PDA

View Full Version : Teettekö paljon hukkapaperia?

Potri
6.8.2002, 22:40:47
Laitetaan nyt samantien toinenkin grafiikkaan liittyä kysely, kun kerraan mieleen tuli.
Eli käykö teille useinkin, että piirros epäonnistuu ja paperia lentää roskakoriin. Vai onko jokainen työ enemmän tai vähemmän korjaamisen/loppuunsuorittamisen arvoinen?

Itselläni ö-mappiin meneviä piirroksia tulee lähinnä kuvistunneilla, jossa annetaan aina jotain omituisia aiheita. Esim. "Upota piirrettävä esine kuvaan ihan toisessa yhteydessä". Minä otin mallikseni lankakerän, josta yritin ensin tehdä tulemaan mieleen hiiren, sitten helikopeterin, ultimateloitsun räjähdyksen ja vielä jonkun muun, joka ei onnistunut edellistä yhtään paremmin. Tietenkin myös vähemmän kuvan uudestaan muokkausta tukevilla välineillä on oma vaikutuksensa.

Kotona taas sitten käy näin harvemmin. Käytän lähes aina vain lyyjykunää, jonka jättämän karmeuden voi aina kumittaa ja korjata uudestaan. Paperi lentää veke vain silloin, kun on tehnyt jonkun suuremman määrän viivoja, joiden muodostamaa kokonaisuutta ei sitten haluakkaan piirtää, eikä kumituskaan ole enää niin mielekästä.

Malokan
6.8.2002, 23:36:57
Harvoin tulee onnistunut työ. Yleensä sitä vain puurtaa ja puurtaa ja sitten suuttuu.
Ja sitten onkin jo seuraavan työn vuoro.

Jackal von ÖRF
7.8.2002, 0:33:24
*avaa lipaston ja laskee raapustuksensa*

6 keskeneräistä työtä, kaikissa syynä, ettei kynä noudattanut visiota.
5 valmista työtä, joista yksi epäonnistunut.

Lisäksi muutama on mennyt suoraan roskiin, joten itsekritiikin vuoksi vain harva työ valmistuu (hyvällä tuurilla kolmannes). Ja vaatimukset kasvavat jatkuvasti. Viimeisimmän piirroksen (http://www.fffin.com/albums/jackal/020323_Im_sorry.jpg) jälkeen ei ole syntynyt mitään, koska saavutetun tason ylittämättömyyden uhka hiertää kantapäitä ja itsetuhoisien toimenpiteiden pelko ahdistaa. Dynamiittia nurkan alle, niin ehkä totun vaatimattomampiin oloihin ja perfektionismi väistyy ... tai sitten ei.

Naksu
7.8.2002, 0:39:51
öhm kaikki mun työt on epäonnistuneita, "kynän vika" :D

yksisiipi
7.8.2002, 11:43:33
Kaikkihan ne joutaisivat roskikseen, mutta silloin pitäisi tyhjentää roskakoria turhankin usein, joten pinoan kaikki teokseni yhteen kasaan. Yleensä kolmas piirustus samalla mallilla on vasta jotenkuten onnistunut, joten niistä alkuperäisistä tuherruksista on sitten hyötyä kun uusiksi alkaa piirtää. Ainahan se uusi raapustus vähän paranee alkuperäisestä. :D
Niin, ja kun ne wanhat paperit ovat tallella niin saa myös hyvät naurut. ;D

Heldy
7.8.2002, 11:50:00
minä laitoin tuon nelosen ..
kaikki työni ovat mielestäni sellaisia
"surkeita raapustuksia" mutta kuitenkin,
jotkin onnistuvat jotenkin..
hyvät selitykset minullakin..:eh:
mutta, sitä paperia suuntaa kuitenkin roskikseen
ja sitten ne ovatkin laatikossa..

Shaft
7.8.2002, 13:12:07
Miks tossa ei ollut vaihtoehtona, "En saa tehtyä kelvollista työtä."
Mulla ainakaa taidot ei KOSKAAN riitä siihen mitä olen ajatellu tehdä, vaikka yläasteen kuvis oli 10, lukiossa 8. Tosin toi koulunkuvis on lähinnä sitä et onks kaikki työt tehty ja niis on vähä yritetty :P

Oon illalla aina joskus jotain koittanu tuherella ja niistä ei ole tullu lasta eikä paskaa. Jos pieni ihme tapahtuu ja saan tehtyä jotakin jonka lopputulos miellyttää niin kai sellasen vois sitte postaa tännekki. :) ...ei tarvii kumminkaa pelätä, koska sitä ei tule tapahtumaan varmaa piiiiiiitkään aikaan. :D

//edit. typo...

