PDA

View Full Version : Miten me kuolemme

yksisiipi
10.8.2002, 1:29:59
Miten haluaisitte siirtyä autuaimmille metsästysmaille, heittää veivinne, päättää päivänne, antaa ajan jättää eli kuolla?
Kyse ei ole siis suoranaisesti itsemurhan suunnittelusta, vaan siitä mikä olisi mielestänne paras tapa kuolla (saa käyttää mielikuvitusta, jos sellaista esiintyy).

Itse haluaisin kokea luonnollisen kuoleman nukkuessani, mieluiten vaikka kotona, mieluummin aiemmin kuin liian myöhään. Minä en halua elää loputtomiin vanhana, raihnaisena dementikkona.
Mutta kukas se sanoikaan "Ei elämästä selviä hengissä" ja "Rappiolla on hyvä olla" että elää täysillä niin kauan kun sitä kestää. :D Se olisi mainiota.

samiloop
10.8.2002, 1:53:52
Hukkuminen, verenhukkaan kuoleminen, palaminen jne. Jotain, jota ehtii kelailla ihan rauhassa (paniikissa) pitkän tovin. Toisaalta giljotiini olisi ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Aivot eivät kuulemma kuole heti, vaan kestävät n. 10 sekuntia terän tippumisen jälkeen. Olisi varmasti harvinaisen mielenkiintoisen näköistä tipahtaa siitä sitten kierteellä ja parilla voltilla alas.

Toisaalta vakavasti mielisairaaksi muuttuminen olisi myös varmasti erittäin hauskaa ja kokemus vailla vertaa. Sitten voisi kuolla hitaasti vanhuuteen ja elää aistien varassa pehmeäseinäisessä huoneessa. Yksi lensi yli käenpesän antaa jo varsin hyvää kuvaa.

Kyllä on sairaan oloista tekstiä, mutta eipä kysymyskään ollut kovin terve.

Crimson
10.8.2002, 3:06:33
Hukkuminen olisi kivaa koettavaa, koska pääsisi ainakin hukkumispeloistaan! :D
Tai myrkytyskään ei ole huono tapa.. Kärsii koko sen elinaikansa....
Nyt ei mieleen tule muuta, mutta editoin sitten kun tulee...

muumuu
10.8.2002, 3:19:04
Voisi olla hienoa räjähtää :DD
Nielaista vaikka ydinpommi ja poks XDD
Juu, ja kooorkealta hyppääminenkin voisi olla kivaa, tosin kivuliasta jne.
Sitten myös ammutuksi tuleminen, kuula kallåån >:D
Eipä tule nyt muuta mieleen.. paitsi kyllä luonnollinenkin kuolema voisi tehdä poikaa. JUU! ja sitten roviolla palaminen :DD

//typåt tapettu. Niitä min viljelen tähän aikaan yöstä aamusta. :D

Dreamer
10.8.2002, 5:00:26
Minä en oikein pidä ajatuksesta, että kuolisin vanhana. Toisaalta se täysillä eläminen ja nuorena kuoleminenkaan ei ota onnistuakseen edes ensimmäiseltä kohdalta, joten olen päätynyt siihen, että neljäkymmentä on ihanteellinen ikä kuolla. Kuolen minä kuitenkin, niin se on hyvä tehdä iällä, jolloin sukulaiset voi kurkata arkkuun ilman suurempia puistatuksia.

Millä tavalla sitten lähtisin?

Minä en pidä myöskään ajatuksesta, että makaisin jossain vuoteella aikoja ja odottaisin kuolemaa. Mieluummin otan sen vastaan nopeasti. Kenties jokin onnettomuus, jossa ei edes kerkeä tajuta mitä tapahtui. En minä halua itse aiheutetusti kuolla, joten se joutuisi riittämään. Tietysti joku kehon pikku oikkukin käy ihan hyvin.

Oikein kiva ajatella tätä, minun onnella käy juuri toisin päin

Safir
10.8.2002, 6:44:24
Enpäs tiedä.
Miltähän hukkuminen mahtaisi tuntua? Tai jos ammuttaisiin.. en mie tiiä. Kyllä kai se luonnollinen kuolema varmaan olisi se mieluisin. Nukkuessani.

Celeb
10.8.2002, 8:14:56
"Terveys on yksi tapa tehdä kuolemaa, vaikkakin hitain".
Kun kerran joka paikassa ammuskellaan, niin miksei sitten ammuttuna. Tai vaikka terveenä? ;)

Roakel
10.8.2002, 8:36:18
Tällaisia asioita ei oikein osata päättä, mutta tahtoisin kuolla hyvin vanhana. Mieluiten mun tulevassa asunnossani.

nursetwiggy
10.8.2002, 10:18:11
hei, olen luvannut että kaikki mikä on pakko tehdä tehdään tyylillä ja mikkiä lainatakseni, "mikään muu ei ole pakollista kuin kuoleminen".

öh. no varmasti ainakin jollakin mahdollisimman epänormaalilla tavalla jolla on paljon media-arvoa. voisin olla vaikka ensimmäinen ihminen joka on kuollut hypättyään skannerin päältä. toisaalta ekologisesta vaihtoehdosta saisi vihreiltä lisäpisteitä, joten lainaan offtopicin liukastun-pesusieneen-ja-lennän-parvekkeelta-roska-auton-kyytiin-joka-vie-minut-kaatopaikalle-tyyliä. siinähän se olisikin kun saisivat ruumiinpaloja mustankorkeen kaatopaikalta taas etsiä ! olisi muuten myös älyttömän hienoa jos kuolisi niin monimutkaisen salaliiton uhrina että siitä voitaisiin ohjata uusi agatha christie-menestyselokuva.

njoo. taidan päätyä kaikista isänmaallisempaan (ai mihin?) versioon ja istun irkissä teidän kidutettavananne niin kauan etten tunne muita sanoja kuin "XD", "lol", "naksupupu", "emt" ja "FFfin".

//kivapäivitys; joskus helmikuussa lupasin että puukotan itseni dir en greyn keikalla ja se päätös pitää. jos teen taktisesti hyökkään lavalle hotarubin viulupätkän alussa (2.40), romahdan kaorun kaulaan (toivottavasti sen selkä ei katkea) ja isken katanalla mahaani. minulla on melkein minuutti ja viisi sekuntia aikaa kuolla ennenkuin sen pitää alkaa soittamaan uudestaan. loistavaa.

Originally posted by Naksu
ei ole hienompaa tapaa lähteä kuin kimpparovio rakkaan kanssa itseasiassa mitä enemmän mietin tuota sitä houkuttelevammalta se kuulostaa.

Lonely Wolf
10.8.2002, 10:27:55
Minä haluaisin kuolla melko nuorena ja dramaattisesti...hukkua tai tulla ammutuks ym. ym...olis ihan mukavaa hypätä kielekkeeltä mereen ja hukkua sinne...en halua tulla dementikoksi tai sairastaa alzheimerin-tautia (joka on kivuuullias tapa, jos niin vois sanoo)....en halua kuolla vanhuuteen piste.

David A. Mage
10.8.2002, 10:33:05
Originally posted by Asrael
Juu, ja kooorkealta hyppääminenkin voisi olla kivaa, tosin kivuliasta jne.
Se taitaa kyllä riippua siitä, kuinka korkealta loikkaa. Jos hyppäät vain muutamasta metristä, niin saattaa olla mahdollisuuksia jäädä henkiinkin maaperän huomioiden, mutta jos hyppää sadasta metristä pää edeltä keskelle autotietä, niin en usko että siinä ehtisi kovinkaan kauaa mitään tuntea kun kallon pitäisi kaiken järjen ja logiikan mukaisesti hajota säpäleiksi ja muutenkin tulisi hyvää jälkeä aikaan... Sen jälkeen pystyisi joku varmaan syödä pään jäännöksiä lusikalla tienposkesta...

Noh.. En viitsi itse ajatella miten olisi "hyvä kuolla". Saattaisihan se mielenkiintoista olla giljotiinin napsahdettua iskeä vielä silmää jollekin yleisöstä kun pää pyörii pallona katsomon poikki, eh? ;)

Chang
10.8.2002, 10:35:54
No ehkä se perus kuolema eli vanhuuteen.Tai sitten tippua niskoilleen katolta (leikkimökin katolta jo tiputtu)
Tai sitten lentää autolla sillalta alas.No siinä olisi kyllä hiukan aikaa miettiä mitä tuli tehtyä.
Kaasukammiossa olis varmaan mielenkiintoista heittää veivinsä ja nähdä kun muut kattoo silmät pyöreinä toisen kuolemaa.

Mut kyllä siihen perus kuolemaan luotetaan.

Rowena
10.8.2002, 11:25:29
Ehkä haluisin kuolla nukkuessani... Ei oikein innosta kuoleminen jossain ammuskelussa taikka hirttäytyminen. Toisaalta myrkyttäytyminen kuulostaa hauskemmalta kuin hukkuminen tai hirttäytyminen...

Gabriel
10.8.2002, 11:36:12
Olisi mukavaa kuolla vanhassa iässä sellaiseen tyyliin, että tuntee kipua rinnassa, istuu nojatuoliin ja tietää mitä on tapahtumassa. Sitten vain pyytää rakkaansa lähelleen, tarttuu tätä kädestä ja katselee tätä silmiin painaen ne muistiin, viimeinen kuva minkä eläessään näkee. Sitten vaipuu nopeasti kuoloon sydänkohtauksen takia.

Mutta toisaalta, on hyvin itsekästä toivoa moista lähtötapaa. Millainen olo on sitten aviopuolisolla, kun itse on kuollut ensin? Tuo olisi hyvä tapa kuolla, mutta vastuuton ja aivan liian itsekäs.

Heldy
10.8.2002, 12:03:21
no kyllähän se kuolema jokaista odottaa
niin minäkin sitten tänne vastaan,
elikkä :

haluaisin kuolla sillä vanhemmalla iällä tietenkin,
rakkaitteni ympäröimänä ja hyvällä mielellä,
etten olisi riidoissa kenenkään kanssa.

^^

edit// typ0ja tapoin tässä vaan..

Potri
10.8.2002, 13:09:03
Tälläinen on jo ollut, mutta voimpa tähän laittaa muutaman toisen toivomani kuolemistavan. Ja senhän pitää olla erittäin elokuvamainen ja dramaattinen. :)

1) Vanhana miehenä olen tunkeutunut jonkun monta kilometriä pitkän vihollistukikohdan sisälle alukseni kanssa. Seison sen huipulla, pilvien yläpuolella, takanani räjähteillä lastattu koneeni. Alapuolella tilanne on hyvin kriittinen ja vihollisten beissin tuhoaminen kaikkine yksikköineen on ainoa ratkaisu. Kuulen takaani laukauksia, kun vastustajat yrittävät epätoivoisesti estää minua laukaisemasta pommia. Edessäni taas näen hologramminyhteydellä yksikköni muun ryhmän ja perheenjäseni, lapsenlapsia mukaan lukien. He tekevät minulle kunjaa ja minä teen heille, kun painan kädessäni olevasta kytkimestä ja metrien pituinen tulipilari näkyy takanani. Sanon vielä jonkun karkean vitsin sukulaisilleni ennen kuin läpöaalto imaisee minut. Näyttävä rähändys näkyy kilometrien päähän.
2) Sama, paitsi jossain jättimäisessä avaruusaluksessa.

3) Olen vuorenhuipulla, kallionreunalla kamppailemassa lähimmäisiä uhanneen arkivihollisen kanssa. Tiedän että vanhana miehenä ainoa mahdollisuuteni on saada meidän molemmat tippumaan. Seison vielä hetken reunalla katsoen ihmisiin pidellessäni vastustajaani ja sanon jotain yhtä coolia, jonka jälkeen heittäydyn alas. Köyteeni kiinni tarrautunut vihollinen tippuu mukana ja siinä pudotessani laukaisen vielä kädessäni olevan pommin, joka rähäyttää maahan osuessaan monta vihollistyyppien tankkisäiliötä tappaen ainakin parisataa terroristia. Lähimmäiseni katselevat ihaillen alhaalta kohoavaa tulipalloa.

4) Tai sitten kuolen vaan suurella vuoteellani, jonka ympärille folksit ovat kerääntyneet. Viimehetkellä ojennan vielä lapsenlapsilleni salaperäisen, coolin esineen (vaikka jonkun mystisen riipuksen). Hymyilen heille, sanon myöskin jotain samalla lämmintä, coolia, mysteeristä, ennen kuin suljen silmäni ja nukun pois. Sanomani tarkoitus paljastuu heille myöhemmin jollain tosi coolilla tavalla.

Ja se vain on aivan pakko kuolla jotenkin tyylikkäästi. :)

Naksu
10.8.2002, 13:52:58
ei ole hienompaa tapaa lähteä kuin kimpparovio rakkaan kanssa :D

(älkää peljätkö, en suunnittele mitään)

Pinchi
10.8.2002, 15:13:34
Ei mitään marttyyrikuolemia, joista puhutaan jälkeenpäin, tyyliin "Pinchi ajoi autolla sillalta ja hukkui" tai "Pinchi putosi katolta" jne, vaan paras tapa kuolla olisi luonnollisesti nukkuessa, tai muuten vaan nopeasti ja kivuttomasti. Ennen ajattelin että olisi mukavaa kuolla nuorena (no nuorena ja nuorena, siinä viisikymppisenä), mutta samapa tuo elää niin vanhaksi kuin jaksaa, tai siis niin kauan kuin pysyy älyissään/suhteellisen terveenä. Korjatkoon kuolo minut vaikka siinä 50-70 ikävuoden välillä, kiits.

samiloop
10.8.2002, 16:26:57
Originally posted by angi
njoo. taidan päätyä kaikista isänmaallisempaan (ai mihin?) versioon

Viina surmaa nuoria miehiä
http://www.stakes.fi/neuvoa-antavat/julkaisut/viina_surmaa_nuoria_miehiä.htm
"Useampi kuin joka kymmenes suomalaisen miehen kuolema on alkoholin aiheuttama. Jopa 40 prosenttia nuorena ja keski-ikäisenä kuolleista miehistä on tavalla tai toisella alkoholin uhreja. Kun he saavat surmansa väkivaltaisesti, alkoholi on mukana yli puolessa tapauksista, joissakin ikäryhmissä kolmessa tapauksessa neljästä, ja samaa luokkaa on sen osuus onnettomuuksissa. Sukupuolten kuolleisuuserot ovat Suomessa poikkeuksellisen korkeat, ja alkoholi selittää näistä eroista viidenneksen, nuorilla ja keski-ikäisillä yli puolet. Myös naisten kuolleisuudessa alkoholi on tärkeä selittäjä."

*köhköhisänmaatarkoittitälläkertaafffiniäkö h*

Originally posted by David.A.Mage
Noh.. En viitsi itse ajatella miten olisi "hyvä kuolla". Saattaisihan se mielenkiintoista olla giljotiinin napsahdettua iskeä vielä silmää jollekin yleisöstä kun pää pyörii pallona katsomon poikki, eh?

Giljotiini katkaisee selkärangan linkin aivoihin, jolloin minkään lihaksen liikuttaminen ei ole enää mahdollista. Ehkä tuohon kannattaisi ottaa joku täysin kaistapäinen ilme juuri ennen kuolemaa, jotta jokainen katselija varmasti viihtyy tällaisen ilmeen pyöriessä volttia silmien edessä.

Mickey
10.8.2002, 17:28:26
Syötyni ylipäivästä silakkalaatikkoa näen harhanäkynä enkelin, saan sydänkohtauksen ja kuolen.
Osapuilleen se menee noin...

En halua kuitenkaan elää sänkyyn vangittuna omassa kusessa maaten, vaan kuolla kun järki on vielä tallella.

mikotomew
10.8.2002, 17:41:15
Minulle kelpaa oikeastaan mikä tahansa muu kuolintapa kuin se, että kuolisin nukkuessani. Se on asia jota olen pelännyt ihan pikku kakarasta asti, ei voi tietää miksi. Mutta haluaisin silti elää oikein vanhaksi ja olla tervejärkinen loppuun asti. Eli joku onnettomuus esm. autokolari voisi olla hyvä kuolintapa.

R'lyeh
10.8.2002, 17:58:56
minä haluaisin kuolla nukkuessani, mahdollisimman kivuttomasti ja ilman mitään pitkää kuoleman `odottelua`. en ainakaan halua elää esim. 100-vuotiaaksi asti, silloin olisin jo varmasti kamalan sairas ja muutenkin höperö mummeli *argh*. joku ikä 60-70 vuoden välillä olisi ihan ok aika kuolla. riippuu vaan elämäni laadusta miten elämänhalua riittää, kurjana on kivempi varmasti kuolla aikaisemmin, onnellisena taasen voisi elää pitempäänkin.

toisaalta myös itsemurhan tekeminen on tavallaan kiehtova ajatus, että voisi päättää itse milloin on aika lähteä. tosin se olisi varmaan aika vaikea päättää juuri se hetki, kun aina miettisi että `no kohta tapan kyllä itseni, mutta katson vielä huomisen että tapahtuuko silloin mitään kivaa`. enemmin kuolee vanhuuteen tuolla menetelmällä varmaan, ehh.

mutta se kyllä vaivaa että jos kuolisin nukkuessani, niin en voisi mitenkään valmistautua asiaan, monet asiat saattaisivat jäädä `kesken` kun vaan yhtäkkiä kuolla kupsahtaisin.

hmmh, mutta siis aikanaanhan sen vasta näkee miten pitkään tässä elelee.

skaven
10.8.2002, 19:27:49
Ihan miten vain, kunhan ei kitua. Henki pois hetkessä, ihan sama miten. Vaikka ampumalla. :P

angela
10.8.2002, 20:35:56
sanoisin, että jotenkin sellain "hienosti", mutta kivuttomasti. esim. thelman&louisen tyyliin.
ei sillä iällä ole niin väliä, kunhan kerkeäisi edes jonkun verran näkemään maailmaa.
eikä todellakaan tarvitsisi riutua siellä vanhainkodissa muiden ohjailtavana :P

Khazar
10.8.2002, 20:42:08
Mielenkiintoinen topic ^^. Mutta joo, varmaan tahtoisin kuolla kun olen unessa. Ei tuntisi mitään, kivuton ja rauhallinen kuolema)

Tai sitten sellainen, arvoton kuolema, selällään maassa jalat ilmaan päin ^^.

Näin off-topic lisä tähän vielä: Kerran näin painajaista (en jaksa selittää sitä mikä teki siitä painajaisen) jossa ammuin itseäni kolme kertaa Desert Eaglella päähän. En tajua, mutta tiesin jopa aseen millä olin tehnyt itsarin, tai siis yrittänyt, sillä yksi kerta olisi riittänyt mutta että kolme, enkä kuollut vielä silloinkaan... =/

Arwie
10.8.2002, 20:51:34
Ihanteellinen kuolema minulle olisi aika nuorena, nopeasti ja dramaattisesti. Hukkuminen ei minulle kelpaisi, olin nimittäin kerran hukkua ja se oli kauheaa. Haluan, että joku minulle rakas on lähellä ja näkee kun kuolen. Itsekästä, kyllä, mutta haluan katsoa jotakuta silmiin ennen kuolemaani. Tarkkaa tapaa en oikein osaa sanoa.

Kauhean ahdistava kysely.

DjCloud
10.8.2002, 22:35:24
Minä kuolisin kaikista mieluiten nukumalla siinä ei kerkeisi ajatella mitäää....Mutta kyllä kuulanki kalloon voisi saada sekin olisi aika nopea ja kivuton kuolema ja jos kuolisin kun nukkuisin halu asin nähdä jonku hyvän unen vielä päälle että voisi mennä helvettiin/taivaaseen hyvissä mielin :)

absinthe
10.8.2002, 23:07:35
Mä en kuole. Musta tulee vamppiiri. :F

Naksu
11.8.2002, 13:14:53
ally, etkös ole jo?

(nojaa, ihmisellä pitää olla tavoitteita)

absinthe
11.8.2002, 13:18:05
Bite me.

Seyana
11.8.2002, 14:12:12
Noh, en kyllä kuole mielelläni oikein millään tavalla, enkä varsinaakn nuorena. Jossakin kauniissa paikassa, luonnollisesti, ei mitään aseita ja myrkkyjä.
Toisaalta, olen aina halunnut tippua vesiputousta alas. :D

Zell Dincht
11.8.2002, 14:50:47
Ehkä haluaisin kuolla vaikka nukkuessani..olis ainaki kivutonta. Tai sitten jossain onnettomuudessa...mutta kaikista paras tapa on kyllä ihan luonnollinen kuolema.

marvin
12.8.2002, 13:19:25
Ehkä hukkuminen Luc Bessonin Le Grand bleu -meiningillä: syvällä, yksinäisyydessä, rauhassa, missä ainoa aisia minkä kuulet on sydämmesi tasainen syke. Siinä on sellaista ahdistavaa meininkiä että alta pois. Sitä paitsi vesi on muutenkin loistava elementti - se pitää huolen siitä että mitään ei mene hukkaan. Ekologista.

Belwar
14.8.2002, 18:05:23
Kuristamme itsemme unissa katsellessa jotai länkkärii ja aatellaa et ollaa pääosassa lynkattavana :confused:

zerox
14.8.2002, 18:20:04
Hmm... Mielenkiintoista.

Jaa. Vaikea sanoa... Enpä ole testaillut paljon mitään tapoja kuolla niin en tiedä mikä niistä olisi mukavin sitten loppujen lopuksi. Ja mitäpä sillä väliä. Eipä sitä kuoltuaan enää tuu ajateltua, että hitsi kun kuolin noin. Kelpaa mikä tahansa tapa. Vaikka kirveellä pää poikki :confused:

edit:// Oikeastaan joku giljotiini vois olla ihan hauska kokemus. Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran elämässään :D

FFFan
15.8.2002, 16:57:24
Mietitäänpä...
Hukkuminen. Ei, Inhottavaa.
Palaminen. Ei, tulee kuuma.
Giljotiini. Ei, hautaan mieluiten yhtenä kappaleena.
Luonnollinen kuoleminen. Ei, ???
Luonnollinen kuolema nukkuessa. Kyllä, :)

Shasta-
15.8.2002, 17:35:10
Paras tapa....

Ahh.....Ehkä jos joku ampuisi/vastaavaa.
Joku murhaisi, tai jotain...Silloin ei tarvitse kärsiä tai kitua....
Tosiaan, myös verenhukka olisi mielenkiintoinen kokemus..
Nähdä itsensä makaamassa maassa,yltäpäältä veressä, ja sitten vain hiljalleen...kuolla.

Joo, vielä noista hukkumista/palamisista...
En ikinä,ikinä haluaisi kuolla hukkuen...
Hirveä paniikki, ei pääse pintaan...En halua edes ajatella...

Candice
15.8.2002, 19:43:43
Ei missään nimessä kuolemaa hukkuen. Se on ehkä kamalin tapa kuolla. Tajuat koko ajan miten vaikeaa hengittää ja loppujen lopuksi tunnet kuinka keuhkosi räjähtävät. Se ei selkeästi ole minua varten se tapa. Ei.

Eikä mikään tukehtuminenkaan kauhean kivalta tavalta kuolla kuullosta. Ja hidas kuolema (joku valtio auki ja veri valuu... tiptip.) jossa tuntee sen kuoleman kipittävän pikkujaloillaan koko ajan lähemmäs, not very nice.

Ehkä yli kolmekymppisenä vahingossa otan liikaa niitä rauhoittavia/unilääkkeitä, joita lääkärini minulle kirjoitti stressiin ja kuolen omassa yksiössäni pois. Ruumis löydetään 3 viikon kuluttua.

Tai sitten minut ammutaan luokkakokouksessa ensi vuonna =)

Haluaisin kyllä kuolla nukkuessani, mutta luultavasti kuolen 64-vuotiaana syöpään.

Kreifi
15.8.2002, 22:03:17
Mahdollisia vaihtoehtoja(toivomuksiani):
Harrastaessa seksiä. [Tuo on jopa erittäin todennäköistä, varsinkin jos se tapahtuu suihkussa.]
Nukkuessa. [Kuolema olisi rauhallinen ja hiljainen.]
Jotenkin näyttävästi. [Suoleni voisi lentää pisin katua. Aivoni auton tuulilasiin. Ja vereni lastentarhan pihalle. Kuitenkin niin, että pääsisin lehteen ja telkkuun.]
Kyllä, mielenterveyteni on järkkynyt pahasti.

Narbeleth
15.8.2002, 22:23:05
Tietysti nukkuessaan kuoleminen olisi vaihtoehto sieltä helpoimmasta päästä, mutta luultavasti kuolen kuitenkin auto-onnettomuudessa. Joko itse ajaessa, tai jos satun olemaan ylittämässä suojatietä ja minun ajotaitoni ja havainnointikykyni omaava ihminen tulee autolla kohti, jään todennäköisesti auton alle.

Eltsi
16.8.2002, 8:05:21
.

-kikki-
16.8.2002, 13:21:53
Haluasin mahdollisimman nopean kuoleman enkä mitään tuskaisia kuten jalka irti toinen jalka irti ja niin edespäin!
Sydänkohtaus olisi aikas äkillinen

Leviathan
18.8.2002, 16:58:53
Noh yli 50vuotiaaksi en haluaisi elää, joten autokolari olisi ehkä jännitävä tapaus kuten myös jostain putoaminen. Tai kaikki semmonen josta ei oikein saisi selvää mitä tapahuu vaan huomaakin että kaikki onkin ohi ennenkuin alkoikaan.

Malokan
18.8.2002, 18:38:51
Kenties hidas tappava myrkky, jolloin ehtisit tajuta minkälainen elämä sinulla olikaan.

Mikey
19.8.2002, 9:23:50
joo... minä ajatelin kuolla jotenkin omaavalla tavalla... eli kuolen vaikka siihen kun jään jumiin vessaan ja kuolen omiin kaasuihini...

The death Magic
19.8.2002, 11:48:03
Toivoisin että minut tappaisi niin iso räjähdys että ensin paineaalto murskaisi luuni millisekunnissa ja sitten liekit tai jokin muu jälkituho hävittäisi ruumiini kokonaan. Mutta jos/kun tällaista en saa jokin nopea keino olisi paras. Tai kivuton.

