PDA

View Full Version : Kiireesti apua! Koneessani on virus mitä ei voi poistaa!

Sixpounder
30.4.2005, 13:47:25
Eli nyt on Norton Antivirus tiedottanut että koneessa on viirus. Viiruksen nimi on Trojan Horse. Tämän voi poistaa sitten kun olen saanut vastauksen ja laitan sitten vielä viestin että saa poistaa. Kertoisitteko jotain Anti viruksia jotka torjuvat Trojan Horse viruksen? Apua tarvitaan, ja kiireesti! Kiitoksia niille ketkä minua onnetonta viiruksen kohdetta auttavat. :bow:

// Ainiin ja kertokaa myös muitakin tapoja millä sen voisi poistaa.

Ruhl
30.4.2005, 13:55:33
Pari riviä alempana oli jo topikki (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=13318) samasta aiheesta.

The Guardian
30.4.2005, 13:56:30
tämmönen ketju taitaa olla jo,ja siellä on ihan käypiä vastauksia:
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=13318

toivottavasti linkki toimii,ja niin Zenes tuntuu olevan expertti näissä asioissa,tiedätkö onko Troijalainen karanteenissa???ja onko nimi todella pelkkä "Trojan Horse" jos on nimi googleen tai f-securen sivuille,sieltä pitäisi löytyä neuvoja tähän vaivaan... :D

Sixpounder
1.5.2005, 9:01:01
Nyt yritin käyttää avastia poistamisessa, mutta se sanoo että tiedostoa ei voi jotain katsoa tai poistaa tai laittaa karanteeniin. Vielä joku kertoisi sellaisen millä voisi laittaa karanteeniin? On tuo virus tuolla tärkeässä WINDOWS kansiossa.. Ja nyt tulikin TAAS virushälytys. lukee näin:

VIRUSHÄLYTYS!

Norton AntiVirus on havainnut viruksen tietokoneessa.

Objektin nimi:C:\WINDOWS\system32\ (ja loppua en saa kertoa.)

Viruksen nimi: Trojan Horse

Suoritettu toimenpide: Tiedostoa ei voi korjata.

Ja nyt painan OK niin toimenpide vaihtuu ja on:

Suoritettu toimenpide: Tiedoston käyttö on estetty.

Netti pätkii, ja kun pelaan WoWia niin se joskus menee pois itsestään. Kiitoksia jo Pingviinille. Mutta ei attanut :(

The Guardian
1.5.2005, 10:04:01
...ilkeä pikku paskiainen...itselläni oli tässä 5kk. sitten "TrojanDownloaderWin32.exe..."se olikin hauska,kun se tykkäs ladata kavereitaan koneelle aina kun netti meni päälle...no me sitten soitettiin "tietokonenörtille" ja tämmösellä se sen mun mielestä poisti,vaikka Zenes ei kyllä uskokaan...mut musta TÄÄ (http://www.lavasoft.de/software/adaware/) on ihan käypä ohjelma... :D

ja löytyykö pelkkä Norton-antivirus...(sellanen keltanen neliö siällä tehtäväpalkissa...)vai onko koneessa myös Norton internet security...sellanen maapallo pikakuvake työpöydällä...

...jos ei ad-aware toimi niin en oikeen osaa enää auttaa...soita jollekin apulinjalle.... :eh: :huh:

toivottavasti selviät... :wink:

Sir Edmund
1.5.2005, 10:37:53
Kun virus on Windows/system32-kansiossa on se tehnyt itsestään järjestelmäkansion, joka on koneen mielestä elintärkeä sen toiminnan kannalta eikä kone anna poistaa sitä. Myöskään vikasietotilassa tämä ei ainakaan minulla lähtenyt pois, joten yksi tapa päästä tästä ongelmasta eroon on formatoida koko kone. Olen itse joutunut kaksi kertaa ottamaan tämän toimenpiteen käyttöön ja onhan se ärsyttävää, kun kaikka vaivalla tallennetut tiedostot katoavat taivaan tuuliin.

Dime
1.5.2005, 11:52:48
VIRUSHÄLYTYS!

Norton AntiVirus on havainnut viruksen tietokoneessa.

Objektin nimi:C:\WINDOWS\system32\ (ja loppua en saa kertoa.)

Viruksen nimi: Trojan Horse

Suoritettu toimenpide: Tiedostoa ei voi korjata.

Ja nyt painan OK niin toimenpide vaihtuu ja on:

Suoritettu toimenpide: Tiedoston käyttö on estetty.

Älä missäännimessä ala formatoimaan konettasi. Minulla oli sama vika viime kesänä, kun AVG antivirus löysi kohteita muttei niitä pystynyt poistamaan. Ja ne olivat system32 kansiossa.

Itselläni ratkaisu tähän oli vain viileästi mennä system32 kansioon, ja manuaalisesti poistaa kaikki tiedostot, jotka AVG ilmoitti tartunnan saaneiksi.
Eli siis valitset vain tiedoston ja kylmästi shift+del.

Zenes
1.5.2005, 21:00:37
tämmösellä se sen mun mielestä poisti,vaikka Zenes ei kyllä uskokaan...mut musta TÄÄ (http://www.lavasoft.de/software/adaware/) on ihan käypä ohjelma... :D

Tuohon sen verran, että nyt kun jaksoin tuon sivun lukea läpi jopa. Niin näköjään adawareen on lisätty myös troijalaisia poistava ominaisuus. Eli kyllä tuokin poistaa, mutta en usko että niin hyvin kuin virustorjuntaan keskittyneet ohjelmat. Kannattaa ehkä kuitenkin kokeilla, jos ei muilla meinaa lähteä. Ja tuota vikasietotilaa kannattaa kokeilla, jos ei ole vielä kokeillut. Ja sitten kannattaa yrittää poistaa niitä vikasietotilassa käsin. Viimeinen vaihtoehto on formatointi, johon tarvitsee suht harvoin turvautua, ellei asia äidy kovin pahaksi.

Amira
3.5.2005, 9:15:08
Itselläni on AVG Antivirus ja on toiminut todella hyvin, kaikki niin Troijat kuin muutkin madot on saatu sillä poistettua helposti ja jos joskus (Mikä ei ole tapahtunut kuin ehkä kerran kaks) ettei viruksen torjunta poistakkaan Troijaa tai muuta virusta, niin otan osoitteen jonka kone kertoo, menen sinne ja poistan tiedoston itse. Sitten taas tarkistetaan löytyykö enää viruksia. Eiköhän sen noin saa pois jos muu ei auta?

En sitten tiedä haittaako se konetta jos se on joku todella tärkeä tiedosto koneen toimimisen kannalta, mutta kai sitä kannattaa yrittää ennenkuin koko koneen tyhjentää.