Pinchi
7.8.2002, 13:20:24
Hankala kysymys, mutta vastasin kuitenkin viimeiseen vaihtoehtoon, koska minä en ikinä laita piirustuksiani roskiin, olipa ne sitten kuinka huonoja tms. Melkein kaikki luonnoksetkin säästän, tiedä millonka niitä tarvitsee. ja onhan se mukava sitten myöhemmin katsoa niitä epäonnistuneitakin piirroksia ja ajatella "että olenpa minä kehittynyt tästä", eli tavallaan pidän ne epäonnistuneet työt itsetunnon kohottajana tj ^_^. Tokihan sitä paperia menee siinä mielessä "hukkaan", että piirrän nopean luonnoksen toiselle puolelle ja se on siinä (yleensä piirrän molemmille puolille), eli en jatka sitä sen pitemmälle. Minnen ikinä piirrä siinä periaatteella että prkl nyt on pakko onnistua, ja sitten yrittää väkertää aihetta viiden paperin verran, eikä mitn synny. Minä vaan rupean spontaanisti luonnostelemaan, saatan välillä kumittaa, ja jos tulee hyvä, niin teen sen loppuun. Tai jos luonnoksesta ei tule niin hyvä, niin antaa olla, laitan sen luonoskansioon.

Arwie
7.8.2002, 17:17:43
Arviolta neljä täyttä roskakorin tyhjennystä viime viikon aikana, ja noin 97,8% sisällöstä on paperitolloja. Lattiaani ei erota paperien alta ja niitä löytyy muistakin huoneista. Yhdeksän kymmenestä piirroksestani päätyy tolloksi lattialle, koska menetän hermoni jos yksikin viiva menee pieleen.

Safir
7.8.2002, 17:26:16
Jaa-a. Minä olen sen verran heikko hermoinen, ettei minulle kelpaa mikn. Jos näen työssäni minimaalissen piene 'virheen' se häiriitsee minua. Silloin yleensä työ päätyy roskii. Joitain töitä olen säilyttänyt, ja kun katson niitä muutaman vuoden päästä, ei voi muuta kuin nauraa niille. ^^ Piirrän aika usein, mutta vain ehkä yksi kymmenestä onnistuu.. -___-

David A. Mage
7.8.2002, 18:18:23
Yleensä kaikki tulee kertaheitolla valmiiksi, ellei sitten tussauksessa (jota tosin harvoin harrastan) tulee pulmia eikä sitten sen jälkeen jaksa uutta enää yrittää (en harrasta ikkunan läpi piirtämistä, pitäisi varmaan harkita rakentaa oikeanlainen apuväline...) jolloin lentää pilattu tuherrus nurkkaan ja uutta aihetta tulee tilalle. Aiheen laadusta en tosin mene sanomaan mitään. Nimittäin yhtä älyllistä työtä vastaa kymmenen älyvapaata, vai miltä kuulostaa ympäriinsä juoksenteleva SD-Reno huutaen mahaansa pidellen "Gyahahahaha!" kuin olisi ollut Heidiggerin opissa liian kauan, tai lievästi sanottuna hämmentyneen näköinen poro joka mutustaa ruohoa jonkun minikukkulan laella revontulien loimottaessa taustalla. :eh: (Ja pakkohan nyt oli siitäkin tehtävä jonkinnäköinen chibiporo ja perinteinen mangahikipisara on aivan ehdoton. (Ja nuo kaksi oli itse asiassa tehty viime viikon Lapinmatkalla...) ) Noiden kahden vastapainona taasen oli "virallisen" (lue=ilmoitetun) poissaoloaikani välillä tuli kyhättyä kaksi kuvaa, joita voi kutsua kuviksi.

Candice
7.8.2002, 20:55:53
Ainahan niitä tulee ihan turhaan tehtyä. Kaikenlaisia kummallisia töherröksiä. Jos jostakin tulee ihan kelvollinen niin se aina katoaa ja sitten ottaa päähän enkä halua piirtää viikkoon.

Olen ihan hukkapaperi-ihminen. En voi itselleni yhtään mitään...

