PDA

View Full Version : Millä ohjelmalla teette nettisivut?

Roakel
3.5.2002, 13:35:11
Käytättekö Frontpage tai jotain muuta?

Celeb
3.5.2002, 13:59:35
en käytä ohjelmia. HTML koodia käytän. vaikken ole mikään HTML addikti :P

isoSILLI
3.5.2002, 14:03:52
Hähää!!!
Ohjelmat sukkaa...
HTML:llällä sivut kuuluu tehdä.
Olen HTML addikti  :P  
(jos nyt vähän valehdellaan :D )

nursetwiggy
3.5.2002, 14:12:35
ja nimihän oli html-addikti, ohjelma notepad/coffeecup. frontpage sukkaa ja pahasti.

Celeb
3.5.2002, 14:32:00
Originally posted by angi @ 03.5.2002 15:12
ja nimihän oli html-addikti, ohjelma notepad/coffeecup. frontpage sukkaa ja pahasti.
ohjelmista puheen ollen, putty on aika hyvä siihen :P

The Game
3.5.2002, 15:04:25
Tein ennen FrontPage 2000 -ohjelmalla, mutta nykyisin HTML -koodeilla!  :D

Crow
3.5.2002, 15:51:08
Muistiotahan mie käytän. Ei mitään WYSIWYG-ohjelmia saa käyttää.

Jackal von ÖRF
3.5.2002, 16:11:32
Täysvarustus sisältää UltraEdit, Photoshop ja TopStyle.

Khazar
3.5.2002, 18:08:24
Min käyttää sitä Arachnophilia (tai mikä lie), koska leikin php:llä aina välillä, ja muistiolla en voi koneellani kirjoittaa php:tä. Mutta siis väännän html:ni itse, enkä ohjelmalla.

Karppi
3.5.2002, 18:13:27
Ensimmäiset sivut kasasin muistiolla,
mutta sitten tajusin että dreamweaver on ihan kuningas.
Toisaalta joskus se sotkee täydellisesti tablet, graaah.
Silloin on tunnelma katossa jne.

Vodoun
4.5.2002, 12:02:57
ennen koodasin ne, mutta nykyään frontpagella..

Ren
4.5.2002, 15:16:05
Editplus. Ei mitenkään mullistava, mutta siinä on kaikki mitä tarvitsen (lähinnä html-tagien ja annettujen arvojen värikoodaus).

Kassi
4.5.2002, 19:22:47
Muistiolla. :D
Kerran sorruin Frontpagen käyttöön kun tekstiä oli *niin* paljon että olisin tarvinnut tunnin pari sen muokkaamiseen käsin. Läiskäsin sen vain Frontpageen sellaisenaan ja vot.

Ilezki
4.5.2002, 20:08:51
[Häpeä] Tein edelliset, jo poistamani sivut Frontpagella[/Häpeä]

tuure
4.5.2002, 20:53:53
Min teen nykyään omat sivuni ihan käsipelillä (=notepad). Graffut syntyy PSP7.04:llä. Projektiluontoiset kotisivut (kuten lippukunnan) taasen syntyy Dreamweaverilla.

blindside
4.5.2002, 23:49:47
Dreamweaverilla lähinnä teen. Kuvien editointi ja layouttien tekeminen tapahtuu Photoshopilla.

Narbeleth
5.5.2002, 1:26:53
1st Page 2000, muita en ole koskaan kokeillutkaan.

Eltsi
5.5.2002, 3:45:23
.

Dagger
5.5.2002, 14:19:52
Enpä millään. Käsin raapustan.. öh. Muistioon? :P

SärkiOnKala
11.5.2002, 22:50:05
Minä käytän sivuja tehdessäni pääasiassa Frontpagea, Notepadia, Irfranviewiä, Reptilea ja mielikuvitusta, joka uupuu yleensä. Ehkä parhaat tekemäni ovat omani, koska ne olen tehnyt täysin notepadilla.. Nyt väkerrän bändilleni uusia sivuja akselilla Frontpage(sisällöt), Notepad(Freimit, index), Irfranview, Reptile(kuvamuokkaaminen)..

Edited by SärkiOnKala on 11.5.2002 23:53

Wompatti
11.5.2002, 23:04:15
Aika paljon samat kuin kaalilla. Eli Ultraedit 8,  Photoshop 7 ja TopStyle 2.5. Linuxissa sitten Kate ja GIMP. Uudet sivut aloitan yleensä 1st page 2000:lla tai Dreamweaverillä, helpompi hahmottaa jonkinlainen aloitus.

