PDA

View Full Version : Pc vs. elämä

kawaii-chan
5.8.2002, 14:11:36
Noniin, eli tuli tämmöinen kysymys mieleeni: Miten kauan käytätte konetta keskimäärin päivässä? Haittaako se teidän "normaalia" elämäänne?

Itse pelaan story tellingiä netissä, joten aikaa menee paljon... siis liikaa :eh: No, kiitos etukäteen vastauksistanne.

Ja poistakaa tämä, jos tämmöinen on jo ollut...

Ja lisi tosi kiva jos kertoisitte mielipiteenne tästä topicista, on nimittäin mun eka :D

Locke Cole
5.8.2002, 14:21:52
Yleensä käytän tietokonetta vain netti-käyttöön, joskus jätän koneen päälle lataamaan jotain jos esim. lähden käymään jossakin. Tietokone ei ainakaan minulle aiheuta mitään haittaa "normaalia elämää."

Archux
5.8.2002, 15:39:36
En minä nyt tiedä jos se varsinaisesti haittaa normaalia elämää mutta kyllä minä paljon konetta käytän, kenties liikaa.

psaijai
5.8.2002, 16:24:36
Määritä mulle "normaali" elämä. Mulle normaali elämä on tietokone ja jos voisin istuisin tässä hautaan asti mutta kun en voi niin täytyy tehä vähän muutakin. Eli koneen kanssa menee todella kauan. Tietysti elämään kuuluu muutakin kuin se kone. Sanotaan nyt vaikka miitit ja muut matkat sekä koulu. Pakko sitä joskus on jotain muutakin tehä mutta kyllä minä mielelläni tässä istun eikä se mitenkään häiritse, minua ainakaan. :D

kawaii-chan
5.8.2002, 16:43:11
Originally posted by spy85
Määritä mulle "normaali" elämä. Mulle normaali elämä on tietokone ja jos voisin istuisin tässä hautaan asti mutta kun en voi niin täytyy tehä vähän muutakin. Eli koneen kanssa menee todella kauan. Tietysti elämään kuuluu muutakin kuin se kone. Sanotaan nyt vaikka miitit ja muut matkat sekä koulu. Pakko sitä joskus on jotain muutakin tehä mutta kyllä minä mielelläni tässä istun eikä se mitenkään häiritse, minua ainakaan. :D

Juups.. Mullekin normaali elämä OLISI tietokonetta, miittejä, pelailua, koulua ja niin edelleen, mutta äitini
:prkl: Ei tykkää siitä, että istun koneella ja kuppaan netissä.. Ja naputus kuulemma häiritsee.. pöh...

Hei! Musta taisi tulle jo bitebug, vaikka vasta tänään rekisteröidyin :D :D ! *so proud*

Jackal von ÖRF
5.8.2002, 17:32:01
Ainakin kerran olen saanut kehotuksen hankkia elämä, ja suunnitelmissa on ainakin suhteellisesti pyrkiä siihen. Konehan on aina päällä, joten täytyy vain säännöstellä aikaa, jonka on sen ääressä. Unirytmin siirtäminen 4 tuntia taaksepäin olisi jopa inhimillistä. Myös kuten yleensä, kaiken takana on nainen, mutta ei siitä sen enempää tässä. =)

Celeb
5.8.2002, 17:43:58
Joskus kun kaverit soittavat niin ulos lähden. Mutta kun ulkona olen, niin en kumminkaan röhnötä koko aikaa jollain penkillä polttelemassa tupakkaa. En edes polta.

Jos tässä koko ajan istuisin ja en muuta tekisi, niin 2 viikon päästä selkäni olisi pirstaleina ja joutuisin sairaalaan (lukekaa eDomen vanha artikkeli aiheesta).

yksisiipi
5.8.2002, 18:40:02
Näin loma-aikana tulee nettiä käytettyä helposti viisikin tuntia päivässä ja mahdollisesti pari tuntia pelaamista päälle. Kouluaikana netissä surffaaminen sitten jää vähemmälle, noin pariin tuntiin ja pelattuakin tulee enintään kaksi tuntia.

psaijai
5.8.2002, 22:33:41
Originally posted by Jackal von ÖRF
Ainakin kerran olen saanut kehotuksen hankkia elämä, ja suunnitelmissa on ainakin suhteellisesti pyrkiä siihen.
Koneen avullahan sen saa. Sä varsinkin, tiiät yhtä sun toista näistä vempeleistä ja osaat yhtä sun toista koodi kieltä ja ties mitä. Pääset vielä pitkälle IT-alalla. Mun naapuri on tietokone insinööria ja ei mun mielestä siltä elämää puutu. Käyvät ulkomailla kerran vuoteen ja vaihtavat autoa aina kun alkaa huolto raja lähestyä. Kyllä mulle sellanen elämä kelpais ja IT-ala on tulevaisuuden ala ja sillä nimen omaan tienaa ja voi rakentaa sen elämän itselleen.

