PDA

View Full Version : ~ Kaikki summonit FFV:seen? ~

Viv
7.8.2002, 19:20:34
Okej, täti käski kysyä, että mistä löytää kaikki summonit Final fantasy vitoseen? Sellainen jokin lista summoneista ja niiden olinpaikoista olisi kiva ^-^

Niera Kuuranpoika
7.8.2002, 19:36:12
Chocobo -Worusin kauppa
Remora -Worusin kauppa
Sylph -Worusin kauppa
Shiva -Worusissa
Ramuh -Metsässä Istoryn lähellä
Ifrit -Vanhassa kirjastossa
Titan -Karnakin meteoriitti
Golem -Valley of the Flying Dragons
Shoat -2. maailmassa, metsässä lähellä vedenalaista luolaa
Carbuncle -ExDeathin linnan 10. taso
Syldra -Merirosvojen piilopaikka (2. käynnillä)
Odin -Ball (kellari)
Leviathan -Istory Falls
Bahamut -Northern Mountain
Phoenix -Tower Phoenix

Rune
10.8.2002, 10:47:38
Siis.... täti? Et kai nyt hieman huijaa, Viv? =) Minkä takia sun tätis haluaisi tollasen listan? Hieno avatar, by the way. Ja eiköhän tuossa ollut nuo kaikki. En siis omaa listaani tuohon rupea väsäämään, kerron vain pienen yksityiskohdan tuosta Shivasta. Kaikki eivät sitä ole löytäneet, vaikka oat sitä linnaa selailleet. Mene siis sinne vesiputoukselle linnan oikealla seinustalla, ja siitä keskeltä sisään. Siinä vaiheessa kannattaa olla jo fire 2, ja kannattaa hakea Shiva ennen steam shippiä.
No nyt nuokin vinkit on annettu muilla topiceilla jo pariin sataan kertaan, mutta no.....

Joo tämä oli aika turha viesti ja huomautus. -death

Viv
11.8.2002, 10:24:20
Wheh, Runetti, mutta kun minun täti on peli-täti :D Tsii, kiitusta vinkistä. Muistaakseni se ei ollut löytänyt pelatessaan shivaa. Mutta hetkinen... täti puhui Hydra summonista jotain o_o Tuosta listasta taisi unohtua satapäinen louhi. Hmm. Vai sekoilenkohan taas omiani.

Safir
11.8.2002, 14:00:10
Originally posted by Viv
Wheh, Runetti, mutta kun minun täti on peli-täti :D Tsii, kiitusta vinkistä. Muistaakseni se ei ollut löytänyt pelatessaan shivaa. Mutta hetkinen... täti puhui Hydra summonista jotain o_o Tuosta listasta taisi unohtua satapäinen louhi. Hmm. Vai sekoilenkohan taas omiani.

Mitenhän minulla on semmoinen käsitys, että Hydra ja Syldra on yksi ja sama? Taidan seota minkin, mutta tuommoinen asia tuli vain jostain syystä päähäni... '-'
Eih.. nyt tulikin mieleen.. Eikös toinen niistä ole se lohhsri, jolla voi lentää. Niin minä sittenkin muistelisin...

// Ärrrh.. typå tappå...

Maximus
12.8.2002, 0:33:01
Hydra=Syldra.
Muistaakseni Syldra on emulaattori versiossa ja hydra psx:llä.
se lentävä lohikäärme on Shyouri tai joku Shinruy...

Safir
12.8.2002, 7:40:38
Originally posted by Maximus
Hydra=Syldra.
Muistaakseni Syldra on emulaattori versiossa ja hydra psx:llä.
se lentävä lohikäärme on Shyouri tai joku Shinruy...

Aijaa... Nythän mie vasta sen muistankin. Se lohhari on Shinruy, tjsp. Niinhän se oliki, juu. Kyllä. (Vai onko) Kohta joku sanoo, ettei ole. Min menee ihan sekaisin näitten kanssa. -_-;;

Rune
17.8.2002, 12:41:56
Originally posted by Jade

Aijaa... Nythän mie vasta sen muistankin. Se lohhari on Shinruy, tjsp. Niinhän se oliki, juu. Kyllä. (Vai onko) Kohta joku sanoo, ettei ole. Min menee ihan sekaisin näitten kanssa. -_-;;

Ja tähän väliin minä sanon, ettei ole. Se on ainakin emulla Hiryuu, ja eiköhän ole psx:lläkin. Mutta aika lähelle meni, kaikesta huolimatta.