The death Magic
15.5.2002, 8:03:07
Notepadi tai muistio kummaksi nyt sen haluat nimetä. Enhän tietenkään tee omia kotisivuja mutta jos tekisin en paljoa muulla osaisi kun muistiolla. No vähäsen Dreamweaverillä ja Frontpage expressillä osaisin...

Mirtsa
18.5.2002, 20:39:19
<span style='color:violet'><span style='font-family:comic sans ms'>Dreamweaver + Muistio...
&lt;- laiska</span></span>

Malokan
20.5.2002, 21:14:27
Useiden ohjelmien jälkeen päädyin Fronpage ohjelmaan. Sillä vain laitan kaiken kasaa ja teen tekstit sivuille.
Grafiikoiden tekoon käytän useampia ohjelmia.

Trage
22.5.2002, 13:47:27
1st Page 2000/Muistio, noilla lähinnä, ja mitään Frontpageja ei tueta prkl :)

Naksu
22.5.2002, 21:58:39
asiahan on nyt niin että sivuille tehdään niin paljon kun voi wysiwyg-editorilla jonka jälkeen otetaan notepad kauniiseen (tai rumaan) käteen ja ruvetaan väsäämään. notepadilla aloittaminen on masokismia... ja frontpage ei ole HTML wysiwyg-editori... se jättää melkein puolet tageista tekemättä, joten sitä ei voi pitää html:nä

Kurko
23.5.2002, 21:31:52
En html koodia ymmärä melkein yhtään, niin olen ensimmäiset sivuni tehnyt... huh, hävettää jo nyt... Publisherilla. :eh: Nykyään virkaa toimittaa Frontpage Express, mutta eipä minulla tällähetkellä kotisivuja olekkaan.

Falco
24.5.2002, 8:26:32
MUISTIO&#33; Meinasin ensin käyttää Frontpagea mutta sitten aattelin ottaa haasteen ja käyttää muistiota... No mutta eihän niistä sivuista (http://www.sunpoint.net/~stalfer) tullutkaan mitään... Nyyh nyyh... &nbsp;:(

Tristam
24.5.2002, 23:13:33
NoteTabLight ja 1st Page 2000

Seyana
25.5.2002, 18:13:29
Frontilla saa tehtyä helposti, ja parit sivut oon kasannu vaan HTML:än varaan.
//tästähän löyty typå

Edited by Nazna on 10.6.2002 13:31

Dragonleo
11.6.2002, 8:56:48
lähinnä arachnophiliaa. Muistiota silloin tällöin, mutta pääasiallisesti sitä arachnophiliaa, se on aika kätevä.
...No, ainakin tarpeeksi kätevä minulle ^___^

SDNKorento
13.6.2002, 10:34:07
Equipment:
Left Hand: EditPad
Right Hand: Paint Shop Pro5
Head: Compaq 120 Mhz
Legs: Sandaalit

Käytin ennen NotePadiä mutta Editpadillä pystyy pitämään monta filee auki kerralla. Frontpage en koske

R'lyeh
13.6.2002, 17:47:58
notepad koodeihin ilman muuta. grafiikoihin psp7. ei rahaa hankkia mitään hienoja ohjelmia, sitä mitä minulla ei ole sitä ei tarvitse &nbsp;;)

Silver
13.6.2002, 17:59:16
Originally posted by celebrati @ 03.5.2002 14:59
en käytä ohjelmia. HTML koodia käytän. vaikken ole mikään HTML addikti :P
Hmm. Hassua silti sanoa noin.. Kaikki ohjelmatkin sen lopulta htmlläksi kirjoittaa vaikka sen voikin tehdä graafisesti.

No itse käytän (harvoin kun jotain teen.. eli tällähetkellä ainoat sivut tein töissä..) &nbsp;Frontpagea, mutta kirjoitan siinä itse koodin :), käytän ohjelmaa vain previewinä ja nopeampana tyylinä avata toisia osia sivusta. (framet ja muut)

ska
20.6.2002, 15:05:48
Front Page Expressiä käytän.
Sillä ei saa oikeen mitään erikoista, mutta kyllä sillä jotain voi väsätä.

Haprog
5.7.2002, 1:33:30
Frontpage ja Netscape Composer sukkaavat ja PAHASTI.
HTML menee käsipelillä mutta tehokas apuväline on MAX's HTML Beauty++ ME (http://www.maxworld.co.yu/htmlbeauty/) jota KANNATTAA kokeilla jos teet HTML sivusi yleensä tavallisella tekstieditorilla. Se on saanut jopa useita "Awardseja" eri paikoista. Voisin melkein lyödä vetoa että jokainen joka yleensä tekee nettisivunsa tavallisella tekstieditorilla ja koittaa MAX's HTML Beauty++ ME:tä luopuu heti tavallisen tekstieditorin käytöstä.

blind
15.7.2002, 1:02:54
Vibroja aiheuttavat sivut saa aikaan Notepadilla ja PSP7 trial versiolla...

