View Full Version : FFVIII:n Omega Weapon (spoilereita)
Dorianthem
3.1.2005, 19:23:52
En oikein ymmärtänyt, miksi Omega Weapon tuli vastaan siellä "alhaalla" vastaan. Miksi sitä vastaan joutui taistelemaan? Mitä paikalle oli tapahtunut(anteeksi huono enkun osaaminen)? Voisiko joku kertoa minulle siitä paikasta ja sen historiasta? Eiko Omega weapon tullut kaksi kertaa vastaan? Toinen siellä merilaboratoriossa ja toinen Ultimecian linnassa?
Ps. Oliko se sinun mielestäsi helppo?
Hannu747
3.1.2005, 20:10:41
Omega weapon tullut kaksi kertaa vastaan? Toinen siellä merilaboratoriossa ja toinen Ultimecian linnassa?
Ei Deep sea research centerissä, eli siellä niin sanotussa merilaboratoriossa ollut vihollinen oli nimeltään Ultima Weapon. Nämä kaksi vihollista ovat siis eri vihollisia.
Itse vihollisesta minulla ei ole paljoa kokemusta. Ultima Weaponin olen jaksanut rökittää, mutta Omegaa vastaan en ole jaksanut kovin montaa kertaa taistella. Luultavasti se johtuu taistelun hyödyttömyydestä. Minulla ei ole ollut mitään syytä yrittää tuhota Omega Weaponia, kun taas Ultima Weaponin tuhoamisesta hyötyi Edenillä ja sadalla ultima stonella, jotka olivat jo tarpeeksi suuri kannustin.
Kaikesta huolimatta, jos jossain vaiheessa tulisi sopivaa aikaa voisin kokeilla Omegan rökittämistä.
Onhan tuota Omega Weaponin pieksimistä tullut kokeiltua mutta joka kerta on tullut turpiin enkä ole sitä voittanut koska se on tehnyt sen liikkeen joka vie enemmän kuin 9999 olikos se nyt nimeltään Terra Break. Ultima Weaponin olen sentään piessyt joka kerta mutta siitähän sentään hyötyy jotain kun siltä voi draw:ata Eden GF:än. Mahtaako tuon Omegan tappamisesta edes hyötyä mitenkään saako siitä edes mitään harvinaista esinettä.
Mahtaako tuon Omegan tappamisesta edes hyötyä mitenkään saako siitä edes mitään harvinaista esinettä.
Eipä Omegan tappamisesta saa muuta, kuin 'Proof of Omega' -nimisen esineen. Siitä ei siis ole muuta hyötyä, kuin se kunnia sen tappamisesta. :)
Itse olen Omegan tappanut kahdesti, joka kerta käyttäen Holy Wareja tai Rinoan Invincible Moonia. Seuraavalla kerralla kokeilen ilman sitä, kun Enkuli kertoi kivan taktiikan. :)
Mitään teoriaa minulla ei Omegasta ole. Samannäköinen kuin Ultima Weapon, mutta sillä ei vain ole sitä miekkaa, joka muuten on samanlainen, kuin Cloudin Ultima Weapon FF VII:ssä.
Megadeath
6.1.2005, 19:47:23
Kyllä siitä saa Three Starsin (jonka saa muutettua 100 Tripleksi, ja saihan siitä muutettua jotain muutakin kivaa)
Oon tappanut Omegan Weaponin kerran ja ei siitä mun mielestäkään ollut mitään muuta hyötyä paitsi kunnia sen tappamisesta. Mutta eikös se ole jo tarpeeksi, kun kysymys on kuitenkin pelin pahimmasta vastuksesta. Itse menin sen ryhmällä Zell, Rinoa ja Squall. Enkä käyttänyt mitään seuraavista kyvyistä --> The End, Invicible Moon. Enkä mitään seuraavista itemeisä --> Hero Drink, Holy War. Squallin Leonhartilla ja Zellin Limiteillä pääosin tein damagea.
