View Full Version : FFfin-paita: varsinaisen FFfin-paidan äänestys
Älä äänestä, jos et ole kiinnostunut paidan ostamisesta
FFfin-paita on edennyt (ainakin toistaiseksi) viimeiseen äänestysvaiheeseensa. Esilläolevat vaihtoehdot selviytyivät suosituimpina jatkoon aiemmasta äänestyksestä, ja nyt äänestetään siis FFfin-paidan lopullisesta ulkonäöstä. Pieniä viilauksia fontteihin, kirjoitusasuun ym. tullaan tosin mahdollisesti tekemään, mutta näihin palataan myöhemmin.
Ehdokkaat ovat seuraavat:
Musta-01 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-01.jpg)
Musta-10 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-10.jpg)
Musta-14 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-14.jpg)
Väri-07 (http://www.fffin.com/fffin-paita/vari/vari-07.jpg)
Väri-08 (http://www.fffin.com/fffin-paita/vari/vari-08.jpg)
Paidan väri tulee olemaan musta.
Äänestysaikaa on kaksi viikkoa.
Tuossa Väri-8 -paidan linkissä taitaa olla virhe. Johtaa nimittäin Väri-7 -paitaan. Voisitteko korjata kiitos!
Älä äänestä, jos et ole kiinnostunut paidan ostamisesta
FFfin-paita on edennyt (ainakin toistaiseksi) viimeiseen äänestysvaiheeseensa. Esilläolevat vaihtoehdot selviytyivät suosituimpina jatkoon aiemmasta äänestyksestä, ja nyt äänestetään siis FFfin-paidan lopullisesta ulkonäöstä. Pieniä viilauksia fontteihin, kirjoitusasuun ym. tullaan tosin mahdollisesti tekemään, mutta näihin palataan myöhemmin.
Ehdokkaat ovat seuraavat:
Musta-01 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-01.jpg)
Musta-10 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-10.jpg)
Musta-14 (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-14.jpg)
Väri-07 (http://www.fffin.com/fffin-paita/vari/vari-07.jpg)
Väri-08 (http://www.fffin.com/fffin-paita/vari/vari-08.jpg)
Paidan väri tulee olemaan musta.
Äänestysaikaa on kaksi viikkoa.
Paljonkohan noilla tulisi olemaan hintaa? Ostasin jos ei mitään lottovoittoja vaadi se hinta..;)
Edit: Toi Väri 07 on mahtava! No, tykkään FFVII:stä melkosesti ja tossahan on sen logo...
huru-ukko
1.5.2005, 9:29:15
Paljonkohan noilla tulisi olemaan hintaa? Ostasin jos ei mitään lottovoittoja vaadi se hinta..;)Hinnaksi on limoitettu joskus vuoden alussa noin 20¬, mutta riippuuhan vähän siitä, onko paidassa paljon väriä vai ei.
Hei ihmiset hei! Minkä takia te kaikki äänestätte noita FFVII-logopaitoja? Muistaakseni tässä haettiin FFfin-paitaa
Jep, pitää nyt whinetä tästä asiasta minunkin, että minkä ihmeen takia kaikki äänestää ja haluaa joitakin FFVII ja FFVIII logopaitoja? Onko se nyt hienoo kun ollaan tekemässä FFfin-paitaa niin paidassa komeileekin joku ihmeen pelin logo. Kuten irkissä tässä äsken juttelin ja toinen osapuoli totesi asian näin "sit porukkaa hehkuttaa jotain suorakuvakopiopelistäsejase -paitoja. :I" No senkus sitten hehkutatte. Minä en tule ainakaan ostamaan paitaa, missä on joku peli logo jne. Minä haluaisin ihan vain FFfin-paidan enkä FFVII tai FFVIII paitaa.
Saas nähä miten ihmisten naamat vääntyy, jos toi ihme FFVII logo/Griever-paita voittaa. Se tulee nimittäin maksaa hunajaa suurien kuviensa ja väriensä puolesta paljon. Hinta kun paljastuu taitaa aika monelta jäädä paidat ostamatta. :P
En äänestä, koska kaikki vaihtoehdot on minusta kelvottomia. Musta-10 olisi kelvollinen ilman tyhmää quotea selässä.
