View Full Version : kuka tykkää tetriksestä..? (pikkunen kysely vaan..)
Hawie
29.11.2004, 17:14:41
kalluppi kalluppinen
1. Onko Tetris tuttu?
2. Pidätkö sen tausta musiikista?
3. Entäpä ärsyttikö se ketään muuta?
4. Omistatko edes ensimmäistä Nintendoa?
5. Ostaisitko "Tetris in big screen"? (yksittäsenä juttuna. löyty kaupoista)
6. Pidätkö edes koko pelistä?
ensinnäkin olen tyhmä kun kyselen tällaista, mutta kun tuli semmoinen halu....
VIHAAN ITSEÄNI JOSKUS!!! ARGH!!! :mad:
1. Minulle se on. Meillä oli semmonen Nintendo peli, jossa oli kolme sivua ja niissä oli sit semmossii kivoi pelei. Mm. Super Mario Bros, Tetris...
2. En tosiaankaan pidä!! Sehän toistaa samaa kokoajan
3. Silloin tällöin äiti:"Älkää pelakko sitä peliä!!!!!!!!!"
4. Meil oli semmonen mut se meni jotenkin rikki
5. en, kokeillessani ´taisin nolata itseni, kun sanoin kauppiaden kuullen:
"Tää on ihan hirvee!!!"
6. Makee peli, mut musa kakkaa
Mie sit oon höpsö
Outraider
29.11.2004, 21:50:13
Tämä kyllä varmaan voisi olla yleisissä peleissä, Tetrishän on ilmestynyt vähintään jokaiselle alustalle :)
Ihan perus tetris on aika jees, vaikka ei se kuitenkaan ensimmäisena mileen tule kun alkaa pelaamaan, mutta on se kuitenkin aika loistavaa ajanvietettä jos sitä pelaamaan sattuu. Kaveriporukassa kerran tehtiin löytö; Tetrinet, verkossa ja netissä toimiva tetris! Ei voinut kyllä LANit enää nörtimpään suuntaan mennä, kun pelattiin yhtenä päivänä yhteensä varmaan 6h tetristä, niin addiktoivaa se oli. Vielä kun koukkuna oli speciaalit, joilla pystyi auttamaan itseään ja kiusaamaan muita "ai sullapa on mukavan näköinen ruutu, vaihdetaampas". Kyseisen pelin musiikista sen verran, että se ei ole huono, mutta kun se alkaa soimaan 10. kertaa, niin alkaa tehdä mieli päästä äänissä takaisin nykypäivään, pois mideistä.
LizzieFox
30.11.2004, 12:40:30
Olen pelannut 8-bittiselläni josku svuosia vuosia sitten Tetristä ja se oli huippua varsinkin kaksin pelinä!
1. Onko Tetris tuttu?
On
No miten sne nyt ottaa. Joskus ne ottavat pahasti päähän ja niihin kyllästyy helposti. Niin ja mikä pahinta.: Ne jäävät soimaan päähän.
Äitiäni ainakin ne musiikit ärsyttivät.
Ensimmäistä? O.x Minulla on 8-bittinen Nintendo mutta en nyt tiedä onko se ensimmäinen.
En tiedä tuommoista peliä joten varmaankaan en. Jos se olisi tetris tetris niin sotaisin jos saisin 1 ¤:lla ja se toimisi.
Pidän.
Defense
30.11.2004, 12:45:52
Haahaa!
Loisto peli, musat kyl ottaa välil päähän, kun on jkokoajan samaa piipitystä, mutta muuten se on ihan hauskaa viihdettä. Oltiin kerran kaverin kaa veto, kumpi pitempään pelaa sitä ekaa kenttää, kylläki hävisin, mutta ei se ollu ku 5 markan veto...