Mikoto
9.8.2002, 9:51:08
--

Usagi
9.8.2002, 11:13:34
Minulla on hirveät kasat keskeneräisiä piirrustuksia, ja aika useinkin piirtelen jotain töherryksiä, jotka sitten heitän roskiin. Joskus ne töherrykset onnistuvat jopa niin hyvin, että saatan säästää ne. Mutta sitten kun yritän ihan vakavissani piirtää jotain, niin sitten siitä ei tulekaan mitään. Jotkut pienetkin virheet häiritsevät niin paljon, että kyllä minun täytyy ainakin kaksi paperia heittää roskikseen, ja kolmas yleensä onnistuu, ainakin jotenkuten.

Crimson
9.8.2002, 14:41:55
Kuuden paperin jälkeen kirotaan ja onnistutaan... :D
Ennen ei ota onnistuakseen mikään. Etenkään jos olen ajatellut tehdä naispuolisen, siitä tulee väkisin miehen näköinen ja toisinpäin... :prkl:

Isthan
9.8.2002, 22:57:44
Haa, no sitähän tulee...

Minulla kun on ollut aina ja iankaikkisesti ongelma olla suunnittelematta ja luonnostelematta mitään ja odotan saavani mahtavaa jälkeä aikaan kertahuitaisulla...

Noh, itse asiaan...
Yleensä yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä jonkinnäköisen luonnoksen, mutta harmitavan usein se sitten jääkin siihen...

Jos nyt jokin korkeampi voima suo, niin jatkan luonnoksesta loppuun asti, enkä tuhlaa (tuhlaa, minäkö tuhlaisin?) enää uutta paperia. Tosin piirtämislahjojen jonossa olen kaiketi viimeisenä ollut ja vasta aloittelen mangan piirtämistä, niin väliäkö tuolla, täällä ette töitäni tule näkemään ainakaan sataan vuoteen...(ihan kuin ketään edes kiinnostaisi...)

Just, eli näin mulla...

Hotaru
10.8.2002, 12:01:44
Teen. Jos ei ole ollenkaan mitään inspiraatiota piirtää niin minun on solloin turhaa edes alkaa yrittämään mitään. Silloin tulee vaan käytettyä paperia aivan valtavasti, kunnes lopulta uskon ettei kannata yrittääkkään. Innoituksen iskiessä kuitenkin saatan onnistuakkin ilman kummempia epäonnistumisia, mutta enemmän kyllä teen turhaa roskaa, jotka heitän aina armotta pois.

Supah
10.8.2002, 14:46:03
Itseasiassa kaikki piirrokseni ovat ns. "hukkapaperia" toiset hukkapaperit vain onnistuvat paremmin kuin toiset varsinaisia töitä jaksan vain harvoin tehdä ja sekin silloin kun saan hyvän inspiraation mutta noita hukkapapereita tulee töherrettyä ilman minkäänlaista inspiraatiota piirrän vain sen mitä nyt sattuu päässä liikkumaan

metalmiku
13.8.2002, 14:19:35
Originally posted by Pinchi-chan
Melkein kaikki luonnoksetkin säästän, tiedä millonka niitä tarvitsee. ja onhan se mukava sitten myöhemmin katsoa niitä epäonnistuneitakin piirroksia ja ajatella "että olenpa minä kehittynyt tästä", eli tavallaan pidän ne epäonnistuneet työt itsetunnon kohottajana tj ^_^.

Minulla on aivan sama juttu..ainoastaan säästän kirjaimellisesti kaikki työni mitä suttaan.Omaan kolme suurta laatikkoa mitkä ovat täynnä piirustuksiani(yhden laatikon sisällön selaamiseen minulla menee 1h- 1½ h ja vielä mukaan lukien kaikki paksut kansioni ,kirjoituspöydän laatikkoni ja sarjakuva laatikkoni).Hamstraan samalla kaikkia pikkuveljieni tuherruksia säilöihini.

Sovellan sanan "hukkapaperi" ainoastaan koulunmonisteisiin :D

Dragonleo
14.8.2002, 16:36:17
No, suhteellisen vähän, mutta aina sitä joskus tulee. Ehkäpä noin yksi kymmenestä epäonnistuu niin pahasti, että lentää roskikseen samantien.
Ja sitten on tietenkin näitä nk. "huonon taiteen päiviä" jolloin mikään ei onnistu.

Vince II
14.8.2002, 19:28:25
Mä en kuluta hukkapaperia koska mä oon niin surkee piirtään.
Koska mä en osaa piirtää edes tikku ukko. Minun taidot ei riipu minun kynästä vaan minusta.