PDA

View Full Version : Piirrosoppaita

Heinkel
4.8.2002, 17:27:45
Nonnih, pitkän kompuutterin kanssa tappelun jälkeen minulla riittää jälleen aikaa ja energiaa töhertelyyn... kaikki muu tuntuu sujuvan hyvin, mutta kasvoja en osaa vieläkään piirtää, ja minun töhertelyoppaissa kaikki opetetaan liian tiuhaan tahtiin... (nyt piirretään suora viiva... helppoa eikö... ja nyt siirrytään Micheolangelon freskoon...)

Eli, voisiko joku suositella hyvää oppikirjaa/opasta piirtämiseen. Jotain missä kaikki vaiheet käydään kohta kohdalta läpi. Lähinnä japanilainen piirrostyyli kiehtoo... tietenkään sitäkään ei opi ellei osaa piirtää realistisia hahmoja.
Tosiasiahan on että piirtämään ei opi kuin piirtämällä, se ei ole ongelma, aikaa riittää. Mutta kun minulla ei ole tarpeeksi yksinkertaisia malleja. Kokeilin Tifalla, ja lopputulos on lähinnä kelvollinen, kunhan kukaan ei näe sitä :) (btw. varjostukset päin helvett!ä, kasvot välttää jotenkin... näytti Hitleriltä kunnes tajusin jättää nenän mustaamatta vaikka alkuperäisessä mallissa se oli mustattu)

Mainittakoon ettei kyseinen Tifan kuva ollenkaan huonontunut vaikka sitä Bourbon hömpsyjen jälkeen yritin mustavalko-käsiskannerilla skannata... Sen jälkeen keskityinkin piirtelemään jotain vähäpukeisempaa...

Kaikki mitä netistä löytyy kelpaa, kunhan ne voi tulostaa... ja jos joku tietää jonkin kattavan kirjan jota löytyy suomesta, niin on hyvä ja kertoo. Itselläni on jo "Bridgman´s Drawing From Life" ja "Näin opit piirtämään sarjakuvia". Jälkimmäinen on jotakuinkin meikäläisen tasoiselle sunnuntaituhertelijalle. Bridgmansin avulla tosin opin piirtämään melko kelvollisia ihmishahmoja jo viikon harjoittelun jälkeen. Mutta japsien tyylissä on jotain käsittämätöntä ja kiehtovaa, ja siitä Brigman ei tiedä mitään.

(Olisi idea fanfictioniin, ja pitäisi helvett! oppia kuvittamaan se kunnolla, ilman että jokaiseen kuvaan menee viikko ja tuhat keskeneräistä hylättyä luonnosta...)

nursetwiggy
4.8.2002, 17:41:34
http://www.howtodrawmanga.com/tutorial/tutorial.html

Potri
4.8.2002, 18:45:02
Kokeile jos saat jotain selvää myös tosta: http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

Heinkel
6.8.2002, 17:00:28
Loistavaa, juuri mitä etsinkin. Kiitos Angi ja Potri. Kunhan saan skannattua ainoan jotakuinkin kelvollisen työni, niin pistän siitä linkin tänne...