PDA

View Full Version : Oliko Zarzanand pettymys? (SPOILEREITA!)

Potri
14.8.2002, 16:20:25
Sanotaan näin aluksi, että siis SPOILEREITA. En jaksa kuitenkaan laittaa koko viestiä tagien väliin.

Eli oliko Zarnakand (äh, miten se kirjoitetaankaan) teille pettymys? Koko pelin ajan hahmot puhuivat legendaariseen Zarnarzardiin menemisestä ja sen ihmeiden näkemisestä, mutta kun sinne päästiinkin, se olikin vain pelkkä suora tie temppeliin. Olisin odottanut, että olisi päässyt tutkimaan jättimäistä rauniokaupunkia, taikka jos siellä olisikin ollut asutusta, niin olisi päässyt temmeltämään tavallista suuremmassa kylässä. Mutta ei. Olihan se siis ihan hienon näköinen, siis sen verran kun sitä sai ihastella sen ollessa vain yksinkertaisen suoran tien kulissi. Lisäksi läpi mennessä onnistuttiin taas tylsistyttämään jatkuvilla satunnaistaisteluilla ja kuluttamaan lopullisesti ihan hyvä kappale ("Dream that will some day end").

Muutenkin FF10 oli pettymys, kun olisi odottanut pääsevänsä tutkimaan hienoa 3D maailmaa PS2:en puitteissa. Nyt ainoat kunnolliset kylät, joissa sentään sai kierellä vähäsen olivat Besaidin pahanen ja Guardosalama (tai siis kylä mistä pääsi katsomaan myös Farplanea). Mitä hiton ideaa on, että uuden fantasiamaailman suurinta kaupunkia pystyy ihastelemaan vain välivideolta? Täysin erillaiset alueetkin päättyivät kuin seinään uuden alkaessa. :(

Celeb
14.8.2002, 17:42:15
Odotin sitä, että siellä olisi ollutkin tämä Zanarkand, jossa Tidus asui. Tai ainakin suuri raunio, jossa olisi ollut edes hieman tilaa liikkumiseen. Tie, jota ympäröi vesi ei kovin hienolta näyttänyt.

Huomasittekos kukaan, että se temppeli oli tehty siihen Blitzball -areenaan jossa Tidus silloin pelasi pelin alussa.

Mickey
14.8.2002, 18:15:39
Se oli erittäin suuri pettymys.

Pieni kivikasa jossa voi liikkua puoli metriä leveää käytävää pitkin, ei oikein kuulosta Final Fantasyn viimeiseltä paikalta ja senhän piti olla loistelias kaupunki, joten olisi raunioiltakin jotain odottanut.

Ei voi sillekään mitään muuta kuin itkeä...

Vince II
14.8.2002, 18:19:12
*NyyH* Olisin niin mielelläni tutkinut Zarzanand:din. Vaikka se vaikkutti vähän synkältä paikalta,mutta ei se olisi haitannunt yhtään. *NyyH*

Seyana
14.8.2002, 18:55:36
Zanarkand oli nätti, se auringonlasku varsinkin. Oli sääli, ettei siellä päässyt juurikaan kiertelemään. Olisihan Tidus voinut näyttää Yunalle edes ne rauniot..
Oisin myös mielelläni tehnyt uimareissun siihen järveen, tai mereen..

Ren
14.8.2002, 19:49:11
Varsinaista samoilemista en Zardozissa huomannut kaivata, mutta se rikkinäinen moottoritie oli kyllä aika... hmm. No, olihan siinä symboliarvoa pelin alussa olevan moottoritien vuoksi, mutta silti hei. Kunnon hermoromahdus Kiisseli-Tidukselta (älkää kysykö) olisi ollut jees (en minä ainakaan vieraassa maailmassa olevia kotikaupunkini raunioita ihan noin tyynenä katselisi).

Tidus_88
14.8.2002, 21:11:25
Ei se ollut musta kovin kummonen paikka "enää." Siel ois voinu olla joku megamonsteri tai jotain. ;D Tai ois se kuitenki olla erilainen. =)

Kreifi
15.8.2002, 23:21:05
Olihan se pikkuinen pettymys. *huokaa* Ei sitä silloin ajatellut vielä pettymyksenä, mutta nyt kun sitä ajattelee olisi toivonut, että siellä olisi ollut enemmän tekemistä ja kuljeskelua. Joitakin kohtia missä ei olisi ollut monsuja lainkaan? Henkilöitä? Sidequesteja? Siihen olisi tosiaan voinut panostaa hiukan enemmän.

AlkoTanko
16.8.2002, 16:16:58
En minä siltä odottanutkaan kummosia. FFX:in pahin moka onkin ollut lähes täydellinen vapauden puute, kuten Potri sanoi. Toivottavasti FFXII:ssa virhe korjataan.

Purity
17.8.2002, 11:43:07
Originally posted by Mickey
Pieni kivikasa jossa voi liikkua puoli metriä leveää käytävää pitkin, ei oikein kuulosta Final Fantasyn viimeiseltä paikalta ja senhän piti olla loistelias kaupunki, joten olisi raunioiltakin jotain odottanut.Johtuisikohan tämä kenties siitä, että Zanarkand (ja noin se kuuluu kirjoittaa) ei ollut pelin viimeinen paikka?

Ja minen ymmärrä teitä taas ollenkaan. Ettekö te hyvät ihmiset ole kuunnelleet niitä hahmoja ollenkaan? Siinä pelissä oli ihan selvästi monta kertaa sanottu ja korostettu, miten Zanarkand tuhoutui 1000 vuotta sitten. Miltä te luulette, että tuhoutunut kaupunki näyttää?
Minun mielestäni juuri tuolta.

Kyllä Zanarkand oli mielestäni juuri sitä, mitä siltä odotinkin. Someday the Dream Will end teki tuon tien kulkemisesta yhden suosikkikohtani kyseisestä pelistä, jos nyt rehellisiä ollaan niin itkin koko matkan polkua eteenpäin. Varsinkin silloin kun vaihdoin Yunan ryhmään ja se sanoi "Yuna here!".

Totta kyllä, että tuota laulua oli kulutettu vähän turhan paljon pelin edetessä. Sääli. Olisivat voineet heittää jonkun muun kipaleen niihin muihin kohtiin missä se soi, mutta tuohon kohtaan se sopi täydellisesti. Laulu ja tuo jatkuvat tie minun mielestäni hyvinkin pitkälle korostivat sitä tunnelmaa.

Kaikki tietävät mitä on edessä - ei enää pitkä matka Zanarkandin temppeliin, missä Yuna saa Final Aeonin.. ja kuolee. Silti kaikki matkaavat eteenpäin koko ajan..

Se oli yksinkertaisesti yksi lempikohtiani kyseisessä pelissä. Tietenkään ei kovinkaan paljon näyttänyt FF:en vikalta paikalta, minkä voi hyvinkin selittää sillä, että se ei ollut sellainen.

Tidus_88

Siel ois voinu olla joku megamonsteri tai jotain.Ja Yunalesca ei sitten mielestäsi ole tällainen? Itse sanoisin, että kyseinen naikkonen oli pelin yksi vaikeimmista vihollisista *köhköhvaikkavoitinkinsenensimmäiselläyrittäm älläköh*

Jabberwokki
17.8.2002, 14:42:06
En oikeastaan ollut pettynyt ennen kuin nyt kun aloin ajatella asiaa. Olisi ollut mukava päästä suuriin Zanarkandin raunioihin sukeltelemaan ja tutkimaan vähän enemmän.

Safir
17.8.2002, 14:53:57
No jaa.. Sehän oli raunio, joten ei kai siltä voinut kovin kummoista odottaa... Ehkä pienoinen pettymys, mutta senkin korvasi se musiikki, joka siellä kuului. Minä pysähdyin vähäksi aikaa kuuntelemaan sitä, niin kkaunis se on se laulu. aina ihnua. Mutta kröhöm, ei se sitten ollutkaan niin suuri pettymys.
Ja on hyvä ettei siellä pitänyt uiskennella, minen kun pidä uimis kohtauksista lainkaan. (Niin, tiedän että jotkut pitävät, mutten minä)

Tristam
17.8.2002, 15:26:46
Vastausvaihtoehto numero uno. Zarkand oli todellakin iso pettymys. Siitä puhuttiin koko pelin ajan loiselianaa, suurena ja mahtavana paikkana. Mutta se osoittautuikin vain pieneksi poluksi muutaman kivenmurikan keskellä... Toisaalta, mitä muuta voi odottaa 1000 vuotta sitten tuhoutuneelta kaupungilta... Mahtava musiikki sillä tuhoutuneella tienpätkällä korvasi kuitenkin osan pettymyksestä mutta pettymys se oli silti. Itseasiassa koko FF10 oli aikamoinen pettymys. En ole vielä edes pelannut sitä läpi, enkä luultavasti vähään aikaan tule pelaamaankaan. En ole sitä pelannut valehtelematta kuukauteen. FF7:aa tullut hakattua senkin edestä.

