View Full Version : Kehittäjiä haetaan
Kreifi
28.3.2005, 16:54:40
Kuten uutisissakin on jo sanottu (http://www.fffin.com/uutiset/?p=162), kehittäjiä tarvitaan. Suuri pula on etenkin uutistoimittajista. Olette varmaan huomanneet, että uutisia tulee lähinnä satunnaisesti, kun niitä pitäisi melkeinpä tulla päivittäin.
Haluamme pitää sivuston elävänä ja paikkana, josta saa informaatiota. Olisi hieno sanoa, että FF-uutiset (ja muut aiheeseen liittyvät) löytää ensimmäisenä suomeksi FFfinistä. Tähän meidän tuleekin tähdätä.
Uutistoimittajien tulisi osata suomea, olla aktiivisia ja sitoutua hommaansa. Riittää kun hiukan seuraat tapahtumia maailmalla, ei sinun elämääsi tarvitse uutisten kirjoittamiselle omistaa. Kaikki halukkaat ja kiinnostuneet, ottakaa rohkeasti yhteyttä Elias von Pattiin PM:llä tai mailitse: systemlord@fffin.com.
Nyarlathotep
28.3.2005, 17:00:45
Jos paikkaa hakee vain yksi, niin otetaanko hänet kehittäjäksi vai katsotaanko hakemus kunnolla ja jos se ei ole riittävä, niin hyllytetäänkö käyttäjä automaattisesti? Montako kehittäjää FFfin edes tarvii? Itse lähetin Pattille PM:n jo viikonpäivät sitten.
Kreifi
28.3.2005, 17:14:11
Jos henkilö ei ole sopiva kehittäjäksi, häntä ei oteta sellaiseksi, oli hakijoita sitten yksi tai miljoona.
Vekkuli
28.3.2005, 20:33:19
Onko muunlaista hommaa kuin uutisten kirjoittelua tarjolla? Jos on niin mitä?
Uutisten kirjoitus on vähän niin ja näin, kun tiedon hakeminen voi osoittautua hankalaksi, jos ei tiedä mistä hakee. Jos jotain pienempää hommaa on tarjolla, voisin harkita asiaa. Miten on?
Edit// Hups, olinpas huolimaton. Sorry. Kiitos, Cele, kun huomautit.
Vekkuli, katoitko sen FFfinin sivulla olevan uutisen. Siellä noita hommia näytti olevan lueteltu. Käyppä vilkasemassa sieltä.
SDNKorento
28.3.2005, 21:25:57
Miun mielestä materiaalien tekijöitä riittä. Ainakin Pohjis kirjoitti jossain vaiheessa artikkeleita ja Enkulilla ja miulla on jokin pieni projekti meneillä.
Tosin materiaalia ei ole koskaa liikaa (ja vaikka olisikin, niin paskat karsitaan heti)
Mutta jotta kehitystyön laatu paranisi, niin ehdottaisin materiaaleille omaa kunnon osastoa...(äsh, linksu katosi...etsin sen myöhemmin)
Artikkelit saavat etusivuilla mielestäni liian vähän näkyvyyttä. Niitä ei ole mainostettu juuri missään muualla kuin kehitysalueella, joka on aika huonoa mainontaa. Olisikohan ideaa laittaa etusivulle uutisten, musiikkiuutisten ja päivityksien lisäksi artikkelilistaus, jossa on viisi uusinta? artikkeleihin voisi laittaa myös kolumneja, vaikka kommentointia tulevista FF:stä.
Musiikkiuutiset voitaisiin itseasiassa poistaa kokonaan ja siirtää uutisiin. Jos viidenneksi uusin on vuodelta 2003 niin voi miettiä kahteen kertaan, tarviiko etusivulle tunkea tuollaista.
Kreifi
29.3.2005, 14:55:22
Miun mielestä materiaalien tekijöitä riittä. Ainakin Pohjis kirjoitti jossain vaiheessa artikkeleita ja Enkulilla ja miulla on jokin pieni projekti meneillä.Se että kaksi tekijää työstää jotain juttua vuoden, ei kyllä minusta kerro siitä ettei materiaalista olisi pulaa.
