View Full Version : ff7,ff8,ff9 ps2:lle?
kaverini jotain höpis että ff7, ff8 ja ff9 uudelleen julkaistaisiin ps2:lle, niin pitääkö paikkansa? ja poikkeaako ne miten psx-versioista? jotain ylimääräisiä videopätkiä? uusittu grafiikka? vai mitäs?
Purity
31.7.2002, 16:32:26
Ei tule.
Joskus kyllä piti tulla, mutta en sitten muista että oliko se pelkkä huhu vai peruttiinko kaikki muuten vain.
Minen tähän mitään pidempää tarinaa ala heittämään, kun ei ole muuta sanottavaa tähän aiheeseen. :)
Seiskasta en tiedä, mutta kasi ja ysi ainakin. En ole varma mitä ne pitävät sisällään, mutta kyllä niihin on tehty jonkinlaisia parannuksia, kuten grafiikassa ja taisteluissa. (En tiedä miten... vaikeusastetta ehkä muutettu jotenkin?) Noista videonpätkistä en uskalla sanoa mitään. Ehkä joku toinen osaa sanoa tarkemmin kuin minä. :eh:
//edit. Suokaa anteeksi, lähteeni: luultavasti sama peliasema josta sillikin tuon otteensa kopsasi, se luultavasti se peliasema josta RinOa myös puhuu, sekä internetsivu, jonka voin editata tähän kun löydän sen uudelleen kun nyt en osoitetta muista.
voi! todella ihanaa jos näin on! kasia etenkin odottelisin sitten innolla :) muistan joskus nähneeni kuvia jossaan vanhassa peliasemassa rinoan ja squallin tanssikohtauksesta ps2-grafiikoin tehtynä..
ja tässä se kuva muuten onkin, just skannasin, ja sori paska kuvanlaatu, ja toivottavasti linkki toimii tällä kertaa ongelmitta.
http://www14.brinkster.com/legomirk/kuva.html
Hmm... tämä on taas näitä vaikeita juttuja minusta. 7,8 ja ysin 9 piti vissiin tulla uusituilla grafiikoilla ja muillakin pienillä uudistuksilla PS2:lle. Mutta siis tästä ei taida täällä olevista henkilöillä mitään konkreettista,varmaa tietoa?
Minä kyllä muistaisin että Square oli julkistanut jotakin uutista näistä.
isoSILLI
1.8.2002, 10:37:46
Tässä on Herra Sakaguchin paljastuksia tulevista peleistä:
Disney-Roolipeli (ei tietoa)
Online Simulaattoripeli (ei tietoa)
2 Online-roolipeliä (ei tietoa)
3Online urheilupeliä (ei tietoa)
Uusi Final Fantasy (ei tietoa, PS2 todennäköisesti)
FF X (PS2)
FF XI (PS2)
FF XII (PS2)
FF VII (PS2)
FF VIII (PS2)
FF IX (PS2)
Wild Card (WSC)
FF IV (PSone)
FF V (PSone)
FF VI (PSone)
FF II (WSC)
FF III(WSC)
Romancing Saga (WSC)
Seiken Densetsu (WSC)
Front Mission (WSC)
Tuo oli siis ote Peliasema lehdestä.
Noh osa peleistä onkin jo ilmestynyt ja esim. Disney roolipeli on mitä luultavimmin Kingdom Hearts, ya?
[jutun ydin]
No kumminkin, siis ainakin vuosi sitten squarella oli tarkoituksena julkaista FFVII, VIII ja IX PS2:lle, saa nähdä miten suuri heidän kiinnostuksensa rahastu... peleihin on.
[/jutun ydin]
Sivussa myös mainitaan, että FFtacticsista ollaan suunniteltu uudelleenjulkaisua ^^
Raziel86
2.8.2002, 14:30:26
Itse kuulin tuosta jo muutama kuukausi sitten mutta en uskonut että ne olivat tosissaan..Mutta tärkein asia kumminkin, Square on siis julkistanut että he aikovat vielä uudelleen julkaista 7,8 ja 9 PS2:lle joten odotettavissa voipi olla jotain DVD jutskua ja hiukan muutakin parannuksia... ;D
Wompatti
2.8.2002, 14:57:49
Mitkäs ovat teidän "lähteenne"? Missään ei ole virallisesti ilmoitettu että ne tulisivat PS2:lle. Kun joku kuulee huhun ja sanoo siitä täällä, te heti luulette että sitten ne tulevat. FF I ja II tulevat nyt PSOnelle, V ja VI on jo julkaistu. Sitten ohimennen sanoen: FF IX tai X ei tule tietokoneelle, siitä on niin kauan ja jauhettu että pitäisi se tajuta. FF XI sen sijaan pitäisi tulla myös tietokoneelle.