Tommistus
17.8.2002, 16:49:56
Olisin kyllä odottanut jotain suurempaa tutkimusaluetta kuin pelkkä tie läpi vetisten raunioiden. Niin kuin jo mainittiin siellä olisi voinut olla joku megahypersuperatmaweaponultimamonsteri, jota ei olis voittanut ilman täysin kehittyneitä hahmoja. :( Sekin olisi kelvannut että siellä olisi ollut edes yksi kunnon pubi tai turistikohde pystyssä. Mutta EI siellä ei ollut mitän muuta kun vettä, kiveä ja Dark Flannejä! :( *nyyh*

nursetwiggy
18.8.2002, 9:35:24
oli. ehdottomasti pettymys. varsinkin siinä vaiheessa kun tajusi että peli loppuu kohta. seiskassa ja ysissä paikkoja kierrettiin paikat monesti läpi, täällä riitti kun ne kävi kerran katsastamassa? (okei, myönnän, tuli minunkin useampi kerta esmes calm landsilla käytyä, mutta se ei ollut nimenomaan pakollista). tuli sellainen tunne että tämä oli nyt kyllä liian lyhyt.

ja eh. jos yunalescaan mennään, sehän oli helppo? sen megadeathin selvitti sangen mainiosti™ ixionin kanssa, kaikkiin kolmeen osaan taisi mennä yhteensä joku ~5-10 min.

Ceassa
18.8.2002, 10:42:19
Purity
Ja minen ymmärrä teitä taas ollenkaan. Ettekö te hyvät ihmiset ole kuunnelleet niitä hahmoja ollenkaan? Siinä pelissä oli ihan selvästi monta kertaa sanottu ja korostettu, miten Zanarkand tuhoutui 1000 vuotta sitten. Miltä te luulette, että tuhoutunut kaupunki näyttää?

Juuri näin.

Zanarkand oli mielestäni juuri sellainen kuin pitikin. Raunioita ja loistavaa musiikkia, pärfekt! =) Ja Yunalutka? Mie laitoin siihen vahingossa Regenin, mutta voitin silti ensimmäisellä yrittämällä. Gwahaha. ;D

Mickey
18.8.2002, 11:18:23
Originally posted by Purity
Johtuisikohan tämä kenties siitä, että Zanarkand (ja noin se kuuluu kirjoittaa) ei ollut pelin viimeinen paikka?

Mutta se oli valta loistelias kaupunki ja nyt siitä on jäljellä yksi yhteen suuntaan menevä tie. Se ei oikein täsmää. Olisin odottanut sokkeloista paikkaa, rauniokaupungin minä ymmärrän sokkeloisella ja pimeällä paikalla.

auron_86
22.8.2002, 16:42:59
Kyllä vastasi odotuksia. Mitä muuta 1000 vuotta sitten kuolleelta kaupungilta voi odottaa??? No hyvä on, ehkä piiiiiiiiiiiitkää sokkeloa jossa tulee tasitelu joka sekuntti. Ei, se olisi ollut FFX:n luonnetta vastaan.

Minä pidin Zanarkandista. Siitä puhuttiin paljon, mutta jokainen tiesi että se on sittenkin vain kasa kiveä. Moottorielää jota pitkin mentiin oli vahva symboolinen merkitys, kuten myös Yunalescan piilopaikalla joka oli vanhassa Blitzball stadionissa. Lisäksi vielä taustalla soi tunnelmallinen musiikki niin kaikki oli täuydellistä, se oli ehdottomasti yksi FFX:n upeimmista pelattavista kohdista.

Oletteko sattunut katsomaan montaa kertaa peräkkäin "Last Chapter" FMV:tä, tai mennyt Zanarkandistatakaisin Mt.Gagazet Caverniin??? Niissä kummassakin kohdassa näkyy uskomattomia maisemia Zanarkadista.

Chang
3.9.2002, 20:07:36
Oli Pettymys...Olisin odottanut siltä että se olisi ollut jumalaton raunio kaupunki jossa voisi löytää kaikkea mielenkiintoista ja tutkia vaikka kuinka kauan.Mitä sain...Yhden moottoritien,jota ei tarvitse kuin mennä suoraan niin pääset perille.No pääsihän siinä oikein yhden rakennuksen yläkertaan hakemaan arkun.Oh Yeah,Vaikka Zanarkand oli tuhoutunut 1000-vuotta sitten niin se tarkoittaa sitä että sen pitäisi olla vielä salaperäisempi kaupunki.Vähän haastetta päästä sinne temppeliin.
Vietin jonkin aikaa tuolla Zanarkandissa vahvistaen Bahamutia entisestään.Ja voin sanoa etä Yunalesca on aika easy loppujen lopuksi.En tarkoita nyt sitä että käytin koko ajan tuota Bahamutia,vaikka "koulutinkin"sitä siinä ennen..

urho
7.9.2002, 18:38:29
Originally posted by Ren
Kunnon hermoromahdus Kiisseli-Tidukselta (älkää kysykö) olisi ollut jees (en minä ainakaan vieraassa maailmassa olevia kotikaupunkini raunioita ihan noin tyynenä katselisi).
Niinpä. Miksi hemmetissä Square ei ollut suunnitellut tuota Zanarkandia hieman paremmaksi? Siitähän joristiin kuin oltaisiin koko maailma oltu tosi pahoja juoru ämmiä. Olis ollut kunnon cuul jos siellä olis ollutkin jotain sellaista unsent-porukkaa. Eli Zanarkand olis voinut olla ihan hyvin jokin unsent-kylä tai vastaava.

Belwar
11.9.2002, 17:57:27
mmm... mun mielest se oli just sopivan riittävä mitä vähän siinä sitä oli :) ei sitä enempää ois tarttenukka ^_^

//hei pliiiiiis, edes kolme lausetta per postaus
-Candice

KimiD
13.9.2002, 20:44:12
Mun mielestä ei ollu mikään ihme et sitä ei saanu tutkii yhtään enempää. Se on ollutta ja mennyttä vaikka oltiinkin tulevaisuudessa.

Ja Yunalesca ei sitten mielestäsi ole tällainen? Itse sanoisin, että kyseinen naikkonen oli pelin yksi vaikeimmista vihollisista *köhköhvaikkavoitinkinsenensimmäiselläyrittäm älläköh*
Ei mikään oo vaikee jos on kehittänyt hahmot hyviksi. Nii että nii..

volt
15.9.2002, 12:27:40
No minä en oikein paljoa siitä edes odottanut, mutta olisi se voinut olla laajempi. Pelin alussa kun näin Zanarkandin ja näin kuinka iso se oli niin oletin että myös rauniot olivat isompia.
No onneksi hyvä musiikki ja hyvä tunnelma pelasti tämänkin kohdan. :)

Squall_88
18.9.2002, 21:25:13
Mun mielest se oli hieno synkkä paikka,mitä odottaa saattaa, mut mä olisin mieluusti tutkinu paikkaa vähän enemmän,siel oli kaikkii mielenkiintosii tukkeutuneit paikkoi.Mutta täytti hyvin odotukesni,jota Auron_86 jo sanoi,mitä voi odottaa sellasesta mikä tuhoutui jo 1000 vuotta sitten. :P

Liquid
7.10.2002, 13:22:06
Ei se oikeastaan pettymys ollu, enkä mä siltä mitään odottanukkaan, koska se tuhoutui 1000 vuotta sitten.
Mutta se musiikki korvas kyllä sen pienenkin pettymyksen.

Mysticus
17.10.2002, 9:20:31
Ei ollut pettymys, ei todellakaan.