Sami E
30.11.2004, 13:41:37
Pelasin tässä hiljattain Game Boyn Tetristä, ja huomasin kuinka hyvä peli se onkaan. Lisäksi pelasin sen jälkeen flash-pohjaista Tetristä, johon oli lisätty Commodore 64 -ajan 8-bittistä vauhtimusiikkia ja outo "tuhopalikka", joka rikkoi pelimekaniikan aika perusteellisesti. Gameboy-version pelattavuus on erinomainen, flash-versio oli tahmaisempi. Toisaalta kunnon SID-tykitys (http://kohina.com) voittaa kyllä GB-Tetriksen melodiat. Olen pelannut myös NESin Tetriksiä, sekä Nintendon että Tenganin versioita, ja kumpikaan ei mielestäni pärjää GB-versiolle. En tiedä mikä tuo "Tetris in Big Screen" on, mutta saattaisin ostaa sen, jos hinta/laatu-suhde olisi kohdallaan.
Täydelliseltä Tetrikseltä toivoisin seuraavia ominaisuuksia: GB-version pelattavuus ja ohjattavuus, SID-musiikin laatu, tallennusominaisuus, kannettavuus, sekä mielestäni toivottavana uudistuksena pelaajalle pahantahtoinen tekoäly, joka päättää mitä palikoita annetaan.
WonderAndy
30.11.2004, 14:03:39
1. Kyllä on, olen pelannut sitä aikanaan NES:llä
2. En todellakaan. Tylsia pimputuksia.
3. Ei meilläpäin ainakaan. Äitini suorastaan himosi sitä.
4. Omistan. Ostin sen vastikään uudelleen itselleni.
5. En ostaisin.
6. En.
Sininenkissa
30.11.2004, 15:17:31
1. Onko Tetris tuttu?
Tietenkin se on. ^^ Kuka ei nyt tetristä tuntisi...
No, riippuu vähän pelistä. Kun niitä tetriksiäkin on aika monta... =) Mutta yleensä ne on ihan kivoja, ei mitään parhaimpia mutta kuuntelee niitä.
...? *lukee muitten vastauksia* Aa. Eihän se, meijän äitikin tykkää niistä ja pikkusisko mutta iskä ei oikein välitä.
En ensimmäistä, mutta yhden ensimmäisistä.
En ostaisi, jos saisin niin kyllä se sitten kelpaisi.
...enpä tiedä...?
Myönnän kyllä että olet vähän höpsö, kysymykset oli vähän kummia. Muuten ihan kiva keskustelu... ;)
1. Onko Tetris tuttu?
Olen pari kertaa pelannut mutta tietokoneella
Yksinkertainen mutta tarttuva. Ei pääse yhdeksi ylistetyistä.
Ei ärsyttänyt muttei herättänyt myöskään minkäänlaista mielenkiintoa. :)
Ensimmäistä en mutta 64:sen. Mutta vaikka alue on nintendo niin vastasin kyselyyn myös muille alustoille ilmestyneestä pelistä.
Enh. Tuhlaisin rahojani ja ystäväni muuttaisivat luokseni asumaan.
Kovin vähän.
1. Onko Tetris tuttu?
On tuttu. Olen pelannut Nintendolla sekä tietokoneella.
Hmm... No, sanotaanko, vaikka näin, että se on ainut asia Tetriksessä josta en todellakaan pidä. Moinen pimputus käy korville, sitä kestää kuunnella hetken sitten hermot pettävät.
Minua! Minua!
Omistin, en omista enää, koska se on paskana.
Hmm... Enpä tiedä. Moinen maksaisi kuitenkin melko kohtalaisen paljon ja ei Tetris nyt NIIN hyvä ole. Jos voittaisin pari miljoonaa niin kyllä varmaan ostaisin.
Jonkun verran. Ihan kivaa aivojumppaa, mutta musiikki pilaa pelin.
Kalabatik
3.12.2004, 7:43:48
1. Onko Tetris tuttu?
Kyllä. Pienestä asti olen pelaillut.
Tetris -pelejä on sen verran paljon, että en tiedä mikä se "alkuperäinen" on. Retropiipitystä löytyy kyllä winampin playlisteilta joten eiköhän tuo mene.
Moniahan tuo piipitys ärsyttää aika paljonkin, etenkin vanhempiani.
