PDA

View Full Version : Anime vain realistinen?

Potri
6.8.2002, 22:26:35
Eiköhän laiteta vähän polleja tänne grafiikankin puolelle. :) Siis otsikossa Anime tyylisen vastapuoli ei viittaa mihinkään realismiin, tai muihinkaan suuntauksiin, eikä mihinkään täyteen photorealismiin, vaan niin kuin siihen... öö... ei manga tyyliseen. haha :confused: :)
Nykyään siis näkyy internetissä ja vähän muuallakin (kuten vessojen seinillä) niin sanottuja "mangatyylisiä" teoksia (tällä tyylillä viittaan siis japanilaisissa sarjakuvissa ja piirretyissä usein esiintyvää tyyliä, jossa ihmiset on kuvattu isosilmäisiksi, jättifledaisiksi hyypiöiksi, u know? [Luultavasti moni tietää jo muutenkin mitä tarkoitan.]), joten taitaa olla jo aiheellista kysyä, kummastako ihmiset pitävät enemmän. Siitä, vaiko kaikesta siitä, joka ei ole sitä, taikka muuta sarjakuvatyylistä. (haha.. taas aika selitys :confused: :) )

Omasta mielestäni tässä mangatyylissä on etuna se, että muuhun sarjakuvatyyliseen verrattuna se on kuitenkin paljon enemmän ihmistä muistuttaavaa ja sitäkautta kauniimpaa. Parasta tietenkin on mangatyylin mahdollistamat yliampuvat ilmeet. Tietenkin miten niitä hyödynnetään on kiinni aina itse sarjakuvataiteilioista..
Paha juttu taas onkin sitten se, että näitä isosilmäisä peikkoa alkaa löytyä jo vaikka mistä sarjakuvien ulkopuolelta. Jopa on kuulunut että koulussa kuvisopejen harmiksi oppilaat eivät suostu piirtämään muunlaisia. :D Eräät ei japanilaiset sarjakuvatkin näyttävät nykyään aika animetyylisiltä - valitettavasti vain ulkokuoreltaan, eivät juoneltaan. Löytyykö seuraavaksi animetyylisesti painettu sibeliuksia (vaikka eurot onkin)? Onhan ralistisempi tyyli nyt aina kauniimman näköinen, vai onko? =)

Minä siis phörfooraan jälmimmäistä.

Celeb
6.8.2002, 22:49:11
Onhan ralistisempi tyyli nyt aina kauniimman näköinen. Vai onko?
Riippuu millaista kauneutta tarkoitetaan. Ainakin manga-tyylinen on söpömpää, ei välttämättä kauniimpaa. Jos realistisuudella päästään äärirajojen tuntumaan (tosi aitoon ja ykstityiskohtaiseen) työhön, niin silloin ehdottomasti realistinen on hienompaa. Mutta vaikkei työ niin überhieno olisikaan, mutta silti realistinen, saattaa se silloinkin voittaa manga -tyylin.

Kuten sanoin, manga on hieman söpömmän näköistä kun realistinen. Taustatkin vaikuttaa asiaan. Tykkään paljon taustoista kuvien kanssa, mutta mangassa taustat ovat yleensä tosi yksinkertaisia. Ehkäpä ainut huono puoli mangoissa on ne taustat.

//"Moi, olen typo. Minä olen tosi kiva koska pitää käyttää aina edittiä".

Pinchi
7.8.2002, 13:22:52
Kyllä se taitaa sinne mangatyyliseen enemmän kallistua, vaikka välillä sitä yrittääkin realistisemmin piirtää. Manga tyyli on hyvä tyyli, vaikkei kovinkaan persoonallinen, siitä huolimatta että manga tyylejä/piirtäjiä on monenlaisia.

David A. Mage
7.8.2002, 18:30:48
Eeeehh... Realistinen mangatyyli, kiitos..? ^^' (vaihteeksi ei :eh: -hymiö kyennyt olemaan oikean mallinen... :eh: )

Ei perusmangalautassilmä eikä absoluuttiseen realismiin tavoitteleva... jonkinasteinen absurdi (=järjenvastainen) yhdistelmä molemmista olisi se, mihin minä tähtään omassa tyylissäni, ja sen myötä pidän itsekin enemmän realistisesta mangatyylistä kuin epärealistisesta mangatyylistä. Luultavasti juuri siksi minä pidän enemmän Polykarbonin tutoriaaleista, kun muut haukkuvat ne maan rakoon verratessaan niitä johonkin muuhun perinteisempään tyyliin pyrkivään oppaaseen... Kyllä kuitenkin mieluummin mangatyyliin suuntaan katseeni ja käännän p.. - eh - Selkäni fotorealismille... :D

Dagger
12.8.2002, 9:03:00
Vastasin manga-tyyli sillä pidän siitä enemmän.

Lueskellessani How To Draw Manga -opusta huomasin, että siinä ihminen opetellaan piirtämään aivan samalla tavalla kuin eräässä kirjassa jossa "opetetaan" piirtämään ihmistä ei-manga-tyylillä. Ei niissä alkeissa mitään eroa oikein ollut, mutta sittenhän niissä on kaikki nämä "lisät", eli: isot silmät, eriskummalliset hiukset, ja naishahmot ovat yleensä varsin hoikkia yms. Nehän ainoastaan tekevät työstä kauniin ja ehkä hieman eksoottisemman. Minä yritän pysyä manga- ja animetyylissä siinä "keskellä", eli etteivät silmät ole yli puolet kasvoista, mutten myös siinä että ihmiset olisivat niin 99% realistisiä. Taistelen itsekkin aina välillä ihmisen oikeiden mittasuhteiden kanssa, ja kun se on tehty rupean taiteilemaan manga/anime-tyylilläni. ^^;;

Mikey
12.8.2002, 9:13:11
Pidän enemmän Manga-tyylistä, koska se on vain jotenkin paremman näköistä ja tuo enemmän oikean laisen tunnelman kuvaan... (vaikea selittää) :eh:

Ryoga83
12.8.2002, 9:48:20
Kyllä minäkin taivun manga tyylin kannalle, kuten parista tänne postaamastani kuvasta saattaisi päätellä .. Jostain syystä isot silmät, pieni suu/nenä yhdistelmä on niin kivan näkönen (mistäköhän sekin johtuu :huh: ) Ja manga tyyliä on tietysti myös helpompi piirtää, kuin täysin realistisuuteen pyrkivää sarjakuvaa.

En koskaan ole oikeastaan ollut näitten marveleitten yms. piirtotyylin ystävä.. varsinkaan näitten "superhero" sarjisten--

Usagi
13.8.2002, 12:45:49
Minä pidän enemmin manga-tyylistä. Realistisuus ei ole se tärkein juttu, vaan se, että piirretään omalaatuisella tyylillä, oli se sitten manga-tyyli tai millainen tahansa. Värilliset manga-kuvat ovat usein todella kauniita, paljon kauniimpia kuin realistisemmin piirretyt kuvat. Ja voihan sitä aina ottaa valokuvan ja vaikka muokata sitä tietokoneella, jos haluaa siitä aidomman näköisen...