy in the UK on kova teos (jonka tosin Megadeth coveroi miljoonasti paremmin). Bad Religion on kanssa tehnyt muutaman mukavan (s)hitin, esmes sellaisen kuin Punk Rock Song. Muita punkkibändejä ei erityisemmin sitten tule mieleen, eikä tämä genre minua niin kovasti kiinnostakaan.

Dimmy
24.8.2005, 11:21:19
Misfits on ainut uudempi yhtye, joka on jollain tapaa napannut. Erityisesti uudempi materiaali ja sellaiset kappaleet kuin Skulls tai Helena ovat todella mainioita ja yksittäisinä kappaleina parasta punkkia.
Uudempi? Ainakin minun Walk among us-levyssäni, jolta tuo Skull löytyy, lukee julkaisuvuoden kohdalla 1982, eikä tuo taida olla edes bändin ensimmäinen täyspitkä. Noh, sinänsä sama, ainakin Danzigin aikainen Misfits on kovaa huttua jokatapauksessa.

Discharge (etenkin albumi "Hear Nothing, See Nothing, Say Nothing) ja Rytmihäiriö kolahtavat ihan erityisesti.
Oikea mielipide. Erityisesti Discharge kuuluu kenen tahansa metallin ystävänkin yleissivistykseen. Eikä sijoitus Amebixin Ariseenkaan ole kyseiseen ihmisryhmään kuuluvalta huono ajatus.

Ja minusta System of a Downin levyjä ei saisi myydä kenellekään joka ei pysty osoittamaan että on kuullut Dead Kennedysin kaksi ensimmäistä. Koko tuotannon tunteville voisi antaa alennusta.

Tosin ottaa päähän näiden mukamas 'oikeiden' punk-bändien ainainen maailman ongelmien suurentelu. Ei bändit aina sanomaa tartte - tästä syystä Blink 182 pieksee vanhat punk-bändit mennen tullen.
Niin, tyhjää päätä on kevyempi kantaa. :)

Grimson Ghost
25.8.2005, 20:04:20
Ite kuuntelen mm.Sex Pistolseja,The Ramonesia,Rancidia,Bad Religionia,Lamaa,Misfitsejä,Distressiä,Wastedia. .siinä oli vaan muutamia.En ees muista kaikkia.Todella hyviä,mutta mikään Green Day,Blink 182 jne.ei kyllä iske.Ei todellakaan.Mites Puntala?Oliko kukaan muu täältä Puntalassa?Oli todella hyvät Puntalat tänä vuonna.Kaipaan jo takasin,mutta katse seuraavaan vuoteen.Eihän tässä oo "kuin" semmoset 340 tai jotain tonne päin päivää.

Ildjarn
28.8.2005, 15:54:26
Punk on ihan mukavaa kuunneltavaa kaveriseurassa, mutta yksin kotona ollessani ei kyllä monasti ole mikään kovin punk-tunnelma päällä. Pikkusisko taas on totaalinen punkkari (en tosin usko että tietää varsinaisesta aatteesta mitään, en minäkään tiedä) ja kuuntelee Sex Pistolsia ja Maukka Perusjätkää ehkä vähän liiankin paljon. Ymmärrän ehkä suunnilleen mikä punkissa viehättää (tunnepuolelta) mutta myös Punk-ideologiasta olis kiva saahan jotain informaatiota. Ainakin itsellä tulee heti mieleen sana "Anarkismi" ja "Vastustaminen" tiedä sitten mitä näillä punkin osalta mahdetaan tarkoittaa. Joku aatteen edustaja voisi vähän valaista, mikäli niitä täältä löytyy?

Np: Sex Pistols - Anarchy in the u.k

Thalassa
28.8.2005, 19:54:09
Kyllä, punk kolahtaa täälläkin oikein hyvin, jopa niin, että ennen niin laaja ja sekalainen musiikkimakuni on rajoittumassa sen puitteisiin rockin ohella. Ei niin, että se olisi mitenkään paha asia, ehkä minä vihdoin olen löytänyt sen oman juttuni ja musiikkimakuni, mikä on sinänsä varsin hyvä. Ehkä punk on nyt niin epämuodikasta tai jotain, vaikka näitä ns. "wannabe" punk -bändejä on joka lähtöön, ja yritetään kalastella kuuntelijoita sun muuta, mutta ei, uudempi punk ei oikein iske, lukuun ottamatta Simple plania. No, ehkei heitä ihan voi punk -bändiksi nimittää, mutta minä en ylipäänsä pidä kategorioinnista, lokeroimisesta, ja asioiden yhdistämisestä johonkin tiettyyn asiaan ym. joten annetaan asian olla.