silliedit: minulla luki selvästi että se on peliasemasta ja itse sakakutsin sanelun mukaisesti tehty =], sori että edittasin postiasi ^^
Tämä asia on vaivannut minua jo muutaman viikon. Luultavasti kyseessä on vain huhu. Itse kuulin asian yhteydessä, että seiskaan tehdään lisäys jonka mukaan Aeris ei kuole tai se on mahdollista estää jotenkin.
Kaikki mitä kerroin on siis pelkkää huhu puhetta.
Prince
13.10.2002, 20:01:00
Originally posted by Doga
Itse kuulin asian yhteydessä, että seiskaan tehdään lisäys jonka mukaan Aeris ei kuole tai se on mahdollista estää jotenkin.
Vaikka Square julkaisisi sen uudelleen, ei se varmasti tuota muutosta tekisi; Squaren maailmanvalloituksen sinetöineen pelin dramaattisinta juonnenkäännettä ei niin vain mennä raiskaamaan.
Merkkasin spoilerit tähän ja tuohon Dogan postiin.. - Purity
Yuana
17.10.2002, 11:15:51
Jotain sen tapaista juttua minäkin olen siitä kuullut. Jos näin todella on niin ne ovat kyllä ihan varmat hankintat. Olisi ihana nähdä miten kaikki on tai ei ole muutunut edellisiin final fantasyihin verrattuna. Mutta eihän sitä kyllä koskaan tiedä.
Roakel
18.10.2002, 6:48:56
Olen itsekkin kuullut että ne julkaisisi vii, vii, ix:n uudelleen. Grafiikat ovat varmasti upeita niissä ja kuulin myös että niihin olisi lisäilty jotain uusia tehtäviä, se olisi kyllä ihan kiva jos ne tekisi niin. Uskon silti että niitä ei tule, onko niillä aikaa ajatella noita.
Senshi
24.10.2002, 12:16:16
siis mitä järkee laittaa sitä peliä ps kkoselle koska se on jo ps ykkösellä? ja ps 1 pelit tietysti toimii kakkosella.. joten... okei. Luultavasti ne kääntää ne vielä kakkoselle mutta en näe siihe mitää pätevää syytä!
Narbeleth
24.10.2002, 14:32:48
Originally posted by Senshi
siis mitä järkee laittaa sitä peliä ps kkoselle koska se on jo ps ykkösellä? ja ps 1 pelit tietysti toimii kakkosella.. joten... okei. Luultavasti ne kääntää ne vielä kakkoselle mutta en näe siihe mitää pätevää syytä!
Grafiikka, äänet, lisää juonenkäänteitä... Kyllä minä ne ihan mielelläni uusintakäännöksinä näkisin.
jonntu
25.10.2002, 15:34:03
Niin, kun sen ainakin nyt saa vain Japanin Amazonista, onko tietoa onko siinä se japanin kielinen? :huh:
Poistin tämän topiccisi ja yhdistin sen tähän topicciin. Tuolle kysymykselle ei mielestäni tarvittu mitään omaa topiccia, jotenka se on nyt tässä. :) - Purity
Theemu
26.10.2002, 15:43:44
Alkujaan kirjoittanut jonntu
Niin, kun sen ainakin nyt saa vain Japanin Amazonista, onko tietoa onko siinä se japanin kielinen? :huh:
Poistin tämän topiccisi ja yhdistin sen tähän topicciin. Tuolle kysymykselle ei mielestäni tarvittu mitään omaa topiccia, jotenka se on nyt tässä. :) - Purity
Itse asiassahan kyse on PC-julkaisusta..
Mutta siis asiaahan voi itse mietiskellä. Hmm, peli julkaistaan ainoastaan Japanissa. Minkähän kielinen se mahtaisi olla? HMM.
The beast
31.5.2003, 21:15:25
Alkujaan kirjoittanut Doga
Tämä asia on vaivannut minua jo muutaman viikon. Luultavasti kyseessä on vain huhu. Itse kuulin asian yhteydessä, että seiskaan tehdään lisäys jonka mukaan Aeris ei kuole tai se on mahdollista estää jotenkin.