Kyllä tuo kasibittinen vielä telkkarin alla on.
Tuskin, koska en ole niin suuri fani. Olisihan tuollainen kiva silti omistaa.
Kyllä. Todella addiktiivinen peli. Oman puhelimeni mukana tuli Sitris niminen klooni joka on varsin monipuolinen. Tuota tuli tahkottua tuntikaupalla iltaisin. Moniajon ansiosta puhelimen mp3-soitin popitti taustalla parhaita FF taistelubiisejä <3 *huokaus*.
1. Onko Tetris tuttu?
Tottakai! Mahtava klassikko sitten Pacmanin!
Retroa...
No ei tainnut kukaan muu kuulla sitä kun huoneessa pelasin tietokoneella.
Omistin, mutta tyhmissäni annoin sen kaverilleni.
Jos olisi varaa ostaa.
Doh! Tietysti!
Necrofobia
3.12.2004, 22:12:59
Tetris on mahtava peli. Jäi hieman epäselväksi että mitä versiota tässä tarkoitetaan mutta itse hyväksyn tetriksen vain aitona nes versiona.
1. Onko Tetris tuttu?
Joo on. Muistan kun aikoinaan tuli pelattua paljonkin nintendolla. Pelailen kyllä tänäkin päivänä, hyvin addiktoiva peli.
Taustamusiikit ovat kyllä sinäänsä ihan ok, sopivat peliin todella hyvin mutta mielummin pistän saundit pois ja pistän omaa musiikkia.
Miten ketään voisi ärsyttää tetris. Ei sitä kukaan voi vihata ja jos voi niin silloin on ilkeä ja paha ihminen.
(aika off-topic kyssäri) Aikoinaan kyllä. Voi niitä aikoija, jos voisin perua niin ottaisin sen haisevan harmaan lootan takaisin, sillä oli uskomattomat paljon tunnearvoa.
En nyt sentään. Mainio peli mutta ei minun mittapuullani niin mahtava että siihen rahaa tuhlaisin, olen hyvin tarkka pelien suhteen.
Tottakai. Klassikohan se on jota varmasti jokainen pelimaailmaan tutustunut on pelannut tai ainakin pitäisi. Alkuperäinen versio on nannaa mutta muut vähän roska kamaa. Pidän joo, addiktoiva ja yksinkertainen, voiko peliltä enää muuta toivoa.
Laucian
4.12.2004, 15:34:53
no vastaanpa minäkin tähän kallupiisi
1. On, suhteellisen monena eri versionakin
2. Tuo riippuu tetriksestä. Jos tarkoitat sitä alkuperäistä niin kyllä ja ei musiikki on aluksi ihan ok, mutta siihen tuppaa kyllästymään aika nopeasti
3.En osaa sanoa, sillä olen pelaillut tetristä vain yksin enkä erityisesti puhu kavereiden kanssa Tetriksestä :D
4.Kyllä, kahtena kappaleena
5.En
6.Kaiken kaikkiaan kokonaisuutena vastaus on suvaitsevainen kyllä
1. Onko Tetris tuttu? No on tuttu peli. Tullut paljonkin pelattua sitä, sillä se on niin kovin addiktoivaa ja mukaansa tempaavaa ajanvietettä. Totean nyt sitten tähän, että enimmäkseen olen harrastellut tetristä Gameboy:n Tetrispelillä.
2. Pidätkö sen tausta musiikista? Pidän! Ainakin Gameboyssa. Kulkukauppias on ainakin se yksi pimputus, joka heti tuli mieleen elävästi kun ajattelikaan tetristä.
3. Entäpä ärsyttikö se ketään muuta? Hö? Miksi ärsyttäisi. Jos ei jaksa kuunnella, ei tartte völjytä vieressä, kun pelaan. Lähinnä se ärsytti, että tahtoi olla aina niin kamala kilpailu, kuka saa pelata.
