View Full Version : Magic the Gathering
yksisiipi
10.8.2002, 1:44:37
Kukapas pelaa vanhaa kunnon Magicia? Minkälaisilla pakoilla pelaatte? Monta korttia omistat? Paras korttisi?
Normaalisti spelaan mustalla värillä ja maata on noin kolmas osa korteista (olikohan pakassani n.60 korttia...). Joskus pelasin hirveän isolla musta/punainen/vihreä-pakalla jossa oli melkein 200 korttia, mutta kävi turhan hankalaksi ja jätin vain mustat.
Paras korttini (tai ainakin pidän siitä eniten) on hirvittävä hirviö Delraich 6/6, trample. Sitä boostaamalla olen päättänyt monta peliä hyödykseni.
Minä pelasin ennen isompienkin porukoiden kanssa, mutta ei ole nykyään aikaa saada porukoita kokoon, joten pelaan pikkuveljeäni vastaan. Innostus peliin alkoi hiipumaan kun huomasin, ettei ole varaa uuteen pakkaan. No, kerkesihän niitä kortteja siunaantumaan n. 500 kipaletta.
Minä.
Satuin tässä pari viikkoa takaperin semmoiset kortit löytämään ja ostamaan.
Aluksi ostin Spectral Slam - Deckin (Odyssey) ja sitten myöhemmin Air Razers - Deckin (myös Odyssey). Air Razerissa, kuten nimestä voi päätellä, on paljon flyingejä, ja muutenkin ihan hyvä pakka (Paljon hyviä instanteita ym.) Paras korttini mielestäni on 7/7 Trample ja flying, kortti nimeltä Worldgourger Dragon (punainen).
Eli minulla on 120 korttia, saatan ostaa lisää jos tietäisin mistä, koska ostin ne kaksi Virosta.
Muuten ihan mielenkiintoinen ja monipuolinen peli.
Tar_Minastir
10.8.2002, 19:01:08
Alotimpa just tossa pari viikkoa sitten pelaamaan, ostin pari 7th editionin pakkaa joista varmaan paras kortti on varmaan joku 6/6 tyyppi tai 5/4 flying jonka saa 4 manalla peliin
Pelasin pari vuotta taaksepäin, mutta nyt en enää pelaa...
Kortteja oli parhaimmillaan n. 1500, joista rareja n. 200.
Paras dekki oli mulla sellanen puna-vihree combo-dekki, jossa oli Sneak Attackejä, ja Thorn Elementaleja(+ muita olentoja, ja muuta roskaa)
Ensin siis koitin saada Sneak Attackin peliin. Sillä pystyy laittaa jonkun olennon kädestä peliin vain yhdellä punaisella manalla. Sillä olennolla on haste, mutta vuoron lopussa se pitää diskata.
Sitten vain koitin saada Thorneja käteen (siihen oli mulla myös joku kortti, jolla pystyin etsiä pakasta jonkun kortin ja laittaa käteen...?), ja laittaa ne Sneakilla peliin. Ja thorn elementaleja ei pysty torjua, niin kaveri sai aina 7 damagee.
Arvoikkaimmat kortit (Safe Havenin nolojen hinnastojen mukaan) on mulla ollut Stroke of Genius (aikoinaan 120mk) ja Cursed Scroll(120mk). Ja Homelands-sarja oli mulla kokonaan, mutta siitäkään ei ole enää paljoa jäljellä (olen myynyt melkein kaikki korttini).
isoSILLI
11.8.2002, 16:55:56
Pari vuotta on tullut Magicciä pelattua, ja ihan hasukaa touhua se on joo.
Kortteja löytyy jotain 600? emtiä en ole laskenut, nojoo kumminkin.
Mulla on lähinnä Portal: Second Agea ja MTG fifth editionia...niin ja ungluedia(tms. kumminkin sitä "hupailu" sarjaa) =]
Lähinnä keskityn siniseen ja valkoiseen, mutta kyllähän min teen sekalais pakan, jos oikein kunnolla pelataan, niin saa joustavuutta (XP) nojoo.
Paras korttini on:
Portal sarjan, Denizen of the Deep, 11/11, sininen.
Serkun kanssa lähinnä pelaillaan, ei mitään suurempi muotoista ole saatu aikaiseksi.
Että tämmöstä.
Zell Dincht
11.8.2002, 17:20:42
Minä pelailen aina välillä. Kortteja on noin 500 kpl. pelaaminen on jäänyt vähän vähemmälle. arvokkain kortti on save havenin hinnastojen mukaan muistaakseni masticore( n. 100 markkaa).
Scalio
13.8.2002, 20:53:41
Pelasin vielä pari vuotta sitten, mutta kiinnostus enemmän tai vähemmän lopahti. Kortit lojuivat hyllyssä viime kevääseen asti kunnes annoin ne kaverille, joka vääntää jonkinsortin roolipeliä Magic-korteista. Mitään harvinaisia ei ollut, eikä mitään erityisen hyviä.
Malokan
13.8.2002, 21:24:20
Pelaan kyllä MtG:tä, mutta melko vähän. Omia pakkoja on muutama mutta ne ovat liian huonoja jolloin
lainaan kaverilta. Pakkojen kokonaisuuksia en ala tässä luottelemaan...
Parasta korttia en osaa sanoa. Riippuu aivan tilanteesta. Joskus se 1/1 ukko voi olla paras.
Jos voimaa haetaan, niin silloin Leviathan 10/10. Se on kallis. Se on iso. Se on paras.
samiloop
14.8.2002, 3:39:47
Hmm. Tätä tuli pelailtua joskus monta vuotta sitten, kuusi-seitsemän vuotta sitten. Pakkani oli puna-sininen counter ja salamaniskudekki ja toinen vihreä rushausdekki. Arvokkain kortti taitaa olla Revisedin Vesuvian Doppelganger (rare), joka kopioi minkä tahansa pöydällä olevan kortin ja muutama tuplalandi. Löytyipä kansioita tutkiessa vielä Revisedin Whirling Dervish (rare), joka on aluksi iloinen 1/1, mutta saa pysyvästi +1/+1 joka kerta, kun vahingoittaa vastustajaa (ei hirviöitä). Todellinen megamörkö tramplen kanssa. ;)
Tar_Minastir
14.8.2002, 18:34:41
Nyt kun puhutaan Magicista niin tuli vaan mieleen, että pelaako kukaan sitä netissä apprentice nimisellä ohjelmalla. Sen saa ainakin osoitteesta http://www.mtgfi.org/
Belwar
18.8.2002, 14:53:13
Kyllähän magic'kia tulee melko aktiivisesti pelattua, käyn RopeCon turnauksissa, hesassa, SM karsinnoissa etc etc miten kerkii. Kavereiden kanssa n.4-6x viikossa :D
Nikodemos
21.8.2002, 6:10:28
Kyllä Magicciä on tullut pelattua siitä lähtien kun Ice Age ilmestyi...
Vanhempien sarjojen kortteja olenkin sitten saanut aikalailla vaihtelemalla. Lopetin aktiivisen keräilyn joskus urza's destinyn jälkeen, mutta kyllä olen muutamia uudempienkien sarjojen kortteja saanut...
Mitään himoarvokasta ei ole, mutta kaikennäköistä hyvin hyödyllistä ja about parinkymmenen euron arvoista löytyy...
Kortteja arvioisin olevan jotain 5000(?)
Pelaan nykyään enään about kerran kuukaudessa kavereiden kanssa ja joskus Apprenticella jos vain sattuu toimimaan :)
AlkoTanko
24.8.2002, 15:48:21
Onhan sitä tultu pelattua hitusen. Viikko takaperin ostin sen kahden pelaajan 7th Edition-pakan ja olen pelannut sillä kymmenisen peliä, joista voitin vain yhden.
Kortit vuorostaan ovat syvältä. Paras kortti on joko Trained Orgg/Vizzerdrix yhdistettynä Monstrous Growthiin tai sitten Vengeance. Heti kun seuraava tili kolahtaa irrotan sieltä varaa lisäkortteihin.
Olen aloittanut 4 kertaa pelaamaan, Ja 4 lopettanut... Mutta kyllä silti pelailen sitä peliä... Meinaan että mun rahat ei oikein riittänyt ylläpitämään mun pakan tasoa... Viimeksi mulla oli Rebel pakka jossa oli aika paljon kallista krääsää... mutta möin sen poies sitte kun kyllästyin...
