PDA

View Full Version : Emulaattorit

J.O.N.E
14.5.2002, 20:41:59
Niin että mitä emulaattori käytätte kun pelaatte SneSin FF:ä

koska SNESin FF:t ovat klassikoita niin kyllä tämä tänne kuuluu.

Ps:Jos tämä ei kuulu tänne voi siirtää tai poistaa  =)

Edited by The death Magic on 15.5.2002 09:16

Crow
14.5.2002, 20:51:16
GameBoy: Hello GB
GameBoy Advance: VisualBoy Advance
NES: NESticle
SNES: ZSNES, tai SNES9xw
PlayStation: ePSXe
Genesis: Genecyst
WonderSwan Color: Oswan 0.7

The death Magic
15.5.2002, 8:14:31
No katsotaanpas.

Gameboy:No&GMB,Hello GB ja joku kolmas vielä.
Nintendo: Nesticle
Supernintendo: ZSNES ja SNES 9x.
PSX: vaikka minulla onkin nykyään aito pleikkari niin omistan ja käytän EpsxE,Virtual Gamestation,Bleem joskus.

Edited by The death Magic on 20.5.2002 11:09

Ukkosritari
15.5.2002, 9:08:27
NES: Jos mä pelaan NESin Final Fantasyjä niin käytössä on VirtuaNES ja FCE Ultra.

SNES: Vaikea arvata ZSNES tietenkin  ;D. Vaikka saattaa tätä nykyä kaartua ePSXe:n puolelle pleikkariportit nääs.

Game Boy: Vaikka ne ei virallisesti kuulukkaan FF-sarjaan niin Visual Boy Advance on käytössä.

Edited by Ukkosritari on 15.5.2002 10:08

Ilezki
15.5.2002, 14:57:32
Nes: Nesticle
Snes: Snes9xw
GB: Visualboy Advance

Niera Kuuranpoika
15.5.2002, 16:04:31
SNES: Snes9xw
NES: Nesticle
Game Boy: Smygb

Flaming Amarant
15.5.2002, 16:21:03
NES: Gnes
SNES: ZSNES
SEGA: Kgen
PSX: ePSXe 1.5

Noi on parhaita :D

Celeb
15.5.2002, 16:30:33
ZSNES

miksi noin kauheat rivivälit?

Dreamer
16.5.2002, 19:01:05
Snes: Zsnes
PSX: ePSXe

Toimii hyvin eikä ole ollut hankaluuksia...

muumuu
17.5.2002, 12:27:08
ennen käytin emulaattoreita,mutta nykyään olen todennut ne hyödytömiksi,vaikka etsinkin nyt uusia emuja,mutta IHAN jotain muita pelejä ku ff:iä nihin :P

yksisiipi
17.5.2002, 13:42:28
ZSNESW melko uusi versio. Tarvitsee toimiakseen directX 8.0, mutta hyvä se on.

bigspin
17.5.2002, 21:36:32
snessiä pelaan Znessillä.nessiä Gnessillä(siitähän tuli runo :D )

FantasyManIX
20.5.2002, 9:36:17
Gameboy:Hellogb
Gameboy Advance:Visual advance
Nes:Nesticle
Snes:Zsneswin

Tollasilla tulee pelailtua!

Croppola
20.5.2002, 11:52:15
Originally posted by Crow @ 14.5.2002 21:51
NES: NESticle
SNES: ZSNES, tai SNES9xw
Samat kun yllä. =) Kaikkein parhaimmat. Tosin olen nesticle saanut sekoamaan niin ettei se lähe enää käyntiin mutta silti...

Roleplayer
1.6.2002, 17:34:24
Game boy:SMYGB
Snes:ZsnesW(uusin versio ei bugeja)
Nes:NESticle
eipä kai muuta

Gilgame
5.6.2002, 14:22:55
Gameboy: No$Gmb
Snes: ZSNESw

Että silleen...

