PDA

View Full Version : tiedot???

Barowmx
12.4.2005, 19:05:32
en löydä paikkaa missä voi laittaa avan itselleen tai muuta tälläistä :(

LizzieFox
12.4.2005, 19:10:25
Kohdasta ohjauspaneeli ja siellä on kohta Muokkaa avataria. Ohjauspaneeli löytyy tästä sivun vasemmasta yläreunasta.

Sitten sieltä voi valita mieluisen avatarin itselleen tai ladata omansa vaikka koneelta tai sitten vaikka omilta kotisivuiltaan.

Fera
4.5.2005, 17:08:51
Hhöm, tätä on kyllä noloa myöntää, mutta olen vielä hieman pihalla :eh: joistain foorumin kirjoitusjutuista, joten teen pieniä kysymyksiä:

1. Miten saan laitettua linkin viesteihini?
2. Kuinka saan lainattua toisten tekstejä?

Eipä tullut nyt muuta mieleen mutta edittaan jos mieleen muuta tupsahtaa.

kiitos paljon!! :D

Vekkuli
4.5.2005, 17:21:57
1. Jos laitat linkin, [URL]osoite tähän[*URL]. Jos laitat kuvan, niin [IMG]kuvan osoite[*IMG].
2. "Maalaa" teksti, jonka haluat lainata. Sen jälkeen klikkaat hiiren oikeaa nappia ja valitset listasta "kopioi" vaihtoehdon. Kun kirjoitat viestiä, klikkaat oikeaa nappia ja valitset "liitä". Muista lisätä quote-tagit.

*-merkin tilalle /-merkki.

Toivottavasti auttoi.

Tonishi
4.5.2005, 17:40:33
Hhöm, tätä on kyllä noloa myöntää, mutta olen vielä hieman pihalla :eh: joistain foorumin kirjoitusjutuista, joten teen pieniä kysymyksiä:

Eipä tullut nyt muuta mieleen mutta edittaan jos mieleen muuta tupsahtaa.

kiitos paljon!! :D

Tai painamalla edellisen postaajan (tai aikaisemman tietysti myös) viestissä olevaa "Quote" nappulaa =).

Zenes
4.5.2005, 17:48:22
Ja quote tagi tarkoittaa tätä [QUOTE] sitten teksti ja sitten [*QUOTE] ja /-merkki *-merkin tilalle.

ff-pelaaja
23.5.2005, 19:23:48
Mulla ois yks pikku kyssä eli mitä tarkoittaa spammaaminen..... :huh: en oikein ole tajunnut sitä.

Nyarlathotep
23.5.2005, 19:28:10
Mulla ois yks pikku kyssä eli mitä tarkoittaa spammaaminen..... :huh: en oikein ole tajunnut sitä.
Spammaus on sitä, että kirjoittaa ketjun aiheen vierestä ja sitäkin vain ihan vähän. Jos viestin laatu on täyttä paskaa ja se on lyhyt, on se spammia. Tuplapostauskin on spammia ja siksi edit-nappi on keksitty. Tuplapostaus on siis sitä, että kirjoittaa kaksi viestiä tai useampi peräkkäin.

Fera
23.5.2005, 19:30:09
Mulla ois yks pikku kyssä eli mitä tarkoittaa spammaaminen..... en oikein ole tajunnut sitä.

Spämmiminen tarkoittaa sisällöttömän viestin postaamista. Hyvä esimerkki tällaisesta viestistä on luetteloposti, jossa jäsen X yksinkertaisesti kertoo vaikkapa siitä, mitä pelejä omistaa vaivautumatta kommentoimaan niitä. Spämmiä on myös viesti, joka sisältää pelkän mielipiteen vailla perusteluja. Tuossapa se on selitetty. Eli on vaikka peli ja siitä kysytään mielipiteitä ja joku vastaa vain että ''hyvä'' eikä kommentoi miksi.

ff-pelaaja
23.5.2005, 19:37:22
Elikkä jos editoin tekstiäni niin pitääkö mun pistää siihen jotain merkkejä että se on editoitu?

siis kun olen nyt editoinut niin pitääkö tähän laitta jotain eteen vai ei?

siis tyyliin mitään edit/ juttuja???

huru-ukko
23.5.2005, 19:42:23
Siellä ylhäällä on se "muokkauksen syy".
Sinne voit laittaa, jos haluat syyn miksi editoit, mutta se ei ole pakollista.

Sini-san
23.5.2005, 20:04:51
Mistä voi etsiä ketjuja?? (lyhyt ja yksinkertainen...)