Nemes
19.8.2002, 17:01:40
Metal Gear Solidin Sniper Wolfin kuolema on sellainen kuolema jonka haluaisin kuolla; Alaskassa tai jossain vastaavassa paikassa lumen sataessa hiljaa päälleni ja suden ulvoessa jossain lähistöllä. Tosin en haluaisi kuolla pahana kaverina vaan sankarina, ja sen viimeisen armonlaukauksen saisi antaa serkkuni/bestikseni joka tunnetaan täällä paremmin Aeneana. Siis silloin jos minulla ei olisi paljoa elinaikaa jäljellä kuten Sniper Wolfilla koska minuun olisi osunut kuolettavasti esim. keuhkoihin. Tai sitten voisin kuolla saamiini haavoihin hiljaa yksin vain pelkän villin luonnon ollessa todistamassa poismenoani. Tai sitten kuolisin vammoihini Aenean pidellessä minua sylissään. Aikamoisia fantasioita, vai :D

Sejkay
26.8.2002, 14:01:21
Hahaa, varsin helppo kysymys. Odotan vain niin kauan kunnes mun elämässä kaikki menee taas päin persettä, että en kestä enää elää. Sitten romahdan ja teen itsarin. Simppeliä, miksi kiduttaa itseään, kun on helpompikin tapa? Sitäpaitsi minä en aio vanheta. Minä en aio kasvaa aikuiseksi :) Se on ihan typerää puuhaa.

29.8.2002, 14:37:51
No, en ainakaan haluaisi kuolla nukkuessani koska tietoisuus ei nukkuessa ole täysin hereillä.Paitsi että jos olisin hereillä pelkäisin mitä luultavimmin eikä sekään olisi kivaa.Eli ehkä yllättävä kuolema kuten ampuminen selän takaa päähän saattaisi siinä mielessä olla ihan ok. En minä oikein tiedä.

Nightblade
29.8.2002, 14:40:20
Toivottavasti en ainakaan kuole hitaasti ja tuskallisesti. Se on suurin pelkoni. Nukkuessa tai nopeasti kuoleminen on parempaa. (Tai, no, voiko kuolema yleensäkään olla 'parempaa' tai hyvää)

Raziel86
30.8.2002, 13:42:43
" Its better to live ugly than die beautiful..." Nuo sanat ovat jääneet mieleen MGS:tä.Todellakin...Minä haluan elää niin kauan kuin vain pystyn niin kuin itse haluan, sitten ei ainakaan ole tylsää mutta miten haluaisin että kuolisin. Se olisi että saisin kuolla nukkuessani. Rauhallinen ja mukava tapa lähteä enkelten mukaan, taikka sitten kuolla tappelussa vaikka.....Oman parhaan kaverini kädestä.
Tosin yksi juttu on...ei ole kysymys siitä milloin, missä tai miten kuolemme mutta miten tuskallisesti...

KalTorak
18.9.2002, 15:50:50
Minä haluu hirttopuu, minä hirttopuu. No ei vaa Ois kiva olla aivokuollu ja ei tajuais mistään mitään ja sit kuolee iha normaalisti :D

nox
18.9.2002, 16:00:53
Toivoisin että eläisin vanhaksi ja nukkuisin kivuttomasti pois. Eli siis vanhuuteen, en mihinkään sairauteen tai onnettomuuteen. Luutavasti kuitenki kuolen siihen että selkärankani mutaatioituu liiasta piirtämisestä yms ja pääni valuu valuu vatsani kohdalle. Tässä on pieni visio tulevaisuudestani:

http://personal.inet.fi/clan/grottoart/visio.jpg

Zippor
18.9.2002, 17:01:42
Mielikuvitusta: Kuolisin Samurai miekka taistelussa dramaattisesti. :eh:Mutta yrittäisin kuitenkin tapaa sen vastustajan.

Chastity Rowan
20.9.2002, 9:31:49
Originally posted by Raziel86
" Its better to live ugly than die beautiful..." Nuo sanat ovat jääneet mieleen MGS:tä.Todellakin...Minä haluan elää niin kauan kuin vain pystyn niin kuin itse haluan, sitten ei ainakaan ole tylsää mutta miten haluaisin että kuolisin. Se olisi että saisin kuolla nukkuessani. Rauhallinen ja mukava tapa lähteä enkelten mukaan, taikka sitten kuolla tappelussa vaikka.....Oman parhaan kaverini kädestä.

Etenkin jos kaverille jäis hirveitä tunnontuskia ja syyllistäis itseään niin paljon että se tekee itsarin kun ei kestä sitä että tappo parhaan kamunsa.:eh:

Joo mä oon vähän tärähtänyt ! :ohhoh:

Mun mielestä paras tapa kuolla on nopeesti ja kivuttomasti. En tiedä miten se tapahtuu mutta en ainakaan halua kitua sairaalassa vihanneksena.(jos vaan on mahdollista)

Yuana
20.9.2002, 9:40:09
Kyllä kivuton kuolema olisi ihan hyvä. En halua joutua kärsimään viimeisillä hetkilläni. Nukkuessa voisi olla ihan ok. Sitä ei sitten ainankaan huomaisi itse. Mitäköhän tuokin tarkoitti.

Vampiric
27.9.2002, 15:48:36
Meitsee halues kuolla nuorena. Joko salaista tehtävää suorittaessani tae niin, että joku palkataan tappamaan meitin. Jotain kivuliasta koetenkeen...tiä sit minkä takia...

Hessu
27.9.2002, 16:57:27
Mitä sitä miettimään vastakun on sen aika. Mutta jos välttämättä haluatte kuulla niin varmaan tahtoisin kuolla sodassa isänmaan puolesta. Esim. luoti päähän. Mikäs sen kunniakkaampaa. En välitä niinkään siitä onko se kivuliasta vai ei... tai en ainakaan vielä.

urho
28.9.2002, 15:26:08
Haluun kuolla jonkin "special" kuoleman. Esim. Kun oon pelaamassa FF:iä ja mafia jehut tulloo ja telottaa :D

Hukkuminen jne. ei olis kovin kivaa. On kokemuksia hukkumisesta, mut selvisin. Kersana hyppäsin siis sellasesta hyppytornista 10 metristä mahalleen, ja vajosin järven pohjaan (noin 5 metriä). Mut jokin lifeguard tuli ja pelasti mut :) Se tuntuu aika omituiselta, vähän niinkuin nukahtais ja kaikki paine tulis päähän mitä on koko kehossa.

Moppi
3.10.2002, 20:06:01
Hukkua kännissä uima-altaaseen. R.I.P Keenan

AlkoTanko
3.10.2002, 20:14:10
Ehkä paras tapa kuolla on niin, ettei sitä ehdi huomata. Vaikka nukkuessa tai jokin, joka iskisi kerralla hengiltä. Todistettuani minulle hyvin läheisen ihmisen hidasta ja kivuliasta kuolemaa en todellakaan halua kuolla samalla tavoin.

Tommistus
5.10.2002, 18:40:36
HALUAISIN kuolla myrkyyn, nopeasti tappavaan. En tiedä miksi mutta on vain sellainen olo että haluaa kuolle hereillä mutta silti nopeasti. Eihän kumminkaan nopea laukaus päähän olisi pahitteksi...

Lord Angsaar
5.10.2002, 19:08:55
Mä en kuole. Olen kuolematon. Te säälittävät kuolevaiset, polvistukaa eteeni. (pirullista naurua) :D :D

Melinda
9.10.2002, 17:37:01
Onhan tätäkin tullut mietittyä välillä.En halua elää vanhaksi(varsinkaan niin vanhaksi että joutuisin jonnekkin vanhain kotiin tai toisten armoille, silleen etten enää itse pystyisi huolehtimaan itsestäni..ei sellasta elämää minulle ikinä, kiitos)
Kun kuolen, toivoisin kuolevani nukkuessa ilman tuskia,niin ettei ketään olisi näkemässä.Tai jos se olisi murha, niin että joku ampuisi, siinä ei kauaan joutuisi kitumaan, tuskin edes hoksaisi sitä ennen kuin kaikki olisi onnellisesti ohi.
Kuolema on hyvin mielenkiintoinen aihe..

Redmage
20.10.2002, 11:06:10
Haluaisin joko vain nukkua rauhassa pois, tai sitten että minut mm. ammuttaisiin tai jäisin auton alle... En tiedä mutta olen varma että kuolen ennekuin täytän kaksikymmentäviisi, jostain vain tiedän sen, ja tiedän että minä en nuku pois. Olen varma että jään auton alle, tai minut mukiloidaan hengiltä kuten isäni... Minulla on vain siitä niin vahva tunne, ja auton alle olen jo meinannut jäädä monesti ja kaverini ovat oikeasti pelastaneet henkeni jo ainakin kolme kertaa.... Se on paljon tässä vaiheessa elämää...

NOesc
23.10.2002, 14:07:54
jaaha..

ehkä samalla lailla kun Gray Edwards
ei olisi jalompaa ja epäitsekkämpää tapaa
kuolla kun antas henkensä maailman (ja rakkaimpansa)
puolesta JOS niikseen tulis :eh:

Senshi
30.10.2002, 22:54:32
minä luultavasti kuolen seuraavan 10 vuoden sisällä
esim : kävelen huomaamattani auton alle, taikka syön jotain myrkkkyä kokeilu mielessä... tai jotain muuta yhtä tyhmää.
luultavasti paras tapa olis kuolla vaikka sillä tavalla että on niin aineissa ettei edes tajua mitään...

Outraider
11.11.2002, 22:28:14
Mielestäni paras tapa kuolla olisi rusentua jonkin alle esim. kun talo sortuu tai sitten pysyvään, lopulta kuolemaan johtavaan aivovaurioon, jonka on tapahtunut pari vuotta takaperin, jotain itselle erittäin mieluista tehdessä.
ja älkääkä ajatekto tätä pervosti

Colimar
12.11.2002, 14:12:47
korkealta tippuminen/hyppääminen. olen nimittäin aina halunnut tietää miltä tuntuu kun hyppää Empire State buildingin katolta, varmaan aika vapauttava tunne

Mayatar
19.11.2002, 14:39:38
Kuolisin jotenkin todella dramaattisesti, vaikka vain yhtäkkiä nukahtamalla rakkaani syliin.

Hautajaisissani olisi vain 3 läheistä ystävääni sekä rakkaani.

Yksi heistä laulaisi viulua soittaen kauniin melankolisen laulun.
Toinen toisi lahjaksi kristalliesineen, josta sieluni saa hyvän kodin ruumiini jälkeen.
Kolmas itkisi. (Hän ei koskaan itke.)
Rakkaani suutelisi kuolleita huuliani ja asettaisi rintani päälle tulipunaisen ruusun.

Tämän jälkeen ruumiini poltettaisiin ja tuhka ripoteltaisiin merituulen vietäväksi.

Sieluni tietysti jatkaisi kaunista oloaan kristalliesineessä tästä kaikesta huolimatta.

Prometheus
20.11.2002, 11:33:57
Mikä ihme se on kun täällä lystätään delata tuollain noin raa'asti. Olen allerginen kivulle, enkä halua kuolla sen syyhytessä kaulaa tai vastaavaa arkaa paikkaa.

Hukkuminen ja palaminen ovat kyllä niin älyttömiä tapoja, etten halua sellaista kohtaloa. Oon nähny kuvia hukkuneista ja palovammoista ja en halua sitä itselle.

Haluan myös elää pitkän elämän ja kuolla vanhana ja rakastettuna, en kuitenkaan nukkuessani. Katselisin vaikka Tähtiporttia ja huomaisin, että huh huh kun ottaa sydämestä. Kuolen suurella todennäköisellä sydänkohtaukseen (jos pessimistejä ollaan), sitä kun kulkee suvussa. Kaikkien läheisteni ei tarvitse olla todistamassa poismenoani. Voishan se luonnollisempikin kuolema tosin olla ihan nastaa.

Minut haudataan hautausmaalle, eikä minnekään muualle. Jos ei sitten uuniin pistetä, mutta en oo vielä antanut tälle ajatusta.

Mutta mitäpä sitä vielä murehtimaan. Hei, mikäs toi johto on???

Crow
24.11.2002, 13:10:40
Ei sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä kunhan kuolema täyttää seuraavat ehdot:

1) Kuolen onnellisena
2) Tunnen saavuttaneeni jotain
3) Ei satu (ainakaan paljon)

Awna
25.11.2002, 2:23:01
Haluaisin nukkua pois kotona, sängyssä, vanhana ja raihnaisena, pitkät valkoiset kiharani nutturalla ja ylläni paras pyhäpukuni. Sänkyni ympärillä olisivat kaikki lapseni ja heidän perheensä, ja ehkä jopa mieheni (joka näillä näkymin on minua 9 vuotta vanhempi, jos saan tämä pysymään hyppysissäni, joka tarkoittaa periaatteessa sitä, että luultavimmin hänestä aika jättää ensin jos vanhuuskuolemiin ryhdytään... :murjotus: ) Taustalla soisi klassinen musiikki kun jättäisin hyvästit rakkailleni.

Mitä luultavimmin kuitenkin kuolen 55-vuotiaana ylipainosta johtuviin sydämen vajaatoimintoihin, verensokerin liikaan korkeuteen, verenpaineeseen tai johonkin muuhun sellaiseen. Mitä luultavimmin sydänkohtaukseen...

Tony
2.12.2002, 18:26:11
me kuollaan yksin kertaisesti. humanoideilla menee päreet meiden ihmisten kanssa kun ihmisen sotii keskenään. ja Tuhoaa Planeettamme. tai ihan vaan me kuollaan vanhuuteen "aikanaan"

Goljatt
2.12.2002, 20:56:33
Olis hieno kuolla siihen, että kävelen kadulla ja jotkut äijät kaappaa mut ja sitte ne vie mut jonnekki ihme laboratorioo ja sitte ne tekee kaikkii kokeita ja sitte ku sinne laboratorioo hyökkää jotkut vapaus taistelijat ja sitte ne ottaa mut siihe niide juttuu mukaa ja sitte me kierrellää ympäri maailmaa ja sitte me pelastetaa ja hyökätää eri paikkoihi ja sitte yhtenä päivänä mä tipun onkaloo ja sitte ne ei yritä pelastaa mua sieltä ja sitte mä herään jossai kaupungis toisel puolel maailmaa ja sitte tapaan taas uusia ystäviä jotka lähtee mun kanssa, auttaa mua ettimää mun kodin tms... Ja sitte käy sillee et mä löydän ne mun vapaustaistelija kaverit ja sitte me mennää semmost kaikkein ilkeintä tyyppii vastaa ja sit me hoidellaa se ja sitte ku kävellää pois sielt sen palatsist nii mä kompastun rappusis ja mul taittuu niskat ja halkee aivot... Ja sitte ku oon sairaalas nii ne kattoo et mun sisällä on "Dooms day device" ja siin 1 secca jäljel ja sit se räjähtää ja kaikki kuolee!!! Olis aika näyttävä lähtö! :P

Kippe
2.12.2002, 22:54:21
Alkujaan kirjoittanut Goljatt
Olis hieno kuolla siihen, että kävelen kadulla ja jotkut äijät kaappaa mut ja sitte ne vie mut jonnekki ihme laboratorioo ja sitte ne tekee kaikkii kokeita ja sitte ku sinne laboratorioo hyökkää jotkut vapaus taistelijat ja sitte ne ottaa mut siihe niide juttuu mukaa ja sitte me kierrellää ympäri maailmaa ja sitte me pelastetaa ja hyökätää eri paikkoihi ja sitte yhtenä päivänä mä tipun onkaloo ja sitte ne ei yritä pelastaa mua sieltä ja sitte mä herään jossai kaupungis toisel puolel maailmaa ja sitte tapaan taas uusia ystäviä jotka lähtee mun kanssa, auttaa mua ettimää mun kodin tms... Ja sitte käy sillee et mä löydän ne mun vapaustaistelija kaverit ja sitte me mennää semmost kaikkein ilkeintä tyyppii vastaa ja sit me hoidellaa se ja sitte ku kävellää pois sielt sen palatsist nii mä kompastun rappusis ja mul taittuu niskat ja halkee aivot... Ja sitte ku oon sairaalas nii ne kattoo et mun sisällä on "Dooms day device" ja siin 1 secca jäljel ja sit se räjähtää ja kaikki kuolee!!! Olis aika näyttävä lähtö! :P

Eikö olisi helpompaa pakata itsesi täyteen räjähteitä ja mennä lähimpään ostoskeskukseen?

Itse kuolen sitten kun kuolen. En liian aikaisin, mutta jos menen tarpeeksi paskaan kuntoon, eutanasia voisi olla aika varteenotettava vaihtoehto. Luonnollisesti sen tekisi joku erittäin läheinen henkilö.

Necroth
11.12.2002, 16:27:20
Mä en haluais hukkua. Se tuntuu jotenkii tukalalta!
Palaminen...liian kuumaa!
Hypotermia...liian kylmää!
Myrkytys...riippuu myrkystä.
Mä haluaisin kuolla johonkin tappavaan ja huumaavaan lääkkeeseen. Et sen ku on antanu ni sit ois elossa vielä about...5 minsaa ja ois sellane raukee olo. (hitto mikä narkkari :eh: )
Tai sit nukkumalla ilman kipuja...

The_Sipi
11.12.2002, 21:20:48
Mun tuurilla mä en kuole koskaan... niin paljon vastoinkäymisiä elämän varrella, ettei yksi lisää ois mitenkään yllättävä :). No, vakavasti otettuna: Haluaisin kuolla joko a) nukkuessani tai b) ihan sama miten, kunhan nopeasti. Tosin haluaisin kyllä tietää 15 sekuntia ennen kuolemaa, että nyt kuolen, jotta voisin kuolla hymy huulilla. Mitäköhän sitä oikeesti siinä tilanteessa tekis? Menis paniikkiin?

freyelise
12.12.2002, 12:30:32
Morbidiin unelmaani kuuluu lähteä kuten suuret kirjailijat, Lovacraft, Poe ja Kafka. Eli ensin kirjoitetaan paljona hirmu hämäriä juttuja joita kukaan ei oikeasti ymmärrä, ja sitten sairastutaan johonkin tautiin joka sitten aikanaan koituu kuolemaksi. (nojaa, siis Poen lähtöähän vauhditti heroiini, mutta minä jätän sen pois suosiolla)

Sitten kymmenien vuosien jälkeen kun minä olen jo hyvinkin multina, alkavat kriitikot herätä kohmeloistaan ja ryhtyvät arvostamaan töitäni ja ehkä, ehkä jopa pääsen kirjalliseen kaanoniin, mutta se olisi vain ylimääräistä bonusta. Perikuntanihan ei tuosta mitään hyödy, koska sitä ei ole eikä tule.

Viv
12.12.2002, 15:17:40
Le mi tink... *Kraks kraks - aivot käy* ... No tuota. Minen ainakaan tahtoisi elää hirveän vanhaksi. Kuitenkin niin, että saisin elää eläkeellä joitain vuosia =^-^= Kuolematavoista mukavin olisi vain nukkua pois ilman tuskaa tai mitään... Mutta mietettyäni myrkytystä, ajattelin kuinka hienoa olisi tuskan tilassaan puida koko elämänsä läpi *-* No joo. Min olen kai hullu.

Mikey
13.12.2002, 12:04:26
Juuri nyt minä tiedän miten minä kuolen (tai ainakin epäilen)

Minä kuolen tässä koulussa missä olen ylimmässä luokassa, sen kivan tasajännitemuuntajan johtoihin... Sain jo tänään kunnon tällit siitä... Ei mikään kiva yllätys... Pienten laskujen jälkeen laskimme mitä minä sain siitä...

Tässä tulokset:

U= 250 AC V
R= 975 (laskimme ne nopeaa...)
I=256 mA

Tuommoisen laskun jälkeen totesimme että olin lähellä kuolemaa... Joten veikkaan että kun tuli eka kerta, niin pian tulee toinenkin kertam jolloin en ehkä ole niin onnekas....

Gakuto-seme
30.5.2003, 12:35:57
Niin...haluaisin kuolla kivuttomasti, en pidä kivusta yhtään. Haluaisin siis kuolla nukkuessani, omassa kodissani.

gosu
30.5.2003, 13:01:54
Paras tapa olisi kuolla nukkuessa, mutta olisihan se hauskaa kokea, kun ekana giljotiinilla pää pois ja sitten joku hyvä amerikkalaisenjalkapallon pelaaja potkaisisi pään semmoisella 70metrinkaarella kalliolta jokeen ^^ .

creature
30.5.2003, 17:42:49
mä haluisin kuolla silpomiseen tai mukilointiin että joutuisi kitumaan tosi kauan tai ruoskiminen hengiltä, tai muinaisen rooman tapaan gladiaattorina :)

Roleplayer
30.5.2003, 18:34:24
Luulen, että kuolen sairauteen..En tietenkään haluisi kuolla siihe, mutta kuolen kumminkin..Haluaisin kuolla omaan sänkyyni silloin kuin nukun..Ei tarvitsisi sen enempää sitten sitäkään ajatella kuten hukkuessa tai palaessa..En kyllä toivottavasti ole lähellä kuolemaa..Mutta eihän sitä koskaan tiedä

Voisin kyllä kuolla myös jossain tappelussa jossain kun puolustan heikompia ihmisiä.. :D..Joku ampuu harhaluodin suoraan päähäni ja ne ihmiset jotka sen ampuivat lähtevät karkuun ja ne jotka pelastin tulevat surullisina katsomaan kun olen kuolleena siinä maassa ja pelastin heidän henkensä

//mutta valitettavasti luulen tai tiedän kuolevani omasta kädestä kun aika on siihen kypsä..Olen niin hullu että voisin niin tehdäkkin..Vaikka en sitä itse haluaisi.. :/

Illuusia
30.5.2003, 18:42:34
Rakkaan ihmisen kädestä. Tarkoitan, jos minulla vaikka olisi poikaystävä, ja tulisi sellainen tilanne, että hänen olisi pakko tappaa minut... Vaikka en kyllä keksi ainuttakaan sellaista. Toki se olisi varmasti kamalaa hänelle, joten ehkei sittenkään.

Kai parasta olisi kuolla jossain taistelussa. En halua kuolla aivan kivuttomasti, se ei tuntuisi oikealta. Oman käden kautta en ikinä tahdo kuolla.

ceeb
31.5.2003, 2:11:52
Kivulias kuolema pelottaa minua eniten. En ikinä koskaan milloinkaan haluaisi sellaista. Jos olisi jollain tavalla kuoltava niin ensimmäisenä tulisi mieleen tämä vanhuus, omassa sängyssä nukkuessa. Vaihtoehtoisesti kerta laakista naps suoraan silmien väliin tai johonkin räjähdykseen. Mutta tyyli oltava sellainen ehdottomasti jossa ei kerkeä tai ei tajua tuntea sitä kipua. Pahin ja kammottavin kuoleminen on hukkuminen tai palaminen tai juuri tälläiset kidutukset eivät ole makuuni, ei niin ollenkaan.

Niin ja sitten topicciin vastaten, kuolemme kaikki ydinsodan syttyessä kun tuhannet ja edelleen tuhannet ydinpommit sinkoavat pitkin maita ja tantereita.

Yose
31.5.2003, 10:42:10
Hukkumista en haluaisi missään tapauksessa, en muutenkaan mitään hirveän tuskallista kuolemaa. Haluaisin kuolla vanhuuteen, todella vanhana, mutta en kuitenkaan sairaana, raihnaisena, rappeutuneena ja vaivaisena vanhana, vaan kuitenkin suht terveenä hyvän elämän jälkeen jossain korkealla vuorella ulkoilmassa.

Toisaalta haluasin myös kuolla siihen, että joku ampuu minua päähän, kun olen vanha, ja tieni lopussa. Jotenkin olisi omalla tavallaan vain hienoa kuolla aseesta, ei kuitenkaan murhan, vaan tapon tai harha luodin kautta, tai jonkun kiikarikiväärin panoksesta, joka menee korvasta sisään, ja aivoihin.

Kolmas hieno tapa kuolla olisi hypätä lentokoneesta ilman laskuvarjoa, kymmenestä tuhannesta kilometristä, ja iskeytyä maahan, olisi hienoa "lentää", ja kokea yhdet elämänsä mahtavimmista hetkistä, juuri ennen kuin kuolee. Ja mikäs siinä, jos tuon tekisi vaikka rakkaansa kanssa. Tuohonkin pätee se, että minun pitäisi olla vanha ja tieni lopussa, koska nuorena en halua kuolla.

Eliza Liv
1.6.2003, 11:55:27
Meikäläinen voisi heittä veivinsä vaikka onnellisena vanhuksena, jolla on ihana elämä takanapäin. Ihan vain nukkua pois - menetelmällä. Tai sitten puolustaessa omia rakkaitani, jos he olisivat vaarassa niin pelastaessani heidät - sankarikuolema.

happosai
1.6.2003, 14:44:40
En oikein tiedä. Jotain tyyliin onnettomuus, jossa kaahari losauttaa rekalla mun auton kylkeen ja välitön kuolema. Tai samalla lailla kun jossain Tappavassa Aseessa, kun se mustaihoinen äijä menee paskalle ja sinne pönttöön oli laitettu pommi. Se olis aika siistiä.
Spoileri sen takia jos joku ei oo nähny tota leffaa.

Ferithem
1.6.2003, 15:48:46
Vakaa aikomukseni on kuolla rakkaudesta johonkin tai johonkuhun - rakkaimpaani, isänmaahani, perheeseeni... lista jatkuu loputtomiin. En tahdo vain haihtua pois, haluan, että kuolema on lyhyt, mutta viimeiset sanani traagiset. Sodassa kuoleminen voisi myös olla tyylikästä. Itse en aio päiviäni päättää, sen saa tehdä joku tai jokin muu.

"Minä... rakastin... sinua... Tapaamme... kyllä... vielä... ja... olemme... yhdessä... ikuisesti..."

"En minä kuole. Menen vain parempaan paikkaan... Älä itke, ei kuolemaa tarvitse surra tai pelätä. Se on luonnollista."

Täytyykin muuten ruveta jo miettimään viimeisiä sanojani, sillä en ole kovin spontaani puheissani... Eihän sitä koskaan tiedä, milloin lähtö tulee!

Dezibeli
1.6.2003, 16:45:35
Tukehtuminen omaan yrjöön on ihan must! No ei, juuri sillein EN haluaisi kuolla, se olisi aika tyhmä tapa kuolla.