Tuliha se tapettua. Ei se loppujen lopuks ollu vaikee ku keksin kikan (ihan ite). Opetin Angelolle VAIN(!) Invinsible Moon. Näin se tulee huomattavasti useammin. Tämä liike siis tekee Invinsiblen kaikkiin. Sit ei Omegan iskut enää paljon tehny. :D Pari Lionhearhia ja Edeniä ja juhlat voivat alkaa... ;) Mutta se siitä, sillä kysymyshän liittyi Omegaan itseensä ei sen tappamiseen.
Eli pelissä ei paljon kerrota miksi Omega on siellä. Mutta paikkahan on Ultimecian linna tulevaisuudessa. Yksi vaihtoehto voi olla että hän on yksi Ultimecian luoma hirviö, joita linnassa on useita muitakin (niitä joilta saa unlockittua niitä käskyjä). Mutta en muuten tiedä.
Omega Waponista on keskusteltu jo kerran ja se ketju pantiin lukkoon. Lukekaa kokemuksia vaikkapa tuosta: http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=6703&highlight=Omega+Weapon
Tuolla on mielestäni tarpeeksi ohjeita ja strategioita. =)
Luulen kuitenkin, että hyödyllinen keskustelu Omegasta on pelkästään hyväksi.
adenipoo
7.1.2005, 15:05:13
no en mä tiiä onko se omega weapon niin vaikee...kun mie yleensä kehitän kaikki äijäni 100lv:lle ja sit kaikille hommaan 100 kaikkia taikoja. kaikki parhaat aseet, ja kaikki gf myös 100lv:lle, vielä hommaan jokaisien gf:n "suhteen" 1000:een kaikkiin äijiin, ja sit vielä hommaan quistikselle shockwawe pulsarin...ja sit eikun menoksi. kuulin jostakin että sillä omegalla on noin miljoona energiaa, joten ei tarvii tehä kuin 4kertaa lionheart, kun yhestä lionheartista lähtee noin 250,000 jos joka iskusta lähtee 9999. ite en jaksanut tappaa sitä pieksimällä joten tyydyin selphieen ja hänen hurmaavaan the endiinsä.
Alunperi kirjoittanut Jucce
Opetin Angelolle VAIN(!) Invinsible Moon. Näin se tulee huomattavasti useammin. Tämä liike siis tekee Invinsiblen kaikkiin. no mikä järki on tehä jollain rinoalla joku invisible moon?? eikö ois ollut vähä näpsäkämpi kun käytät noita holywareja kun niitä saa kummiskin ragnarokista niiltä kortti pelaajilta, oliko se gilgameshin kortti josta niitä saa 11..ja kun oot vaihtanut kaikki korttisi tavaroiksi niin pelaa niitä äijiä vastaan korttii....ite sain varmaan yhteensä 33 holywaaria ja heroja noin 500kpl mut osa piti niistä myydä pois
Nyarlathotep
7.1.2005, 18:52:00
Omega Weaponiin olen koskenut pelatessani vain yhden kerran. Turpaan tuli heti, koska kaikki hahmot (Squall, Selphie, Irvine) olivat 100 levelisiä ja Omega Weapon päätti heittää heti LV5Deathin ja 100 on jaollinen viidellä, joten kaikki kupsahtivat. Vasta tänään archdemon minulle kertoi että Omega Weaponin tappamisesta ei ole mitään hyötyä kuin täysin turha Brood of omega-esine. Miksi Omega Weapon on tuolla Ultimecia Castlessa, sitä tuskin kukaan tietää? Ehkäpä se on vain yksi haaste peliin, koska ysistäkin löytyy Ozma ja seiskasta weaponit. Niiltä saa tavaraa mutta Omegalta ei mitään hyödyllistä. Jotkut fanaatikot ehkä vain haluavat keksiä taktiikoita tuon hirmun voittamiseen.
// 500 ja warrior.