Kaikki mitä kerroin on siis pelkkää huhu puhetta.
Eihän siinä ole mitään järkeä, koska A:alla on niin hyvä limitti, että pelistä tulisi liian helppo...
joskus lyösin netistä läjän tälläisiä kuvia (tässä pari) nuo näyttävät vähän liian hyvältä ps1 :lle...
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/o/pohjaventtiili/1054478163929.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/o/pohjaventtiili/1054478346661.jpeg
Gabriel
1.6.2003, 18:37:24
Originally posted by pohjaventtiili
joskus lyösin netistä läjän tälläisiä kuvia (tässä pari) nuo näyttävät vähän liian hyvältä ps1 :lle...
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/o/pohjaventtiili/1054478163929.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/o/pohjaventtiili/1054478346661.jpeg
"Välianimaatio" kenties tuttu käsite? Tuntuu siltä kuin et olisi ykköspleikkariin koskaan koskenutkaan. Lisäksi FFVIII:n aikana ei ole tanssikohtauksia välianimaatioiden ulkopuolella.
Ja itse aiheesta sen verran, että en usko niin tapahtuvan. Lupaan hämmästyä jos parannettujen versioiden uudelleenjulkaisu tapahtuu.
Nuo kuvat saattavat olla siitä jostain demosta, jossa esiteltiin kauan sitten PS2:en tehoja. Taidettiin väittää että tuota FFVIII:n tanssikohtausta renteroitiin PS2:ella.
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
"Välianimaatio" kenties tuttu käsite? Tuntuu siltä kuin et olisi ykköspleikkariin koskaan koskenutkaan. Lisäksi FFVIII:n aikana ei ole tanssikohtauksia välianimaatioiden ulkopuolella.
olen pelannut kasin 2 kertaa läpi enkä muista tuollaista tanssi kohtaus missään vaiheessä, mielestäni pelissä oli muitaklin ihmisiäja paikka oli vähän valoisampi.
Voi olla totta että jos tuo on tehty esitellääkseen ps2 tehoja niin square olisi samalla harkinnut koko pelin kääntämistä, mutta jättänyt jutun hyllylle. tämä olisi yksi vaihtoehto
No olisi todella hyvä jos tulisi, koska minulla ei ole noita ja haluaisin ne itelleni.
Ja kyllähän siinä on järkeä ainakin jos square haluaa tehdä rahaa...
Clacier
4.6.2003, 23:21:06
Mitä järkeä tuossa koko hommassa edes on? Siis jos tuollaiseen hankkeeseen nyt ihan tosissaan ollaan edes ryhtymässä? Grafiikkako se on nykyään se juttu joka ratkaisee kaiken? Ei tietenkään sillä että minä olisin jotenkin tuota juttua vastaan. Onhan se tietysti ihan mielenkiintoista nähdä miltä nyt vaikka VII näyttäisi samanlaisella grafiikalla mitä X on ja jos hahmoilla olisi vielä äänetkin... o.o No, okei, myönnetään, se arveluttaa aika paljon.
Vähän sama juttu jos nyt vaikka jostain kirjasta tehdään elokuva. Olet itse kuvitellut millaiset äänet hahmoilla suunnilleen on, ja sitten kun näet ne "livenä" niin mielikuvat menevät muusiksi. Ja kai niille sentään äänetkin tehtäisiin jos kerta grafiikkaakin parannetaan. Aika typerältä se kyllä näyttäisi jos hahmoilla näkyy kasvonpiirteetkin selvemmin ja tekstiä tulee mutta suu ei liiku minnekään xD
Ja sitten jos noita typeriä lisiä mennään tekemään, eli jos Aeriksen kuolemakin on mahdollista estää... En nyt tarkoita että minulla olisi jotain Aerista vastaa [ei hitossa ole!] mutta kuten jo joku sanoi niin suunnilleen koko juonihan siitä kärsisi ja menisi samantien koko klassikko pilalle. Ainakin minä olen tätä mieltä.
