PDA

View Full Version : Tom Clancyn kirjat

Master Tonberry
4.1.2005, 16:49:17
Tässä kysynkin kun en tämmöistä ketjua löytänyt niin päätin aloittaa tämmöisen ketjun, niin että mitä Tom Clancyn kirjoja teillä on elämänne aikana tullut luettua. :huh:
Itse olen tässä äskettäin lukenut aivan mielestäni erinomaisen hyvän kirjan nimeltä Iskuryhmä Rainbow.
Mielestäni tämä on Clancyn parhaita teoksia................. =)

Suuri
4.1.2005, 17:30:25
Minä itsekkin olen lukemassa Tom Clancyn Iskuryhmä Rainbowta. Loistava kirja! Taitaa olla eka "Jännitys"/trilleri/tjs. kirja minkä olen koskaan lukenut, ja taitaapi olla parhain. Suosittelen.
Sitten on isoveljen hyllyllä on pölyttymässä Tom Clancyn Punaisen Lokakuun Metsästys(en ole 100% varma nimestä) kirja jota en ole vielä alkanut lukemaan.

Ozó
4.1.2005, 17:42:20
Oon lukenut tuon Iskuryhmä Rainbow:n myös...hyvä kirja, ja realistinen myös. Lisäksi olen lukenut Isku Kolumbiaan tai jotain, siinä esiintyy samoja hahmoja kuin Iskuryhmä Rainbow:ssa kuten, Chavez, Vega, ''Herra Clark''...Kannattaa lukea tuo isku kolumbiaan jos haluaa tietää tapahtumista ennen Rainbow ryhmän luomista.

Myöskin Clancyn kirjaan perustuvia pelejä on pelattu moneen kertaan läpi kuten Rainbow six -kaikki osat, The Sum of All fears, sekä Ghost Recon, en kyllä ole tätä kirjaa löytänyt mistään (?)

-AE
5.1.2005, 19:43:27
Clancy on ehdottomasti paras kirjailija, mitä teknologian ja sotilastoiminnan kuvaamiseen tulee. Itse olen herran kirjoista lukenut vain Iskuryhmä Rainbow'n ja Pelon Tasapainon, joissa molemmissa on omat, poliittiseen maailmaan liittyvät kriisinsä. Niitä seuraa yhtä mielellään kuin itse toimintajaksojakin.

Juuri toiminta on tosin vedetty välillä vähän överiksi aina inhorealismiin asti. Esimerkiksi juuri Rainbow'ssa häiritsivät lauseet tyyliin: "Mies ampui häntä kahdesti päähän, vaikka tiesikin sen olevan turhaa, sillä hän näki tämän aivojen roiskuivan harmaana mössönä huoneen seinille jo ennen kuin tämä edes kosketti maata." Ei tuollaista montaa sivua jaksaisi lukea.

Ihan mielenkiintoinen, todella omalaatuinen kirjailija, jonka teoksista on tehty paljon hyviä/kelvollisia pelejäkin.

Master Tonberry
10.1.2005, 15:04:23
Itse luin viimetteeksi Tom Clancyn Isku Kolumbiaan, mutta ehkä olisi ensin kannattanut lukea se eikä Iskuryhmä Rainbow, sillä se sijoittuu aikaisempiin tapahtumiin ja siinä on joitain samoja tyyppejä kuin Rainbowssa, mutta nuorempina.
Kirja on mielestäni hyvä, muttei voita Iskuryhmä Rainbowta.

Frown
19.1.2005, 21:04:39
Howdy.

Jep, Tom Clancy on kyllä yksi lempikirjailijoistani Tolkienin lisäksi. Iskuryhmä Rainbow on kyllä mielettömän hyvä kirja.

Suuri puheli tällaista:

Sitten on isoveljen hyllyllä on pölyttymässä Tom Clancyn Punaisen Lokakuun Metsästys(en ole 100% varma nimestä) kirja jota en ole vielä alkanut lukemaan.

Jep onhan se kirja Punaisen Lokakuun Metsästys. Hunt for the Red October(1984). Leffakinhan siitä on, jossa Marko Ramiusta näyttelee Sean Connery.

huru-ukko
27.1.2005, 12:50:09
Juu, olenhan minä Clancyn kirjoista lukenut Isku Kolumbiaan, sekä Iskuryhmä Rainbow. Parempi näistä mielestäni on Rainbow, tämä kohtalaisen paksu kirja on semmoinen, missä pysyy helposti juonessa mukana ja paikat ja henkilöt on helppo mieltää mielessään sellaisiksi kuin haluaa, sillä kirjailija ei ole liikaa kertonut kirjassaan hahmoja tietynlaisiksi.
Tämä kirja on hyvin kiehtova ja suosittelen lämpimästi sen lukemista. :)
Ajattelin itsekin lukea sen uudestaan. =)
Ja olen pelannut kaksi ensimmäistä kirjaan perustuvaa peliä Rainbow six ja Rainbow six: Roque spears, monen monituista kertaa läpi.

Twom
27.1.2005, 14:59:13
Itse tykkään paljon Tom Clancystä enkä suinkaan siksi, että tällä on sama etunimi kuin itselläni.

Kirjoista olen lukenut Punaisen lokakuun metsästyksen, joka on mielestäni Clancyn tuotannon paras kirja eli kannattaa lukea!! Sitten luin Isku Kolumbiaan, joka on hyvä kirja muttei yllä edellisen tasolle. Tämän jälkeen luin Peloista pahin, jonka lopusta pidin todella paljon, ehkä enemmän kuin Kolumbian. Ja olen lukenut Karhu ja Lohikäärme kirjan, joka on hyvä mutta ei ylitä muita mainitsemiani kirjoja.

Kokonaisuudessaan Tom Clancy on kirjoittanut paljon mielestäni hyviä kirjoja ja toivon että hän kirjoittaa lisää.