Haluaisin mieluiten hukkua, kuolla nauruun (niin voi tapahtua, vanhana. Vaikka varsinaisesti nauruun ei kuole, se voi olla kuolinsyy), pudota alas tosi korkealta, mutta juuri ennen kun osuisin maahan, ampuisin itseni (jos se edes kovassa vauhdissa onnistuisi).
Kaikista eniten kuolisin onnellisena, kivuttomasti ja rauhallisena, sekä vanhana. Ja sillein, että olisi monta ihanaa muistoa, enkä erityisemmin katuisi mitään (no, se ON mahdotonta)
Myös sellanen 'sankarikuolema' olisi ihan kiva, siis sillein, että kuolisi puolustaessa rakkaimpiaan.

?
13.6.2003, 9:48:48
haluaisin kuolla joskus 70v nukkuessani. ei ainakaan tuntuisi kivuliaalta jos en heräisi siihen, mutta haluasin kylläkin kuolla nuorempana, joskus 40-50v

Ceassa
13.6.2003, 12:12:43
Toivoisin kuolevani rikkaan elämän eläneenä vanhuksena omaan sänkyyni kaikessa hiljaisuudessa, minkäänlaista kipua tuntematta. Olisi kaikkein yksinkertaisinta vain olla heräämättä aamulla, ja se olisi kaikille läheisillekin helppoa, kun he tietäisivät etten kärsinyt lainkaan ja ettei kuolema tullut yllättäen vaan kaikki enemmänkin osasivat jo odottaa sitä.

Toisaalta olisi sitten hienoa kuolla jotenkin traagisesti nuorena, jolloin poismenoani ei varmastikaan aivan heti unohdettaisi ja sitä jaksettaisiin puida vuosia. "Noin nuori vielä, elämä edessä, ja sattui onneton vain väärään aikaan ylittämään sitä moottoritietä, piru periköön sen jäätelöauton kuljettajan."

Viimeisistä sanoista sen verran, että minun tuurillani ne kuitenkin tulevat olemaan jotain tyyliin "Onpas kiltti koira, eikö se edes pure?", mutta kieltämättä olisi helvetin kuulia jos saisi oikein kliseisesti heittää "Rakastan sinua aina", "Älä itke vuokseni", "Aikani on tullut" tai "Pelasta itsesi!". ^^

Doga
13.6.2003, 12:33:17
Alkujaan kirjoittanut ?
haluaisin kuolla joskus 70v nukkuessani. ei ainakaan tuntuisi kivuliaalta jos en heräisi siihen, mutta haluasin kylläkin kuolla nuorempana, joskus 40-50v

Kiinnostaisi vain tietää, että miksi ihmeessä haluaisit kuolla noin nuorena?

Lainaan vielä erästä tekstiä (tämä on sitten vapaa suomennos):

"Voit kuolla nuorena ja kuuluisana tai vanhana ja unohdettuna. Valitsen vanhuuden."

Ajattelin noudattaa tuota ajatusta ellei tapahdu mitään ennalta arvaamatonta (onnettuums, katastrofi yms.) . Oman käden kautta en tosiaankaan päiviäni päätä se on varma. Toivoisin kuolevani arvostettuna vanhuksena, jota aina muisteltaisiin hyvällä eikä pahalla... tai no ehkä pahallakin.

make
15.6.2003, 10:54:00
Varmaan nukkuessa, saattas olla paras tapa.

meresger
15.6.2003, 18:20:54
Minulta ei löydy mielenkiintoa räjähdyksiin tai onnettomuuksiin. Kun kuolen toivoisin sen käyvän kivuttomasti tai nopeasti. Ei kuitenkaan missään kuolinvuoteella niin että sitä ollaan vaan maattu ja odoteltu et millonkas tässä nyt kupsahdetaan... Ei sovi mulle.
Eli siis ajalla ei sinänsä olisi väliä, haluan vain toteuttaa muutamia unelmia ja sitten mennä kokeilemaan extreme-urheilua ja todeta noin kaksi kilometriä korkealla ettei laskuvarjo toimikaan.

Rose *Valkea Neito*
15.6.2003, 21:55:10
Mahdollisimman kivuttomasti...mieluiten nukkuessa, sitten joskus kun olen vanha, semmonen 70-80 vuotias.

Ja toinen vaihtoehto olisi jonkinsortin sankari kuolema...semmoinen että minut tunnetaan vielä pitkäänkin sankarina, joka teki jotakin...ja kuoli...

Gerad
15.6.2003, 21:58:05
No haluaisin kuolla vanhana rauhassa omaan sankyyni tuntematta mitään kipua jne.....

Mutta kuitenkin joskus alle kolmikymppisenä olemattomien voimieni huumassa menen ottelemaan jotain Full Contact paskaa ja kuvittelen olevani Frank. W. Dux ja otan ihan armottomasti iskua ja kuolen siinä sivussa ja sitten kaikki muistavat minut tyhmänä kuolemaa etsineenä vajokkina. Sniff....

YoYo~Yoda
17.6.2003, 17:35:17
Nyt kun Juhannus on lähellä ja kalma laskee verkkoja niin Tot kai Bisse pullo kädessä Sepalaus auki ja oksennusta suu täynnä+kunnon promillet. Vanhana hemmona voisin kuolla kunhan ei tarttis olla vihanneksena hengitys laitteissa olla!!!!

Iltatähti
22.6.2003, 14:29:45
Minä haluaisin kuolla (siis sitten vanhana, joskus yli 90-vuotiaana) ilman tuskia, vaikka vain nukkumalla pois, sillälailla ettei itse edes huomaisi mitään. En missään nimessä haluaisi hukkua, olisi kauhea tuntea kuinka happi loppuu, eikä voi tehdä mitään.. En halua kokea mitään dramaattista kuolemaa, rauhallista sen olla pitää. ;)
En kyllä haluaisi välttämättä kuolla ollenkaan, mutta se ei taida olla vaihtoehtona.. :huh:

mindless
5.8.2003, 16:55:22
Eräällä toisella foorumilla oli myös samankaltainen ketju, kysyttiin, että miten tahdottaisiin mieluiten kuolla, ja vaihtoehdot olivat aika kamalia.
En ainakaan haluaisi hukkua, en kuolla nälkään, en tulla haudatuksi elävältä, en tulla puukotetuksi, en hirttää itseäni, en palaa elävältä, ja mitä kaikkea muuta niitä onkaan.
Eli minä valitsisin mahdollisimman nopean ja tuskattoman kuoleman, niinkun varmaan moni muukin.
Myrkytys voisi olla sinänsä hyvä, sehän ei ole mikään kovin hidas tai muutenkaan tuskallinen.
Tai sitten vain poisnukkuminen.

En ainakaan haluaisi vielä näin nuorena kuolla missään onnettomuudessa, tai yleensäkään kuolla. Vielä.
Mutta en silti aio elää yli 100-vuotiaaksi. Silloin elämä enää tuskin on kovin vauhdikasta.

Mutta kuvitelkaapas, jos olisitte vaikka kahden seinän välissä, ette pääsisi mistään pois, ja seinät "kutistuisivat" vaikka sentin tunnissa. Tietäisitte, että seinät lähestyvät, ja kuolema tulee. Olisi se tuskallista musertua seinien väliin.

Mutta kukaan meistähän ei voi tietää mikä on miellyttävin ja ei-miellyttävin tapa kuolla.

//Mutta kuvitelkaapas, millaista olisi kuolla yksinkertaisesti tylsyyteen. Teidät laitettaisiin johonkin pieneen huoneeseen, jossa ei olisi _mitään_ sinun lisäksesi. Ja joku toisi aina kerran parissa päivässä tarvittavan ravinnon. Blaah.

//Aion kyllä päästä ennen kuolemaani Japaniin, ja kuolla vaikka sitten siellä sen jälkeen kun olen päässyt Dirujen ja muiden bändien keikalle.

Medic44
5.8.2003, 18:24:06
ehei ehei. Tuskattomin kuolema on ehdottomasti morfiini-yliannostus. Mutta toisaalta se ei saattaisi antaa kovinkaan mielenkiintoista kuolemaa ja jos nyt haluaa järkyttää jotakuta niin kannattaa vallata lentokone ja lentää sillä jotain risumajaa päin (tee se nopeasti tai joku muu kerkeää ensin ja tämä hankaloituu). Niin ja tämä päänkankontakin olisi mielenkiintoista jos giljotiiniltaan sattuisi vierähtämään niin että näkisi vielä oman ruumiinsa ja eikös siinä muuten vielä kerkeisi kuulla ympäristöäänkin. Mutta enköhän minä halua tuskattomasti kuolla jälkiä jättämättä jotta siivoojille ei tulisi ylimääräistä urakkaa.

Hyuga
5.8.2003, 18:57:10
-Aah. Minä haluaisin kuolla keskellä taistelukenttää 160 vuotiaana tietäen, että minulla on lapsia ja lapsenlapsia. Joita suojelen ja Kuolemani ei ollut vain turha uhraus ilman syytä. -

-Kaikken paras kuolema on kuolema jossa kuolee jonkun puolesta. Sitä on valmis hyppäämän luodin eteen jonkun puolesta jos on sellainen henkilö sylissä jonka puolesta voisi kuolla vaikka kuinka tuskallisesti. Jos hän on sen arvoinen. Ha ha ha
Kuolema jossa on liikaa sanoja on tuskallisempi kuin kuolema yksin koska silloin tietää että ei ole menettänyt pelkästään elämäänsä vaan myös jotain tärkeämpääkin. (Seraphina) he he he

Dr.Dre
5.8.2003, 23:26:01
Haluaisin kokea mieluiten nopean ja tuskattoman kuoleman esim.
luoti päähän, nukkuessa, räjähtää tuusan p***kaks tai jotai vastaavaa.
Mutta haluaisin kuolla myös ennen kun tulisin liian vanhaksi ja
saisin kaiken maailman taudit, ja minusta tulisi dementikko, enkä osaisi kävelläkkään itse.
Enkä koneissakaan haluaisi olla sekunttiakaan.

yksisiipi
6.8.2003, 9:38:39
Uusi (tai oikeastaan helkkarin vanha) myönteinen näkemys poislähtöön voisi olla intiaanimainen. Vanhana miehenä kävelisi jonkun läheisensä kanssa kauniissa luonnossa lintujen laulaessa kauniisti. Sitten korkeimman vuoren laella, kaiken kauniin yläpuolella voisi käydä kivelle maate, sanoa vain "Tänään on hyvä päivä kuolla".

Keskiaikainen soturikuolema olisi kanssa poikaa, suurella taistelukentällä sankarina kuolla vihollisen peitseen. Sen jälkeen vielä verta vuotaen ja suolan kirvely silmillä iskeä miekkansa muutaman vihollisen rintaan ja nukahtaa taistelukentälle, lopullisesti. Sinne soturin henki kuuluu.

Uber Weapon
6.8.2003, 10:15:08
Itseasiassa minusta tuntuu että Unawingeri pääsi niin lähelle minun kuolonhaaveitani kuin on epäinhimillisesti mahdollista. Eli juuri tuollainen intiaani kuolema voisi kuulostaa kivalta. Toinen olisi tehdä Väinämöiset, eli painella pois kun oli vielä voimissaan ja kuolla jossain muilta "piilossa" jolloin kukaan ei tietäisi olenko kuollut vai en.

Tietenkin tälläinen vanhainkotikuolemakin minulle kävisi. En minä näe sitä mitenkään outona. En ole niin itseeni tarrautunut ettenkö osaisi hiipua pois. Mieluummin tosi ehkä taistelukentällä. Mielellään lyömäaseilla kuin joillain epäseksikkäillä ampuma-aseilla.

Myöskin hienoa olisi kuolla netin ääreen janoon, nälkään tai yleiseen liikkumattomuuteen. Siinä olisi asennetta. Minun vaalenneet luuni löytyisi kuukausien päästä luinen käsi yhä hiirtä puristaen.

Miyuki
7.8.2003, 9:58:01
No,minäkin voisin kuolla jonkinlaiseen terä aseeseen tai hukkua.
En tykkää puhua kuolemasta,koska olen vasta 13v.,mutta päätinpähän vastata tähänkin.En halua kuolla liian raakalaismaisella tavalla tai yhtäkkiä.Haluan kuolla kunnialla tai ainakin sillä lailla että minäkin tiedän siitä. :henkeli:

Frown
9.8.2003, 9:17:54
Kuolen rauhassa omaan vuoteeseeni, jossain Skotlannin ylämailla. Juuri kun olen kuollut niin linnani ympärille nousee sumu. Hovimestarini hoitaa hautausjärjestelyt ja minut haudataan mausoleumiin linnani takapihalle.

7th heaven
9.8.2003, 16:47:50
Itse haluan kuolla yllättäen. En mihinkään syöpään, AIDSiin tai mihinkään missä tietää kuolevansa. Käy ihan sääliks niitä jotka sairastavat kuolettavaa tautia ja tietävät kuolevansa... Itse vissiin rypeisin itsesäälissä ja loppujen lopuks tekisin itsarin :) Onneks olen vielä nuori. Paras tapa on vissiin kuolla on nukkuessa tai lentäessä. Ite harrastan purjelentoa, ja parasta siinä on tulla maata kohti 250km/h....oujea. Siinä jos missään alkaa adrenaliini virtaamaan ;D

Janzku86
9.8.2003, 22:02:20
Minä haluasin kuolla rauhallisesti nukkuen pois, eli menet vain nukkumaan etkä enää herää. Mutta kerran mielikuvitusta voi käyttää, niin "1000 viiltoa" olisi jännä kokemus. Siinä viilellään tasan 1000 viiltoa, mutta yleensä tässä kidutus toimenpiteessä ollaan kuoltu jo 200-600 viilossa.

TheGrott
10.8.2003, 10:39:43
Kuolema, hmmm... Haluaisin kuolla rauhassa hiljaisuudessa jossa kaikki rakkaani olisivat vieressäni. Paikka voisi olla koti tai sairaala. Kuolema on aika arka asia, minulle.

Blood Omen
7.9.2003, 18:07:06
nopea kuolema.
(esim. tappelusta kovasta iskusta, luodista, veitsestä, etc.)
en jaksaisi pahemmin alkaa pitkittelemään...

KuroiTenshi
8.9.2003, 7:45:15
Tämähän on aika mielenkiintonen keskustelun aihe. Ite ainakin toivon ettei kuolemani olis mitään kitumista. Kammoksun ajatusta, että jäisin auton alle tai joku ampuis/puukottais. Tollanen yhtäkkinen kuolema ei olis hyvä, koska sillon saattaa jäädä paljon asioita sanomatta tärkeille ja läheisille ihmisille. Sellanen luonnonllinen kuolema vanhana, toivottavasti hyvän elämän kokeneena, nukkuessa.

Mauler
8.9.2003, 7:52:52
Eihän sitä tiedä miten kuolee. En todellakaan edes halua ajatella miten tahtoisin kuolla, se saa olla arvoitus. Pitää nyt jotain jokerikortteja elämässä olla.
Mutta jälkitoimituksesta olen tarkka.

Gabriel
15.9.2003, 22:47:53
Noiden perinteisten hieman romanttisten poismenojen lisäksi tuli mieleeni eräs sangen varteenotettava (eh...) vaihtoehto. Nimittäin kunnon viikinkikuolema (olettaen, että on jäänyt joidenkin vangiksi) - pää miekalla pois -teloitus.

Se olisi suhteellisen nopea ja kivuton, ja jos sen tekee oikein taitavasti tiedostavat aivot ympäristöä vielä 20 sekunnin ajan kaulankatkaisun jälkeen. =)

Guha
5.10.2003, 18:44:54
Haluaisin että kun minä kuolen, minut ammuttaisiin jonkinlaisessa tulitaistelussa. En tiedä miksi mutta tämä on kiehtonut minua aina ja vielä kaiken lisäksi haluaisin että en kuolisi heti vaan ehtisin tuntea sen kuoleman kylmyyden ja tuntea lähestyvän pimeyden. :(

Jubei
6.10.2003, 10:09:49
Itse toivoisin kuolevani sängyllä maaten kaikkien rakkaitteni ympäröimänä...Niin kaunista... :)

yksisiipi
7.10.2003, 18:17:16
Shakespearemaisen traagiseen tyyliin. Kuin Romeossa ja Juliassa, muu tarina olisi aika tylsä elettäväksi, loppu sen sijaan olisi ihan hyvä loppu elämällekin.

Originally posted by Gabriel van Kascanos
Nimittäin kunnon viikinkikuolema (olettaen, että on jäänyt joidenkin vangiksi) - pää miekalla pois -teloitus.

Viikinkeistä en tiedä, mutta eräs skotti kuoli juuri noin. Ennen kuin kirves erottaa pään hartioista, pitäisi vielä huutaa erittäin kovalla äänellä "Freeeeedoooommm!". Ainakin kuin William Wallace, jos vaan voi, niin sitten kovempaa kuin itse Über W.

Miltä kuulostaisi kuolla suurena sankarina vetten äärillä, kuin oikea tuuheapartainen viikinki. Niissä panssareissa ei kovin pitkälle uida, ja pohjolan vesi on kylmää, vaikkakin golf-virta lämmittää. Kaikki varmasti muistavat rakkaan sankarinsa, jok' lähti Vinnlantiin viimeiselle vaellukselleen. Hukkuminen toisaalta kuulostaa erittäin tuskalliselta. Onhan laivalla kuitenkin muitakin tauteja esiintynyt, esim. keripukki.

Gettostara
12.2.2006, 20:05:35
Tulipas tässä mieleen pari mielenkiintoista tapaa kuolla vaikka Tuossa aiemminkin oli kyllä hyviä ideoita.

Omat ehdotukseni: Jonkinlainen murskaksi puristuminen esimerkiksi jossain tehtaissa jonkun survomis jutun väliin tai sitten sellaiseen missä autoista tehdään muropaketin kokoisia pakkauksia. Siellä vain istuskelisi ja yhtääkkiä tuntisi luiden menevän murskaksi ja Sisäelimien räjähtelevän ja poksahtelevan sisällään ja jos jotenkin saisi aivot jätettyä viimeiseksi ja sitten lopulta kuulla päänsisällään viimeiset raksutukset ja kivunsekaisesta ajatusmaailmasta miettiä että ''nyt se on menoa joo...''

Sitten toinen olisi jokin silputuksi tuleminen tai joku tyyliin joutua hitaasti joidenkun eläinten syömäksi keskellä öistä korpea. Istua sidottuna jossain puussa vaikka muutamat sormet ja toinen jalka revittynä tuoreeltaan ja sitten yhtääkkiä susilauma syömässä silmiä päästä ja raatelemassa sisäelimiä kun itse taas miettii että maistuukohan se hyvälle niiden mielesä. Lopulta joku vanha mummo löytää viikkojen päästä puunjuurelta ja saa sydänkohtauksen ja kuolee siihen viereen...Monen vuoden kuluttua tapahtumasta kun kukaan ei enää kaipaa, löytävät karskit metsäkoneen kuljettajat ruumiit jotka haisevat pahemmalle kuin saatanan pieru ja ovat vain luusta ja mädäntyneistä pikku lihankimpaleista koosuvaa koiranruoaksi kelpaavaa mössöä.

Sitten olisi myös siistiä joutua jäädytetykksi aivan luita ja ytimiä myöten, sitten sinut asetettaisiin seisomaan kuolleena, kylmänä jääkimpaleen jonkin 10m korkean telineen päälle ja sinut tiputettaisiin maahan ja särkyisit kymmeniksituhansiksi palasiksi sielun noustessa ilmaan ajatellen ''that was SO awesome!!!''

Itse kuitenkin kuolisin mieluiten Kivuttoman,nopean kuoleman suhteellisen nuorena/vanhana elämän laadusta riippuen ampumalla itseni...Siinä ehtisi ilmoittaa parhaille ystäville ja omalle rakkaalleen että nyt riittää tämä paska...
sitten vaan istahtaisit johonkin julkiselle paikalle ja PUM pää räjähtäisi kappaleiksi leviten maahan samalla kun ruumis veltostuisi ja heittäytyisi viimeiseen ja päättymattömään lepoon.

Lady Kiha
12.2.2006, 20:34:18
Miten minä haluan kuolla? En halua mitään veristä kuolemaa, ensinnäkään. Enkä halua hukkua taikka tukehtuakaan. Jäljelle jäisi... Nukkuminen pois.

Selitän tarkemmin. Ensinnäkin, haluan kuolla kesällä. Kävelisin jonnekin kauniiseen metsään, jonkin solisevan puron viereen. Levittäisin jonkin liinan nurmikolle ja paneutuisin makuulle siihen. Kuuntelisin puron solinaa, lintujen laulua, puiden havinaa... Ja sitten vain lopulta nukkuisin pois. Eri asia sitten, miten onnistuu kuolemaan tuollaisessa tilanteessa juuri sillä hetkellä... Myrkkyä kenties? Nojaa, jätetään tuollaiset asiat kokonaan pois, nukkuisin vain luonnon keskellä pois. Tietysti kertoisin jollekin tutulleni, että olen menossa metsään, että he löytäisivät ruumiini. Kuitenkin... Olisi se vaan ihanaa kuolla noin luonnon keskellä. Sairaalassa kuoleminen on jotenkin kammottavaa. Siellä on kamala haju, kauheat ruuat yms.

Luontoon vaan siis vanhuksena kuolemaan! Minä kun olen sellainen luonnonlapsi.

filda
12.2.2006, 20:35:44
No ihan mielellään en vain makaa vuoteessa ja mieti että voi voi, koska minä olen taivaassa, mitähän minä sielläkin.., ei ei. Kuoleman pitää mielestäni ainakin omalla kohdallani tapahtua nopeasti, etten kerkeä miettimään/pelkäämään sitä.
Valitettava tosiasia kylläkin on, että täällä jokainen minä ja sinä kuolemme.

Eli tässä omat "haluamani" tavat kuolemiseeni: giljotiini (hmm...Voishan siinä vähän jännittää, kun tietää että muutaman minuutin päästä terä halkaisee kaulan..), tai jokin onnettomuus (liikenne/tai ratsastus onnettomuus, hevonen antaa kunnon potkun kalloon niin että tuntuu, tai hyvää päälle, sisuskalut kärsisivät ja kuolisin).

Hirveää kyllä miettiä omaa kuolemaansa. Minua se ei pelota, kiehtoo enemmänkin. Se kyllä pelottaa, että mitä siellä tapahtuu, apua. Niin, ja jos läheiset jää maan pinnalle, tai heitä ei näe koskaan, jos kuolleena mitään näkeekään.

Grove
12.2.2006, 21:32:19
Itse olen juuri tätä asiaa tässä lähiaikoina pohdiskellut ja olen tullut siihen tulokseen, että sodassa, isänmaata puolustaen, kuoleminen olisi paras vaihtoehto, nuorena tai vanhana. Tietenkin jos sota syttyisi ja sinne joutuisin, niin sieltä elossa selviäminen olisi mukavampaa, mutta jos pakko on kuolla niin siellä sitten. Tosin taas jos sota olisi sellainen kristinusko vastaan ählämit ja taistelu jossakin kaukana idässä niin siellä en mieluusti kuolisi. Mieluummin Suomen maalla.

Toinen vaihtoehto olisi sitten se perinteinen vanhuuteen kuoleminen. Mikään esimerkiksi puukosta saaminen, hukkuminen tai tukehtuminen ei todellakaan houkuttaisi.

Snabii
12.2.2006, 21:51:16
Kyllä jos pitäisi valita niin mieluiten kuolisin nukkuessani. Ihan vain niin että sydän lakkaisi lyömästä ja se on siinä. Tai yleensäkin lähinnä joku nopea kuolemistapa jossa ei tarvitsisi tuntea mitään. Se on kerrasta nirri pois. Myös sairauteen kuoleminen menettelisi riippuen mikä sairaus. Joku sellainen jossa ei joudu kamalasti kärsimään tai joudu makaamaan sairaalassa jossain letkuissa pitkään täysin kykenemättömänä tekemään mitään kelpaisi. Joku "helppo" tapa kuolla.

Lord JF
12.2.2006, 22:07:08
Alunperin kirjoittanut Grove
Itse olen juuri tätä asiaa tässä lähiaikoina pohdiskellut ja olen tullut siihen tulokseen, että sodassa, isänmaata puolustaen, kuoleminen olisi paras vaihtoehto, nuorena tai vanhana.
Itselläni tuo sama on oikeastaan se kaikkein mieluisin kuolemistapa, vaikka kaikkein mieluiten tietysti eläisin niin pitkään kuin vain mahdollista (jos vain järki on tallella). Jossain suuressa taistelussa luotien viuhutessa ympärillä ja räjähdysten soidessa taustalla iskeekin sitten luotisarja vartaloon ja se on matkan pää.

Toinen vaihtoehto olisi sitten intenssiivisessä valomiekkataistelussa. Pitkän ja raskaan taistelun jälkeen vastustajani iskee poikki oikean käteni, huudan kivusta ja tämä viskaa minut Force pushilla suoraan laavalammikkoon/kilometrin syvyiseen rotkoon.

Tosin jos tylsiä halutaan olla niin se perinteinen vanhana kuoleminen johonkin mahdollisimman kivuttomaan kohtaukseen käy myöskin ihan hyvin. Oli se tapa kuitenkin mikä hyvänsä niin haluaisin silti tiedostaa kuolemani. Ajatus siitä että olemassaoloni vain loppuisi yhtäkkiä ilman että osaisin mitenkään aavistaa sitä ei vain tunnu kovin reilulta.

TeuK
12.2.2006, 22:20:08
Kyllä kallistun yhteen suosituimmista vaihtoehdoista. Elikkäs lähtisin kaikista mieluiten nopeasti ja kivuttomasti. Joku kerrasta poikki onnettomuus tai poisnukkuminen olisi ne mieluisimmat tavat. Sairaalassa en haluaisi aikaa viettää. Eikä nyt kauhean nuorena. Sillehän ei nyt voi mitään jos kuolema korjaa aikaseen. Jos joutuisi sairaalassa viettämään viimesiä viikkoja ja päiviään, olisi siinä ainakin lähiomaisilla aikaa järjestellä asioita ja valmistautua tulevaan. Ja ehtisihän sitä vielä hyvästellä tärkeät ihmiset. Jos taas häviäisikin elävien kirjoista nopeasti, olisi se varmasti omaisille kovempi paikka. Koska siis en halua muille ihmisille mitään pahaa parhaana tapana voisi olla tieto siitä, että tulee kuolemaan tietyn ajan sisällä. Muttä ei olisi mitään tuskia. Silloin saisi asiat järjestykseen ja ehtisi itse lievittämään mahdollista tuskaa joka syntyisi lähipiirissä poismenon myötä.
Eli siis itse toivoisin lähteväni kivuttomasti, mutta tietäen siitä jonkinaikaa etukäteen.