Jackal von ÖRF
5.8.2002, 22:38:18
Originally posted by spy85
voi rakentaa sen elämän itselleen.
Näinhän se homma etenee! =D

:rispekti: sinnekin ongelmien ratkaisemisesta.

psaijai
5.8.2002, 22:55:36
Originally posted by Jackal von ÖRF
:rispekti: sinnekin ongelmien ratkaisemisesta.
Minä? Ratkassu ongelmia? Mitä muka...ja vielä monikossa. Eikös se ole menny toisinpäin?

Tristam
5.8.2002, 22:59:54
Tietokoneet sun muut härvelit vievät kyllä suuren osan elämästäni... Netissä olen keskimäärin 3 tuntia päivässä (tämä tapahtuu kuitenkin yleensä yöllä). Toki minulla on muutakin elämää kuin tietokoneet ja pelit (uskokoon ken haluaa). Mutta siis pelit ja vehkeet eivät vie liikaa aikaani ainakaan omasta mielestäni, mitä nyt ff-sessiot joskus venyvät päivien pituisiksi...

Eltsi
6.8.2002, 0:05:05
.

Kassi
6.8.2002, 0:30:04
Outo vastakkainasettelu. PC != elämä. Kesälomalla menen nukkumaan aamupäivällä, herään illalla ja 90 prosenttia valveillaojoajasta olen tietokoneella. Tänä tai ensi yönä alkavat hillittömät Homeworld-sessiot, ei siinä ehdi ulkomaailmaa tutkimaan. :D

Kurko
7.8.2002, 0:40:44
Tietokone ei haittaa "normaalia" elämääni, koska se on osa minun normaalia elämää. Olen tässä loman aikana viettänyt aikaa tietokoneen ääressä hyvin monta tuntia ja kiinteän internet yhteyden myöstä koneeni on auki 24/7. Aamu teenkin juon heti tietokoneen ääressä ja yleensä löydän itseni samalta tuolilta vielä illallakin. No jos nyt välillä lenkillä tai kaupassa käy, mutta harvemmin jaksaa ulos raahautua. Viihdyn kotona ja netin kautta tavoitan kaltaiseni populan, mikäs tässä on ollessa. No koneen käyttö vähenee kun koulu alkaa, mutta enköhän minut tavoita irkistä aika usein. Opiskeluhan ei ole koko elämä kuten ei myöskään tietokone, vaan ne ovat osa sitä.

Dreamer
7.8.2002, 6:45:48
Nyt loman aikana olen istunut tässä koneen ääressä useita tunteja päivää kohden. Ei se minun "elämää" haittaa, kun ei ole parempaa tekemistä. Jos on, niin silloin teen sitä (yleensä se on kyllä lukemista, ei tässä tule mitään kehittävää harrastettua... sitä olen jo tehnyt muulla ajalla). Koulujen alkaessa koneen käyttö jää sitten luonnollisesti vähemmälle, kun en ole koskaan oikein tottunut koulussakaan koneelle menemään ja aikaa viettämään siellä. Kaiken tarvittavan yleensä hoidan ja silloin saa kone jäädä syrjään. Ja se tarvittavahan on minun elämää, puiston penkitkin ja muualla istuminen alkaa kyllästyttämään ajan kuluessa.

Tästähän muodostuu oikein kaunis kokonaisuus.

Dante
8.8.2002, 19:58:08
Mitä tietokoneeseen tulee olen vähentänyt sen käyttöä huomattavasti, nykyään elän ns. terveellistä elämää, eli syön tosi hyvin, käyn salilla treeniaikataulujen mukaan ja olen ulkona mahdollisimman paljon, opiskelun alkaessa uskoisin elektronisen viihteen vähentyvän entisestäänkin, itsepuolustuslajeista puhumattakaan, jotka uskoisin aloittavani pian.

Muille voisin sanoa että hankkikaa elämä!

Archux
8.8.2002, 21:27:31
Tosiaankin voisin lisätä tähän että tietokone on minulla tärkeä osa sitä "normaalia elämää". Kun koulu alkaa, vähenee tietokoneen käyttö, mutta vain koska menee paljon aikaa koulussa olemiseen. Kiinteä netti kun on niin kone on päällä lähes 24/7, vaikka en sen ääressä istuisikaan.

Itse haluaisin vähentää koneen käyttöä, lisätä ulkoilua yms. mutta en vain ymmärrä miten jaksaisin. Kavereidenkin kanssa aina vaan pelataan, joten sellasesta "ulkona hengailusta" ei tulisi mitään. Täytyy myöntää, että tietokoneen/konsolin ulkopuolelta on todella vaikeata löytää mitään mielenkiintoista. Tokihan elokuvat, huvipuistot yms. aina menevät koneiden edelle, mutta ei niisskään tule käytyä kuin muutaman kerran vuodessa.