Blaxor
15.7.2002, 14:46:36
No käytän Geocitiesin Kotisivueditoria vaikka se ei mikään hyvä olekkaan =)

Griever
24.7.2002, 15:49:46
Hötömölöt ite väännään notepadilla tai ConTEXTilla (näyttää vain koodit värillisinä).

Nikodemos
9.8.2002, 12:05:11
Sivut teen 99% notepadilla (Editplussallakin tulee joskus tehtyä jos vain muistan käynnistää sen notepadin sijasta :)) ja sivuja ulkoasun yleensä suunnittelen ensin photoshopilla ja sitten rupean muuttamaan sitä htmlksi.
Olen havainnut tämän tyylin tehokkaaksi...

Cloud
9.8.2002, 12:41:22
Käsin sitä XHTML:ää väsätään, editorilla ei yleensä pahemmin väliä. Editorina yleisemmin Linux/Unix puolella Tuska, nano tai Emacs, Windowssissa taasen Notebad, Visual Studio ja joskus jopa Frontpage.

Kuvat hoidetaan tietysti The GIMPillä.

Zhal
13.8.2002, 12:05:53
Koodaan muistiolla ja UltraEdit-32:lla.
Graffat teen Adobe Photoshop:lla. Paintia käytän yksinkertasten kuvien tekoon kun siihen se on just perfect.

Tar_Minastir
14.8.2002, 18:24:55
Notepadilla ne parhaat sivut syntyy :D
itse asiassa käytän myös ns. puoli editoreja esim. fast edit light joissa on pikanäppäimet yleisimmille tageille.

Falco
16.8.2002, 8:02:39
Html koodilla... En tiiä mitään hyvää ohjelmaa. Eli koodaten ja höyläten... Mutta muistiolla pää asiassa...

Merya
30.4.2003, 22:20:58
Sivujen tekoon käytän Dreamweaver MX ja notepad. Sit grafiikat yms. hoitaa Adobe Photoshop 7.

Yose
30.4.2003, 23:14:10
Kaikki tähän mennessä julkaistut sivuni on tehty microsoft office 2000:lla (Silloin kun ei viellä ollut hienoja ohjelmia mulla). Mutta nyt olen alkanut käyttämään parasta ohjelmaa elikkä Macromedia Dreaweaveria, jolla tietenkin koodin kirjoitan käsin, mutta jotkut turhaan aikaa vievät perusjutut hoituu nappia painamalla. Kaikkeen graffaan minulla on Photoshop7.

Mayatar
30.4.2003, 23:48:59
Dreamweaver MX
Flash MX
Photoshop
Javascript

Flashia osaan käyttää niin surkeasti, että pitäisi se tuolta pudottaa pois, mutta annan olla kun sen kerran opettelen ja se näyttää niin hienolta. :p

Kuvat teen photoshopilla, layoutasettelun dreamweaverilla, dreamweaverilla vielä yksinkertaiset nappulaefektit, javalla kaikki mitä ei dreamweaverissa pysty yksinkertaisest suoraan tekemään (scrollit, lomakkeet, etc..). XHTML olisi hauska hallita, mutta eipä sitä koulussa opeteta, eikä mielenkiinto riitä itsenäiseen opiskeluun.

Zhal
1.5.2003, 0:52:07
Ihan vaan Notepad ja graffat Photoshop 7:lla

Kurko
1.5.2003, 1:15:05
Päivitänpä tietoni.

Koodi syntyy EditPlus2:lla joka on kätevä monin tavoin. Grafiikat syntyy "Photari on parempi!!1" -jeejeemiesten hylkimällä PSP7:lla. Sivut siirtyvät nettiin AtomFTP:llä tai CuteFTP:llä.

Neo
1.5.2003, 1:32:18
HTML sekä CSS: TopStyle 3.00:lla (tarkoitus olisi hommata 3.10)
PHP (HTML): UltraEdit 10.00:lla
Grafikka: PSP 7, Photoshop 7, PHP:n gd*) tai joku muu tekee :D
*) PHP:llä voi kirjoittaa grafigan luomis scriptejä, tottakai aika köpelöä, mutta tekstin kirjoittaminen sujuu helposti. sekä kai sitä piskeli kerralla määrittelyä voi tehdä :D

näitä siis käytän windowsissa, ja ne soveltuvat hyvin kotisivujen tekemiseen jos niitä vielä osaa käytää.

Linuxissa taas käytän kwriteä tai ihan perus komentoikkunasta käytettävää vi (vim) editoria.