Zanarkandhan tuhoutui 1000 vuotta sitten, joten en odottanutkaan mitään rakennusten loistoa tai vilkkaita katuja, vaan synkkiä raunioita ja muutenkin hieman haikeaa tunnelmaa. Kieltämättä olisi ollut hienoa jos kaupunkia olisi päässyt tutkiskelemaan oikein perinpohjaisesti, mutta hyvä näinkin. Kaunis musiikki vielä kruunaa kokonaisuuden. :)

Yunalesca? Hän oli todellakin yksi pelin vaikeimmista bosseista. Kun hän teki Hellbiterin ja paranteli siihen perään, niin ei paljoa naurattanut. Mutta loppujen lopuksi naikkonen kuitenkin kellistyi suht koht helposti. ^^

Oktobotti
17.10.2002, 13:40:46
Enhän minä siltä mitään kummoisempia odottanutkaan. Tähän astikin kulkeminen pelissä oli lähinnä yksisuuntaista, joten miksei nytkin?
Olen kyllä samaa mieltä, että olisi se vähän dramatisointia kaivannut. Tidus näki kotikaupunkinsa rauniot, eikä ilmettäkään väräyttänyt. Kaiken lisäksi tuosta Zanarkandista oli puhuttu pitkään ja hartaasti, kuin Stockmannin Hulluista Päivistä konsanaan.

Koko peliä oikeastaan vaivaa vapauden puute.

Crimson
20.10.2002, 9:36:13
Ei se kovinkaan suuri pettymys ollut, mutta hieman suurempaa aluetta olisin tahtonut tutkittavaksi.
Zanarkandissa Tidus olisi voinut kertoa Yunalle kaikesta sen hienouksista, mutta ei, Zanarkandista tehdään pikku matka sinne seuraavalle Templelle ja itemeitäkin tulee vastaan vain törkeät kaksi!
Olin jo varustautunut kynällä ja paperille, jos vaikka saisin tietää jotain uutta ja hienoa...
Olin niiiiiin katkera...
Toivottavasti Square tietää mitä lisää tuleviin FF:iin; laajemmat alueet, jossa hieman pikkutekemistä.

Seyana
21.10.2002, 20:02:56
Olis ollut kunnon cuul jos siellä olis ollutkin jotain sellaista unsent-porukkaa. Eli Zanarkand olis voinut olla ihan hyvin jokin unsent-kylä tai vastaava.

Siellähän oli lähettämättömiä. Tuli paljon tappeluita zombeja vastaan. Tervetulokomitea oli lähettämättömiä. Yunalesca on lähettämätön.

cura
9.11.2002, 19:20:44
ei ollu pettymys, just sellanen tai itseasiassa parempi kun odotin.

Vähintään parin rivin perustelut eivät olisi pahitteeksi. -Kitten

Arwie
9.11.2002, 19:42:48
En odottanut Zanarkandilta paljoa, ja siksi en myöskään voinut pettyä mihinkään. Alusta saakka painotettiin, että se on raunioina, joten olin varautunut, ettei mitään kovin erikoista nähtävää temppelin lisäksi ollutkaan. Saattoi olla, että odotin Yunan kohtalon selviämistä niin kovasti, etten osannut odottaa Zanarkandia muuten lainkaan. Musiikki kaupungissa oli kaunis ja tunnelma myös, suorastaan liikuttava. Ja musiikin takia se onkin yksi suosikkileveliennostopaikkani. Ihan positiivisena elämyksenä minä sen koin.

Vodoun
13.11.2002, 15:11:05
no en mä odottanutkaan, että olis päässy sillai "tutustumaan ja seikkailemaan" siellä.. mutta se yks kämänen tie siinä keskellä oli kyllä aika pettymys.. Yunalesca-taistelun jälkeen tuli kyllä semmonen olo, että siinäkö se nyt sitten oli..

Kurt Zisa
18.11.2002, 18:42:40
Oli todella suuri pettymys kyllä minulle ettei Zanarkandii päässy seikkailee.Olis nyt vaa ne japskit vaa jaksanu tehä vähän enemmän.Sille tulis 10pistettä jos pääsis Zanarkandii seikkailee mut kun ei pääse nii 9½pistettä.Muuten loistava peli.Ei moittimista ainakaa grafiikoissa sun muissa mut zanarkandi olis pitäny olla.

Feamor
25.11.2002, 22:07:25
Ei se mulle ollu mikään pettymys, sehän tuhoutu 1000 vuotta sitten Sinin hyökättyä, niin mitä muutakaan siitä voisi olla jäljellä ku rauniot? Mun mielestä se on hyvä ihan sellasenaan. :)

fatfree
13.2.2003, 18:29:53
ei Zanarkand ollut pettymys koska en odottanut että Tidus joukkuineen olisi halunnut jonnekkin tulvivan kaatopaikan näköiseen paikkaa uimaan ympäri härmää JA jos kerran tyypit jankuttaa koko ajan että Zanarkand on tuhoutunut ja hajonnut mitä siitä voi odottaa? kenties että pääsee kuuluisan Jechtin poikana pelaamaan monopolia?
Outoo porukkaa...

Hikari
17.2.2003, 21:45:39
Mielestäni Zanarkand ei ollut pettymys. Pidin siitä juuri tuollaisena, niin kuin olen koko pelistä pitänyt. Paikka oli nätti, vaikkakin tuhoutunut. Ja demo "The last chapter" oli myös nätti... se loi jollain tavalla surullisen tunnelman jo Zanarkandiin mentäessä. Joten ei, se ei ollut pettymys.

Jubar
18.2.2003, 13:57:09
Ei ollut, sillä en odottanut siltä juuri mitään. Kaikki FFX:n alueet olivat putkessa juoksemista komeilla taustoilla höystettyinä, joten en odottanut Zanarkandilta sen enempää.

Atomos
19.2.2003, 12:27:41
ai oliko Zanarkand pettymys?...olihan aika, oisin oottanu jotain vähän vaikeampaa siitä paikasta. mut aina ei saa mitä odottaa... :ooh:

FireAdept
28.2.2003, 18:56:56
Henk.koht., jos kysytään, oliko se pettymys siksi, että sitä ei päässyt tutkimaan, vastaan ei ollut. FFX:ssä ei nimittäin pääse tutkimaan MITÄÄN. Lisäksi kaikkialla sanottiin, että se on rauniokaupunki ja blaa blaa blaa, joten se oli kyllä sellainen, millaiseksi sen olin kuvitellutkin.

Necroth
1.3.2003, 20:41:09
Oli. Itseasiassa koko kymppi oli pienoinen pettymys. Ei siis kyllähän sitäkin pelaa kuin mitä tahansa finalia mutta ei se vetänyt juonellisesti vertoja kasille tai ysille.
Jotenkin siitä puuttui se jokin. Tunnelma ei ollut niin katossa. Ja totta, petyin hyvin paljon juuri samasta syystä kuin Potri. Ensin paasataan hienosta ja kauniista, jumalaisesta ja kukoistavasta ja herran ties minkälaisesta paikasta ja kun sinne pääsee, onkin se pelkkää pimeätä kivikasaa ja putkistoa joka alkoi totisesti tympimään. Tuollaiset yllätykset alkavat ärsyttää...toivottavasti X-2 onnistuu siinä missä X ei. Eli tunnelman luomisessa.

FFFan
10.3.2003, 15:58:21
Oli se kyllä pieni pettymys, kun ei se kovin iso paikka ollut.
Olisi ollut parempi, jos se olisi ollut suuuuuuuri raunio kaupunki, jossa sais kierrellä pari tuntia etsien tietä eteenpäin.

ShadowZero
11.3.2003, 11:24:15
No eipä se ollut oikeastaan minkäänlainen pettymys, en oikeastaan osannut odottaa siltä mitään. Sanottiin että se on rainiokaupunki ja niin edelleen. Oikeastaan aika masentava paikka tuo zanarkand....

Yose
14.3.2003, 17:31:25
Pelatessani mä en varsinaisesti ajatellu sitä, mutta nyt ku miettii
niin kaikenhan aina vois tehä paremmin mut ei Zanarkand
varsinainen pettymys ollu, varsinkin kun mulle yleensä "tuottaa tuskaa" ton tyyliset mesta oli kiva ku sen pääs nopeesti läpi.
puitteet ois voinu olla paremmat mut emmä siinä mestassa mitään lisä seikkailuja ois halunnu... :)

Lazuli
30.3.2003, 19:50:49
Mielestäni Zanarkandia olisi voinut tutkia enemmän esim: sukellella... Zanarkand olisi voinut olla muuta kuin rauniota... Mutta kyllä ne zombit ym oli hianoja. ^^

Xanor
31.3.2003, 20:27:30
en varsinaisesti ajatellut sitä kun pelasin peliä, mutta nyt kun asia tuli puheeksi niin olihan se ehkä pienoinen pettymys.
vaikka toisaalta mitä voi odottaa 1000 vuotta vanhalta kaupungilta..?