Mutta, siis takaisin punkiin. Vaikka minä kuuntelenkin paljon punkkia, ei, en minä mielestäni mikään punkkari ole. Minä olen vain minä. Piste. Tietämykseni punkin aatesuunnasta ei edes ole hääppöinen, joten en aio sanoa asiasta sen enempää. Muuten, anarkia määritellään sivistyssanakirjan mukaan sanoilla; hallituksettomuus, laittomuus(tila), sekasorto. Anarkimsi taas täydellistä vapautta tavoittelevaksi suunnaksi. Mielenkiintoista, eikö? No, juu, minä myönnän, että kai minulla on jotain, joka voisi viitata punkin aatesuuntaan ja sen kannatukseen, minä nimittäin olen taipuvainen pieneen anarkiaan ja vapauden tavoitteluun ym. Sitten, niin kliseistä se tavallaan kuin onkin, minä pukeudun nahkatakkiin. Räikeää irokeesia minulla ei sentään ole, mutta se varmaan tekisi minusta "stereotypisen punkkarin" muun maailman silmin. Voi, kuinka minä inhoankaan yleistämistä. Ja siitä taas päästään seuraavaan, asioiden vastutamiseen. Kyllä, sitäkin minä varmaan itse tiedostamattani "harrastan". No, tekevätkö nämä minusta sitten ns. "punkkarin"? Ei, minä en usko niin. Kuten sanoin, en tiedä ko. aatesuunnasta mitään, lukuunottamatta punk -musiikkia, jota kuuntelen. Miksi siis voisin kutsua itseäni sellaiseksi? Asustaako kenties jossain sisälläni pieni, kapinallinen punkkari? Ei, en usko. Jaa, joku voi varmaan ihmetellä, miksi tällaisen kirjoitin, jos en kerran ole punkkari tai muuta, enhän minä pysty edes valaisemaan ihmisiä. No, kai minä halusin tuoda itseäni kuulluksi ja jälleen kerran loikkasin ison harppauksen itse aiheesta, punk musiikkilajina.

No, jotta ei menen ihan offtopiciksi, palatkaamme siihen. Kuten jo sanoin, minä kuuntelen punkia. Se lienee käynyt selväksi jo useampaankin otteeseen viestin aikana. Tässäkin minä tunnustan tietämättömyyteni ja voin sanoa, että tiedän todellisuudessa naurettavan vähän punk -bändeistä. Esim. nimeä enemmän minä en tiedä usean sen lajityypin musiikin bändeistä, niin surkeaa kuin se onkin. Surullista. Mutta mutta, kyllä minä ainakin ne punk -bändit tiedän, joita kuuntelen. Näistä mainittakoon mm. the Offspring, Green Day, Bad Religion, Blondie.. Juu, eli kuten saatoitte huomata, minun punkin kuunteluni rajoittuu lähinnä näihin bändeihin, ainakin toistaiseksi. Toki minä tiedän kaikki Sex Pistolit, Ramonesit ym. mutta musiikillisesti en ole heidän tuotantoonsa ainakaan vielä kajonnut cd -soittimeni kautta. Ehkä joskus tulevaisuudessa heidänkin musiikkinsa aukeaa minunlaiselleni typerykselle.

// argh. Kauhean sekavaa tekstiä, antakaa anteeksi. xD

antt|
28.8.2005, 21:54:30
itse en ole edes niin sivistynyt, että olisin varma minkä tyylistä punk musiikki olisi, neuvokaa mua :D ja antakaa vaikkapa biisi esimerkkei niin voin etsiä netistä itselleni (:

|| sou ne watashi ni wa koufuku na ketsumatsu nado
niawanai koto mo dare yori wakatte iru ||

yksisiipi
29.8.2005, 12:49:26
Uudempi? Ainakin minun Walk among us-levyssäni, jolta tuo Skull löytyy, lukee julkaisuvuoden kohdalla 1982, eikä tuo taida olla edes bändin ensimmäinen täyspitkä. Noh, sinänsä sama, ainakin Danzigin aikainen Misfits on kovaa huttua jokatapauksessa.
Juu, minä en ole kovinkaan syvästi tutustunut Misfitsiin, vain useampia kappaleita kuullut. Uudempi materiaali on parempaa, mutta toki vanhemmassakin Danzigin aikaisessa materiaalissa on munaa. Death Comes Ripping kai on myös vanhaa? Hyvää kamaa joka tapauksessa.