Ilezki
1.5.2003, 10:06:05
I shall update my info from the shameful past:

Nykyään koodaan sivuni HTML:llä. Frontpage on sukka.

HTML ja CSS koodaantuu Ultraedit 10.0:lla. Myös notepad on hyvin kätevä siihen hommaan. Myöskin sen kolme koodia mitä php:sta osaan pistän Ultraedit 10.0:lla.

Grafiikat vääntyvät (photoshoppia paremmalla ja muutenkin oikeassa olevan vähemmistön suosimalla) Paint Shop Pro 7.0:lla.

Siinäpä ne oli. Flash löytyy koneelta, pitäisi sitäkin joskus kokeilla opetella.

Von Wiensburgh
1.5.2003, 15:09:58
No nyt tällä hetkellä on sivuni todella huonossa kunnossa. En ole tehnyt niille mitään tammikuun jälkeen. Nyt just teen uusia sivuja kotona, mutta hitaasti se sujuu.

Mutta joskus käytän Front Pagea, mutta pääasiassa teen sen notepadilla.
Grafiikkaan käytän Photo Shop 7:aa ja Desingeria, muistaakseni 6, en muista tarkalleen.

Ra
1.5.2003, 16:24:53
En mitään erikoisempia sivuja tee joten yleensä html:ää notepadilla. Jos jotain pieniä muutoksia pitää tehdä sivuilleni niin yleensä sitten hoituu nopeasti mbnetin kotisivumuokkaimen kautta.

ceeb
1.5.2003, 16:40:34
Paintshop pro:lla ja Photoshopilla grafiikat ja layoutit.

CoffeeCupilla ja Notepadilla HTML ja asettelut.

Medic44
2.5.2003, 11:35:14
Kyllä se muistio on paras :)
ei tuu mitään ylimäärästä sotkua jota ei halua sivulleen

edit: niin ja photarilla ja paintilla kuvat ;D

Prometheus
4.5.2003, 11:41:21
Koulussa joudun tekemään kotisivuja. En tiedä viitsinkö viedä nettiin asti, mutta kuitenkin. Koodia kokeilin ihan notepadilla, mutta käytän nyt pelkkää Frontpagea.

Muuta ohjelmaa ei ole käytettävissä. Jos aikoisin ihan kunnolla etsiä tuolta netistä sitä kotisivutilaa, en vain harjoittelumielessä, niin käyttäisin vähän laajempia ohjelmia. Vaatimukseni ovat kovat, kunhan vain tietäisi ne hyvät ohjelmat.

Konsepti on melkein valmis, ulkoasua pitää vielä kehitellä pidemmälle.

Yose
4.5.2003, 12:38:04
Originally posted by Prometheus
Vaatimukseni ovat kovat, kunhan vain tietäisi ne hyvät ohjelmat. Macromedia Dreamweaver on takuulla laadukas, ja hyvä ohjelma. En tiedä, mikä yleensä on sivunteko ohjelmien keskihinta, mutta ei tuo kalleimmasta päästä ole, luulisin, että halvempi kuin microsoftin sukkaavat ohjelmat. Kuitenkaan en huonoja kommentteja tästä ohjelmasta ole kuullut, ja sitähän voi kokeilla 30 päivää ilmaiseksi macromedian sivuilta täällä. (http://www.macromedia.com) Sitten tietenkin joku kuvan käsittely ohjelma pitää olla, mutta niistä jokaisen pitää valita suosikkinsa, hyviä on vaikka Macromedia Fireworks, Adobe Photoshop ja Paint shop pro.

Jottei nyt täysin menisi off-topicciin, niin lisätään vielä aiempaan listaan vielä muut sivujentekoa edistävät ohjelmat joita käytän: Macromedia Flash, Macromedia Fireworks, Macromedia Freehand.

ara
5.5.2003, 15:30:09
Minä teen sivuni pohjat Adobe PageMillillä (on muutes niin alkeellinen ohjelma, etten edes häpeä sen käyttöä. o.O) ja sitten "kaunistelen" päälle Muistiolla.
Grafiikat syntyvät Photoshopilla.

Tavallisimmin väännän Photarilla leiskan pohjat ja sitten alan vasta miettimään miten käännän sen toimivasti html:äksi. Muutaman kerran on pitänyt unohtaa koko leiska kun en ole osannut. Hih.

//typåt poies.

RBelmont
5.5.2003, 17:55:37
Muistio ja Paint! Mitä muuta enää voi tarvita? Käytän joskus, kun olen laiskalla päällä 1st Page 2000. Koulussahan (minulle ainakin) opetettiin kotisivujen tekoa muistiolla. Jännää.

Ensimmäiset naurettavat räpellykset tein w95:n mukana tulleella frontpagella. Miksi minä sen kerroin? -kakka.