Mutta jotta kehitystyön laatu paranisi, niin ehdottaisin materiaaleille omaa kunnon osastoa...(äsh, linksu katosi...etsin sen myöhemmin)En ihan tajunnut. Eikö materiaalille ole oma osastonsa?
Artikkelit saavat etusivuilla mielestäni liian vähän näkyvyyttä. Niitä ei ole mainostettu juuri missään muualla kuin kehitysalueella, joka on aika huonoa mainontaa. Olisikohan ideaa laittaa etusivulle uutisten, musiikkiuutisten ja päivityksien lisäksi artikkelilistaus, jossa on viisi uusinta? artikkeleihin voisi laittaa myös kolumneja, vaikka kommentointia tulevista FF:stä.Osittain samaa mieltä, artikkeleita tarvitaan lisää. Olisi kivaa saada ainakin uusi artikkeli kerran kuussa. Sivustokin olisi paljon elävämpi kuin nykyisellään.
Sen sijaan minusta artikeleita ei tarvitse mainostaa sen enempää kuin muutakaan. Tosin päivityksiin voisi aina kirjoittaa "artikkeli lisätty" tjmv.
Muts, artikkeleita ON tulossa lisää, takaan sen.
Musiikkiuutiset voitaisiin itseasiassa poistaa kokonaan ja siirtää uutisiin. Jos viidenneksi uusin on vuodelta 2003 niin voi miettiä kahteen kertaan, tarviiko etusivulle tunkea tuollaista.Samaa mieltä. Samalla voisi näyttää vaikkapa kymmenen uusinta uutista.
Kaali?
//Mutta joo, koitetaanpa sitten pysyä muuten aiheessa. Tämä ketju on kehitystiimiin ja etenkin uutistoimittajaksi haluaville. Ei yleiselle kehityskeskustelulle.
huru-ukko
29.3.2005, 14:59:33
Meinaakos toi graffakehittäjän homma ulkoasun parannusta?
Entä mitäs noi html ja php, mitä niihin vaaditaan?
(En tajua, olen tyhmä....)
Sitten sanon sanottavani...
Kreifi
29.3.2005, 15:11:16
Meinaakos toi graffakehittäjän homma ulkoasun parannusta?Kyllä. Kaikkea mikä grafiikkaan nyt liittyy.
Entä mitäs noi html ja php, mitä niihin vaaditaan?HTML- ja PHP-kielten osaamista.
Pitääpi lähettää hakemus kunhan täältä kotiin pääsen. Tuo uutistoimittajan homma voisi kyllä olla ihan kiinnostava.
Html-osaamista nyt jonkun verran löytyy, mutta php:stä en sitten mitään tiedäkkään. Kuinka laajaa osaamista eri osa-alueilta tämä homma sitten tarvitsisi?
Uutistoimittajan homma on helppo. Se ei vaadi HTML:n osaamista (olin ehkä aloituspostissa hiukan epäselvä). Kunhan osaa suomea, on aktiivinen ja seuraa tapahtumia, niin se riittää hyvin uutistoimittajalle.
Ah nyt meni perille. :)
Kreifi
29.3.2005, 15:33:08
Uutistoimittajan homma on helppo. Se ei vaadi HTML:n osaamista (olin ehkä aloituspostissa hiukan epäselvä). Kunhan osaa suomea, on aktiivinen ja seuraa tapahtumia, niin se riittää hyvin uutistoimittajalle.
Nyarlathotep
29.3.2005, 15:36:50
Kuinka kattava hakemuksen pitää olla? Voiko lähettää pienen viestin jossa ilmoittaa haluavansa uutistoimittajaksi, kertoo että on erittäin aktiivinen ja seuraa paljon tapahtumia? Vai tarviiko Patille alkaa väsäämään kauheaa romaania siitä kuinka uutistoimittajan paikka kiinnostaa?