Vaikka nuo pelit minulle [kuten varmasti myös monille muillekin] kyllä kelpaavat ihan tuollaisinaankin, ja vaikka etenkin VII:ssa on niin "huono" [no ei sekään nyt niin huono ole] grafiikka verrattuna uusimpiin FF:iin, niin en minä varmaan pystyisi pitämään näppejäni erossa noista "parannelluista" versioista vaikka minulla nyt yleensä tuppaa olemaan kaikenlaisia ennakkoluuloja kaikenlaista "uutta ja epätavallista" kohtaan, kuten FFX-2:eenkaan en mitenkään lämpimästi suhtautunut kun kuulin että sellainenkin tehdään. En yksinkertaisesti osaa kuvitella VII:tä, VIII:tä ja IX:ää X:n grafiikalla, siinä kaikki! xD
Ei tarvitse ottaa kenenkään nokkiinsa, sanoin vain. Kunhan eivät sitten menisi ihan liikaa niitä parantelemaan... o.o
olen pelannut kasin 2 kertaa läpi enkä muista tuollaista tanssi kohtaus missään vaiheessä, mielestäni pelissä oli muitaklin ihmisiäja paikka oli vähän valoisampi.
Ainakin sali vaikuttaa kuitenkin samalta missä pelinkin tanssikohtaus oli. Taitava graafikko osaa varmasti vaikuttaa myös tuohon hämäryyteen, ja muut ihmiset on luultavasti sangen mahdollista photoshopata pois. Olen sangen varma siitä että Nox osaisi tehdä alkuperäisistä tanssikuvista tuollaisia.
Lisäksi ne ovat aivan liian suttusia ja epämääräisiä. Eivät vakuuta.
Bartz-87
7.6.2003, 14:08:38
Muutama vuosi takaperin Suomen suotisuin plekka lehti Virallinen Playstatio Lehti näytti juuri täsmälleen nuo samat kuvat. Kysehän oli vain pelkästään näyttämään PS2:n tehoja :prkl:
Yurikosan
8.6.2003, 1:53:33
ei niitä kerkeä enään tulemaan hyvä ihmiset :P . Squaren olisi jo pitäny aikaa sitten alottaa tekemään uusinta painoksia tai niiden pitäsi palkata uusi tiimi työstämään niitä. Kuulin kaverilta että kaksi tiimä tekee Final Fantaseja vuorotellen .. esim yksi tekee VII:n ja toinen aloittaa VIII:tä jonkun ajan jälkeen, ja sitten VII:n tiimi alkaa työstää IX:ää .. tai näin luin jostain .. no kuitenkin
nyt kun on vasta alku kannalla tuo XII.. joka muuten kuulemma julkastaan japanissa ens vuoden alussa ellen väärin tiedä.. ja sitten on tuo XI julkasematta muualla maailmassa ja sen jatko osa ja pc versio, KH2, Unlimited Saga , FFX-2 ei ole viellä edes US, ym pelejä tulossa niin eihän siinä aikataulussa voi keritä tekemään uusinta painoksia vanhoista painoksista, jotka jo valmiiksi pyörivät ps2 konsolilla..
Kaiken lisäksi Ps3 on ennustettu 2005 vuodelle.. ja eks ne jotain pari vuotta väsää yhen Final Fantasy pelin ääressä tai näin ainakin Gamespotin haastattelussa oli kun ne kyseli VII-2:sta ja KH2:sta.. ja kerran uusinta painosta tehdään ja pitäs alottaa alusta grafiikkojen luonti, uusia minipelejä änkee ja sen sellasta että paketti olisi myös kattava vanhojen painosten pelaajille.. ja kolmelle pelille pitäs tämä sama rutiini tehdä nii .. en usko.. ei tuu tapahtuu ainakaan nyt pariin vuoteen.. ehkä sit ps3.. TÄMÄ ON VAIN MUN MIELIPIDE x) älkää ottako hernettä nenään jos ootte erimieltä :P
Alkujaan kirjoittanut Yurikosan
ei niitä kerkeä enään tulemaan hyvä ihmiset :P . Squaren olisi jo pitäny aikaa sitten alottaa tekemään uusinta painoksia tai niiden pitäsi palkata uusi tiimi työstämään niitä. Kuulin kaverilta että kaksi tiimä tekee Final Fantaseja vuorotellen .. esim yksi tekee VII:n ja toinen aloittaa VIII:tä jonkun ajan jälkeen, ja sitten VII:n tiimi alkaa työstää IX:ää .. tai näin luin jostain .. no kuitenkin
nyt kun on vasta alku kannalla tuo XII.. joka muuten kuulemma julkastaan japanissa ens vuoden alussa ellen väärin tiedä.. ja sitten on tuo XI julkasematta muualla maailmassa ja sen jatko osa ja pc versio, KH2, Unlimited Saga , FFX-2 ei ole viellä edes US, ym pelejä tulossa niin eihän siinä aikataulussa voi keritä tekemään uusinta painoksia vanhoista painoksista, jotka jo valmiiksi pyörivät ps2 konsolilla..