Minusta Väri-07 on ehkä kamalin kaikista vaihtoehdoista. Itse en ainakaan suostuisi pukemaan tuollaista kammotusta päälleni. Musta-10 on kaikkein tyylikkäin, ja stä äänestinkin. Ilman takana olevaa quotea, kuitenkin.
Vekkuli
8.5.2005, 11:26:37
Onko se nyt hienoo kun ollaan tekemässä FFfin-paitaa niin paidassa komeileekin joku ihmeen pelin logo.
Niin. Jotain hiukan persoonallisempaa tai FFfiniin liittyvää, niin minäkin sen paidan ostaisin. Jos paidassa pelilogo, niin eikö se olisi ollut ihan sama tehdä suoraan FF-paita eikä FFfin-paita. Vaikka eihän kukaan silloin tiennyt, että näin kävisi.
Pitkäänhän näytti pahasti siltä, että Musta-10 olisi virallinen paita.
Olin aivan tuskissani, kun kuvittelin siitä tulevan virallinen paita, sillä se ei kyllä erityisen hieno ole.
Onneksi Väri-07 on aika varma voittaja tällä hetkellä, se on paras!
Olkoon kuinka paras tahansa, se on kuitenkin varustettu pelkillä FFVII-logolla ja grieverillä. Siitä puuttuu kokonaan FFfin. FF-fani, joka ei ole liittynyt FFfiniin voisi luulla, että kyseessä on FF-paita. Sitä tässä ei varmaan haettu takaa. 10-paidassa olisi lukisi FFfin, ja se on myös ihan hieno. Minä kannatan sitä.
Sixpounder
8.5.2005, 11:39:14
Omasta mielestäni Väri-07 on aika kammotus. Sitä ei haluis pukea päälle. Äänestin tuota väritön-10 koska se on kiva ja siinä on toi kiva Chocobo ^^. Teksti on just paras! Suomennettuna: Minusta tulee Blitz pallo kun kasvan isoksi! ^^ Noi siniset paidat ja noi muutenkin värilliset on aika kammotuksia. Pelottaaaaaaah! Heippa
huru-ukko
8.5.2005, 12:08:16
Teksti on just paras! Suomennettuna: Minusta tulee Blitz pallo kun kasvan isoksi! ^^Tämä juuri on kauheaa kymppi-paidassa.
muuten hyvä, mutta ei oikein huvittaisi pukea päälle paitaa, joka ainoastaan kymppifanien mielestä on hieno, kun siinä on se tyhmä QUOTE.
Parhaaseen ja helpoimpaan vaihtoehtoonhan päästäisi jos vaan valittaisi jompikumpi, missä yksinkertaisesti on vain meteori edessä. Se olisi mielestäni kaikkein selkeintä ja lähes kaikille mieleistä. Ehkä..... :eh:
Minusta Väri-07 on ehkä kamalin kaikista vaihtoehdoista.Minusta siitä tekee hienon juuri se griever, mutta tosin kyllä se vähän liian iso ehkä on.
Vekkuli
8.5.2005, 12:19:00
Tämä juuri on kauheaa kymppi-paidassa.
muuten hyvä, mutta ei oikein huvittaisi pukea päälle paitaa, joka ainoastaan kymppifanien mielestä on hieno, kun siinä on se tyhmä QUOTE.
No, minun mielestäni olisi kamalaa pukea päälle paita, joka on vain mielikuvituksettomien ihmisten mielestä hieno. Ja se QUOTE ei taida olla yhtä kamala kuin paita, jossa on FFVII logo ja griever, sillä se on yhtä kiinnostava kuin kamelin elämänkaari.
Parhaaseen ja helpoimpaan vaihtoehtoonhan päästäisi jos vaan valittaisi jompikumpi, missä yksinkertaisesti on vain meteori edessä. Se olisi mielestäni kaikkein selkeintä ja lähes kaikille mieleistä.
En usko että se olisi läheskään kaikille mieleinen valinta. Ja selkeähän se voi olla, muttei edellenkään tarpeeksi FFfin-paita.
huru-ukko
8.5.2005, 12:46:05
No, minun mielestäni olisi kamalaa pukea päälle paita, joka on vain mielikuvituksettomien ihmisten mielestä hieno. Ja se QUOTE ei taida olla yhtä kamala kuin paita, jossa on FFVII logo ja griever, sillä se on yhtä kiinnostava kuin kamelin elämänkaari.No, mehän kaksistaan emme tätä asiaa päätä, joten jäädänkös vain odottelemaan voittajaa, eikä tehdä tästä Riitelyketju #2:sta? jookos?