Afrox
30.4.2003, 19:41:49
Ei ollut pettymys , koska en siltä oikeastaan mitään odottanut mutta olisihan siellä saanut olla enemmän tutkittavaa ja ihmisiä.
Ainut hyvä mitä oli siinä paikassa oli musiikki ja kohtalainen expaus paikka alussa.

cRaZy Al BhEd
14.5.2003, 14:44:38
päätin nyt sit mäki rustailla tänne jotai...
ensinnäki auringonlaskussa kylpevä Zanarkand olikaunis.tosin oisin oottanu pidempää ja sen kohan missä ne muisteli juttuja ois voinu tehä hyvällä grafiikalla. ja raunioiden ois pitäny olla laajemmat ja isommat ja sokkeloisemmat ja sammaloituneet ja kauniit. ja Tiduksen ois pitäny olla järkyttyny nähdessään Zanarkandin, mut se vaan käveli niitten ohi. Zanarkandintemppelioli omituinen ja raunioihin verrattuna tosi hyvässä kunnossa. kukakohan senkin on uudelleenrakentanu? Yunalesca oli pelin pahin pomo. (huom. ei vastustaja vaan pomo) siinä mun mielipiteeni Zanarkandista.

edit// siivosin vähän tota viesitäni...

Yoni
20.5.2003, 17:04:36
...tosin loppu minustakin olisi voinut olla pitempi ja näyttävämpi, muttei pettymys missään nimessä.

Roleplayer
21.5.2003, 17:58:05
Pienoinen pettymys..Ei juuri minua haitannut vaikka tämä olikin aika pieni paikka...jossa todellakin sai liikkua pienellä väylällä ja suunnilleen pelkästään eteenpäin ei saanut poiketa ollenkaan tieltä...Ja olisihan se ollut myös hienoa jos tämä kaupunki ei olisikaan mennyt raunioiksi silloin kaukaisessa ajassa vain olisi täydessä toiminnassa Tiduksen ja kumppaneiden sinne saavuttua..

Jantteri
7.6.2003, 18:22:10
Oli pettymys, Sillä zanarkand oli vain suora "Polku" Sinne stadionille. Olis edes voinu tutkia paikkoja, ja plussaa ois ollu se et olis ollu vaikka tiituksen koti siinä Polulla ja sinne kun olis menny ni tidus olis muistellu jotain...

Mutta FFX editoijat ei tajua sitä... :confused:

Lloope
28.6.2003, 10:11:19
Enpä siltä Zanarkandilta paljon odottanutkaan, mutta olis se näin jälkeenpäin ajateltuna voinut olla hienoa päästä tutkimaan valtaisaa kaupunkia kaikkine yksityiskohtineen, mutta eipä se paljon harmittamaan jää.

Kaz-ze
3.7.2003, 18:53:43
Noh... miten se voisi olla pettymys ?
Melkein heti alussa ihmiset puhuivat mahtavasta zanarkandista, mutta kohtahan sen sai tietää, että rauniohan tuo oli. Ja Itse paikka oli ihan hiano :) Musiikki aiheeseen sopiva ja silleen. Itse tosiaan luulin, että peli oli jo lopussa ja siksi olin hiukan pettynyt.
Mutta kun tuli juteltua ja tapettua :nuija: yunalesca, niin alkoi peli taas maittaa :)

//edit:pieni muutos. Olisihan se ollut hieno jos olisi voinut käydä tiduksen kodissa. ainoa mikä haittasi.

Ze Shoopuf
22.7.2003, 12:27:45
Eihän se muuten mikään pettymys, kauniit rauniot eikä sitä ikivanhaa taistelumusaakaan, mutta olis pitäny olla sokkeloita, paljon enemmän sokkeloita, niin että sinne vois jopa eksyäkin, mutta ei. :prkl: Siellä Domessa oli myöskin vaan muutama pieni tienhaara, ja oli myös vähän liian pieni suurkaupungin raunioiksi... Mutta muuten oli tod. hieno paikka!!! :ooh: Varsinkin sillon auringonlaskun aikaan ;D

ZetaMan
2.8.2003, 14:17:12
Olihan se aika suuri pettymys kun ei päässyt tutkimaan melkeinpä mitään. :(

Vegeta7
4.8.2003, 18:08:26
Zanarkand OLI pettymys vain raunioitten pitkin mentävä polku.. :prkl: siellä olisi voinut olla pari asuntoa johon olisi päässyt..edes mutta ei niin EI!! :prkl:

Buster-_
5.8.2003, 0:08:33
Nyt kun jälkeenpäin ajattelen niin oli pettymys.
Kyllähän sitä ajatteli että se on iso paikka ja tuhottomasti tutkittavaa ja muuta sälää, mutta ei sitä niin siellä ollessa jaksanu surea sitä kun oli vain päästävä eteenpäi.

aijommi
11.8.2003, 7:34:04
Siinä alussa, kun Tidus menee sinne Blitz peliin sitä siltaa pitkin kävellen, olisin toivonut, että kaupunkia pääsisi tutkimaan tarkemmin. Hienoin kohta Zanarkandissa oli
Se kun sankarit saapuivat Zanarkandiin ja Tidus vaipui johonkin koomaan ja heräsi siellä kodissaan. ( Siis se oli joku uni. ) Oli kiva tutkia sen kämppää.

Suuri pettymys.

jedat
31.10.2003, 22:59:53
En oikeastaan ollut pettynyt näkemääni raunioon, oikeastaan suunnilleen sellaista odotinkin, mietityttää vain ettei siellä missään näkynyt iki-vanhoja lamppuja/loisteputkia eikä niin minkäännäköistä todellista "tuhoa", kuten esim. autoja tai blitzpalloja tms. olin myöskin jotenkin pettynyt siitä ettei siellä ollut yhtään kunnon kuja sokkeloita eli olisi ollut "salaisuuksia" ja vaihtoehtoisia reittejä, typerää oli myöskin että Zanarkandin alussa tuli Mt.Gagazetin hirviöitä!? Eikö siellä olisikin pitänyt olla niitä ihme Zombeja(?), kärsii ihmetellä myös miten juuri ne vanhat robotit säilyivät niin hyvin vaikka koko loppu kaupunki hajosi tuusan nuuskaksi(?), olivatko ne säilötty jonkin näkösiin bunkkereihin(?) ;D , hyvän musan vaihtuminen hunompaan kesken Zanarkandin oli aika tyhmä ratkaisu Squaren suunnittelijoista myös.

Anima
3.11.2003, 7:32:48
No oikeastaan en hirveästi pettynyt. Jossain vaiheessa peliä joku niistä sanoi että, Zanarkand on vain kasa kiviä. Mutta Zanarkand oli silti hieno paikka, mutta kun niitä raunioita ei saanut tutkia sen enempää. Tai siis että oliko se reitti temppeliin ainoa tie, joka oli "kunnossa"? Tai syy siihen saatoi olla, että Squaresoftilta oli aika lopussa eikä Zanarkandia ehditty tehdä hienommaksi.

Nergalos
4.11.2003, 11:02:20
Oli. Ei siihen paljoa muuta voi sanoa.
Ei kiertelyä, ei eksymisiä, ei yllätyksiä. Tasaisen tylsä temppelialue joka ihme ja kumma oli ainoa kunnolla pystyssä oleva alue.. Tai mikäs ihme se on, tuskin (melkein) kuolematon haluaisi asua koko existenceään kivikasan päällä...
Viitaten siis Lady Yunalescaan.

Soul Reaver
4.11.2003, 19:19:39
Pettymys oli. Eihän se pelin varsinainen viimeinen paikka ollut, mutta rauniosta oli jäljellä *ylläriylläri* pelkkä raunioista muodostunut polku, ja lopussa odottaa todella yllättävästi vielä pystyssä oleva temppeli. Tais Squaren pojilta loppua mielikuvitus kesken.
1000 vuodessa pystyy tapahtumaan vaikka mitä, mutta ei tunnu luonnon tekosilta jättää pystyyn vain polku ja temppeli. Tai sitten ihmisillä on ollut sormensa pelissä ja joku einsteini rakensi *todella hyvin* sen polun. Pettymys kuitenkin.
Tätäkin rupesin nyt vasta miettimään kun tuli ajatelleeksi.

make
5.11.2003, 6:13:12
Niitähän Zanarkandeja oli kaksi; toinen siinä todellisessa maailmassa, toinen "uni maailmassa". Sinänsä olisivat voineet tehdä sen niin että olisi pystynyt siinä yhdessä vaiheessa, jossa Tidus näki jonkinlaisen unen, liikkumaan siellä mahtavassa Zanarkandissa enemmän kuin siellä laiturilla ja Tiduksen kämpässä.
Se todellinen Zanarkand oli raunioina eli se olisi aika vanha, että tiedä siitä sitten millainen se oli joskus ollut, mutta olisivathan ne siitä tehdä vähän paremman.
Tämän FFX:n ehkä minun mielestä se, että ei enää voinut liikkua yhtä vapaasti niin kuin muissa FF:ssä ja sellaisia paikkoja jotka eivät liity millään tarinaan ei ollut oikeastaan yhtään.