Jesh
12.2.2006, 22:49:14
Kulkemalla jonkin todella korkean talon katolle, kiinnittäen selkarankaani koukun johonkin tiettyyn oikeaan kohtaan ja jollain ihmeen keinolla hypäten alas katolta. Tippuessani iskisi köyden pituuteen loppu ja siitä suuresta pysähdyksestä repeytyisi selkärankani kehoni nahkoineen pois lihallisista sisäosistani. Seuraavan päivän otsikoissa ei olisikaan juttuja nahkahomoista, vaan kallioilta hyppelevistä sopuleista mallia ottavilta nahattomista homoista. Tatuoisin nahkaani, että: ¨Vitun naiset kun pihtasitte koko elämäni ajan!1¨. Sukuni ja ystäväni muistelisivat minua poismenneenä outona henkilönä, joka eli pelkällä pinaatilla ja leseillä. Kuolien aina niin hauskana internets-henkilönä, hän oli oikea oman aikansa epäsuurmies. :confused:
Yksi unelmani olisi myös, että saavutettuani suuren aseman sen hetkisen maailman Jorma Uotilana, lähtisin maailmasta mahdollisimman ison haloon kanssa. Jonkinlainen räjähdyskuolema tai 5000 kuollutta kanaa naulattuna eduskuntatalon oviin. :] Voisin myöskin kidnapata lentokoneen ja leikkiä suurrikollista hetken. Vaatisin lunnaita ja muuta. Olisi huisia! Voisin myös räjäyttää pääni kranaatilla ja kuvatun materiaalin lähettää Kiasmaan nimellä: Suolistokaasujen pidätteleminen on pahasta. Kaikkien julkkisten kuolemasta harvoin näes pidetään mitään suurta melua, joidenkin ehkä. Tietystihän minä haluan jäädä historiaan jollain tavalla. :) Ei sillä sitten väliä, että miten...

Jos perheen joskus onnistun saamaan (HAH!), niin haluaisin kyllä ilman muuta kuollä ensimmäisten joukossa perheestäni. Kauhuskenaariossa joku lapsistani olisi kuollut ennen minua ja joutuisin tämän hautaamaan. ;_; En myöskään todellakaan haluaisi elää ilman elämänkumppania yhtään vuosia, jos jo tämän kanssa olisin viettänyt vuosikymmeniä. Olo hieman orpo siinä vaiheessa. Haluaisin varmasti poistua maailmasta kivuttomasti kotonani, nukkuen omassa sängyssäni rakkaani vieressä halaten tätä vielä poistuessani. Aamulla olisi hieman lämmin sää ja pieni tuulenvire kuljettaisi viimeiset hiussortuvani naamalta pois ja minen enää hengittäisi. Pieni shokki (toivottavasti ^^') muille, mutta pian he tajuaisivat, että olin elänyt hyvän elämän ja jossain vaiheessa tämäkin olisi edessä.

Myöskin yksi unelmani olisi, että en näyttäisi kuolemaani omaisilleni vaan pitäisin suuret juhlat ja jollain tavalla hyvästelisin kaikki omaiseni ja ystäväni, sekä viettäisin parhaimmat hetket elämässäni haikeana. Ihmiset eivät tietäisi, että ne olisivat miun viimeiset juhlani ja aamulla olisin kadonnut. Kulkisin jonnekkin miulle tärkeään paikkaan, kuten vaikkapä tänne lapsuudenkotiini ja muistelisin elämääni hetken ennen kuolemaani. Sitten vanhana ja valkeana papparaisena asettuisin nukkumaan maahan hymyillen. Tämä juttu edellyttäisi, että tietäisin milloin kuolisin suurinpiirtein, mutta ei anneta sen häiritä.

Joo, pakko mennä nukkumaan. Niin lällyä tekstiä taas. :blah:

Leon
12.2.2006, 22:53:43
Paras olisi kuolla mahdollisimman nopeasti. Ja mieluiten todella vanhana, koska ainakin minun tämän hetkinen elämäni on pelkkää iloa vaan. On hauskaa, kivaa ja mukavaa, koko ajan. Harmittaa varmaan teitäkin. Mutta asiaan takaisin. Olisi kiva tulla ammutuksi. Siis joku tulisi vain ja ampuisi minulta aivot pellolle. Harmi vaan sitä ei enää itse näkisi, mutta tuntuu se ainakin tässä vaiheessa ihan siistiltä. Toinen kiva mahdollisuus kuolla olisi ihan vanhuuteen kuoleminen omassa sängyssään yöllä nukkuessaan. Mitään ei älyäsi, ja seuraavana päivänä heräisikin simpukkana merenpohjassa. Melko kiintoisaa, sanoisinko. Mutta en todellakaan, en siis missään nimessä, haluaisi kuolla jo nyt. Se olisi hirveintä mitä voi ikinä tapahtua.

Hyvää yötä.

PhazonBlaxor
13.2.2006, 6:23:55
Ei mitään ylvästä kuolemaa, ei ei. Sankarilliset ritarikuolemat ovat jo menneet ohi. Niitä löytyy vain peleistä ja leffoista. Jos kuolen, niin haluan kuolla rauhallisesti, nukkumalla vain pois. Mieluiten silloin, kun olen laittanut nukkumaan, enkä sitten aamulla enään herää. Tai sitten voisi vain saada jonkun kohtauksen ja kuolla siihen paikkaan tajuamatta sen kummemmin mitä tapahtui. Tai jos huono tuuri käy, kuolen hyvin nolosti. Esimerkiksi kävelen kadun yli, tiputan lompakkoni kadulle, alan nostamaan sitä, ja tadaa! Vasemmalta pamahtaakin auto kylkeeni 125 km/h, jolloin lentäisin muutaman voltin ilmassa, ja tippuisin avonaiseen likaviemariin, joka oli jäänyt puhdistaessa auki, sitten iltalehdessä(tai jossain vasaavassa) lukisi: "15-vuotias poika jäi auton alle ylittäessään tietä, hän lensi viemareihin, eikä häntä ikinä löytynyt, arvioiden mukaan, suomen "likaviemarikrokotiilit" ovat syöneet hänet, tai rosvot sieppasivat rahan toivossa. Mutta poliisi kumoaa kummatkin väitteet. Sillä likaviemarikrokotiileilläkin on joku raja, että miten pahaa lihaa ne syövät, rosvot taas eivät olisi häntä siepanneet edes rahan toivossa, koska poika oli luuseri sekä tyhjätasku, ja kaikkihan sen tiesivät. Joten paskakaivojen tonkiminen jatkuu, kunnes poika on löydetty." Aika noloa, eh? =)

MKUP
13.2.2006, 6:27:32
Vähänkö on pahis ketju =)

Itse haluaisin kuolla ehkäpäs nukkuessani ja mielellään myrkkyyn. Sellaiseen, joka vaikuttaa nopeasti. En minäkään sentään halua kärsiä ollenkaan. En haluaisi edes tuntea liikaa väsymystä sinä iltana. Sellainen kuolema, jota en osaisi odottaa ja mielellään aika vanhana. En missään nimessä haluaisi kuolla seuraavana kuutenakymmenenä vuotena. 75 on sopiva ikä kuolla. Katsotaan uusiksi sitten 74 vuoden päästä.

Kalypso
13.2.2006, 10:59:49
Minä haluaisin kuolla taistelukentällä veren roiskuessa joka puolelta! Olisin naispuolinen urhea ja kaunis soturi, joka lähtee ratsastaen kiiltävä miekka ojossa katkomaan pahojen örkkien kauloja... Olisin ainut laatuani vähän niinkuin Eowyn Sormusten Herrassa, sillä en saisi taistella, mutta janoan suuria urotekoja ja kunniaa. Enkä halua olla unohdettu kuoleman jälkeen, vaan haluan jäädä historian kirjoihin uljaana ja mahtavana soturina, jolla oli jalo sydän lukuisista sotatapoista huolimatta... Niittäisin pahiksia kuin viljaa ja kaikki muut soturit ihailisivat taistelutaitojani ja hurjuuttani! Sitten kun joku örkki on iskenyt keihäänsä minun lävitseni, voisin kuolla yltäpäältä veressä ja miljoonien sotureiden katsoessa, ja tietää, että minä elin ja kuolin mahtavasti ja minut muistetaan!

Tosielämässä tuollaista kuitenkaan pääsee tapahtumaan. En ikinä halua mennä sotimaan nykyajan sotiin toisia ihmisiä vastaan, saati kuolla toisen ihmisen kädestä. Mutta en tasan tarkkaan halua myöskään kuolla harmaan sairaalan sängyssä letkuissa, tai vanhainkodissa jossa mitään kunniaa ei olla ikinä nähtykään. Ikävä kyllä nykyaikana vanhukset tapaa kuolla juuri niin, yksin ja unohdettuna... :(

Minä haluan enää pitkän elämän täysillä loppuun asti. Kaikkein parasta olisi kuolla esim. puolison kanssa yhtä aikaa, maaten vierekkäin jossain kauniilla niityllä puiden varjossa. Niin että tiedostaa kaikki elämänsä teot ja rakkaan henkilön läsnäolon, ja voi valmistautua kuolemaan ja pitkään matkaan tuonpuoleisessa. Voisin jättää itsestäni loistokkaan muiston, joka ei sammu niin kauan kuin leijun enkelinä taivaissa ja koputtelen jälkipolvien ikkunoihin. :)

Hukka
13.2.2006, 11:28:01
Herranjumala kun näitä iloisia ketjuja on näin runsaasti. Mutta mikäs siinä, ainahan sitä voi kuolemasta toki puhua.

Itse kuolisin varsin mieluusti niin, etten tuntisi kipua tai tuskaa yleensä. Voi kuulostaa kamalan klisheiseltä, mutta mieluiten kuolisin poikakaverini rinnalla. Sama se miten, mutta kunhan kivuttomasti.

Sankarikuolemakaan ei toki olisi pahitteeksi. En pistäisi pahakseni, jos menettäisin henkeni jonkun toisen puolesta.

Sananium
13.2.2006, 14:09:02
Ensimmäisenä tuli mieleen lähinnä sankarillinen kuolema, jossa olen jonkinlainen ritarin tapainen taistelija. Kuolisin viimeisenä suuresta armeijasta ja minun urhoollisuudestani kerrottaisiin kertomuksia satoja, ellei tuhansia vuosia. :D

Mutta ihan oikeasti. En haluaisi kovia kipuja tai sellaista kuolemaa, joka kestää pitkään ja koko ajan olen tajuissani ja tiedän kuoleman kolkuttelevan ovella. Varmaankin "mukavinta" olisi kuolla nukkuessaan ihan hyväkuntoisena siinä suunnillen 70 vuoden iässä, eikä minään "vihdoin se kuoli, oli jo aikakin" -tyylillä.

//mufasa: SDP on just kova! Niillähän on oikeastikin agentteja!

mufasa
13.2.2006, 14:15:58
Itse toivoisin pääasiassa nukkuvani pois. Mutta jos ajattelemme kunnolla, niin voisihan sitä sankari kuolemankin kokea. Tietysti olisi myös kiva kuolla rakkaidensa läheisyydessä. Mielestäni siis paras tapani kuolla olisi nukkua pois.

Sitten vielä semmoiseen vähän erikoisempaan kuolemaan. SDP:n agenttina tehtäisiin kaikennäköisiä tehtäviä estääksemme kepulaisten vallankaappauksen. Taistelisimme Suomen rauhan säilyttämiseksi. Minä olisin tehnyt monia tehtäviä loistavasti ja maineeni olisi kukkuroillaan. Sitten eräässä tehtävässä olisin juuri voittanut kepulaisten vallankaappauksen pää johtajan, mutta tämä painaisi viimeisimmillä voimillaan nappia josta talo räjähtää. Huomaan lapsen nurkassa heitän lapsen ikkunasta juuri kun talo räjähtää ja kuolen sinne itse.

Tämä ei sitten oikeasti kerro poliittisesta kannastani, keksin nämä vain omasta päästäni.

//Tietysti on!!!1111

Physe
13.2.2006, 15:16:37
Haluasin kuolla kivuttamasti ja siististi (eli rekan alle jääminen on poissa laskuista). haluan kuolla vielä kun olen täysissä henkisissä ja mielellään ruumiin voimissani, en halua dementoitua tai saada Alzhaimerin tautia tai muuta ikävää. Enkä haluaa muuttua vihannekseksi. Ehkäpä paras tapa olisi kuolla jonkin aineen yliannostukseen (lääkkeet tai natriumhydroksidi). Siistiä ja kivutonta.

Kapteeni Kunimura
13.2.2006, 18:39:42
Tätähän sietää miettiä... Ihminen kuolee vain kerran elämässään joten voisihan siitä tehdä jotain ikimuistoista (tai jotain mitä muut muistaa). Kuolema saisi mielellään olla kivuton, mutta pelkkä "pois nukkuminen" kuulostaa harvinaisen tylsältä, ellei sitten ole tyylikkäät hautajaiset kuten yleinen rovio. Kuolinikäni haluaisin mahdollisimman korkeaksi. Ainakaan vielä ei ole kiire pois, koska on niin paljon tehtävää ja nähtävää.

Sanotaan vaikka että haluan kuolla nauraen tai edes hymyillen. Toivotaan parasta.

Maw
13.2.2006, 18:47:50
Jos saisi valita, haluaisin nukkua pois. En kuitenkaan haluaisi kuolla uber-vanhana ja/tai surkastuneena. Kuolemani ei saisi olla pitkä, eikä epämukavan kivulias.
Kuitenkin haluaisin tietää vaikka päivää ennen että on hyvin tod.näk. että kuolisin.

Ehkä paras olisi, jos joku hyvä kaverini kertoisi jonkun todella hauskan jutun, ja kuolisin siihen nauruun. Kirjaimellisesti ;D
Okei, tuo on todella absurdi esimerkki, mutta jos saisi tosiaan valita, niin noin minä sanoisin =)

HeavyLord
13.2.2006, 19:08:48
Haluaisin kuolla siinä 55-65 iässä, riippuen millaista viimeiset elinvuodet olisivat. Jos joutuisin jossain hemmetin hengityskoneessa oleskelemaan viimeiset vuodet, niin haluaisin noutajan tulevan ja pian.

Mutta kumminkin, mieluiten kuolisin nukkuen, kipua tuntematta. On mukavampi (Ainakin luulisin niin, ei ole käytännön kokemusta) kuolla rauhallisesti kuin tuskissaan rukoillen kuolemaa.
Kaikkein vähiten haluaisin hukkua/palaa hengiltä. Uskoisin noiden molempien olevan ikävä tapa kuolla...

Luni
13.2.2006, 19:25:29
Itseasiassa ihan vähän aikaa sitten erään kaverini kanssa pohdin, että jossain viidenkympin kieppeillä olisi oikein mainio aika heittää veivinsä vaikka luonnollinen kuolema ei vielä olisi lähelläkään (se olisikin turha toivo, suvustani suurin osa on kuollut yli 90 vuotiaina). Kun minä en ainakaan halua seistä toimettomana iän surkastuttaessa pikkuhiljaa ruumistani kaikki voimat pois. Ja ehkä vielä inhottavampi ajatus on se, että ruumiin kuihtumisen lisäksi ikä nuukahduttaisi sen vähäisenkin aivotoiminnan lopullisesti ja sairastuisin johonkin alzheimeriin tai muuhun vastaavaan hirveyteen.
Niin, ja elämään ei ehdi vielä kyllästyä, kun on 50. Kuollessa elämästä täytyy jäädä hyvä maku suuhun.

Elämästä EI jää kovin hyvä maku suuhun, jos kuolintapa on ollut joku vakaviin palovammoihin menehtyminen tai muu vastaava. Täydellisin tapa kuolla olisi sellainen lempeä ja pehmeä leijailu pois elämästä. Se onnistuu kahdella tavalla, joko pois nukkumalla tai sekakäytöllä (täytyy tosin kiskoa tarpeeksi kerralla). Liputan tuon ensimmäisen vaihtoehdon puolesta.

Fae
13.2.2006, 20:21:01
Kuolen 2.6.2064

Lisätietoja:

* Elän vielä 58 vuotta. (ollen näin 77 vuotta kuollessani)
* Painoindeksini on 19.

Näin väittää kuolema-testi (http://www.testimaa.com/).

Mutta siis, ilmeisesti en ole oikeastikaan kuolemassa mihinkään ylipainoon liityvään. Sukuni on sen veraan luikkua porukkaa, että saisin maata kolme vuotta paikallani ja ahmia jatkuvaa tahtia ruokaa, että sillä olisi jotain vaikutusta. Sydän ja verisuonitauteja ei hirveämmin löydy, joten ne voinee unhoittaa tuosta.
Diabetes lienee ainoa vaarallinen perinnöllisyysriipuvainen tauti, joka voisi minuun iskeä näillä näkymin. Tuota on muunmuassa vaarillani. Luultavasti siis vain sydän possahtaa vanhuutta tai päässä on vikaa ja tipun rappusilta.

Toisaalta, miten haluasin kuolla, onkin hieman eri juttu. Joskus on bändikavereitten kanssa mietitty, että olisipa hienoa olla rokkistara ja sitten kuolla urasa huipulla viinaan. Tukehtua oksennukseensa tai ampua kännissä aivot seinälle olisi ehkä parhaat. Siinä tulee aina jonkinlainen kulttitähden maine.

Toisaalta voisi olla romanttista, vaikka syöksyä esimerkiksi luotien eteen, jos joku koettaa ampua rakkaani. Sitten tunnustaisin viimeisillä sanoillani, kituessani hänen käsivarsillaan, rakkauteni häneen ja vaipusin hitaasti ikiuneen hänen kyyneleittensä tippuessa kasvoilleni.

Emminä nyt välttämättä niin pitkällekään tahoisi elää. Aianakaan tämänhetkisten elämänkokemusteni perusteella. Melko tylsää tämä oleminen periatteessa on, muutamia hupaisia hetkiä lukuunottamatta.

Mutta se vain harmittaa, millaisen taiteilijan maailma minussa menettääkään...

Memeko-chan
14.2.2006, 17:04:28
Min tein myös testin.
___

Kuolet 4.9.2064

Elät vielä 60 vuotta.
Painoindeksisi on 31.

elän testin mukaan 72. vuotiaaksi.

___

Mjoo uskon, että elän pitempään kuin testi väittää.

Miten haluaisin kuolla? Tämä onkin jo vaikeampi kymysys. Ensin tulee mieleen, että minun perään on laitettu murhaaja joka onnistuu tehtävässään. Kuvitellaan kuolema; kävelet iloisesti pikin taloasi, olet onnistunut haavessasi. Kuulet narahduksen takanasi, käännyt nopeasti katsomaan mitä siellä on, mutta et näe mitään. Jatkat puuhiasi kunnes tunnet pistoksen sydämmessä, veitsi kääntyy sydämmessäsi ja vedät viimeiset henkäyksesi.
Minullako mielikuvitusta? Älä höpötä! Rantapallo löytyi kuolleena altaasta :'D [inside]

"Syökää heiniä seeprat!"

/
Mutta. jos nyt saisin valita minkä tahansa kuoleman, niin miettisin aivan vakavissani sellasita, että auringon laskun aikana, kun se on jo melkein `mennyt`, hyppään korkealta kalliolta suoraan mereen. Olen nimittäin aina halunnut koittaa hypätä jostain oikein korkealta ja se voisi olla hieno tapa kuolla.

No joo olisi se hieno tapa kuolla, mutta siinähän huutaisi koko matkan ja pelkäisi kuolemaa, eikö niin?

Elijah
14.2.2006, 18:06:00
Mieluiten vanhana vanhuuteen, nukkuen ja kivutta. Itsemurhat ei kiinnosta, paitsi ehkä jos sairastaa jotain tautia, johon sanotaan :"Kuolet siinä puolen vuoden päästä". Kuka haluaisi odottaa kuolemaa joka on väistämätöntä. Tietenkin onhan se kaikille mutta niin....

* Elät vielä 65 vuotta.
Kuolet 7.12.2069 .

Olihan se hieman pimeä kysymys....

Vekkuli
14.2.2006, 18:18:22
Hei mun tulos rulaa!

Kuolet 14. 2. 2006
Painoindeksisi on... liikaa.

Oi kiva. Korkeintaan muutama tunti aikaa. Jahuu.

Kuolla haluaisin mahdollisimman hitaasti ja rauhassa. Pitäisin siitä, että voisin hetken ajatella kuolevani, ilman kipua tosin. En haluaisi ympärilleni ketään, vaan ajattelisin rauhassa viimeiseen asti. Kävisin läpi elämäni hyvät ja huonot asiat ja miettisin mitä saavutin ja mitä jäi tekemättä. Saattaisin myös halata rakasta pehmoleluani vielä viimeisen kerran.

Taidankin alkaa tästä valmistautumaan... Äiti tuolla jo riehuu ja käskee siivoamaan. Ties milloin se tulee ja tappaa hitaasti leipäveitsellä viillellen.

Sitron
16.2.2006, 15:03:44
Elän vielä 55 vuotta, öö, pitkämatikkalainen, öö, 71! Joo, elän siis vielä yli keski-iän, ei kun oon nyttenki jo keski-ikänen, tästä mulla on upee teoria, mutta joo.
Kuolen kesäkussa, joo ja sitten mut löydetään ihan mädäntyneenä joskus heinäkuun alussa, mutta se siitä.

Eli siis miten haluaisin kuolla. No siis kiitos mieluiten ennen eläkepäiviäni, ei haluu tulla vanhaksi. Mutta no en halua hukkua, enkä palaa tai kuolla hapen puutteeseen taikka nälkään. Jotsn mahdollisimman nopeasti kiitos.
Mutta siis, toi oli kivampi kun siinä oli ennen enemmän tietoa, sen peruteella kuolin öö palkkamurhaajan avulla tai ehkä kuolenkin vaino harhasuuteeen.
No kummiskin mahdollisimman nopea kuolema tänne kiitos, mutte kuitenkaan ihan vielä....

Jónsì
16.2.2006, 15:17:10
* Elät vielä 52 vuotta.
* Painoindeksisi on 17.
Kuolet 12.7.2056 .

Kuinkas siitä nyt tuollainen tulos tuli, vaikka jouduin myöntämään että harrastan liikuntaa päivittäin. >: Mutta ehdin näköjään juuri nähdä euroviisujen satavuotisjuhlan. Ainakin toivottavasti. Vaikka toisaalta, tanssi on extreme-laji, mursin juuri jalkani siinä.

En oikeastaan tiedä miten haluaisin kuolla. Poisnukkuminen saattaisi houkutella sillä että se lienee kivuttominta. Toisaalta myös elävältä jäätyminen tai hukkuminen. Hukkuessa lähtee ensin taju ja sitten kuolee, eikä tunne mitään.

Itsemurhakin olisi kivempi juttu kuin vaikka jäädä auton alle tai palaa elävältä. Yliannostus unilääkkeitä. Ehkä ei.

Yaden
16.2.2006, 17:49:55
Minäkin tein sen kuolema testin. Khrm, en ole kylläkään varma, uskonko siihen:
Eihän sitä tiedä, vaikka joku puukottaa minua rintaan. Mutta ilmeisesti tällaisista tapauksista ei ollut testistä kyse. En ikinä kuolisi kivullisesti, haluan nukkua pois, kunhan se vain tapahtuu nopeasti. Eli en halua kuolla kylmään tai kuumaan, en halua tukehtua, enkä halua hukkua. Ampuminen voisi olla toinen vaihtoehto, mutten silti halua, että minut ammutaan.

Nightmare
18.2.2006, 10:58:48
Niin kuin joku muukin on sanonut, niin voin kuolla vain kerran ja olisi se ihan kiva kuolla oikein traagisesti. Kuten, jos joku vaikka ampuisi monta kertaa.

Mutta. jos nyt saisin valita minkä tahansa kuoleman, niin miettisin aivan vakavissani sellasita, että auringon laskun aikana, kun se on jo melkein `mennyt`, hyppään korkealta kalliolta suoraan mereen. Olen nimittäin aina halunnut koittaa hypätä jostain oikein korkealta ja se voisi olla hieno tapa kuolla...

*Takaisin maan pinnalle* Todennäköisesti kuitenkin olisin tylsä ja valitsisin, että saan kuolla nukkuessani, rauhallisesti, tuskattomasti.

Eternium
18.2.2006, 11:56:29
En tosiaankaan haluaisi kuolla minään vanhana ja raihnaisena. Sitten kun alkaa luissa kolottaa, voisin keksiä jonkin kieron keinon kuolla. Esimerkiksi katolta hyppääminen Maidenin Man on the Edgen tapaan olisi hienoa. Kauanmkohan kestäsi, että kuolen? Kauanko tunnen tuskaa? Tai sitten hyppään kristillisenä ihmisenä kirkon katolta, kuten Kingston Wallin Petri Walli. Tai semmoinen tapaturmainen humalassa putoaminen sillalta, kuten Teemu "Somnium" Raimorannalle kävi. Joku tuommonen putoamistsydeemi.

LizzieFox
18.2.2006, 13:24:53
Kammoksun kipua jos sitä on liikaa joten ahlaun kuolla mahdollisimman kivuttomasti. Hukkuminen olisi yksi kauhein tapa kuolla mitä tiedän. Minulla iskee aina paniikki jos katson elokuvaa jossa joku meinaa hukkua/hukkuu.

Jos saisin its epäättää miten kuolen niin mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Joskus mietin että sattuukohan se paljon jos ajaa autolla pahan kolarin ja kuolee? Voisin kuolla niin jos saisin kuolla kivuttomasti. Ainakin se olisi nopeaa ja saisin itse vaikuttaa asiaan.

Kadaj-kun
18.2.2006, 14:57:29
Itse haluaisin kuolla mahdollisimman nopeasti ja silleen etten ehtisi tuntemaan kipua ollenkaan. Olisi hirveää jos joutuisin kestämään kuollessani kauhean määrän kipua. Ja jos se etenisi vielä todella hitaasti. Eäh T.T

Nukkuminen pois olisi varmaankin se yksi vaihtoehto tai joku muu sellainen etten itse ehtisi huomaamaan/tuntemaan kuolemaani. En kuitenkaan ihan vanhana ja raihnaisena jossain sairaalassa. Puukotetuksi tai ammutuksi en haluaisi tulla koska se juuri olisi kivuliasta. Ainakin minulle ._. En myöskään hukutetuksi. Ahdistavaa jotenkin. Jotenka siis nopeasti ja kivuttomasti minun kohdallani.