Celebsi
13.3.2007, 20:55:33
Hitsi, en edes muista koska oisin postannut musiikkialueelle. No, kokeillaan nyt sitten jos tästä tulisi jotain.

Minuun kolahtaa lähinnä tuollainen kevyempi ja... hm. Miten sen nyt ilmaisisi. Melodisempi punk? Skeittipunkiksikin ainakin osaa noista minun pitämistäni pändeistä kutsutaan. Offspring on uponnut niin kauan kun olen sen olemassaolosta tiennyt, samoin Blink 182. Paremmin tutustuin skeittipunkkiin 16 ikävuoden jälkeen alkaessani seurustelemaan erään kyseisen musiikkilajin kuuntelijan kanssa. Hänen ansiostaan tutustuin moneenkin punk-tapaukseen ja paremmin myös noihin vanhoihin tuttuihin. Uusista tuttavuuksista parhaiten kolahti NOFX, Pennywisekin on ihan mukavaa kuunneltavaa. Edelleenkin tykkäilen varsinkin Offspringiä ja NOFX:ää kuunnella, ja helposti päädyn muutenkin kuuntelemaan punkahtavaa musiikkia. Ainakin luulisin niin. Olen melko huono genrejen kanssa : D

Muttaettä kolahtaa kyllä juu.^^ Ja minulle sopii suositella tuollaista vähän kevyempää, melodista ja hyväntuulistakin punkia, mielelläni tutustuisin uusin pändeihin. Ja toki muunlaistakin punkia sopii suositella, en ole oikeastaan tutustunut siihen 'oikeaan' punkiin kovin hyvin.

Maw
14.3.2007, 7:46:34
Minuun kolahtaa lähinnä tuollainen kevyempi ja... hm. Miten sen nyt ilmaisisi. Melodisempi punk?

Pop-punkrock? Koska esim. Blink 182:han on sen verran poppistoilailua ettei siitä tiedä kuinka punkkia se sitten on =P Mutta voipi olla että sin haet punk-rockkia tässä, tietääkseni se on juuri tuota kevyempää punkkia as opposed to hc-punk =) Ja NOFX on jees!

Itse sitten tyksin kanssa semmoisesta raa'asta, kuitenkin käyttäjäystävällisestä rykäilystä. Bad Religion ja Sublimen punk-tuotanto ovat suosikkejani, jotenkin se koko musiikin fiilis ja usein nopea rytmi saavat tuon tunnetun puluefektin tapahtumaan pää-niska -akselilla. Minuun iskee muutenkin musiikissa semmoinen raakuus ja viimeistelemättömyys joka on kuitenkin tehty taidolla, juuri tällaista minä löydän noissa punk-bändeissä mitä kuuntelen.
Voisin syyttää Tony Hawk's -pelisarjaa punk-musiikin sisällyttämisestä musiikkimakuuni. Ihan ensi-oudoksumisen jälkeen silkalla altistumisella huomasi alkamaan ymmärtämään koko homman ideaa, ja biisejä noin yleensä. Sex Pistolsin Anarchy In The UK alkoikin yhtäkkiä soida enemmän kuin Jeru The Damaja.
Harmikseni en omista levyjä juurikaan, paitsi Sublimea mutta sitäkin lähinnä muun kuin punk-vaikutteensa takia. Bad Religionin joku lätty ei olisi varmaan hullumpi hankinta =o
Mainittakoon vielä että Big Bang (http://www.youtube.com/watch?v=mRYQCr3E9JU) on jotenkin vaan aivan mahtava biisi.