Pinchi
9.8.2002, 1:04:12
Minulla on enemmän elämää koneen ulkopuolella, mutta kyllä sitä tälläkin on. Konetta käytän kaikenmaailman grafiikkahommeleihin, sekä netissä seikkailemiseen. Tällä ikivanhalla motukalla ei kuitenkaan palljon/halvalla surffailla, joten jää aikaa paljon muuhunkin.

Tosin välillä alkaa tuntua että netti elämä ja oikea elämä jo alkavat sekoittua toisiinsa, sitä saattaa ajatella foorumin väkeä ja puhua heistä ja muutenkin vaivata päätänsä heillä.

The death Magic
13.8.2002, 9:32:03
Syön, juon, nukun,opiskelen ja katson tv:tä. Muu aika menee melkeinpä PC:lle lukuunottamatta aina joitakin poikkeustapauksia.(esim juhlissa tai kavereilla käynti ym ym.)

blind
18.8.2002, 21:07:14
mä käytän konetta aina kun ei muuta tekemistä keksi eli suurimman osan ajastani...
Mutta kyllä kavereita on ircin ulkopuolellaki :)

Cloud
18.8.2002, 22:01:53
Normaali elämä se tässä omassa tapauksessa on oikeastaan tämä tietokone...
Tietenkin on koulu, mutta eipä se paljoja tunnu koneen käytössä, aina voi karsia nukkumisesta :D
Kyllä sitä tietysti tulee puuhailtua muutakin aina välillä, pyörälenkkejä ja sellaista. Ja tietysti tulee tavattua kavereita muutenkin kuin irkissä, kaikki eivät edes irkkaa, ainakaan kovin paljoja.

Rowena
19.8.2002, 17:25:29
Koko kesäloman olin tietokoneella yöt, aamuyöhön asti... Nyt kun opiskelu alkoi niin huomattavasti vähentyi surffailu... Nykyään olen melkein päivittäin 1-5 h koneella. Muu aika kuluu pleikkariin, kavereihin, kouluun ja nukkumiseen :D

Kreifi
22.8.2002, 1:28:21
Aika paljonhan tuota tulee käytettyä. Kyllähän se kiltti mukava ihana tyttönen siitä välillä huomauttelee. Itsekin pelaan netissä ja se venyttää sessiot joskus tuonne viiteenkin saakka(eikä sitä sitten jaksa enää mennä nukkumaan). Pelasin tai en, niin koneella menee koko ilta ja yö, päivisin sitten nukunkin. Itseasiassa melkein kaiken ajan koneen edessä vietän, mutta en katso sen häiritsevän sen millään tavalla elämääni. Pystyn kyllä helpostikkin tästä lähtemään, kunhan on jotakin muuta tekoa. Juttu on vaan se, että yleensä ei tosiaankaan ole parempaa tekemistä. Ja kunnon hyvää peliä netissä on kiva pelata...vaikka montakin tuntia.

Mutta kuka sanoo, että elämää ei olisi netissä? *virn*

Seyana
23.8.2002, 20:35:06
Kotona pidetään huoli että konetta ei ylikuluteta.. Meillä on tarkat aikataulut joita on noudattava sekunnilleen jos ei halua konekieltoa..
näin arkisin koneella menee vain parisen tuntia, kun ei oikein houkuta ajatus kokea uudelleen puoli vuotta ilman konetta ja pleikkaria..
Pleikkarille pelailen enemmän, koska veljet on lähinnä koneella pelaamassa..
On päiviä jolloin en häivy kota kuin kouluun ja päiviä jolloin koneet saavat olla rauhassa kokoajan.
Ei minulla elämää ilman nettiä olisi, olen saanut netistä monia hyviä ystäviä joita olen miitannut..

Roakel
24.8.2002, 6:47:08
En oikeen osaa sanoa, vietän kyllä elämääni ilman tietokonettakin, mutta oon silti joka päivä tietsikan ääressä. Mä käytän tietokonetta usein netissä olemiseen ja pidän aina ircin päällä.

Torspa
2.9.2002, 18:05:24
Jos en ole kavereitteni kanssa ulkona olen netissä.Ja sitä netissä oloa tulee harrastettua aivan liikaa olisikohan n. 3h/päivä.Eli siis liikaa.Mutta ei se minun elämääni haittaa.

lutti
5.9.2002, 12:23:35
konetta käytän aina kun haluan koneen käyttö ei voi vaikuttaa muuhun elämään koska kuitenkin jos haluaa käyttää konetta vaikka 24/7 niin sehän sitä elämää sitten on ihminenhän itse valitsee tekemisensä elämässä ...jos tuntuu että on kivempää istua koneella kuin lähtä vaikka juopottelemaan niin istuu sitten vaan ei siinä mitään väärää ole ...mutta itse kyllä pystyn jakamaan aikani koneelle ja kaikelle muulle helposti