Ja selkeähän se voi olla, muttei edellenkään tarpeeksi FFfin-paita.Sori, mut oli ihan pakko. =) Sillä edelleenkään varmaan monet eivät pidä siitä hirveästä QUOTEsta siellä kympin takana, muuten se on ihan ok.
Okei, mä lopetan nyt. Jos joku haluaa vielä riidellä tästä asiasta laittakoot PM:ää mulle, niin voimme käydä väittelyä ja tulla vihamiehiksi.
Tonishi
8.5.2005, 12:57:32
Minä äänestin Musta 14:sta (http://www.fffin.com/fffin-paita/mustavalko/musta-14.jpg). Minusta on se on hieno. Onhan tuo värillinenkin kiva, mutta pidin tästä mustavalkoisesta enemmän. Oikeastaan siis kaikki nuo olivat hienoja, mutta päädyin itse tähän mustaan 14. Mutta se näyttää silti olevan selvää, että tuo väri 07 (http://www.fffin.com/fffin-paita/vari/vari-07.jpg) tullaan valitsemaan, kun aika monet sitä on jo äänestänyt.
isoSILLI
8.5.2005, 13:51:03
Mitään noista värillisistä paidoista en tule ostamaan.
Oma mielipiteeni menee Ruffen ja Purityn kastiin, sillä minusta kyse oli FFfin paidasta.
Kyllä, Final Fantasyt ovat sivustoa yhdistävä tekijä, mutta ei silti pitäisi tällaiselle kopiolinjalle lähteä.
Parasta olisi, jos pidettäisiin (kuten joku jossain aiemmin ehtikin mainita) jonkin sortin logo-kilpailu FFfinille ja sitten laitettaisiin tämä logo t-paidan kuvaksi.
Tämähän jo periaatteessa tosin pidettiinkin, kun paitoja alettiin suunnittelemaan.
Mutta silloin jo olisi pitänyt selkeästi sanoa, ettei suoraa kopiointia Final Fantasyjen logoista tms.
Lähinnä tuosta väri-07 paidan tyylistä tulee mieleen bändipaita, jossa mainostetaan kallen musiikkikauppaa ja etupuolella on Jamiroquain ja takapuolella manowarin logot. (Jos joku tajusi pointin. :P)
Noh, joka tapauksessa minusta tuo Musta-10 edustaa parhaiten tätä minun jokseenkin hankalasti määriteltävää mielipidettäni.
(Ja siis ilman tuota selän blitzball-quotea.)
Pakko näin uteliaisuudesta kysyä, mikäli jollain nyt on parempaa kokemusta paitojen painattamisesta, että eikö painattamiseen tarvitse kuitenkin verrattain suuren lähdekuvan? Saattanee osoittautua hieman ongelmalliseksi repiä noista väripaidoista riittävän isoa originaalikuvaa painatusta varten (mitä ongelmaa mustavalkopaidoissa ei ole). En nyt sitten asiasta sen paremmin tiedä, mutta tulipa vain mieleen.
Mitä tuohon minun paitaehdotukseni (nr. 10) saamaan quote-kritiikkiin taasen tulee, niin tarkoitus ei välttämättä ollutkaan, että paidassa käytettäisiin just ehdottomasti tuota tiettyä FFX-lainausta, vaan sen voi luonnollisesti vaihtaa johonkin... vähemmän hölmömpään vaihtoehtoon, tai jättää vaikka pois kokonaan (selkäpuolella kun ei välttämättä mitään tarvitse ollakaan). Varmaan ihan mahdollista sekin, että kukin saa halutessaan itse päättää mitä paidan takana lukee.
isoSILLI
Parasta olisi, jos pidettäisiin (kuten joku jossain aiemmin ehtikin mainita) jonkin sortin logo-kilpailu FFfinille ja sitten laitettaisiin tämä logo t-paidan kuvaksi.
Tämähän jo periaatteessa tosin pidettiinkin, kun paitoja alettiin suunnittelemaan.Logoista on mainittu jo. Kahteen otteeseen. Turhan jauhamisen sijaan voit vapaasti perustaa kilpailun.
