PDA

View Full Version : Entä mitä [nimesi] teki tänä kesänä?

Gabriel
14.8.2002, 10:34:19
Niinpä? Kuinka monelta on TUO ärsyttävä kysymys kysytty? -_-
Joka ikinen opettaja kysyy sitä erikseen ja sitten kuunnellessaan he ovatkin todella innostuneita. Käytin noin kolmea minuuttia piirtääkseni kuvan, jonka on tarkoitus kuvailla minun tämän kesän tekemisiä. Vilautanpa tämän jokaiselle opettajalle joka sitä kysyy.

Älkää odottako turhan hyvää jälkeä tai mitään muuta vastaavaa.

}*Klikkaa tätä*{ (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/e/mesa_pegasus/1029313116003.gif)

-Rixu-
14.8.2002, 10:53:13
Sinun kesähän on ollut todella tapahtuma rikas :D
No, uskon, että monella muulla on varmasti ollut *köhköh* aika samanlainen kesä. =)

Työ itse on kyllä upein mitä sinulta on nähty. Oi tuota viivojen sulavuutta ja värien loistoa, ne kuvailevat mainiosti tuon hetken tunnelmaa jonka olet vanginnut työhösi...

:D

Arwie
14.8.2002, 11:27:53
Tuo on kyllä täydellisin työ minkä olen pitkään aikaan nähnyt. Värien tarkkuus lumosi minut heti haikeana muistelemaan omaa kesääni, samaten kuin se, miten häikäisevän yksityiskohtaisesti ja realistisesti olit jok'ikisen viivan tuohon sujauttanut. Upea tunnelma. *huokaa*

XD

Karppi
14.8.2002, 11:29:27
Ohhoh, tuo on kyllä maanmainio tapa viettää lomansa.
On tullut harrastettua samoja hommia tässä kesän aikana.
Ja nyt sitten itse asiaan.

Kuva on selkeä, pelkistetty ja selkeästi naivistinen luonteeltaan. Myös surrealistisia elementtejä löytyy: kuvassa on mystinen ja unenomainen tunnelma. Tarkkasilmäisimmät voivat väittää löytävänsä myös jonkinlaista huumoria teoksesta.

Sommitelma on ehkä hiukan irtonainen ja 'leijaileva', mutta ehkä taiteilija on sen voinut niin tarkoittaakin. Hahmon silmät henkivät älykkyyttä ja sisäistä rauhaa, mitä hieno kommaripipo vain tuo paremmin esille. Kuvasta löytää myös symbolisia merkityksiä; äärimmäisyyksiin pelkistetyllä pöydällä oleva kello kuvastaa kaiken hetkellisyyttä ja ajan jatkuvaa virtaa. Hahmon heikohkoilta näyttävät jalat korostavat taas älykkyyttä; henkilö on selvästi enemmän ajattelija- kuin urheilijatyyppiä. Hahmo pitelee kädessään ohjainta, joka linkittää hänet kiinni itse konsoliin. Tämä sidos kertoo halusta paeta todellisuutta virtuaalimaailmaan, sekä kiinnostuksesta tekniikkaan.

Tyyliltään teosta voi verrata esimerkiksi kubismia edustaneen Fernand Légerin töihin, tai jopa 'humoristisen surrealismin' edustajaan Paul Kleehen (1879 - 1940).

yksisiipi
14.8.2002, 11:52:18
Lomasi näyttää menneen hyvin. :D
Mahtava piirustus, miksei kukaan muu ole keksinyt pistää tänne esille mustavalkotikku-ukkopiirroksia.
:rispekti: ä hienosta piirroksesta.

Gabriel
14.8.2002, 12:02:17
Tuo on kyllä täydellisin työ minkä olen pitkään aikaan nähnyt. Värien tarkkuus lumosi minut heti haikeana muistelemaan omaa kesääni, samaten kuin se, miten häikäisevän yksityiskohtaisesti ja realistisesti olit jok'ikisen viivan tuohon sujauttanut. Upea tunnelma. *huokaa*

Ei tuo aiemmin tuollainen ollut, vaikka silloinkin oli lähes täydellinen. Skanneri paransi lisää. :D

Sommitelma on ehkä hiukan irtonainen ja 'leijaileva', mutta ehkä taiteilija on sen voinut niin tarkoittaakin. Hahmon silmät henkivät älykkyyttä ja sisäistä rauhaa, mitä hieno kommaripipo vain tuo paremmin esille. Kuvasta löytää myös symbolisia merkityksiä; äärimmäisyyksiin pelkistetyllä pöydällä oleva kello kuvastaa kaiken hetkellisyyttä ja ajan jatkuvaa virtaa. Hahmon heikohkoilta näyttävät jalat korostavat taas älykkyyttä; henkilö on selvästi enemmän ajattelija- kuin urheilijatyyppiä. Hahmo pitelee kädessään ohjainta, joka linkittää hänet kiinni itse konsoliin. Tämä sidos kertoo halusta paeta todellisuutta virtuaalimaailmaan, sekä kiinnostuksesta tekniikkaan.