Locke Cole
5.6.2002, 21:29:18
Game Boy: en käytä mitään
SNES: ZSnes
Pleikkari: en käytä mitään

Nightblade
12.6.2002, 20:24:42
Gameboy: Rew
NES: Nester
SNES: ZSNESW (uusin versio, tottakai)
GBA: VisualBoyAdvance

Laitoin ton GBA:n siksi, että siihenhän pitäis tulla uudellenjulkasut peleistä FF1-3 (huhujen mukaan). Eli sillä sitten niitä pelaisin.

Kurko
12.6.2002, 21:13:12
NES: Jnes (dos vaihtoehto Nestickle)
Snes: Snes9x (dos vaihtoehto Znes)
GBC: pari hassua emulaattoria löytyy mutta toimii erittäin huonosti. Mikähän minun vanhalla koneella oli? Sillä emulaattorilla oli ilo pelata jopa japanin kielistä pokemon silveriä. ;D

Echo
15.6.2002, 23:54:49
NES: Jnes (http://www.jabosoft.com/jnes/) (siinä toimii usb-padi! =D )
SNES: ZSNES (http://www.zsnes.com)

Täältä (http://wso.williams.edu/~pmulliga/) saa muuten kaikki nes-rommit (752 kpl). :D

Supah
19.6.2002, 18:31:21
Nesin ff-pelejä ei tule pelailtua
mutta snesin ff-pelit kyllä uppoaa minuun ja emulaattorina on mulla zsnes jos ei toimi sillä niin varalla snes9x.
Kiitti echo nyt voin pelailla klassikot uudelleen läpi (myin suuren osan nes peleistäni vuosia sitten)

Tommistus
1.7.2002, 21:02:30
Snes: Znes Win
GB: No$GB
GBA: Ei muistu mieleen.
WonderSwan: Ei muistu mieleen.

Nightblade
2.7.2002, 11:45:26
Tietäisikö muuten kukaan, mistä voisi saada hyviä Sega-emulaattoreita? (Master System, Game Genie, Saturn) Olen etsinyt näitä jo jonkin aikaa, ja olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa.

<Black Mage>
4.7.2002, 11:34:41
Super nintendo: Zsnes
Gameboy color: Rew
Gameboy advance: Visual boy advance

auron_86
5.7.2002, 20:21:20
Snes: ZSNES
Gameboy Color ja normaali GB: SMYGB ja No$GB
Gameboy Advance: Visual Boy Advance

memo
23.10.2002, 16:25:30
Snes:ZSNES

NES:NESticle

GameBoy:No$gmb

PSX:ePSXe

ShadowZero
28.10.2002, 7:04:54
GameBoy: No$gmb, loiistava emulaattori!!
Snes: Zsnes

Rune
28.10.2002, 15:02:46
No, ZsnesW, nesticle ja smygb. smygbillä ei tosin tullut FF:iä pelailtua, mutta hällä väliä. Olihan sillä kiva pelata pokemoneja ja muuta moista. Pokemon goldissa oli vain se huono puoli että teksti meni jossain välissä sököksi, eikä kello toiminut. Yö ei vaihtunut päiväksi eikä myöskään toisinpäin. Zsnesille löytyy kiitettävän paljon romeja, ja se win versio on muutenkin ihan paras snes emulaattori. Nesticle sekoilee välistä, mutta taitaa silti olla se paras emu tuohon tarkoitukseen.

jonntu
3.11.2002, 16:40:56
NES: Nesticle

SNES: Snes9X (http://www.snes9x.com)

RBelmont
3.11.2002, 17:50:28
Emulaattoreilla ei pelata ellei omista alkuperäisiä laitteita/pelejä! :prkl:

Snes - ZNESW

GBA - visual boy advance (toimii kaikki gb-pelit)

nintendo - Jnes

En nykyään jaksa noilla pelailla. Lähes kaikkia FF pelejä on tullut kokeiltua. Sen jälkeen olen poistanut pelit pois kovalevyltä.