Safir
17.8.2002, 14:45:45
Originally posted by Rune

Ja tähän väliin minä sanon, ettei ole. Se on ainakin emulla Hiryuu, ja eiköhän ole psx:lläkin. Mutta aika lähelle meni, kaikesta huolimatta.

Noi voihan.... Ei sitten. En välitä, olkoon mikä on.
Mnee sekaisin näitten kanssa. Noo.. enpä minä sillä tiedolla oikeasaan mitään tekkään, kuhan vaan... pölötin jotain. ^^
Vaikka olin kyllä niin varma, niin varma. -_-;;

Tommistus
17.8.2002, 15:44:17

Jep. Se on emulla Hiryuu, mutta mielestäni sen lohharin nimee ei edes mainita siinä PSX versiossa. Ei ainakaan alussa. Siinä sanotaan koko ajan vain dragon ja dragon. En ole kyllä pelannut sitä vielä edes puoli väliin PSXllä...

Ugluk
1.9.2002, 17:01:38
Merirosvolaivan vetäjä on Hydra.

bigspin
22.9.2002, 10:18:32
Hmmm minulla oisi tällänen kysymys tuosta Ramuh:sta:
Eli kun tuo Niera *Dragon* sanoi että tuon Ramuhin Istorysta.
No mulla on se ongelma että en tiedä missä tuo Istory on.
Eli voisko joku hieman valaista minua
=) :huh:

Rune
22.9.2002, 12:21:23
Hmm..... Tuota on kysytty muuallakin, mutten nyt muista missä. Oliko oikein tässä topicissa.....? Mutta se on siellä jossain ihan kartan länsi/luoteis osassa. Kylän vieressä on paljon metsää ja vuoria, ja vuorilla on vesiputous. Länteen kylästä on jonkin matkaa ruoho tasankoa ja sitten meri. Aivan kylän vieressä kulkee joki, jolla on silta toiselle puolelle, joka on aivan metsän peitossa. Ramuh löytyy sitten metsästä, kunhan etsit vähän aikaa. Kannattaa varautua pahaan taisteluun.

bigspin
23.9.2002, 20:29:46
Hmm..... Tuota on kysytty muuallakin, mutten nyt muista missä. Oliko oikein tässä topicissa.....? Mutta se on siellä jossain ihan kartan länsi/luoteis osassa. Kylän vieressä on paljon metsää ja vuoria, ja vuorilla on vesiputous. Länteen kylästä on jonkin matkaa ruoho tasankoa ja sitten meri. Aivan kylän vieressä kulkee joki, jolla on silta toiselle puolelle, joka on aivan metsän peitossa. Ramuh löytyy sitten metsästä, kunhan etsit vähän aikaa. Kannattaa varautua pahaan taisteluun.

Joo löysin juuri tänään vähän aikaa sitten.Tavallaan löysin sen hieman vahingossa mutta sainpas sitten Ramuhin.
Kiitos kuitenkin kun neuvoit
=)

Hikari
2.10.2002, 14:37:17
Meillä on vaan emulaattoriversio kyseisestä pelistä. Ja nyt mulla on siinä yksi ongelma.. olen saanut Shivan ja pystynyt ennen käyttämään sitä, mutta enää en pysty. Call-listassa se näkyy, mutta ei taistelussa. Voisiko joku kiltti helppiä..?

The death Magic
2.10.2002, 14:52:34
Originally posted by Garnet88
Meillä on vaan emulaattoriversio kyseisestä pelistä. Ja nyt mulla on siinä yksi ongelma.. olen saanut Shivan ja pystynyt ennen käyttämään sitä, mutta enää en pysty. Call-listassa se näkyy, mutta ei taistelussa. Voisiko joku kiltti helppiä..?

Joko siinä on sellainen vaihe missä et pysty käyttämään sitä tai sinulla on viallinen ROM. epäilen jälkimmäistä koska en ole törmännyt kohtiin jossa ei shivaa saisi käyttää.

Rune
2.10.2002, 17:54:24
Originally posted by The death Magic

Joko siinä on sellainen vaihe missä et pysty käyttämään sitä tai sinulla on viallinen ROM. epäilen jälkimmäistä koska en ole törmännyt kohtiin jossa ei shivaa saisi käyttää.