Mutta silloin jo olisi pitänyt selkeästi sanoa, ettei suoraa kopiointia Final Fantasyjen logoista tms.Mahdollisuus, että joku olisi tarpeeksi typerä ehdottamaan FFfin-paitaan FF-logoa ei käynyt edes mielessäni. Enemmistö kuitenkin päättää tässä asiassa, ainakin jollei ylläpito suoraan ilmoita olevansa hanketta vastaan.
Ananaz
Pakko näin uteliaisuudesta kysyä, mikäli jollain nyt on parempaa kokemusta paitojen painattamisesta, että eikö painattamiseen tarvitse kuitenkin verrattain suuren lähdekuvan? Saattanee osoittautua hieman ongelmalliseksi repiä noista väripaidoista riittävän isoa originaalikuvaa painatusta varten (mitä ongelmaa mustavalkopaidoissa ei ole). En nyt sitten asiasta sen paremmin tiedä, mutta tulipa vain mieleen.Pidän itsestäänselvyytenä, että paitamallin ehdottaja kykenee toimittamaan tarvittaessa tarpeeksi tarkan paino-originaalin.
Pidän itsestäänselvyytenä, että paitamallin ehdottaja kykenee toimittamaan tarvittaessa tarpeeksi tarkan paino-originaalin.Ei kannattaisi. Sen sijaan olisi kannattanut mainita asiasta.
Mitä luulet, kuinka moni oikeasti pystyisi toimittamaan?
Uskoisin että värillinen kuva tulee olemaan kalliimpi. Mistä aijotte hankkia paidat? Humm kiitos ideasta voisin tehdä itselleni moisen paidan ^_^ Kunhan saisi nuo logot isommalla ja näin. No mutta juu, onkos tämä paita juttu ihan oikeasti tekeillä vai mites. Milloin moinen tehdään tai päätetään tehtäväksi. Nii juu no kysyn että saako ideaa käyttää.. siis jos minä painan itselleni moisen paidan.
Lähinnä tuosta väri-07 paidan tyylistä tulee mieleen bändipaita, jossa mainostetaan kallen musiikkikauppaa ja etupuolella on Jamiroquain ja takapuolella manowarin logot. (Jos joku tajusi pointin. :P)
Minä tajusin jo kauan sitten, enkä sen vuoksi itse äänestänyt värimällia 07. Griever-logo ei edusta koko FF-sarjaa, vain osaa VIII, vaikka se hieno onkin. Omasta mielestäni toimivin vaihtoehto olisi vieläkin musta ja/tai valkoinen paita, jonka etupuolelle tulisi sivuston logo, ja paidan taakse sivuston osoite. Tylsäkö? Ehkä, mutta vaihtoehdosta on karsittu pois kaikki turhat lisukkeet, ja paidan varsinainen tarkoitus on varsin selkeästi esillä.
Uskoisin että värillinen kuva tulee olemaan kalliimpi.
Niinhän se tuuppaa olemaan, ja sen vuoki omassa vaihtoehdossani ei ole kuin kaksi väriä, ja pientä pränttiä, joten ei myöskään tulisi kalliiksi vaihtoehdoksi.
Ruma Paskiainen
14.5.2005, 1:22:32
Joo on totta että väri paita 07 on oma ongelmansa sen suhteen että se viittaa kasiin mutta onkos tuolla nyt oikeesti jotain väliä? Se paita on hienon näköinen ja tyylikäs ja sen takia pidän siitä noista eniten joten äänestän sitä. Pidän mielummin hieno paitaa kuin "korrektia" paitaa.
Niin ja kysymys voisiko noita paitoja sitten joskus tilata useita kappaleita kuten esim 5kpl. ja mitä kokoja paidoista tulee ???
SDNKorento
14.5.2005, 9:36:47
Jasso, soli Griever...jossain vaiheessa siitä ei ottanut kukaan selvää - kertonee jotain laadusta. Mielummin mustavalko kuin väri, sillä vielä kuvissa värilliset näyttävät vielä kohtuullisilta, mutta kuka takaa sen, että ne ovat yhtä laadukkaita irl.
M14 on asiallisin, ei mitään turhaa. Hintakin on kai kohtuullinen?
Defense
20.5.2005, 7:34:33
Millonkas saatais tiedot, että mikä paita tulee myyntiin? Väri 07 on edelleen suosikkini.:) Sen tilaisin jos se tulee myyntiin. Mut vastausta kaipaisin kipeesti!!!