Pectus
6.11.2003, 19:11:50
Hmm... Itse luulin, ettei se olisi kovin raunioina, pikemminkin autioitunut. Ajattelin, että Sin olisi kohta häipynyt tiduksen häipymisen jälkeen. Uimiskohtauksia en odottanut, oliko se Z.kand muka vedessä? Ei minun mielestäni. Tai no, puhuihan tidus auringonlaskusta merellä, mutta silti...

nappa
10.11.2003, 14:34:53
Omg plz tuota otsikkoa. ;D

Ei se ollut pettymys, kun luin mitä Auron ja kumppanit puhuivat kaupungista. Miettikääs nyt, kaupunki tuhoutui yli 1000 vuotta sitten. Varmaan se siis ihan loistelias on. Juu. Vähän ankeahan se mesta toki oli, mutta niin sen kuuluu olla, enkä minä pettynyt siihen, miksi olisinkaan? Enemmän olin pettynyt Tiduksen olemattomaan reaktioon kun hän saapui Zandoriin. ;D

Pykmi
10.11.2003, 19:31:36
Ja Yunalesca ei sitten mielestäsi ole tällainen? Itse sanoisin, että kyseinen naikkonen oli pelin yksi vaikeimmista vihollisista *köhköhvaikkavoitinkinsenensimmäiselläyrittäm älläköh*

WTF? Etkö sie ollut ollenkaan treeninyt noita hahmojasi?

Itse tapoin Yunalescan ennen kuin se ehti edes tehdä mitään.

Mielestäni jos joka hahmo ei tee joka lyönnillä maksimivahingon peli on sutaistu läpi.

Zanarkandiin jos tullaan, joudun kyllä nyt toistelemaan kaikkien sanoja. Pettymyshän tuo.

Prometheus
3.12.2003, 10:33:16
Ei Zanarkand ollut pettymys. Kuten ainakin Purity sanoi, se oli pelkkä rauniokaupunki, tuhoutunut jo jonkin aikaa sitten.

Itsekin kyllä olisin toivonut Tidukselta vähän suurempaa tunneryöppyä. Vaikka onkin todella "cool" seisoa muina miehinä kotikaupunkinsa raunioilla (minäkin haluaisin toimia siten, jos tilaisuus tulisi...), olisi Tidus edes nyt jotenkin voinut osoittaa tunteensa.

Mielestäni olisi myös ollut melkoisesti tunnelmaa syövää, jos pääpolulta olisi päässyt poikkeamaan jonnekin koteihin availemaan arkkuja ja tekemään minipuzzleja. Sinne olisi väkisinkin poikennut esineiden toivossa, vaikka se vapaaehtoista olisi ollutkin. Tunnelma olisi saattanut jopa tuhoutua täysin. Mahdollisuus jonkilaiseen rauniosukelteluun kuulostaa myös hieman lapsekkaalta.

Tunnelma, ja miten Zanarkand oli toteutettu, kuvasi sopivasti kaiken loppua ja antoi sellaista epätoivoisuuden ja ahdistavuuden tunnetta.

Laitetaan nyt varalta spoilereihin...
Eikö viimeisen Seymour-taistelun jälkeinen alue ollut tavallaan Zanarkandia. Vaikka eihän siitäkään mitään kovin kattavaa kuvaa saanut, jos sitä oli vailla. Mutta kuitenkin vähän pääsi samoilemaan.

Ze Shoopuf
3.12.2003, 14:15:27
Originally posted by Prometheus
Laitetaan nyt varalta spoilereihin...
Eikö viimeisen Seymour-taistelun jälkeinen alue ollut tavallaan Zanarkandia. Vaikka eihän siitäkään mitään kovin kattavaa kuvaa saanut, jos sitä oli vailla. Mutta kuitenkin vähän pääsi samoilemaan.
Mun tietääkseni ei kun sehän oli se Sinin päällä oleva kaupunki. Siellä missä taistellaan Braska's Final Aeonia vastaan, se on Zanarkand.

Bianca
6.12.2003, 22:44:12
Kieltämättä mä olin myös aika pettyny siihen. Pelintekijät ois voinu panostaa vähän enemmä Zanarkandiin, onhan se kerran pyhä kaupunki ja päähenkilön kotipaikka.Mut silti siellä pitää just juosta yhtä tietä pitkin ja taistella tyhmiä vihollisia vastaan. Suoraan sanottuna se on mun mielestä tylsä paikka.

Solid_Snake
18.12.2003, 15:05:40
Ihte en pettynyt ainakaan. Siis mitä voi oottaa kaupungilta joka on ollut tuhoutuneena 1000 vuotta? Ei siis yhtikäs mitään. Se musiikki oli kyll todella kaunista. Menkääpä kuule tutkiin joku kaupunki joka on ollut tuhoutuneena 1000 vuotta (jos semmosta löytyy) ja veikkaanpa et siitä on vieläkin vähemmän jäljellä kuin Zanarkandista. Eikä se mikään turha paikkakaan ollut.

Zephiroth
20.12.2003, 19:59:55
Ajattelin että pääsisin tutkimaan Zanarkandia mutta kas kummaa sehän on ihan säpäleinä. Bevelleä odotin enemmän ja sinne ei päässyt ollenkaan!!

Tonishi
2.1.2004, 16:00:57
Karmea pettymys kyllä oli. Odotin, että pääsen sinne kunnon Zarzanandiin kävelemään, mutta ei :fuckya:. Olisin pelannu koko paikassa PELKÄSTÄÄN blizballia ja kun oli alkanut tympii, niin olisin mennyt vasta eteenpäin. MUTTA KOKO PAIKKA ON IHAN RAUNIOINA EIKÄ MITÄÄN MUUTA, KUIN KIVIKASOJA PELKÄSTÄÄN!!!:fuckya::prkl:

Gabriel
3.1.2004, 20:37:29
Originally posted by Tonberry12
Karmea pettymys kyllä oli. Odotin, että pääsen sinne kunnon Zarzanandiin kävelemään, mutta ei :fuckya:. Olisin pelannu koko paikassa PELKÄSTÄÄN blizballia ja kun oli alkanut tympii, niin olisin mennyt vasta eteenpäin. MUTTA KOKO PAIKKA ON IHAN RAUNIOINA EIKÄ MITÄÄN MUUTA, KUIN KIVIKASOJA PELKÄSTÄÄN!!!:fuckya::prkl:
Aikaa oli kulunut vuosituhannen verran. Mitä oikein odotit? :P Ajattele nyt vähän.

'Jecht'
29.1.2004, 20:26:29
Siis mikä ihmeen Zarzanand!!!!? Eikös FF Xän kaupunki ollut Zanarkand?

Kuitenkin... Ei ollut pettymys sillä en oikeistaan edes odottanut siltä mitään... Se pysty jo melkein arvaamaan, että se on raunioina...

Se on mun mielipide.

vkarper
30.1.2004, 6:22:17
Ei ollut. Kuten jo sanottu, mitä voi odottaa 1000 vuotta raunioina olleelta kaupungilta, ei mitään. Mielestäni kaunis paikka, tosin, ja tykkäsin musiikeista :)

Woomera
30.1.2004, 17:14:25
Se reissu oli niin tylsä Dome alueelle Zanarkand ruinsin läpi että meinas nukahtaa. Siinä olis voinu käyttää edes pikkasen mielikuvitusta, kun kaikki paikat oli ihan saman näkösiä :eh: :prkl: :(

Fantasy X
30.1.2004, 21:46:09
Ei ollut pettymys. En kyllä odottanutkaan Zanarkandilta mitään, se oli jo 1000 vuotta sitten raunioitunut niin mitä siitä enään olisikaan jäljellä?

Braska
31.1.2004, 10:50:42
Minulta ei varsinkaan ollut pettymys kun en nähnyt mitään mainos-demoa siitä Zanarkadista.Oli muuten ensimmäinen FF jonka pelasin, enkä tiennyt mitään koko pelistä, niinpä ei ollut mitään odotuksia minkäläinen sen "pitäisi" olla.