DestruX
7.9.2002, 2:38:54
PC on mun elämä!!!! No ei :P

Täytyy kyllä myöntää, että välillä koneella on raskaat sessiot päällä, putkeen voi mennä pari-kolme päivääkin viikossa, esim. viikonloppuna =)

Ja ei haittaa "normaalia elämää", koska sellaista en ole itselleni suonut ;)

Ben
23.9.2002, 17:36:51
Mielestäni elämäni on hyvinkin tylsää. Istun 1-3 tuntia koneen ääressä, käyn koulua 8 tai 4 tuntia. Katson telkkaria lopun ajan ja menen nukkumaan. Viikonloppuna täysin sama kuvio. Elämäni sisältö on siis 0. En tiedä, mutta en mä tätä kuviota kauan jaksa tehdä. Täytyisi elää... =/

Itse henkilönä olen hyvin "lonely wolf" tyylinen ihminen. Kaikki vihaa minua ja minä vihaan kaikkia. Se on ollut mottoni vuodesta -86. Täytyisi kyllä asian eteen tehdä jotain. En tiedä vielä mitä...

Rocket Knight
24.9.2002, 13:09:04
tietokone kuuluu joka päivän teemaani, jopakin koulussa minä nyt näppäilen tässä mac:in konella ja myöhemmin kotona sitten odottaa pc:tä jota sitten pelailen paljon, hyvin paljon pelejä ja lisäksi animaation homman pc:n kanssa kuuluu toki arkipäivään.

Tottakai teen jotain muuta kun homehdun tietokoneen kanssa, nimittäin käyn välillä useasti kaverin luonna, välillä viettelemässä jossain kadulla tai kotona piirrän tai pelaan oma pelikonetta...siis siinäpä se onkin

Itse henkilönä olen hyvin "lonely wolf" tyylinen ihminen. Kaikki vihaa minua ja minä vihaan kaikkia. Se on ollut mottoni vuodesta -86. Täytyisi kyllä asian eteen tehdä jotain. En tiedä vielä mitä...
Tuttu tunne, vaikka homma pyykkii nyt hyvin täällä, silti tunneni vielä ns. yksinäistä susia. älä kummiskaan ota elämää niin vakavasti, koska jotain hyviäkin puolia sinussa löytyy vielä...

Narvinye
29.9.2002, 20:45:17
njoo.. kone auki noin 24/7 ja koneella roikun jostain 4 tunnista ylöspäin... parhaimmillaan viikonloppuisin tai lomalla 10 tunnista ylöspäin.. Eipä tässä ihmeempiä... en voi olla koneesta erossa edes päivää, ettei tulisi vierotusoireita. Ircissä roikun suurimmaksi osaksi ja siinä sivussa teen kaikkea muuta... ja toki ne kaverin mahdutan jonnekkin väliin irl... Kuitenkin niin addiktoitunut tähän koneeseen niin pahasti, että alan pikku hiljaa huolestumaan :eh: ....
Äiti valittaa kun tässä maleksin, enkä tee mitään hyödyllistä esim. tee kotitöitä tai opiskele 3 tuntia päivässä :confused: mutta se alkaa pikku hiljaa hyväksymään kohtaloaan =/ että sillä on maailman aikaansaamattomin tytär :D
Äh.. kaipa sitä joskus voiskin tehdä jotain hyödyllistä, mutta niin kauan kuin innostusta riittää ja ADSL:llä pysyy niin minen luultavasti liiku tästä mihinkää.. molen ihan tyytyväinen näin ja jos muuta haluan niin kone kiinni ja kaupungille :)

// edit: hihi ^^ ja heti tuli väri-typå. sen siitä saa kun yrittää jotain hienoa

Neo
5.10.2002, 15:21:45
pyrin pitämään konetta auki 24/7, eihän se tietenkään aina onnistu, viimeisin uptime on 4:19pm up 12 days, 17 min, 14 users, load average: 0.12, 0.14, 0.10 eli 12 päivää ja 17 minuttia, sitä ennen oli varmaan bootin paikka, mutta hyvin paljon tämä kuitenkin päällä on. Mitä nytten itse konella olen, aika paljon kuitenkin, mutta jos jotain muuta tekemistä tulee eteen niin ei ole yhtään vaikea poistua koneelta.

Safir
5.10.2002, 15:46:23
Minulla ei ole elämää. Vain pc. :D
Mutta, kyllä, tieokone on erittäin hyödyllinen olla olemassa. Sillä voi pelata, piirustaa, latailla tiedostoja ja tehdä niin paljon muutakin. (mitäpä minä tietäisin?)

Isäni kun möi vanhan koneemme eräälle tuttavalleen, niin minun piti olla melkein kolme kuukautta ilman konetta. Se oli kyllä kamalaa aikaa. Huhuh.

Minä olen monta tuntia päivässä koneella, enimmäkseen siis netissä.Jos ei olisi nettiä, niin luulenpa, että minulla olisi elämä...