Itse olen kerran apinan raivolla piessyt tämän ehdottomasti hankalimman vastuksen mitä Finaaleissa on nähty (toki se on makuasia). Ensimmäisen kerran FF VIII:tä pelatessa Ultimecian linnaan päästyäni hahmojeni levelit olivat siinä 40-50:n paikkeilla. En saanut edes vuoroa, vaan Omega kylmästi vei hengen kaikilta hahmoilta ensimmäisellä iskulla. Muut Weaponit sain joko helposti tai pienellä vaivalla hengiltä, joten luulin Omegankin olevan helpohko. Toisin kävi. Seuraavalla pelikerralla olin oppinut pelin pelaamisen jo mestarin ottein, ja Omegan kohdatessani revanssissa ryhmäni, eli Squall, Zell ja Irvine olivat kaikki lvl 100. Turpiin tuli, kun en tiennyt Omegan omaavan arsenaalissaan sellaista kuin lvl 5 death-taikaa. Noh, vielä jaksoin kiukulla aloittaa alusta, ja nyt hahmoni olivat lvl 99 välttääkseni tuon pahaisen taian. Triple, Aura, tarpeen vaatiessa Guraga, ja sitten Holy Warit käyttöön. Limiteillä potkin Omegaa perseelle, sitten tuli kiire kun hetkellinen kuolemattomuus loppui. Guragaa tarpeen vaatiessa, ja uudet Holy Warit kehiin. Varmaan puolisen tuntia siinä meni, että sain piestyä Omegan maanrakoon. Haittasiko minua kunnollisen palkinnon puuttuminen? Ei, FF-perfektionistina minulle riitti iloinen tunne siitä, että sain joka viimeistä vastusta pahemman ötön piestyä hengiltä.
Sitten Omegan tarinaan. Koko ötöstä ei kerrota mitään, eli Omegalla ei ole muuta merkittävää sijaa kuin pelin pahin haaste. Ultima ja Omega ovat samannäköisiä, myönnetään, mutta eri örkkejä he siltinkin ovat. Ultima on ainoa Weapon, joka on muualla kuin Ultimecian linnassa. Research Centterin tuhoon ei varmaan ole muuta syytä kuin Ultima Weapon, joka on laittanut paikat uusiksi. Ultima Weapon on varmaan yksi kohtalokas ja kliseinen pieleen mennyt koe, ja Bahamutkin on tainnut olla yksi tutkimuskohde.
Omegalla on toki Lv5 Death, mutta sen voi väistää olematta tasoltaan viidellä jaollinen. Pistää vain mahdollisimman paljon deathia status protectioniin, ja selviää. Muistaakseni piti olla ihan 100, että pystyi selviämään.
Oma taktiikkani niillä kahdella kertaa oli kutakuinkin seuraavanlainen:
Ryhmässä Squall, Rinoa & Irvine. Kaikilla 9999 HP:tä, parhaat aseet, ja parhaat limitit. Kaikki 100 lv. ja kaikilla 100 Deathia status protectionissa. Hyviä taikoja lopuissa junctioneissa. Kaikilla seuraavat komennot: attack, gf, draw, item. Eli ihan perus. Tosin vain attackia ja itemiä käytetään.
Ensimmäisen Medigo Flamen tullessa elämät tippuvat yhteen, jolloin Squall käyttää Renzokukenia ja Irvine AP-shottia. Rinoa heittää megalixirin/holy warin (riippuen siitä onko niitä). En muista kaikkia Omegan iskuja, mutta periaatteessa limit - parannus taktiikalla. Aina kun joku kuoli, niin Phoenix Downia perään. Sitten tullaakin siihen "pakkokuolema" -kohtaan, eli Terra Brakeen. Jos ei ole kenelläkään Invincibleä, niin se on loppu. Eli viimeistään tässä vaiheessa heitetty Holy War, tai käytetty Rinoan Invincible Moonia. Kun ollaan hengissä, limittiä niskaan. Hyvällä tuurilla tulee Wishing Staria ja Lion Hearttia. Toisella kertaa sain 20sek Irvinen AP-shottiin, jolloin sai ihan hyvin iskua tehtyä. Pienen väännön jälkeen Omega kupsahtikin.
Seuraavalla kerralla, kun FF VIII:n läpäisen, käytän Enkulin kertomaa taktiikkaa Omegaa vastaan (kuten aikaisemmin sanoin). Siinä ei käytetä kertaakaan mitään invincibleä, sehän on periaatteessa huijausta. :)