RAGE
15.2.2004, 16:25:11
Enpä ollut ajatellut koko asiaa, mutta nyt kun miettii, niin kyllä olisi ollut hauska nähdä Tiduksella vähän enemmän järkytystä ja päästä esim. Auronin ja/tai Tiduksen asuntoon (tai edes johonkin).

Braska
17.2.2004, 8:08:53
Originally posted by RAGE
Enpä ollut ajatellut koko asiaa, mutta nyt kun miettii, niin kyllä olisi ollut hauska nähdä Tiduksella vähän enemmän järkytystä ja päästä esim. Auronin ja/tai Tiduksen asuntoon (tai edes johonkin). Kyllähän siinä pääsee Tiduksen asuntoon, kun porukka on menossa Zanarkand Ruinssille ja Tidus koskee siihen "ihme" aineeseen ja tulee se uni missä Fayth kertoo että Tidus onkin uni.Siinä unessa Tidus löytää Faythin omasta kodistaan.

SCSA
17.2.2004, 11:19:10
Jooh, mutta se onkin "nykyinen" aika eikä silloinen seikkailun aika.

Ajatelkaa toki, että Zanarkand on kaikkein suurin kaupunki koko pelissä, jotenka jos olisi ollut mahdollisuus tutkia paikkaa niin kuinka iso se olisi ollut. Tekijät olisivat turhautuneet niin isosta hommasta...

Pöh laiskuus on pahin pahe...

Necrofobia
17.2.2004, 13:45:24
Ei ollut pettymys kun saattoi arvata että koko kaupunki on tuhoutunu. Olisi toki ollut mukavaa päästä heti alussa liikkumaan suuressa Zanarkandissa

vegeta
14.3.2004, 17:54:59
Oli oli oli
Törkee romu läjä ootin että ois ollu kunnon hieno kaupunki tiesin kyylä jo että se on paskana mutta silti ois saanu olla parempi ja se koko paikka varsinkin se "temppeli" ja se yunalesca oikeen kruunaa sen. :P

SupraZ
14.3.2004, 18:11:32
Turha ja typerä paikka. Samanlainen ku mikä tahansa luolasto. Suora reitti temppeliin, eikä mitään erikoisuuksia vaikka tätä odotettiin koko peli.
Olis ollu mahtavaa nähdä ne suuret ja korkeat talot, mist Tidus kertoi ja liikuskella kaupungilla, mut kun ei niin ei. Turhaa, olis voinu jättää välistä...
:(

Hannu747
16.3.2004, 20:09:15
Hyvin suuri pettymyshän se oli, niinkuin koko FF X. Se paikkahan oli vain kiviä kiven päällä ja suora tie Yunalescan eteen. Voimme vain toivoa, ettei noita kympin tapaisia Final Fantasy pelejä tule enää koskaan.

Berrycake
17.3.2004, 9:47:39
FFX on kokonaisuudessaan tosi hyvä peli, mutta kieltämättä nyt jos alkaa miettimään jälkeenpäin, niin olisin kyllä itsekin odottanut Zanarkandilta hieman enemmän. Se todellakin kuvattiin muinaiseksi mechan ihmemaaksi ja valtaisaksi kaupungiksi, ja sekin kun siihen lisätään, että sitä Zanarkandin legendaarisuutta suitsutettiin sinne koko matka, se sai odotukset nousemaan aika korkealle. Näinkin pelin aikana sanoi eräs miekkonen: "The great and wonderous machina city, Zanarkand" - Seymour Guado

Luulin, että kyseinen kaupunki olisi koko pelin suurin paikka, jossa pääsisi tutkimaan paikkoja ja nuohoamaan salaisuuksia. En tosin odottanut paikan olevan enää samassa kunnossa kuin 1000 vuotta sitten, sanoohan sen jo järkikin. Mutta ajatus salaisuuksia pursuavasta legendaarisesta rauniokaupungista sai kieltämättä sormet syyhyämään. Ja juuri ennen kuin porukka laskeutui raunioille, ne näyttivät niin suurilta ja massiivisiltakin. Mutta sitten "yksi suora tie temppeliin".... niin, aivan. Kieltämättä se oli pettymys. Sinänsä ei kuitenkaan niin suuri pettymys, että se laskisi itse pelikokemuksen arvoa kokonaisuudessaan kovinkaan paljoa.

Wiseman
17.3.2004, 19:26:37
Ei ZARZANAND!!! (anteeksi) ollut pettymys, koska ZANARKAND oli raunio kaupunki ja se ei ollut edes viimeinen paikka.

Ted
17.3.2004, 22:56:40
Eipä paljoa ollut kyseinen paikka pettymys minulle, kun koko peli oli kauttaaltaan ja jo paljon ennen Zanarkandia pettymys.

Koko peli on yhtä kiskoilla kulkemista, ainoastaan ne kiskot puuttuu näkyvässä muodossa ja tsuktsuk-ääni taustalta.

FFX on käytännössä yksi suht pitkä, hieman ehkä mutkitteleva tie joka alkaa Lucasta ja päättyy Zanarkandiin.

Niin ja muutama hassu saari.

Toivon totisesti että FFXII:ssa saadaan mukaan edes vähän oikean matkustamisen tuntua ja laajuutta maailmaan. Maailmankartta kiitos, enemmän paikkoja kiitos.

Ultima Weapon
23.3.2004, 20:05:36
Originally posted by Celeb
Odotin sitä, että siellä olisi ollutkin tämä Zanarkand, jossa Tidus asui. Tai ainakin suuri raunio, jossa olisi ollut edes hieman tilaa liikkumiseen. Tie, jota ympäröi vesi ei kovin hienolta näyttänyt.

Huomasittekos kukaan, että se temppeli oli tehty siihen Blitzball -areenaan jossa Tidus silloin pelasi pelin alussa.

Mäki oisin odottanu sitä Zanakardia jossa Tidus asui. Se oli niin komee paikka sillon alussa kaikkia isoja valoja rakennuksissa ja se Blizzball areena. Ja niin muutes oliki se Temppeli rakennettu siihen Blizzball areenan sisään käynnille johon se Tidus tippui kun se Sin tuli.

Vaikka se ois kyllä ollu mukava olla pelin suurimmassa kaupungissa jossa ois vaikka saanu seikkailla. Niinku esim:FF:7:ssa Midgar oli suuri ja sielä sai seikkailla mis halus.

Ja mäkö pääsin vähä aikaa sitte sinne Zanakard ruinssiin niin luulin eka että se kaupunki on korjattu mutta se oli vaan pelkkä kaato paikka :prkl:. Ja mistä se temppeli siihen BlizzBall areenalle oli oikeen tullu :huh: .

Ultima Weapon
23.3.2004, 20:19:15
Originally posted by Hannu747
Hyvin suuri pettymyshän se oli, niinkuin koko FF X. Se paikkahan oli vain kiviä kiven päällä ja suora tie Yunalescan eteen. Voimme vain toivoa, ettei noita kympin tapaisia Final Fantasy pelejä tule enää koskaan.

Minusta juuri pitäisi tulla tommosia pelejä ko FFX se on niin huippu peli vaikken oo päässy läpi oon juuri kyseisessä Zanakard ruinssissa menossa. Tämmösii pelejä kaivataan. Tämä oli toiseks paras FF mitä oon koskaan pelannu.FF7 oli paras.

mogvisti
24.3.2004, 13:46:17
Mielestäni Zanarkand ei ollut pettymys ollenkaan, päinvastoin se oli kaunis paikka monine lentävineen väripalloineen
( Pyrefly :huh: ) ja muusiikki oli kaunista.

Miten siihen voi olla pettynyt? Niin, tiedän että haluasitte kierrellä tutkimassa mystistä macina cityä. Mutta siihän matkalla sanottiin että se on vain nykyään raunio.

Eli se on kaikkien oma ongelma jos ei ole kuunnelut pelin puheosioita ja on sen takia pettynyt Zanarkandiin.

That's your problem :solong: !

Kuja96
25.3.2004, 10:26:24
nojaa.. kyllä mä taisin odottaa siltä vähän enemmän.. lähinnä sitä että sitä ois saanu tutkia vähän enemmänkin.. tai oikeastaan aika paljonkin enemmän. tiduksen kotikin olisi ollut kiva nähdä raunioina. >:)

mutta toivottavasti ffx-2:ssa asiaa on muutettu.