//edit: Thank yoo!!

Fatal
23.5.2005, 20:08:01
sieltä ylhäältä missä on ohjauspaaneeli FAQ Jäsenlista... sieltä etsi ja laajennettu haku. sielt voi valita etsiikö viestin sisällöstä vai otsikosta.

Bossi
23.5.2005, 20:09:32
http://foorumit.fffin.com/search.php? (lyhyt ja yksinkertainen)

Fera
30.5.2005, 19:40:39
Argh! Tunnen itseni jo todella typeräksi! Olen oppinut paljon, mutta vieläkään en tiedä, miten muodostetaan linkki ilman että panee koko osoitteen näkyviin, vaan laittaa vaikka ''täällä'' ja silti se vie oikeaan paikkaan. Voisiko joku ystävällinen auttaa minua tyhmää ihmistä?

memo
30.5.2005, 19:51:33
Argh! Tunnen itseni jo todella typeräksi! Olen oppinut paljon, mutta vieläkään en tiedä, miten muodostetaan linkki ilman että panee koko osoitteen näkyviin, vaan laittaa vaikka ''täällä'' ja silti se vie oikeaan paikkaan. Voisiko joku ystävällinen auttaa minua tyhmää ihmistä?
Täällä? (http://www.fffin.com)

Eli seuraavasti: [url=osoite]teksti[/*url] ja tähti pois.

edit://Nyrre, pwned ^^

Fera
31.5.2005, 7:32:17
Joo, minä tiedän tuon. Mutta vaikkapa King_Odinko se teki yhdessä uudessa, oliko se nyt piirtämisvinkki ketjussa että Psst... ja se linkki vei sinne vanhaan vinkkiketjuun mutkitta. Sellaisia, yhden sanan, joka vie oitis tiettyyn kohteeseensa, niitä en osaa muodostaa, sillä minun on aina täytynyt laittaa koko osoite, jotta se toimii. Yhden sanan linkit eivät vie minulla minnekään. Siinä minun pulmani. En osaa muodostaa yhden sanan linkkejä jotka vievät juuri haluamaansa kohteeseen, sillä minulla ne eivät vie minnekään. Toivon että ymmärsitte jotain tuosta sönkötyksestäni.

Todella kauniit ja suuret kiitokset Nyrrelle ja Memolle avusta.

//Perkule! Nyt vasta huomasin että Memo selittikin ihan saman asian kuin Nyrre. Voi ja minä kun luin silloin väärin, ja luulin siinä lukeneen vain [*url]osoite tähän[*/url] eli tavallisen ohjeen. Voitko Memo antaa anteeksi kun en lukenut viestiäsi tarkkaan ja turhaan hehkutin siitä jutusta vielä ja luulin sinun laittaneen vain sen tavan ohjeen? Tästä lähin en enää koskaan lue kiireellä.

Nyarlathotep
31.5.2005, 7:38:55
Joo, minä tiedän tuon. Mutta vaikkapa King_Odinko se teki yhdessä uudessa, oliko se nyt piirtämisvinkki ketjussa että Psst... ja se linkki vei sinne vanhaan vinkkiketjuun mutkitta. Sellaisia, yhden sanan, joka vie oitis tiettyyn kohteeseensa, niitä en osaa muodostaa, sillä minun on aina täytynyt laittaa koko osoite, jotta se toimii. Yhden sanan linkit eivät vie minulla minnekään. Siinä minun pulmani. En osaa muodostaa yhden sanan linkkejä jotka vievät juuri haluamaansa kohteeseen, sillä minulla ne eivät vie minnekään. Toivon että ymmärsitte jotain tuosta sönkötyksestäni.

1) Kirjoita [*url=
2) Kirjoita = merkin perään osoite, eli vaikka jonkun ketjun osoite, johon haluat linkin vievän. Katso osoite osoiteriviltä. Laita osoitteen loppuun ] merkki.
3)Kirjoita teksti josta pitää painaa. Esim vaikka Psst...
4) Laita loppuun [*/url]

Ja näin. Psst... (http://foorumit.fffin.com/faq.php?)
Ja ota kaikki *tähdet pois.

Lucifer Valentine
3.6.2005, 14:19:37
Tiedän että tämä ei kuulu tänne mutta kuin tuo singu keskellle juttu on jo lukos niin kysyn tätä tältä:Miten sen singun siihen keskelle kommenttia koska mulla tulee Vain sellanen Punanen X merkki siihen mihin se pitäisi tulla ja olen tehnyt sen [IMG] jutun mukaan niin kuin alhalla näette

huru-ukko
3.6.2005, 15:10:10
Linkissäsi on jotain vikaa, joltenka sinun pitää kokeilla uudestaan laittamalla linkki uudestaan signuun.
Jos kuva on valmis netistä, johtuu tuo rasti siitä, että sivu on vanhentunut ja tällöin sivulla ei enää ole sitä kuvaa.

