PDA

View Full Version : Fiiniä toimintaa

Yki
1.12.2004, 9:29:50
Yrittäkää saada jotain tolkkua, minä pyydän! :doggy: Mutta asiaa: Tunnilla on tylsää, joten ajattelin tuhota aivosolujanne kirjoittamalla tänne. Tosin tämä saattaa jäädä ainoaksi kerraksi. Ajatusmaailmani on mitä on... Tuli lyhyt, mutta olkoon.

Kerron tämän kuolleen kauriin lailla. Suurin silmin ja mahtavin sarvin, kaatuneena ja uljautensa menettäneenä. Häpäistynä ja kaikkien hylkäämänä. Metsästäjän kyltymättömän vihan kohteena.

Sillä kaunis oli se päivä, jolloin ei enää satanut. Ei enää sitä märkää, ei pelkoa kuolemasta. Kaikki näkivät valon, joka tulvi läpi puidenlatvojen. Minä olin istunut myrskyn ajan yksin, kaukana kodistani. Ei minua enää kotiin kaivattu. Siellä kaikki vihasivat minua. Äitini ei tuntenut minua, hän ei halunnut tunnustaa minua omaksi pojakseen. Isäni oli huutanut minulle ja vaatinut minua tilille huonosta onnesta ja tuhosta. Hän piti minua Saatanan poikana. Hän kielsi minut pojakseen ja sanoi minun riivaavan äitiäni.

Kukaan ei kaivannut minua. Kukaan ei ollut huolissaan minusta. Ja minä vihasin itseäni.

Kaikki tuntui niin pimeältä, vaikka valo lämmitti hiuksiani ja sai kylmästä värisevän ruumiini lämpeämään. Minä en tuntenut minkäänlaista lämpöä, sillä minua oli halveksittu ja minut oli heitetty pimeään kuiluun ilman minkäänlaista tietoa turvallisesta alastulosta.
Mustat hiukseni olivat märät ja liimautuneet vasten päätäni. Takkini oli myös märkä. Olin vain istunut myrkyssä, antanut sateen kastella minut ja toivonut, että sade huuhtelisi kaikki ongelmani mennessään.

Minun mieleni oli tulessa ja tunsin kaikkia vastaan suunnatonta vihaa. Jos ei lapsi rakkautta saa, ei hän sitä osaa toisille antaa.

Silloin päätin, että en antaisi luottamusta kenellekään. Vihasin maailmaa, vihasin kaikkea. Mutta kaikkein eniten vihasin omaa heikkouttani. En uskaltanut riistää henkeä itseltäni. Olin siihen aivan liian heikko. Kaikessa heikkoudessani ajattelin myös sitä, millaista olisi saada luottamusta.
Kävelin katuja, hautausmaita ja siltoja pitkin. Etsin kotia riutuneelle mielelleni. Istuin puistojen penkeillä ja mietin. Nukuin kauppojen roskalavoilla. Vaatteeni haisivat ja olin todella surkea näky. Kaikki sylkivät päälleni, eikä kukaan jaksanut välittää minusta.

Minä vain katsoin, kun maailma ympärilläni jatkoi matkaansa. Itse olin jäänyt pysähdyksiin. Ja silloin heräsin.

Se kaikki olikin ollut vain synkkää ja helvetillistä unta. Olin omassa sängyssäni. Lämpimässä ja vanhempieni rakastamana. Se tuntui sarkastiselta. En minä voinut olla täällä. Minä olin oikeasti uni, joka paljastui vasta nyt. Minä olin nähnyt todellisuuden ja sen, kuinka vaikeaa oli saada maailma rakastamaan jotain tällaista. Todellisuus onkin vain unien tuolla puolen.

...
Tuli hieman sekava. Voi kommentoida, halusin vain kokeilla, millaista kommenttia sattuisin saamaan novelli/tarina/utopistijutustani. Ja jos jaksan, niin ensi kerralla kirjoitan jotain kauniimpaa...

-AE
6.12.2004, 8:43:10
"Tuli hieman sekava. Voi kommentoida, halusin vain kokeilla, millaista kommenttia sattuisin saamaan novelli/tarina/utopistijutustani."
Ja sitten tämä pirun 'aloittelijaystävällinen' foorumi ei viikkoon jaksa eväänsä lotkauttaa... :prkl: (ja minäkään en saa ikinä kommenttia, tiedä sitten miksi). No, tässä sitä kuitenkin tulee.

