PDA

View Full Version : Harry Potterin opet

Sakke
6.6.2005, 7:36:01
Tulipahan mieleen vähän aikaa sitten sellainen kysymys, että keitä kaikkia opettajia Harrylla on tähän mennessä ollut? Itse en muista kaikkien nimiä Kalkaroksesta ja parista muusta huolimatta. Harryllahan on ollut pimeyden voimien suojautumisen tunneilla aina uusi ope. Kuka on SINUN mielestäsi heistä paras. Voit postata muistakin opeista ja kertoa mielipiteesi heistäkin.

Enpä löytänyt tällasta sivua, mutta poistakaa mikäli on turha.

//Siirrän fiktioon. Kyseessä kuitenkin ensisijaisesti kirjasarja. -Prometheus

korppis
6.6.2005, 7:51:03
Entä miksi et itse kertonut omaa mielipidettäsi?

Juu, mutta spoilaavaa tekstiä on, joten lue omalla vastuulla.
Minun mielestäni R.J. Lupin, koska hänen avulla päästään tutustumaan James Potteriin, Sirius Mustaan ja muihin Harryn vanhempien tuttuihin, joka oli mielinkiintoista.

R.J. Lupin oli myös hyvä pimeyden voimilta suojautumisen opettaja. Tykkäsin hänestä jo ennen lukukauden alkua, koska junassa vastaan tulle An-ankeuttaja ja Lupinin Animaagi-eläimen valinnasta voi vain nauttia, joka täysikuu. Tätä minä haluan J.K. Rowling

Yaden
6.6.2005, 8:59:15
Entä miksi et itse kertonut omaa mielipidettäsi?

Juu, mutta spoilaavaa tekstiä on, joten lue omalla vastuulla.
Minun mielestäni R.J. Lupin, koska hänen avulla päästään tutustumaan James Potteriin, Sirius Mustaan ja muihin Harryn vanhempien tuttuihin, joka oli mielinkiintoista.

R.J. Lupin oli myös hyvä pimeyden voimilta suojautumisen opettaja. Tykkäsin hänestä jo ennen lukukauden alkua, koska junassa vastaan tulle An-ankeuttaja ja Lupinin Animaagi-eläimen valinnasta voi vain nauttia, joka täysikuu. Tätä minä haluan J.K. Rowling

Minulla lähes samanlainen vastaus, kuin cEVVA:lla.
R.J Lupin oli kaikkein paras. Orave osottautuikin voldemortiksi,
kalkaros on muuten vaan ilkeä, villisilmä vauhko mielestä en kyllä muista, minkälainen hän on, koska aika kauan sitten luin feeniksin killan. Pimento, tuo iljettävä. Hääti Dumbledorenkin poies (korjatkaa, jos on jtn väärin...) Niin kyllä tässä Lupinia kannatetaan. ;)

Sakke
6.6.2005, 11:53:13
Minulla lähes samanlainen vastaus, kuin cEVVA:lla.
R.J Lupin oli kaikkein paras. Orave osottautuikin voldemortiksi,
kalkaros on muuten vaan ilkeä, villisilmä vauhko mielestä en kyllä muista, minkälainen hän on, koska aika kauan sitten luin feeniksin killan. Pimento, tuo iljettävä. Hääti Dumbledorenkin poies (korjatkaa, jos on jtn väärin...) Niin kyllä tässä Lupinia kannatetaan. ;)

Yhdyn tähänkin. Remus J. Lupin on minunkin mielestäni paras opettaja. Hän selvästi ymmärtää Harrya toisin kuin muut. Gilderoy on niin omahyväinen joten sekin on outo. Pimentoa minä kyllä vihasin, kun luin kirjan.
Mutta ottaa kuitenkin huomioon sen seikan Että Kalkaros suojelee Potteria, vaikkei siltä näytä. No siinä niitä opeja.