Nii juu, et millon ne tulee myyntii?
Onko tässä edelleen voimassa tuo kahden viikon äänestysaika? Minusta näyttää aika tasapeliltä tuo tilanne. Niin tosiaan jos meinaatte tuollaisia paitoja.. niistä pitää olla aika tarkka kuva. Tuo yksivärinen on aika yksinkertainen mutta tuo chocoboon varmaan tarvitsee isomman kuvan. Esimerkiksi tuommosen paidan jos tekee.. niin se tulee halvemmaksi tehdä hotmarkille. Semmoiselle teipille joka painetaan paitaan. Ja leikkuri tarvitsee tarkat yksityiskohdat sen jäljentämiseen. En tiedä miten olette ajatelleet painattaa paidat.. tuon värillisen ainakin foliopainolla.. mutta siinä on se heikkous että se murenee.. mutta on sitten kalliimpia vaihtoehtoja ja se on pysyvämpi. Olen varmaan moisesta sanonutkin.. toistan itseäni.
Siis onko tämä enää elossa tämä tämmöinen paidan tekeminen.. mistä ja milloin ja kuka tekee moisen tilauksen? ketkä ovat vastuussa tai no päättäjiä tässä asiassa?
Niinhän se tuuppaa olemaan, ja sen vuoki omassa vaihtoehdossani ei ole kuin kaksi väriä, ja pientä pränttiä, joten ei myöskään tulisi kalliiksi vaihtoehdoksi.
Mutta jos se on kovin pientä pränttiä siitä ei mahdollisesti tule hirveän hyvän näköistä paidalla. varoituksen sananen.
Jackal von ÖRF
20.5.2005, 10:36:41
Mikään paidoista ei saanut selvää enemmistön kannatusta (kaikki paidat olivat yhtä huonoja). Parempi ettei hätiköidä turhaan, joten dumpataan kaikki nykyiset ehdotukset. Sitten kun FFfinille saadaan kunnon logo, niin mahdollisuudet kunnon paitaan ovat paremmat.
Defence ja Saria puhuvat asiaa. Minuakin kiinnostaa että koska tämä hanke menee eteenpäin, kun kyselykin on jo suljettu? Minusta paras menettely olisi tiedustella voittajakaksikon kummankin paidan hintaa ja tehdä vielä yksi äänestys näiden välistä kun hinnat ovat tiedossa.
Mikään paidoista ei saanut selvää enemmistön kannatusta (kaikki paidat olivat yhtä huonoja). Parempi ettei hätiköidä turhaan, joten dumpataan kaikki nykyiset ehdotukset. Sitten kun FFfinille saadaan kunnon logo, niin mahdollisuudet kunnon paitaan ovat paremmat.
Ah Jackali ehti ensin. No tuntuu vain hiton turhalta että kaikista paidoista tehdään äänestys ja kauhea huuma päälle kun mitään ei saada aikaan. Pitäisiköhän perustaa kenties jonkinmoinen tiimi vapaaehtoisista suunnittelemaan logoa? Jos mennään tuolla "kun joskus saadaan logo"-linjalla, niin käy äkkiä niin että paita saadaan aikaisintaan joskus 5 vuoden päästä.
Gabriel
20.5.2005, 11:06:26
Ehkä jonkinlainen ratkaisu olisi syntynyt, jos nuo kaikki eivät olisi niin huonoja(/tylsiä)?
En ole väittämässä tässä samalla, että tietenkin osaisin tehdä itse paremman, vaan sanomassa vain että yksikään noista ei sytytä. Enkä ole intohimoista suhtautumista oikein muidenkaan osalta havainnut.
Kreifi
20.5.2005, 11:29:58
FFfin-logo kilpailu sitten pystyyn ja sen jälkeen uusia paitasuunnitelmia. Eikö? Weeeelc?
Sitä en ymmärrä miksi niiden paitojen pitää olla niin pirun ihmeellisiä ja monimutkaisia. Miksei yksinkertainen kelpaa? Se on paljon halvempi toteuttaakin.
Sitä en ymmärrä miksi niiden paitojen pitää olla niin pirun ihmeellisiä ja monimutkaisia. Miksei yksinkertainen kelpaa? Se on paljon halvempi toteuttaakin.