Kyllä sitä joskus iskäliiini valittaa, että olen koneella niin paljon, mutta en minä siitä välitä. :p

urho
5.10.2002, 15:53:33
Konetta en käytä mihinkään muuhun kuin irkkaamiseen ja täällä oloon. Pelaan pleikkarilla. Ja tietty myös musiikin polttamiseen, kun sen polttavankin hommasin tuossa kuukaus sitten.

Jos tämä kone vietäisiin minulta, purisin sen henkilön nilkkaan joka sen vei. Vaikka oman isäni :D

On mulla ihan tavallinenkin elämä, mutta kone on noin 30% elämästäni :)

Tommistus
5.10.2002, 18:50:18
Mitäs tässä nyt... Konetta tulle käytettyä noin 4-6 tuntia päivässä ja netissä tulee oltua noin 2 tuntiä päivässä joten en ole mikään kauhea tietokone friikki. Mutta kun saan joululahjaksi uudentietokoneen ja kiinteän littymän niin sitten alkaa tuntimäärät kohota taivaisiin!

Mayatar
25.11.2002, 14:28:12
Minulla ei ole kiinteää kotona. Minusta tuntuu että se on aika hyvä asia. Koneella olen, kun en nuku, syö, matkusta tai kun olen poikaystävän luona. (Paitsi jos olen koneella pokaystävän luona *virnistää*) Koulutukseni perustuu tietskareihin ja töissä olen konella melkein aina. Niin ja onhan minulla harrastuksiakin ja joskus pitää lukea ja katsoa telkkaria. Koneella oleilen netissä, käsittelen kuvatuksia tai kirjoitan runoja/tarinoita. En koe sen häiritsevän muuta elämääni. Paremminkin tietokone on melkein tärkein osa elämäni. *hymy* Se että liika päätteen tuijottaminen saa pään särkemään, saa minut tekemään myös muita asioita aivan tarpeeksi. Kamalaa laiskuuttahan tietokone on minulle aiheuttanut. Nykyisin mielummin on netissä, kun lähtee jonkin epäläheisemmän kaverin luokse, mutta se on aivan idiottimaista jos tärkeät IRL suhteet (tyttö/poikaystävä taikka todella tärkeät ystävät muuten) ajatellaan koneen veroisiksi tai jopa epätärkeimmiksi. Sellaiset käytöstavat minusta pois heti.

Crimson
25.11.2002, 18:05:06
Koko suku: Nina kulta, hanki elämä!
^^ Määritelkää tuosta onko minulla normaalia elämää. Tietokone ja pleikkari taitaa olla normaali elämäni.
Ja taidan olla jo naimisissa tietsikkani kanssa...
Joten voin sanoa, että se haittaa aika pahasti muuta elämääni. sosiaalista puolta ainakin.
Mutta minä annan elämäni olla tietokone jos haluan.

R'lyeh
25.11.2002, 19:59:20
Tietokone kuuluu elämääni, kuten asia näyttää olevan suunnilleen kaikilla täällä. Tietokone rikastuttaa (-tyhmä sana-) elämääni. Silloin minulla vasta olisikin tylsä elämä, jos en omistaisi tätä konetta. Tämä on suuri osa harrastuksiani ja myös osa ihmissuhteitani, enkä tahtoisi millään luopua lopullisesti noista tärkeistä asioista. Kyllähän tauko tekee aina hyvää sinäänsä, jos kerta löytyy jotain 'kunnollista' tekemistä ihan IRL. Netissä onkin sitten useimmiten jonkin sortin tekemistä, tai jos ei muuta niin idlaamista. Hyvinhän koneen parissa aika kuluu, varsinkin jos ei ole 'parempaa tekemistä'.

Awna
27.11.2002, 6:47:33
Elämä, mikä se sellainen on? Tai, paremminkin, määrittele "normaali" elämä.

Tietokonetta tulee käytettyä 8-13 h päivässä, joskus jos jätän yön nukkumatta niin saattaa mennä 20 h putkeen. Pienempänä sitä jaksoi paremmin, nyt lähinnä olen netissä enkä pelaa enää kun eivät enää tee hyviä pelejä jotka valvottaisivat...

Elikkä tietokoneeni on elämäni, poikaystäväni ja elukoitteni lisäksi.

Toia
27.11.2002, 7:50:23
Kävin netissä ennen useammin, mutta kun tietokeeni on korjaamolla voin mennä nettiin vain kerran viikossa :( .
Tietolonen kuuluu elämääni en paljoakaan eläisi jollen saisi käydä tietokoneella edes kerran viikossa.

Scalio
27.11.2002, 11:33:33
Aika hankala vastakkainasettelu. Kun kotiin tulen koulusta nappaan koneen päälle ja illalla kun menen nukkumaan laitan sen pois päältä, käytin sitä sitten tuona aikana tai en. Pääasiassa istun muutaman kaverin kanssa irkissä ja juttelen, he kun sattuvat olemaan helsingissä. Surffaan netissä ja pelailen jos sille päälle satun. Yleensä musiikki soi kokoajan, oli se sitten omat ämpärit tai nettiradio.