Kreifi
29.3.2005, 16:32:45
Vapaamuotoinen hakemus. Ei siitä nyt niin hirveesti paineita kannata ottaa. Kerrotte miksi haluatte toimittajaksi ja mitä teillä on tarjottavaa toimittajana. Suosittelen kyllä lämpimästi hakemuksen kirjoittamista hyvällä suomella. :P
redshinobi
3.4.2005, 17:58:14
Moshi Moshi ^^ !
onko iällä väliä hakemuksessa?
Ikä on sivuseikka. Jos osaa hommansa, iällä ei ole väliä.
Hmm.. Itseänikin kiinnostaisi vähän, HTML ei kyllä luonnistu, mutta muuten. Kuinka aktiivisesti juttua pitäisi sitten aina heittää? Uusien tietojen löytäminenkään ei ole niin helppo juttu, että en tiedä kuinka tommosta sitten jaksaa. Ihan kiinnostavalta kuitenkin kuulosti.
punkasfuck
8.5.2005, 21:32:01
Minä olisin kiinnostunut, mutta olen näin nuori.
Pitikö osata HTML ?
Noo, osaan, olen aktiivinen, ja kyllä vain.
Se olisi varmaan helppoa. Olen kiinnostunut. Ottakaa yhteyttä.
Nyarlathotep
8.5.2005, 21:35:53
Minä olisin kiinnostunut, mutta olen näin nuori.
Pitikö osata HTML ?
Noo, osaan, olen aktiivinen, ja kyllä vain.
Se olisi varmaan helppoa. Olen kiinnostunut. Ottakaa yhteyttä.
Webmasteriksi tuskin pääset, mutta niitä uutistoimittajan paikkoja kai on vielä tarjolla. Uutistoimittajan ei tarvi osata HTML:ää ja iällä ei sitten ole mitään väliä hakemuksessa. Lähetät vain yksityisviestillä hakemuksen Elias von Patille ja hän katsoo oletko sopiva virkaan.
Minkäslaisia uutisia pitäisi toimittaa ja mitkä ovat vaatimukset?
Olen kiinnostunut
Minkäslaisia uutisia pitäisi toimittaa ja mitkä ovat vaatimukset?
Kaikenlaisia final fantasyihin ja niiden oheistuotteisiin/peleihin liittyviä juttuja. Jonkin verran aktiivisuutta pitää olla jotta tittelillään tekee jotain.
No nähtävästi minä täytän kaikki noi kaikki tarpeelliset nimittäin olen aika aktiivinen ja luen itsekseni aika paljon jutuja FF:seista ja katselen kuvia joten milloin tähän hommaan pääsisi?
Nyarlathotep
14.5.2005, 15:26:14
No nähtävästi minä täytän kaikki noi kaikki tarpeelliset nimittäin olen aika aktiivinen ja luen itsekseni aika paljon jutuja FF:seista ja katselen kuvia joten milloin tähän hommaan pääsisi?
Lähetä hakemus Elias von Patille ja hän katsoo oletko sopiva uutistomittajaksi.
SDNKorento
14.5.2005, 16:20:38
Nih ja eikö myös luetunymmärtäminen ole paikallaan? Olisi hyvä ymmärtää kirjoitettua ja miksei myös kuultua englantia. Kai myös äidinkielen hallitseminen on paikallaan?
Nih ja eikö myös luetunymmärtäminen ole paikallaan? Olisi hyvä ymmärtää kirjoitettua ja miksei myös kuultua englantia. Kai myös äidinkielen hallitseminen on paikallaan?
Englanti on toditstuksessa kiitettävää ja Äidinkieli siinä 7-8 riittääkö?
Lähetä hakemus Elias von Patille ja hän katsoo onko uutiskirjoittajalle tai muulle kehittäjälle tarvetta.
Metallic
16.5.2005, 16:11:07
Jos vielä tarvitaan sivujen kehittäjiä tässä oisi yksi vapaa ehtoinen.
Melkeimpä ihan mikä homma vain sopii, kuhan saan kehittää näitä sivuja.