Archux
29.8.2002, 15:46:44
On minulla noita gatheringeja pieni pakka. En kyllä niillä koskaan kovin paljon pelannut. Paras korttini lienee joko Maro(?) jonka hyökkäys ja puolustus ovat aina sama kuin korttien lukumäärä kädessäsi, tai öhh en nyt muista nimeä, mutta sen hyökkäys ja puolustus ovat aina sama kuin määrä kortteja hautausmaalla +1 puolustukseen.
Doomtroopereita tuli tosin kerättyä huikeat määrät pienempänä. Korttien lukumäärää en muista mutta pakka on noin 17,5cm korkea (tai oikeastaan leveä :D).
Uaagh. Tulihan sitä äMTeeGeetä aikoinaan tahkottua, mutta eipä ole tullut enää tehtyä asian eteen mitään muutamaan vuoteen. Rahaa paloi kun tupakkia isälläni niin päätin lopettaa sen häsläyksen sitten jossain vaiheessa. Myin keräämäni kortit ja otin rahaa edes jonkin verran takaisin menneiltä ajoilta.
Uber Weapon
11.8.2003, 11:46:19
Nosto syvimmistä syövereistä!
Tuli jotensakin taas ajankohtaiseksi itselle tämäkin korttipelejen kunkku kun uuden innostuksen Ropeconissa 03 sain. Tänään väsäsin aamulla itselleni uuden pakan ja eiköhän sitä kohta puoleen pääsisi koittamaan.
Jotenkin se kun niitä uusia sarjoja tulee koko ajan lisää on minulle toiminut lähes toisin päin kuin mitä ollaan ajateltu. Eli minua alkoi peli kyllästyttämään kun parin viikon välein tulee uutta booster settiä tai uusi koko pakka. Ja sitten vanhat, hyvät ja jopa rakkaat kortit ovatkin sitten turnaus laittomia.
Jaksoin keräillä kunnolla kortteja Urza´s Sagaan asti (ja Lecazy ja Destiny) mutta sitten alkoi jo tympimään. Ja vasta nyt sitten innostuin uudelleen. Joskin edelleen pysyttelen vanhoissa korteissa. Minä en ala tuhlaamaan koko omaisuuttani siihen että pakkani pysyisi turnauslaillisena. Enkä siis mihinkään turnauksiin enää ikuna mene (elä koskaan sano ei koskaan...).
Paha sanoa mikä on paras kortti mutta yksi rakkaimmista on Spirit of the Night. Sain sen toisesta Mirage boosterista minkä ikinä ostin. (Statit muistaakseni: 6/5, flying, first strike when attacking, protection from black, (oliko vielä traplekin?) ja maksaa pöytään kolme mustaa ja kuusi väritöntä)
SDNKorento
11.8.2003, 14:55:55
Kyllähän Mtg on tullut kerättyä, mutta lopetin harrastuksen rahan puutteen vuoksi. Minulla oli 4 deckiä, joista yksi oli se kunnon decki. Se oli sininen, wall&counter&draw deck, jossa ei ollut sen arvokkaampia kortteja. Noin 5 rare ja 10 uncommonia, mutta tarkaan en muista koska myin kaikki deckit.
Vaikka harratus on loppunut, peli kuitenkin kiinnostaa. Jos vai olisi ystäviä, jotka pelaavat ks. peliä...
Medic44
11.8.2003, 17:41:49
Pelasin aikoinaan valkoisella pakalla sitten lisäsin vihreää ja ihan pelattava pakka siitä tuli. Valkoisella on hiton kivoja kortteja kuten saat +2 elämää jokaisessa pöydässä olevastasi kortista tai vastaavia.
Parasta korttia hieman vaikea määritellä mutta mutta.. Jos erään "harvinaisuus" listan mukaan katsotaan niin minulla oli jokin valkoinen noin 70 mk arvoinen instantti. Archangelikin oli kiva kortti. Ei paljoa tahdo muistua pakasta mutta parhaiten ehkä jäänyt muistiin mun armageddon kortti (tuhoaa kaikki maat, suot, etc etc jotka ovat pöydässä). Eipä sitä sen kummempia.. Hirveenä meni rahaa siihenkin harrastukseen ja menin myymään vielä alle puoleen hintaan kaikki kortit
AlkoTanko
12.8.2003, 19:49:29
Alkujaan kirjoittanut Uber Weapon
Paha sanoa mikä on paras kortti mutta yksi rakkaimmista on Spirit of the Night. Sain sen toisesta Mirage boosterista minkä ikinä ostin. (Statit muistaakseni: 6/5, flying, first strike when attacking, protection from black, (oliko vielä traplekin?) ja maksaa pöytään kolme mustaa ja kuusi väritöntä)
Uber, kiinnostaisiko sellainen lappuyhdistelmä, jonka säkkäämällä saa Spirit of the Nightin peliin että hups?
Uber Weapon
13.8.2003, 11:52:44
Alkujaan kirjoittanut Child of 80's
Uber, kiinnostaisiko sellainen lappuyhdistelmä, jonka säkkäämällä saa Spirit of the Nightin peliin että hups?
No, ompahan minullakin nuo kortit joten en varsinaisesti. Ainahan sen voi viskata hautuumaalle ja sieltä pelata jollain vapaavalintaisella herätysloitsulla suoraan pöytään. Mutta ei Yön Kirkasviina ole missään tapauksessa edes se kovin korttini, mutta rakkaimpani ehkä.
Toinen rakkauksiin kuuluva on blackborder City of Brass. Kuten Nicol Bolas blackborderina.
Mutta mikä kortti on ehkä useimmin pakassa niin on Balduvian Horde. Loisto kortti.
AlkoTanko
14.8.2003, 15:44:22
No, ompahan minullakin nuo kortit joten en varsinaisesti. Ainahan sen voi viskata hautuumaalle ja sieltä pelata jollain vapaavalintaisella herätysloitsulla suoraan pöytään. Mutta ei Yön Kirkasviina ole missään tapauksessa edes se kovin korttini, mutta rakkaimpani ehkä.
Toinen rakkauksiin kuuluva on blackborder City of Brass. Kuten Nicol Bolas blackborderina.
Mutta mikä kortti on ehkä useimmin pakassa niin on Balduvian Horde. Loisto kortti.
Juu, City of Brass on muhea kortti. Onko kenties vaihdossa, tarjotaan vaikka Two-Headed Dragon foilina...?
Uber Weapon
14.8.2003, 16:09:30
Alkujaan kirjoittanut Child of 80's
Juu, City of Brass on muhea kortti. Onko kenties vaihdossa, tarjotaan vaikka Two-Headed Dragon foilina...?
Johan sanoin että se kuuluu rakkauksiini. Ethän sinäkään varmaan haluaisi vaihtaa tyttöystävääsi vaikka blackborder Black Lotukseen :D. (Tai no, minä voisin kyllä harkita Black Lotuksesta...)
Muuten Childi, missäs päin vaikutat? Voisimme kyllä vertailla vaihtokansioitamme.
AlkoTanko
16.8.2003, 18:48:51
Johan sanoin että se kuuluu rakkauksiini. Ethän sinäkään varmaan haluaisi vaihtaa tyttöystävääsi vaikka blackborder Black Lotukseen :D. (Tai no, minä voisin kyllä harkita Black Lotuksesta...)
Muuten Childi, missäs päin vaikutat? Voisimme kyllä vertailla vaihtokansioitamme.
En ihan huitsin nevadassa, mutta näen sinne täältä. Mutta ei tarvitse mitään sydänkäpysiä vaihtaa, mutta esim. Captain Sisay, Squee, Ertai Wizard Adept, Crovax, Orim ja muutama muu legenda Weatherlightin ja Apocalypsen aikaisista sarjoista on keräilyn kohteena. Jos mitään sellaisia on, niin tän vuoden GameWorldissa voidaan treidata.
Roakel
10.9.2003, 15:37:40
Kaverini on pelannut "Magic the Gathering" aivan mielettömän kauan ja hän on myös erittäin taitava siinä, lopulta hän sai minutkin mukaan ja innostuin heti. Perimmäinen syy miksi halusin yhtäkkiä pelailla kyseista korttipeliä oli se että ne olivat niin hienoja, ne mystiset hirviöt ja synkät maisemat korteissa tuntuvat tavalla ja toisella nostalgisilta. Peli on silti (minulle) kamalan monimutkainen ja hankala ja vaatii miettimistä jota minulta ei herunnut joten lopetin pelaamisen, kortteihin tuli muutenkin tuhlattua tuhansia markkoja vuodessa ja turhiakin kortteja alkoi kerääntyä sinne sun tänne että oli pakko heitellä isoissa muovikasseissa roskiin.