Fiyaa
18.2.2006, 15:15:41
Jaa. Haluaisin kuolla jokatapauksessa tuntematta kipua. Toisaalta haluaisin tietää ennalta että kuolen ja valmistautua siihen rauhassa, esimerkiksi jokin tappava tauti tai vastaava. Hukkuminen, tukehtuminen tai kuristuminen olisi aivan kauheaa vaikkei niissä kipua tuntisikaan, alkaa aina ahdistaa jos vaikka telkkarissa joku hukkuu, tukehtuu tai kuristuu. ._. Nukkuminen pois olisi kai se ihanteellisin vaihtoehto, paleltuminen kuoliaaksi ei myöskään olisi sieltä pahimmasta päästä. Sairaalaan olisi kamala kuolla, haluaisin nukkua pois omassa sängyssä kotonani. Eikä vanhana ja rappeutuneena myöskään kun ei voisi tehdä enää ruumiillaan mitään.

Nopeasti ja kivuttomasti juu.

kusimutteri
19.2.2006, 10:42:22
Olisi se minustakin mieluisampaa kuolla kivuttomasti kuin sätkiä ja kärsiä kauan. No, oikeastaan en mieti tälläisiä asioita niin hirveästi. Kyllä sitä silloin pysähtyy itse ajattelemaan kun joku tuttu kuolee ja ajattelee kuinka itse sitten voisi loppujen lopuksi kuolla. Tykkäisin kyllä elää kauan ja kuolla kupsahtaa sitten vanhuksena kun ei pääse vanhainkodissa tutusta keinutuolistakaan ylös ilman apuja juoruamaan ja päivittelemään maailman ja nykynuorison menoa: 8v. ekat kännit ja poskisauhut, 12v. katsellaan autoja ja pahimmilla voi olla jo aika iso kaljamaha. Neljätoista vuotiaana, kun olisi tehty semmoinen protesti että kun kerran 8v. aloitetaan ryyppääminen niin siihen jää koukkuun ja pitäisi alaikäisille tehdä oma räkälä jonne pääsee kaikkia kiimaiset teinit lääppimään toisiaan jonkun halvan disco biitin tahdissa. Olisi se sitten mukavaa naureskella kun nuoret ei enää eläisi kuin kahdeksantoista vuotiaiksi saakka. Olo olisi kuin maailman valtiaalla. Mutta, jotenkin tuo on niin epätodennäköistä että ei kumminkaan varmaan tapahdu. o.o

Ja minusta kumminkin tuntuu että kuolen siihen kun minulle tulee keski-iän kriisi ja otan hirmuiset, vähintään 5:n promillen kännit ja itsesäälissäni kusisin muuntajaan. Vihaan itseäni, sniff *kyynel* :<

Sisko ja sen Sisar
26.2.2006, 14:23:02
Sisar: 1.Haluaisin kuolla vanhana 2.Ja terveenä 3.nopean, kivuttoman kuoleman 4.En haluaisi heittää pyyhettä nurkkaan ainakaan sairaalassa tai vanhainkodissa 5.Haluaisin kuolla tyytyväisenä itseeni ja saavutuksiini. 6.Haluaisin kuolla rikkaana (money, money, money...) =) 7.En haluaisi olla yksin siellä, missä ikinä kuolenkin. 8.Kuoleminen julkisella paikallakin voisi olla mielenkiintoista, esim. sydäriin kauppakeskuksessa... 9.Auton alle jääminenkin voisi olla jännää, varsinkin, jos olisin jonkun kanssa ja sitten voisin sanoa jotain nasevaa viimeisinä sanoinani.
10. Voisin myös kuolla ammuttuna. Yay :) se vain kuulostaa hauskalta

i<3yaoi
27.2.2006, 8:22:06
Kuolen satavuotiaana.
Kahdeksankymppisenä käytän tiukkoja nahkahousuja ja napapaitoja joissa on enemmän glitteriä kuin laki sallii. Minulla on myös violetti permanentti, toisinaan ripustan siihen joitakin ylimääräisiä koristetita.
Käyn bailaamassa nuorison discoissa ja iltaklubeissa. Minulla on vip-kortti jokaisen kaupungin kuumimpaan menomestaan ja juon nuorison pöydän alle ilta toisensa perään. Olen aivan ihana persoona. Sosiaalinen ja iloinen, etenkin viinan vaikutuksesta.

Kun täytän yhdeksänkymmentä, olen metrin mittainen ja alan pukeutua ruskeaan kaapuun ja laventelinsinisiin silkkitohveleihin. Ostan itselleni plasmateeveen, jota en osaa käyttää ja valitan ettei minulla ole varaa ostaa voita. Käytän kävelykeppiä, jossa on käyrä pää. Tarvitteassa aina kun joku hävytön nuorukainen alkaa ryppyilemään hutkin sillä ohikulkijoita. Valitan koko ajan nykynuorison käytöstä ja räin bussipysäkeille. Omat lapsenlapseni vihaavat minua koska olen katkera paska ja toisinaan lyön heitäkin kepilläni. Tuo keppi onkin ainut ystäväni ja halailen sitä silloin tällöin hellyyden puuskassani. Minulla oli kissakin, mutta se kuoli ja täytin sen sahajauhoilla. Vähän tuo kyllä haiskahtaa, mutta ei sitä huomaa sillä kotini on muutenkin niin hajustettu, ettei kukaan huomaisi etten käy ikinä suihkussa ja haisen todella pahalle.
Minulla on kamalasti tauteja ja lääkärit ihmettelevät miten oikein olen vielä hengissä. Kiusaankin hietä milloin minkäkinlaisilla luulotaudeilla ja kerran repäisen ja hankin aidsin Etelä-Afrikan matkallami. Syön vain hampurilaisia ja nakkeja sekä sokeria, ja lihon ruskean kaapuni alla.

SIlti en suostu kuolemaan ja silkalla asenteella ja tahdomvoimalla elän, kunnes täytän sata vuotta. Viimeisen vuoden odotan kuolevani ja niin odottavat kaikki muutkin.
Lopulta, kun olen osoittanut peräti viimeisen kolmen kuukauden ajan piristymisen merkkejä enkä ole enää ihan yhtä vättymäinen, minä otan ja kuolen. Vatsasyöpään tai johonkin muuhun, koen hirveitä tuskai ja videoin kaiken jotta omaiseni voivat jakaa kokemuksen kanssani.
Näin menevät elämäni viimeiset 20 vuotta. Elämä on ihanaa!!!

Dark Pigmy Puff
27.2.2006, 11:18:57
Olen pitkään miettinyt sopivaa kuolemistapaa. Tiestysti aurinkoisella nurmella poisnukkuminen olisi mukavan leppoisaa ja kivutonta, mutta se olisi myös aika tylsä vaihtoehto. Jos nyt kuitenkin oletetaan, että kuolla voi vain kerran, niin kyllä sen tahtoisi tehdä tyylikkäämmin. Sairaalavuoteessa seitsemäntoista letkun lävistämänä kuoleminen nyt olisi huonoin, mutta samalla kiusallisen todennäköinen vaihtoehto.

Laskiaisena sain kuitenkin loistavan kuolemisidean. Kuolla mäenlaskuun! Jokin todella korkea ja pitkä rinne, jonka alas laskeminen veisi vähintään tunnin. Retkottaisin kivan punaisessa lasten pulkassa ja painaisin pirun kovaa vauhtia alas. Tuuli humisisi ympärillä ja viime hetkillään voisi todella nauttia elämästä. Sitten mäen alla iskeytyisin betonisen elementtitalon seinään ja kuolisin nanosekunnissa. Elämästä jäisi todella hyvä jälkimaku! Aina lapsena jännitin pulkkamäessä, että törmään johonkin. Voisi kerrankin laskea pelkäämättä törmäystä, koska tietäisi sen tulevan.=/ Edellytys tietysti olisi, että todella kuolisin seinään mäjähtäessäni, sillä lumihankeen halvaantuneena paleltuminen ei kuulu unelmakuolemien kärkikastiin.

En kuitenkaan taida ihan vielä rinteeseen lähteä. Ehkä jonain päälle 70-kymppisenä pappana olisi sopiva aika. Olisipa ihmisilläkin ihmettelyä, kun selkävaivojen takia vaivoin liikkuva ukko änkisi itsensä pulkkaan ja painaisi rinteessä ohi. Voisi olla myös kivaa laskea sillä pulkalla lentomäestä. Olen aina, kuten varmaan kaikki muutkin, halunnut lentää. Tulisi sekin hoidettua siinä sivussa. Jos onnistuisi kuolemaan heti maahan osuessaan, voisi tuntua siltä, että jäisi lentämään ikuisesti. ;)

ghaleon
27.2.2006, 11:41:31
Sitten, kun aika koittaa viikatemies henkeni vieköön... Samapa se miten lähtee kunhan se ei turhaa veny mihinkään viikkojen/kuukausien mittaiseen sairaalassa loikoilemiseen jossain penteleen hengitys laitteessa yms. Tuskin tässä kuitenkaan sen kuoleman jälkeen pohdiskellaan, että olipas se vähän turhan laimea/tylsä lähtö :)

Hyuga
27.2.2006, 11:47:07
No saappaat jalassa tietenkin, niinhän se vanha suomalainen sisu jo sanoo.

Jos kuolen niin sitä kuollaan enen kuin koneesta loppuu veto ja maalit rapisee pois, kaikkein hirvein vaihtoehto lienee se ettei pysty loppua ennen tekemään enää itsenäisesti mitään. Se on rasittavaa sukulaisille ja se on rasittavaa itselle ja aiheuttaa minulle jo pelkkänä ajatuksena epämiellyttävän olon.

Asenteella eletään ja asenteella kuollaan. Niin se pitää hoitaa. Mikään ei liene säälittävämpää kuin tilanne jossa ei voi kuin kauhistella lopussa mitä tulee tämän jälkeen ja mitä ei ole elämässään saavuttanut ja syyttää siitäkin vielä muita. Ei hyvä.

Leviathanx4
8.3.2006, 8:25:00
jos haluasin joskus kuolla niin kuolisin sillai että ekana flippaisin kolikkoa joka päättää kuolenko nyt vai huomenna sitten menisin korkean vuoren huipulle aurinkonlaskun aikoihin käskisin kamun kuvaan meikäläistä laittaisin rokkia soimaan ja hyppäisin kielekkeeltä alas siinä toivossa että jopa lennän avaruuteen tai sitten mätkähdän jonnekin alas mätäneen mutta ainakin olisin kuollut tyylillä..

Stormheart
8.3.2006, 10:04:07
Eipä ole tullut tuota mietittyä, mutta luultavasti kivuton kuolema olisi kaikkein miellyttävin, olkoon siten vaikkapa ydinräjähdys tai jotain muuta vastaavaa.

R.I.P.
8.3.2006, 15:07:30
Kunniakkaasti?

Niin, nykymaailmassa huvittava käsitys. Vähitellen ihmiset alkavat kuolla yhä useammin omiin toilailuihinsa ja syihin, jotka ovat itse aiheuttaneet. Pian maapallolle ei varmaan kasvitkaan enää tuota happea ja kaikki kuolevat sen puutokseen. Ei kai sen sitten niin väliä, kun ei sitä tulla ajatelleeksi tekemistensä yhteydessä.

Seidra
11.3.2006, 11:06:43
Itse olen aikalailla sitä mieltä, että kuolen sitten kun siltä tuntuu. En hetkeäkään aikaisemmin tai myöhemmin.
Pysyn hengissä vaikka vain tahdolla, jos en muuten.

Mahdollisimman pitkään kaiketi haluaisin elää niin, että kerkeen kokea ja kokeilla kaikkea. Tietyt rajoitukset minullakin kuitenkin on. Siinä vaiheessa, kun en enää pysty syömään itse minä, vaikka tapan itseni, jos en muuten kuole. Vaikka vastustan suuresti itsemurhia ja pidän sen tekijöitä pelkureina, olen valmis tappamaan itseni tuossa tilanteessa. Hyppään ikkunasta vaikka. (Todennäköisesti ryömin ikkunalle.) Sen tehtyäni olen pelkuri. Omien sanojeni kautta. Eikä sillä ole mitään merkitystä.

"Mitä merkitystä on elävien sanoilla kuolleille?"

Se on minun kantani tästä asiasta.

LuZu
14.3.2006, 11:11:56
Minä kuolen koska minut ammutaan.
Sen tekee eräs hullu. Olen erään ison projektin johtaja.
Projektin joka auttaa nuoria joilla on isoja ongelmia, huumeiden alkoholin yms. kanssa.
Ensin ryömitään pohjamudissa ja projekti halutaan vetää jäihin.
Sitten kaikki alkaa sujua ja projekti kiinnostaa kaikkia.
Sitten tulee joku hullu ja ampuu minut kotini ovelle.
Lopusta en tiedä.

Tai sitten kuolen sängyssäni vanhuuteen. Ja jään elämään omaan mielikuvitusmaailmaani. =/

Voisin kyllä uhrata henkeni sodassa......... kunniallisesti, jos sellaista sodassa on.:huh:

Who knows..
Mutta niin minä haluan kuolla. Rakastettuna ja kunnialla.

Kazegirl
14.3.2006, 11:36:21
Tahtoisin kuolla melko nopeasti ja väkivaltaisesti...:eh: en edes tiedä miksi...
En tahtoisi kuolla yksin,mutten haluaisi mitään itkujuhliakaan...
hell I don&acute;t know!
Kumminkaan ei mitään vanhainkodissa löhöilyä.
En tahdo olla avuton...
Olisi hienoa,jos voisin kuolla bestiksieni läsnäollessa ja sanoa kerrankin jotain viisasta ennenkuin lähden...
Ja kyllä,olen outo. :blah:

Fuyu
14.3.2006, 13:44:48
Itse haluaisin kuolla mieluiten rauhallisesti ja ilman kipuja. Mieluiten vanhuuteen. Ainakaan en haluaisi hypätä korkealta, jonkun rakennuksen katolta alas. En myöskään haluaisi hukkua. Joku kuolema, jossa ei tarvi panikoida ja saa ottaa mahdollisemman rauhallisesti. Vanhuuteen kuolemisessa on vaan se huono puoli, että en halua nähdä itseäni vanhana vaan pysyä ikinuorena. :p Mutta ennen kuolemaani haluan nähdä maailmaa ja saavuttaa jotain mitä olen jo kauan haaveillut.

Nelva
14.3.2006, 14:52:27
Hyi, kauhuskenario kuinka kuolisin: hukkuminen tai korkealta putoaminen. *Kylmiä väreitä* Ahdistaa koko ajatus siitä, että olisin veden alla hukkumaisillani, keuhkoissa alkaa polttaa ja viimeinen vähäinenkin ilma alkaa karata, eikä mistään saa enää uutta tilalle. Sitä pakonomaisesti haukkoo henkeään ja saa suunsa täyteen vettä jatkuvalla syötöllä, koska ympärillä ei muuta olekaan ja keuhkot täyttyvät vedellä ja siitä tuskasta olisi koko ajan hyvin tietoinen loppuun saakka. Tai sitten putoaminen, että koko ajan näkisi loppunsa tulevan pikkuhiljaa lähemmäs ja sitten... Niin. Pahimmat vaihtoehdot, mitkä nyt mieleen tulevat.

Mutta siis. Minä haluan kuolla rauhallisesti ja vanhana. Nukkua yöni hyvin ja elämääni kaikinpuolin tyytyväisenä rakas ihminen vierelläni. Aamulla en sitten enää herääkään, enkä ole kärsinyt tilanteessa, vaan rauhallisesti siirtynyt seuraavalle tasolle, joka lie mikä lie, jos edes lie. Jos taasen kuolisin nuorena, niin toivottavasti mahdollisimman vähäisissä tuskissa. Koneessa jos esimerkiksi olisin aivokuolleena, niin suotakoot minulle eutanasia. Ja elintenluovutuskortti löytyy, jos elimistäni olisi jollekin hyötyä (paitsi aivot) ja lopuksi polttohautaus ja tuhkat sinne, minne joskus keksin ne haluavani. Testamenttini, heheh...

Louhi_Lapsi
14.3.2006, 16:46:49
Mulla on kaksi toivetta/tapaa siittä kuinka kuolen ja ne perhanat eivät käy yksiin!

Ekaksi mä aijon elää vain noin 40-50v ja jäädä sitten rekan alle, mutta toisessa mä menen hyppimään mummoni haudalle kun olen elänyt pidempään kuin se (Hän on jo nyt lähes sata).
Ja kummankin jälkeen aijon jäädä tänne alas kummittelemaan.

Pään vaivaa läheisilleni.;D

yepsica
24.3.2006, 12:57:21
kuolema, tuo monasti puhuttanut aihe liikkuu myös meidänkin piireissämme...
juu ite haluisin kuolla ehkä aika kivuliaasti(kuulostaa sairaalta joo), koska kuolema on ihmisen päätepysäkki, silloin kaikki teot mitätöidään, ja elämä loppuu, eli eihän siitä mitään tulisi, jos kuolema olisi vain pieni hetki, jonka jälkeen ei ole mitään...
kuoleman pitää olla jotain, mikä tuntuu siltä että on tullut elettyä, ja nyt on sitten aika maksaa kaikesta mitä on tehnyt...
että semmosta...

muffe
31.3.2006, 12:30:28
no sitten kun olen noin 30 vuotta vanha menen metsään keskellä talvea, otan mukaan paljon viinaa jaa kaikkee muuta kivaa ja juon niin pakjon kuin sielu sietäää. lopuksi jäädyn sinne ja noin kuukauden kuluttua kun minut löydetään olen riekaleiksi revittynä kun sudet ja muut pedot ovat syöneet minun mädäntyneen ruumiini. silloin olen jo mjossain ihan muualla minne kuoleman jälkeen joutuu koirani kanssa joka varmaan on jo silloin kuollut:( ...

want_a_life
31.3.2006, 14:00:56
Pieni addiktinsorttinen on iskostanut mieleeni: haluaisin kuolla geostigmaan (hää!). :) jossain ojan rapaisessa pohjassa Liechtensteinin pääkaupungin Vaduzissa.
Toinen olisi keskellä kaunista, lumista niittyä, sidottuna ristintapaiseen kepukkaan ja (jos olette katsoneet X movien) niin että ympärille on kidottu ihan ihmeellisiä siimoja, jotka hädin tuskin näkyy. Sitten kun joku eläin tai jokin muu kulkee lumesta, siimat kiristyy ja pureutuvat ihoon niin että paikat katkeilee irti ^^ kaikki samaan aikaan.

0ne winged angel
4.4.2006, 0:50:32
kai se on loppujen lopuksi yhdentekevää kuolenko nukkuessani vai kaadunko vessassa ja lyön pääni lavuaariin (toivon kuitenkin että paskahalvaus ei ole kohtaloni) sillä tuskin sitä kovinkaan kauaa ehtii murehtimaan jos se näyttävä poismeno menikin tällä kertaa sivu suun.Mutta kyllä haluaisin tietää milloin se loppu on lähellä enkä kuolla yllättäen.Jännää sinänsä tässä vaiheessa suunnitella kuolintapaansa sillä minä ainakin elän vielä sataviisisataa vuotta (teistä muista en tiedä).Toivon kuitenkin että en leviäsi sinne sairaalasänkyyn ja kaikki sisälmykseni valuisivat lattialle,sillä se olisi mukava lastenlasten keräillä ukin suolenpätkiä talteen lattialta (olettaen tietenkin että minulla niitä pieniä räkänokkia sitten tulevaisuudessa siunaantuu ja niiden pikku pilttejä jne).
Puhunko nyt aivan aiheen vierestä.Jos nyt vastaisin siihen kysymykseen eli kyllä se mukavinta olisi varmaan nukkuessaan korista pois.
En tiedä puhuttiinko hautaamisesta täällä,mutta vastaan nyt siihenkin. Polttohautauksen aion itselleni vaatia,koska vähiten minä rusinaa haluaisin muistuttaa.En edes elämäni viime metreillä,taikka aivan lopussa.
Vaikka se olisi kuinka jännää,että kusi ja paska ja sun muut eritteet valuisivat samaa letkua pitkin pussiin,ja nenään menisi miljoona letkua ja suuhun toiset miljoona letkua että voisi elää vielä kolme vuotta vihanneksena niin sen jättäisin kuitenkin tällä kertaa väliin.
Jos se pumppu ei omin avuin lyö niin olkoon sitten lyömättä.

Ehkä se näyttävä poismeno pitäisi kuitenkin suunnitella etukäteen,että olisi sitten läheisillä ja jälkipolvilla jotain muutakin kerrottavaa kuin valittaa huonoista joulu-ja syntymäpäivälahjoista.

KeZZu-90
9.4.2006, 12:58:53
hmm.. ehkä joku ei niin tuskallinen kuolema. olishan se tietenkin mielenkiintoista tietää että miltä tuntuu jos vaika ammutaan tai hukkuu tai jotain vastaavaa. kuitenkin ehkä nukkuessa kuoleminen joskus ei niin vanhana eikä liian nuorena kuoleminen olisi ehkä paras vaihtoehto.

kuitenkin monesti olen pelännyt sitä että nyt jos mä kuolenkin jo het parin vuoden päästä jotenkin vammasesti niin sitten ärsyttää kun ei kerenny tehdä het mitään elämänsä aikana muuta ku opiskella. eikö oliski perseestä?!
jos taas elän kovin vanhaksi niin en pirusoikoon aijo kuolla missään vanhainkodissa saakeli!! minä kuolen vapaana omassa kodissani ilman tuskia ja ilman surkuttelevia sukulaisia.

sitten olis aika jännää jos pystyisi vaan tulemaan aina tervehtimään muita sellasena haamuna tai jonakin. pystyis suojelemaan niitä jos joku yrittää hakata ne tai vastaavaa.

tää nyt ei tainnu liittyä tähän mitenkään taas vai...

Messiahcoin
11.4.2006, 19:34:36
Outoahan tällainen kuolemansuunnittelu on, mutta niin on elämänsuunnittelukin, joten antaa mennä:

Noin neljäkymppisenä, normaalina iltapäivänä(perjantai voisi olla hyvä), menisin asuntooni. Mukanani minulla olisi ruiske. Istuisin kaikessa rauhassa nahkasohvalleni, ja pistäisin tuon ruiskeen suoneen. Kuolisin nopeasti, ilman sen kummempia tuskia. Jäähyväisviestin kirjoittaisin riippuen siitä, onko minulla ketään kelle se osoittaa.

Äskeinen olisi ehkä sellainen sopiva, mutta onhan niitä muitakin(esimerkiksi meteoriittiin kuoleminen olisi hienoa). Missään nimessä en aio kuolla osastolla paskavaipoissa..

ttuoppi
11.4.2006, 21:43:17
Hmm... En mielelläni ajattele koko kuolemaa, kun sitä tiedä mitä sitten tapahtuu... Tulee inhottava olo kun ajattelee että ehkä sitten kun on kuollut, ei itse ole olemassa millään tavalla, ja silti täällä maapallolla kuhisee ihmisiä... Irvokasta. Itseasiassa taisin nähdä joskus todella "miellyttävän" painajaisen että kuolin ja olin ikäänkuin tyhjyydessä mutten kuitenkaan ollut missään, kun en voinut tietää mitään kun minua ei ollut... Vähän hankala selittää mutta...

Sitten itse asiaan. Minä en kaipaa mitään näyttävää kuolemaa. Mitä se itselle sitten kuolleena merkkaa huomasiko kukaan kun kuoli vai ei? Kuitenkin pari toivetta on; en haluaisi kärsiä enkä maata pitkään jossain sairaalassa järkensä menettäneenä sätkynukkena. Mistä päästäänkin siihen, että näin suurinpiirtein kun on järki tallella, tuntuu inhottavalta ajatella että ehkä itsekin joskus 70-80 vuotiaana on aivan höperö eikä tajua mistään mitään... Eikä edes muista kuinka nuorena ajatteli että ois se kauheaa olla järkensä menettänyt. ^^

Necrofobia
11.4.2006, 22:08:05
Ihmiset kuolevat mitä erilaisin tavoin. Voit huomenna joutua bussi kolariin ja pääsi päälle tippuu monta kiloa painavaa rautaa, murskaten puolet kallostasi ja voit vain odottaa hidasta kuolemaa. Voit kompastua ja lyödä pääsi kiveen, menettää tajunnan ja kuolla. Voit joutua pahoinpidellyksi, raiskatuksi ja lopuksi tapetuksi. Voit juoda myrkkyä, kuollen hetkessä. Voit kuolla luonnolliseen sairauteen. Mahdollisia kuolemia on miljoonia erilaisia ja se mihin lopulta päätyy on täysin satunnaista (tai sitten ei koska kuitenkin joku netissä ilmoitettu absoluuttinen totuus on joku 98% satunnaista ja 2% kohtaloa, tjms).

Itse voisin ajatella että todennäköisimmin kuolen johonkin tyypilliseen vanhuusiän sairauteen. Kolarit ynnä muut hieman epätavallisemmat kuolemat eivät tuskin tule lähellekään minun monotonista elämääni ja itsemurha taas tuntuu liian paljon "ei-minulta".
Jees, oikeastaanhan tällä ei ole väliä, pääasia joka tapauksessa on kuitenkin se että kuolee. Mutta pakko heittää klassikkona: "Verinen kirves!!!". :P

David A. Mage
12.4.2006, 2:13:01
Vaikka nyt tästäkin asiasta on tullut höpötettyä jo sataan kertaan...

Hmm... En mielelläni ajattele koko kuolemaa, kun sitä tiedä mitä sitten tapahtuu... Tulee inhottava olo kun ajattelee että ehkä sitten kun on kuollut, ei itse ole olemassa millään tavalla, ja silti täällä maapallolla kuhisee ihmisiä... Irvokasta. Itseasiassa taisin nähdä joskus todella "miellyttävän" painajaisen että kuolin ja olin ikäänkuin tyhjyydessä mutten kuitenkaan ollut missään, kun en voinut tietää mitään kun minua ei ollut... Vähän hankala selittää mutta...Heh, asian voi tietysti nähdä noinkin. Olettaisin, että useimpia ahdistaisi ajatus kuolemasta, jonka jälkeen koittaa ikuinen tyhjyys, mutta itse koen sen enemmänkin vapauttavaksi. Nukkuessakin ehkä eniten nautin siitä kun en näe mitään unia, vaan filmi on täysin poikki nukahtamisen ja heräämisen välillä. Sitä vastoin kuolemanjälkeisen elämän käsitys, etenkin kristillinen helvetti/taivas-vastakkainasettelu ei kiehdo tippaakaan. Yksi olemassaolettomuus minulle, kiitos.