4. Omistatko edes ensimmäistä Nintendoa? En minä, mutta pikkuveikka. Ja yhteisessä käytössähän tuo oli. Mikäs sen mukavampaa, kuin kisailla keskenään. Nii ja Gameboy oli sitten isoveikan..
5. Ostaisitko "Tetris in big screen"? (yksittäsenä juttuna. löyty kaupoista) Enpä ole tutustunut peliin, niin en voi sanoa ostaisinko. Mutta luultavasti en. Minulle riittää tetriksen muodossa edelleen se vanha Gameboy. Sitä voikin sitten kätevästi pelailla missä vaan. (juu olen ominut kyseisen laitteen itselleni)
6. Pidätkö edes koko pelistä? Kuka ei pitäisi? Fiksujen ihmisten peli.. :) Kasvattaa mahdollisesti järkeä ja hivenen kilpailuviettiä. Suosittelen kaikille älyköille. Heh heh.
Critis
4.12.2004, 22:20:39
kalluppi kalluppinen
1. Onko Tetris tuttu?
1. Tottakai nyt Tetris tuttu peli on.
2. Onhan siinä ihan OK musiikit puzzle peliin ja parhain musiikki on mielestäni kalinkka.
3. Itseasiassa ei koko perheen kanssa tuli pelattua Tetristä Nessillä.
4. Omistan vaikka se onkin varastossa nykyään mutta toimii silti.
5. Voisi sitä ainakin testata jos on mahdollista ja sitten ehkä ostaa jos sattuu olemaan hyväkin peli.
6. Pidän enemmänkin tästä alkuperäisestä Nes Tetriksestä nämä muut erikoisversiot ovat olleet mielestäni aika huonoja/rahastusta. Paitsi pari poikkeusta joista tykkäsin alkuperäisen lisäksi ovat Dr. Mario ja Tetris Attack.
Aerthos
28.12.2004, 23:18:48
1. Onko Tetris tuttu?Totta kai. Kelle ei olisi?
2. Pidätkö sen tausta musiikista?Onhan se ihan mukavan kuuloista, riippuu tietysti versioista.
3. Entäpä ärsyttikö se ketään muuta?No, ei. Moni sitä on pelannut.
4. Omistatko edes ensimmäistä Nintendoa?Kyllä omistan. Harmillista on vain se, että johto joka menee telkkariin kiinni, että kuva näkyisi, on poikki. Meidän kissamme puraisi sen poikki. (:D)
5. Ostaisitko "Tetris in big screen"? (yksittäsenä juttuna. löyty kaupoista)En ostaisi. Käytän rahani johonkin parempaan.
6. Pidätkö edes koko pelistä?Toisinaan. Se on sellainen taukopeli, ei sitä voi tahkoa montaa tuntia putkeen. Sitä voi pelata joskus kun on tylsää tai jotain.
Nyarlathotep
29.12.2004, 10:52:15
1. Onko Tetris tuttu? Tottakai se vanha klassiko on hyvinkin tuttu. Tetris kaikessa yksinkertaisuudessaankin on todella addiktoiva. Itselläni on ollut se tietokoneella useampiakin kertoja, mutta olen aina päätynyt sen poistamiseen. Nintendollakin olen sitä joskus pelaillut.
En mitenkään hirveästi. Monestihan se taustamusiikki on erilainen, versiosta riippuen. Joissain sitä musiikkia ei edes ole.
Eipä ärsyttänyt. Taisin pelata tetristä ihan yksin.
En omista, mutta kavereiden luona on tullut pelattua, sekä joissain hotelleissa jossa oli Nintendo.
Päädyn vastaukseen että en ostaisi. Tosiaan se riippuu myös hinnasta. Jos se maksaa jotain 50 egee niin ei todellakaan, mutta sopivanhintaisena joo.
Kyllä pidän. Vanhaa tetristä jaksaa aina jynkhätä. Addiktoiva peli tosiaankin.
Juripa
29.12.2004, 11:52:44
1. Onko Tetris tuttu?
On todella. Omistin Tetriksen Nintendolle :D
Hauskojahan ne ovat, en kyllä itään soundtrackeja haluaisi. Sen-yhden NESsin Tetriksen musiikit olivat hyviä :D
Kaikkiahan se ärsytti, varsinkin äitiä.