Yritin pyrkiä vartalon ja pään mittasuhteissa sekä silmien koossa manga-tyyliin. Minulle numero uno pyrkimys on ultrarealismi, missä olen epäonnistunut surkeasti. Toinen on sitten mangatyyli kun siellä ovat kaikki niin söpöiksi tehtyjä. :D
Ei tämäkään todellakaan huipputeos ole, mutta aikaa käytin mahtavat 3-4 minuuttia kuunnellen samalla opettajan pölinää. Parantaa kai myös se, että olen ihan noin muuten vaan myös huono piirtämään.

Niin, huumori on tämän kuvan perimmäinen tarkoitus, eikä itse kuva. :)

Celeb
14.8.2002, 12:23:21
Hei, miten meillä on niin samanlaiset kesät ollut? Paitsi minä olisin vielä piirtänyt tietokoneen taustalle ;).

Sorry, viesti ilman aihetta :/

Potri
14.8.2002, 13:47:34
Heh, tuossa on kyllä asennetta. :) Piristää päivää oltuani ensimmäisen yhdeksännen luokan koulupäiväni koulussa kuuntelemassa monella ylimitoitetulla välitunnilla kuinka niin nerokkaat luokkatoverini kertoivat kun ottivat kesällä ensimmäisen känninsä. Onneksi jotkut nyt tekivät jotain jolla kannattaa lesoilla. =)

Ainoa valituksen aihe tuossa on, että PS2:en teksti on väärinpäin verrattuna konsoliin ja ohjaimen piteliä näyttää aika virkeältä kellonaikaan nähden. :)

Edit: Maybe I should not totaly overuse : tultamunille : hymiötä. :)

Tsunami
14.8.2002, 16:42:46
Mitä taidetta!!!Sulavat linjat ja mahtava väritys!Aivan kuin valokuvaa katsoisi.Ehdottomasti paras työsi.

Toia
14.8.2002, 16:51:16
Ooooohhhh.....
Tämä on oikea luomus :ooh:
Luomus on aivan sanoin kuuvaamaton :D
Ja niin musta valkoine :ooh:

Seyana
14.8.2002, 19:43:37
Yksinkertaisuudessaan siihen on vangittu onnistunut kesäloma :D
Tosin minulla on nyt joku näköhäiriö.. Kun ensimmäisen kerran vilkaisin sitä, sain käsityksen että tyyppi on joku sairaanhoitaja, ja toisella kertaa joku sotilas..

Ren
14.8.2002, 20:01:40
Tuossa takatukassa on munaa :)

Tyylikästä minimalismia btw.

Pinchi
16.8.2002, 19:47:13
melkein liikutuksen kyynel vierähti poskelleni kun havaitsin että Kaapp1 julkaisi työnsä täällä. Siis lähinnä se teko, ei piirustus.

Itse teos on kyllä ainutlaatuinen, herttainen mielestäni ^^.

bigspin
16.8.2002, 21:21:34
No on varmaan menny kesä sulla mukavasti vai =)
Kuvan idea on muuten tosi hyvä.Eli taas tuli todistettua se että ei aina pidä olla oikein hieno ja tarkka kuva jos idea on hyvä ja hauska :D Bravo!

Safir
16.8.2002, 21:35:43
Oi, kuika loistava työ. Kaunis, ja koskettava. ^^
Muut, ihka oikeesti hjyvä. *odottaa kovasti maanataita, jolloin on kuvista* Min odottaa niin kovasti, että pääsisi piirtämään. Tiedänkin jo, mistä piirrän, jos kyseisestä aiheestäa pithää piirrustaa.

Mikey
19.8.2002, 7:26:09
Kesälomasi on näköjään mennyt todella mielenkiintoisesti pelaillessa... Mutta tuo kuva *oih* se on niin yksinkertaisesti taideteos, joka tulee mullistamaan maailman neukkujen valtaisaan maailmaan...

Roakel
24.8.2002, 7:34:40
Ihan hieno kuva, meillä on ollut melkein samanlaiset kesät, mutta ei ihan. Kuvassa olisi voinut olla varjostuksia.

Pitkästä aikaa näkee kaap1n pistävän tänne jotain :)