LizzieFox
6.5.2003, 7:40:41
Hihii. Minä kirjoitan HTML:ää ja sitten vain siirrän nettiin ne.

Olen koittanut jotakin Macromedia Dream Vieveria [tai joku vastaava] muistaakseni koulussa. Se oli helppo käyttää mutta ei minun alaani.

Ystäväni käyttää jotakin Cute ftp:tä.
Jos nyt oikein ymmärsin se on joku kotisivujen teko juttu..?

HTML r0x0r..!

nox
6.5.2003, 7:54:58
1st page 2000:lla teen kaiken vaatimattoman mitä osaan. Sivujentekotaitoni ovat kamalan huonot ja alkeelliset. 1st pagea en osaa hyödyntää juuri ollenkaan ja käytän sitä lähinnä muistion tyyliin, joitan toimintoja käyttäen. Graffat teen tietysti fotarissa ja leiskoissa on aina sama konsepti. Eli taustakuva johon olen varannut johonkin kohtaan tilaa yhdelle taulukolle. Taulukkoon tungen kaiken mahdollisen mitä tarvitsee.
Sitten mikäs tämä yksi ohjelma nyt olikaan...Front Page. Juu, niin sitä osaan kyllä käyttää mutta koskaan ei sillä mitään ole tullut tehtyä. Työssä käytämme sitä. Edellisellä työpaikalla käytettiin Net Objects Fusionia mikä näytti ihan mielekkäältä mutta en sitten sitäkään jaksanut kunnolla opetella kun ärsytti. HTML:n perusteet on nippa nappa hallussa mutta pelkällä muistiolla en saa mitään aikaan. Kun olen jonkun rungon saanut editorilla aikaan niin höystän sitä sitten näpyttelemällä HTML:llää. Jotain scriptejä haen myös joihinkin hankaliin kohtiin...

Gakuto-seme
6.5.2003, 11:30:10
Geocities on tosi helppo... Mutta se kans välillä tökkii...

Kurko
6.5.2003, 11:48:55
Alkujaan kirjoittanut LizzieFox
Ystäväni käyttää jotakin Cute ftp:tä.
Jos nyt oikein ymmärsin se on joku kotisivujen teko juttu..?

HTML r0x0r..! Kyseessä on FTP palvelimen hallintaan tarkoitettu ohjelma. Eli suomeksi, sillä siirretään mm. sivut nettiin.

HTML on kiva, vaikka olisihan sitä kiva osata muitakin kieliä kuten PHP. Yllättävän monella näyttää olevan käsitys että ohjelmat ja puhdas html on eri asioita. Oikeastihan ohjelmat vain kirjoittavat html-koodia antaen käyttäjälle graafisen käyttöjärjestelmän helpottamaan ja yksinkertaistamaan urakkaa.

Trage
6.5.2003, 22:32:13
Pahoittelen sitä, että tämä ei täysin suoraan liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta sivuaa sitä hieman kuitenkin. Eli, osoitteesta http://www.w3schools.com/ löytyy erittäin kattava opas liittyen html-kieleen, asioista on suhteellisen selkeät esimerkit jne. Ainoa miinus tosin on, että sivut ovat englanniksi :)

Laitoin tämän linkin ihan vain sitä varten, jos joku mahdollisesti haluaisi oppia html:ää :)

sasu
7.5.2003, 15:14:08
Kyllä se on se HTML millä minä teen sivuni.

Olen koittanut geocitieksen bagebuilderia mutta se vaikutti liiankin helpolta ja se jäikin siihen yhteen kokeiluun.
Ja ne sivut eivät päässeet edes ikinä kenenkään nähtäviksi.

freyelise
7.5.2003, 16:22:07
Teen itsestäni alttiin kritiikille ja tunnustan käyttäneeni frontpagea. Se on oikeastaan ihan pätevä ohjelma. Täytyy olla koska minäkin sain sillä asioita tehdyksi vaikka en html:n päälle tajua mitään. Päätin kuitenkin että opettelen sen kielen siinä samalla ja siirryn käyttämään vaikka fast edittiä tai dream weaveria, jotka kuulemma ovat ihan päteviä kotisivueditoreita, joissa näkee kokoajan sen koodin kanssa. Frontpagessahan se täytyy tonkia esiin jostain valikoiden takaa. Tai sitten minulla on vaan ikivanha versio siitä. Mutta joo, käytän mahdollisimman helppoa työkalua, koska taidoillani ei ole paljoa varaa brassailla millään notepadilla kirjoitetuilla loistosivuilla.

sketsie
7.5.2003, 19:41:46
Jo teen tolla Easy HTML ohjelmalla. Se on osi helppo käyttää.
Ohjelma on hyvä olla jos ei ole mikään kingi tekemään netti saitteja. Pitäis varmaan opetella toi HTML parempi niin ei ois tarvis käyttää ohjelmia :)

SDNKorento
8.5.2003, 16:11:12
Itse käytän editpadia. Se saattaa kuulostaa editorilta, mutta se on tavallinen tekstinkäsittely ohjelma, jossa on hyviä ominaisuuksia, kuten esimerkiksi monta tiedostoa voi pitää auki yhdessä ohjelmassa.