Elämällä nyt voi tarkoittaa aika montaa asiaa. Paikallisten "normaalien" nuorten mielestä elämä on sitä, että vetää päänsä täyteen viikonloppuna ja ajaa *illurallia linja-autoaseman ympäri poppivehkeet täysillä. Jos se on elämää, en edes halua sitä. Minun elämäni on tätä, ja jokaisella muulla on omansa, millaisen siitä haluaa.

Adeíron
27.11.2002, 16:51:49
Jonkin aikaa sitten olisin vallan hyvin voinut sanoa, etten irl oikein tehnyt mitään, ainoastaan olin irkissä ja pelasin. Ja masentelin.

Nyt n. kuukauden olen ollut paljon poissa koneelta, huomasin vahingossa aikalailla lopettaneeni irkkaamisen ja nyt oikeastaan foorumit ovat ainoa, mitä koneella ollessani seuraan. Ihan tyytyväinen olen näin, yleensä kun tietokoneen tuolilla istuskellessani vain angstaan, vaikken sitä pahemmin muutoin tee. Mielenterveys parani kun aloin viettää aikaa muualla. :)

nox
27.11.2002, 18:09:33
Kyllä tämä koneella istuminen häiritsee vähäsen. Tulee annettua huomiota liian vähän muille, jotka sitä tarvitsisivat. Koneella olo on niinkuin nukkumista: herätyskellon soidessa, keksii aina jonkun tekosyyn olla nousematta. Aina kun pitäisi vaikka siivota tai jotain niin muistaakin jonkun hyper-tärkeän jutun joka pitää vielä katsoa netistä. Nytkin koira haluaisi leikkiä...taidan mennä leikkimään....

bigspin
29.11.2002, 14:10:05
No yleensä tulee päivässä oltua noin 4-6 tuntia koneella, eli niin hirviän kauan.Kyllähän pc on osa minun suurta mysteeristä elämää mutta ei se koko elää multa kuitenkaan vie :) Mutta nyt tosin talvella olen huomattavasti enemmän koneella kuin kesällä.
Syinä ovat kylmä sää talvella ja tekemisen puuten ja muu.

Vodoun
30.11.2002, 17:47:09
no lähinnä käytän konetta täällä käymiseen ja biisien imutteluun. Niin ja Grim Fandangoon.. Siinähän sitä jo onkin. Kyllähän mä päivittäin käytän konetta, mutta en paljon, koska mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa, kun on konsaa ja taikkista ja sitä ja tätä... Suurimman osan ajastani vietän muualla kuin koneen edessä.

On tosiaan vähän outoa asettaa PC vs. life. Siis jollekkin elämä on tietokone ja jos se on onnellinen niin, niin mikäs siinä sitten..
Elämähän se sekin.

Outraider
3.12.2002, 8:56:40
Jos kadulla joku kysyisin nenät vastakkain, että paljonko pelaan/läytän konetta päivässä sanoisin että jotain 3-5 tuntia, mutta todellisuudessa se on jotai 5-7 tuntia (kauheita lukuja)

Originally posted by Vodoun

On tosiaan vähän outoa asettaa PC vs. life. Siis jollekkin elämä on tietokone ja jos se on onnellinen niin, niin mikäs siinä sitten..
Elämähän se sekin.
Minä olen yksi niistä, vaikka se onnellinen puoli jää vähän vähemmälle. ja onhan mulla muitakin, tosin ei niin "laajoja", harrastuksia

Mysticus
3.12.2002, 9:01:54
Nykyään tietokoneella istumiseni on jäänyt huomattavasti vähemmälle koulun takia, mutta pyrin silti olemaan päivittäin koneella ainakin sen pari tuntia, viikonloppuna tuntimäärä kasvaakin sitten jo huomattavasti suuremmaksi. Kyllähän elämääni PC:n lisäksi vielä muutakin mahtuu, kuten kaverit, poikaystävä ja tietenkin se pleikkari, mutta kyllä tietokoneella on siltikin suuri osa päivittäisessä rytmissäni. ^^

JonVonRox
5.12.2002, 17:14:46
..kun totean elämäni koostuvan ykkösistä ja nollista päätän päiväni kunnon jysäyksellä. Elämä on laiffii sanoi Matti Nykänen, ja nyt loppui juominen sanoi Jamppa Tuominen mutta aina on huominen... eli aina kun tekee jotain muuta kuin köllöttää koneella on toivoa. Tietokoneeksi kutsutun rakkineen ostin vasta muutama vuosi sitten ja kiinteä kotikaista tuli vasta muutama kuukausi sitten. Sitä ennen tein ihan sitä samaa kuin nykyäänkin eli en ole nettiaddikti tms. joten otan tuon elämän ja lähden himaan.