Sitten itse asiaan. Minä en kaipaa mitään näyttävää kuolemaa. Mitä se itselle sitten kuolleena merkkaa huomasiko kukaan kun kuoli vai ei?No eipä se paljon kuoleman jälkeen mitään merkkaa jos se tyhjyys koittaa, mutta miksi sitä kieltämään itseltä viimeiset kicksit maan päällä ollessaan? Jos henkensä menettäminen kuolinvuoteella rakkaiden ympäröimänä tai vaikka päänsä räjäyttämällä kiehtoo enemmän kuin alkoholin vaikutuksen alaisena sammuminen ja oksennukseensa tukehtuminen, siitä luulisi saavan enemmän hupia irti. Pään räjäyttämiseen tosin tarvinnee aika makaaberin huumorintajun, mutta se nyt on ihan eri asia. :P

Itse aiheeseen voisin päivittää: Ihan sama.

muffe
18.4.2006, 12:40:01
no kun ajattelen asiaa vähän enemmän, niin ihminenn elää vain kerran ja kaikkea pitäisi kokeilla ja tässä asiassa se tuotta vähän ongelmia.
eli täsää oikea kuolema kombo.

eli olisin isossa tilassa jossa kaksi rekkaa olisi molemmilla puolilla ylhäällä katossa olisi tanko ja teräs vaijjeri johon hirttäytyisin ja saisin samalla sähköiskun alhaalla lattiassa olisi kiinni pultattu hinaus kone jossa on köysi joka on kiinni jalassani joka vetää minut riekaleiksi. ja kun pitäisi hukkua, tukehtua,juolla mykytykseen, ryypätä ja kuivua henggiltä pitäisi olla muovipussi joka täyttyy viinalla ja samalla siihen olisi sekoitettu subutexiä ja myrkkyä. ja kun kaikkea on pakko kokeilla ei saa unohtaa palamista se toteutuu helposti ja siihen tarttee vain bensaa ja tulitikkuja.

Eli kun putoan jahirtäydyn saan samalla sähköiskun muovipussi pään tmpärilläni täyttyisi viinalla, myrkyllä ja subutexillä. kun olen alhalla hinauskone alkaa vetää minua jalasta ja repii minut kahteen osaan silloin on jo besa alkanut palamaan kun sytytän itseni tulitikulla.
silloin on jo rekat startannut ja tömäävät minuun ja silloin minä liskaudun silloin olen jo melkein saavuttanut kaiken mihin pystyy. Melkein
:eh: :eh: :eh:

kagome__
17.5.2006, 20:23:24
Älkää ihmiset nyt ihmeessä mitään kuolemaanne suunnittelemaan! Koko elämä edessä ja täällä vaan tunteillaan miten haluaisi kuolla.(Ei sillä että joku haluaisi kuolla,tietenkään) Luulen että suurin osa haluaa kuolla mahdollisimman tuskattomasti,kuten huomaan moni tahtoisi nukkuessaan kuolla. Kai olen itsekin sitä mieltä.
Vaikka tässä nyt ei ehkä pitäisi sanoa kun tuossa aikaisemmin huomautin,mutta sanon silti että haluaisin hukkua.
Tai no...Ymmärrän että täällä ei kummittele semmoinen KERTOKAA MINULLE MITEN KUOLETTE!
Vaan miten vaan haluaisi kuolla..ÄÄH MÄ OON TUMPELO ehkä en nyt sano mitään.

Masa^
20.5.2006, 2:07:49
Pari kertaa olen nähnyt todentuntuista unta kuolevani auto-onnettomuudessa ja se tuntui suht hauskalta tavalta kuolla... muuuutta voi olla että kuolisin mielummin tyyliin keskeltä kahtia. Kuitenkin menetelmä missä olisi aikaa tajuta että tämä on se hetki jolloin kuolen eikä siitä ole enää paluuta. Sanotaan että kuoleman hetkellä ihminen on todella vapaa.

MR.vaaderi
20.5.2006, 9:34:00
Noh, haluaisin kuolla mahdollisen kivuttomasti, eli vaikka hypätä jostain todella korkeasta paikasta...

Mutta en tietenkään lähellekkään viellä haluaisi kuolla, koska onhan minulla
viellä pitkä elämä edessä! (Ellei joku ehdi nirrimään minua siihen mennessä)

Kaikki pappani (Paitsi kaksi, jotka elävät) ovat kuolleet sydänkohtaukseen.
Sekin olisi ehkä jonkinlainen tapa, mutta saattaa olla aika kivulias, kun sydäntä alkaa särkemään kamalasti! Minulta tämän viikon tiistai yönä pappa kuoli... :( :( :( En ole oikein vielläkään toipunut siitä!

Rulka
20.5.2006, 10:22:44
Aion tapattaa itseni kun alan sairastamaan dementiaa tai jotain muuta ikävää. Vihanneksena ei olis mukavaa elää jossain letkuissa kymmeniä vuosia. Tai kuolen yksinkertaisesti kolarissa kun lennän ikkunasta ulos ja murran niskani.
Jos saisin valita tavan se olisi kyllä kunnon juhla viinilasin jälkeen kun olisin jo kuollut. Kaikki juhlisivat ja ruumini istuisi jäykkänä nojatuolissa piippu suussa, kun kaikki muut pitäisivät kunnon juhlat ja aivan lopulta polttaisivat minut ja koko talon pois.

Evander Hiljainen
20.5.2006, 18:58:14
Missä, milloin ja miten ikinä kuolenkaan niin ehdottomasti haluaisin, että kuolen nopeasti. Siis niin, etten edes tajuaisi, että jotakin tapahtui. Se, että tiedän/luulen kuolevani kohta ei ole kivaa. Minulla on joku ihme vika sydämessä ja saan välillä käsittämättömiä kipukohtauksia. Silloin tuntuu, että sydän pysähtyy ja kuolen. Ei kivaa.

Minulle ei ole väliä missä tilanteessa kuolen. Ei väliä onko se iso ja näyttävä tapahtuma vai kupsahdanko yksin ojaan. Kunhan en kärsi. Kuolema ei edusta minulle mitään hienoa, kaunista, erityistä tai mystistä.

Π-nös
23.5.2006, 22:46:13
Minä haluaisin kuolla jossain suuressa taistelussa ei nyt sodassa mutta jossain missä tietää että tekee kaikkensa jonkun okean asian puolesta. Sitten kun on kokenut kaiken ja kaikki vastoinkäymiset ja melkein antanut periksi, selviäisikin ja tekisi riemuvoiton mutta viimehetkellä tapahtuisi jotain ja kuolisi nopeasti ja kivuttomasti ja samalla tietäen että tietää oman puolensa voittaneen. Se olisi jotain.

Real Emotion
1.6.2006, 21:51:12
Jos terveys kestäisi, niin nukkuisin mieluiten rauhallisesti pois. Mutta pidän kuitenkin todennäköisempänä, että joku ikävä sairaus korjaisi minut enemminkin. Suvussani on ollut ahkerasti syöpää ja verenpainesairauksia, joten ehkäpä minäkään en säästy siltä. Toivon, etten tule kitumaan minkään laitteen avulla ikinä, puoliksi elossa. Olisi kamalaa joutua kärsimään sellaisesta, etenkin jos ei voisi kertoa niille muille, että antaisivat minun jo lähteä pois täältä.

Liikenneonnettomuus olisi kamala tapa kuolla. Olen ollut joskus kolarissa ja muistan edelleen ne muutamat järkyttävät sekunnit, kun auto suistui tieltä. Olin varmaan jälkeen päin hieman shokissa, muistan että itkin ja tärisin pimeässä, tien vieressä. Odotimme apua paikalle. Se oli pelottavaa.

Hukkuminen voisi olla nopea tapa kuolla, eikä se olisi välttämättä kovinkaan hirveää. Kuristuminen. En tiedä. Väkivaltaisuuksiin en haluaisi kuolla, en tahdo, että kuolemani on kovinkaan kivulias. Haluan vain päästä mahdollisimman helpolla. Vaikka se tapahtuisikin ainoastaan kerran.

Pyro
1.6.2006, 23:15:45
Mieluiten haluaisin kuola 50:pisenä autojen nokkakolarissa jossa lennän ulos autosta vastakkaisen henkilöauton ylitse edess köröttelevän täysperarekan jäähdyttäjää vasten ja pudotessani seivästyn ensimmäisen törmäyskohteeni (henkilöauton) takana riippuvan pyörän käsitankoon. Kaikki niin nopeasti ettei siinä tajuaisi yhtään mitään.

Jos ei tuota, niin mieluiten 50:pisenä samalla kun nukun.

Tämäkään jos ei onnistu, niin unilääkkeiden yliannostus ja jätesäkki pään ympärillä voisi olla varsin ystävällinen ratkaisu itselleen, sillä siinä ei voi a)vammautua b)ole mahdollisuuksia jäädä henkiin.

Omaa vanhuuttani en halua vielä toistaiseksi kokea - tai nähdä että sen puoleen.

//EDIT:
EVANDER: onko sinullakin ihan tutkitusti havaittu joku sydänvika? sielunkaveriniii~

Nautilus
2.6.2006, 9:48:47
Noh jos totta puhutaan niin minä pelkään kuolemaa, silä pelkään sitä tunnetta mikä saattaa tulla jos joudun kitumaan koska en tiedä miltä se mahtaa tuntua:(
Mutta jos ite saisin valita tavan niin haluaisin todellakin kuolla nukkuessani, ilman kärsimystä tai kipuja...sillai että sydän vaan yhtäkkiä lakkaisi lyömästä...mutta en haluaisi että kukaan on lähelläni siinä vaiheessa, varsinkaan silloinen ukkoni, sillä voin vain kuvitella mitkä traumat siitä voi jäädä jos herää kuolleen vierestä...

Hukkuminen voisi olla nopea tapa kuolla
minun mielestä hukkuminen on kamalan hidasta...iskä on aiankin sanonut että siinä joutuu kitumaan kamalan pitkään kun keuhkot täyttyy pikkuhiljaa vedellä, ja minä pyrkisin ainakin mahdollisimman pitkään pidättelemään hengitystä niin jo ajatus tulevasta saisi minut paniikkiin...kamalan tuskallista se varmasti olisi kun paine kasaantuu päähän...hui

One Winged Angel
2.6.2006, 9:58:09
Hyvä kysymys...kuolemisen jälkeen, luullakseni, ei tunne enää mitään, joten tapa kuolla on oltava ilman tuskia ja ilman että kukaan näkee. Hiljainen poismeno sinänsä, mutta nopea. Hitsit....mä haluaisin hiljalleen tehä jonkun kunniakkaan kaksintaistelun, jonkun hyvän puolesta ja ilman ettei kukaan nää, olis parasta saada katana, tai joku muu miekka, rinnasta läpi. En osaa kuvitella millainen se tuska olisi, mutta ainakin se olisi erilaista. Eli: Kaksintaistelu hyvän asian puolesta. Jomman kumman on kuoltava-menetelmä. Jos itse, niin siisti pisto terävällä miekalla läpi rinnan. Ja ilman että kukaan muu ei näe.

Roronoa Zoro
10.7.2006, 23:11:01
Itse olen aikalailla sitä mieltä, että kuolen sitten kun siltä tuntuu. En hetkeäkään aikaisemmin tai myöhemmin.
Pysyn hengissä vaikka vain tahdolla, jos en muuten.

Mahdollisimman pitkään kaiketi haluaisin elää niin, että kerkeen kokea ja kokeilla kaikkea. Tietyt rajoitukset minullakin kuitenkin on. Siinä vaiheessa, kun en enää pysty syömään itse minä, vaikka tapan itseni, jos en muuten kuole. Vaikka vastustan suuresti itsemurhia ja pidän sen tekijöitä pelkureina, olen valmis tappamaan itseni tuossa tilanteessa. Hyppään ikkunasta vaikka. (Todennäköisesti ryömin ikkunalle.) Sen tehtyäni olen pelkuri. Omien sanojeni kautta. Eikä sillä ole mitään merkitystä.

"Mitä merkitystä on elävien sanoilla kuolleille?"

Se on minun kantani tästä asiasta.

Lonely warrior
17.7.2006, 7:48:39
Kyllä se olis mukavampi kuolla luonnollisesti, nukkua pois meinaan...
tässä on kärsitty tarpeeks, keuhkossa haava ja muuta mukavaa...
joten kyllä mä ennemmin nukkuisin pois ilman kipuja, kuin joutuisin sairaalaan syömään lääkkeitä ja laitteisiin, oma sänky on paras... sairaala ei ole mikään taivas:)

paavolammas
17.7.2006, 17:24:04
Minusta mukavin kuolema voisi olla ehkä nukkuessa. Vanhana mummona omaan sänkyyn jossa on paljon pehmeitä tyynyjä.
Jos olisin vakavasti sairas, en tahtoisi odotella kuolemaa kärsien, vaan tekisin varmaan itsemurhan lääkkeillä, vaikka ajatus on minun mielestä pelottava.
Hukkua en haluaisi, mielikuva hapen loppumisesta ja siitä, miten keuhkot täynnä vettä yrittäisin räpiköidä pinnalle, hyi kamala.
Joten nukkuessa kuolisin.

Tohvelieläin
18.7.2006, 21:36:32
Niin epätoivoinen en aio koskaan olla, että pitäisi elämä lopettaa itse. Eli "luonnolliset" kuolemat kunniaan!
Kaikkein mielyttävin tapa kuolla olisi varmaan nukkuessaan omassa sängyssä, suurin piirtein samaan aikaa, kun kaikki tutut. En halua elää yksinäistä vanhuutta, kun kaikki ystäväni ja läheiseni ovat kuolleet.
Mutta jos joutuu kuolemaan nuorena niin lähtö voisi olla mieluummin onnettomuuden aiheuttama kuin jonkun sairauden. En halua viettää aikaani sairaalassa, sillä ylpeyteni ei varmaankaan kestäisi sitä, että joutuisin olemaan toisten avun varassa.

Willowtree
19.7.2006, 14:03:09
En tahdo kuolla hitaasti. Olisi aikamoista tuskaa olla hengityskoneessa jonkun syövän tavoitella sitä kuoleman toista puolta kun muut yrittää pitää minua hengissä. :eh:

Tahdon kuolla erittäin nopeasti, että hyvä jos tajuan että kuolin. Ihan sama miten se tapahtuu, kunhan se ei ole veristä ja päädy Ilta-Sanoman etulehteen.

Lacrima
19.7.2006, 14:15:26
Täällä on monet puhuneet luonnollisesta kuolemasta, enkä varmaan ole ensimmäinen, joka sitä on miettinyt, mutta mikä teille on luonnollinen kuolema? En meinaan koskaan ole törmännyt luonnottomaan kuolematapaukseen.

Okei, onhan se kivaa ajatella, että kuolee nukkuessaan, mutta siihenkin on useita eri variaatioita. Ihminen voi vaikka saada kesken nukkumisensa sydänkohtauksen ja kouristella hyvinkin tuskaisesti ja sitten kuolla siihen ja vaikuttaakin siltä, kuin olisi kuollut ihan tuskattomasti, jne. kun hänet aamulla löydetään kuolleena.

Minulle mikä tahansa kuolema on luonnollinen, sillä kuolema on luonnollinen monellakin tapaa. Itsellä muuten kuoli koira juuri tuolla yllä kuvatulla tavalla, enkä silti ajattele hänen kuolleen mitenkään epänormaalisti tai luonnottomasti. Hän vain kuoli.

Kova isku päähän esim. pudotessa olisi mukava. Sellainen, joka murskaisi aivoni, etten ehtisi tajuta sen murskauksen tapahtuneen. Mutta en pistä pahakseni, vaikka tuskallisesti kuolisinkin, sillä sekin on normaalia elämää.

Minulle on itseasiassa yhden tekevää, että miten minä kuolen. Kunhan joskus kuolen ja sehän on itsestään selvää, että niin minä myös teen.

David A. Mage
19.7.2006, 14:25:52
Täällä on monet puhuneet luonnollisesta kuolemasta, enkä varmaan ole ensimmäinen, joka sitä on miettinyt, mutta mikä teille on luonnollinen kuolema?Spontaani itsesytyntä.

Olisi ihan pirun tyylikästä räjähtää ihan tuosta noin vaan ihmisten nenille keskellä sankkaa väkijoukkoa. Jos olisi joku kuolemanjälkeinen elämä niin siinähän voisi vielä viikatemiestä odotellessa röhöttää yleiselle paniikille ja hämmennykselle. Ja ei kun helvettiin kärvistelemään hymy suunpielessä. Perverssejä fantasioita tuosta on ollut jo ainakin puoli vuotta.

Muutoin ei ole mitään väliä, kunhan se on nopea. Ei oikein huvita istahtaa ruosteisen puukon päälle ja heittää veiviä verenmyrkytykseensä tai muuten vaan pyöriä kolme viikkoa sängyn pohjalla odottelemassa isoa pahaa luurankosetää. Kaikkien läheisten ympäröimä en halua olla, koska se tarkoittaisi ihan sitä että kaikki läheiset välittävät minusta siinä määrin että kerääntyvät kuolinvuoteelleni. Tuskaahan vain moisesta muille koituu, mieluummin kuolen vaikka yksin.

Pyllykka
22.7.2006, 20:31:17
En missään nimessä haluaisi kituuttaa puolta vuotta sairaalassa tippapullojen keskellä ja nähdä itse, kuinka sukulaiset kärsii kun riudun heidän silmissään sairaammaksi ja pienemmäksi/heikommaksi. Olen elännyt sen jo kerran ja se riittää.

Olisi ihanaa kuolla omassa sängyssä vanhana, nukkuessa, vain lopettaa hengittäminen ja kaikki elintoiminnot lakkaa. eten itse huomaa mitään.... Paljon elämässä kokeneena. Paljon tehneenä ja nähneenä, onnellisena.

Toinen olisi nopeasti kolarissa... toivottavasti onnellisena joka tapauksessa ja elämäni tiet oikein valinneena, että niinä viime sekuntteina kun elöän ja ymmärrän että kuolen, en olisi surullinen / vihainen itselleni että miksi olin tehnyt niin tai näin ja miksi en ollut sanonut rakkaimmilleni aamulla että rakastan heitä..

Mutta todennäköisimmin mitne kuolen on
a. Kuolen kun sydän ei toimi
b. sydänmen hylkimiseen

että se siitä haaveesta :D'

no katsotaan miten käy :)

Ted
22.7.2006, 21:23:46
minun mielestä hukkuminen on kamalan hidasta...iskä on aiankin sanonut että siinä joutuu kitumaan kamalan pitkään kun keuhkot täyttyy pikkuhiljaa vedellä, ja minä pyrkisin ainakin mahdollisimman pitkään pidättelemään hengitystä niin jo ajatus tulevasta saisi minut paniikkiin...kamalan tuskallista se varmasti olisi kun paine kasaantuu päähän...hui
Olen saanut ymmärtää, että hukkumiskuolema ei ole välttämättä niin kamala kuin sitä helposti ajattelee. Keuhkojen täyttyessä vedellä, se aiheuttaa ilmeisesti ihmisessä jonkin reaktion, joka on aika harmoninen ja rauhoittava. Eli hukkuva ihminen kokee jonkinlaisen rauhallisen euforian ennen kuolemaansa. Uskoisin, että se on joku veden ominaisuus ja se, että mehän oikeastaan synnymme vedessä, joten kuollessaan ehkä kokee jotain vastaavaa kuin ollessaan sikiö. Tarkemmin en tiedä, kun ei ole tuota kokemusta hukkumisesta. Eikä se nyt tässä ole välttämättä se tapa, jolla haluaisin kuolla. Uskoisin silti, että ennemmi hukkuminen veteen kuin esim. elävältä palaminen. Se mahtanee olla tuskallisimpia kuolemia.

Niin se "luonnollinen" kuolema. Kaipa se on se, kun kone ns. sammuu, eli lakkaa käymästä. Ihminen saapuu elämänkaarensa päähän, mieli voi olla vielä virkeä, mutta virta vain loppuu. Monelle todella vanhalle, mutta silti virkeälle ihmiselle käy juuri näin. Monelle tuollainen ei kuitenkaan siunaudu, joten kuolema tulee niin monenlaisessa muodossa, mutta tulee kuitenkin.

En osaa sanoa millä tavoin, missä ja milloin haluan kuolla. Kai sitä toivoo, että on sinut itsensä ja menneen elämänsä kanssa, että siinä hetkessä kun käy läpi kaiken menneen, olisi jotain, joka tuntuisi siltä, että on tehnyt täysin oikein.

Oman uskomukseni mukaan yksilöllinen tietoisuus katoaa, mutta kokemuksista ja ymmärryksestä jää jälki ja muisto, joka siirtyy ajassa ja avaruudessa eteenpäin, jonkun toisen elämän perinnöksi.

Yaca
24.7.2006, 15:02:00
Ehkä haluisin kuolla nukkuessani...

Minä haluan kuolla nukkuessani tai vanhuuteen. En halua hukkua, tai hirttäytyä tai tulla tapetuksi jne. En kyllä oikein edes tajua, miten jotkut haluavat kunniakkaasti hypätä mereen ja hukkua sinne. Itse haluan vanhana sulkea silmäni ja että sukulaisilleni kerrotaan, että olin ilman kipuja nukkunut pois. Joo. Se olisi aika rauhoittavaa.

Tai no, en ole kyllä varma siitä hukkumisesta. Minusta se kyllä saattaisi olla aika epämiellyttävä kokemus, kun vajoaisi yhä vain pohjaa kohti yrittäen turhaa saada happea. Ja entä jos kukaan ei löytäisi, ilmoitetaan kadonneeksi ja sukulaiset ovat paljon hätääntyneempiä kuin saada tietoon, että olet kuollut.

Ja minulle ainakin tulisi kauhea hukkumiskammo, jos joku erittäin läheinen ja rakas ihminen kuolisi. En varmaan pääsisi siitä koskaan yli.

Uskoisin, että tulipalossa kuoleminen olisi erittäin tuskallinen ja hidas kuolema. Mutta siis, haluaisin kuolla vaan niin, että sydämeni vain hiljaa hidastaa tahtiaan ja lopulta pysähtyy.

Stormheart
26.7.2006, 12:49:26
Tilataan yksi kuolema, niin tuskaton kuin mahdollista!Hei, missä hitossa kaikki tarjoilijat on?!

Ydinräjähdyksessä kaikki käynee niin nopeasti, ettei siinä ehdi tuntea mitään=) . Hukkuminen/tulipalossa kuoleminen ovat taas niitä tuskallisempia kuolintapoja, joten EI KIITOS!

Jaa, että millainen on luonnollinen kuolema? Eläintarhasta karannut mielenvikainen, seksihullu gorillauros raiskaa p**seeseen niin että viattoman uhrin sydän pysähtyy silkasta kauhusta:D

No ei sentään;): eiköhän esim. vanhuuteen kuoleminen ole aika luonnollien tapa.

Webziz
26.7.2006, 12:55:21
Tilataan yksi kuolema, niin tuskaton kuin mahdollista!Hei, missä hitossa kaikki tarjoilijat on?!

Ydinräjähdyksessä kaikki käynee niin nopeasti, ettei siinä ehdi tuntea mitään=) . Hukkuminen/tulipalossa kuoleminen ovat taas niitä tuskallisempia kuolintapoja, joten EI KIITOS!

Jaa, että millainen on luonnollinen kuolema? Eläintarhasta karannut mielenvikainen, seksihullu gorillauros raiskaa p**seeseen niin että viattoman uhrin sydän pysähtyy silkasta kauhusta:D

No ei sentään;): eiköhän esim. vanhuuteen kuoleminen ole aika luonnollien tapa.

Hämmentää ihmiset jotka haluavat kivuttoman kuoleman. Ellei oteta päiväkausien kitumista huomioon, niin sen kivun kyllä kestää, ottaen huomioon, että sitä kuitenkin kuolee seuraavaksi.

Minuutti kipua ja kuolema, who gives a damn afterwards.

Stormheart
26.7.2006, 13:07:03
Hämmentää ihmiset jotka haluavat kivuttoman kuoleman. Ellei oteta päiväkausien kitumista huomioon, niin sen kivun kyllä kestää, ottaen huomioon, että sitä kuitenkin kuolee seuraavaksi.

Minuutti kipua ja kuolema, who gives a damn afterwards.

Voihan se tietysti jotakuta hämmentääkin, miksei. Minä kuolen joka tapauksessa mieluummin vaikka nukkuessani kuin kärsien viikkotolkulla infernaalisista tuskista. Toisaalta tuollainen kärsiminen saa toivomaan kuolemaa, ja varsinkin vanhana ymmärtämään että on aika painua turpeen alle. Jos kuolema tapahtuukin kivuttomasti, ei kukaan varmaan tosissaan halua kuolla. Siis tarkoitan " Apua, minä olen kuolemassa, haluan elää vielä tms. " - reaktiota.

Webziz
26.7.2006, 13:19:36
Voihan se tietysti jotakuta hämmentääkin, miksei. Minä kuolen joka tapauksessa mieluummin vaikka nukkuessani kuin kärsien viikkotolkulla infernaalisista tuskista.....

Luetun ymmärtäminen part 1:

"Ellei oteta päiväkausien kitumista huomioon"

Sase
26.7.2006, 13:20:13
Voihan se tietysti jotakuta hämmentääkin, miksei. Minä kuolen joka tapauksessa mieluummin vaikka nukkuessani kuin kärsien viikkotolkulla infernaalisista tuskista. Toisaalta tuollainen kärsiminen saa toivomaan kuolemaa, ja varsinkin vanhana ymmärtämään että on aika painua turpeen alle. Jos kuolema tapahtuukin kivuttomasti, ei kukaan varmaan tosissaan halua kuolla. Siis tarkoitan " Apua, minä olen kuolemassa, haluan elää vielä tms. " - reaktiota.
Se onkin visaista. Ne jotka joutuvat kärsimään pitempään rukoilevat nopeaa, vaikka kivuliastakin kuolemaa. Taas ne jotka kuolevat äkillisesti, haluavat useimmiten elää. Toisin sanoen, se tuska saa sinut toivomaan kuolemaa, ja taas nopea kuolemaa saa toivomaan, että voisi vielä elää.