Nyarlathotep
14.3.2007, 12:48:48
Aika vähän tulee punkkia kuunneltua mutta muutamaan bändiin olen kyllä tutustunut ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja ihan hyvää kamaa on löytynyt. Misfits näin etunenässä. Varsinkin kolme ekaa albumia ovat ihan laatua. Muut sitten vähän heikompia, mutten ole niitä kyllä edes pahemmin kuunnellut, kuin korkeintaan kerran läpi. Sex Pistolsin ainoa studioalbumi Never Mind the Bollocks on myös yksi niistä harvoista punk-albumeista jonka olen kuullut ja sekin oli myös ihan kuunneltava. Tuossa Maw jo sanoikin, että punkissa iskee juuri se raakuus ja viimeistelemättömyys ja olen kyllä samoilla linjoilla. Punkmusiikkihan juuri on osoittanut, ettei tarvitse olla mikään nero tehdäkseen biisejä ja keksiäkseen sanoituksia.

Sitten on myös Hardcore Punk, josta pidän kyllä vielä enemmän kuin "oikeasta" punkista. Terveet Kädet on yksi maailman ensimmäistä genrensä bändeistä ja meikällekkin se ykkönen. Kappaleiden keskipituus on alle minuutin ja sanoituksista tuskin saa selvää kun laulu on niin huutavaa ja rosoista mutta silti niitä jaksaa kuunnella. Maho Neitsyt on myös jees, ei yhtä nopeatempoista kuin TK ja sanoituksistakin saa selvää.

Kuu
14.3.2007, 16:37:06
Vuonna 1994 kuulin ensimmäisen kerran GreenDayta ja täytyypä sanoa, että on edelleen suuri suosikki :) Tulipa nähtyä sekin ihme, että GD soitti Helsinkin vanhassa jäähallissa 31.8.05 :lovetus: Seurustelin joskus lukiossa punkkarin kanssa ja vieläkin löytyy ihanaisesta nahkatakista Antin antamat niitit :shy:

Punkkari en itse ole koskaan ollut, jonkun verran tuli kuunneltua tyylisuunnan musiikkia, mutta en usko että enää kolahtaisi. Tulipahan vaan mieleen, että onko kukaan koskaan kuullut sellaisesta suomalaisesta bändistä kuin Pojat?

Bonkler Milla
15.3.2007, 10:01:03
Jotain kivaa punkkiahan sitä on tullut kuunneltua. Esim. Ärsyke, Spoiled Betty, Threatned excistence (en osaa ikin kirjoittaa tuota oikein :D), Melena, Aivolävistys, jne jne. Eli melko undergroundpunkkia on tullut kuultua. :3

Tykkään ja tykkään. Erityisesti HC-punk on mukavaa, kun sen mukana on kivaa bogoilla. Se raivo siinä musiikissa on vain niin huumaavaa.;D

Mauler
16.3.2007, 9:15:40
Punkkiin tuli tutustuttua joskus vuosia sitten, yllättäen, Misfitsin kautta. Harharetkellä hommat alkoi, kun Famous Monsters löysi käteen tiensä. Siitä viisastuneena sitten ensimmäinen alan hankinta oli Legacy of Brutality. LOB on ehkä yhä lähimpänä sydäntä ko. genrestä.

Black Flag, Ramones sekä Misfits (77-83!) ovat pääsääntöiset rytmittäjät. Amebixiin on pitänyt tutustua jo pitkät ajat, jos nyt saisi aikaiseksi. Clash ja Damned toimivat oikein hyvin, pakko mainita myös Discharge! Harvoin bändin nimi kuvaa musiikkia yhtä osuvasti.

Offspringeja, noxfeja sun muita en edes punkiksi tunnusta. Likaista ja rämisevää sen olla pitää.

OrichalonMasterr
27.4.2008, 17:40:20
Kyllähän sitä kuuntelee. Varsinkin Hardcorea.

En kuuntele punkkia paljoa, mutta kyllä sitä välillä kuuntelee. Itse pidän Rise Againstista ja kyllähän klamydialta, kylähulluilta ja bad religionilta löytyy pari hyvää biisiä. Rise Against on varmaan sitä hardcorea vai onko se jotain melodista punkkia.