Agree with Kreifi. Itse olen monesti sanonut jo, että yksinkertaisin malli olisi halvin ja toimivin vaihtoehto. Kunhan kuvat ja/tekstit jotka paidassa ovat kertovat sanomansa selvästi, niin se riittää puolestani. Ja paidan tarkoitushan on kertoa FFfinin olemassaolosta. Ei mitään Grievereitä ja Cloudeja mukaan. Ne edustavat vain yhtä Final Fantasya, ei koko sarjaa.
Wompatti
20.5.2005, 12:42:25
Paita voi kyllä olla yksinkertainen, mutta se ei tarkoita etteikö se voisi myös olla hieno. Nämä paidat eivät ole hienoja.
Kreifi
20.5.2005, 12:46:14
Paita voi kyllä olla yksinkertainen, mutta se ei tarkoita etteikö se voisi myös olla hieno. Nämä paidat eivät ole hienoja.Ei mutta näissä paidoissa kaikissa ollaan menty hirveän monimutkaisiin ja isoihin kuviin. Se tulee kalliiksi. En näe paljonkaan järkeä myydä jotain 20 euron paitaa täällä. Tilaaja/toimittaja itsensä siinä vaan kuseen pistää. Pari peruutusta ja tadaa.
Gabriel
20.5.2005, 14:43:10
Miksi väkisin tunkea paitoihin AYBABTU-aforismeja ja muuta nokkelaa, vaikka se samalla pysyisikin suhteellisen yksinkertaisena? Suunnittelijoilla on hieman lähtenyt mopo käsistä. Hyvän paidan tyylikkyys piilee selkeydessä ja yksinkertaisuudessa, joiden molempien avainsanoja ovat vain tarpeellinen. Mallia näkee vaikkapa bändipaidoista. Useimmissa (ja parhaimmissa) on vain nimi ja logo, joskus jopa molemmat samassa paketissa.
Musta-14 on ihan nätti, mutta meteori on Final Fantasy VII:n logo, ei Final Fantasy Finlandin. Eikä tässä haeta FFVII- vaan FFfin-paitaa (ei edes FFVIIfin).
Minä olisin oikein tyytyväinen jo sellaiseen paitaan, jossa vain lukee 'Final Fantasy Finland'. Mutta jos sinne on pakko jokin kuva saada, niin laittakaa edes Mjölnir. =)
Kreifi
20.5.2005, 14:54:23
Minä olisin oikein tyytyväinen jo sellaiseen paitaan, jossa vain lukee 'Final Fantasy Finland'. Mutta jos sinne on pakko jokin kuva saada, niin laittakaa edes Mjölnir. =)Taisi olla minun ehdotukseni sellainen paita, jossa lukee rinnan kohdalla FFfin. Mutta tietty se oli liian pelkistetty ja yksinkertainen kait sitten kun ei kelvannut. Sellainen paita olisi vain juuri FFfin-paita ja tulisi halvaksi (uskaltaisin sanoa, että 12 euroa, ehkä jopa halvempi).
huru-ukko
20.5.2005, 15:02:09
Musta-14 on ihan nätti, mutta meteori on Final Fantasy VII:n logo, ei Final Fantasy Finlandin. Eikä tässä haeta FFVII- vaan FFfin-paitaa (ei edes FFVIIfin).Tämähän on pelipaita vs. fin-paita vs. kaikki on yhtä rumia! =)
Mutta, vaikka meteori on seiskan logo, eihän se estä sen laittamista paitaan, sillä minusta se ainakin sopii paremmin kuin joku huonolla grafiikalla tehty chocobo ja sen ulkoasukin on paljon silmäämiellyttävämpi.
Njoo, taas menee väittelyksi.
Nyarlathotep
20.5.2005, 15:27:05
Tämähän on pelipaita vs. fin-paita vs. kaikki on yhtä rumia! =)
Mutta, vaikka meteori on seiskan logo, eihän se estä sen laittamista paitaan, sillä minusta se ainakin sopii paremmin kuin joku huonolla grafiikalla tehty chocobo ja sen ulkoasukin on paljon silmäämiellyttävämpi.
Njoo, taas menee väittelyksi.
Ei sovi, ei ollenkaan sovi. Useat pitävät varmasti enemmän pelkistetystä ja halvasta paidasta. Jos paidaksi valitaan tuo FFVII:n logo, niin minä en sitten FF(7)fin-paitaa, enkä edes mitään paitaa jos se maksaa yli 20 euroa. Olen yhä edelleen musta-10:n kannalla, koska se kuvastaa paremmin itse FFfiniä, kuin tuommoinen ruma meteoriitti&Griever-paita.
