PDA

View Full Version : FF III

Barret
15.2.2005, 12:56:56
En löytänyt yhtään saman laista mutta jos vastaavia löytyy niin sulkekaa.

Eli mitä mieltä olet FF III:sta ja pitäisikkö se sinustta tehdä pleikari versiokssi ;) . Kun vastaat niin perustele vastauksessi hyvin mitään ihan ok vastuksia ei hyväksytä. :prkl:

Eli FF III on ihan peli mitä nyt tietokonella on kerenyt kokeilemaan ja mitä sen pelin uudeleen julkaisemisesta tulee niin se olissi suorastaan loistava jos se julkastaisiin uudellen ja siloin saisin täydenysttä FF peli sarjan. :lovetus:

// Annan olla, katsotaan miten käy. -Dark

Riku
16.2.2005, 9:26:19
Ensiksi on pakko nysvätä hieman alkupostauksen ulkoasusta, korjaa typot kun ehdit.

Ja asiaan. FF III saisi tulla pleikkarille uutena versiona FF I- ja II:sen tyyliin. FF III ei ole mitenkään vallankumouksinen FF, mutta oma tarina ja seikkailu sekin kuitenkin on. Job-systeemi toimii, mutta suurin plussa on taikojen käytännöllisyys. Esim. pikkuihmisten metsään et pääse ilman ettet kutista hahmojasi Mini-taialla, sama koskee pikkuruista temppeliä jonka päävastuksena toimii rotta :) Tähän rottaan allekirjoittanut onkin sitten itse jämähtänyt, NES-versio FF III:sta on uber-vaikea. Ei niinkään ihmeellinen FF, mutta ansaitsisi saada oman uusintaversionsa.

Niera Kuuranpoika
16.2.2005, 10:28:01
FFIII on suosikkini NES:in Final Fantasyista. Pelihän on muuten monessa suhteessa FFV:n kaltainen, mukana on mm. monipuolinen ammattivalikoima jossa uusia ammatteja saa kristalleista, useampi maailmankartta (alun leijuva manner ja normaali maanpinta) ja myös FFIII:n Dark Warriorsit ja FFV:n Dawn Warriorsit voisi jotenkin rinnastaa toisiinsa, vaikkei kyse ollutkaan ihan samasta asiasta. Ehdottomasti peli joka ansaitsisi tulla uudelleen julkaistuksi, varsinkin kun sitä ei ole aiemmin Japanin ulkopuolella virallisesti julkaistu. Sääli ettei sitä julkaistu Origins-paketin mukana, jos se nyt julkaistaan kannettavassa muodossa kuten muistaakseni alustavasti kaavailtiin, joutuu sitten ostamaan tuon konsolin erikseen sitä varten mutta parempi sekin kun ei mitään. Pleikkarilla tuo peli olisi vain mukavasti täydentänyt julkaisusarjaa ja pelihyllyä.

edit: Ja tulipa muuten huomattua, verratkaapa FFIII:n toisen maailman ja FFVIII:n maailmankarttoja, nehän muistuttavat hieman toisiaan. Onkohan kyseessä viittaus siihen että kyseessä olisi sama maailma (molemmissa peleissähän mainittiin Hyne-niminen hahmo) vai onko tuo vain jonkinlainen piiloviittaus sarjan ikivanhaan osaan...

Necrofobia
16.2.2005, 12:14:16
FF III on minulle se läheisin osa NES-osista, ja voisin sanoa että III on myös toisiksi paras koko sarjasta. Jos nyt kyseistä osaa verrataan kahteen aikasempaan, se on todella aikaansa edellä oleva peli ja yllättävän moderni sekä monipuolinen. Esimerkiksi juuri FFV:seen verrattuna, III sisältää jopa paikoitellen paljon mielenkiintoisemman juonen joka kylläkin monelta jää kokematta grafiikan vuoksi. Varsinaisesti III ei ole mikään pitkäkestoinen peli eikä edes vaikea mutta todella koukuttava. Lisäksi III omaa todella hyvät musiikit.

No, tulipa nyt hehkutettua paljon mutta itse haluaisin todella että peli uudelleen julkaistaisiin, ja nimenomaan pleikkarille. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olisin enemmin halunnut tämän remakena kuin ykkösen sekä kakkosen.