Ei, sellaista kohtaa ei ole Death. Ei missään pelin vaiheessa. Kaikkia Summoneita voi käyttää missä tahansa kohdassa peliä. Mutta olen törmännyt vain muutamaan eri versioon FF V romista. Toinen, mitä nytkin käytän, on loistava, hyvin käännetty ja ilman grafiikka bugeja tai muutakaan. Toinen oli johonkin asti hyvä, kunnes käännös työ jätettiin kesken ja sanojen paikalle tuli vain sotkua esim. #%$€_#¤€@€+japanilaisia merkkejä. Tuollaista on valitettavasti monessakin rom käännöksessä, ja todella harmillsta, varsinkin rpg peleissä.

Niin se voi joko olla siitä mikä ROM sinulla on tai sitten siitä että rom on saattanut jonkun takia kärsiäkkin. Ja en sanonut että sellainen kohta olisi ollut missä ei shivaa olisi. -death

Hikari
21.10.2002, 12:42:39
Se Shivajuttu oli sittenki ihan eri juttu... ei kumpikaa noista vaihtoehdoista. Ei ollu ammattina Caller ja muuten siitä Lennalla oli vaan Call lv1... en kai sen takia voinut käyttää sitä. Mutta nyt uusi pulma: en löydä Titania sieltä Karnakin meteorista!!!

Rune
21.10.2002, 18:20:54
Se tulee juonen mukaan yhdessä vaiheessa. Sanohan missä kohdassa olet niin katsotaan miten pitkään siihen vielä on. En sano mitään, kysyn vain uteliaisuuttani. Mutta sen Titanin saa ihan juonen mukaan jossain vaiheessa, tajut kyllä sitten kun saat sen. Pelailehan uutterasti. =)

Hikari
23.10.2002, 8:50:10
Miten Istoryn putouksille pääsee? En ole päässyt sinne..... kaipaan apua!!! Jos joku vaikka auttaisi..?

Ja pelaan kyllä ff5:sta ihan simona. Pitäisi seuraavaksi mennä sinne ilmassa leijuvaan messiin, josta tuhosin jo ne tykit siitä ympäriltä.

Tämän olen editoinut tähän sitten myöhemmin... mutta taidan lopettaa vinkkien kyselyn. Yritän opetella käyttämään järkeäni!!!

Rune
23.10.2002, 14:32:20
Niin, kannattaa odottaa kärsivällisesti. Suurin osa tuollaisista summon jutuista ja muustakin tulee ihan vastaan (melkein), Istoryn putouksille ei pääse vielä pitkään aikaan. Tiedät kun sinne pitää mennä, ja luulisin että tajuat myös miten. Ja spoiler miten sinne pääsee kun pääsee:

Juu, sitten siinä kolmannessa maailmassa kun pitää ettiä niitä kiviä 12 legendaarisen aseen etsimiseen ancient castlesta, niin pitää mennä istory fallsien alle sukellus veneellä ja siitä ylös, niin pääset luolaan josta pääset istory fallseille (tai jotain, en muista ihan tarkkaan).

Ja tuo sitten jos joku on jäänyt jumiin tai Garnetille kun olet päässyt sinne asti. Ei kannata lukea.... =)

bigspin
24.10.2002, 20:13:26
Hmmm minulla olisi taas tälläinen kysymys joka ei liity tähän topikkiin mutta kuitenkin FF 5:seen.En jaksanut tehdä tästä asiasta uutta topiikkia joten kirjoitan sen tänne.Eli:
Olen juuri kolmannessa maailmassa ja minunpiti mennä Fork Toweriin.Noo, minä menin sinne ja siellä piti jakaa ryhmä kahteen.Eli miten olisi paras jakaa jobien suhteen?

Safir
25.10.2002, 12:56:56
Alkujaan kirjoittanut bigspin
Hmmm minulla olisi taas tälläinen kysymys joka ei liity tähän topikkiin mutta kuitenkin FF 5:seen.En jaksanut tehdä tästä asiasta uutta topiikkia joten kirjoitan sen tänne.Eli:
Olen juuri kolmannessa maailmassa ja minunpiti mennä Fork Toweriin.Noo, minä menin sinne ja siellä piti jakaa ryhmä kahteen.Eli miten olisi paras jakaa jobien suhteen?

Itse kun menin tuon kyseisen kohdan, niin minulla oli aina tavallaan parantaja ja sitten vahva hyökkääjä. Elikäs ojs vaikkapa yhdessä ryhmässä on Lenna ja Butz, niin Lennalla kannattaa olla wht- magic tai ainakin sellainen job. jossa on myäs parantavia. Butz joku vahva, Samurai, knight.