Asiaan. Tarinasi on mukavan pessimistinen ja synkkä, joka antaa sille runollisen, lähes unenomaisen ilmeen. Tuossa tarinassa jokainen voi nähdä oman itsensä niinä synkimpinä hetkinään (kun kukaan ei kommentoi! ;D ). Kieliopista ja tekstin sujuvuudesta ei ole mitään pahaa sanottavaa, kuten ei myöskään tuon jutun pituudesta; tekstisi toimii parhaiten juuri tuollaisena lyhyenä tunteenvuodatuksena.

Jatka ihmeessä näiden kirjoittamista!

Yki
7.12.2004, 11:17:55
Oh, joku on kommentoinut! *aplodit*
Vaivuin jo epätoivoon ja manailin foorumin asukkeja jo ties minne, kun kommentointia ei tule. Siis yleensä kaikkiin uusiin juttuihin on tullut vähintään yksi kommentti...
Lainaus: Ja sitten tämä pirun 'aloittelijaystävällinen' foorumi ei viikkoon jaksa eväänsä lotkauttaa...
Kiitos kommentoinnistasi! :rispekti:
En oikein tiedä tuosta, että kirjoittaisinko lisää... Jos kommenttia ei tule, niin turhaan minä tänne juttujani rustailen.
*vaipuu entistäkin syvempään masennukseen*

Ze Shoopuf
7.12.2004, 15:23:36
Ja sitten tämä pirun 'aloittelijaystävällinen' foorumi ei viikkoon jaksa eväänsä lotkauttaa... :prkl: (ja minäkään en saa ikinä kommenttia, tiedä sitten miksi).

En oikein tiedä tuosta, että kirjoittaisinko lisää... Jos kommenttia ei tule, niin turhaan minä tänne juttujani rustailen.
*vaipuu entistäkin syvempään masennukseen*

No, ei minunkaan grafiikkatöitä kommentoitu ennen. Varmaan kolme ketju laitoin, joihin ei tullut ainoatakaan kommenttia ja melko moneen vain yksi ympäripyöreä viesti kuvista. Ei kannata masentua, vaikka kommenttia ei tulisikaan.
Ja olisin minä muuten kommentoinut, minulla vain tuntuu olevam joku laiskuuskausi meneillään. En ole kommentoinut melkein mitään, vaikka olisin halunnutkin. Hui kauhistus, alan idlaantua...

No mutta asiaan. Hyvin mielenkiintoinen tarina. Hiukan sekava, mutta tajusin sen kyllä. Pidin tästä kohdasta todella paljon:

Kerron tämän kuolleen kauriin lailla. Suurin silmin ja mahtavin sarvin, kaatuneena ja uljautensa menettäneenä. Häpäistynä ja kaikkien hylkäämänä. Metsästäjän kyltymättömän vihan kohteena.

En tiedä, jotenkin se loi kivan pohjan tarinalle. Teki siitä hiukan runollisen, mielikuvituksellisen, omaperäisellä tavalla sekavan, persoonallisen ja todella mielenkiintoisen. Jatko siitä oli myös kiva, mutta sen jälkeen oli hiukan laimeaa tekstiä, mikä sammutti minun lukemisintoni. Kuitenkin jatkoin hiukan myöhemmin lukemista ja pidin.
Viimeisestä lauseesta pidin. Se ikään kuin antoi lopun, mutta myös mahdollisuuden oman ajatuksen jatkamiselle. Todella kivasti tehty. ^_^

Tyylisi on sekava ja kivan persoonallinen. Pidän siitä. Kirjoita toki lisää, älä anna ei-kommentoijien lannistaa sinua.
Hei, saithan sinä sentään ensimmäiseen ketjuusi jo kaksi vastausta, minä sain 0. Älä luovuta. ^,^
More?

Yki
9.12.2004, 9:28:21
Erh. Meikä ja meikän äkkipikaisuus. :prkl:
Luovan kirjoittamisen kurssilla ollessani opettajakin ihmetteli sekavaa kirjoitustyyliäni. Hän kyllä piti siitä ja pääsin kurssista läpi.
Kirjoitin tuon siksi, että johonkin piti turhautumistaan purkaa ja kirjoitin tekstin paljoa miettimättä suoraan tähän. Se oli eräänlainen luovuudenpuuska... =)
Kiitos myös sinulle, Ze, että pidit. Edes vähän. =/ Saa nähdä milloin olen taas niin turhautunut, että kirjoitan uudestaan. Ehkä tällä kertaa jonkin pidemmän jutun.
Ja vähemmän sekavan.