Niin siis. Minä haluaisin tulla ammutuksi päähän. se tuntuu mukav(immalta)alta vaihtoehdosta, ainakin se on parempi kuin joku giljotiini tai narun jatkoksi joutuminen.
//
Reps :)

Webziz
26.7.2006, 13:25:25
Se onkin visaista. Ne jotka joutuvat kärsimään pitempään rukoilevat nopeaa, vaikka kivuliastakin kuolemaa. Taas ne jotka kuolevat äkillisesti, haluavat useimmiten elää. Toisin sanoen, se tuska saa sinut toivomaan kuolemaa, ja taas nopea kuolemaa saa toivomaan, että voisi vielä elää.

Niin siis. Minä haluaisin tulla ammutuksi päähän. se tuntuu mukav(immalta)alta vaihtoehdosta, ainakin se on parempi kuin joku giljotiini tai narun jatkoksi joutuminen.

Sama liittyy myös krapulaan. Ensin sitä toivoo, ettei kuolisi, mutta kun olotila viivästyy ja laatoitustoiminta posliinilla jatkuu, niin kyllä sitä hetkittäin tulee itse kukin ajatelleeksi, että voisi vaan kuolla pois.

Sami E
26.7.2006, 17:09:56
Luonnollinen kuolema? Ammutaan päähän. Luonnollinen kuolema. Hukkuu. Luonnollinen kuolema. Syöpä. Luonnollinen kuolema. Virus/bakteeri-infektio ylittää kehon sietokyvyn. Luonnollinen kuolema. Sydänkohtaus. Luonnollinen kuolema. Ei tässä maailmassa muita olekaan kuin luonnollisia kuolemia. Vai onko luonnollinen kuolema muka vain se, kun ihminen vanhana nukahtaa eikä enää herää? Kaikissa kuolemissa on jokin syy, jonka vuoksi keho ei enää kykene toimimaan.

Minulla on ikävä aavistus, että olen noita, jotka tulevat kitumaan vanhaksi, ja kaikkien vaivojen keskelläkin vielä jotenkin sinnittelevät ja kitkuttelevat, hitaasti ja vaivalloisesti, kaiken maailman särkyjen ja voimattomuuden ja väsymyksen keskellä. Sitten jonakin päivänä liukastun kuolettavasti, tai tehokeinoilla hoitamaton syöpäni viimein käy liian raskaaksi keholle, ja viimein kuolla kupsahdan. Toivottavampaa olisi kuolla odottamatta, yllätyksellisesti, vaikkapa etelänmatkalla onnistua karauttamaan jalkansa sellaiseen tappavan myrkylliseen piikkikalaan. Tai kenties ottaa osaa epäonnistuneeseen fugu-ateriaan. Täällä koto-Suomessa tuntuvat nuo vaarat olevan kovin vähäisiä, kun en ole juhannushukkumisellekaan erityisen altis.

Niin ja, kyllähän kuoleman nyt on aiheellista tuottaa kipua. Se kuuluu asiaan.

Lacrima
26.7.2006, 23:19:14
Luonnollinen kuolema? Ammutaan päähän. Luonnollinen kuolema. Hukkuu. Luonnollinen kuolema. Syöpä. Luonnollinen kuolema. Virus/bakteeri-infektio ylittää kehon sietokyvyn. Luonnollinen kuolema. Sydänkohtaus. Luonnollinen kuolema. Ei tässä maailmassa muita olekaan kuin luonnollisia kuolemia. Vai onko luonnollinen kuolema muka vain se, kun ihminen vanhana nukahtaa eikä enää herää? Kaikissa kuolemissa on jokin syy, jonka vuoksi keho ei enää kykene toimimaan.

Minulla on ikävä aavistus, että olen noita, jotka tulevat kitumaan vanhaksi, ja kaikkien vaivojen keskelläkin vielä jotenkin sinnittelevät ja kitkuttelevat, hitaasti ja vaivalloisesti, kaiken maailman särkyjen ja voimattomuuden ja väsymyksen keskellä. Sitten jonakin päivänä liukastun kuolettavasti, tai tehokeinoilla hoitamaton syöpäni viimein käy liian raskaaksi keholle, ja viimein kuolla kupsahdan. Toivottavampaa olisi kuolla odottamatta, yllätyksellisesti, vaikkapa etelänmatkalla onnistua karauttamaan jalkansa sellaiseen tappavan myrkylliseen piikkikalaan. Tai kenties ottaa osaa epäonnistuneeseen fugu-ateriaan. Täällä koto-Suomessa tuntuvat nuo vaarat olevan kovin vähäisiä, kun en ole juhannushukkumisellekaan erityisen altis.

Niin ja, kyllähän kuoleman nyt on aiheellista tuottaa kipua. Se kuuluu asiaan.
Voisin allekirjoittaa Tuon postin kokonaisuudessaan. Tosiaankin, ihmiset eivät tunnu täällä tajunneen sitä, että se luonnollinen kuolema ei välttämättä ole mikään "nukun pois, voi kun ihqq", vaan luonnollisia kuolemia ovat kaikki. Eikä sitä voi tietää, että millaisista tuskista se kärsii, joka nukkui pois. Hänellä on voinut olla juuri edellisessä postissani mainitsema sydänkohtaus tai sitten kymmenittäin muita kipeitä juttuja. o.O

Minä olen sellainen ihminen, joka ei sairastu, vaikka haluaisikin. Minä varmaan tulen luultavammin kuolemaan huolimattomuuteeni. Esim. auton alle jääminen voi olla yksi riski, sillä en välillä ota ympäristöäni huomioon. Myös satunnaiset muut kaupunkien riskitekijät voivat olla osallisia tähän kuolemaani. Nykyisiltään tulee tosin mieleen, että hengittäminen on yksi heikkouteni, joka voi koitua kohtalokseni. Minulla on nimittäin hengityksen kanssa ongelmia ja saatan vähänkin kiihtyessäni saada astmakohtauksen tapaisen kohtauksen, jossa hengitykseni tahti tihenee ja pidemmälle mentyään en itse saa kohtausta kunnolla aisoihin. o.O

Ted
26.7.2006, 23:53:56
Niinno, en minäkään mitään kuolemantapaa pidä luonnottomana, koska en oikeastaan tunnusta käsitteitä "luonnoton" ja "epäluonnollinen", vaikka niitä arkipuheessani saatan määrätynlaisina tehostekäsitteinä käyttääkin.

Kaikki on loppupelissä luonnollista, vaikka ehkä ihmisen teot ja tekeleet voivat luonnottomilta joskus tuntuakin. Loppupelissä ne rakentuu kuitenkin luonnon raaka-aineista enemmän tai vähemmän muunneltuina. Muutenkin ihminen, vaikka on osittain kiskonut itseään ehkä eroon luonnon vaikutuksesta ja määrätyin tavoin toteuttaa itse omaa luontoaan. Silti, kehityksemme kaikessa negatiivisuudessaankin on luonnon mahdollistama visio yhdestä tavasta, kuinka asiat voivat mennä.

Tapoja voi olla muitakin, mutta ne ovat kaikki luonnollisia. Kaikki toteuttaa jotain määränpäätä ja vie asioita erisuuntaan, elämä ei kuitenkaan siihen pääty. =)

T.J
27.7.2006, 1:27:18
Kuolema on arka asia ja se pistää pelottamaan kun sitä alkaa ajattelemaan. On varmaan tuskastuttavaa kuolla hitaasti johonkin sairauteen tai johonkin vastaavaan, että pikkuhiljaa heikkenee ja lopuksi kuolee. Nopea kuolema olisi siis ihan mieluisa vaihtoehto. Mutta ehkä mieluisin vaihtoehto olisi se, että vanhana papparaisena menee makaamaan sänkyyn, nukahtaa ja sitten heittää veivinsä. Aamun koittaessa taivaalla sarastaisi kirkas taivas ja leijuisi muiden sielujen keskellä.

Lacrima
27.7.2006, 1:39:48
Kuolema on arka asia ja se pistää pelottamaan kun sitä alkaa ajattelemaan. On varmaan tuskastuttavaa kuolla hitaasti johonkin sairauteen tai johonkin vastaavaan, että pikkuhiljaa heikkenee ja lopuksi kuolee. Nopea kuolema olisi siis ihan mieluisa vaihtoehto. Mutta ehkä mieluisin vaihtoehto olisi se, että vanhana papparaisena menee makaamaan sänkyyn, nukahtaa ja sitten heittää veivinsä. Aamun koittaessa taivaalla sarastaisi kirkas taivas ja leijuisi muiden sielujen keskellä.
Se tosiaan pistää pelottamaan, mutta monet eivät silti sitä pelkää ja ovat kenties sinut asian suhteenkin. Siksi monet juuri tahtovatkin, että he kuolevat nopeasti ja yllättäen. He eivät halua joutua ajattelemaan sitä, että "nyt minä sitten kuolen". Kivutonta kuolemaa toivotaan, koska se kipu on se merkki, että ihminen kuolee. Tai ainakin kipu saa ihmisen ajattelemaan, että nyt sitä kuolee. Siksi äkkinäinen kuolema, jossa kivun tunnetta ei ehdi yksinkertaisesti tajuamaan, on suosittu.

Minä en itse tajua mitään sielujen päälle. Mielestäni olen vain ööh... Ihminen ja minua liikuttavat erilaiset sähköimpulssit, jota tuo lihasäkki aka aivot tuottaa. o.O

Dimmy
27.7.2006, 8:26:26
Se tosiaan pistää pelottamaan, mutta monet eivät silti sitä pelkää ja ovat kenties sinut asian suhteenkin. Siksi monet juuri tahtovatkin, että he kuolevat nopeasti ja yllättäen. He eivät halua joutua ajattelemaan sitä, että "nyt minä sitten kuolen". Kivutonta kuolemaa toivotaan, koska se kipu on se merkki, että ihminen kuolee. Tai ainakin kipu saa ihmisen ajattelemaan, että nyt sitä kuolee. Siksi äkkinäinen kuolema, jossa kivun tunnetta ei ehdi yksinkertaisesti tajuamaan, on suosittu.
All kinds of people have all sorts of feelings about dying
Most view it with fear and trepidation, but that's not the way for me, oh no
On a day like no other
I welcome death, I welcome the reapers icy embrace
His cold damp cloak as it scrapes against my skin
And because this day will come but once in your entire life
It should be a truly magnificent event
Something to be remembered for all eternity
You want people to gather, you want people to lament
The severity of your final moments on this earth
For this is more than significant this event, this is forever
When I die, I wanna die violently
What could be more mundane than dying of old age
Or of natural causes when there's death by misadventure to be pursued?
Any idiot can die, but it takes someone truly special to go out
In what I'd call a spectacular kind of way
Ripped apart by sharks, torn to bits by wolves
Tortured beyond the threshold of human tolerance
And don't fear the reaper when the game is over and your number is up
For death my friends, yes death is inevitable!
When I die, I wanna die violently,
when I die I hope that I'll suffer
Burnt out and cut up and dealt out and fucked up
When I die, I pray my exit's gonna be fucking bleak
when I die I wanna be in pain
In a vicious and inhumane sorta way
to the very hilt of human suffering
With fear and loathing racing through my veins

Atomizer - When I die, I wanna die violently

Olen jo pidemmän aikaa halunnut postata tuon tähän ketjuun ja nyt Lacrima antoi oivan kontekstin. Lisäksi näin viime yönä unta jossa Hitler oli Atomizer fani. Itse haluan tosin mieluiten kuolla oman käden kautta hirttämällä. Ei muuten, mutta semmoinen puussa killuva raato on minusta aina ollut varsin lystikäs näky. Ja joo puupäät, tiedän kyllä etten itse tietänkään olisi sitä silloin katsomassa, mutta that`s not the point.

Finnogre
27.7.2006, 11:23:50
Avonainen arkku voisi olla mukava..

Ted
27.7.2006, 13:53:56
Hmm... Unilääkkeiden syöminen voisi olla mukavaa... nukkuu vain pois.
Enpä tuosta tiedä. Useimmiten lääkkeillä itsensä tappavat kuolevat omaan oksennukseensa, kuin nukkuvat pois.

Itsemurhan kautta kuoleminen ei ole mielestäni koskaan kaunis ja mukava tapa lähteä pois. Joskaan en nyt sano, että jokatapauksessa tuomitsen sillä tapaa poislähtemistä.

kaarnis
27.7.2006, 17:31:57
Mielenkiintoinen kysymys.
Eräs puolisko minusta tahtoisi kuolla näyttävästi, ehkä "rumastikin". Verta & muuta roiskuisi niin maan hitosti. Tuo kai sitten onnistuisi ihan sillä tavalla, että piippu suuhun ja pum. Siinähän koko takaraivo aukeaa ja aivot lentävät pihalle :D
Toisaalta taas sitten haluaisin kuolla jotenkin urhoollisesti, taistelukentällä. Vihollinen minua miekallaan/muulla välineellä pistäisi rintaan. Ehtisin toki viimeisillä voimillani kellistää pari vihollista, kunnes komiasti vaipuisin maahan. Jes. Valitettavasti tuo ei taida enää nykypäivänä onnistua..
Mutta jos ei muuten, niin tahtoisin kuolla jonkun muun kädestä, esmes ammuttuna. Siististi ja nopeasti. Sitten minulla on pari "toivetta" kuolemani suhteen. En halua kuolla kuolaavana 415-vuotiaana vanhuksena letkujen keskelle, enkä halua palaa elävältä. Niinhän sitä sanotaan, että palaminen on yksi kivuliaimmista tavoista kuolla. Mutta ken tietää, sitten sen näkee miten minä loppuni kohtaan.

Eev!
24.8.2006, 15:21:24
Vau.Onpas...Syvällistä?

mieluiten kai "perinteisellä tavalla".Nukkuisin pois.Mieluiten niin että olisin hyvissä väleissä perheeni kanssa.

Tai ammutuksi tuleminen.Nopeaa.

Tai sitten niinkuin Tidus(älkää naurako,olen TÄYSIN tosissani).Haihtua...Hypätä ilma laivalta...Taivaan sineen...

Hukkuminen olisi kaameata.Miten vesi täyttää keuhkot....Hiljaa hyvää tulee,kuten sanotaan.

Palaminen.Vielä hirveämpää.Se tuska....Miten iho palaa pois...kärvistyy...kiljuminen....Mahdollisuus selvitä elossa,mutte ei kuitenkaan olisi enää ikinä oma itsensä...

Tai myrkky.Ihan mielenkiintoista varmaan olisi.

Giljotiini niinkuin joku sanoikin,olisi hirveätä.Kaaameata.tietää että kuolee.

Osa minua tosiaan haluaisi kuolla näyttävästi.Vaikka uhrautua toisen puolesta ison kansan edessä...kuolisin sankarina.

Tai sähkö tuoli?Mikäpä siinä.Okei ei IKINÄ!! Ei sen jälkeen kun näin Vihreä Maili elokuvan...Urgh

Tulipas taas syvällistä tekstiä.:confused:

Yukimaru
24.8.2006, 16:08:54
no tässä on vähän ei/joo vaihtoehtoja

Ei
Hukkuminen: Ei ikinä pelkään sitä jo muutenkin kuollakseni

Jonkun hullun työtä: Se olis hirveetä, että joku sekopää vaan tulis metsästä(tai jostain ) ja puukottaisi hengiltä.

Auton alle jääminen: Se vaan olisi noloa päättää päivänsä jonkun rattijuopon auton pellille.

Itsemurha(Hirttäytyminen, itsensä ampuminen etc.): En kannata itsemurhia enkä aio semmoista tehdä.

Terroristi hyökkäys(koneen sisältä): Olis yksi köyhimmistä kuolemis tavoista, kun joutuu kiltisti muiden hikoilevien ihmisten kanssa odottaa kuolemaansa.

Kidutus kuolema: tätä ei pidä edes perustella.

Joo:

Luonnollinen kuolema: Sopii kuhan ei ole mikään 2 kuukauden sairaalassa kituminen. Vaikka sydän pysähdys jossa kuolee muutamas sekas.

Rähtäminen atomeiksi: Yhen kerran se vaan kirpaisee, eikä jää mitään jälki kipuja.

Maailman loppu: Siinä ei ainakaan tarvitse kuolla yksin.

Terroristi hyökkäys(koneen ulkopuolelta): Se olisi aika varmasti mielenkiintoista kuolla nähden kun, valtava lentokone syöksyy ikkunaasi päin.

Tain
26.8.2006, 14:50:18
Älyttömän mielenkiintoinen topic, jonne en ole mielestäni vielä kirjoittanut. Ja jos olenkin, voin sanoa että olen miettinyt näitä uudelleen. Joo, yksi uneton yö alkoi pyörimään mielessä että mikä olisi tyylikäs tapa lähteä, eikä tämäkään miten itsetuhoisesti ajatellen. Elämä ja kuolema kävelevät käsi kädessä, joten kai sitä voi ajatella tällaisiakin kysymyksiä.

Minä en haluaisi kuolla näillä tavoin;

- Kiduttamalla kuoliaaksi, esimerkiksi ihan henkitoreihin asti ensin hakkaamalla. En kestä ihan kamalaa kipua, ja jotenkin on iskostunut se idea päähän että kuoleman on oltava nopea. Naps vaan.
- Tiputtautumalla korkeasta rakennuksesta, koska se on liian klsiheinen, enkä halua ajatella, että jos tuleekin sitten puolessa välissä jotain Näsin-neulaa mieleen että hei emmä haluakkaan. Paha siinä on enää tehdä mitään.
- Verenhukkaan kuoleminen, ja viruminen. Esimerkiksi, jos joku ampuisi sinua reiteen, eikä kukaan tulisi auttamaan, jäisit siihen vain odottamaan koska kuolo korjaa. Se ei olisi järjin mukavaa. Odottaminen on kauheaa.
- Ja josta päästäänkin hukkumiskuolemaan, se on yksi pahimmista painajaisistani. Jäisin ahtaaseen paikkaan, johon virtaisi vesi tasaisella vauhdilla.
- Tukehtuminen johonkin esineeseen, tai ahtaaseen paikkaan tukehtuminen, missä ei olisi enää ilmaa. Olisi kamalaa jäädä esimerkiksi ilmatiiviiseen hissiin johon kuolisi. Varsinkin, jos siellä olisi pimeää.
- Palaminen kuoliaaksi. En kärsi edes ajatella, mitä siitäkin tulisi jos sidottaisiin tolppaan jossa ihminen paistettaisiin, niinkuin noitarovioiden aikaan ikään.
- Sähkötuoli, tai muu teloitus. Se olisi väistämättä edessä, etkä pystyisi siihen mitenkään vaikuttamaan.

Mielestäni hyviä kuolemia olisivat;

- Tyylikäs itsemurha, jollain ennen-näkemättömällä tavalla. Ei se nyt niin hyvä kuolema olisi, mutta se olisi mielenkiintoinen, joka jättäisi paljon arvuuttelun varaan.
- Kuoleminen isänmaan puolesta, tai terroristeja vastaan taistelu. Väkisin tuli mieleen se tuleva leffa, United 93, jossa matkustamo ryhtyy kapinaan terroristeja vastaan. Melkeimpä samaan kastiin kuulunee ystävän vuoksi kuoleminen ja taistelu.
- Huipulla kuoleminen, eli jos on saavuttanut jo kaiken elämässään tai on noussut juuri arvostukseen, kuolisi, ja jäisi elämään legendana.
- Nukkuessa kuoleminen, tai luonnollinen kuolema.

Para5ite
19.2.2007, 13:52:31
Wheeee. täälä tulee kans joo ei listaa

NOPE.
-Kuristuminen ( yäk sitä kun joku painaa kurkkuun niin että sattuu ja ei saa henkee)
-Hirtto (se tuntuu liian kauan ja taas se happi homma)
-hukkuminen (ei inhoon sitä kun happi loppuu. bulp bulp bulp)
- puukotus ( Oh noes sattuu liikaa )
-Potkinta tai jokin muu väkivaltainen kuolema

JOOO WHIPIIIII

-Kuula kalloon (mielellään kuhan saan valita tussarin)
-Hyppääminen Korkeelta ( olis ekaks kiva ilmavirta kohti naamaa ja sitten poks)
- Kolari (kuhan se on semmonen 400 km/h suoraan metalli seinään)
-Telotus (nopee tapa)

Tässä näitä on kuten huomaatte inhoan hapen loppumista:eh:

Atmis
19.2.2007, 14:05:52
Tyylikkäintä olisi kuolla joskus vanhana pappana, niin vanhana, että tarvii jo viagraa. Seuralaisena olisi tietenkin joku playboytyttö ja koska haluaisin tehdä hyvän vaikutuksen nappaisin muutaman ylimääräisen viagran. Tämän lisäksi ottaisin rohkaisuryypyn ja toisen ja kuudennentoista. Kliimaksin aikana olisin niin hurmiossa, että sydän pomppaisi sijoiltaan ja kupsahtaisin siihen nättien Ö-kupin silikonirintojen päälle.

Todennäköisesti tulenkin kuolemaan johkin sydänongelmaan, aivan kuten suomalaisilla miehillä on tapana. Luulen silti, että se tapahtuu ennemmin saunamakkaran äärellä kuin playboytytön kanssa =(.

Jean Tula
19.2.2007, 20:10:01
Tästä on kavereiden kanssa useampaan otteeseen juteltu ja ihan mielnkiintoisiakin tapoja on löytynyt. Eräs ehdotti kerran, että hänet jätettäisiin autoon ja nukutettaisi. Sen jälkeen auto sytytetään tuleen ja pum! Ehtona tietysti, että hän on varmasti kuolemassa muutaman päivän sisään jostain muusta syystä(vakava sairaus tms.).

Unski
20.2.2007, 15:00:41
Minulle on ennustettu että kuolen pommi-iskussa. Siis sellaisessa, jossa itse olen köytetty täyteen räjähteitä ja karjun iskulauseita. Wheee!
Mutta minä kuolen luonnollisesti siihen kun kroppani antaa periksi. Mutta kuten tyyliini kuuluu, haluaisin lähteä absurdisti. Liukastuminen suihkussa, salama kirkkaalta taivaalta, meteori joka tappaa vain minut, haarukka pistorasiaan, viikon vanhaa tonnikalaa. Käyttämättömiä klassikoita kuolemien saralla.
Muut kuolintavat ovat läpikäytyjä ja kuivakoita. Jokin ultraväkivaltainen teurastus voisi kyllä olla ruumiini löytäjille niin hieno elämys että ihan jo heidän vuoksi voisin sitä tarjottaessa harkita.

Kansk
20.2.2007, 19:45:13
EI.

-Hirttokuolema/kuristaminen, happi loppuisi ja siinä välissä ehtisi tajuamaan että hitto kuolen, ihan paniikissa ja aivot sekoisivat hapenpuutteessa x___X. Ihminen pystyy kuitenkin selviämään ilman happea abt kolme minuuttia, harjoituksella tietysti enemmän. Enkä haluaisi elää kolmea minuuttia kuolemaisillani.
-Hukkuminen, sama kuin yllä, toki. Vielä se että keuhkot täyttyisivät vedellä, iyh.
-Kidutukseen, melko selkeää.
-kolarissa, koska se olisi eeh humiliating.
-muuten vaan turhaan.
-Muuten vaan niin että joutuisin kärsimään kuollessani.

NÄIN.

No joo. Oikeastaan en jätä itselleni muita vaihtoehtoja kuin
- myrkyn. Mieluusti niin että olen itse tietoinen ja tahdon niin.
- poisnukkumisen/ muuten niin, etten edes itse tajua. Vaikka vain, että sydän pysähtyisi. Jotain.
- ja jos on pakko tehdä jotain ikävää niin sitten jotenkin tyylikkäästi ja niin että minut muistetaan. ja tahdon ehdottomasti kuolla rakkaiden ihmisten keskelle. Tai ees keskelle katua. Saisin vastaantulijoille traumoja tjtn.

JA EHDOTTOMASTI

vasta sitten kun olen saavuttanut jotain, mistä minut muistettaisiin. Siis ei niin "vartti julkisuudessa"-Idols tyyliin vaan oikeasti saavuttanut jotain. (Sitten minulla ei kyllä olisi tarvetta kuolla muitten keskelle, sillä olisin muutenkin jäänyt mieleen)

Jubei
20.2.2007, 20:00:54
vasta sitten kun olen saavuttanut jotain, mistä minut muistettaisiin. Siis ei niin "vartti julkisuudessa"-Idols tyyliin vaan oikeasti saavuttanut jotain. (Sitten minulla ei kyllä olisi tarvetta kuolla muitten keskelle, sillä olisin muutenkin jäänyt mieleen)
Tuohon on pakko todeta että en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmisille on niin hirveän tärkeää että heidät muistetaan kuolemansa jälkeen. Itselleni on aika sama muitetaanko minut kuolemani jälkeen koska tuskin olen katsomassa. Toki ystävät ja tuttavat muistavat, mutta jos ajatellaan vaikka 200 vuotta, niin miksi on niin tärkeää että ihmiset muistavat sinut vielä muutaman sadan vuoden jälkeenkin? Miksi se muistaminen on niin tärkeää? Ei se ajatuksena ole paha jos koittaa saavutta jotain mistä muistetaan, mutta minusta on outoa että ihmiset laittavat elämänsä paatavoitteeksi jonkin asian saavuttamisen mistä hänet muistettaisiin. Minä uskon ainakin että pystyn katsomaan vanhana elämääni taakseppäin ja että pystyn toteamaan eläneeni hyvän elämän vaikken olisikaan saavuttanut mitään sen kummempaa mistä minut muistettaisiin.

Mitä tulee ketjuun, niin vaikka viime postista on pitkän aikaa, niin se on silti voimassa. Paras loppu olisi edelleen vanhana kuoleminen ystävien ja sukulaisten ympäröimänä kun pystyy tosiaan katsomaan taakseen ja toteamaan että on elänyt sellaisen elämän josta on itse onnellinen.

Sgt.Gustaffsson
23.2.2007, 19:22:32
Melko puistattavia ehdotuksia.
Minä mieluiten kuolisin myös kenties vanhuuteen tai vain nukkuisin pois tai joku laittaisi myrkkyä korvaan, nenään, suuhuun tai muuhun aukkoon. Tietenkin nukkuessani.
Jos minulle sattuisi jokin dramaattinen tilanne. Jos vaikka tyttöystävä jättää (jos minulla tulee hemmetti soikoon olemaan tyttöystävää) menisin jonnekkin Irakiin ilmoittautumaan. Luoti kalloon tai ohjus niskaan. Se olisi tilanteeseen nähden tyypillistä.