Nyt on silti käynyt sillä tavalla että aloitin pelaamisen uudestaan. :) Ei tarvinut käydä ostamassa valmiita pakkeja kun kaverini antoi minulle hänen vanhan pakkansa joka sisälsi jotain päälle 60 korttia josta sitten pääsen karsimaan ja lisäämään kortteja, toivottavasti pärjään tällä kertaa paremmin kuin edellisellä.
AlkoTanko
11.9.2003, 15:07:54
Tehtäisiinkö niin, että ne, joilla pakat on, ottavat ne mukaan gw2k3:n ja järjestetään siellä Magicin FFfin-mestaruus? Sääntöinä voitaisiin ottaa nykyinen Type 2 eli 8th Edition, Odyssey Block (joka tippuu Mirrodinin myötä pois), ja Onslaught Block. Voittaja saa mitä saa, siitä voidaan keskustella. Mutta mitäs mieltä olisitte mokomasta?
Uber Weapon
22.9.2003, 10:26:34
Mitään typo2 sääntöjä. Nuo jutut on niitä hemmetin rahastus-juttuja jenkkilästä. Mutta pelatkaa ihmeessä, itse skippaan ja tehokkaasti jos kuulen mainittavankaan type2.
gorppi
22.9.2003, 10:59:15
Harvinaisen addiktoiva peli kerrassaan. Pelaaja tykkäsi varsin paljon, lompakko ei. Siksi päätinkin lopettaa hyvissä ajoissa, ennen kuin tarvitsi myydä vaatteet päältä muutaman kortin tähden.
Eniten tuli pelattua vihrällä- tai vihreä+punainen -pakalla. Toimivuus oli hieman vaihtelevaa, mutta pitkällisellä kehityksellä sain kyllä ihan kelpo pakan.
*nappaa kansiot käteen* noniih.
Ehdoton suosikkikorttini on Daemon Willichin piirtämä Regrowth. Ei mikään julma power-kortti, mutta varsin näppärä silti. Muita pikkukivoja kortteja, mitä on aikojen saatossa kertynyt, ovat mm. Mirror universe ja Ali from Cairo. Eikä varmasti 4xBirds of Paradise olisi yhteenkään vihreään pakkaan liikaa. ;)
YoYo~Yoda
26.9.2003, 11:57:41
Itse pelaan Todella paljon mutta lähinnä Sealediä/drafti meiningissä. Hyviä kortteja on ja nai vaihtuu äkkiä . Paras voisi nyt olla vaikka Vampiric Tutori Foili.
Pelaamaan rupesin Mercadian Masquesin aikaan jolloin Porin uusi Mtg-polvi rupes syntymään. ja nyt ollaan herätelty vanhoja pieruja eloon . BTW taisin nähdä yberin Ropessa
Adeíron
1.10.2003, 17:56:11
Rehellisesti sanottuna jos olisin jotain kuukausi sitten lukenut tän threadin, en olisi varmaan tajunnut asiasta yhtään, yhtään mitään. :) Muutama viikko sitten kaveri tutustutti kyseiseen peliin, opetti säännöt vähän sinne päin ja sitten vaan pelaamaan. Yhtäkään korttia en omistanut, en omista enkä varmaan tule omistamaankaan, ellei joku lahjoita, mutta onni onnettomuudessa kaverin korteista saa helposti revittyä kolme neljä pakkaa (joista yksi on aivan ylivoimainen kaikkiin muihin verrattuna) ja niillä kyllä ihan mielellään pelaa. Tosi kewli peli, minä tykkään ja kovasti, mutta pelikokemusta on vielä niin vähän, etten edes sillä ylivoimaisella pakalla voita kaveriani. :/ Kertoo jotain pelitaidoista, mutta eihän siinä ole sitten enää muuta kuin parantamisen varaa, ja vielä vähän lisää parantamisen varaa. ^^
(Harmi vaan, että minusta ei taida olla kamalasti rahallista hyötyä pelin tekijöille, mutta se on heidän murheensa, ei minun.)
Assassin
1.10.2003, 18:14:42
Hmmm.. Kyllähän minä niitä joskus pelasin aika aktiivisesti mutta
en enää. Keräilin paljon vihreetä ja punaista ja paras kortti taisi
olla muistaakseni Phantom Nantuko. Se oli semmoinen spirit joka tuli peliin joka sai peliin tultuaan olikos se 1/1 ja kun vähän käänteli kortteja siihen sai pumpata niin paljon energiaa ja attackia kuin teki mieli. Sitten vielä pumppasin sitä kaikenlaisilla
Enchated creatureilla niin kahesta iskusta oli kaverilta healthit loppu. Se oli silmäteräni. Mutta lopetin pelaamisen puolisen vuotta sitten.
Melkor
13.10.2003, 13:04:45
Olenhan minä joskus muinon Magiceilla pelannut, mutta nyt on jo ruvennut kyllästyttämään nuo läpyskät. Mustilla ja vihreillä tulivarmaankin pelailtua eniten. Paras korttini on muistaakseni Gatheran Overlord.
Kirishin
1.11.2003, 16:10:30
Minä pelasin MTG:tä silloin kun isoveli asui kotona, nyt yritän taas opetella pelaamaan kun se on unhoittunut mielestäni, sillä veljen muuton jälkeen ei ole ollut pelikaveria. Isoveljen kaveri on nyt onneksi alkanut pitää täällä Seinäjoen Pitkässä Kiekossa kyseisen pelin opetusta. Kävin vain kerran enkä oppinut mitään muuta kuin, että opinto on kertausten äiti ja tappio on noloa!
On vain ärsyttävää kun en ole vielä saanut yhtään kaveria käännytettyä MTG:n pelaajaksi, jotta olisi ollut pelikaveri, mutta!
Minä en luovuta! Pian joku kaverini pelaa MTG.tä!
Olenkohan yksi harvoista tytöistä, jotka pelaavat MTG:tä :huh:
No täältä meidän kotoolta ollaan lähdetty ihan 6th editionista liikkeelle ihan tähän Mirrodiniin asti ja siitäkin vielä eteenpäin.
Taisin itse aloittaa kunnolla näiden korttien ostamisen ja pelaamisen Urzas Sagan aikoihin, jolloin ostelin noita preconstruction dekkejä siihen tahtiin, että sain jopa omani ja vanhempieni varat kulutettua helposti. Jokainenhan preconsctructioni ja läjä boostereita pitää heti uuden sarjan tultua ostaa, ettei vain jäisi paitsi mistään toiminnasta. Nämä preconsctructionit ovat kyllä jokseenkin ärsyttäviä kun samoja kortteja kerääntyy yhdestä sarjasta talteen enemmän kuin tarpeeksi.
Meillä on tämmöinen pienimuotoinen bisnis meneillään pikkuveljeni kanssa MTG:issä. Harjoitetaan tälläistä pientä MTG-kauppaa netissä jossa myymme boostereita ja yksittäisiäkin kortteja, treidaillaan ja pelaillaan.
Voitaisiin Uuberin kanssa pistää pelaten tässä joku kerta, kun ei me kerta ihan niin kaukana asuta. :P
Tar_Minastir
2.11.2003, 13:06:31
taitaa olla edelliseest postista jo tarpeeks aikaa, et voi pistää uuen.
tällä hetkel on kaks kunnon turnauspakkaa, toinen punavalkonen Lightning Rift/Astral Slide, toinen vanha kunnon goblini, ajattelin vähän aikaa kokeilla uutta ja väsäsin dragonpakan jossa oli ainaki 4 Kilnmouth Dragonia (5/5 amplify 3) ja 3 imperial hellkitea +muita sekalaisii dragoneit terästettynä rautaisella manakasvulla, mutta menin vaihtamaan sen pakan pariin Oversold Cemeteryyn ja Fetch landeihin. öö paras monsu.... oisko Dragon Tyrant, 8+1punanen mana 6/6 double strike, eli käytännössä 12/6 joista puolet first strikenä :D ja +1/0 yhel punasella manalla
BlackWalzi
27.11.2003, 22:33:07
Tulihan tuota mainiota korttipeliä pelattua mutta nyt o pelaajat loppunu täältä :(
Pelasin joskus sen aikaisessa T2:ssa Star Spangled Slaughteria ( vai miten se kirjtoitettiinkaan :huh: ) ja sit T1 pakkana oli Hatred.
En nyt muista mikä oli arvokkain mut Demonic tutor varmaa kuulu sinne arvokkaimpii.