Fera
6.6.2005, 12:42:11
No totta kai Lupin on parhain, sillä hän oli tehokkain opettaja ja muutenkin mukavin.
Ja muut opettajat eivät minun iskeneet kunOrave olikin Voldemortin palveluksessa ja muutenkin pelkuri, Lockhartia en voi sietää ja vieläpä ei edes itse ollut niitä urotekojaan tehnyt. Kalkaros inhottavan ihana nilkki ja Vauhkomieli kidutti hämähäkkejä. Pimento oli aivan hirveä ja häntä teki mieli vetäistä kuonoon. Onneksi kentaurit sen tekivätkin. (vai oliko ne nyt ne?)Lupin oli kiintoisa ja vieläpä ihmissusikin.Hänen lähtönsä harmitti minua kovasti, mutta onneksi hän on vielä viidennessä mukana. [J.K.Rowling, kaipaan sellaisia opettajia. Älä vain tapa Lupinia.]

Vauhkomieli on sitten toiseksi paras, koska hän oli ihanan vainoharhainen ja raju. Vaikka hän ei ollutkaan oikea Vauhkomieli neljännen kirjan ajan niin silti en voinut olla pitämättä hänestä. Onneksi häntä tullaan näkemään jatkossakin.

Velvety
7.6.2005, 14:05:35
Remus Lupin. :]

Hän oli oikein mukava opettaja kirjassa ja elokuvassakin hän oli ihan kiva heppu. Enemmän pidin Lupinista kirjassa kuin elokuvassa, koska leffan Lupin ei näyttänyt lainkaan siltä, miksi olin hänet mielessäni kuvaillut kirjaa lukiessani. Elokuvassa hänellä oli oikein sivistyneen näköiset vaatteet. ne eivät todellakaan olleet kuluneet, kuten kirjassa kuvailtiin. Ainakaan itse en tällaista "tärkeää" asiaa huomannut hahmon vaatetuksessa.

Kyseisen mies myös tiesi paljon kaikenlaista ja hänen oma menneisyytensä oli mielestäni varsin mielenkiintoinen. Lupinhan oli yksi niistä neljästä pojasta, jotka keksivät über mahtavan kelmien kartan, mitä minun oli vaikea uskoa, kun luin Azkabanin vankia ensimmäisen kerran. Anteeksi kovasti, jos spoilasin juonta. :]

Lupin on ehdottomasti paras tähän mennessä olleista Pimeiltä voimilta suojautumisen opettajista. Vihaan ja vöhemmän vihaan noita muita. Oravea voisin kuvailla pelkuriksi, mutta siihen on syy. Lockhart oli täynnä itseään ja Vauhkomieli järkyttävä hemmo. Dolores Pimento alias sammakkonainen oli niin hirveä, että tunnen oloni hyvin ärsyyntyneeksi aina kun tuosta naikkosesta tulee puhe. >.>

Valintani on kuitenkin Lupin. Jos kaikista opettajista pitäisi valita niin Lipetit, McGarmiwa, Kalkaros ja Lupin olisivat ehdottomasti ne, mitkä valitsisin. :)

Siivetön
9.6.2005, 11:20:57
Tähän asti paras on ollut lukijan kannalta Pimento (varsinkin jos nauttii siitä että potta-Potteria kidutellaan, niin kuin allekirjoittanut..)

Oppilaiden kannalta on ollut R. Lupin (vaikkakin elokuva pilasi mielikuvani Lupinista - ja muutenkin ne pilaavat hyvät kirjat osin)

Haluaisin vain korjata yhden asian:
Orave ei ollut Voldemort, hän ja Voldemort elivät symbioosissa koska Voldemort oli luvannut Oravelle ikuisen elämän jos antaisi käyttää tämän vartaloa (lähinnä takaraivoa) omansa takaisinpalauttamiseen..

Laureloth
18.6.2005, 0:16:06
Lupinin Animaagi-eläimen valinnasta voi vain nauttia, joka täysikuu.

Korjaisin vaan että ei Lupin itse päättänyt olla ihmissusi, vaan häntä purtiin.
Omakin suosikkini tosin on Lupin, vaikkei leffaversio täysin vastaakaan omia mielikuviani (vaikka eivätpä ne koskaan...). Olen täysin kelmifani. :)
Leffat eivät ole mitään kirjoihin verrattuna.
Ja kysyisin vaan että eikö tämäkin topic kuuluisi oikeastaan Fiktio & Kirjallisuus -osastoon?