Nyu
21.5.2007, 18:12:46
En missään nimessä tahtoisi hukkua, en tahdo kuolla paniikissa (vaikka tosin olisi todella henkevää kuolla elämän elementtiin)

En myöskään haluaisi tulla poltettavaksi roviolla, kun tietää miltä palaminen tuntuu ja sitten häkä ja savu tukkii keuhkot ja jää rumaa jälkeä yms. Ei kiitos.
Eikä se että joku sarjamurhaaja tulee raiskaamaan ja paloittelemaan kuulosta kovinkaan houkuttelevalta.

Giljotiini olisi nopea, mutten tahdo viimeiseksi muistokseni jäävän puotava terä joka katkaisi kaulani.

Myrkytys ei vain houkuta, enkä myöskään tahtoisi kuolla mihinkään tautiin. Liian hidasta. Ja alkoholiin ei ole tarkoitukseni myöskään kuolla, pidän siitä huolen.

Jos nyt kerta ihan mielikuvitusta saa käyttää, niin haaveeni olisi kuolla sankarina. Pelastaneena ihmishenkiä ja kuolla uljaasti taistelussa vaikkapa miekkaan. Tuskaista mutta kunniakasta. Tahdon kuolla kunnialla.

Jos kunniakuoloa ei hyväksytä, niin tässäpä muita vaihtoehtoja :

Olisi kiva räjähtää johonkin pommiin, tai kuolla keskellä ihmisparvea ja luoda kauhua ympärillään omalla verellään. Njam, nanna ajatus. Tai putoaminen/hyppääminen jostain hyvin korkean rakennuksen katolta, siinä ehtisi mielessään hyvästellä kaikki ja siinä on vain niin päättäväinen mutta hauras tunnelma. Hmm, ranteiden viiltäminen? No ei ainakaan kylvyssä, niin klisee. ja mielummin viiltäisin keskellä ihmisruuhkaa oman kaulavaltimoni.
Toinen, melkeinpä haaveeksi kutsuisin jos joku tappaisi minut puolestani. Miekalla tai aseella. Tai vaikka ampuisin itse itseni, KABOOM! Kuitenkaan, se toinen joka minut tappaisi, ei saisi tehdä sitä yllättäin, vaan merkistäni.
Pääasiallisesti haluaisin kuitenkin kuolla yhtenä kappaleena tai sitten olla pelkkä veriläiskä. Ei ole kiva ajatella että joku kerää sormiani ja korviani sun muuta koirankakka -pussiin.
Toisaalta, nukkuminen poiskin olisi ihan mukavaa. Tosin vanhuksena en tahtoisi kuolla, dementoituneena ja sairaana joka on ehtinyt odottaa kuolemaa jo 10 vuotta.

Sorry
1.7.2007, 22:57:27
En muista olenko postannut tähän topiciin jollakin miljoonista multiaccoistani mutta jos nyt vaikka kirjoittaisin sen enkä puhuisi turhia...

En todellakaan haluaisi kuolla mitenkään normaalisti... Ehkä jonkinlainen laskuvarjo hyppy... Ilman laskuvarjoa olisi mielenkiintoisempaa... Siinä on kyllä riskinsä sillä tuolloin ei välttämättä kuole mutta... Olisi se mahtava kokemus... Kyseessä olisi tuolloin itsemurha jota en halua tehdä...

Yksi vaihtoehto olisi tietenkin lähteä Irakiin T-paita jossa lukee "Islam f*cks!" ja takaosassa "I love George W. Bush!" (En suosittele lukemaan spoilattua tekstiä...) Se tietäisi hyvin nopeaa kuolemaa...

Tuo viimeinen oli siis vitsi jos kaikki eivät ymmärtäneet :eh:

Niin tai näin...

The_Sipi
1.7.2007, 23:53:47
Mun tuurilla mä en kuole koskaan... niin paljon vastoinkäymisiä elämän varrella, ettei yksi lisää ois mitenkään yllättävä :). No, vakavasti otettuna: Haluaisin kuolla joko a) nukkuessani tai b) ihan sama miten, kunhan nopeasti. Tosin haluaisin kyllä tietää 15 sekuntia ennen kuolemaa, että nyt kuolen, jotta voisin kuolla hymy huulilla. Mitäköhän sitä oikeesti siinä tilanteessa tekis? Menis paniikkiin?

Hihhih! Melkein viiden vuoden takaisia viestejä on kiva lukea. Tosin aika samoilla linjoilla mä olen edelleen, jos nuo vaihtoehdot otetaan kirjaimellisesti. Tosin en mä tuosta b-kohdasta tiedä, kun olen melko varma siitä, että tuossa b-kohdassa olisi pitänyt korvata sana "nopeasti" sanalla "pian" ottaen huomioon mun tuon aikaiset muutkin viestit :D. Tätänykyä ei sillä kuolemisella niin kiire ole, se tapahtuu kun tapahtuu. Edelleen minusta paras vaihtoehto olisi kuolla nukkuessaan vailla tuskaa tai hirveätä kipua edeltävinä aikoina. Elämä on kuitenkin sen verran epäreilu, että tietenkin mä kuolen jollain inhottavalla tavalla ja pitkään kärsien. Hitto!

Mitä tulee tuohon 15 sekuntiin, niin tietenkin ajatus on pelkästään spekulatiivista, mutta kyllä minua edelleen kiehtoo ajatus saada tieto kuolemastani ihan vähän aiemmin. Oikeasti olisi kivaa tietää, mitä oikeasti siitä kuolemisesta ajattelisi sen lyhyen hetken aikana, mikä vielä olisi jäljellä. "Tässäkö tää nyt sitten oli?" Jaa-a, mene ja tiedä.

mielikki
3.7.2007, 13:56:02
Oikeastaan ainoa seikka minkä toivon kuolemaltani, oli se sitten itse-aiheutetusti tai muuten, on tämä.

Rauhallisuus.

kuvotus
3.7.2007, 17:40:47
Minustakin olisi oikein mukava tietää juuri ennen kuolemaansa, että tässä se nyt sitten oli. Siinä sitten voisi lohkaista hienot viimeiset sanat, tai jotain vastaavaa.
Ja sairaalassa en missään nimessä haluaisi kuolla. Sellaisena vanhana naattina, joka ei ole puoleen vuoteen päässyt itse vessaan, tai syömään, ja jolta valuu kuola pitkin suupieltä. No thanks tällaista.
Sellaiseksi supermummoksi olisi kiva tulla. Kuolisin terveenä 90-vuotiaana hevi-mummona, ja murjauttaisin viimeisiksi sanoiksi jotain: "Nyt tuli tiedätkö lähtö, mutta arvaa mitä? Rock'n'roll never dies!"

VonPatti
18.10.2007, 12:41:10
Vanhuuteenhan sitä muiden tapaan haluais täältä lähteä.Mieluusti omassa pehmeässä nojatuolissa istuen,siihen sitten nukahtaisi ja saisi sydänkohtauksen.Ei mitään kliseistä,niinkuin elokuvissa ihan jotain normaalia.

Ehkä taustalla voisi kuitenkin soida Breaking Benjamia...

Sellanen kuolema ettei sitä ehdi itse tajuta.Minusta olisi liian ahdistavaa kuolla niin että ehtisi itse ymmärtää,että "Hupsista,kohta lähtee veivi".Kammottava ajatus.Ei siinä pystyisi viimeisiltä kivuiltaan kenellekään mitään sanomaan(en ainakaan uskoisi),siinä vaan kuolisi.
Ja mieluiten kuolisin niin ettei kukaan läheisistä ole näkemässä.Ei olisi varmasti heille mukavaa katsottavaa nähdä mummu kuolemassa.

Toisaalta,eipä sitä kuolemaansa vielä tässä iässä kummemmin tahdo miettiä.Sen aika on sitten kun on.(mutta tulipa kumminkin mietittyä)

Monpensierr
19.10.2007, 0:04:49
Parhautta olisi kuolla tippumalla jostain korkealta. Jos vaikka hyppäisi lentokoneesta ja unohtaisi laskuvarjon koneeseen? =) Siinäpä sitten ehtisi miettiä asiat halki ja jos olisi jotain asioita selvitettävä kaverien kanssa niin siinä ehtisi pari puheluakin tehdä ennen, kun mätkähtää 10 kilometrin korkeudesta mahalleen maahan.;D Kipuakaan siinä ei ehtisi varmaan tuntea mutta ehkä vähän kylmä voisi tulla siinä loppu matkasta.

Poakki
19.10.2007, 12:02:57
Haluan, että kuolemani saa muut ajattelemaan elämäänsä. Kaikkein parhaitenhan tämä tapahtuisi lopettamalla se näkyvällä tavalla paikassa, jossa on valtavasti päitä käännettävänä ja tilanne muutenkin otollinen ajatuksien herättämiseen. Levittää itsensä korkealta pitkin lattiaa, kun joku on käännyttämässä valtavaa ihmisjoukkoa johonkin turhuuteen tiedotusvälineiden paikallaollessa tms. Kaikki pitäisi saada ainakin hetkeksi miettimään, että mitähän he nyt oikein elämältään haluavat ennen väistämätontä. Siinä menisivät uusinta-arviointiin kaikki ammatinvalinnasta uskonnollisiin kysymyksiin. Kyseenalaistaisivat asiat kerran elämässään ja alkaisivat ehkä toimimaan ja ajattelemaan niin kuin ihmisten kuuluu, helvetti soikoon.

Tässä sivussa varmaan turmelisin jokusen mielen, eikä omassa elämässäni mitään ole vialla, mikä kaiketi on sen itsensä surmaamisen suurin edellyttäjä. Mieluummin keskittyisin maailman muuttamiseen elossa ollessani ja kuolisin sitten VIRKEÄNÄ vanhuksena, koska mitään en pelkää niin paljoa, kuin itseni menettämistä, jonka vanhat ihmiset kokevat tullessaan höperöiksi. Jos eläisi terveellisesti niin voisi pysyä tosi pitkäänkin aktiivisena ja välkkynä, olla sellainen pappa, jolta kakarat voisi kysyä neuvoa ihan mistä vain ja pappa tietäisi. Olla esikuva tai jotain, joku joka mainitaan kun kysytään ihmisiä, jotka ovat vaikuttaneet kehitykseen. Siinä vaiheessa, kun on yhden elämän verran maailmanparannusprosessia suorittanut, niin voisi kuolla pienimuotoisesti ja paljastaa viimeisenä tekonaan kuolemansa jälkeen jälkipolville jotain hienoa, julkaisemisen arvoisen kirjan mietteistäni tms. Jotain, mistä ihmiset saisivat jotain irti vuosienkin jälkeen.

Maata siinä sängyllä sängyllä kaikkien rakkaiden ympäröimänä, laukaista jonkin vitsin ja kuolla naurunremakan aikana. Vitsiin liittyy tietenkin suuria merkityksiäm jotka fiksuimmat sukuni edustajat ymmärtävät myöhemmin. Kuoleman jälkeen löytyy tarkasti tehty testamentti, maallisesta omaisuudestani ei helvetti soikoon saa tapella. Ei ole mitään hirveämpää kuin ihmisen itsensä unohtuminen raha-asioiden takia. Paras vaihtoehto olisi jos kukaan ei hyötyisi taloudellisesti kuolemastani, mutta ihmisluonnon tuntien harva olisi siihen tyytyväinen.

Ilmeisesti haluan elää ikuisesti ainakin jollain tavalla ja minun maailmakäsitykselläni ainut varma keino siihen on jättää jokin jälki tähän maailmaan. Kuolemaa en pelkää vaan merkityksetöntä elämää. Onpahan eeppistä.

ainablondi
19.10.2007, 14:24:04
Minä en halua vanheta, höperöityä. Toivon, että joku vielä keksii nuorennuslääkkeen ennen kuin täytän 60 vuotta.

Isäni isä kuoli viime kesänä. Hän oli jo pari vuotta ollut kohtuulisen huonossa kunnossa. Loppua kohden pappa meni koko ajan huonommaksi ja huonommaksi ja kävimme katsomassa häntä kuukautta aikaisemmin ennen kuin Väinö jatkoi toiseen etappiin.
Erkki (nimi muutettu) oli nuorena erittäin puhelias ja elämänhaluinen. Kaikki oikeastaan muistavat hänet erittäin seurallisena ja menevänä persoonana. Puolta vuotta ennen lähtöä Erkki ei enää erottanut poikiaan toisistaan. Kädet tärisivät niin, että pyörätuolissa oleva isänäitini joutui syöttämään puolisoaan. Puhekyky meni ja lopulta Erkki paskoi housuunsa ja puhui itsestään kolmannessa persoonassa. Silti hän yritti aina keskustella, vaikka sanoja ei oikein suusta ulos tullutkaan.
Lähteminen oli Erkille varmasti se pelastus. Vaikka pää kenties olisikin pelannut, ruumis ei enää pystynyt asoihin, mitä hän olisi halunnut tehdä. En voi kuvitella suurempaa tuskaa.

Itse tulen tarttumaan lääkepurkkiin ennen kuin menetän liike- ja puhekykyni, ajantajuni ja muistini.

game-freak92
19.10.2007, 21:05:31
Tupakkaa polttaessa äkilliseen sydänkohtaukseen, niin äkilliseen, etten mitään tajuaisi, eikä kipua tuntuisi.

Tai sitten nukkuessa vaikkapa.. Aivoveren vuotoon.. Ei, liian kivullista.

No, haluaisin kuolla vanhana, mutten semmoisena, että koko ajan ramppaisin sairaalassa. Ja haluaisin kokea rakkauden ja perustaa perheen. Mutta, siihen taitaa mennä seuraavat 15-vuotta. :eek:

The Lord ZXV
20.12.2007, 16:54:28
Ennen kuolemaa olisi kiva jos olisi saanut luotua mukavan uran ja perustettua perheen. Olisi kiva myös saada vietettyä edes jonkinaikaa eläkettä, jos kuolisin vaikka 77 vuotiaana niin olisin jo varmaan aivan onnellinen sillä siihen mennessä olisi saavuttanut jo vaikka mitä. Jos pääsee 60 vuotiaana eläkkeelle niin saisi nautittua elämän viime hetkistä.

Toivottavasti saa nautittua ja tehtyä aivan mitä tahtoo ennen kuin kuolee. Mutta sitten itse asiaan, miten minä kuolen:

Veikkaan että sydänkohtaukseen. Niitä kun tapahtuu alituiseen niin luulen että niin käy minullekin.

Syöpä voi olla toinen mahdollisuus. Sillä syöpää on monilla ja mm. Säteily lisää sitä riskiä.

Voi myös olla että ilmaston muutos aiheuttaa sen että jäätiköt sulavat, vesi nousee ja koko lössi ihmisiä kuolee.

Tai sitten voi olla että sattuu onnettomuus ja henki pois.

On mahdotonta tietää miten kuolemme sillä voi olla että kun lähtee ajamaan autolla niin joku juoppo ajaa päin ja...

Telac
27.12.2007, 20:56:22
Välillä mietin, mitä jos kuolen ennen kuin saan mitään aikaan? Milloin vain voi tapahtua mitä vain.

Mieluiten kuolisin vanhana, mutta en kuitenkaan niin vanhana, että muisti tai joku muu tärkeä osa aivoja olisi vaurioutunut. Eli siis selväjärkisenä olisi kiva lähteä.

Elokuvista tuttu "uhraudutaan jonkun puolesta/jonkun tärkeän asian"- kuolema ei olisi huono vaihtoehto, mutta en kuitenkaan aio tavoitella tuollaista, se ei kuitenkaan kovin todenäköistä ole, ja sitten elämäkin saattaisi tuntua hieman puulta, kun vain odottaa, ja odoittaa jotain asiaa.

Sama pätee ihan mihin tahansa, huonosti eletty elämä on
a) jos elää menneisyydessä esimerkiksi:"voi kun olisin tehnyt silloin niin, voi kun en olisi sanonut sitä ja sitä. "
b) Tulevaisuudessa eläminen esimerkiksi: "sitkun mä oon 18 niin varmasti teen sitä ja sitä" okei, jotain asioita kannattaa odoittaa, mutta kyllä olen sitä mieltä, että jos jotain voi tehdä tänään, niin se kannattaa tehdä, huomiselle asioiden lykkääminen pahentaa vain asiaa.

Marshall Minogue
2.1.2008, 0:54:17
Mielisin kuolla siten, että tiedustan ennalta mitä minulle on tapahtuva tämän jälkeen. Kuolema on väistämätön asia, näinollen ei ole johdonmukaista pelätä tätä- mutta epätietoisuus kalvaa minua.

Kimwi
2.1.2008, 1:57:32
Patun mainitsema elokuvaklisee: Jonkun toisen ja itselleen rakkaan puolesta kuoleminen. Se olisi tapa jolla haluan lähteä tästä maailmasta, mikään ei olisi hienompaa kuin esim. jossain kivassa miitissä tönäistä joku pois ratikan alta ja jäädä sitten vaunun rusikoitavaksi itse. Tietenkin haluan oman kullan ja penskoja ja valkoisen aidan talon ympärille ennen kuin kuolen.

"Ihminen ei pelkää kuolemaa, vaan sitä mikä sen aiheuttaa tai mitä kuoleman jälkeen tapahtuu"

Dreamlock
10.1.2008, 20:58:17
Haluaisin kuolla, niinkuin edellinen sanoi "jonkun toisen / rakkaan puolesta", myös sodassa / taistelussa jonka vuoksi kuoleminen tuo kunniaa. Viimeistään 40-45 vuotiaana kun kaikki saavutettava on saavutettu. or not.

Seraphim
12.1.2008, 0:56:22
Olen tätä joskus itseksenikin pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että kyllä se elämä tyylillä pitää lopettaa. Olenkin kehittänyt kaksi mielestäni aika hyvää ideaa, jotka toteuttaisin tosin vasta joskus 50 ikävuoden tienoilla. (Ei elämää saa haaskata!) Ne tulevat siis tässä:

1.Kuolla luodista selkään ja kaatua maahan näkemättä ampujaa.

2. Laskea pulkalla/polkupyörällä jyrkkää vuorta alas kuunnellen Uriah Heep:in Easy Livin` piisiä.

Comrad
12.1.2008, 14:19:00
Itse olen aina miettinyt että olis hieno kuolla silloin kun tuntuu että olisi valmis siihen,sanoen viimeisinä sanoina *Oli hienoa elää*
Eli siis vanhuuteen,asiat tehneenä.

Tuosta muiden puolesta kuolemisesta on vähän kaksijokoiset ajatukset.Toisaalta,olisihan se hieno uhrautua toisen puolesta,esim tuupata toinen pois auton edestä ja kuolla itse.Mutta toisaalta,jos joku pelaistaisi minut tälläisestä tilanteesta ja jäisin itse elämään,tulisi minulla aika kurjat oltavat.*Jos hän ei olisi uhrautunut minun puolestani,hän eläisi vielä...*
Jäisi varmasti koko loppuelämäkseen miettimään,olinko pelastuksen arvoinen,varsinkin jos on viettänyt elämänsä ei kovin järkevästi(esim alkoholisoitunut tai jäänyt huumeisiin kiinni*

Sodassa en ikinä haluaisi kuolla,näin vaikkapa Immanual Kantin sanoja siteeraten:By a lie, a man... annihilates his dignity as a man.

Neliapila
12.1.2008, 14:28:22
En aio kuolla ollenkaan, luusereiden hommaa. Elän ikuisesti, minusta ei pääse eroon. Maailmassa keksitään vaikka mitä vielä, ennen kun pääsen 70 vuotiaaksi papaksi. Aijon elää ainakin 1000 vuotiaaksi intiaaniksi, joka elää vuorilla ja polttelee päivät pitkät hamppua, piippua ja sikareita. Syön vain riisiä ja juon vihreää teetä ja nautiskelen elämästä. Ihminen kuolee vasta, kun on valmis kuolemaan. Vaikka ruumiini lopettaisi toiminnan, niin sieluni on ikuista, olisi se sitten taivaassa tai helvetin liekeissä.

Naskali
14.1.2008, 3:08:05
Niin monta kertaa mun vastaus poistettu tästä triidistä että pannaan kylmän rationaalinen analyysi jota ei voi poistaa. Eli on kaksi vaihtoehtoa.

Ensimmäinen ja todennäköisin vaihtoehto on tietysti oman käden kautta. Tämä ihan vaan koska syrjäytymisellä ja ihmisvihaisuudella ei paljoa elämälleen saa toivoa, ja jos on niin psyykkinen, sosiaalinen, fyysinen, ulkonäöllinen ja tunnevammainen katastrofi kuin minä niin itseaiheutettu ennenaikainen kuolema olisi niin omalta kuin muidenkin kannalta paras vaihtoehto.

Mutta koska jostakin kumman syystä on tajuton kuoleman pelko pesiytynyt viimeaikoina, ettei ensimmäinen vaihtoehto toteudukaan nin nopeasti kuin olisi hyvä, niin toinenkin vaihtoehto laitettava. Tukehtuminen tai hukkuminen ovat niin lähellä sydäntä, että jos en itse itseäni tapa, niin toinen näistä hoitaa homman kotiin. Mitä luultavimmin tukehdun johonkin ruumiin eritteeseen.

Kuolema jota itse toivoisin olisi huumeiden yliannostus.

Minon
14.1.2008, 16:01:30
np. Neljä Ruusua - Ennen kuolemaa ...............kohtalon ivaa

Parhain tapa kuolla on ehdottomasti kuolla kunniallisesti vanhuuteen. Kuoleminen vanhuuteen on ehkäpä kaikista kunniallisin tapa osoittaa elämän arvostuksensa koko maailmassa. Kaikki palamiset ja itsemurhat... Täynnä inhottavaa kipua. >_> Kuoleminen vanhuuteen on kaikista kivuttomin ja kaunein tapa lähteä tästä maailmasta. Voi kunpa tätä tapahtuisi enemmän..

Fixis
31.10.2012, 20:00:44
Itse koen melko varmasti ennenaikaisen kuoleman ennen vanhoille päiville pääsyä, ja tämän miettiminen on siksi ajankohtaista. Elintapani voisivat olla terveellisemmät. Jo vaarinikin opetti minulle miten urheilu on ihmiskunnan syöpä numero 1, ja herkutkin maistuu minulle hyvin. Onneksi en sentään liho, vaan olen solakka ruuminrakenteeltani vaikka pizzaa, kebabia, donitseja, sapgettia pekonin tai jauhelihakastikkeen kera sun muita herkkuja mässäänkin aina kun minulla on rahaa, tai on tarjolla. Herkut on vaan parasta. Huonoimpiin ja stressaavimpiin päiviin saa postiivista sisältöä herkuttelulla. Tähän päivään mennessä en kuitenkaan alkoholia tupakkaa sun muita myrkkyjä vielä liikakäyttänyt, ja siksi en ehkä kuitenkaan ole vielä 20-30 ikävuosien aikana ainakaan toistaiseksi kuolemassa..

Kuolemistavoista eniten kammoa tukehtumista tai hukkumista. Ei kiitos. Toinen ikävä tapa kuolla olisi saada kuolemanrangaistus jossain sen sallivassa valtiossa. Olisi hirveää vaan ootella sellisään teloituksensa toimeenpanoa. Ajatus johonkin kuoleman aiheuttavaan sairauteen äkillisesti sairastumisesta on myös kauhea, mahdotonta on käsittää miten sitä voisi mitenkään käsittää tai hyväksyä, "Olenko minä todella kuolemassa, onko tämä todellista, kunpa olisin tiennyt niin oisin tappanut itseni jo aiemmin..."

Mieluisinta olisi kuolla jonkun hyvän asian puolesta, sen sijaan että kuolee turhaan, niinkuin suurin osa ihmisistä. Keinoja tähä olisivat esimerkiksi sodassa itsensä taistelutoverien puolesta uhraaminen, heittäytymällä räjähtämässä olevan kranaatin päälle muiden pelastamiseksi. Tästä saisi sitten postyymisti urhoollisuusmitalin.

Toinen keino olisi polttoitsemurha protestiksi jotain maailman vääryyttä kohtaan. Itse en kuitenkaan osaa päättää minkä vääryyden vuoksi polttaisin itseni. Lisäksi itselläni tuskin olisi munaa itseäni polttaa saati muutenkaan tappaa, en ikinä voisi kuvitella edes viilteleväni itseäni. kuolema kun tulee jokatapauksessa niin mieluummin vaikka sitten vaan kärvistelee hamaan loppuun asti vaikka kuinka perseestä olisikin. Ja onneksi on aina eskapismi ja romantiikka.

Sodassa kuoleminen on aina ikävää, varsinkin kun kyse oon useinmiten vaan siitä että vanhat harmaat sedät ei saa riitojaan puhumalla sovittua, taikka sitten ihmisryhmien turhista propagandaan, yleistämisiin ja ennakkoluuloihin pohjautuvista vastakkainasetteluista ja vihanpidoista. Eria asia on silloin kun konfliktissa on selkeästi hahmotettavissa hyvä ja paha osapuoli kuten jos vaikka viaton Suomi olisi ihmisarvoa kunnioittamattoman suurvallan hyökkäyksen kohteena, tällöin kokisi velvollisuutta ottaa osaa taistoon historian oikealla puolella. Joskin ajatus on pelottava ja toivon ettei niin tapahtuisi elinaikanani.

Vanhuusikä ja ruumiin hidas rappeutuminen kuulostaa todella paskalta, siinä alan sitten vaan jos mahdollista entisestään erakoitumaan, katkeroitumaan ja vihaamaan kaikkia. Todennäköiisesti suomikin on tuolloin jo aikoja sitten vararikkoon ajautunut ja henkensä pitimiksi joutuu roskiksesta syötävää kaivelemaan. Tässä tilanteessa hankin vaan aseen ja ammun itseäni päähän. Its simply mercy. Mieluummin tietty suoritan tämän itsemurhan hyppäämällä näsinneulasta jos se on mahdollista.

Tälleen haluaisin kuolla, jos rehellisiä ollaan (http://www.youtube.com/watch?v=FKoDCLPAYAQ);D äkillisesti, näyttävästi ja tuskissaan huutaen loppuun saakkaa. Mutta haaveilut sikseen. Omalla tuurillani kuolen kuitenkin johonkin hitaaseen ja tuskalliseen kuoleman aiheuttavaan sairauteen, vaikkapa kivessyöpään.