Soul Reaver
28.11.2003, 23:03:55
No kaksi vuotta aloittamisesta on suurinpiirtein tullut täyteen, joten voin sanoa ihan rehellisesti sanoa, että olen keräillyt ja pelaillut, mutta keräillyt enimmäkseen. Tämä harrastus lähti käyntiin, kuten yleensä, kamun kehotuksesta, ja nyt omistan n. 700 korttia.
Pakoista sen verran, että kerran sain melkein tinkkerin valmiiksi, mutta kyseisen pakan kokoamiseen meni rahaa ja aikaa niin paljon, joten en katsonut lopputuloksen olevan vaivan arvoinen.
Nykyään käytän aika peruspakkaa, jonka tarkoitus on hankkia mahdollisimman paljon manaa (eli muistuttaa etäisesti tinkkeriä) ja kohtuuhyvin kyseinen pakka on tähän asti minulla toiminut.
Arvokkain korttini on, pitkän keräilyn tuloksena, aito ja alkuperäinen Ball Lightning the Dark- sarjasta,arvo 30 eemeliä. Vaihdoin sen pois, tosin kun asiaa ajattelee jälkeenpäin, taisin jäädä häviöllle (1 Ball Lightning 3:sta Akromasta ja yhdestä Hystrodonista =) ).
Neo-Bahamut
29.11.2003, 17:51:45
jeps,tuleehan tuota mahtavaa,luojan luomaa peliä pelattua vieläkin ,varsinkin pimeinä syysiltoina tylsyyden yliajamana kaivetaan kämppiksen kanssa pakat esiin ja hakataan niin että veri lentää :) tällä hetkellä pelaan sini/valkeaa ja puna/vihreää pakkaa..sini/valkealla en ole kertaakaan vielä hävinnyt ,että tais tulla suht jykevä paketti :) vaikka olenki aikas huono tekemään pakkoja..tuurilla välillä sekin onnistuu ,näköjään ,heh!
oishan tossa nuita kortteja kaks isoo (siis todella paksua) kansiota,jos ja kun tää koulu lopettaa kidutuksen niin vois ihan keskittyy tekemään uutta pakkaa :) taas se innostus alko ..vaarallisia tälläset ,hui :D
Outraider
10.12.2003, 8:17:26
Nyt tänä syksynä olen aloittanut pelaamaan muutaman kaverini kanssa. Mihinkään turnauksiin en aio (ainakaan vielä) mennä, sen verran tehottamia kortteja vasta. Itselläni on musta/punainen (zombie & goblin) ja sininen/vakoinen pakat (prevent & counter). Kortteja löytyy se 200-250 kpl ja vähän joka laitoksesta odyssey:sta ja kuutosesta mirrodiniin ja kasiin.
Ja nyt kun huomasimme, että tämän(kin) pelin ystäviä on näin runsaasti, niin eiköhän miitti tämän merkeissä ;)
Tässä tullut kyseistä peliä pelattua jo muutama vuosi ja korttejakin on ihan kivasti keräytynyt. On käynyt mielessä käydä Kuopiossa turnaukssissa, mutta on jäänyt käymättä. Viher-valkea dekkini jyrää kaikki muut!
X.Auron.X
16.12.2003, 13:57:40
Minä keräsin ennen. Pakkoja oli kai kolme ja kolme kansiota vaihtareita ensimmäinen ja paras pakka taisi olla fire/Ice jonka paras kortti oli jokin kiiltävä lohikäärme en nyt muista nimiä. Sitten oli Swamp/Ice joka oli surkein pakoistani paras kortti oli luultavasti ööh en edes muista. Ja viimeinen oli Field/Forest ja siitä paras oli kai joku Meditaatori kiiltävä joka leijjui matolla!
Aloitin pelaamisen viime syksynä hieman ystäväni Outraiderin jälkeen ja hänen kanssaan varmaan eniten olen mättänytkin. Kuitenkin, pakkoina on tällä hetkellä musta rottapakka, ja vihreä boostauspakka. Mustaan pakkaan olen tyytyväinen, mutta vihreä kaipaa hieman säätöä. Tarkoituksena on koota tässä jossain vaiheessa itselle sini-vihreä pakka. Tiedä sitten mistä se koostuu, mutta counttereita ja lentäviä siinä tulee olemaan.
Pelaan todellakin. 2v nyt pelaillut aika aktiivisesti ja ei voi muuta sanoa kun että hauskaa on ollut :P. Pelailen kylläkin vain kaveripiirissä kun ei nuo turnaukset oikein jaksa kiinnostaa.
Pakkoin minulla on vihreä-valkoinen, sini-punainen ja musta. Vihreä-valkoinen keskittyy vahvoihin creatureihin/boosteihin/parantaviin taikoihin. Sini-punainen taas counterspelleihin/vahinkoa tekeviin taikoihin. Musta on discard/kill pakka joka on minun suosikkini :).
Von Wiensburgh
11.7.2004, 11:28:13
Aloitettiin taas kavereiden kanssa pelaamaan pitkästä aikaa. Minulla on nyt käytössä kaksi pakkaa: toinen on punamusta poltto-creature pakka ja toinen on viisi värinen pakka, joka nyt taas tekee ihan mitä vain. Ja hyvin se toimii, yllättävän hyvin. Olen onnistunut monta kertaa yllättämään kavereita pakallani, koska se aina osaa yllättää minutkin.
En nyt osaa sanoa, mikä olisi paras kortti. Se niin riippuu pakasta, jonka olen kasannut. Avatar Of Woe?
toinen on viisi värinen pakka, joka nyt taas tekee ihan mitä vain. Ja hyvin se toimii, yllättävän hyvin.
Itse en ole koskaan saanut 5 väristä pakkaa toimimaan. Aina on liian vähän landia ja liikaa spellejä.
Monta korttia sinun pakassa on ja paljon niistä on landia?
Olisi myös kiva tietää mitä creatureita ja muita spellejä pakastasi löytyy...
Minult löytyy myös MTG kortteja jonkin verran. Tuossa eilenä yritin etsiä niitä, mutta olen laittanut ne niin hyvään talteen, että en löytänyt niitä. Pitäisi kai etsiä ne jostain ja laittaa ne johonkin helpompaan paikkaan ettei niitä tarvisi etsiä aina.
Minulta löytyy jokaisesta väristä kylläkin pakat, mutta niistä vain sininen, musta ja valkoinen toimivat jotenkin. Musta taitaa toimia kaikkein parhaiten, kun siellä on aika hyvin jakautunut taika/creature kortit. Jonkun jos voitan niin voitan sen mustalla pakalla. Sininen pakka toimii kanssa ihan hyvin. Siellä kun on todella paljon counterspellejä, joilla on aina kivasti kiusata vastapuolen pelaajia. Creaturet on aika huonoja tässä pakassa, mutta kyllä niillä tarvittaessa pärjää ihan kohtalaisesti. Valkoinen pakka on aika tasainen, mutta parempia creatureja kaipaan tähän pakkaan. Onneksi minulla on tuossa aika paljon elämäkortteja, joilla sitten saan aika nopeesti menetetyt elämät takaisin.
Sitten jäävät nämä jämäpakat vihreä ja punainen. Eipä noilla paljoa pelissä pärjätä, vaikka niissä onkin todella hyvät creaturekortit. Pakat kompastuvatkin juuri noihin kun ne hyvät creaturet tuppaavaat maksamaan liikaa manaa ja joukkojen keräämiseen menee aina liikaa aikaa. Harvemmin noilla pakoilla pelailen.
Nykyään kylläkin tuo pelailu on ihan nollassa. Se innokkuus keräilyyn on hävinnyt ja en ole ostanut kortteja enään moneen vuoteen. Ennen sitä tuli melkein päivittäin pelattua ja pidettiin jopa kavereiden kesken parin päivän turnauksia.
Feamor
19.7.2004, 16:44:30
Mukava ajantappopelihän toi on, aloin pelaamaan joskus tokalla luokalla ja siit asti on tullu pelattua, vaikka tosin onhan niitä vuoden taukoja ollu välissä. =)
Itse pelaan punasella Gobbo-dekillä ja valkosella mättö-dekillä. Mustaa en enää käytä paljoakaan, vaikka terroreja ja muita tuhoomiskortteja löytyy n. 12. Sinisessä pelkkiä kovia lentäviä ja Counterspellejä vihreestä taas löytyy Wurmeja ja yks 12€ creature ( Hystrodon ). Kortteja on kertyny paljon, n. 1000.