Riku
25.3.2004, 10:49:49
Odotin itsekkin myös mahdollisuutta päästä seikkailemaan mahtipontisen isossa rauniokaupungissa täynnä salaisuuksia, esim. odotin pääseväni Tiduksen kotiin, vaikka se olisikin huonommassa kuosissa kuin 1000 vuotta sitten... Mutta ei, pettymys oli suuri. Reitti Zanarkandin päämäärään oli lineaarisempi kuin rautatie. Koko peli muutenkin oli pettymys monesta kohtaa, esim. missä perinteinen maailmankartta oli poistettu, mikä on yksi Final Fantasyiden suola. Toki musiikki oli kaunista, hahmot ihan ok, ja grafiikka odotetusti parempaa, mutta siihen se sitten jäikin...

Daiki
25.3.2004, 21:05:25
Joo, LIEVÄ pettymys juu oli. Odotin jotain suurempaa paikkaa kun sieltä ylhäältä katsottuna se näytti isolta ja avaraa katseltavaa, mutta ei. Odotin myös sitä että olisin löytänyt joitain uusia esineitä mutta 2 vaivaista arkkua löytyi reitinvarrelta, joka olikin vain "Suoraa suoraa"-legendaarista lineaarisuutta :eh: Olisi edes pari ihmistä ollut reitinvarrella mutta ei, hyvin autiota kyllä juu oli. Olisi sekin osa pelistä saanut olla kattavampaa ja pidempää kuin pikku paussi siellä ja eikun matkaa again

//
sain sydänkohtauksen ffx-2;ssa kun näin mitä ne olivat tehneet kauniille zanarkandilleni ._.
Elä muuta sano. Kauhia juttu. Että vielä turistirysä siitä... [öh, toivottavasti ei haitannut ketää kun kerroin...]

voi huoh teidän kanssa.
No olihan se paikka kuitenkin hieno, tähtitaivas ja kaikkea... Ja ne Pyrefliesit oli kivoja [vai miten kirjoitettiinkaan]. Musiikki toden totta oli hyvä.

Yomii
26.3.2004, 18:47:23
voi huoh teidän kanssa.

zanarkand oli hyvin kaunis paikka. musiikki ja tunnelma yleensäkin veivät mukanaan. kyllähän sen heti alussa tiesi että paikka on raunioina, enkä odottanut minkäänsortin labyrinttiä ym erikoista. yksi spiran parhaista paikoista, ehdottomasti.

sain sydänkohtauksen ffx-2;ssa kun näin mitä ne olivat tehneet kauniille zanarkandilleni ._.

Bananasplit
27.3.2004, 18:12:03
No sellainenhan se juuri oli, kuin oletti, kun kerran hoettiin ihan alusta asti, että Sin tuhosi sen tuhat vuotta sitten. Tietenkin olisi voinut olla ihan kiva, jos olisi päässyt koikkelehtimaan vapaasti, ta jos Tidus olisi tunnistanut jonkin kivirykelmän entiseksi kodikseen.

Juripa
6.5.2004, 14:58:28
Ja voisiko tuon otsikon korjata ihan Zanarkandiks?

Edit: otsikko on mitä luultavemmin tarkoituksella tuollainen. -Celeb

KuroNeko
13.5.2004, 19:46:26
Oli se kyllä aikamoinen pettymys :/ Siellä ei ollut mitään suurenmoista, aika samanlaista kuin FFVII Nothern Craterissa.... Kiveä, PALJON kiveä...
FFIX:n Memoria oli paljon "huikeampi" paikka.
Siellä olisi voinut olla joku ylimääräinen bossi, kuten taas kerran FFIX.
Kyllä siellä oli ihan OK musiikki, mutta siitähän tässä ei oikein ole kyse. =)

Niin joo.. en kyllä ollenkaan huomannut että se olisi ollut se blitzball-paikka!

Grove
26.5.2004, 19:43:05
Ei tuo minusta mikään pettymys ollut ja muutenkin on minusta aika tyhmää että vaikka Tidus näkee kuinka Sin tuhoaa Zanarkandin perusteellisesti niin Tidus kuitenkin selittää kokoajan että mennään "minun" Zanarkandiini haluaako se päästä asumaan sinne raunioille, vai? ;) Olisin vain siinä alussa halunnut kierrellä vähän ympäri sitä kaupunkia, mutta siihen se innostus loppuikin kun Sin tuhosi sen.

karpo90
28.6.2004, 15:03:13
Ei Zanarkand ollut pettymys( ainakaan mulle). Tett muut sitten ootatte, että 1000 vuotias stadi onkin sitten joku N.Y. Jos Sin pistää paskaksi koko kaupungin, ihmiset mukaanlukien, ei sitä niin vain korjata takaisin. Sitäpaitsi siitähän tuli elävä muistomerkki Spiran rangaistuksesta. Eivät ihmiset korjanneet Zanarkandia, koska se oli heille muistutus ihmisten vihasta.

Niin ja minäkään en huomannut, että se temppeli oli siellä areenalla.

azla^
1.10.2004, 17:38:51
Ei Zanarkand ollut pettymys( ainakaan mulle). Tett muut sitten ootatte, että 1000 vuotias stadi onkin sitten joku N.Y. Jos Sin pistää paskaksi koko kaupungin, ihmiset mukaanlukien, ei sitä niin vain korjata takaisin. Sitäpaitsi siitähän tuli elävä muistomerkki Spiran rangaistuksesta. Eivät ihmiset korjanneet Zanarkandia, koska se oli heille muistutus ihmisten vihasta.

Niin ja minäkään en huomannut, että se temppeli oli siellä areenalla.

In memoriam
1.10.2004, 18:43:23
En ole oikein varma ollakko pettynyt vai ei, joten tässä on perustelut molempaa.

Kyllä.
Olihan se pettymys ettei päässyt Zanarkandia paljoa tutkiskelemaan. Oli vain se muutama putki, jonka läpi juostiin. Olisin toivonut Zanarkandista isompaa. Sen läpi juoksee ilman taisteluita parissa minuutissa. Enemmän paikkoja, joissa käydä (esim. raunioituneita taloja, joiden sisällä voisi käydä) ja laajemman alueen.

Ei.
Sinänsä Zanarkand ei ole pettymys, kun peliä on pelannut ja tietää, missä mennään. Pelin alkuvaiheissa toivon eräänlaista aikamatkustusta Tiduksen Zanarkandiin. Kun peliä pelatessa selvisi ettei tämä olllut mahdollista en oikein osannut olla pettynyt. Kyllähän se musiikki oli huippu hyvä ja sopi tunnelmaan, kuin mato koukkuun.

Squally-girl
3.10.2004, 12:51:40
Zanarkand oli lumoava paikka. Kauniit maisemat ja kaunis musiikki, jotka sopivat hyvin yhteen toistensa kanssa. Sitte ne hippuset (sielut tms.) oli upeita ku ne kiermurteli siell taivaalla. Olin mä aika tyytyväinen, Mutta tietenkin olis ollu paree jos ois ollu enemmän tutkittavaa ja ois tietenki ollu kiva jos tidus ois muistellu jotain (siis ei liian pitkäveteisesti), tai vaikkapa nähny oman kotinsa. Mutta ainahan kaikessa on parantamisen varaa. :up:

Qualin
19.10.2004, 22:18:53
Se oli siis siellä Bitchball-arenalla? Vau...enpä huomannut en. Kävelin vain polkua pitkin ja kuuntelin tilanteeseen sopivaa taustamusaa.
Olisin toivonut, että Tidus ja Yuna olisivat lähteneet kaksistaan Zanarkandiin seikkailemaan ja pyörineet aikansa ja tulleet Tidukselle tärkeisiin paikkoihin ja olisi tullut niitä mahtavia flashbackkejä kuten nyt melkein joka FF:ssä tulee. Sitten vaikka ajanpäästä joku menneisyyden haamu bosse. Zanarkand oli muuten hieno paikka, mutta liian lyhyt.