Paint shop Pro 5 on kuvankäsittelyohjelmani ja taustalla hääri winamp, joka saa minut keksimään uusia ideoita :D Ftp ohjelmani on ws-ftp lite, joka on riittävä, muttei paras.

Mutta minkälainen DreamWeaver on? Olen kuulut siitä paljon ja se on kallis minulle, mutta haluiaisin kuitenkin tietää vähän siitä. Tai oikeastaan vähän enemmän

Malokan
8.5.2003, 17:59:42
Korjaan vanhoja tietoja: nykyään käytän tehokkaasti HTML-Kit nimistä ohjelmaa.
Anteeksi vain, mutta en voi ymmärtää mikä into ihmisillä on tehdä sivuja Notepadilla.
Jos asiat voi tehdä helpommin, niin miksi turhaan tuhlata energiaa tuollaiseen.
Kenties jotkut kaipaavat haasteita.

Mayatar
9.5.2003, 9:31:39
Alkujaan kirjoittanut drgonfly
Mutta minkälainen DreamWeaver on? Olen kuulut siitä paljon ja se on kallis minulle, mutta haluiaisin kuitenkin tietää vähän siitä. Tai oikeastaan vähän enemmän.

Dreamweaver on paras kotisivueditori.

Dreamweaver poikkeaa muista editoreista siinä, että sillä voidaan koodata myös DHTML:ää. Dreamweaver tukee täysin CSS:ää kuten myös tasoja ja JavaScriptiä. Dreamweaverissa on myös helppoa lisätä sivuille kuvia, äänitiedostoja, Flashia ja muita medioita.

Dreamweaver mahdollistaa templatejen tallentamisen kehyksien sijaan. Template on tallentamasi pohjasivu jota voit käytää koko sivustosi pohjana. Kun teet muutoksia pohjasivuun se päivittää ne automaattisesti koko sivustoon. Tässä linkkiä miksi framet ovat pahasta ja templatet hyvästä. http://www.aniway.fi/www_palvelu_kehykset.htm

Kun verrataan frontpageen niin layout asetteluun tulee suunnattomasti mahdollisuuksia dreamweaverissa. Ohjelmassa on erikseen layout cellit ja tablet asettelua varten.

Sisältää todella yksinkertaistetun mahdollisuuden lomakkeiden tekoon.

Tallentaa aina koko muokkaushistorian.

Monta sivua on mahdollista olla auki samaan aikaan. Näkyvät alareunassa samaan tapaan kuten esm Excel tiedostot.

Tekee puhdasta koodia editoriksi.

Voisin kirjoittaa aiheesta kirjan, joten jääköön tähän. Dreamwaver MX on ohjelma tuhansia mahdollisuuksia täynnä.

Edit//: Olin varmaan aika unessa tuota edellistä postiani kirjoittaessa. XHTML sijaan tuossa tulisi lukea DHTML. XHTML sisältää mielestäni epäkäytännöllisiä rajoituksia HTML nähden.

SCSA
9.5.2003, 12:30:51
okei minä en siis ole mikään friikki vaikka näitä kaikkia käytänkin

frontpage express 98
frontpage 2000 (riippuu ominaisuuksista)
pagemaker 2000
macromedia dreamweawer
word 98
word 2000
namo webeditor
netscape composer
HTML:ää
Firstpage

anttoonius
11.5.2003, 20:12:59
Microsoft Frontpage Expressillä (vaikka se onkin ihan liian "helppo" ja suunnattu alle viisivuotiaille) =/ sekä muistiolla.
Tässä (http://koti.mbnet.fi/anton) ovat uusimmat sivuni made by MFE.

Usagi
31.5.2003, 9:29:52
Käytän html-editoria nimeltään Arachnophilia. Sen pystyy lataamaan netistä ilmaiseksi. Arachnophilia ei ole sellainen Dreamweaver- tai Frontpage-tyylinen "what you see is what you get"-ohjelma, vaan sellainen, että tietyista painikkeista tulee tiettyjä html-koodeja, ja tässä näkyvät ne koodit, eikä sivu. Hm, saikohan kukaan tästä selityksestä mitään selkoa?