Sitten Cara ja Faris. Nooh, minulla Cara oli aika vahva tuossa, joten se taisi olla hyökkäjänä ja myös Faris, mutta Fariksella oli mös parannustaikoja.

Tuolla tavalla minä itse pääsin sen läpi. :))
(jos tuo nyt on se ärsyttävä torni paikka jossa on jo Cara.

Rune
25.10.2002, 13:08:17
Se tehdään tasan näin, eikä mitenkään muuten, ja sillä selvä. Oikean puoleiseen maagit ja vasempaan taistelijat/vahvat HP hahmot. Se liittyy pomoihin, ja näin ne mennään. Olisi idioottimaista laittaa taistelijaa vasempaan, koska

vasemmalla on maagi, joka iskee taistelun aina alusta jos sitä iskee fyysisellä hyökkäyksellä. Oikealla taas vahva minotauri, joka tekee silppua heikoista maageista, eikä ota paljoa vahinkoa loitsuista (muistaakseni).

Muistakaa tuo, niin pärjäätte siellä tornissa.

bigspin
25.10.2002, 23:25:28
Joo kiitoksia Jade ja Rune.Selvitin kohdan vihdoinkin =)
Noo nyt on taas sitten uusi ongelma joka kuuluu näin:
Eli olen juuri sellaisessa paikassa kuin "Great Deep" (kai).
Noo pelasin siinä vähän aikaa ja vastaan tuli Gogo(?)
Taistelin häntä vastaan ja tuntui kyllä aika vaikealta joten kuolin.
Eli mitäs hänelle pitäisi tehdä? Kiitos jo nyt
=)

Rune
26.10.2002, 9:23:14
Hehe, tämä on klassinen pulma. Se olisi löytynyt useaankin otteeseen klassikko tietokilpailu #1:stä, mutta kerron sen nyt sinullekkin pähkinänkuoressa. Siis, aina kun isket häntä hän iskee takaisin, jonkun hassut 9999 vahinkoa, eikö totta? Gogo on matkija, kuten aina, eikö? Eli matki häntä. Mitä hän tekee ellet iske häntä? Ei mitään. Eli matki häntä, älä tee mitään. Kyllä se parissa minuutissa luovuttaa. =)
Oi, rakastan tuota Gogo puzzlea... ;D

bigspin
27.10.2002, 16:24:59
Hehe, tämä on klassinen pulma. Se olisi löytynyt useaankin otteeseen klassikko tietokilpailu #1:stä, mutta kerron sen nyt sinullekkin pähkinänkuoressa. Siis, aina kun isket häntä hän iskee takaisin, jonkun hassut 9999 vahinkoa, eikö totta? Gogo on matkija, kuten aina, eikö? Eli matki häntä. Mitä hän tekee ellet iske häntä? Ei mitään. Eli matki häntä, älä tee mitään. Kyllä se parissa minuutissa luovuttaa. =)
Oi, rakastan tuota Gogo puzzlea... ;D

Jaa, noin helppo se siis olinkin =) Kiitos Rune jälleen kun valaisit minua tiedoillasi.Nyt ei tarvinnut menettää yö unia tonkaan takia :D

Rune
27.10.2002, 17:46:26
Juu, kysy vaan jos apua tarvitaan. Aina valmiina! ;D Juu hei, tästähän voisi tehdä yleisen FF V apu kysely topicin, vai miten olisi? Minusta olisi hyvä idea, vaihdetaan vaan nimi Yleinen FF V apupalsta, tai jotain vastaavaa. Tai no kunhan vaihtaa nimeä johonkin vähän yleisempään. Vähän samaan tapaan kuin tuo, mikä se oli, oliko joku FF VI, help?

bigspin
2.11.2002, 8:53:25
Joo-o, taas on ongelma FF 5:ssa.
Tällä kertaa ongelmana on se, että pitäisi löytää se paikka mistä saa Odinin.Paika nimi mihin pitää menää, on kai "Jacole dungeon", mutta sitäpä minä en löydä =/

Rune
2.11.2002, 17:31:11
Kamala!! En muista mistä sai Odinin!! No jos se oli Jacole dungeon, niin.... Annas kun katson pelistä, en muista ulkoa 3. maailman karttaa... Agh, ei ole save stattia 3. maailmasta. No ainaskin 1. maailmassa Jacole dungeon on sellaisessa solassa, joka kiemurtelee läntisen mantereen etelä osassa, ja kanjonin (tai mikä onkaan paikka, sen tyylinen kuiteskin) eteläisimmässä päässä on Jacolen kylä. Jacole dungeon on sen kanjonin oikeassa seinustassa, sellaisessa käänymis kohdassa, jossa se kanjoni kääntyy itään päin. Jotain siihen suuntaan, luulisin että se on 3. maailmassa aika samassa paikassa, ja voi teitysti olla että sinne pääsee enää sellaisesta luolasta joka on jonkun vuoren keskellä tai jotain siihen suuntaan. Vain yksi ruutu jolle laskeutua. Etsi jostain sieltä, saattaa löytyä. Mistä muuten sait tietää että se on Jacole dungeonissa?

