View Full Version : Final Fantasy vanhanaikaisena roolipelinä.
Onko teistä joku pelannut vanhaa kunnon paperi-kynä roolipeliä Final Fantasyiden maailmassa? Tai muuten sekoittanut sarjaa näihin pelisessioihinsa?
Itse olen pelannut netissä(chattirope) Final Fantasya, mutta suunnitteilla on myös pelata "kunnon ropea"(anteeksi jos joku ei pidä määritelmästä) FFVII maailmassa osittaisilla seiskan säännöillä. Ajattelin ottaa käyttöön ainakin materia systeemin, jonkinlaiset limitit, teeman(lifestream ja Shin-Ra)...ja paljon muuta, riippuen siitä mitä keksin(ja mikä on toteutettavissa). Ja niille tiedoksi jotka tietävät roolipeleistä; aion yhdistää Final Fantasy maailman Rune Questiin. *huokaa* Tiedän, ne eivät oikein sovi yhteen.
Mutta kertokaa siis omista kokemuksistanne.
Croppola
1.8.2002, 19:17:29
Siinäpä sulle urakka. Siihen vois tosin sopia myös Keski-Maa. Tosin peli on hieman futuristinen joten suosittelen että kannataisi ottaa jotain mukaan myös CyberPunkista. Missä olet muuten pelannut chattiropeja? Ircissä vai? Vai onko olemassa ihan "kunnon" chatti kanavia tälläselle harrasteelle?
Ropeja on tullut pelattua enemmän kuin laki sallii mutta tällä hetkellä menoa jarruttaa vaan se että tääl prkl Kemijärvellä ei asu ketään ropettajaa. Joten peliseuran vuoksi on pelaaminen jääny.
Originally posted by Croppola
Siinäpä sulle urakka. Siihen vois tosin sopia myös Keski-Maa. Tosin peli on hieman futuristinen joten suosittelen että kannataisi ottaa jotain mukaan myös CyberPunkista. Missä olet muuten pelannut chattiropeja? Ircissä vai? Vai onko olemassa ihan "kunnon" chatti kanavia tälläselle harrasteelle?
Ropeja on tullut pelattua enemmän kuin laki sallii mutta tällä hetkellä menoa jarruttaa vaan se että tääl prkl Kemijärvellä ei asu ketään ropettajaa. Joten peliseuran vuoksi on pelaaminen jääny.
Minä käytän RQ:n systeemiä sen vuoksi, koska tunnen sen kuin omat taskuni. Ehkä siinä on vähän enemmän hommaa, mutta saan sen kyllä luonnistumaan.
Chattiropeja voi pelata muutamassakin paikassa. Itse kuitenkin pelaan kissin Punaisen Lepakon Linnassa
Punaisen Lepakon Linnassa (http://www.kiss.fi/chat/?area=chatropol&mode=linna&sesID=)
Callisto
17.8.2005, 22:13:42
Juu, taisi olla tuo oma postaukseni hieman väärällä osastolla.
Pitänee kehitellä ideaa enemmän... Se kun ei sovi taas FF7 linjaukseen kuten tämä. Mitenkäs, onko tässä sattunut edistystä?
RQ on kyllä hieno sääntökokoelma, ainoana miinuksena on jatkuvat loukkaantumiset mikäli joukossa on yksikin kuumapää :D
Kreifi
17.8.2005, 22:17:33
En edes ymmärrä miksi olen RQ:n yrittänyt tuota sovittaa (tosin projekti on ollut totaalisen kuollut jo kauan), sillä se ei todellakaan ole pätevä järjestelmä tuollaiseen epärealistiseen fantasiaan. Joku D&D olisi varmasti hyvä sääntöjärjestelmä, mutta mielumminhan tuollaisen vääntäisi itsekin. Ei olisi varmaan edes kovinkaan iso urakka.
Callisto
17.8.2005, 22:21:43
Juu, onhan seiskassa jo valmis "hahmolomake". Ei tarvitsisi kuin arvojen merkitykset ynnä muut, tarinan alku sekaan ja testipeliä vetämään. Sen jälkeen hienosäätöä hienosäädön perään :)
Mukavaa nypläystä aina tällainen.