Sisko ja sen Sisar
18.6.2005, 20:00:37
Sisar: No Lupin tietenskin on suloisin, koska se muuttuu ihmissudeksi.... voi, kumpa yks sellainen purisi mua :lovetus: .
Ja Villisilmä Vauhkomielikin oli iihaana. Miekin haluun sellaisen makeen taikasilmän, (pojat pukkareissa varokoon) minkä voi ottaa ulos päästä.
Ja sitten Kalkkaros on opettaja nro. 1!!! (vaikkei opetakkaan pimeyden voimilta suojautumista.) Aah, professor Snape!!! I simply looovee that name. Se on niin kalpea ja niin tummahiuksinen ja ilkee Harrylle. (hyi hyi, kiusaa silmälasipäisiä poikia. ;) Anteeksi jos tuo loukkasi jotakuta)

Vekkuli
18.6.2005, 21:00:08
Ehdottomasti Lupin.

Orave ei ollut kovin kiva, sillähän oli sellanen pikku vika että sen takaraivossa törrötti Voltsa. Lockhart ei kai perusteluja tarvitse. Lipevä liskopossu. Villisilmä oli ihan hyvä, toiseksi paras. Pimento? Yh! Kirjan kannessa oleva kuva selittää mielipiteeni hänestä.

Mutta Lupin oli kyllä niiiiiiiiin paras. Jeejee, ihmissusi-opettaja! Lupin oli hauska ja älykäs, pisti Kalkkikselle jauhot kurkkuun. Kyllä vain, Luupsa rulez!!!!111

Astril
19.6.2005, 10:42:52
Äänestin Lupinia, koska hän on vain mieletäni paras ope.

Olisi minustakin mukava
osata muuttu ihmissudeksi, jos muuttumista voisi kontrolloida.

Myös villisilmä Vauhkomieli on yksi suosikeista.

Merya
22.6.2005, 14:15:16
Mielestäni Lupin on ollut kaikista paras pimeyden voimilta suojautumisen opettaja tähän mennessä ja luultavasti mielipiteeni ei tule muuttumaan edes seuraavien kirjojen myötä. Harry oppi Lupinilta hirveästi asioita. Enemmän kuin kahden ensimmäisen vuoden aikana Oravelta ja Lockhartilta yhteensä.

Orave oli kyllä hyvä opettaja, mutta jotenkin se opetusmetodi oli sellainen josta itse en pitänyt ja Lockhartilla oli vain suuri ego. Heti kun tuli jokin vaikeampi tilanne kuin itsensä ihailu, niin hän katoaa paikan päältä.

Pimento, minä ja eräs ystäväni vihasimme häntä. Me olisimme halunneet tappaa hänet melkein heti ja emme vieläkään ole luopuneet tappouhasta >___<

Real Emotion
22.6.2005, 18:23:00
Lupin tietenkin, koska hänen tuntinsa olivat aidosti mielenkiintoisia. Lupin on myös yksi lempihahmoistani. Hänestä sai sopivan sympaattisen vaikutelman, vaikka elokuvassa hän on vähän erilaisempi kuin kuvittelin. Lisäpisteitä myös siitä, että hän on Siriuksen ystävä.

Orave ja Pimento ovat tietenkin huonoimmat vaihtoehdot. Ainakin oppilaita ajatellen. Toisaalta kirjoissa Pimenton julmuus lisäsi kiinnostusta. Ihan hyvä hahmo, vaikka toivoisinkin sen kuolevan.

Lockhart oli todella hassu hahmo. Tyypin suunnaton itserakkaus sai pakostikkin nauramaan. Toivottavasti hänestä kuullaan vielä seuraavissa kirjoissa. En siltikään haluaisi opettajaksi.

Vauhkomieli on Lupinin jälkeen toiseksi paras vaihtoehto. Erikoinen ja vähän vainoharhainen hahmo. Pidin hänestä erityisesti viidennessä kirjassa. Lupin on kuitenkin minusta paras pimeydeltä suojaamisen opettajaksi.