Sami Tonberry
18.11.2002, 14:01:25
NES - Nesticle

SNES - SNES9xw

Goljatt
28.11.2002, 15:27:59
Mä käytän:
Super Nintskan: Znes tau Snes 9x
Psx:ePSXe
Game Boy: Hello GB

Kumpa oliski noit PSX ISO:ja enemmä netis ku ei niit taho löytää....

Tony
28.11.2002, 18:03:52
tota noi... mul on... :huh:
GB, nes, Znes ja amiga....
muit ei oo...
ja kyl niit saa internetist jos tarttee liisää hankkii....
:nuija:

Ben
6.12.2002, 12:55:53
NES: Nester
SNES: Zsnes

Muuten tuossa Zsnessissä on nettimahdollisuus. Onko kukaan kokeillut kyseisen toiminnon toimivuutta?

R'lyeh
7.12.2002, 19:40:31
ZNESW on paras ja ainut SNES-emulaattori jota olen ikinä käyttänyt.
NESsin emulaattorina puolestaan on käytössä Nesticle, toimii moitteettomasti.

Hawkeye
11.12.2002, 9:18:25
Snes: Zsnesw. Toimii lähestulkoon kaikki pelit mitä tällä yrittää pelata.Todella loistava emu.

Nes: Nesticle. Paras nes emu jonka tiedän vaikka siinä ei kyllä toimi kaikki pelit.

Gameboy: no$gmb. Aivan loistava emulaattori.

Lumi
11.12.2002, 10:22:54
GameBoy Color: No$Gmb (Dos)
Snes: Zsnes (Dos)
Game Boy Advance: BoyCott Advance
MegaDrive: Kgen 97
Master System: Meka
Psx: Bleem

siinähän ne sitten olikin, harrastan todella paljon enimmäkseen Snes ja gbc pelejä(enimmäkseen rpg'itä)

Bartz-87
18.1.2003, 13:00:19
Mä pelailen kans tolla Zsnessillä.Se on hyvä ku siinä on se nopeus juttu.

Necroth
18.1.2003, 18:20:27
Zsnes on se ainoa oikea! versioa en muista mutta ei ole se kaikkein uusin. Muita emulaattoreitani en muista koska en paljoo muuta pelaa kuin snes pelejä. Kohta aion pelata aiempia FF:ejä joten pitää varmaan ladata nes emulator. Saa nyt nähhä minkä valitsen...

Eliroaero
25.1.2003, 0:07:16
Tässähän nämä.

SNES: ZSNES paras, silloin nyt ja aina.
NES: FCE Ultra parhaimpia NES emuja ja NESTen joillekin poikkeustapauksille jotka ei FCEU:lla toimi.
Gameboy: Visualboy Advance pyörittää kaikkien: Game Boyn, Super Game Boyn, Game Boy Colorin ja Game Boy Advancen pelejä.
PSX: ePSXe: Paras... niin kauan kun tulee uusi versio ;D
Sega Megadrive: Gens parhaita Genesis/Megadrive emulaattoreita tällä hetkellä. Emuloi myös Sega CD ja 32X pelejä.
Sega Master System/Game Gear: FreezeSMS.
Nintendo 64: Project 64 ja 1964. Yksinkertaisesti parhaat.
PC Engine: Magic Engine loistava emulaattori vähän vieraammasta konsolista.

Mahdollisesti tulevaisuudessa:
Sega Saturn: Satoune, kaikista kehittynein tällä hetkellä.
Sega Dreamcast: Icarus. Hyvältä näyttää.
PS2: PCSX2. Kaikista edistynein tällä erää.

Ryu-chan
6.6.2004, 15:29:32
Kysymys on selkeä. Eli onko teidän tietokoneellanne emulaattoreita. Niin, ja jos ette tiedä mikä emulaattori on, niin se on yksinkertaisesti ohjelma, joka toimii tietokoneella ja joka korvaa jonkun toisen konsolin.

Itseltäni löytyy muutamia emulaattoreita joista yksi ei toimi. SNes (Super Nintendo) ja Nes (Nintendo) ovat eniten käyttämiä emulaattoreita, sillä omistan myös tietysti kaikki nuo FF ROMit... Ne ovat Chrono Triggerin lisäksi ainoita.