Paras kortti on kyllä varmaan musta No Mercy, Enchantment, mikä tappaa kaikki suhun lämää tehneet creaturet taistelun loputtua. :D
Von Wiensburgh
19.7.2004, 17:02:41
Itse en ole koskaan saanut 5 väristä pakkaa toimimaan. Aina on liian vähän landia ja liikaa spellejä.
Monta korttia sinun pakassa on ja paljon niistä on landia?
Olisi myös kiva tietää mitä creatureita ja muita spellejä pakastasi löytyy...
No mitäs nyt siinä pakassa nyt taas olikaan ....
Siinä on noin 80 korttia, ja landeja on semmoinen kolmasosa suunnilleen.
Mulla on jonkin verran kortteja, joilla voi etsiä pakasta landeja, sekä creatureita, joilla saa manaa. Olen huomannut, että esimerkiksi Sprouting Vines-kortti toimii vallan mainiosti tässä pakassa.
Creatureina mulla tässä pakassa on mielenkiintoinen sekoitus kaikenlaista jäynää. On paljon jonkin verran pientä lihaa, jolla saa pelin käyntiin, ja sitten on isoa lihaa, joka pääasiassa kulminoituu kokoelmaani Dragon Legend-creatureita. Olen ajatellut myöskin sisällyttää minun Avatar-kokelmani tähän pakkaan.
Spellejä on sitten vain värin mukaisia perusominaisuuksia: Punaista polttoa, vihreää manan haalintaa, sinistä Counter Spellejä, mustaa ötökän kierrätystä ja tuhoamista, valkoista suojaa ja elämän keruuta. Artefakteja minulla on lähinnä käytössä vain manaa varten, ja sitten muutama, joilla saan lisää elämää.
Tätä pakkaa käytän vain silloin, kun pelissä on vähintään kolme pelaajaa. Liian hidas pakka ainakin vielä kaksinpeliä varten. Sitten kun tämä lähtee liikkeelle, saan nopeasti isoa lihaa pöytään, tai sitten pystyn suojautumaan kaikkea vastaan ja polttamaan vastustaja pois pelistä.
Vaatii vielä hieman hiomista, mutta kyllä tämä nyt jo toimii ihan mukavasti
Necrofobia
20.7.2004, 12:45:02
Joo pelasin ainakin aikoinaan Gatheringiä kun korttejakin vielä keräsin. Parhaimmillaan kortteja taisi olla jotain 700. Isommilla porukoilla joskus pelailtiin, parhaimmillaan taisi olla viisi tyyppiä yhdessä matsissa, se oli kyllä hauskaa. Nykyään ei kortteja ei ole enää kovinkaan paljon, kuitenkin sen verran että pelata voi. Yleensä pelasin sinisellä, lempivärini magiceissä ja ehkä yksi parhaistakin, paljon counttaus loitsuja ja muita ärsytys kortteja, toimii hyvin. Myös mustilla pelasin aika paljon mutta myin ne kaikki pois vuosia sitten. Myös yksi lempipakka oli kaksivärinen valkovihreä jossa sai todellakin tehtyä hyviä comboiluja ja sillä pärjäs aika hyvin. Nykyään tulee harvemmin pelattua, isoveljen kanssa joskus kun ei ole mitään muuta tekemistä.
Mizzt
18.10.2004, 12:29:36
Katsoin että löytyykö täältä foorumilta MtG:n pelaajia ja ilokseni niitä löytyi yllättävän paljon :)
Itsekin siis omistan suht ison läjän näitä kortteja. Parhaista korteista en tiedä mutta viimeksi pelasin artifacti pakalla joka on siis väritön. :lovetus:
Olin laittanut sinne myrrejä fodderiksi ja ensisijaisesti manatuotoksi. Sen lisäksi olen laittanut myös pakkaan Gate to Aether ja Timeshifter artifactit. Nämä saadessani peliin pelin luonne muuttuu täysin. Ne eivät ehkä ole niin hyödyllisiä kuin voisivat olla sillä melkein kaikki pakat saavat niistä hyötyä, siis vastustajankin.
Olen myös laittanut vanhempia artifacteja, varsinkin sellaisia jotka saavat bonusta siitä mitä muita creatureja minulla on hallussa. Näitä taas saan juuri artifactisellaisilla. Tuli juuri mieleen että voisin boostata vielä lisää sinisellä pakkaani ja laittaa sellaisia kortteja jotka voivat muuttaa creaturetyyppiä haluamaani.
Toisaalta taas juurikin viimeksi pelattuani rökitin kaksi muuta pelaajaa aivan kympillä. Pakassani on siis kalliimpiakin artifacteja ja olen boostannut myös sinisillä korteilla. Pakka ei ehkä ole mikään killeri vaan pikemminkin sitä mukavempi pelata. :D
Nyt kun tämä uusi sarja Champions of Kamigawa ilmestyi niin ostin uuden valmiin pakan joka oli musta/vihreä spirit pakka. Rupesin sitä vähän vielä kehittelemään ja sain siitä aika hyvän. Pää idea pakassa on että siinä ei ole mitään muuta kuin spirit tyyppejä ja melki kaikki muut taijat ovat arcaneja. Uusissa spiriteissä on hauska soulshift taito jolla saa nostettua haudasta spirittejä joilla on tietty mana cost. Myös pakassa on tyyppejä jolla saa bonuksia aina kun pelaa arcane ja spirit taijan (kuten vihollinen menettää 1 ja minä saan 1 aina kun pelaan spirit tai arcane taijan). Sokerina pohjalle lisäsin pakkaan Horobi, death's wail (aina kun creature joutuu taijan tai abilityn kohteeksi, tuhoa se) creaturen jonka avulla saan helposti vihollisen creaturet pois hengiltä. Tällä pakalla on ihan hauska pelata ja sillä myös yleensä voitan.
Ainiin ja jos jollain on mustia/vihreitä spirittejä tai arcane taikoja niin voisin ostaa :).
Rappi
20.11.2004, 21:40:08
Kyseinen korttipeli on paras (ja ainoa) tietämäni fantasia korttipeli. Pelissä on ideana tuhota toinen pelaaja summimalla möllejä ja tekemällä loitsuja. Peli on maailmanlaajuisestikin kuuluisa ja jos et vielä tiedä siitä ota selvää!!!
Korttipakkoja on monenlaisia ja kokoisia ja niitä voi ostaa fantasikaupoista ja jopa joiltakin R-Kioskeilta. Olen nähnyt niitä kyllä joissakin supermarketeissakin. Jos et jaksa vain pelata niillä kavereiitesi kanssa on myös mahdollista osallistua erilaisiin turnauksiin ja kilpailuihin. Palkintona yleensä kortteja ja joskus osallostumisestakin saa jo erikoisen sitä varten tehdyn kortin.
Kertokaapa vähän omista magic-kokemuksista. Itse ostin kaverini kanssa valmis pakan koska isoveljeni keräsi niitä. Tylsistyin kumminkin pian ja annoin ne isoveljelleni (kadun sitä suuresti)!!! Myöhemmin pelattuani isoveljeni kanssa monet kerrat innostuin siitä uudestaan ja aloin keräilemään itsekin. Kartutan sitä aina kun on rahaa mukana ja jostain mistä ostaa. Olen ostanut paljon kortteja perjantaina ja odotan, että isoveli tulee matkalta jotta voidaan vaihdella niitä.
Duel Master
2.2.2005, 19:41:22
Minä en ole pahemmin magic the gathering korteilla pelannut. Itselläni on 25 magic-korttia joista kolme olen saanut eräältä kaverilta ja loput 22 kun ostin sellaisen Zoom-lehden ja siinä tuli ne kortit.
Minusta magic-kortit eivät ole kauhean kummoisia. Kuvat korteissa ovat kyllä ihan hienoja ja yksityiskohtaisia mutta minä pelaan mielummin duel master ja pokemon-korteilla:). Minulle tämä peli on ehkä liian vaikea. Magic-kortithan ovat olleet kauhea villitys joskus vuonna 1995 tai 1996 jolloin ne tuli suomeen. Ehkä ostaisin ja pelaisin korteilla jos muutkin pelaisivat mutten tunne ketään joka pelaa paitsi keminmaalaiset partiolaiset.
Kyllähän noilla tulee aina joskus pelattua. Kaksi pakkaa on tällä hetkellä.
Yks puna/vihreä ja yks valkoinen. Mihinkään creature tyyppiin en ole vielä kerinnyt erikoistua. Mustakin olisi rakenteilla.
Olen kyllä pelaajana vielä aika aloittelija. Kaikista matseistani olen voittanut vain muutaman.
Nyt sain kuitenkin hankittua muutaman aika tykkikortin joista varsinkin yksi on mukavan epäreilu muita kohtaan.
