View Full Version : Ihan uteliaisuuttani etusivun kyselystä..
Olenpa tässä monasti miettinyt, kun tulee vastattua noihin etusivulla oleviin vaihtuviin kyselyihin, että rekisteröikö se yhdeltä vastaajalta vain yhden äänen? Eli siis, kun toisinaan se näyttää, että "olet jo vastannut kyselyyn", mutta sitten jonkin ajan kuluttua siihen voi vastata uudemman kerran. Hah, ja tietysti minä vastaan aina kun voin (vaikka periaate on, että yksi ääni/henkilö ^^ ). Niin, mietin vain, että laskeeko se tilastointi jokaisen vastauskerran ja antaa ne prosenttimäärät, vai jättääkö se samalta koneelta vastatun uuden vastauksen huomioimatta?
Ihan silkkaa uteliaisuuttani vain kyselen, kun asia on niin monesti mietityttänyt.
Gabriel
14.2.2005, 15:28:30
Se ei millään voi rekisteröidä yhdeltä vastaajalta vain yhtä ääntä. Tai toisin ilmaistuna, ei voida mitenkään valvoa, että jokainen vastaaja äänestää vain kerran.
Äänestyssysteemi perustuu varmaan IP-osoitteelle, kekseille tai muulle sellaiselle. Voi vastata vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin, kunhan käyttää eri koneita, ja samallakin koneella vastausmahdollisuus palautuu yleensä jonkin ajan kuluttua.
In memoriam
14.2.2005, 15:58:59
Äänestyssysteemi perustuu varmaan IP-osoitteelle, kekseille tai muulle sellaiselle. Voi vastata vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin, kunhan käyttää eri koneita, ja samallakin koneella vastausmahdollisuus palautuu yleensä jonkin ajan kuluttua. Minulla on sellainen käsitys, että tuo äänestyssysteemi perustuu kekseihin, koska joskus kun olen poistanut keksit koneelta, on voinutäänestää uudelleen. Ihan omalla kokemuksella tässä nyt puhun. Voisiko muuten tuota äänestyssysteemiä muuttaa mitenkään?
Itselläni on ainakin niin, että kun äänestän kerran niin, kun myöhemmin taas avaan netin ja tulen tälle sivulle voin äänestää uudestaan. Ja sitten taas ja taas. Ei taida äänestys systeemi perustua millekkään, kun ääniä voi antaa niin monta kuin haluaa.
Onko sinulla modeemi?
On.
Wompatti
22.4.2005, 22:07:25
Onko sinulla modeemi? Tai kenties ISDN? Soittosarjalla avattavassa yhteydessä kun usein on joka kerralla eri IP-osoite. En muista nyt miten tuo äänestyssysteemi tarkistaa kuka on äänestänyt.
Mitä tarkoitit kun kysyit voiko tuota systeemiä muuttaa?