Minulta löytyy myös joku WCA-emulaattori (en edes lyhenteestä ole varma) josta en sitten tiedä paljoa. Siihen on kaksi ROMia; FF, FFII. Nämä eivät ole kyllä yhtä hyviä kuin (miltein) alkuperäiset.

Sitten löytyy GBA-emulaattori, joka on juuri se joka ei toimi.

No mutta onko siis teillä emulaattoreita koneellanne? Niin, ja nuo yllä mainitut eivät ole ainoita.

Ildjarn
6.6.2004, 16:07:08
En omista yhtään, mutta ne tuntuvat kiintoisilta, joten saatan hankkia. Ennen omistin monta emulaattoria, ja niissä satakunta pelejä, mutta kaikki lähti joskus vuonna kivi ja käpy formatoinnin yhteydessä. Oli erittäin mielenkiintoista ja aikaavievää pelata tietokoneella jonkin muun laitteen pelejä.

Darksiden kanssa olemme tapailleet pelata pokemoneja gameboy-emulaattorilla, mutta harrastus on nyttemmin jäänyt vähemmälle. Pitääkin varmaan suostutella Darkside taas pelaamaan niitä :cool:

Grove
6.6.2004, 16:09:16
Minä itseasiassa omistan yhden. Se on tuo GBA emulattori ja se toimii aivan moitteettomasti. Tosin tällä hetkellä minulla on ihan surkeita pelejä siinä. Voisitteko te kertoa jonkun osoitteen mistä saisi sellaisen emulaattorin jolla voi pelata FF:iä ja myös sellaisen osoitteen josta voi ladata FF:iä? Kun minä niin haluaisin pelata sen FFVI:iin läpi. Ei kuitenkaan mitään suuria laittomuuksia!!! Ja Rahz kyllä minä niitä vielä pelaan. ;)

Edit: Muistin juuri että onhan minullakin Zsnes ja tuo GBA emu on joku Visualboy Advance

Antza
6.6.2004, 16:29:17
Minulla on 7 emulaattoria. Kaikkien nimiä en muista mutta edittaan sitten kun pääsen kotikoneelle.

Game boy: Gameboycolor (smyg) ja Gameboy advance (visualboy advance)
Supernintendo: Zsnes windows- ja dos-versio
Nintendo 64:jokin...
Playstation: ePSXe ja joku toinen
Playstation2:jokin...

Itse pelaan lähinnä Zsnessillä jolle löytyy lähelle 100 rommia koneelta. 64:sen emulle löytyy muistaakseen 6 rommia ja Gameboyn emulle suunnilleen sama määrä. Sitten pleikkareitten emuille FFVII ja joku Breath of fire peleistä.

/Emulaattoreiden määrä korjattu oikeaksi

Critis
6.6.2004, 16:53:20
Tässä on tämmöiset mitä itselläni on.

Finalburn: Tämä on joku arcade tai mikä lie kolikko peli emulaattori.

GBA: Tämä taas on nimeltään VisualBoyAdvance joka on mielestäni parhaimpia
GBA emulaattoreita.

NES: Tässä on sellainen emulaattori kun VirtuaNES joka myöskin on ihan hyvä.

Snes: SuperNintendo emulaattorina taas on sellainen kun Snes9XW joka toimii
ja pelittää myös hyvin.

Sega: Tästä en ole aivan varma mutta tämä on joko Megadrive tai Genesis
mutta pyörittää kuitenkin molempia pelejä ja nimi on Kega.

vegeta
6.6.2004, 19:07:08
SNES: ZSNESW
NES: Nestc042
GBA: VisualBoyAdvance 1.7

Rommeja löytyy lähinnä Snessille sitä olenkin pelaillut eniten, lähinnä mariota ja muita klassikkoja :D

Artemicion
6.6.2004, 20:03:06
Ite käytän:

NES: NESten
SNES: Snes9xW
GBA: VisualBoyAdvance

Noilla olen pärjännyt ihan hyvin.