�RuHo�
27.4.2008, 23:26:05
Teinivuodet meni irokeesien ja hooceen kanssa. Musiikki jäi, keesi ei :)

Lähinnä aika pitkälle sitä samaa linjaa mitä täälläkin on jo ollut, melko lailla kaikkiruokainen punkin suhteen ...enimmäkseen kuitenkin kotimaista tyyliin Kohu-63, Lama, TK, Rattus, Kaaos ja sensellaiset. Shitter Limited on ehdoton suosikki kyllä kaikista. Tulee kyllä aika tiuhaan vieläkin kuunneltua vaikka enemmän sitä metallia taitaa mennä pidemmän päälle

WitchDoctor
14.5.2008, 17:09:18
Kyllähän punkki kolahtaa. Varmaan joskus ylä-asteen alkuaikoina ruvennut tuota levyhyllystä löytymään. Lähinnä tulee kuunneltua skeittaripunkkia, punk-rokkia ja grungea. Bändeistä enimmäkseen Rise Againstia, Offspringia, Nirvanaa, Anti-flagia, Bad Religionia, etc.
Viimeaikoina on tota Nirvanaa ollut aika paljon soittolistoilla (etenkin bleachia), mutta Rise Against ja Offspring ruvennut jäämään vähän vähemmälle.

En tosin ole niin kova punkkari, että tulisi nahkarotsin ja keesin kanssa paikkoja sotkettua ja hajotettua, mutta musagenrenä noin yleisesti aika namia :solong:

Danxalic
23.6.2008, 11:55:33
No ei se punk taikka punkrock iske muhun ollenkaan. Vanha Misfits ja Danzig kyllä, ei muuten. Mun korvissa se kuulostaa jotenkin, liian "kevyeltä" kun on tohon raskaampaan materiaaliin tottunut. Siitä puuttuu jokin, mikä sais mut mukaan.

Naskali
24.6.2008, 19:19:46
Voisiko joku genreen enemmän perehtynyt suositella Pelle Miljoonan Una Bomber -levyn ja Me Luumäet pändin kaltaista punkkia? Tietouteni genrestä rajoittuu MTV-paskaan, joka pitkään esti kaikenlaisen kanssakäymisen punkin kanssa. Nyt kun tullut nämä kaksi tapausta vastaan, alkanut enemmänkin kiinnostamaan genrenä. Tämähän on kuin valkoihoisten hip hoppia, winettiin aluksi kaikesta paskasta ja ajan kuluessa huoraantunut mtv:llä.

The Disturbed
28.6.2008, 19:52:22
Täytyy myöntää et tulee sitä punkkia aika paljon kuunneltua, kyllä. Musiikkina se on jotain niin loistavaa, et mä en anna sen häiritä, että no... Mä saan tällä kyllä kaikki perääni, mut punk on kuollu. Siis ajatukseltaan. Mun jotkut kaverit on olevinaan niin kovia punkkareita, mut ne ei sitten edes tiedä, mitä sana "punk" oikeastaan tarkottaa. Vähän surullista. Mut musiikkina tykkään. Tai ei ne mitä mä kuuntelen kai ihan puhasta punkkia oo, mut punkrokkia. Yeah.

Naskali
14.9.2008, 11:38:33
Pidän räkäisestä ja epäkorrektista punkista. Suomalaisiahan nämä ovat kun USA:sta tunnen vain jotai skeittipunkpändejä ja lameja valtavirta pumppuja jotka ei kolahda yhtään. Sex pistols tietysti poikkeus. Suomalaisista kolahtavat Terveet kädet, Ne luumäet, Julies Jonesin sydän, Mana mana, Sleepy sleepers ja Kollaa kestää. Vaikka soitto onkin vitun kuraa, niin asenne on kohdallaan ja se on tämän genren suurin hyve!

Naskali
23.2.2009, 13:15:18
Syksyllä luultavasti Tampereelle olisin muuttamassa uutta koulua varten. Treellä on paljon finiläisiä ja muitakin tuttuja, tärkeimpänä pikkubroidini joka kanssa on treelle tuttavien takia muuttamassa.