Onkos teillä muuten tuosta uudesta Kamigawa sarjasta minkäänlaisia kokemuksia? Itse olen ostanut yhden boosterin ja n. puolet oli Spirit creatureja. Muutenkin aika Spirit painoitteiselta vaikuttaa. Samurait oli kuitenkin ihan mukava uudustus. Esim tuo Konda, Lord of Eiganjo onkohtuullisen mukava.
Omia suosikkeja vielä kokoelmasta:
http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Konda_Lord_of_Eiganjo.jpg
http://www.magictrade.dk/images/kort/onslaught/gratuitous_violence.jpg
http://www.adventureson.com/images/smallpix/JU/10313.jpg
Minä olen kauhea MTG fani. Se on ehkä paras fantasia korttipeli minkä tiedän. Kortteja mulla joku 100 :) . Tietääkö joku et näkeekö kortista sen arvoo et onko se harvinainen vai ei? :huh:
Tietääkö joku et näkeekö kortista sen arvoo et onko se harvinainen vai ei? :huh:
Minulla joskus oli sellainen vihkon tapainen lehti mistä näki oikeastaan kaikkien vähän vanhempien (tempest, mirage, fifth edition, chronicle ja stronghold) korttien arvot ja harvinaisuuden. Nyt se on vain johonkin hävinnyt. Mistä tälläisiä sitten nykyään saa, niin en voi tietää. Kaverini joskus toi sen lehden Helsingin fantasiapeleistä.
Necrofobia
28.3.2005, 14:26:24
Tietääkö joku et näkeekö kortista sen arvoo et onko se harvinainen vai ei? :huh:
Uusimmissa sarjoissa kortin kuvan ja teksin välisessä tilassa oleva sarjan merkki on eri värinen riippuen onko kortti Common, Uncommon vai Rare. Common on musta, Uncommon on hopean värinen, Rare on kullan värinen. Vanhempien sarjojen korttien arvoja on kyllä vaikea määritellä ilman tarkkaa tietoa mutta jokainen MTGhen tarkemmin tutustunut varmasti tietää kuitenkin suuret harvinaisuudet kuten esim. Black Lotus.
Mihawk The Hawkeye
28.3.2005, 18:06:58
Mwehah. Itse olen pelannut MtG:tä COK-painoksen ilmestymisestä saakka. Omistan tuollaisen punavalkoisen Human, Kitsune, Shaman ja Samurai dekin. Lempparikortteina pakasta mainittakoon Kumano, Master Yamabushi, Konda, Lord of Eiganjo, Bushi Tenderfoot, Kitsune Blademaster (Kaverit pihisee raivosta niitä vastaan ^^) sekä Sensei Golden-TAil. Semmosia suosikkeja minulla.
Pakan koko sisältö:
11 Mountain
11 Plains
1 Kumano, Master Yamabushi
2 Ronin Houndmaster
4 Mothrider Samurai
1 Kitsune Healer
2 Kabuto Moth
1 Nagao, Bound by Honor
2 Kitsune Blademaster
2 Konda's Hatamoto
1 Masako the Humorless (<3)
1 Bushi Tenderfoot
1 Yosei, the Morning Star
1 Kentaro, the Smiling Cat
1 Konda, Lord of Eiganjo (<3)
1 Sensei Golden-Tail (<3)
2 Volcanic Hammer
2 Fireball
1 Honden of Infinite Rage
1 Honden of Cleansing Fire
1 Mindblaze
1 Stonehands (Ice Age, ei tournament legal)
1 Circle of Protection: Red
1 CoP: Green
1 CoP: White
1 CoP: Black
1 CoP: Blue
2 Call to Glory
2 Indomitable Will
2 Chastise
1 Kusari-Gama (<3)
1 Ronin Warclub
1 Journeyer's Kite
1 Hankyu
1 No-Dachi
Yht:
22 Land
21 Creature
16 Other Spell
5 Artifact
64 korttia
Tämmönen dekki minulla.
Kyl meikäkin tota perlailee.
Omistan Vihreän ja Musta/Valkoinen pakan.Parhain korttini taitaa olla tuo
Silvos, Rogue Elemental tuosta Onslaughtista (8/5 olio tramplella ja regeneraatiolla). Ihan kiva vai mitä. Musta/Valko pakan sai koottua juuri äsken joten en tiedä onko siitä mihinkään.Siinä yksi syy siihen että Kirjoitin tänne: Onko ketään joka asuisi täällä Keuruun lähellä ja haluis pelata erän pari.
Itselläni ei ole ollut pahemmin mahdollisuuksia pelailla kuin konetta vastaan ja olis hyvä saada vähän kokemusta ennen kuin lähtee hakkaamaan päätään turnauksissa. Eli jos kiinnostaa pistäkää PM:ä.
Hyvää kouluvuotta kaikille!
PS:Kyllä se kesä vielä joskus koittaa taas
Razorblade
19.8.2005, 13:20:38
Magicia tuli kunnolla pelattua sillon pikku rääpäleenä. Sen jälkeen se menikin aika pitkäksi aikaa tauolle, kunnos into syttyi uudelleen. Ensimmäiset kortit olivat 5th editionia ja siitä etiäpäin. Tällä hetkellä kasassa on punainen goblin dekki, vihreä, valkoinen sekä sininen dekki. Musta on kovasti väsäyksen alla. Ja sinistä pitäisi parannella. Dekki valitaan yleensä vastustajan dekin mukaan tai miltä nyt sattuu tuntumaan itsestään. Jokaisessa pakassa on heikkoutensa ja vahvuutensa.
Paras kortti? Sitä on paha mennä sanomaan. Molimo the Maro-Sorcerer on ihan kiva (atk & toughness on forestien lukumäärä), kuin myös Blanchwood Armor (+x/+x, jossa x = forestien lukumäärä). Löytyyhän kokoelmista myös Mana Flare ja Howling Mine, ja muutama muu ihan kiva kortti.
Kortteja ei hirveästi ole, olisikohan niitä jotain 350-400.
Griffin_
21.8.2005, 22:02:02
Onhan tuota tullut pelailtua, nykyään vähemmän kun on melkoisen tylsää pelata vain pikkusiskon kanssa (joka kaiken lisäksi voittaa aina *nolostus*). On nimittäin totta että paras peli syntyy kolmen tai neljän pelaajan kesken. Kortteja minulta löytyy n. 400, tai tarkemmin noin 440. Hieman sitä sun tätä sarjaa omistan, pääosin kai uudempia, muttei kaikkein uusimpia kuitenkaan, siskoni kortit ovat uudemmista sarjoista. 7th Editionilla silloin parisen vuotta sitten aloitettiin serkkupoikien innostamana, sen jälkeen olen satunnaisten antikvariaattilöytöjen lisäksi ostanut mm. VI Editionia, Apocalypsea, Tormentia, Odysseytä... ja mitäs muita niitä sarjoja olikaan.
Suosikkiväriäni en osaa määrittää, mustista pidän ainakin. Valkoisetkin ovat kivoja (etenkin Griffinit *hee*) ja sinisetkin aika mielenkiintoisia. No hyvä on, vihreistä ja punaisista pidän myös, joten... Ehkä se tuohon mustavalkoiseen linjaan menee kuitenkin.
Pelikokemukseni vähäisyydestä johtuen en ole saanut muodostettua mitään kovin erikoistunutta pakkaa, teen vain sellaisen kuin tuntuu hyvältä ja kokeilen että kuinkas toimii. Ja sitten kun kyllästyn niin teen uuden. Tai yleensä minulla on kyllä vähintään kaksi peluuvalmista pakkaa, kolmatta hyvää on jo vaikeampi koota. Korttimäärän pidän yleensä siinä 70 paikkeilla, hassusti kuitenkin viimeksi taisin juuri ja juuri saada 60 kokoon, yleensä joudun karsimaan huonompia loitsuja ja olentoja pois jotta pakka olisi edes joten kuten toimiva.
Parasta korttia en kyllä yhtään osaa sanoa. Olen aina ajatellut ettei minulla ole mitään kovin ylivoimaisia kortteja... Yksi suosikeistani on kuitenkin Torment-sarjan Zombie Grotesque Hybrid (http://magicmasters.vstore.ca/product_info.php/cPath/33/products_id/354). Tosin sen jälkeen kun saan sen pelattua siskoni yleensä "varastaa" sen Yavimaya's Emracella (http://prices.blackborder.com/cgi-bin/prices/card.cgi?sid=Iht8A83l3D&cardid=8932) , joten se siitä. Rakastan pikkusiskoja.