Jos vaikka satutte tarviimaan netti kielien asian tuntujaa niin tässä oisi sellainen.
Minulta mee toi PHP ja MYSQL aika hyvin.
HTML on ihan liian helppoa.
Voin myös tulla tekemään vaikka uutisia.
Wompatti
16.5.2005, 17:03:17
Voisit vaikka ensin opetella kirjoittamaan.
Eetami
31.5.2005, 18:35:14
Ette ole miettineet blogin tekemistä fffiniin? (http://www.fffin.com)
Minä olisin ehdokas blogaajaksi. Uutisointia en osaa. Http:tä hieman, php:tä en ollenkaan, mutta keskustelun taitoni on mielestäni sopiva blogaamiseen.
Vastatkaa mahdollisimman pikaisesti.
Amarant Coral
30.6.2005, 16:33:55
miulta sujuu php jotenkuten html ehkä vähän paremmin suomen kieli oli todistukses alhanen mut enkku sujuu :P
Astril
30.6.2005, 17:26:22
Täällä olisi yksi vapaaehtoinen, kehittämään sivuja. Myönnetään, etten ole mikään supernörtti, mutta olenhan sentään aktiivinen.
Hommalla ei ole oikeastaan väliä, kunhan pääsen kehittämään näitä sivuja. Uskon osaavani asiani suhtkoht hyvin.
Enkuli
30.6.2005, 22:00:22
Tällä hetkellä taidetaan tarvita lähinnä sen sisällön kirjoittajia, eli artikkeleiden ja oppaiden naputtelijoita noin suomeksi. Vähän muutakin sisältöä kaipaillaan, mutta noita kahta pääasiassa.
Uusien materiaalien alueella voi tutustua meininkiin ja lisäkyselyt lähetetään Enkuli-nimiselle angstaavalle aasille PM:llä
Niin:
Mitä norsunkärsää me tekisimme blogilla?
Ja miten ihmeessä englannintaidoista on hyötyä täysin suomenkielisen sivuston sisällöntuottamisessa?
Amarant Coral
30.6.2005, 22:28:31
Tällä hetkellä taidetaan tarvita lähinnä sen sisällön kirjoittajia, eli artikkeleiden ja oppaiden naputtelijoita noin suomeksi. Vähän muutakin sisältöä kaipaillaan, mutta noita kahta pääasiassa.
Uusien materiaalien alueella voi tutustua meininkiin ja lisäkyselyt lähetetään Enkuli-nimiselle angstaavalle aasille PM:llä
Niin:
Mitä norsunkärsää me tekisimme blogilla?
Ja miten ihmeessä englannintaidoista on hyötyä täysin suomenkielisen sivuston sisällöntuottamisessa?
kenties jos suomentaa artikkeleita?
Ei käy koska se on kopiointia, ja kopioitua kamaa ei laiteta FFfinin sivuille ilman alkuperäisen tekijä lupaa. Ja vaikka olisikin lupa niin en usko, että jonkun toisen kirjoittamaa artikkelia laitettaisiin sivuille. Artikkelit kannattaa kirjoittaa ihan itse.
Niin, mutta jos suomentaidot ovat ruosteessa, niin mitenkäs kirjoitat laadukkaan suomennoksen?
Ja tosiaan, luvan kanssa käännettyä materiaalia saa toimittaa, mutta mielellään ei artikkeleita. Artikkelit olisi ihan hyvä kirjoittaa omasta päästä, jotta niistä tulisi persoonallisia jne.
Amarant Coral
1.7.2005, 18:55:28
Niin, mutta jos suomentaidot ovat ruosteessa, niin mitenkäs kirjoitat laadukkaan suomennoksen?
Ja tosiaan, luvan kanssa käännettyä materiaalia saa toimittaa, mutta mielellään ei artikkeleita. Artikkelit olisi ihan hyvä kirjoittaa omasta päästä, jotta niistä tulisi persoonallisia jne.
no osaan sentään kirjoittaa, lukea ja muuta mutta kirjakieleksi kirjoitus=0