Velvety
24.10.2004, 8:49:22
Kyllä Zanarkand oli pettymys, koska olisin halunnut päästä tutkimaan paikkaan tarkemmin, kuten vaikkapa kummastelemaan sitä Tiduksen kotia, kuten Riku tuolla ylempänä mainitsi. Olisin halunnut päästä myös sukeltelemaan siihen kivaan järveen siinä keskellä nitä raunioita, mutta eih kun piti juosta Domeen pieksemään Yunalesca ja sen lemmikki. =/

Ei, en kiellä etteikö paikka olisi ollut kaunis, kun siellä lenteli niitä sielujakin lenteli ympäriinsä ja taustalla soi kaunis musiikki. Mutta kuitenkin olisin halunnut päästä tutkimaan kaupunkia laajemmin. Zanarkand kuitenkin kuuluu lempipaikkoihini FFX:ssä ja olin suoraan sanonuttuna kauhistunut kun FFX-2:ssa oli niitä turisteja joka paikassa.

kukko100
24.10.2004, 21:16:03
Zanakard oli pettymys olin kiinnostunut varsinkin blizzballista ja olisin halunnut tutkia kaikkea mitä siellä on (niinkuin yleensä ff tutkin kaiken niin tarkasti että tuntee paikat) ja olisin myös halunnut nähdä kun yuna ja tidus pääsevät yhdessä "oikeaan" zanakardiin
(en ollut varma pitökö laittaa spoileriin mutta laitoin kumminkin että riutuka läpipelaamattomat riutukaa
mutta petyin myös siihen että peli oli aivan liian helppo ,kyllä minulla on kaikki
secret aseet kyllä olen tappanut omega weaponin kyllä olen tappanut kaikki dark aenit ei en ole kokeilut ilman spirit gridiä enkä tule kokeilemaankaan

FFXI
20.11.2004, 10:31:05
no olihan se tietysti pienoinen pettymys sekä alussa että lopussa kun siinä alussa olisin halunnut lähteä kiertelemään muttakun ei. ja sitten kun päästiin toisen kerran sinne niin odotin että nyt pääsisin jo kiertelemään mutta sehän oli vain kahta kauheampaa: siis ohjatu reitti, oisivat edes tehneet siitä lopusta vähän paremman.

Snes
25.11.2004, 14:59:05
Kummallista, en ole vastannut vielä tähän ketjuun.

Vaikka kyselyyn taisin joskus vuonna nakki & pottu vastata 'oli pettymys', niin tarkemmin ajatellen en oikeastaan pettynyt, sillä enhän edes odottanut mitään koko paikalta. Siellä oli kaikkea mitä tarvitsi: kauniit maisemat, loistava sekä surullinen musiikki ja yksi pelin pahimmista (ja parhaimmista) loppareista. Ajajttelin kyllä, että siellä hieman tapahtuisi hieman enemmän asioita, ja paikassa olisi kyllä voinut olla vähän jotain tutkittavaakin, mutta hyvä näinkin. Tietysti pelin alussa ajattelin, kun puhuttiin Zanarkandiin matkustamisesta, että pääsisi tutkimaan isoa suurkaupunkia, mutta sekin kuvitelma osoittautui harhaluuloksi jo paljon ennen paikalle pääsyä. Olisivat muuttaneet pelin juonta siten, että "Tiduksen Zanarkandiinkin" olisi päässyt kunnolla seikkailemaan. :P

Leya
30.11.2004, 19:48:10
Enpä voi väittää, että Zanarkand olisi ollut iso pettymys. Ekalla kerralla ei edes tullut harkinneksi tutkia paikkaa paremmin, vaan olihan se todella henkeäsalpaava näky, kun sinne ensimmäistä kertaa pääsi hengailemaan. Nätti paikka, miten sellaista edes voi kutsua pettymykseksi? No joo, vaikka pelkkä rauniokasa se olikin, löysin minä siitä päällepäin paljon kaikenlaista kiehtovaa ja kiinnostavaa. Niin ja hyvin kauniita juttuja. Rauniot olivat jollakin tapaa vähän aavemaisia, mutta silti niin kauniita ja kiehtovia.

Varsinkin sitten jälkeenpäin kun siellä paikassa vielä vieraili, olisi ihan mielellään tutkinut ihan koko paikan päästä päähän, mutta kun sitä mahdollisuutta ei ollut, piti vain tyytyä siihen mitä sai koluta läpi ja ihailla etäältä rauniokaupungin hienouksia. Olisi ollut hyvin mielenkiintoista käydä katsomassa, miltä esimerkiksi Tiduksen kotitalo (mikä se nyt lieneekään, minusta se näytti talolta, joka oli rakennettu laivaan, mutta hällä väliä. Whatever for me, paikka kuin paikka, ei ole niin tarkkaa. :p) olisi näin Zanarkandin tuhoutumisen jälkeen näyttänyt, mikäli siitä ihan tosissaan olisi vielä ollut jotakin jäljellä.

Voisin sanoa näin kompromissina, että en ollut mitenkään pettynyt, mutta silti olisin joitakin juttuja halunnut vielä paikasta kokea ja nähdä, sen verran mielenkiintoinen se sentään oli. Lyhyemmin ja ytimekkäämmin: Tyydyttävä.

RedwOlwR
17.12.2004, 16:09:40
Olisin halunnut päästä tutkimaan Zanarkandia (ehjänä ja rauniona).
Mutta kun ei päässyt niin ei voinut mitään. Peli oli muuten ihan hyvä.
Jos olisi päässyt tutkimaan sitä Zanarkandia, niin peli olisi ollut vielä parempi.

YunaTheMage
22.12.2004, 17:14:05
No oli se aikalailla pettymys, kun siellä olisi voinut päästä vaikka kiertelemään koko paikan. Toki olisi luullut raunioiden olevan isommat. Mutta voisihan Final Fantasyissa muutenkin tutkia joka paikan, ja siitä tulisi Squarelle aika tavalla tehtävää..... Mutta oli se pettymys.

Choco&Mog
30.12.2004, 17:05:58
Potri, se taidetaan kirjoittaa että Zanakard.... Jos tarkoitat sitä paikkaa jossa Tidus asui.
Pettymys oli se paikka. Olisin halunnut tutkia kaupunkia paljon enemmän... Kun kävelin siellä, odotin että nyt nurkan takaa tulee joku jännä kohta ja
-yllätys yllätys- vain yhtä ja samaa... Sitten en ehtinyt tutkia paikkaa paljon yhtään kun olin menossa tappamaan Yunalescaa...

Sakke
31.12.2004, 22:21:33
No jaa, ei se niin paha ollut.
Kuitenkin se oli paikka, jossa Yuna saisi oman kuolemansa ja niin edespäin.
Je ne regret pas rien! :rispekti:

ascalon
31.12.2004, 23:01:33
No ei se nyt mikään järin mojova pettymys ollut, kun jo alussa oli kerrottu sen olevan vain ylikasvanut läjä kiviä. Ihan kiva paikkahan se oli kun se taustakipale oli pelin paras luritus.

Ja huomasin Saken viestissä kielioppivirheen. Ranskassa ei voi olla kahta kieltosanaa yhdessä lauseessa. Jätä sieltä se pas pois, niin homma sujuu. (*kröhmkröhömranskakymppijakuusivuottaolenluken utkröhömkröhöm*)

Dime
31.12.2004, 23:17:35
No eipä se erikoisemmin ollut pettymys, johtuu varmaan siitä että silloin en edes ajatellut koko asiaa, mutta nyt kun ajattelee, olisi se hieman erilaisempi paikka olla. Olisi nyt edes ollut jotain unsenttejä vaeltelemassa ja vähän sivuavia reittejä, mutta ei, ei varmasti

Toisaalta se oli hienoa kun lopultaki oli päässyt viimeiseen paikkaan ja taustalla soi hyvä musiikki, joka säilyi myös taistelussa. Jotenkin rauhallinen olo tuli, ja ei käynyt edes mielessä, että tässäkö tämä nyt oli?

In memoriam
31.12.2004, 23:32:34
Ranskassa ei voi olla kahta kieltosanaa yhdessä lauseessa. Kröhöm. Minulle ainakin opettiin tänä vuonna...siis tarkoitan viime vuonna, että ranskassa juuri tulee nuo ne ja pas verbin ympärille. Näin meille on ainakin opetettu.

Olen vastannut aikaisemminkin tähän topiciin, mutta laitetaanpa vähän lisää tekstiä. Viime viestissäni en tiennyt olinko pettynyt vai en. Nyt tällä hetkellä voin sanoa, että olen pettynyt. En pahasti, mutta olen silti pettynyt, kuten olen muutenkin X:n maailman pienuuteen. Olisihan se ollut mukava päästä kulkemaan Zanankandissa enemmän, vaikkapa käydä Tiduksen kotona tai muualla. Tietenkin paikka oli enemmän tai vähemmän rauniona. Mutta kun Zanarkandhan oli iso metropoli, minua häiritsee se, että sen läpi juoksee todella nopeasti. Zanarkandissa näkyy parhaiten X:n maailman suunnittelu, pelkkää putkea se on.

Vielä enemmän kuitenkin olisin halunnut pelata jonkinlaista takaumaa, jossa olisi päässyt kulkemaan Zanarkandissa sen loiston päivinä. No ei voi mitään, kaikkea ei voi saada.