Dimish
25.6.2005, 17:05:50
nooh, tämä ketju on tarpeeksi lähellä...

miksi mun "titteli" on P33|0 vaikka sen pitäs olla Tonberry king. kertokaas.

Edit// kiva, nyt katosi allekirjoituskin. mikä tässä NYT on.

EDIT2// tarkistin viestini ja kaikissa oli ketjuun kuuluvaa asia puhetta! En tajua miksi titteli on peelo, koska en semmoinen ole! :prkl:

Edit3// ahaa, se johtuu siitä konkkari hyypiö hymiöstä.... prkl!!!

Sininenkissa
25.6.2005, 17:40:03
nooh, tämä ketju on tarpeeksi lähellä...

Koska olet peelo. Et kirjoittele kunnollisia viestejä, vaan spämmäät. Muuta tapasi, niin sinusta tulee Tonberry Kuningas.

En ole kyllä ihan varma, auttaako tuohon enää mikään.

Grove
25.6.2005, 20:14:25
Edit// kiva, nyt katosi allekirjoituskin. mikä tässä NYT on
Peelo-merkinnän saaneet jäsenet eivät voi perustaa uusia ketjuja tai pitää signaturekuvia.

En ole kyllä ihan varma, auttaako tuohon enää mikään
Se riippuu, minun tietojeni mukaan peelo-merkintä voidaan antaa joko pysyvänä tai määräajallisena.

Jackal von ÖRF
26.6.2005, 17:30:30
Johtuu tuosta: http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=251404&postcount=5

Olet peelona vielä 5 päivää.

Omenaweapon
1.7.2005, 9:01:20
Tässä olisi taas yksi tyhmä kysymys lisää.Niin että miten saa linkitettyä kuvia?Sen teksti homman tajusin mutta miten saa kuvaan linkin.Jos nyt kukaan älysi nii viittis auttaa.

Astril
1.7.2005, 9:25:25
Tässä olisi taas yksi tyhmä kysymys lisää.Niin että miten saa linkitettyä kuvia?Sen teksti homman tajusin mutta miten saa kuvaan linkin.Jos nyt kukaan älysi nii viittis auttaa.

Saat linkin kuvaasi, linkittämällä sen kuvan ensin vaikka tänne: www.imageshack.us.
Sieltä valitset "Hotlink to forums", maalaat tekstin ja painat ctrl+c.
Sitten kun olet viestissäsi mihin haluat linkin painat vain ctrl+v, ja niin tulee linkki.

Sorry todella sekava viesti.

//Toivottavasti ymmärsin ongelmasi oikein.

Bossi
1.7.2005, 10:07:48
OmenaWeapon: Todennäköisesti haluat siis viestiisi kuvan, jota klikkaamalla pääsee johonkin. Eli esim näin.

http://img210.imageshack.us/img210/1087/thebossava19al5ud.gif (http://www.imageshack.us)

Elikkä pistät esim. [*URL=]tähän se osite johon haluat kuvan vievän][*IMG]tähän tulee kuvan osoite[*/IMG][*/URL] ja kaikki tietenkin ilman noita *-merkkejä.

//e kilttiki olisi voinut katsoa FAQ (http://foorumit.fffin.com/faq.php?faq=fffin_faq#faq_fffin_faq_yleista) :n tai vaikka etsiä (http://foorumit.fffin.com/search.php?) sanalla Spoiler. Sieltä löytyy ainakin 6 ketjua jotka ovat pelkästään pyhitettyjä tälle ongelmalle.

Mici
1.7.2005, 10:52:32
Olen niin typerä =) ,mutta miten tuon spoilerin saa omaan takstiinsä.

Grove
1.7.2005, 10:58:05
Olen niin typerä =) ,mutta miten tuon spoilerin saa omaan takstiinsä.
[SPOILER] spoilaava teksti tähän [/*SPOILER], ilman tähteä.

Fera
14.7.2005, 14:08:15
No niin, vielä yksi asia vaivaa minua kirjoittamisessa ja jota en ole ratkaissut. Miten saan yliviivattua tekstini?

//Suuret kiitokset memo!

memo
14.7.2005, 14:12:18
Näinhän tämän.

Eli [*s][/s] tageilla.