Omistin sen mutta en enää. Johonkin kadonnut eikä siitä ole näkynyt jälkeäkään moneen vuoteen.
En todellakaan, saahan niitä jo ilmaiseksi netistäkin täysin lailillisesti. Muuten tilaisin sen vaikka puhelimeeni.
En oikeastaan, enkä ole ikinä pitänytkään. En pidä mistään tämänä tyylin klassikkopeleistä :D
1. Onko Tetris tuttu?
No todellakin on! Pelasin sitä ensimmäisellä Game Boylla päivät pitkät pienempänä.
No ainakin sitä mikä siinä soi jos ei rupee vaihtelemaan. Lopulta sekin kyllä rupee ärsyttämään. Kuulostaa liikaa venäläiselyä kansanmusiikilta :P
No vanhempia se kyllä kismitti. Osaksi sen takia minä sitä pelasinkin.
Kyllä, vaikka se onkin rikki.
No en. Ei oikein innosta enää. Ja hermothan siinä vaan menee, nykyään vielä helpommin kuin ennen.
Ehkä, ehkä en. En osaa oikein päättää
Roskapussi
31.12.2004, 14:25:39
1. Onko Tetris tuttu?
Tottakai. Lähes kaikki on varmaan ainakin kuullut siitä...
Ne aidot ja alkuperäiset äänet on kyllä pitemmän päälle tosi ärsyttäviä. Mutta riippuu toki versiosta.
Ärsytti. Ukko ei ainakaan tykännyt, kun kuulu se pimputus. ^^
Enpä omista. Joskus kyllä omistin.
Kyllä se taitaisi jäädä sinne kaupan hyllylle... En minä enää jaksaisi mitään Tetristä pelata.
Kaikkeen kyllästyy aikanaan. Nyt en sitä varmaan vapaaehtoisesti pelaisi.
ascalon
31.12.2004, 22:57:58
1. Tetris on toki tuttu. Olen minäkin sitä joskus naputellut.
2. Se taustamusiikkihan on legenda. Minä ainakin tykkään.
3. Eipä ole kukaan tullut minulle valittamaan.
4. En ole koskaan omistanut.
5. Tokihan se vähän hinnasta riippuu. Mutta ainahan minä voin joko pelata kaverilta lainattua Gameboy -versiota tai käydä netistä etsimässä jonkun toisen version.
6. Pirun addikoiva, en voi muuta sanoa. Pidän erinomaisen pirusti.
johannes_mikael
2.1.2005, 12:59:45
1. Onko Tetris tuttu?
On. On tullu pelattuu emulla
No siinä ja siinä.
Ei
En omista vaikka tarkoituksena olisi hommata.
En ostaisi.
No kyllähän sitä paremman puutteesa hakkaa
Hieman offtopickinen, mutta tetrikseen liittyy...
Huomio Tetriksen pelaajat! Semmoinen Tetriksen suurempi peluunäyttö on tehty!
OMG!! (http://koti.mbnet.fi/santerih/web-kansio/Kuvat/vertimaster.jpg)
yksisiipi
3.1.2005, 17:05:36
1. Onko Tetris tuttu?
Haluuksä turpiis? Tottakai tetris on tuttu monessakin eri muodossa ja monelle eri pelialustalle.
Riippuu tetriksestä, mutta en muista tetriksessä enkä muissakaan vastaavissa peleissä olleen mitenkään erityistä musiikkia.
Joskus sellaisen halusin, mutta ei ikinä tullut ostettua. Nyt ei tule pelattua tarpeeksi, että viitsisin uutta pelilaatikkoa ostaa.
Tuskin.
Tetris on lähinnä tasolla 'Hertta' tjms., sitä tulee melkein pelattua vain tylsyyteensä, mutta ei sillä aikaakaan paljoa tapeta. X-tetris oli ihan kiva ja piristävä poikkeus hetkellisesti.