Vekkuli
20.5.2005, 15:28:47
Hyvän paidan tyylikkyys piilee selkeydessä ja yksinkertaisuudessa, joiden molempien avainsanoja ovat vain tarpeellinen.
Aivan. Jos nyt tungetaan paitaan viittä eri väriä ja molemmat puolet täyteen kaiken maailman kuvia, niin onko se sitten muka hieno? Itse haluan yksinkertaisuudessaan hienon paidan, joka on a) selkeämpi b) halvempi.
Niin, eihän mikään estä sitä että päätettäisiin laittaa VII:n logo paitaan, ihan totta. Ja tuloksena olisi FFVII-paita, vaikka tässä haetaan FFfin-paitaa. Jos paidassa on FFVII:n logo, se näyttää massatuotannolta, mikä ei olisi kovin hyvä juttu. Moni varmasti haluaa paidan, jossa näkyy selvästi että se on juuri FFfin-paita. Vaikka tuo chocobo onkin huonolla grafiikalla tehty, se liittyy jokaiseen Final Fantasyyn. Ja eihän paitaa ole onneksi vielä päätetty, joten varmasti parempia malleja löytyy. Minulta jää paita todellakin ostamatta jos siinä on joku FFVII-logo, joka FFfin-paidassa olisi todella onneton valinta.
Niera Kuuranpoika
20.5.2005, 16:20:50
Jos pelkistettyä vaihtoehtoa haetaan, niin eikö esimerkiksi tuo musta-01 ole sellainen? Mahdollisesti tuota etupuolen tekstiä voisi hieman tyylitellä, mutta muuten se olisi mielestäni juuri tuollainen yksinkertainen ja selkeä. Ei ylimääräisiä kuvapainatuksia nostamassa hintaa tms.
Tai sitten tuo Kreifin ehdotus pelkästään rinnan kohdalla lukevasta FFfin-tekstistä, vaikka onkin melko yksinkertainen niin voisi toimiakin.
Kreifi
20.5.2005, 16:24:14
Ei se värin määrä hintaa nosta, vaan painatuksen koko. Ihan yhtä hintava tuo 01 on kuin mikä tahansa, jonka selässä on yhtä tilaavievä kuva.
Minusta sellainen olisi hieno paita, missä lukee edessä rinnan kohdalla FFfin ja takana alhaalla www.fffin.com. Yksinkertainen, eikä kovin kallis. Jos vielä halvempi ja pelkitetympi halutaan, niin sitten vain tuo FFfin.teksti. Mutta turhapa tästä taitaa olla vääntää ennen logokilpailua...?
Soul Reaver
20.5.2005, 16:33:00
Phew, oikea ratkaisu lyödä homma jäihin juu. Musta-14 olisi ollut siedettävä, jos se pikselimössöchocobo olisi heivattu siitä edestä ja pistetty selkäpuolelle hurmaavien aforismien tilalle. Mutta silloinkin se olisi vain siedettävä. Ja mehän emme siedettävään tyytyisi.
Moni on jo esitellyt jälkiviisauksiaan hurun tokaisulle, siispä tartun johonkin muuhun:
Ah Jackali ehti ensin. No tuntuu vain hiton turhalta että kaikista paidoista tehdään äänestys ja kauhea huuma päälle kun mitään ei saada aikaan. Pitäisiköhän perustaa kenties jonkinmoinen tiimi vapaaehtoisista suunnittelemaan logoa? Jos mennään tuolla "kun joskus saadaan logo"-linjalla, niin käy äkkiä niin että paita saadaan aikaisintaan joskus 5 vuoden päästä.Hmmh, itse ajattelin aluksi että tuo sama, löysempi yhteistyöruljanssi uudelleen. Mutta paitojen suunnittelijat tuskin tajuaisivat jutun punaista lankaa tälläkään kertaa, ja juttu menisi taas lekkeriksi. Enpä tosin usko, että yhden kaikkia FF:iä tai FFfiniä leimaavan logon takia tarvitse tiimin perustamiseen vaivautua.
Voihan pentele. Mehän teemme ilmiselvästi tämän asian liian vaikeaksi.