Minkälainen kortti se Black Lotus on vai mikä lie kun melkein kaikki puhuvat siitä?
Razorblade
22.8.2005, 10:44:39
Minkälainen kortti se Black Lotus on vai mikä lie kun melkein kaikki puhuvat siitä?
Black Lotus, 0 manaa maksava artifacti, josta saa kolme minkätahansa yhden väristä manaa (3 punasta, 3 sinistä tai 3 vihreetä jne.) kun sen discardaa. Sitä taisi olla pelkästään Alfa ja Beta sarjoissa joten son hyvin harvinainen kortti.
Olen omin tutustunut tähän MTG:ringin ihmeelliseen maailmaan ja tarvitsen apua: tuleeko mana-kortteja mukana tavallisissa paikoissa (boostereissa, tarkoitan)? :huh: :huh: :huh:
Olen omin tutustunut tähän MTG:ringin ihmeelliseen maailmaan ja tarvitsen apua: tuleeko mana-kortteja mukana tavallisissa paikoissa (boostereissa, tarkoitan)? :huh: :huh: :huh:
Ei tule. Joudut joko ostamaan Core Set pakkauksia tai sitten starter packeja.
Leftbehind83
16.9.2005, 14:08:47
:cool:
Joo tuli tosiaan hiljattain ostettua niitä ja kateltua mikä kiinnostaa ja musta ja punane ja vihreä on ne millä pelaan,yksittäistä ny ei oo. En oo vielä hyvä ja Cranial ehkä mun paras kortti tähä mennes. Pitääs tänää mennä harjotteleen taas Nuubi ku oon.
Kapteeni Kunimura
16.9.2005, 15:26:10
Pelasin MTG:tä vielä muutama vuosi sitten, kun Mirrodin oli juuri tulossa. Lopetin siis ennen kuin se tuli. En enää seuraa uusia kortteja ja olen ihan pihalla siitä missä mennään.
Oma pelaamiseni perustui lähinnä siihen että haettiin netistä joku hyväntuntuinen pakka ja tehtiin siitä nolla budjetti versio ottamalla kaikki raret pois. Puna/vihreä Madness deck ja vihreä creature token deckki olivat minun parhaat silloin Odysseyn aikoina. Käytin niitä edelleen kun Onslaught tuli, mutta tein silloin itselleni myös jonkinlaisen Zombi deckin joka oli ihan hyvä. Sellaista hauskaa Corpse Harvester pyöristystä.
Aloitin pelaamisen Maskin loppuaikoina. En kyllä enää yhtään muista miten pelasin Invasionin aikoina. Aika huonosti muistaakseni. En enää muista juuri mitään niistä korteista, kun en oikeastaan koskaan pitänyt niistä pahemmin. Odyssey on lempi blokkini.
Astrall
16.9.2005, 17:19:21
Itse en pelaa mutta mainittakoon että mun luokalla on MTG alle 16-vuotiaiden suomen mestari. Voisi olla kiinostavaa ryhtyä pelaalemaan, mutta kun on rahapula ja olis parempaakin ostettavaa.
Ja sitäpaitsi jos rupeisin keräämään niin kiinostus lopahtaisi alle vuodessa
En niistä paljookaan tiedä. Hienoja ne piirokset niissä korteissa.
SnowCrow
5.2.2006, 11:21:29
Olen pelannut MtG:tä aktiivisesti vuoden. Käyn yleensä joka Type 2-turnauksessa. Kortteja on iso pino, en ole kerennyt edes laskea. : >
Parhaita lappuja ovat Wrath of God Kutos-edikasta, ja Melokut CoK:sta. Nyt tämän Ravnican ja Guildpactin myötä olen saanut yhteensä 3 Dual-landia, joiden arvo on 12-18€. Vaihtanut kyllä olen jo.
Itsehän olen noita kortteja aikapitkään harrastanut Tarkemmin.Tarkennin aatellen noin n.4 v.. Iysr innostuin kun kaverini ja sen isoveli olivat tutustumisemme aikaan kovia pelaamaan.Pakkoja minulla on ollut :Artifact-valkea,jossa oli pääosin vain värittömiä eli artifacteja mutta landit ja muutama muukin kortti oli valkosia.Deckistäni sattui löytymään myös harvinasia kortteja Esim : Mox Pearl (http://gatherer.wizards.com/?first=1&last=100&term=Mox%20Pearl&Field_Name=on&Field_Rules=on&Field_Type=on&setfilter=Allsets&colorfilter=All&typefilter=All&output=summary&sort=name) , jonka hintaa en saa nyt kaivettua jonka löysin veljeni vanhoista korteista,joka tuli täysin päin naamaa, sillä veljeni oli unohtanut ja jonka sain joululahjaksi kun aloitin keräilyn itse huomasin kortin arvon kun joku sanoi että se on aivan sika harvinainen.
Huom. Kyseinen kortti on minulla vieläkin ja se on tarkistettu että se on arvokas , mutta en voi myydä sitä sillä veljeni loukkaantuisi ja siitä saisi vain krediittejä ja puolet sen myyti hinnasta . tiedoksi niille jota ei tiedä mitä ovat Safehaven:in kreeditit niin ne voi käyttää vain kaupan tuotteisiin ja siitä saa puolet siitä millä se lopulta myydään.
Roronoa Zoro
11.3.2006, 17:55:24
Pelaan yleensä Magic:iä kamujen kaa mulla on noin 1000korttia ellei enemmänkin...
alotin sen pelaamisen vuonna 2003 elikä en oo kovin pitkään harrastanu...
mutta mulla on jo paljon harvinaisuuksii josta keräilijät maksais 50euroo tai 70euroo :)
Linkittäjä
6.6.2006, 14:00:00
NOstetaas taas tämä nuokkuva puolikuollut topikki....
Itse aloitin Magicin pari kuukautta sitten kun isäpuoli opetti säännöt. Nyt on jo kaksi niin Uber pakkaa ettei kukaan pärjää... Toinen on koko musta Zombie pakka jossa on paljon pikku-mörkkejä ja toinen valko/musta flying/fear/boost pakka. Merfolkkeja olen väsännyt mutteivat ne niin kovia ole...
/Paras korttini on varmaan Birds of Paradise (miul on kaks) semmonen yhden viihreen manan 0/1 flying joka antaa täpätessä yhden manan mitä tahansa väriä. Repikää siitä!
Juu kaverini kanssa hakkaan aina tätä peliä, mutta ongelmana on se että en omista kortteja jolloin jaamme pakat... Se on tylsää... muuten peli on loistava. Kaverini paras kortti on sininen joku )olikohan nimi joku inspiration:eh:), jolloin se saa itse heittää kolme korttia toiselta hautausmaalle... Tosi kiva.. Mutta mistä näitä saa ostettua.. olen jo koko The Great Vammala Cityn etsinyt, mutta ei löydy...
Kapteeni Kunimura
7.6.2006, 13:38:01
Täällä missä minä asun niitä myydään ainakin Ärrällä, mutta ei niitä kai kaikissa R-kioskeissa myydä. Netistä saa esim. Fantasiapeleistä (http://www.fantasiapelit.com/) ja Safehavenista (http://www.safehaven.fi/). Jälkimmäisestä saa myös yksittäisiä kortteja.
Tai no, näin oli ainakin kolmisen vuotta sitten kun pelasin, mutta kyllä kai niitä edelleen saa noista kaupoista. MTG:t vievät niin hirveästi rahaa etten enää viitsi ostaa niitä ja omat korttini möin jo. Eikä kyllä täällä lähettyvillä taida enää asua pelaajiakaan.
upsic
30.10.2006, 19:35:14
Monikos on ostanut näitä uusia Time Spiral sarjan kortteja. Itse olen tähän mennessä ostanut noin 10 Boosteria ja Theme Deckin Sliver Evolutionin.
SnowCrow
30.10.2006, 20:23:06
Kyllähän tuota Time Spiralia on tullut hommattua. Pre-releasessa käytiin ja Arenaan osallistuttiin. Ja vaihtoja tehty, että on niitä ihan mukavasti jo kertynyt. :)
Gabriel
9.11.2006, 14:24:15
Traconista jäi käteen ainakin se, että yövyin Eetupatukan luona ja kiinnostuin Magicista tarpeeksi kokeillakseni sitä. Ainahan se on kiinnostanut, mutta jotenkin säännöt ja varsinkin ne kuvaukset, mitä kortit tekevät, ovat aina tuntuneet todella epäselviltä. Noh, säännöt ovat nyt hanskassa, mutta jälkimmäiset aiheuttavat välillä yhä hämmennystä. Mielestäni korttikohtaiset säännöt ovat vähän turhankin suurpiirteiset enkä aina ymmärrä edes miettimällä, mitä kortti oikeasti tekee.