Ferithem
22.6.2005, 19:35:32
Minäkin tykkään Lupinista, hän on söpönen. Koko Harry Potter -sarjassa miekkonen kuuluu lempihahmoihini, sillä hän on sympaattinen ja nukkavierujen (kumma kyllä, elokuvan Lupin vastasi kyllä vaatteiltaan ihan minun mielikuviani) kaapujensa alla rohkea persoona. Henkilönä Lupin on kaikista pimeyden voimilta suojautumisen opettajista ehkä mielenkiintoisin, sillä hänhän tunsi Harryn vanhemmat ja todella välittää pojasta. Mies pitää myös parhaat ja tehokkaimmat oppitunnit aineensa alueella!

Etenkin viidennessä kirjassa Lupinin paluu ja muistot Kalkaroksen nuoruudesta, joissa hänkin vilahti, ilahduttivat minua suuresti. Oli sydäntä lämmittävää saada takaisin yksi niistä henkilöistä, joihin Rowlingin on onnistunut puhaltaa eniten lämpöä ja eloa. Ihmissusi-ominaisuus lisää myös herran karismaa roimasti.

Vauhkomielestä tykkään myöskin, joskin hänen hahmonsa jää tietystä syystä hieman enemmän pimentoon kuin Lupinin. Neljättä kirjaa en ole lukenut monesti, joten en osaa enempää perustella kakkossuosikkiani. Vauhkomielessä on tiettyä omalaatuisuutta ja asenne, joka saa minut aivan lääpälleen.

Opettajien kuningas on kuitenkin herra Severus Kalkaros. Ei ole rasvatukan hapannaaman voittanutta. Hän on koko kirjasarjan herkullisin hahmo, ja siksi iski suuri suru lukiessani viidettä kirjaa, jossa nuorta, ahkeraa Kalkarosta koulukiusattiin. Tässä kohtaa on ylistettävä elokuvien Alan Rickmania: hän on nappivalinta taikajuomien opettajan rooliin.

Uber Weapon
18.7.2005, 19:05:34
Sisar:
Ja Villisilmä Vauhkomielikin oli iihaana. Miekin haluun sellaisen makeen taikasilmän, (pojat pukkareissa varokoon) minkä voi ottaa ulos päästä.

Ottaen huomioon että sillä silmällä näkee siinä kallon kuin pöydänkin läpi niin mikäs estää kurkkimasta poikia ihan vaikka vaan välitunnilla, kyllä sillä vaatteiden läpi näkee. Kieltämättä semmoinen silmä olisi kewli.

Kyselystä puuttuu Snape/Kalkaros joten boikotoin äänestystä.

Itse luonnollisesti äänestäisin Lupinia tai Kalkarosta, muut opettajathan olivat enemmän tai vähemmän joko taitamattomia, ilkeitä, voldemortteja tai muuten vain epäkelpoja saadakseen ääneni.

Pyro
23.7.2005, 16:09:24
Minusta Lupin, jotenkin sympaattisin kaikista, on kuitenkin ihmissusi...
Se oli valittava koska
Kalkaroksesta tulee kuudennessa kirjassa pimeydenvoimilta suojautumisen uusi opettaja eikä häntä ollut äänestykseen listattu. Kalkaros on kaikkien aikojen paras maikka. Pahistelua pahistelua...

Deux
26.7.2005, 13:23:59
Kyllähän minä Lupinista pidin eniten :x

Kyseisen mies myös tiesi paljon kaikenlaista ja hänen oma menneisyytensä oli mielestäni varsin mielenkiintoinen. Lupinhan oli yksi niistä neljästä pojasta, jotka keksivät über mahtavan kelmien kartan, mitä minun oli vaikea uskoa, kun luin Azkabanin vankia ensimmäisen kerran. Anteeksi kovasti, jos spoilasin juonta. :]
Jep. Kelmien Kartta on mahtava keksintö ^^; Juuri tuo yhteys Harryyn (taikka hänen isäänsä) oli ratkaiseva tekijä. Harryn silminhän Tylypahkaa käydään, joten on hyvä että itse päähenkilöstä saadaan näin mukavasti tietoa. Azkabanin vankingissa oli muutenkin paljon enemmän Harryn äidistä ja isästä, mistä pidin. Kahdessa ekassa kirjassa annettiin heistä niin vähän tietoa. Mutta kolmannessa kirjassa jouneen tulee mukaan Sirius sekä Lupin, jotka molemmat olivat Jamesin hyviä ystäviä. Oli mukava lukea välillä heistäkin. Vaikka Harry onkin orpo, on sentään kiva tietää hänen vanhemmistaan :]