AYBABTU-aforismejaAforismit... tuo mieleen Mankelin aina niin elämää suuremmat sloganit, kuten "Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee jaloilleen." Harmittavaa kyllä, kyseisestä sarjasta oli kitketty melkein kaikki Kummelille ominaiset absurdiuet.
Kyllä, spottasitte varmaan että aloitan tässä oikeen xtrakatkerankitkerää quotesotaa Kaapin kanssa. =)
Hmmh, itse ajattelin aluksi että tuo sama, löysempi yhteistyöruljanssi uudelleen. Mutta paitojen suunnittelijat tuskin tajuaisivat jutun punaista lankaa tälläkään kertaa, ja juttu menisi taas lekkeriksi. Enpä tosin usko, että yhden kaikkia FF:iä tai FFfiniä leimaavan logon takia tarvitse tiimin perustamiseen vaivautua.
Minä kannattaisin silti tiimin perustamista. Tarkoitus on logon suunnittelun ohella saada valmiiksi yksinkertainen ja selkeä paita. Jos homma laitetaan jäihin nyt, niin uskaltaisin 90% varmuudella sanoa että sille käy samalla lailla kun ff VII suomeksi projektille jota ei jäihinpistämisen jälkeen ole jatkettu. Taitaa kyseinen projekti olla kuopattu kokonaan.
Tällä erää FFfin-paitoja ei ole tulossa.
Äänet jakautuivat liian tasan kolmen paidan välille jotta jaksaisin viedä asiaa eteenpäin. Lisäksi yksikään ehdokas ei varsinaisesti sytyttänyt, joten FFfinin yhteiset paidat siirtyvät (kaukaiseen) tulevaisuuteen.
Ainakin Kreifi, Kaappi sekä Kaali ovat liputtaneet voimakkaasti uuden paitasuunnittelun puolesta. Heitänkin pallon nyt teille kolmelle: aktivoitukaa te vuorostanne. (:
Kaiowas
22.5.2005, 5:24:35
Joo uudet paidat kehiin. Mä olen ainakin valmis ostamaan paidan kun sellainen vaan tulee, eikä sen ulkonäon suhteen niin kauheasti ole väliä, kunhan se on hieno =). Ei muuta kuin kaikki joukolla suunnittelemaan.
LizzieFox
16.6.2005, 14:46:36
Siis sitä paitaa ei nyt tulekkaan vai? Höh.
Itse menen tänään tai viimeistään ensiviikolla kyselemään paljonko maksaisi semmoinen pieni teksti painatuttaa paitaan tuolta jostain mikä-lie-olikaan-nimeltään painatus paikasta. Miettien ihan oman IRC-kanavani paitaa. Ja jos se ei paljua maksa (alle 30 ¤) niin teetän ainaskin itselleni jossakin vaiheessa paidan jossa lukee www.fffin.com. Paidasta tulee semmoinen suht tiukka eikä mitään yöpaita, jättipaita mallia. Hyh. Sen takia oikeastaan tulinkin kurkkimaan tätä ketjua että olisiko mahdollisat saada naisten mallinen paita vai onko se vaan onesize fits you all!. Olipa paita projekti nyt kuinka kesken tahansa minä laitan jonkun näköistä. Sitten te saatte kuolata vierestä paitaani.
// Haha :D Kiitos Purity. Meitsi mukä lukee väärä ketjua :D
Mutta ihan varmasti tässä ketjussa oli uusia viestejä enemmänkin kuin vain minun! Siksi minä tänne eksyin koska luulin tämän olevan aktiivinen keskustelu. :} Hoho. Ketju oli vielä kaikenlisäksi pinnalla ja samana päivänäkin taisi olla ennen minua posti tullut. Yleensä vielä kurkin vain noita pinnalla olevia ketjuja ja muut jäävät unohduksiini. Olen nykyisin vähän turhankin epäaktiivinen ja laiska.
Purity
16.6.2005, 14:55:50
No siis öh. Täällä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=13681) käydään keskustelua aiheesta. Paitaprojekti on tietääkseni vieläkin ihan käynnissä. Tällä hetkellä vain mietitään logoa (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=13735) siihen. Kummatkin näistä linkittämistäni ketjuista ovat tätä kirjoittaessani ihan tämän ketjun alapuolella, joten niiden bongaamisen ei pitäisi kovin vaikeaa olla.