View Full Version : FF 7 ja Windows XP
joni_auron
2.8.2002, 20:40:36
Pelaako kukaan enää/koskaan FF VII -peliä tietokoneellaan (pc)? Itselläni on valtava ongelma pelin yhteensopivuudesta xp:ssä, jolloin kyseinen peli ei toimi ollenkaan... jostainpäin nettiä sain kyllä kyseiseen peliin jonkinlaisen epävirallisen winXP-1.03 patchin, mutta se sekoitti tietokoneeni täysin... win 98:ssa ja Me:ssä peli toimii täydellisesti
Jackal von ÖRF
2.8.2002, 20:45:38
Mulla toimii myös XP:ssä, mutta vanhoja pelejä varten kannattaa pitää 98:n asennus XP:n rinnalla, niin voi vaihdella järjestelmää tarvittaessa.
Kyllähän FFVII Windows XP:ssä toimii, lähinnä ongelmia on aiheuttanut tuo Radeoni joka ei halua käyttää 8-bit tekstuureja 3D:ssä... Onneksi on megahertsejä ni voi ees softalla jauhaa
Jackal von ÖRF
2.8.2002, 21:46:49
Sama ongelma kuin Cloudillakin on täällä minulla. GeForcea peli ei halua tunnistaa ollenkaan. Onneksi 1.2GHz riittää pelaamiseen juuri ja juuri tyydyttävällä nopeudella (15-20 fps). Tehoa tarvitsisi lähemmäs 2GHz, jotta pyörisi sulavasti softalla 640-resona. :( Kannattaa hankkia Voodoo 2 (tai 3) ensisijaisen näytönohjaimen rinnalle (eikös V2 ollut vielä PCI-väyläinen?), varsinkin jos retroilu innostaa vähänkään enemmän.
Originally posted by Jackal von ÖRF
Sama ongelma kuin Cloudillakin on täällä minulla. GeForcea peli ei halua tunnistaa ollenkaan.
Tämä ongelma on GeForce korteilla se on kyllä totta, mutta olen saanut pelin toimimaan kahdella eri GeForce 2 piirillä (GTS 32mb ja Ti 64mb).
Peli pitää päivittää versioon 1.02, sen jälkeen pelin asetuksista laitetaan Direct3D Hardware Acceleration. NVIDIA tukeen ei kosketa, sillä ainakin jos minä olen sitä yrittänyt laittaa, peli ei toimi. Myös oikeiden ajureiden löytyminen on tärkeää, peli ei toimi kaikilla Detonatoreilla (referenssi ajureitahan kaikki käyttää). En nyt osaa sanoa mikä versio toimisi, joten se täytyy etsiä itse.
Näin siis minun koneella, mutta olettaisin samojen ohjeiden auttavan myös muita.
The death Magic
4.8.2002, 18:48:33
Itse pelaan FF7:aa 1.2ghz koneella softwarella ja ihan sulavasti se toimii.
Eikö näistä toimiiko-eikö-toimi -jutuista voisi pistää kiinteän topikin?
Uppasin tuon FF7:n pätsin tänne (http://koti.mbnet.fi/welc/misc/riva_TNT.exe), Detonator 7.5.2 ajurit löytyvät vaikkapa tästä (http://koti.mbnet.fi/welc/misc/win9xagp.zip). Itselläni FF7 ei toimi GF4:n sekä Det 30.30:n kanssa, FF8 sen sijaan toimi ainakin 29.42:lla moitteetta.
Feenix
12.7.2005, 14:34:02
Aivan liikaa ongelmia. Möh.
Itselläni kone heitti itsensä joikkeliin jatkuvasti Chocobo racing kohdalla. Ääni kuului, mutta ruutu jumahti paikoilleen. Jeejee. Tosi kivaa. Noh, ongelman sain hoidettua Windows XP patchilla ja kaikki toimi moitteettomasti, kunnes tulin lumilautailu kohtaan.
Ensimmäinen kerta oli ihan bueno, kaikki toimi ja niin edespäin, pääsin etenemään. Sen jälkeen peli tilttaa itsensä niin Wonder Squaren lumilautapelissä, kuin varsinaisen pelin lumilautailussa. Ruutu piemenee, ääni kuuluu ja sitten, ohjelma sulkee itsensä. Ihana oli, kun tämä tapahtui ensimmäisen kerran silloin, kuin viime seivistä oli ikuisuus.
Onko jollain ratkaisua ongelmaan?