Lupin oli muutenkin mukava ja reilu heppu. Juuri oikea mies Pimeyden voimilta suojautumisen opettajaksi. Orave oli ihan väärä mies hommaan, pelkäsi ainetta jota opetti. Lockhart oli muuten vaan huono. Hänen taitonsa eivät mitenkään riittäneet kyseiseen hommaaan. Toisaalta Lockhart onnistui naurattamaan välillä, mutta opetushommassa hän oli pelottavan huono O_o

edit: Ei pitäisi olla spoilereita..

Sakke
20.8.2005, 16:15:06
Kelmien kartta (enkuks Maradeus Map) on just mielenkiintoinen keksintö. Senhän tekijät, Matohäntä, Anturajalka, Kuutamo ja Sarvihaara ovat oikeastaan
Anturajalka: Sirius, Matohäntä: Peter Piskuila, Kuutamo:Lupin ja Sarvihaara: James Potter. Eli Kelmien Kartta on heidän keksintö. Mitenkäs sen he ovat tehneet :huh:

Lady Kiha
20.8.2005, 18:37:06
Tässä siis voi olla spoilereita, enkä halua tukkia tähän spoilerilaatikoita, joten jos ette ole lukeneet kaikkia viittä kirjaa, ei välttämättä kannata lukea.

Elikkä valitsin Remus Lupinin, koska hän oli ehdottomasti paras opettaja ja mukavin. Hän osasi hoitaa tehtävänsä, ja opettaa oppilaita ilman että ilmeni vaaratilanteita.

Oravehan nyt oli mikä oli, mutta olisin halunnut lukea hänen pimeyden voimilta suojautumisen tunneista enemmän, niin olisi selvinnyt, miten Orave yleensäkin opetti oppilaitaan.

Lockhart oli täysi ääliö, ei todellakaan osannut opettaa, syntyi vaaratilanteita ja hän tuijotti vain omaa napaansa. Onneksi hän menetti muistinsa oman muistinmenetys taikansa takia. En ole ikinä lukenut (tai tavannut) noin itserakkaasta tyyppistä.

Villisilmä oli mielenkiintoinen, mutta loppujen lopuksi hänhän ei ollut oikea Villisilmä Vauhkomieli. Mutta hänen tuntinsa olivat mielenkiintoisia, laisinkin kielletyt loitsut.

Pimento=täyskahjo. Eivätkä oppilaat saaneet tehdä tunnilla mitään, vain lukivat kirjasta ihan itsestäänselviä juttuja. Ja Pimento antoi ihan turhaan Harrylle jälki-istuntoja ja vei Harryltä ja Weasleyn veljeksiltä luudat. Ihan omituinen tyyppi. Mutta kyllä Harryn ja Pimennon jälki-istunto tunnit olivat mielenkiintoisia. Pimennosta jäi ehdottomasti mieleen: "höm höm."

Mutta Lupin oli mahtava, sellaisen opettajan kaikki haluaisivat. Ja Lupin ja Harry olivat melkein ystäviä. Harmi vain, että hän oli ihmissusi. Mutta siltihän Lupin oli kiva opettaja. Ja hänhän teki ystäviensä kanssa mahtavan keksinnön, Kelmien kartan. Fiksuja tyyppejä he neljä (no, ei ehkä Matohäntä, mutta muut).