minäkin muistan lukeneeni jostain tuon kahden tiimin periaatten.Tietääseni FFXII on jo melkein valmis ja KH2 ilmestyy ensi jouluksi, ja jos FFX-2 oli E3:messa niin sekin julkaistaa jenkeissä aika pian...
uskon ettei Square(enix) loputtomiin tee ff:iä, ja alustat ovat aina juttu erikseen. Square voisi tehdä ff iä gamecubelle tai sen seuraajalle ja jättää pleikan kokonaan pois. Ei sitä ikinä tiedä, näinhän on tapahtunut, mutta vain toisinpäin.
Kuuli tämän saman jutun jo silloin kun ps2 ilmestyi, ja uskon että square olisi jo toteuttanut nuo, sillä sittenhän pitäisi kaikki FFVII-XI,X-2, kääntää ps3:selle.
Ja mitä noihin laittamiini kuviin tulee, niin tarkastin omat virallinen pleikkari lehteni, ja muistaakseni lehdessä numero 11 ja 12 oli kuvia ja juttu, mutta missään ei sanottu mitään olennaista niiden tulemisesta.
Dezibeli
8.6.2003, 10:26:25
Tämähän on hyvä uutinen, jos siis on totta. Olen kuullut saman huhun jo aikoja sitten. Itse en niitä ostaisi, koska mulla ei oo PS2:sta, mutta kahdella kaverillani on ja haluan, että ne pelaa seiskan, josta olen heille niin hirveästi puhunut. :D
http://www.nanatsusaya.net/rinoa/cp-ulti2.jpg
http://www.ffcompendium.com/chara/8ultimecia-s.jpg
joku voi valaista minua tuosta kuvasta sen pitäisi esittää ultimeciaa, mutta edellenkään en muista tuota alkuperäisessä pelissä, tiettääkseni ultimesia ei ollut yhdessäkään välianimaatiossa.
Mistä otit noita kuvia? Toihan on ihan selvästi Ultimecia, mutta haluaisin varmistaa, että ne eivät ole jotain fanipiiroksia.
Googletin hieman ja löysin hyvinkin nopeasti tällaisen saitin:
http://www.cybernothing.org/~holychao/sorceresses.html
Sieltä löytyy ihan alimmaisena nuo pohjaventtiilinkin lähettämät kuvat, ja tuon saitin tehnyt henkilö sanoo (kuten kaikki selkeästi tuolta sivulta lukevat o.-) että nuo kuvat on sieltä lopusta ja niistä harva tietää koska ne näkyvät vain hetken -.-'' Juuh. Vaikea sanoa onko tuo totta, kun en itse ole niitä nähnyt, mutta miksi kukaan menisi tuollaista huvikseen sanomaan.
tämähän vai todistaa etteivät nuo ole fanartteja, vaan aitoja kuvia, mutta todennäkösesti noilla kuvilla ei vielä todisteta teoriaa: ps1:den ff:t ps2 selle. Itse en ole nähnyt tuota kyseistä vilausta(kävin kattomassa sivut), mutta jos se on siellä uskon sen olevan juuri enen taistelua häntä itseään vastaan.
Kiitos naakalle että etti tuon sivun, itse otan nuo kuvan ffcompediumista, jossa on KAIKKIEn ff hahmojen kuvia.
Yurikosan
11.6.2003, 15:58:37
on ne siitä loppuvideosta.. se on siinä kohdin kun squall yrittää muistella rinoaa ja siinä on se kun hän tanssii rinoan kanssa.. ja siinä vilahtelee kaikkia muistoja niin siinä kohtaan... laitan nyt tämän kuvan viellä jonka otin digikameralla omalta ruudulta kun ei anna tuo ruudun kaappaus juttu ottaa videoista kuvia minulla x/ ..
Blood Omen
23.6.2003, 17:47:06
no jos tulisi niin kyllä ne ostaisin vaikka ainoastaan
niiden muutaman videopätkän j auusitun graffan
takia :D