Goljatt
29.12.2002, 19:06:36
Ennen joulua tietokoneen käytöstä oli minulle haittaa koulun käynnin kannalta eli kun oli kokeet niin ajattelin, että "Pitäiskö pelaa joku 15min ja sitten alkaa lukea", mutta aika vain venyi ja kohta kello olikin liikaa. Nytten kun sain jouluksi Ps2 niin olen "hakannut" FF X sillä aika tiuhaan tahtiin ehkä vähän liiankin.

Saa nähdä, että miten alkaa suhtautumiseni, kun on uusi konsoli/kone voi olla, että tietokoneen tilalle tulee se Ps2 kunnes olen pelannut FF X:n läpi....

LizzieFox
4.1.2003, 18:54:31
NO LIFE

Eli mulla vie kone ihan liikaa elämääni..Tässä olenkin miettinyt että minulla ei taida olla elämää. Onneksi pääsin koneesta pariksi päiväksi "irti", kylläkin pakolla. Koska ei ollut mahdollisuutta mennä nettiin. Netin salasana oli hukassa.

No kyllä mulla on elämää vielä näköjään jäljellä..:)
Mutta uudenvuodenkin vietin koneen ruutua katsellen kun kaverini olivat pihalla ampumassa raketteja..:)

Härski
28.1.2003, 8:27:15
No tuulehan sitä konetta ehkä n. tunti pelattua. Nyt kun löysin netistä Mysterious Song (FF tyyppinen rpg) niin peli tunnit lisääntyvät. Ei se pelaaminen paljon elämää haittaa. Kunhan ehtii vaan tehdä läxörnät.

ixion
5.2.2003, 14:44:40
No en oikeestaan pelaa paljon yhtään konetta ehkä pari kertaa viikossa koska mulla on PS2!!!! sitä tulee pelattua melkein joka päivä mutta ei sekään mun elämää haittaa.

PhoenixFlame
2.3.2003, 17:17:22
Noh, mitä toho nyt sanois.. Vietän liikaa aikaa pc:llä mut kyl tota imagoa näyttää viel olevan realistises elämässä kii.. viel.. hieman.. jep..

Avokaado
3.3.2003, 11:30:03
noh... Harrastukset (Skeittaus,snoukkaus, tällä hetkellä vain snoukkaus koska on talvi :D ) vievät aikaa jonkin verran. Pelaan myös ps2 mutta se on jäänyt vähemmälle viime aikoina. IT-ala olis kiinnostavaa joten yritän opiskella lukiossa sitä paljon. Pelailen diablo2 netissä ja ennen myös CS. Netissä olen ehkä enemmän kun olen hoksannut nämä irc jutut ja kaikki. Siis ennen olin vähemmän netissä. Ei vaikuta suuremmin elämään. Kone on n.15 h auki vuorokaudessa.

SDNKorento
31.3.2003, 18:36:15
Itse käytän konetta 1.5 tuntia päivässä, viikonloppuna 2. Enemmäkin haluaisin, mutta vanhemmat ei anna. Väittävät muka että koulu menee huonommin...pyh. Muuten onko teillä tämän kaltaisia ongelmia?

Medic44
24.4.2003, 15:09:39
Topicin mukaan:
Eiköhän se tietokone oo mun elämän voittanu 2-1 tuloksella.
Revanssia odottelen.

Sitten ihan selkokielellä:
Tietokoneeni vie aikaani eerittäin paljon. Kyllä aikaa riittää muullekin eikä minun suhteeni ole tapahtunut mitään kaameaa numeron alenemisia koulunkäynnissä. Vaikka tietokone olisikin koko elämä on silti osattava olla suhteellinen ja tehdä muitakin asioita jotka vain kuuluvat "niiden muiden ihmisten" elämään.
Ehkä joskus tulevaisuudessa yritän hankkiutua enemmän eroon tietokoneesta

Nimimerkki - tietokoneen ääressä keskimäärin 3-5 tuntia päivässä.

Yose
24.4.2003, 18:31:08
Vie kaiken ajan, ainaki nykyään pelottavat 3-7 tuntii joka ihmeen päivä, ja arvatkaa yks kerta mihin se kaikki aika tuhlaantuu? Mitä? niinpä tietenkin, kyllä ymmärsin kun kehotettiin, että yrittäkää pitää omakin elämänne, kun tänne kirjauduin, mutta tästä onpi tullut siis tästä FFfinin voorumista oma elämäni, eli siis se keski arvoltaan 5- tuntia päivässä tuhlaantuu täällä. Mitä tää oikeen on olevinaan. Tietokone on todellakin vaikuttanut koulunkäyntiini ja elämääni, ja varsinkin FFfin, ei sillä, että se olisi pahasta, mutta kyllä se on. *Närkästyneenä* "Kiitos kun teidän täytyy olla niin ihania :prkl: ". Jokatapauksessa tietokoneella viettämäni aika on kuitenkin ihan mukavaa ajan hukkaa (kiitos teidän), eikä se nyt ole elämääni eikä koulunkäyntiäni kuitenkaan romuttanut. Eli toisaalta olen onnellinen, että en käytä (vielä) irkkiä (pelottaa ajatellakkin, kuinka paljon aikaa silloin palaisi).