YUP
28.8.2005, 20:44:09
Lupin = lupin oli mukava ja oppilaat tykkäsi hänestä. Lupin autto harry ankeuttajia vastaan kun toisin joku kalkkaros ei olisi koskaan varmastikkaan auttanut Harrya.
Orave = mietin kuin katoin leffaa että miks sillä oli se turbaani päässä kun kaikki muut maikat käytti ihan erillaisia hattuja. Oravessa ärsytti se änkytys tyyli.
Hagrid = Hagrid oli ihan hyvä opena, mutta ehkä hiukan kokematon. Malfoykin oli aina niin ilkeä sille :/
Punurmio = ennustamisen maikka ei ollut makuuni. Se oli ihan mökki höperö, ja kun eihän se koskaan poistunut sieltä sen tornistaan.
Kalkkaros = tyhmä maikka. Suosi vaan luihusia :/ Ja sen äänen sävy leffoissa oli jotenki ärsyttävä.
McGarmiwa = hyvä maikka mielestäni. Ei liian lepso eikä liian tiukka. Ja

ascalon
29.8.2005, 6:48:36
Noo, ketju on liian vanha eikä tuolta löydy Kalkarosta. Son paras. :P

Ei vaiskaan. Kyllä minä Vauhkomielestä ja Lupinista eniten pidin. (Vaikka neloskirjassa se opettaja ei oikea Vauhkomieli ollutkaan.) Lupin oli yksinkertaisesti mukava henkilö ja niin eespäin. Vauhkomieli puolestaan on persoonallisin, johon olen kirjoissa törmännyt. Vauhkomieltä kuitenkin äänestin.

Sakke
29.8.2005, 17:41:40
No nyt tuli ihan uusi käsitys opeista, joten kaikki Half Blooded Princen lukijat vain lukekaa spoileri:
Kalkaros onkin murhaaja! Se tappoi Dumbledoren! McGarmiwa rehtoriksi, aika paksua. Nyt Kalkaros on suurin viholliseni, Voldemortin jälkeen!

Fimzy
29.8.2005, 17:57:28
Remus Lupin on mun mielstä paras ope!! :D
Koska: 1 se oli Jamesin kaveri ja vaikka se oli valvojaoppilas se ei uskaltanu pistää niitä kuriin! =)
2 Se opetti kaikkein parhaiten, koska harryhan oppii siltä sen suojeliuksen!
3 Se lähti omasta tahostaan pois koulusta vaikka kaikille aiemmille opeille tapahtu aina jotain outoo! =)
4 Se on killassa eli se on hyvis!! ;D
5 öömm.. Se on yks kelmien kartan tekijöistä!! [ siis se kuutamo] :D
Eipä tuu muuta mieleen!!

Sakke
29.8.2005, 18:17:40
Mitenkäs saa Kalkaroksen lisättyä tähän kyselyyn jos voi? Tein silloin kyselyn, kun kutonen oli tulossa joten sori vaan teille boikottajille yms.

Albel da Kicked
26.9.2005, 21:58:42
Minusta paras ope on selvästi Lupin. Lupin on ihmissusi. Sellanen olis kiva olla. Pimento on sairas mäkättäjä. Orave on pelkuri ja Lockhart uljas kerskuri. Täs viel kysymys: Ketkä ovat Puuskupuhin ja Korpinkynnet tuvanjohtajat?

Sakke
26.9.2005, 22:10:26
Täs viel kysymys: Ketkä ovat Puuskupuhin ja Korpinkynnet tuvanjohtajat?

Mikäli minä muistan oikein, niin Verso on Puuskupuhin johtaja ja Lipetit Korpinkynnen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Kannatta lukea kirjaa, ennen kuin kysyy jotain, minkä löytää nopsaan =)

Dorianthem
28.9.2005, 14:28:16
Paras on mielestäni Lupin. Hän on kiva ja ystävällinen. Hän ei jättäisi oppilaitaan ikinä pulaan ja hän osaa opettaa niin, että koko luokkaa kiinnostaa ja hän ei jätä ketään oppilaitaan varjoon. Hän on kaikista paras opettaja.

aeris-92
28.9.2005, 16:54:03
En yhtää ihmettele, R.J Lupin on just paras! Ja myös kaikistä läheisin Harrylle. Onhan tämä isän vanha ystävä ja muutenkin jotenkin itse opessa (tai siinä näyttelijässä, joka näytteli sitä) on jotain karismaa. Mut offtopic, kokeilkaa lukea Harry Pottereita enkuks, oikeesti kirjalijan taidot katoo kokonaa ku niit alkaa suomentaa tai saati sitte tekee leffoja. (Lupin, I love you!!! :lovetus: )