Enhän minä voi olla millään paikkakunnalla ilman pändiä, joten lähden nyt jo tunnustelemaan olisiko paskaiseen punk-pändiin halukkaita. Iällä, sukupuolella ja soittotaidolla ei väliä. Ainoa vaatimus olisi halu haistattaa vitut ympäröivälle maailmalle soittamalla huonosti ja laulamalla paskoja lyriikoita. Ei tarvitse tuntea minua, kunhan pilke on silmäkulmassa ja elon nurjempi puoli tuttua (isoimmalle osalle ihmisistä kuiteskin on). Ja ei haittaa vaikka olisikin enemmän kanssani tekemisissä ollut. Kaikki pändin paikat on vapaana. Itselläni on vain sähköurut, joilla voin joko itse tehdä kämäisiä 3 soinnun taustoja, tai jotka voin antaa jollekin käytettäväksi. Laulamisesta kun diggaan, niin sitä hommaa itse hoidan, mutta en omi hommaa itselleni jos joku muukin haluaa.

Ei tarvitse kauhean tosissaan olla, kun tosiaankin vasta tunnustelen. PM:ää tulemaan jos halukkuutta tai kysymyksiä on.

//niin ja vittujen haistatuksen kohteena olisi siis enemmän turkistarhaus ja vastaava paska, fundisuskontojen ja fasismipäättäjien kusipääisyys sekä ihmisten yleinen minäkeskeisyys. Vaikka laulujen aiheitahan ei päättää voi väkisin, kun laulua pukkaa tulemaan, täytyy se ulos päästää! Mutta noin mikä ois henkenä.

Lacrima
23.2.2009, 17:13:07
//niin ja vittujen haistatuksen kohteena olisi siis enemmän turkistarhaus ja vastaava paska, fundisuskontojen ja fasismipäättäjien kusipääisyys sekä ihmisten yleinen minäkeskeisyys. Vaikka laulujen aiheitahan ei päättää voi väkisin, kun laulua pukkaa tulemaan, täytyy se ulos päästää! Mutta noin mikä ois henkenä.

"Turkistarhaus ja vastaava paska"? :D Toi oli melkein kuin kutsuhuuto mulle. Oon siis inessä ja sillee. Mul on joku bassokeppi tossa nurkissa, enkä osaa toistaiseks soittaa muutaku huonosti sillä, joten kai sovellun kuvaan.

Kai bänditreenien päätarkoitus sit on vaa vetää perseet ja puhua paljon paskaa? ;D

P.S. En jaksanut PM:tä sulle, mut kai sä PM:äät mulle sit tän luettuas.

Bunion
23.2.2009, 18:05:41
Iällä, sukupuolella ja soittotaidolla ei väliä. Ainoa vaatimus olisi halu haistattaa vitut ympäröivälle maailmalle soittamalla huonosti ja laulamalla paskoja lyriikoita.
Vaikka ei juttua tosissaan otakkaan, niin sivuhuomautuksena sanoisin, että kannattaa silti osata soittaa edes jotenkin. On nimittäin kohtuuttoman turhauttavaa, jos kukaan/yksi jäsenistä ei osaa soittaa mitenkään, vaan opettelee vaikka pickaustekniikkaa bänditreeneissä. :) Yhteissoitto ei silloin suju, ja vaikka kuinka simppeliä musiikkia soittaisi, niin vaikeaksi menee (omaa kokemusta löytyy, tosin ei punkista). Puhumattakaan biisien teosta, sillä vaatii sekin jo pientä musiikillista lahjakkuutta kasata viisi voimasointua yhteen edes jossain määrin järkevässä mittakaavassa. Mutta joo, varmaan jokainen pystyy tähän aika pienellä harjoittelulla.

En ole mukana, sillä punk ei ole minun tyyliäni ja asun kaukana Etelä-Suomessa.

Naskali
24.2.2009, 11:07:48
Lacrimalle: en jaksa pm:ää lähettää kun tähän triidiin muutenkin vastattava. Imaisen basistin paikkasi ajatuksiini.

Baynsionille: punkissa riittää todella alkeelliset parissa tunnissa opittavat soittotaidot. Eli pienellä harjoittelulla kuten sanoit.

//Niija ja molemmille että jos joku kaipaa harjoittelua, niin opettelee mikä pitää siinä samalla kun ryypätään.

Atmis
24.2.2009, 11:52:50
Jaa, no, mullahan on jo yks bändisuunnitelma tiedossa Tampereella, joten samallakos tuun teijän reeneihin ryyppäämään ja voin soittaakin jos nätisti pyydätte.