Tangentti
16.2.2005, 12:59:16
Joo itellä on kesken kolmonen ja tosi hyvä on ja se on paras FF NES:lle.Juoni on hyvä ja yllättäviäkin kohtia on ja tämä onkin eka ff missä ei ole naisia omassa tiimissä jos siis poislasketaan ne hahmot jotkaa seuraavat ja joille voi puhua.Peli on heti alusta mielenkiintoinen ja myös usean kulkuneuvon omaaminen on kivaa.Vaikeustaso on sopiva ja myös taikojen soveltaminen kuten Mini on hauskaa.Myös hyviä hahmoja on ja paljon pelaamista.Miinusta en voi antaa koska grafiikoista ei saa valittaa.

Ratovaari
7.3.2005, 14:44:38
Ennen kuin vastaan kysymykseen, haluan tietää onko kysymyksessä eurooppa\ameriikka III vai kentien japani III?
Muistaakseni japanin III ei koskaan tullut japanin ulkopuolelle, ja euroopan III tuli SNES:ille, korjatkaa jos olen väärässä.

memo
7.3.2005, 17:10:57
Taasko näitä pitää selitellä. Amerikassa julkaistiin ennen FF VII:tä 3 Final Fantasyä. Nuo olivat Final Fantasy, Final Fantasy IV ja Final Fantasy VI. Mutta Amerikassa ne saivat nimet Final Fantasy, Final Fantasy II ja Final Fantasy III.

Eli kun puhutaan III:stä, tarkoitetaan toki sitä alkuperäistä NESin III:tä, jota ei Japanin ulkopuolella ole julkaistu. Tuo "VI->III & IV->II" -juttu pitäisi olla kaikkien niiden tietämyksessä, jotka näitä pelejä käsittelevät.

Linkittäjä
7.3.2005, 19:32:06
Final Fantasy III julkaistaankin Nintendo DS:lle. (tiedätte varmaan.) Mutta peli pitäisi mielestäni julkaista Playstation tai PS2:lle. Tämä voitaisiin julkaista Final Fantasy Mystic Questin kanssa koska FF MQ on julkaistu alunperin Final Fantasy III jälkeen. Tämä noudattaisi samaa rataa Final Fantasy Originalsin ja Anthologyn kanssa. Eli siis kaksi peliä samassa paketissa.....

Barret
8.3.2005, 6:22:50
Ennen kuin vastaan kysymykseen, haluan tietää onko kysymyksessä eurooppa\ameriikka III vai kentien japani III?
Muistaakseni japanin III ei koskaan tullut japanin ulkopuolelle, ja euroopan III tuli SNES:ille, korjatkaa jos olen väärässä.

Tarkenusta FF III kysymykseen.
Kyseessä on ensi sijaisesti euroopan III, mutta en kielä vastaamatta japanin ja amerikkan versiohinkaan. Toivotavastti asia selvissi enemmän.

memo
27.3.2005, 18:17:44
mä jämähin garudaan ku mulla on kaks dragonii, redmage ja blackmage... onko neuvoi?? :huh: :huh:
Tämä kuuluisi kyllä tuonne Ylestä Apua Klassikoihin #2 -ketjuun, mutta vastaanpa nyt. Vaihdat kaikkien jobit Dragooniksi. Sieltä kaupungista löytää paljon Dragoonien kamppeita.

Juripa
2.4.2005, 12:56:56
FFIII on se osa jonka olen aloittanut yhä uudestaan ja uudestaan. Ikinä en kuitenkaan läpi ole päässyt. Pisimmässä tallennuksessa olin viimeisessä paikassa. Dark Crystal- vartiat olivat niin vaikeita, ja käytin vielä save statea joten pois meno viimeisestä paikasta oli mahdotonta. Siihen se tyssäsi, enkä jaksa aloittaa enää alusta.

Olihan peli näistä NES- versioista parhain, ei se silti minua millään lailla koskettanut. Musiikit olivat kivoja vaikkakin NES:n äänet ovat aika... mutta kyllä niitä tykkäsi kuunnella.