Käytimme tätä ohjelmaa koulussakin, koska sen avulla html:n oppii helposti. Suurta plussaa ohjelmassa on html:n tarkistus, jos koodiin on eksynyt virheitä. Virheiden korjaus ei ole välttämättä aina helppoa, mutta kaikesta huolimatta Arachnophilia on oikein kiva html-editori, aika helppokäyttöinenkin.

Crow
31.5.2003, 10:11:40
Käytän yhä muistiota koodin kirjoittamiseen. Pitäisi varmaan hankkia joku parempi tekstieditori, mutten vielä toistaiseksi ole jaksanut. Pidän yleensä muistiota ja Operaa auki, ja Operassa kokeilen sivun ulkonäköä. Kuvat hoituvat PSP7:lla.

Tweebie
31.5.2003, 20:22:36
Ennen minäkin tein kotisivuni ihan notepadin avulla. Kirjoitin itse kaikki html-koodit ja CSS:t. Nykyisin kuitenkin olen ruvennut käyttämään tuota Macromedia Homesite 5:sta. Ihan kiva editori vaikken siihen täysin tyytyväinen olekaan. Parempaakaan en kuitenkaan ole tähän hätään löytänyt joten saapi kelvata. Itsehän siinä osan html-koodeista joutuu kirjoittamaan ja loput saa kätevästi klikkailtua valikoista. Ei sitä enää oikein ole aikaa, eikä innostustakaan kirjoittaa jokaista tagia itse.

Grafiikoihin käytän yleensä PSP 7 ja 8 sekä Photoshop 7.0. Näillä siis teen sivujen ja blogien layoutit, bannerit, työpöydän taustakuvat jne.

Seto
16.6.2003, 8:54:51
Notepadilla ne ensimmäiset syntyi, mutta ei niitä enää jaksa 100^99 kertaa kirjotella kun editorilla tekee saman paljon nopeammin.

Ehdottomasti Dreamweaverillä, mutta ainahan niitä täytyy hioa itse vaikka notepadilla, mikä ohjelma nyt sattuu avautumaan.

Mielestäni dreamweaverissa on paras käyttöliittymä. Alottelijalle se saattaa näyttää ikkunaviidakolta, mutta kun käyttää jonkin aikaa niin kaikki komennot on esillä helposti, eikä tarvitse klikkailla pahemmin valikoilla.

Lisäksi dreamweaver tekee parasta jälkeä ja muuttelemalla asetuksia saa kaiken roskan otettua pois. Suosittelen ehdottomasti jos tekee sivuja, missä käyttää taulukoita.

Dreamweaveristä löytyy juuri noi tärkeät asiat mitä Maya luetteli..

Kerran opettelin ton dreamweaverin käyttöliittymän, eikä paluuta ole enää muihin ohjelmiin. Adoben ohjelma näyttää tosin melko samanlaiselta kuin dreamweaverin, mutten ole kokeillut.

Rehdille ihmiselle hinta saattaa olla esteenä..

memo
26.6.2003, 14:30:53
Ihan vaan NotePadilla teen. Se on helppoa, vaivatonta ja nopeaa. :)

Joskus saatan käyttää jotain ohjelmaa kuten FrontPage Express(muinaismuisto)

Exploderi on siinä kokoajan vieressä auki, joten näen jos joku menee pieleen.

Zeratul
9.7.2003, 8:09:55
HTML:ää minä käytän, vaikken kyllä mikään hyvä siinä olekaan...siitä tulee vaan sellainen..."pro-fiilis" kun tekee sillä sivun :D .

Vuoden olen nyt opiskellut koulussa HTML:ää ja koulun verkossa on sivutkin, toimivat ja kaikkea--wow?

yksisiipi
9.7.2003, 14:12:33
Ennen tein vain html-koodilla muistioon, ja jonkin aikaa sitten sain ilmaisversion First Page 2000:sta, joka näyttää aika mainiolta ohjelmalta. Front Page taas on aika huono, tykkään enemmän koodaamisesta paremmalla ohjelmalla, ja siihen First Page sopii vallan mainiosti, eikä tarvitse osata pätkääkään koodia, sillä tehdessä oppii.