PS: kiinnostais tietää mistä saa hyvän Pleikkari-emun?
(tahtoo FF Tacticsin!)

Tonishi
7.6.2004, 8:37:59
Tällä hetkellä on vain GBA:n (VisualBoyAdvance) emulaattori...Kun ei oikeen noi muut emulaattorin toimi täs aina kunnolla tässä jostain kumman syystä :bored:...Muuten mulla olis snes kanssa.

Julppa
7.6.2004, 15:40:52
Onhan noita pari koneella. Tarkemmin sanottuna kuusi:
NES: Nesticlexxx ja Rocknes
SNES: ZSnes ja Snes9xw
Game Boy Color: DreamGBC
Game Boy Advance: Visual Boy Advance

Romeja löytyy sen toista sataa. En ole tarkkaan laskenut, mutta eniten löytyy SNES:ille.

Necrofobia
8.6.2004, 7:57:02
Löytyy muutama emu

Nes, NesterJ: Paras mahdollinen emulaattori nessille. Kaikki pelit toimii tai ainakin kaikki mitä itse olen kokeillut ja niitä on aika paljo. Myös on quicksave ja nopeutus mahdollisuus. Voi myös nauhottaa omaa pelaamistaan ja nauhottaa wavveja. Rommeja on satoja mutta tärkein rommi lienee FFIII.

Snes, Zsnes: Minulla on nyt Zsnessin uusin versio ja se on hyvä. Pelit toimivat moitteettomasti ja nopeuttaminen on mukava/hyödyllinen ominaisuus. Rommeja on myös aika paljo, enimmäkseen pelaan FFVI ja Chrono Triggeriä.

GBA, VisualboyADVANCE: En ole kovin paljon käyttänyt vain muutamia GBA pelejä oon pelannut mutta kyllä tämäkin toimii sekä GBA että GBC peleillä. Tactics Advancea pelailen enimmäkseen tällä.

Locke88
9.6.2004, 16:21:03
Mulla on SNES ja Gameboyadvance ja nyt mulla ongelma sillä nykyinen SNES emuni on niin sekava että lataisin uuden mutta kun yhtä peliä ei löydy ollenkaan enkunkielisenä.Peli on Bahamuth Lagoon.

snakeater!
9.6.2004, 16:33:09
SNES: ZNES
NES: Nesten
Gameboy advance: VG-beta
Nipa 64: Project 64

Ja voin sanoa että ainakin romien etsiminen emulaattoreille on yhtä TUSKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta katsokaa vaikkapa www.emu-russia.km.ru/
vaikka se onkin ryssäksi niin sieltä pitäisi kyllä löytyä miltei jokainen peli jokaiselle konsolille.( saa kyllä valittaa jos ette löydä etsimäänne)

Prometheus
10.6.2004, 19:50:25
Minulla on emulaattorit psx:lle, nessille, snessille, gameboylle, macille ja Wonder Swan Colorille. DOS-emulaattorina toimii DosBox. Amiga-emulaattorikin oli, muttei se ottanut toimiakseen niissä oikeissa peleissä.

Playstation-emulaattorina toimii ePSXe (paras), nessillä jokin Nesticle ja FCE Ultra, snessillä ZSNES Windows, Gameboylla SMYGB, macilla Softmac ja WSC:lla WSCamp. Näistä tosin käytän vain snes- ja psx-emulaattoreita. Joskus DosBoxia.

Romeille ja emulaattoreille on ainakin pikkaisen laadukkaampi ketju, joka löytyy täältä. (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=7869&) Mutta sielläkään ei suvaita pelkkää luettelointia ja jatkossa tyhjänpäiväiset viestit, joita tuossakin ketjussa näkyy, poistetaan. Erikseen en ala sormella osoittelemaan niitä huonoja esimerkkejä. Löytäkää itse.

Tämä ketju on lähinnä pelkkää tylsää luettelointia ja aloituspostikin vie harhateille nyt kun tämä on täällä. Mutta tylsälle luetteloinnille pistän joka tapauksessa lukon.