Time Spiralista aloitin ja ostin sen Fun with Fungus -teemapakan. Myös Sliverit kiinnostivat, mutten viitsinyt kahtakymppiä maksaa. Sitä paitsi tietoisten sienten SPREAD AND CONSUME! -elämäntapa kuulosti sekin aivan tarpeeksi siistiltä.
Olen nyt selannut noita kortteja viimeiset pari päivää ihan onnessani, tällainen keräilystä tykkäävä luonne kun olen. :) On tehnyt mieli ostaa boostereitakin, mutta ihan periaatteen vuoksi olen päättänyt odottaa hieman. Palkkapäivä on kahden viikon päästä ja vaikka se onkin varma, en halua kuluttua ylenpalttisesti rahaa (vaikkei 4,20e ole edes paljon).
Jahka opin tulkitsemaan korttejakin kunnolla, voinen lisätä nörttiansioluettelooni Magic the Gatheringinkin. Peliseuraa vaan pitäisi löytää, jotta kaikki iskostuisi selkärankaan, mutta sen ei pitäisi olla ongelma, mikä on yksi tämän laajaa kannattajakuntaa nauttivan pelin hyvistä puolista. Tyttöystäväkin sanoo pelanneensa tätä joskus, joten sen kanssa voisi matsata. Ensin pitää kuitenkin hoitaa sen pakka kuntoon, eihän sillä ole kuin pari landia. :D
Silweri
24.11.2006, 20:50:21
Onkohan täällä paljon mtg harrastajia?
Itse olen invasionista asti pelaillut, tällainen keskivanha peluri siis.
Tästä (http://www.wizards.com/magic/) saatte oivan sivun, josta etsiä vastauksia sääntökysymyksiin. Seuraan sivua päivittäin, olen oppinut paremmaksi pelaajaksi sen ansiosta. Se on myös oivaa ajan vietettä, lähinnä sen takia sivustoa lueskelen sillon kun on aikaa.
Hmm.
Keksiikös smallpox:ille pakkaa? Olen miettinyt kortin käyttökelposuutta.
AlkoTanko
25.11.2006, 9:12:13
Hmm.
Keksiikös smallpox:ille pakkaa? Olen miettinyt kortin käyttökelposuutta.
Mitä Smallpox tekikään?
SnowCrow
25.11.2006, 12:36:33
Mitä Smallpox tekikään?
Smallpox (http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?&id=113531)
Smallpoxia käytetään pakassa nimellä Solar Pox, jonka ideana on saada isoja lihoja graveyardille, ja sitten reanimoida ne.
Jos Magic kiinnostaa paljon, kannattaa käväistä osoitteessa www.mtgsalvation.com. Siellä on myös vBulletin foorumit. :)
YoYo~Yoda
9.12.2006, 21:38:41
Aattelin kävästä piitkän hiljais elon jälkeen katsomassa mitä tänne oikeen kuuluu. Ja kas kummaa MTG topic o vielä henggissä. Porissa jatkuu sama meno kuin aina ennenkin Preleaset ja sealedit vetävät porukkaa. Saatiin pari T1:in pidettyä mutta se lähinnä pelotteli vasta-alkajat . Ite pelailen Easter eggiä koska Porissa ei pahemmin tarvitse Null rodia pelata . . .
Nyky T2 näyttää pitkästä aikaa kiinnostavalta. Koska Mirrodinin kaltaisen fiaskon jälkeen (kaksi pelattavaa pakkaa) nyt deckki mahdollisuuksia on monta. Dragonstorm, UWR , WB (solar pox), ja niiin edelleen joka väriltä saa aika kovan yhdistelmän.
SM karsintoja ootellessa ;)
Jaa että tämäkin on täällä.
Olen vasta aloittelija. Minulla on about 150 korttia ja 60 korttinen punainen pakka (joka ei ole mikään tietty esim. manaburn tai sliver)
Pelataan koulun jälkeen kavereiden kaa. Mahtava harrastus.
Drizzy
17.9.2008, 18:33:08
Vuonna 2006 viimeinen postaus? No, jospa tää nyt nosteltaisiin.
Itse alotin harrastuksen siinä 98 tai 99 vuonna, eli Urza ja Mercadian Masques blockin aikoihin. Useamman vuoden pelasin casualia muutaman kaverin kanssa ja hauskaa tietty oli. 2004-05 sitten muutin Kuopioon ja pelipiiri laajeni, samalla sitä sitten alkoi käyttää enemmän rahaa kortteihin ja ostella yksittäisiä lappuja ja siirtyä casualista ihan Legacyyn / Vintageen, tosin melko budjettiversioihin. T2:een en koskaan oikein lämmennyt.
2005 keväällä kuitenkin muutin Kuopiosta pois ja suurimman osan korteista myin pois. Elffi pakan (josta myös parhaat herkut kuten moxit myyty pois) jätin ja pienen määrän mustia ja vihreitä kortteja. Nyt tässä syksyllä alottelin tuolla uudessa koulussa ja sieltä löytyi pari pelaajaa jotka saivat minut houkuteltua vanhan harrastuksen pariin. Huuto.netistä siis hankin kortit pariin pakkaan ja alkaa vanhat hyvät muistot palailla jo mieliin. Vähän on kyllä oppimista näissä uusissa sarjoissa, onneksi osa näistäkin on jo siirtynyt takaisin vanhaan lay-outiin (Mirrodin block ainakin oli aivan kauhean ruma :().
Mukava harrastus, mutta täällä metsässä kun asun niin ei tahdo kovin montaa pelaajaa löytyä. Toisin oli esimerkiksi Kuopiossakin, ei tarvinnut kun mennä kirjastoon kaverin tai parin kanssa lätkimään niin kertyi jo porukkaa ympärille "ai te pelaatte mätsikkiä?" "saako kattoo kansiota?". Fantsussakin oli kiva istuskella ja pelailla päivisin. Mitenkähän on, löytyneeköhän foorumeilta pelaajia Kuopio-Joensuu-Nurmes akselilta? Ainakin pari kuopiolaista vanhaa pelaajaa luulen joskus nähneeni foorumeilla.
Mikaten
13.4.2009, 19:35:50
Olen juuri aloittanut pelaamaan enkä ole kehnoa parempi ja säännötkin on vielä hieman hakusessa, mutta pelikavereita olisi kiva saada =) Asustan itse kuopiossa. Löytyykö täältä muita? (varmasti löytyy.)
SnowCrow
13.4.2009, 22:11:23
Olen juuri aloittanut pelaamaan enkä ole kehnoa parempi ja säännötkin on vielä hieman hakusessa, mutta pelikavereita olisi kiva saada =) Asustan itse kuopiossa. Löytyykö täältä muita? (varmasti löytyy.)
Löytyy löytyy, Kuopion Fantasiapeleissä on paljon MtG-tyyppejä. Jos ei muuten, niin joka perjantai on turnaus liikkeessä, jolloin on paljon porukkaa aina siellä. Sinne vaan mukaan, varmasti auttavat aloittelijaa hädässä. :)
The Lord ZXV
26.3.2010, 22:48:35
Aika nostaa ketjua.
Tuttu peli ja täytyy sanoa että erittäin hyvä. Idealtaan hyvin simppeli mutta isolla porukalla ja pahoja vastuksia vastaan hyvin vaikea. Itse en ole pelannut kovinkaan kauaa mutta kortteja kyllä löytyy.
Itse pelaan useimmitin Grixisin ja Jundin värejä elikkä musta ja punainen ovat kovia sanoja, ja siihen kylkeen joko sinistä tai vihreää. Itse pelaan usein lohikäärmeitä. Mutta pakkoja on värille kuin värille. Parhaasta kortista en kyllä tiedä sillä se on niin suhteellista mutta sanoisin että kyllä jokin näistä voisi olla sitä kärkikastia: Nicol Bolas, Progenitus, Sorin Markov, Dragon Tyrant, Vampiric Dragon, Hellkite Overlord...
Niissä on yksi yhteinen ongelma... ne on hieman kalliita tuoda pöytään. Mutta siinä vaiheessa on kätevä käyttää Dragon Archia. Se ei toimi kaikkii mutta auttaa kyllä.
Onko kukaan muuten perehtynyt Magicin taustatarinoihin ja Multiversen maailmaan. Itse olen ja se on hyvin mielenkiintoista.