Lloope
9.7.2003, 15:18:15
Höh, muistiolla tietenkin teen, tosin taustakuvat yms. kuvat pitää tehdä paint shop pro:lla :D, en tosin enää kovin paljon sivuja tee, eikä yksikään projekteistani ole ikinä päätynyt nettiin asti, joten kovin kokenut webmaster en ole ;)

Necroth
13.7.2003, 10:12:18
Minä käytän ohjelmaa nimeltä 1st page 2000
Se on nopea ja helppokäyttöinen minunlaiselleni joka vasta opettelee tekemään omia sivuja.
Sen saa täältä: http://www.evrsoft.com/download/
Se on ilmainen ja minusta ainankin ihan hyvä niille jotka eivät ole vielä mitään guruja tekemään omia sivuja.
Toinen ihan jees mutta ei niinhyvä kuin tuo ylempi on aracnophilia.
En vain saanut sitä toimimaan joten en sitten sillä alkanut tekemään mutta kaverini tekee sillä ja lopputulos on ihan hyvä.
(tietty riippuu käyttäjästä miten hän ne sivut tekee)

Haprog
9.8.2003, 3:41:41
Mikä tahansa tekstieditori käy missä on HTML:ää varten hyvä higlighting toiminto ja tabit (tykkään tabeista vaikka kaikki ei). Itse käytän UltraEditiä.

Niin ja Operahan on kokoajan vieressä auki että näkee miltä sivu näytää. Sitten lopuksi testataan näkyykö kaikki oikein muissa selaimissa ja jos ei näy niin sivuja muokataan kunnes ne näkyy samalla tavalla.

KAIKKI drag&drop tyyliset HTML editorit ovat täyttä sanonko mitä koska ne tekevät niin huonoa HTML koodia että huhhu ja yleensä sellainen koodi näkyy aivan eri tavalla eri selaimissa (tai vain saman selaimen eri versiossa) ja niiden käyttämisestä ei edes opi mitään hyödyllistä.

Ennen käytin ohjelmaa MAX's HTML Beauty++ ME jossa on kaikkia hienoja toimintoja ja näkee erikoismerkkien html koodit ja voi tallentaa omia koodi pätkiä mitä aikoo uudelleenkäyttää ja tageista tarvitsi muistaa vaan nimi niin tagien attribuutit sai muokattua ikkunoista helposti eli se sopii hyvin aloittelijalle mut itse olen tyytynyt UltraEditiin joka on vain erittäin monipuolinen tekstieditori koska se on sen verran yksinkertainen ja osaan sen verran hyvin (X)HTML:ää että ei tarvitse mitään erikoisuuksia kuten MAX's HTML Beauty++ ME:ssä on :) .

Neo
3.9.2003, 10:32:16
Tiedän että minulla on tänne ennenkin posti laitettu, voisin kai sen poistaa, kuitenkin ohjelmat ovat kehittyneet ja osaksi tekniikkakin.

UltraEdit (http://www.ultraedit.com/)istä on ilmestynyt uusi versio 10.10a ja tietenkin sen olen itselleni hankkinut, sillä lähinnä kirjoitan PHP (http://www.php.net/) koodin ja vähäistä HTML:ää.

TopStyle (http://www.bradsoft.com/topstyle/)stä olen saanut myös käsin version 3.10 ja sillä tietenkin teen tyylitiedostot (.css) sekä myös HTML pohjan, selkeä ohjelma HTML:n kirjoittamiseen, jonka sitten pilkon ja pistän PHP (http://www.php.net/):n sekaan UltraEdit (http://www.ultraedit.com/)iä käyttäen.

Grafikkaa en vieläkään osaa tehdä, mutta Photoshop (http://www.adobe.com/products/photoshop/main.html) 7.0:lla olen vähäsen aina yrittänyt tehdä (7.01 ei tietyistä syistä asennu, ken tietää mistä), Paint Shop Pro (http://www.jasc.com/products/paintshoppro/) 8.01 on myös asennettuna ja ihan mielenkiintoinen ohjelma se on ja viimeiseksi mainntakoonPHP (http://www.php.net/) -scriptit joilla voi tehdä grafikkaa, oikean mestari teoksen jos osaa enemmän, tai minun takauksessa teksteja ja muita pieniä juttuja.

Kotisivujen tekemiseen koodinkirjoittamisen lisäksi tarvitsen Apache (http://httpd.apache.org/) palvelimen, ja PHP (http://fi.php.net/downloads.php) tuki, ja koska käytän useassa sivustossa teitokantoja niin aina kun mahdollista käytän MySQL (http://www.mysql.com/):ää. MySQL (http://www.mysql.com/) -tietokannasta tiedot haetaan PHP (http://fi.php.net/mysql) scripteillä.

Ylenä HTML koodi jota kirjoitan on XHTML (http://www.w3.org/TR/xhtml1/) standartin mukaista ja jos vain mahdollista niin XHTML 1.1 (http://www.w3.org/TR/xhtml11/) sdantardin ja sen pitäisi toimia yleisissä graaffisissa selaimisa (eihän yksikään selain tue sdantarteja täysin, samalla lailla Opera (http://www.opera.com/) poikkeaa tietyissä kohdissa sdantardista missä IE ja Mozilla (http://www.mozilla.org/)), usein myös ei graafisissa.