Uber Weapon
2.5.2003, 16:36:57
No kyllähän sen elämän siinä sivussa hoitaa... Kyllä ihan jotain elämän tyyppistä mulla on aina siinä sivussa kun netissä roikun. Eipä tää oo mua tai muita haitannu.
Ja nyt kun on tää kuherruskuukausi tän FFFinin kaa niin täälläkin tulee roikuttua sallittua pidempään mutta eiköhän tuo tuosta kohta asetu. Tai sitten mullakin on pian jotain 6000+ viestiä ja sit mä oon huolestunu.
Mä kerkeen hoitaa harrasteeni siinä sivussa ja kun kerran tääkin on harraste niin siinäs sitte ollaan.

Nih.

happosai
3.5.2003, 11:47:58
Tietokone ei tällä hetkellä ole minun elämä. Parin viikon päästä tilanne on melko varmasti toisin, kun tuon laajakaistan saan. Eli luultavasti irkistä tulee mun elämä :)

Ra
3.5.2003, 12:23:11
No tietokoneella tulee vietettyä 98% elämästä (jos koulua ja nukkumista ei lasketa) ja tuo 2% on sitten niitä 'harrastuksia'. No koneella olen varmaan n. 7h arkipäivisin, ei kauempaa oikein ehi ku koulussakin pitää käydä. Silloin kun tulen koulusta niin menen suoraan koneelle. Joskus kyllä pitää käydä vessassa ja syödä, joten ihan koko aikaa ei pysty koneella olemaan. Voi olla kyllä, että vietän liikaa aikaa koneella, mutta kun ei ole muutakaan tekemistä. Mutta tietokoneen 'löysin' kunnolla vasta noin vuosi sitten. Sitä ennen olin hirveä känkstä.

Gabriel
3.5.2003, 14:09:45
En nyt sanoisi elämäksi, sillä noin kolmasosan vuorokaudestani vietän unessa, ja toisen kolmasosan koulussa. Lisäksi aina välillä pitää käydä kaupassa, kirjastossa, kaupungilla...kyllähän niitä menoja löytyy. Useimmiten olen koneella päivästä ehkä kuudesta yhdeksään tuntia. Näin ympäripyöreästi ja todella hauskasti voikin sanoa, että tällä hetkellä asia on näin: PC = 1/3elämä :)

Prometheus
9.5.2003, 13:46:47
En ole tainnut vastata tähän vielä, ihme kumma.

Tietokoneella tulee vietettyä melkoisesti aikaa nykypäivinä. Tämänhetkinen koeviikko vain on hidastanut vauhtia. En mielellään olisi koneella niin hirmuisesti, mutta minkäs teet. Läksyt joudun tekemään koneella, samoin lähes kaikki koemateriaali on täällä. Koulussakin on tietsikkaa käytettävä aikamoisesti.

Ennen nettiä ja varsinkin tätä kiinteähintaista käytin paljon aikaa peleille. Oikeastaan siinä välillä tietokoneen käyttö vähentyi, kun en pelannutkaan pelejä (ne eivät enää niin kiinnostaneet) ja enkä myöskään surffaillut (maksoi liikaa). Sitten tuli kiinteä hinta, jonka jälkeen, paljon jälkeen, tulivat nämä foorumit. Täällä se aika sitten kuluukin nopsakkaan.

Tietokone ei mielestäni kuitenkaan aivan luonnottomasti haittaa elämääni, vain hieman. Vähemmän voisin tässä kyllä istuskella. Joskus tuntuu siltä, että en saa aikaiseksi niitä muita tärkeitä asioita elämässäni, kun tässä joudun räpistelemään.

ceeb
9.5.2003, 14:13:11
Tällä hetkellä pc:llä on ylivoimainen ote elämästäni. Eikä ole tarkoitus etsiä sitä kovin kaivattua elämää takaisin ennen armeijaa menoa.

Joskus muinoin, yläasteella vielä, oli elämä jokseenkin tärkempää kuin koneet. Johtuen varmasti siitä ettei minulla ollut kunnollista konetta jolla voisi pelata mitään, vain irkkiä ja sekään ei pahemmin kiinnostanut.

10. luokan käytyäni säästin kaikki kesätyörahani koneeseen ja siitähän alkoi elämän alamäki ja virtuaalielämän nousu. Tarkoituksenahan oli siis tähän armeijaan asti vielä pysyä linjoilla ja tämän jälkeen siirtyä todellisuuteen. En toki mitenkään pysty vieroittumaan tästä rakkaasta koneesta tai netistä kokonaan.