Niin joo, jos tossa tän topicin toisen viestin listassa on mitään perää, niin se on Balin linnan alakerrassa, jossa se aika varmasti saattoi ollakkin. Balinkaan paikkaa en muista 3. maailmassa. Mutta kunhan kierrät kaikki linnat, ja löydät sen Caran & Galufin koti linnan, niin olet oikeassa paikassa.

bigspin
3.11.2002, 11:04:42
Kamala!! En muista mistä sai Odinin!! No jos se oli Jacole dungeon, niin.... Annas kun katson pelistä, en muista ulkoa 3. maailman karttaa... Agh, ei ole save stattia 3. maailmasta. No ainaskin 1. maailmassa Jacole dungeon on sellaisessa solassa, joka kiemurtelee läntisen mantereen etelä osassa, ja kanjonin (tai mikä onkaan paikka, sen tyylinen kuiteskin) eteläisimmässä päässä on Jacolen kylä. Jacole dungeon on sen kanjonin oikeassa seinustassa, sellaisessa käänymis kohdassa, jossa se kanjoni kääntyy itään päin. Jotain siihen suuntaan, luulisin että se on 3. maailmassa aika samassa paikassa, ja voi teitysti olla että sinne pääsee enää sellaisesta luolasta joka on jonkun vuoren keskellä tai jotain siihen suuntaan. Vain yksi ruutu jolle laskeutua. Etsi jostain sieltä, saattaa löytyä. Mistä muuten sait tietää että se on Jacole dungeonissa?

Niin joo, jos tossa tän topicin toisen viestin listassa on mitään perää, niin se on Balin linnan alakerrassa, jossa se aika varmasti saattoi ollakkin. Balinkaan paikkaa en muista 3. maailmassa. Mutta kunhan kierrät kaikki linnat, ja löydät sen Caran & Galufin koti linnan, niin olet oikeassa paikassa.

Joo, yritin noita kumpaakin mutta tuloksetta.
En löytänyt tuota Jacolen dungeon nimistä paikka.Jacolen kylän kyllä löysin ja Jacol caven mutta sitö "oikeaa" paikkaaen löytänyt
=/
Balin castelen löysin (taitaa olla muten psx versiossa nimellä Val castle(?) ja menin sinne alempaan kerrokseen.Siellä oli ovi mutta sepäö oli lukossa.En ole varma oliko tämä se oikea linna mutta ainakin se on Galufin ja Krilen kotilinna =)
Missähän se Odin voisi olla?
Ps:Kysyit että mistä sain tietää tuosta Jacol dungeosta.No, sain tietää siitä täältä: http://www.cheatcc.com/psx/sg/final_fantasy_5.txt

Rune
3.11.2002, 11:16:14
Niin, sen täytyy olla sen lukitun oven takana... Olen kyllä Odinin saanut, muta siitä on jo... (laskee sormillaan) No aika monta aikaa kummiskin. Joku pari kolme vuotta. Sanokaahan joku, jos muistatte, miten sen oven saa akui, sillä sen saa jotenkin ja siellä on pakko olla Odin. Ei se muuallakaan kyki.
Niin ja sitten, kannattaa olla varustautunut sitä Odinia vastaan taistelua varten. Kova pala. :angi:

bigspin
3.11.2002, 21:36:54
Niin, sen täytyy olla sen lukitun oven takana... Olen kyllä Odinin saanut, muta siitä on jo... (laskee sormillaan) No aika monta aikaa kummiskin. Joku pari kolme vuotta. Sanokaahan joku, jos muistatte, miten sen oven saa akui, sillä sen saa jotenkin ja siellä on pakko olla Odin. Ei se muuallakaan kyki.
Niin ja sitten, kannattaa olla varustautunut sitä Odinia vastaan taistelua varten. Kova pala. :angi:

Joo nyt löysin sen.Menin tutkimaan sitä Jacole Cavea tarkemmin ja siellä olisi sellanen seinä mitä pitkin kiipeämmällä pääsi sinne oven taakse.Kiitokset jälleen sinulle Rune :)
Odin on kyllä tosi paha niin kuin varoittelit.Noo, pitää vain yritellä =)

Haa, voitinpas Odinin ^__^

NanoFlare
13.11.2002, 12:26:47
Tota... tää ei oikeen liity aiheeseen mutta jotenkin kuitenkin,

No niin,kun siellä Valley of the flying dragonsissa (siis siellä mistä saa Golemin) on semmonen ovi ja samassa ruudussa näkyy nappula, niin miten sen nappulan luo pääsee, ja avaako se sen oven?Summoneihin tämä liittyy sitä kautta että sieltä valleystä saa Golemin.

riibu
13.11.2002, 13:00:17
Originally posted by -Gau-
Tota... tää ei oikeen liity aiheeseen mutta jotenkin kuitenkin,

No niin,kun siellä Valley of the flying dragonsissa (siis siellä mistä saa Golemin) on semmonen ovi ja samassa ruudussa näkyy nappula, niin miten sen nappulan luo pääsee, ja avaako se sen oven?Summoneihin tämä liittyy sitä kautta että sieltä valleystä saa Golemin.

Muistaakseni se oli niin, että kuljet edestakaisin sen nappulan yläpuolella olevassa huoneessa (samassa ruudussa jossa se nappula näkyy), niin jostain kohtaa lattia aukeaa ja putoat siihen huoneeseen jossa on se nappula. Se avaa uuden oven, jonka luo piti muistaakseni mennä ulkokautta. Muista napata Golem mukaan (pelastamalla se satunnaisessa taistelussa vihollisiltaan) ennen kuin lähdet alueelta.

NanoFlare
20.11.2002, 12:56:39
moikkamoi taas!
kenellekkäs se Dragon grass piti viedä :P

Rune
20.11.2002, 14:54:02
Dragon grass? Tarkoitat Hyruusouta? No jos se on se niin Takasin sinne linnaan josta lähit.

NanoFlare
12.12.2002, 9:38:21
Ai X-Deathin linnaan vai? sinne ei pääse!

Rune
12.12.2002, 13:23:25
Hmm.... Siis. Lähdit X-deathin linnasta. Pelastitko Galufilla Rienan, Butzin (vai mikä Bartz onkaan) ja Fariksen sieltä? Jos pelastit, menit siltaa pitkin ja iso paha suojamuuri heitti sinut jonnekkin korpeen. Sitten seikkailit ympäriinsä, menit aution linnan ohi, metsään, siellä Moogle tippuu luolaan, josta pelastat hänet ja menet Moogle forestiin josta pääset Galufin linnalle. Tähän asti näin, eikö? Sitten Hiryuu on sairas ja lähdet etsimään joltain dgaon mountainilta lääkettä. Saat sen, ja nyt menet takaisin Galufin linnaan.
Näinkö se meni? Jos ei mennyt niin private messagaa (huh mikä verbi... :eh: ) tai pistä mitä viimeksi teit spoiler tageilla tähän topiciin. Kiitos, sitten voin auttaa.

Diamond
9.1.2003, 9:12:55
miten saan carbunclen siellä x-deathin linnassa

Rune
9.1.2003, 19:02:06
Ryhmässä kannattaa ensiksikin olla elemental, sillä hänen ollessa ryhmässä, maassa olevat ansat eivät vahingoita sinua. Tämä on todella tärkeää laavalla kävellessä. Toiseksi, mene pallon luo, jossa carbunkle lymyilee, vaihda jobbeja jos tarvitsee, paranna kaikki ja valmistaudu taisteluun kaikilla tavoilla mitä keksit. Sitten hyökkää. Vihollista en muista, mutta musitaakseni se oli aika p***n kova. Joten, eritä löytää sen heikko kohta ja mätä vihollinen. Sen jälkeen saat carbunklen. Aika sairaan tärkeä summoni, pakko saada, kuten missä tahansa muussakin final fantasyssä.

Hikari
10.1.2003, 14:26:32
Carbunclen voi saada myös erittäin helposti ja yksinkertaisesti:
taistelussa sitä outoa otusta vastaan josta Rune jo kertoi, käytät alussa heti yhtä summonia, Shoattia, jos olet saanut sen. Erittäin yksinkertaisen helppo tapa, mutta se toimii!